ChristianMatch

Forum

Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5985 5986 5987 5988 5989 5990 5991 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
WOMAN254

BerichtGeplaatst: donderdag 31 juli 2014, 11:19

Klusjes vrouw het kost alleen even meer moeite maar de aanhouder wint

https://www.youtube.com/watch?v=s-mo_zkjq-U

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WOMAN254

BerichtGeplaatst: donderdag 31 juli 2014, 11:28

Een over Bezorgende moeder

https://www.youtube.com/watch?v=0OV1rzjWa_o
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: donderdag 31 juli 2014, 11:48

WOMAN254 schreef:
Je komt bij je vriend om te koken en niks wil herkenbaar ? Gefrustreerde smiley

https://www.youtube.com/watch?v=_U1d0lq9chk

Toen ik bij 1.15 minuten kwam, lag ik dubbel. Dat geluid alleen al...heb je alles gehad...... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WOMAN254

BerichtGeplaatst: donderdag 31 juli 2014, 11:49

Clown smiley Clown smiley Clown smiley

https://www.youtube.com/watch?v=dVw99Jt_UgA
Naar boven

Auteur Bericht
WOMAN254

BerichtGeplaatst: donderdag 31 juli 2014, 12:07

Woedende smiley het zou je maar es gebeuren schandalig Woedende smiley

https://www.youtube.com/watch?v=DRvFpi2aFjQ
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 31 juli 2014, 12:25

JANS221 schreef:
Nou Mario, je krijgt vandaag niet alleen een lintje, maar ook aardig wat reacties..........Ik heb ook nog een vraag:

Kan iemand mij aanwijzen waar ik in de bijbel de tekst kan vinden waar staat dat Jakob krimpend van de pijn op de grond zakt omdat God hem eerst pijn moest doen?

Ik lees dat Jakob bij de heup aangeraakt werd en daardoor mank liep. Wat er daar precies gebeurd is, blijft de vraag. Wou Jakob alleen zijn om de stilte te zoeken en te overdenken wat er achter hem lag en maakte hij zich zorgen voor de toekomst, de ontmoeting met Esau? In de stilte kun je God ontmoeten, je vragen omhoog schreeuwen, Je kunt dat een worsteling met God noemen. Hoe dan ook, Jakob wordt (aan)geraakt, hij loopt voortaan mank.

Ik hoorde dat ook vaak hoor: dat God je expres door pijn en moeite laat gaan.

Ik zei een keer tegen een vriendin/zuster in de Heer, dat God mij dit en dat(gruwelijke dingen zeg maar) had laten overkomen, dat Hij daar een doel mee heeft.
Ja, want dat hoorde ik zovaak op Bijbelstudies en preken....

Afijn, ze zei ook, van dat dat niet kan dat ze zich niet voor kan stellen dat
God mij, expres, door die ellende liet gaan...

Nu zie ik ook dat het niet God was, maar mensenwerk...

...
Naar boven

Auteur Bericht
WOMAN254

BerichtGeplaatst: donderdag 31 juli 2014, 12:36

Het leven heeft leerdoelen van processen als ik het verhaal uit een boek heb gelezen van de pelgrim reiziger dan maak je van alles mee ook dingen die pijn doen. Allerlei bomen, stenen en beesten op je weg om op te ruimen en te gaan vechten. Klim je uit je dal en bergen op gaat hoe ver en lang die ook is. En dat zie je ook terug in je eigen leven we hebben een keuze om bij de pakken neer te gaan zitten of een keuze om eruit te komen. Waar een wil is is een weg.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 31 juli 2014, 12:37

formulieren invullen op de post doen, bellen voor afspraken en dat op mijn vrije middag, kan wel wat leukers verzinnen, maar ja het moet Huilende smiley, smiley in tranen Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WOMAN254

BerichtGeplaatst: donderdag 31 juli 2014, 12:38

https://www.youtube.com/watch?v=VqTMJxSA7EM
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 31 juli 2014, 12:49

Zo,
Wat goed!
En dat voor
De eerste keer, een
compliment!

