ChristianMatch

Forum

Dagelijkse bemoediging.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5984 5985 5986 5987 5988 5989 5990 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juli 2014, 10:28

Ik ken dat, dat gevoel gevloerd te zijn.

Heb het nu niet meer, had het wel een tijdje...

Sterkte!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WOMAN254

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juli 2014, 10:37

Gewoon jezelf blijven want een mens heeft gauw door als je je anders voordoet dan val je gauw door de mand. Dus niet alleen in woorden praten maar het vooral kenbaar maken in je daden van het dagelijks leven. Een stille getuigenis een heel klein waxine lichtje te mogen zijn te midden van de donkere duisternis te mogen stralen. Daaraan zal de ander meer vanaf willen weten en als goed is meer vragen naar je gaan stellen. Belangrijk is vooral om voor je naasten te gaan bidden want dat is kracht van de motor. Meer dienen in liefde zoals Jezus Christus ook diende in liefde dat geeft meer vruchten een heerlijke geur van bloesems.
Naar boven

Auteur Bericht
WOMAN254

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juli 2014, 10:44

https://www.youtube.com/watch?v=AdUwF9-aRUo
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juli 2014, 11:07

Beter gevloerd worden door God...dan door mensen!!!
Naar boven

Auteur Bericht
WOMAN254

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juli 2014, 11:58

...

Laatst aangepast door
WOMAN254
op donderdag 7 augustus 2014, 11:33
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juli 2014, 13:19

WOMAN254 schreef:
Het is wat een gevoel wat ik heel goed begrijp zoals vannacht en nu een potje zitten janken. Over nadenken van je hele leven je wil je groot houden en sterk zijn niet laten blijken van je emotie`s maar het verre van diep weg stoppen en stoer gedrag vertonen naar derden toe. God weet en kent je beter door en door bij Hem kan je niks verstoppen en weet Hij alles van je. Alleen Hij wil juist dat we als mensje persoonlijk naar Hem toe stappen en ons knielen bij Hem en alles zeggen wat je fout hebt gedaan alleen dan maakt het jou vrij. Kan Hij met jou bezig zijn om je te maken naar Zijn Beeld om een man/vrouw naar Gods hart te mogen worden. God U bent bijzonder mooi.

Dat is wat ik bedoel....!!!!
Frappant...want ook ik voelde dat vannacht!!!!
Ik was net als Jacob bezig...denken het van God te kunnen winnen!!!!

Jakob zakt op de grond, krimpend van de pijn. God moet hem eerst pijn doen, voordat hij opgeeft. Ik ben bang, dat het heel vaak zo gaat. God krijgt ons zelden als we sterk zijn. Pas wanneer je aan de kant zit, denk je eindelijk eens echt na. Pas als je eens even op je rug ligt, ziek of op vakantie, zie je dingen plotseling heel scherp.(zo stond de dagelijkse gedachte er toch??)
Dat noem ik een neervellen....(voor wie mij niet begrepen)

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op woensdag 30 juli 2014, 13:32
Naar boven

Auteur Bericht
LYDIA899

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juli 2014, 15:38

Dankje Shanita, en Zeeland, ik ben gevloerd door een mens, en mss juist daardoor ook door God.
Dat maakt de pijn dubbel...:(
Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juli 2014, 15:53

Rust wordt pas dan geboren,
Wanneer je niet meer zult storen.
Aan wat anderen vinden en denken..........
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juli 2014, 16:11

LYDIA899 schreef:
Dankje Shanita, en Zeeland, ik ben gevloerd door een mens, en mss juist daardoor ook door God.
Dat maakt de pijn dubbel...:(

Zelfs dat...snap ik....

