Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 juli 2014, 14:00
|
|
|
UDO409 schreef: | Overzomeren op Nova Zembla.
Mountainbiken op de Zuidpool.
Een koele grot uithakken.
Een kasteel bezoeken met frisse kelders.
En veel slapen tot het weer september is.
 |
Als je nou gewoon af en toe een emmer water over je hoofd heen gooit, is iets simpeller
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
UDO409
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 juli 2014, 16:56
|
|
|
PETRA373 schreef: | Als je nou gewoon af en toe een emmer water over je hoofd heen gooit, is iets simpeller  |
Eh.... sinds de bijdrage van Laura over 'water' ben ik erg voorzichtig met deze vloeistof... Drie maal daags een ijsje schijnt ook erg te helpen, heb ik me laten wijs maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 juli 2014, 17:32
|
|
|
echt overal waar te voor staat is niet goed, maar om nu te denken dat water niet goed is....
en ja dat alle seriemoordenaars enzo ook water drinken verbaasd me niets. we hebben allemaal water nodig.
Ooit las ik een verslag van een arts die in kamp had gezeten, daar waren geen medicijnen, maar viel het hem op, dat als de mensen goed water dronken het beter met ze ging, die beweerde dat er geneeskracht in water zat.
en met die hitte gaan altijd oudere mensen dood door te weinig water drinken...
wat het effect van drie ijsjes per dag eten is, ehum... bij mannen... wil ik niet weten... vooral nu de lucht af en toe al zo benauwd is. Is trouwens ook slecht voor de ozon laag, vergeet niet de ijstijd ontstond door de uitlaatgassen van dinosaurussen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LYDIA899
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 juli 2014, 20:18
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 juli 2014, 20:48
|
|
|
Donderdag 10 Juli, Genesis 2: 13-21; Alles moet eruit.
Over een nood-leert-bidden-gebed doen nogal wat mensen heel denigrerend. Maar daarvoor is zelden reden. Je zult maar in angst zitten. Bij Jakob maakt het in elk geval heel veel los. Eerst denkt hij: vechten. Vervolgens: bidden. Een volgorde die ons bekend is. Maal al biddend beseft hij ook, dat hij iets goed te maken heeft met zijn broer. En dat er met God nooit vrede kan zijn als er geen vrede is met zijn broer. Zo zien we hem zich na zijn gebed inspannen om zich met zijn broer. Zo zien we hem zich na zijn gebed inspannen om zich met zijn broer te verzoenen. Hij doet dat via een groot geschenk. Niet minder dan vijf kleine kudden stuurt hij vooruit. Niet in een keer samen, maar met tussenruimten. Zo is de indruk die het geschenk maakt maximaal. Slim blijft hij. Laat ik zijn aangezicht bedekken, zodat hij het kwaad niet meer ziet, daarna wil ik zijn aangezicht zien, zegt Jakob. Maar zonden moeten geboet worden. Jakob voelt dat ook wel aan. Misschien lukt het zo, zegt hij. Misschien. Maar God wil alles verzoenen wat wij ons jaren hebben weggestopt. Dat kan uiteindelijk alleen door het bloed van Jezus Christus. Wanneer we in Hem Gods aangezicht genadig zien oplichten, dan zijn we ook niet meer bang een broer of zus met wie we jaren overhoop lagen, onder ogen te komen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LYDIA899
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 juli 2014, 21:00
|
|
|
Op David
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
UDO409
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 juli 2014, 21:45
|
|
|
Nou, als er een nieuwe ijstijd komt, dan heb ik niet meer warm in ieder geval.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 juli 2014, 22:23
|
|
|
PETRA373 schreef: | Ja, als iedereen weggaat dan blijft er niks over, gewoon geduld hebben tot er weer andere bijkomen
zo blijf ik nog helemaal alleen achter op een dag hier  |
Als jij blijft...blijf ik ook...zijn we samen....