Knipoog smiley

Vrij;
Formulieren invullen;
telefonisch afspraken maken
Alles wat moet is
Vervelend Boze smiley

ik
zou blij
zijn als ik
hiermee klaar ben, zo
Boring!(vervelend;Engels)

Ja,
Kaakchirurg, en
iets met verzekeren
Gaat er maar aanstaan
Moeilijk Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WOMAN254

BerichtGeplaatst: donderdag 31 juli 2014, 12:59

Laatst aangepast door
WOMAN254
op donderdag 31 juli 2014, 13:05
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 31 juli 2014, 13:51

Ik merk dat ik het best storend vind, de gesprekken tussen de dagelijkse bemoedigingen in. En er worden tegelijkertijd meerdere thema's aangeroerd die we niet uitvoerig kunnen uitdiepen in dit topic. Ik vind eigenlijk ook dat het geen recht doet aan wat Mario hier neer zet. Mijn voorstel is om wat mij betreft een topic te openen met als titel "opmerkingen naast topic dagelijkse bemoediging". Is maar een idee. Dan blijft het hier overzichtelijk.

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 31 juli 2014, 13:51
Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: donderdag 31 juli 2014, 15:41

Lief
Klein kleutertje..
Wat doe jij...
In mijn hofje jij
Jij.....

Jij
Plukt allemaal
Mijn bloempjes kaal..
Foei klein lief kleutertje
Foei.....

Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: donderdag 31 juli 2014, 15:47

BETTIEJS505 (50)
RIEMER348 (34)
HEINTJE988 (29)
HWDV914 (29)
SOLITAIR790 (59)
Feestje vandaag ...................gefeliciteerd ....
Hieperdepiep Clown smiley

Laatst aangepast door
ZWALUWTJE610
op donderdag 31 juli 2014, 15:47
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 31 juli 2014, 16:03

Zeker, God is niet traag:

Romeinen 1 3 t/m 16 : 13 want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden. 14 Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; 15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen, 16 ten dage, dat God het in de mensen verborgene oordeelt volgens mijn evangelie, door Christus Jezus.

Hier staat, de heidenen, die van nature doen wat de wet gebied, en tonen dat het werk der wet geschreven is in hun harten gerechtvaardigt zijn bij God.
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: donderdag 31 juli 2014, 16:45

SHANITA130 schreef:
Zeker, God is niet traag:

Romeinen 1 3 t/m 16 : 13 want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden. 14 Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; 15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen, 16 ten dage, dat God het in de mensen verborgene oordeelt volgens mijn evangelie, door Christus Jezus.

Hier staat, de heidenen, die van nature doen wat de wet gebied, en tonen dat het werk der wet geschreven is in hun harten gerechtvaardigt zijn bij God.
Knipoog smiley

Nope, ff gaan zitten en even rustig lezen.....hij sluit af met de woorden'door Jezus Christus'...wat zou hij daar dan mee bedoelen???
Beter is ook om de woorden van Jezus zelf te nemen, zoals ze zijn opgetekend in de vier evangeliën, wat Hij Zelf zegt...

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op donderdag 31 juli 2014, 16:59
Naar boven

Auteur Bericht
WOMAN254

BerichtGeplaatst: donderdag 31 juli 2014, 16:57

Mooie
zon die
straalt ja echt
wel heerlijk is dat
genieten

In
die mooie
licht blauwe lucht
en witte wolken tussen
door
Naar boven

Auteur Bericht
WOMAN254

BerichtGeplaatst: donderdag 31 juli 2014, 17:02

onkruid wieden in mijn tuin het moet wel netjes blijven. Je blijft ook wel bezig het schiet ook maar als kool uit de grond. Je hoeft je als mens niet te vervelen. Ben nu aan koken geslagen spinazie, aardappels en stukje kippen schnitzel voor vanavond dat word weer smullen Kwijlende smiley Vanavond met mijn stofjes bezig patchwork ben een tafelkleedje aan het maken met 6 hoeken. Erg leuk en ontspannend bezig zijn. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: donderdag 31 juli 2014, 19:32

WOMAN254 schreef:
onkruid wieden in mijn tuin het moet wel netjes blijven. Je blijft ook wel bezig het schiet ook maar als kool uit de grond. Je hoeft je als mens niet te vervelen. Ben nu aan koken geslagen spinazie, aardappels en stukje kippen schnitzel voor vanavond dat word weer smullen Kwijlende smiley Vanavond met mijn stofjes bezig patchwork ben een tafelkleedje aan het maken met 6 hoeken. Erg leuk en ontspannend bezig zijn. Lachende smiley

Wat leuk Woman.....knap hoor!
Veel plezier ermee
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: donderdag 31 juli 2014, 20:00

een
vriend is
wat ik zoek.
Heb een hart van
goud

ben
jij het
die mij vind
dan ben ik super
blij

Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 31 juli 2014, 20:15

JOL252 schreef:
Ik merk dat ik het best storend vind, de gesprekken tussen de dagelijkse bemoedigingen in. En er worden tegelijkertijd meerdere thema's aangeroerd die we niet uitvoerig kunnen uitdiepen in dit topic. Ik vind eigenlijk ook dat het geen recht doet aan wat Mario hier neer zet. Mijn voorstel is om wat mij betreft een topic te openen met als titel "opmerkingen naast topic dagelijkse bemoediging". Is maar een idee. Dan blijft het hier overzichtelijk.