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juli 2014, 16:13

ZWALUWTJE610 schreef:

Pfff...herkenning!!!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juli 2014, 17:31

Zullen we weer tot de dagelijkse bemoediging overgaan?
Knipoog smiley

Jol... kan er met hart en hoofd niet bij dat God moedwillig een mens pijn zou doen... Zieke smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 30 juli 2014, 17:31
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juli 2014, 17:47

ZWALUWTJE610 schreef:

Ik vind dit wat negatief klinken. Ik luister toch graag naar wat anderen vinden en denken en dat staat los van het me eraan storen. Juist door te luisteren naar anderen, kun je veel leren. Je kunt je eigen mening/gedachten toetsen dan wel bijstellen. Het lijkt mij meer dan wenselijk om juist in deze tijd goed naar elkaar te luisteren om erachter te komen wat de ander vindt en denkt. Dat je het er vervolgens niet altijd mee eens bent kan en mag. Maar laten we toch wel de moeite nemen om te luisteren en laat je eens storen door de ander…….
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juli 2014, 18:12

Quote:
ZWALUWTJE610 schreef:

JANS221 schreef:
Ik vind dit wat negatief klinken. Ik luister toch graag naar wat anderen vinden en denken en dat staat los van het me eraan storen. Juist door te luisteren naar anderen, kun je veel leren. Je kunt je eigen mening/gedachten toetsen dan wel bijstellen. Het lijkt mij meer dan wenselijk om juist in deze tijd goed naar elkaar te luisteren om erachter te komen wat de ander vindt en denkt. Dat je het er vervolgens niet altijd mee eens bent kan en mag. Maar laten we toch wel de moeite nemen om te luisteren en laat je eens storen door de ander…….

Mi, gebeurd het 'storen' pas als je dingen moet :)

Bijvoorbeeld, 'je hebt een relatie dus dan moet je dit en moet je dat'. 'Want je hebt een relatie'.

Stel, je hebt wel een goede relatie met je moeder, je mailt veel, en omdat ze zo ver weg woont zie je haar zo vier keer per jaar.

Dan krijg je een relatie, en moét je elke week naar de moeder van je vriend,

Kijk, dat een vriend zélf elke week naar zijn moeder gaat, prima, kan ik me voorstellen, maar als ik mee moét ja, dan stoor ik mij daaraan.
Zeker als tie zelf de dag ervoor al een hele middag en avond zelf alleen is geweest, wat ik dus juist heel goed begrijp, en toch moet ik, de dag erop erheen, want zíj wil me zien....

En nog meer dingen die dan moeten...want ja, 'je hebt een relatie'.....

Nou, daar heb ik eventjes de perfecte(al zeg ik het zelf;) oplossing voor gevonden: ik heb gezegd dat ik 'het' geen relatie meer noem, maar 'vriendschap', ja, en sindsdien, 'moet' ik dus niets meer, en ja, het gaat echt ten goede aan de relatie die ik dus vriendschap noem...;)

Want ik moet niet de hele tijd meer dingen, nee, er wordt nu aan mij gevraagd wat ík wil :)

Wat ik zelf ook doe; ik vraag iets, of degene dit of dat wíl, ik zou zelf ook nooit zeggen dat het moet...

Vandaar.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juli 2014, 18:34

Vijfjes maken.

Kijk(1)
zo maak (2)
je een vijfje (3)
Is dat niet leuk?(4)
creatief(5)(vijfde regel, één woord)

Dus, eerste regel een woord, tweede regel 2 woorden, derde regel 3 woorden, vierde regel, 4 woorden, vijfde regel, weer één woord. Totaal dus elf woorden. Het wordt ook wel daarom een elfje genoemd.

Nu
Kan je
dus zelf proberen
of het lukt, leuk
he?

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 30 juli 2014, 18:35
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juli 2014, 19:14

Ik
denk wel
dat dit goed
komt, want het is
leuk
Clown smiley Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELOF140

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juli 2014, 19:17

van de beëindiging van de relatie die ik met een buitenlandse had, nu 5 jaar geleden, heb ik een kater overgehouden. achteraf gezien heeft ze niet van mij gehouden maar van mijn paspoort. want op de dag af 3 jaar nadat ze in Nederland aankwam kon ze een vergunning voor voortgezet verblijf aanvragen waardoor ze niet meer verplicht was bij de Nederlandse verblijfgever (ik dus) te blijven. binnen 4 maanden daarna was ze pleite.

dat ze bovenstaand spelletje heeft gespeeld kwam ik pas achteraf achter. je gaat dan terugrekenen en dan blijkt dus dat ze het uitgerekend en afgewacht heeft.