(Das even een meteen een melding...dat ik er weer ben....)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LYDIA899
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 juli 2014, 22:34
|
|
|
Ik ben getrouwd met een ' andersdenkende' of een atheïst? Hij gelooft niets, dus is hij ook geen andersdenkende of atheïst... Dus hoe ik daarmee omga? Soms eeerruuug lastig!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LYDIA899
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 juli 2014, 22:36
|
|
|
Hieier.....;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 juli 2014, 22:55
|
|
|
Kijk gezellig, goed zo zeeland.......welkom terug....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 juli 2014, 22:57
|
|
|
PETRA373 schreef: | je waakhonden je neemt honden mee of bodyguards  |
Neem mijn honden mee......vooral de kleinste is de gevaarlijkste
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 juli 2014, 23:01
|
|
|
Sinds lange tijd weer zo heerlijk super gereden met de auto, ik geniet ervan, richting Belgie, heel plezant........ Familie bezoeken....... Gespeeld met de kinderen, badminton, bellen blazen.... En aan het eind de kinderen fluitjes gegeven..... Reactie van de ouders ...zwijg ik erover De kinderen vonden geweldig.....ik ook
Laatst aangepast door
|
ZWALUWTJE610
|
op zaterdag 26 juli 2014, 23:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 juli 2014, 23:28
|
|
|
Met mijn dochter...de dierentuin bezocht..... Bloedheet.....en al die beesies hadden er ook last van....
Maar was weer een stukje nostalgie...en daar genoten we van!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 juli 2014, 23:31
|
|
|
Uhhhh...ik nam niets mee...maar kreeg wel wat....
Nee serieus...mijn telefoon gaat mee...maar ook mijn fototoestel....
(die heb ik overigens...altijd bij me!!)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: zondag 27 juli 2014, 00:21
|
|
|
[quote=ZEELAND736]Uhhhh...ik nam niets mee...maar kreeg wel wat....
Hoi Zeeland, wb!
Je maakt ons nieuwsgierig, wat hebben we hier gemist toen jij even weg was?????
Maar wijs, je telefoon. Zou ik ook doen. + m'n ID + m'n portemonnee + héél véél nodige en onmisbare dingen. Oftewel m'n handtas.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: zondag 27 juli 2014, 00:48
|
|
|
Wilma gefeliciteerd met je verjaardag , wens je een hele fijne dag .
Groetn uut Grunn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: zondag 27 juli 2014, 00:53
|
|
|
Wat ik me afvraag is waarom je als je iemand gewoon feliciteert met z'n verjaardag, je soms een stomme reactie of helemaal geen reactie krijgt. Had er gisteren weer zo eentje. :( Ga er echt aan twijfelen of het nog zinnig is om op Home de verjaardagen te vermelden.
Wat zijn jullie ervaringen met iemand die je niet kent een verjaardagsgroet sturen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: zondag 27 juli 2014, 01:03
|
|
|
MAMY994 schreef: | Wat ik me afvraag is waarom je als je iemand gewoon feliciteert met z'n verjaardag, je soms een stomme reactie of helemaal geen reactie krijgt. Had er gisteren weer zo eentje. :( Ga er echt aan twijfelen of het nog zinnig is om op Home de verjaardagen te vermelden.
Wat zijn jullie ervaringen met iemand die je niet kent een verjaardagsgroet sturen? |
ik krijg altijd reactie , op het forum of prive .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: zondag 27 juli 2014, 08:54
|
|
|
Mijn hutkoffer, mezelf uiteraard op z'n paasbest en een dosis gezonde humor
Waarom waakhond of hond ? Geen tomtom ga met de trein meestal
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: zondag 27 juli 2014, 08:56
|
|
|
Ik ben er weer ffkes gezellig he 
Knuffel en liefs wie wil
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: zondag 27 juli 2014, 09:01
|
|
|
UDO409 schreef: | Mijn analyse: het is gewoon komkommertijd. Mensen zijn op vakantie, veel buiten en zijn niet zo bezig met on-line contacten leggen. Als het straks weer vroeg donker is, verwacht ik weer meer Schwung.
 |
Daar heb je volkomen gelijk in, we vermaken ons toch wel toch ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 27 juli 2014, 12:04
|
|
|
ha ha wat zijn die heel veel nodige dingen van mammy??? i.d. meenemen, nee doe ik niet, waarvoor?? zodat ze me kunnen indentificeren als ik met serie moordenaar heb gedate
Oke de hutkoffer van nataschja is hele grote tas maar van zeeland vind ik heel vaag.... ha ha leuk fototoestel meenemen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: zondag 27 juli 2014, 14:42
|
|
|
Even zonder gekheid,
De honden laat ik thuis hoor.
Snoepjes, voor de stille moment...en gewoon mezelf.