Lijkt me een prima idee
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 31 juli 2014, 20:16

Dinsdag 15 Juli, Genesis 33: 1-17; Ook Esau gezegend.

Jakob krabbelt overeind. Zijn heup doet geweldig pijn, maar het stoort hem nauwelijks. Spontaan hoor je hem zeggen: Pniël – ik heb God gezien. Van aangezicht tot aangezicht. Nu is hij ook niet bang meer voor het aangezicht van zijn broer. Nu gaat hij ook zelf voor allen uit, terwijl zijn vrouwen en kinderen veilig achter hem zijn.
Wat valt die Esau ontzettend mee. Hij snelt Jakob tegemoet, valt hem om de hals en kust hem. Als was Esau de vader van de verloren zoon. Wat moet ik met al die geschenken, vraagt hij aan Jakob. Ik heb al zoveel. Maar Jakob zegt: Neem toch mijn geschenk aan. Letterlijk zegt Jakob: Neem mijn geschenk aan. Letterlijk zegt Jakob: Neem ‘mijn zegen’aan. Als een stille herinnering aan de gestolen zegen in de tent van Isaak. Neem mijn zegen nu aan, lieve broeder, want ik heb God en dan heb je alles.
Dan neemt Esau het geschenk aan en zo deelt ook hij uiteindelijk in de zegen van Abraham. Nee, ze gaan niet bij elkaar wonen. Je moet niet alles willen. Maar ze horen weer bij elkaar. En bij het sterfbed van Isaak staan ze straks naast elkaar, Jakob en Esau. Want de God van Pniël is een God, die altijd blijft vragen naar je broer. En naar je zus. En naar je medemens. Zeker als je mag leven met een nieuwe naam.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELOF140

BerichtGeplaatst: donderdag 31 juli 2014, 20:25

ik heb dat eigenlijk al uit mijn hoofd gezet: (al dan niet actief) op zoek naar een vrouw/partner. er zijn na 'binnenkomst' van mijn ex dingen gebeurd/nagelaten die ik mijn familie ernstig kwalijk neem. ik heb me daarom voorgenomen dat ik pas (weer) aan een relatie begin als er er bepaalde mensen in mijn familie er niet meer zijn.

zo, dan weten de dames dat alvast Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TRIJNIE671

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 00:43

heb soms het idee dat mensen elkaar niet zo goed meer kunnen verdragen , men valt overal over , hebben niks meer voorelkaar over . zie dat dagelijks om me heen . zag vanavond nog even het programma bonje met de buren , denk dan weleens , is het wel zo erg of kunnen we niks meer verdragen van een ander ?? hoe denken jullie hier over ???
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 05:10

ANNETTE050 schreef:
Nope, ff gaan zitten en even rustig lezen.....hij sluit af met de woorden'door Jezus Christus'...wat zou hij daar dan mee bedoelen???
Beter is ook om de woorden van Jezus zelf te nemen, zoals ze zijn opgetekend in de vier evangeliën, wat Hij Zelf zegt...

(Ja)

Hij sluit af met de woorden; terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen, 16 ten dage, dat God het in de mensen verborgene oordeelt volgens mijn evangelie, door Christus Jezus.

Dus, concludeer ik, Evangelie van Jezus Christus=goed nieuws.

Dus, mensen die goed leven gaan naar de Hemel.

Als zij het evangelie niet gehoord hebben. en ja, dreigen met de hel is geen evangelie. Daar bereik je alleen mee, dat men nooit meer iets met geloof te maken wil hebben.

Dan zou God is Liefde en Rechtvaardig niet opgaan. En dat zegt Hij zelf ook.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 1 augustus 2014, 05:31
Naar boven

Auteur Bericht
ARHO798

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 07:13

SHANITA130 schreef:
Hallo!

Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?

Naar aanleiding van opmerkingen in een vorig topic, 'hoe gaan we om met andersdenkenden', kwam het onderwerp eruit, of alle mensen die Jezus/het Evangelie niet kennen, maar wel doen en tonen dat het werk der wet in hun hart geschreven is, maw, zij doen wel wat de wet gebied, maar hebben het evangelie niet gehoord, wel of niet behouden/gered zijn.

Wat denken jullie erover? En waarom? Waarom zou iemand die wel van nature doet wat de wet gebied, maar niet van het evangelie(goede nieuws) heeft gehoord, verloren gaan? Of juist niet?