het heeft me zeer gekrenkt in mijn vertrouwen in vrouwen (als ik het zo mag zeggen) als het op kontakten/relaties aankomt. ik wantrouw in principe iedere vrouw die meer kontakt wil dan 'enkel wat heen en weer gemail'.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juli 2014, 19:35

Nou Mario, je krijgt vandaag niet alleen een lintje, maar ook aardig wat reacties..........Ik heb ook nog een vraag:

Kan iemand mij aanwijzen waar ik in de bijbel de tekst kan vinden waar staat dat Jakob krimpend van de pijn op de grond zakt omdat God hem eerst pijn moest doen?

Ik lees dat Jakob bij de heup aangeraakt werd en daardoor mank liep. Wat er daar precies gebeurd is, blijft de vraag. Wou Jakob alleen zijn om de stilte te zoeken en te overdenken wat er achter hem lag en maakte hij zich zorgen voor de toekomst, de ontmoeting met Esau? In de stilte kun je God ontmoeten, je vragen omhoog schreeuwen, Je kunt dat een worsteling met God noemen. Hoe dan ook, Jakob wordt (aan)geraakt, hij loopt voortaan mank.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELOF140

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juli 2014, 20:02

'een tijdje terug' lees ik als 4 à 5 jaar geleden...
Naar boven

Auteur Bericht
BEN829

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juli 2014, 20:04

Jakob is niet zo zeer in zijn heup geraakt, maar kreeg een flinke trap in zijn kruis, de lies werd geraakt. (de vertaling mag best wel wat scherper) Daardoor gaat een man mank lopen...

Laatst aangepast door
BEN829
op donderdag 31 juli 2014, 03:56
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juli 2014, 20:23

ROELOF140 schreef:
van de beëindiging van de relatie die ik met een buitenlandse had, nu 5 jaar geleden, heb ik een kater overgehouden. achteraf gezien heeft ze niet van mij gehouden maar van mijn paspoort. want op de dag af 3 jaar nadat ze in Nederland aankwam kon ze een vergunning voor voortgezet verblijf aanvragen waardoor ze niet meer verplicht was bij de Nederlandse verblijfgever (ik dus) te blijven. binnen 4 maanden daarna was ze pleite.

dat ze bovenstaand spelletje heeft gespeeld kwam ik pas achteraf achter. je gaat dan terugrekenen en dan blijkt dus dat ze het uitgerekend en afgewacht heeft.

het heeft me zeer gekrenkt in mijn vertrouwen in vrouwen (als ik het zo mag zeggen) als het op kontakten/relaties aankomt. ik wantrouw in principe iedere vrouw die meer kontakt wil dan 'enkel wat heen en weer gemail'.

Zo.. tjonge... dat noem ik vies verraad. Wat erg dat je hiervoor misbruikt bent... Het is goed dat je het naar buiten en onder woorden brengt... en ik hoop ontzettend dat je in je vertrouwen in vrouwen maar ook in je vertrouwen in je eigen antennes weer gaat herstellen zodat er weer een kans op nieuw geluk komt.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juli 2014, 20:33

Maandag 14 Juli, Genesis 32: 27-29 en Psalm 105: 4-11; Nieuwe naam.

Vraagt God naar je naam, dan vraagt Hij niet hoe je heet. Wim, Janneke of Jeanetten misschien. Maar Hij vraagt wie je bent. Jakob draait er niet omheen. Hij antwoordt: Jakob. Dit woord klinkt als een soort biecht. Met dit ene woord staat hij als naakt voor God. Nooit was hij zo oprecht als nu. Jakob…! Dat zeg je niet zomaar. Dat duurt soms uren, nachten, jaren.
‘Uw naam zal niet meer Jakob luiden, maar Israël,’ zegt God. Dat betekent letterlijk: God strijdt. God en strijd horen bij elkaar. Je kunt God nooit op een koopje dienen. Dat kost altijd veel strijd met God en mensen die het je moeilijk maken en vooral met je eigen felle hart. Zo herinnert de naam Israël ook aan Jakobs gevecht. Al moest God hem uiteindelijk hardhandig vloeren, de vechter is God kostbaarder dan de vluchter. Dat zie je bij Job en bij Paules. En vooral bij Jezus.
We zien Jezus’ strijd voordat Hij zei: ‘Niet mijn wil, maar uw wil geschiede.’ Prijs Hem! Door Hem weten wij van een nieuwe naam en een nieuw bestaan.
Verzoend en gezuiverd. God kijkt niet meer naar wat achter ons ligt. Laten wij het ook niet meer doen.
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juli 2014, 21:07