Laatst aangepast door
|
ZWALUWTJE610
|
op zondag 27 juli 2014, 14:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: zondag 27 juli 2014, 14:46
|
|
|
MAMY994 schreef: | Wat ik me afvraag is waarom je als je iemand gewoon feliciteert met z'n verjaardag, je soms een stomme reactie of helemaal geen reactie krijgt. Had er gisteren weer zo eentje. :( Ga er echt aan twijfelen of het nog zinnig is om op Home de verjaardagen te vermelden.
Wat zijn jullie ervaringen met iemand die je niet kent een verjaardagsgroet sturen? |
Wel leuk idee, ik heb het nog nooit gedaan.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: zondag 27 juli 2014, 14:47
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Met mijn dochter...de dierentuin bezocht..... Bloedheet.....en al die beesies hadden er ook last van....
Maar was weer een stukje nostalgie...en daar genoten we van!!! |
Blijft altijd leuk dieren tuin....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: zondag 27 juli 2014, 14:53
|
|
|
Hieperdepiep hoera....Wilma, fijne dag....
Laatst aangepast door
|
ZWALUWTJE610
|
op zondag 27 juli 2014, 14:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: zondag 27 juli 2014, 15:42
|
|
|
Ik vind het wel van moed en lef tonen jezelf bloot te geven en eerlijk te zijn daarin dan weet je wat te wachten staat.
Welke vrouw wil er niet op handen gedragen worden en beschermt worden echter leven we nu in een tijd waar de vrouw zelfstandig en gelijkwaardig is in het geloof en haar persoonlijke leven.
De vraag is past deze ouderwetse wijze van denken wel past in deze moderne tijd.
Ik zou graag een man hebben die mij op waarde weet in te schatten en mij op handen draagt en beschermt enzo ... maar ook mij neemt zoals ik ben ookal heb ik mijn eigen leven en identiteit en mij mezelf laat zijn. Samen 1 in een relatie met elkaar en met God maar ook zelfstandig.
Liefs en succes Natascha
Laatst aangepast door
|
NATASCHA642
|
op zondag 27 juli 2014, 15:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 27 juli 2014, 17:28
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | Ik vind het wel van moed en lef tonen jezelf bloot te geven en eerlijk te zijn daarin dan weet je wat te wachten staat.
Welke vrouw wil er niet op handen gedragen worden en beschermt worden echter leven we nu in een tijd waar de vrouw zelfstandig en gelijkwaardig is in het geloof en haar persoonlijke leven.
De vraag is past deze ouderwetse wijze van denken wel past in deze moderne tijd.
Ik zou graag een man hebben die mij op waarde weet in te schatten en mij op handen draagt en beschermt enzo ... maar ook mij neemt zoals ik ben ookal heb ik mijn eigen leven en identiteit en mij mezelf laat zijn. Samen 1 in een relatie met elkaar en met God maar ook zelfstandig.
|
Ik zie geen tegenstelling tussen een vrouw die zelfstandig is en gelijkwaardig aan de man en een vrouw die bescherming zoekt en gekoesterd wil worden. Je bent als vrouw zelfstandig en gelijkwaardig aan de man, je hebt je eigen identiteit en de hoef je niet op te geven. Het zou niet goed zijn als je dat wel zou doen en het zou de man niet sieren als hij dat wel van je zou verwachten. Ik denk dat het goed is om jezelf persoonlijk en individueel te ontwikkelen, tot iemand die onafhankelijk kan denken en handelen. Je te ontwikkelen tot iemand die voor zich zelf kan zorgen. Daarnaast denk ik dat in een relatie wederzijdse afhankelijkheid op basis van gelijkwaardigheid belangrijk is. De positieve bijklank van wederzijdse afhankelijkheid lijkt mij het zich verbonden weten met de ander, het beste uit de ander naar boven kunnen halen, het er voor elkaar zijn, het geven en het ontvangen, op basis van onderling respect en vertrouwen. Daarbij hoef je jezelf niet weg te cijferen, het is niet iets wat moet, maar iets wat je wilt uit liefde voor de ander. Een vrouw die zelfstandig is en gelijkwaardig aan de man, iemand die zelfstandig kan denken en handelen en dus min of meer onafhankelijk is, heeft ook behoefte aan liefde, aan liefde ontvangen en liefde geven. Het je verbonden voelen met de ander (en dit wederzijds) is een vorm van afhankelijkheid, die je juist kan zoeken. Dit hoeft niet per definitie negatief te zijn.
|
|
Naar boven |
|
|