Ik zelf denk van niet, want God is Liefde en Rechtvaardig. Rom 2 13 want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden.

Beste Shanita en anderen

Strijdt gij om in te gaan door de enge poort, want breed en wijd is de weg die ten verderve leidt en eng en nauw is de weg die ten leven leidt.
Wie het vatten kan, vatte het (enkel en alleen door de soevereine genade des Heeren)

Hg Arho
Naar boven

Auteur Bericht
ARHO798

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 07:24

R.M. Mc Cheyne

Eens was ik een vreemd’ling voor God en mijn hart.
Ik kende geen schuld en ‘k gevoelde geen smart.
Ik vroeg niet: “Mijn ziele, doorziet gij uw lot?
Hoe zult gij rechtvaardig verschijnen voor God?”
Al sprak daar een stem uit de heilige blaân
van ‘t Lam, met de zonden der wereld belaân,
ik zocht bij de kruispaal geen veilige wijk,
‘k stond blind en van verre, in mij zelven zo rijk.
Ik deed als Jeruzalems dochters weleer,
ik weend’ om de pijn van mijn lijdende Heer,
maar dacht er niet aan, dat ik zelf door mijn schuld

Zijn kroon had gevlochten, Zijn beker gevuld.
Maar toen mij God Geest aan mij zelf had ontdekt,
toen werd in mijn ziele de vreze gewekt.
Toen voeld’ ik wat eisen Gods heiligheid deed.
Daar werd al mijn deugd een wegwerpelijk kleed.
Toen vlucht’ ik tot Jezus. Hij heeft mij gered!
Hij heeft mij verlost van het vonnis der wet!
Mijn heil en mijn vreugd’ en mijn leven werd Hij.
Ik boog m’, en geloofd’, en mijn God sprak mij vrij!
Nu ken ik die waarheid, zo diep als gewis,
dat Christus alleen mijn gerechtigheid is.
Nu tart ik de dood, nu verwin ik het graf.
Nu neemt mij geen satan de zegekroon af.
Nu reis ik getroost onder ‘t heiligend kruis
naar ‘t erfgoed hierboven, naar ‘t Vaderlijk huis.
Mijn Jezus geleidt mij door d’ aardse woestijn.
“Gestorven voor mij!” zal mijn zwanenzang zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 08:39

ARHO798 schreef:
Beste Shanita en anderen

Strijdt gij om in te gaan door de enge poort, want breed en wijd is de weg die ten verderve leidt en eng en nauw is de weg die ten leven leidt.
Wie het vatten kan, vatte het (enkel en alleen door de soevereine genade des Heeren)

Hg Arho

Ja.

Ik denk dat velen dat doen.

Iedereen wil lopen op een weg die ten leven leidt. zo moeilijk is dat niet te vatten, denk ik.

Nou ja, je hebt slechte en goede mensen...daarvoor kan je kiezen.

Vraag was, of degenen, die van nature doen wat de wet gebiedt, en niet geloven, daarom heet het 'heidenen', naar de hel gaan....Zie Rom 2 vers 13-16

(in vorige post stond Rom 1, ipv 2, excuses)

en hier: zowel heidenen, gelovigen, boeddhisten, dus mensen met allerlei religie, achtergrond en cultuur. etc. krijgen een Hemelse 'nabij de dood ervaring, '..... Zie:http://www.pimvanlommel.nl/tv_programma/63, het Elfde Uur, EO.
De meesten hebben een mooie ervaring en willen niet terug, slechts enkelen(1%) hebben een negatieve ervaring, zoals Dante ook beschrijft.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 1 augustus 2014, 09:01
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 08:43

TRIJNIE671 schreef:
heb soms het idee dat mensen elkaar niet zo goed meer kunnen verdragen , men valt overal over , hebben niks meer voorelkaar over . zie dat dagelijks om me heen . zag vanavond nog even het programma bonje met de buren , denk dan weleens , is het wel zo erg of kunnen we niks meer verdragen van een ander ?? hoe denken jullie hier over ???

Ja, wel mee eens. Kijk alleen in het verkeer al hoe daar het gedrag is. Het is erg dat je eerder een agressieve reactie verwacht dan correctheid.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 08:51

Men pakt so wie so extreme gevallen met zo,n programma denk ik.
Niet alles wat je op tv ziet is een afspiegeling van d e hele maatschappij. gelukkig maar. Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5985 5986 5987 5988 5989 5990 5991 ... 6194 Volgende
Pagina 5988 van 6194