ROELOF140 schreef:

Ik kan me heel goed voorstellen dat je je gebruikt voelt toch hoop ik dat je niet elke vrouw over 1 kam scheert.ik weet het klinkt nu gemakkelijk maar toch hoop ik dat ooit het gevoel krijgt dat er toch iemand is die het goed meent met je en waarbij het vertrouwen terug wint en je weer open durft te stellen.
Wens je alle goeds en veel liefs in je zoektocht, dikke knuffel voor nu.
Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juli 2014, 21:15

ROELOF140 schreef:

Kan heel goed begrijpen dat je vertrouwen beschadigd is, dat heeft ook weer tijd voor nodig om de vertrouwen weer in een vrouw te steken!
Helaas zijn ook mannen er bij, die de vertrouwen beschadigen, naar de vrouw toe! Het is weer leren openstaan en de vertrouwen te winnen! Sterkte ermee en hoop dat je een leuke vrouw mag ontmoeten! Vriendelijke groet
Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juli 2014, 21:20

Even
Denken of
Ik wel echt
Kan snappen wat jij
Bedoelt.
Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juli 2014, 21:39

Geplaatst: woensdag 30 juli 2014, 15:53

Ik leg even uit waarom ik dit zelf wel mooi vindt.

Je kan dit ook positief zien, als steeds door negatieve mensen, de grond wordt ingeboord! Ik ben zelf aardig gevoelig ervoor, voor die woorden van deze personen.
Het geeft mij steeds zoveel onrust, ik kan niet zomaar de knop omgooien.
Dit jaar heb ik geleerd dat ik niet meer eraan gaat storen, omdat ik graag rust aan mijn hoofd wilt.

Nadat ik deze knop omgooide en ik stoorde mij niet meer eraan.
Kreeg ik ook eindelijk rust!

Laatst aangepast door
ZWALUWTJE610
op woensdag 30 juli 2014, 22:41
Naar boven

Auteur Bericht
WOMAN254

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juli 2014, 22:12

Wat je zegt dat klopt als een bus over ons hart want vaak willen we op eigen troontje gaan zitten terwijl in wezen Jezus Christus daarop hoort te zitten. Sterven aan je eigen ik en opstaan met Here Jezus overwint alle dingen. Niet meer terug zien op het verleden wat ook is verboden te vissen het daar laten bij God en Hij overdenkt de dingen niet meer. Onze fouten die zwart waren worden wit als de sneeuw helemaal schoon gewassen door Zijn Bloed. Pure Genade kostbaar betaald wat een vrijheid om op nieuw van start te gaan.

Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: donderdag 31 juli 2014, 08:37

https://m.youtube.com/watch?v=FK14cGo9CF8
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 31 juli 2014, 09:47

Leven na de dood ervaringen, Het elfde Uur, EO

http://www.pimvanlommel.nl/tv_programma/63

Bemoedigend!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 31 juli 2014, 11:10

Leven na de dood ervaringen, Het Elfde Uur, EO

http://www.pimvanlommel.nl/tv_programma/63

Weer eens een bewijs...

Wel denk ik, dat goede mensen naar de Hemel gaan...
Naar boven

Auteur Bericht
WOMAN254

BerichtGeplaatst: donderdag 31 juli 2014, 11:10

Je komt bij je vriend om te koken en niks wil herkenbaar ? Gefrustreerde smiley

https://www.youtube.com/watch?v=_U1d0lq9chk
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5984 5985 5986 5987 5988 5989 5990 ... 6194 Volgende
Pagina 5987 van 6194