ChristianMatch

Forum

Henk710 & Robbedoes873
Ga naar pagina Vorige 1 ... 597 598 599 600 601 602 603 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
HERMIENA254

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 17:04

ROBBEDOES873 schreef:
Wij Henk en Does hopen vrijdag 14 mei 'smiddags in het huwlijksbootje te stappen...

Henk en Does........

Ik ken jullie niet persoonlijk, alleen van jullie schrijven op het forum.

Wil jullie alle goeds , maar bovenal Gods onmisbare zegen wensen in jullie huwelijk !

Een hele mooie en onuitwisbare dag toe gebeden.

Groet van Hermiena
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMIENA254

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 17:04

ROBBEDOES873 schreef:
Wij Henk en Does hopen vrijdag 14 mei 'smiddags in het huwlijksbootje te stappen...

zelf verwijderd, 2 keer dezelfde, sorry

Laatst aangepast door
HERMIENA254
op donderdag 13 mei 2010, 10:51
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 17:09

ROBBEDOES873 schreef:
Idd ik zie ook geen voordelen en enkel nadelen...
Het gevoel van hier "veilig"zijn is dan helaas wel weg.
Het 'veilig onder elkaar zijn" bestaat niet. 2300 leden kunnen al meelezen. Het forum is voor veel mensen toch aantrekkelijk om te bekijken en als je dan kunt meelezen, dan is de kans dat je toch uiteindelijk (weer) lid wordt groter.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 17:21

CHATULIEM619 schreef:
Het 'veilig onder elkaar zijn" bestaat niet. 2300 leden kunnen al meelezen. Het forum is voor veel mensen toch aantrekkelijk om te bekijken en als je dan kunt meelezen, dan is de kans dat je toch uiteindelijk (weer) lid wordt groter.

Niet-leden kunnen/konden ook zien of leden online zijn. Dat vind ik in strijd met een zekere mate van privacy die we toch mogen of kunnen verwachten. Technisch lijkt het me niet zo moeilijk dat te veranderen, evenals het al dan niet op het forum kunnen kijken. Waarom moeten oud-leden dat beide kunnen? Ik vraag me af hoeveel mensen daadwerkelijk weer lid worden na het benutten van deze mogelijkheden en als ik dat afzet tegen mensen die gluren met wat voor bijbedoeling dan ook, lijkt het me maar beter om deze twee zaken ongedaan te maken. Je bent lid of geen lid.

Thomas, lid.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 12 mei 2010, 17:22
Naar boven

Auteur Bericht
HERMIENA254

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 17:26

JOS689 schreef:
Ik las van iemand het volgende over een jongetje:
Tot mijn 14e jaar ging ik met mijn ouders naar een reformatorisch protestantse kerk.
Ik werd naast de bijbel onderwezen in de heidelbergse catechismus.
De heidelbergse catechismus en de geloofsbelijdenis samen vormden het hart van deze leer.
Lees hierbij de vragen 1 t/m 13 van de heidelbergse catachismus. .....
(ik wil je ze ook wel toesturen)
Vraag 13: Maar kunnen wij zelf onze schuld betalen?
Antwoord:
Op geen enkele manier. Wij maken de schuld juist elke dag groter. (curs.je)
Vervolgens geeft de catechismus aan dat we slechts enkel en alleen door het geloof in Jezus Cristus die voor onze zonden is gestorven, bevrijd kunnen worden.
God heeft ons zo lief dat hij zijn eniggeboren zoon voor ons heeft geofferd.

Stel je bent een ontvankelijk kind van een jaar of 8. Papa is verkozen tot ouderling in de kerk en je zit wekelijks naast mama.
Er is geen discussie over dit soort teksten. Dit is de Waarheid.
Wat doet dit met je zelfbeeld?
Wat is het effect op je lichaamsbeleving?
Welke gevoelens gaan overheersen?
Wat leert je over autoriteit?

Wanneer ik nu contact maak met het jongetje in mij overvalt mij een gevoel van diepe schaamte over al mijn impulsen die mij op onverwachte momenten kunnen overvallen, ik trek mij volledig terug , zowel fysiek als mentaal en wil het liefst niet gezien worden. Overigens is dat kind zich daar niet van bewust. Wat hij ervaart is de energetische terugtrekbeweging en gedachten over zichzelf als: Ik ben slecht, ik verdien eeuwige straf, ik ben machteloos. En toch is God liefde, want hij heeft voor mij zijn zoon geofferd.
Wanneer ik nu contact maak met het jongetje in mij overvalt mij een gevoel van diepe schaamte over al mijn impulsen die mij op onverwachte momenten kunnen overvallen, ik trek mij volledig terug , zowel fysiek als mentaal en wil het liefst niet gezien worden. Overigens is dat kind zich daar niet van bewust. Wat hij ervaart is de energetische terugtrekbeweging en gedachten over zichzelf als: Ik ben slecht, ik verdien eeuwige straf, ik ben machteloos. En toch is God liefde, want hij heeft voor mij zijn zoon geofferd.
Tegelijkertijd is er ook een beginnend bewustzijn bij een bijzondere groep te behoren.
Een groep waar mijn ouders deel van zijn en die over iets heel bijzonders beschikt: de eeuwige waarheid.
En dat geeft me toch wel een speciaal gevoel. Dan zijn wij toch wel beter. Dat is dan wel weer een zondige gedachte, maar toch ontleen ik daar een soort veilig gevoel aan. Ik heb in ieder geval de zekerheid bij de juiste groep te behoren. Dat verschaft mij een duidelijk kader van waaruit ik kan oordelen over anderen.
Dat veilige gevoel heb ik dan uiteindelijk toch weer te danken aan God die zo barmhartig is geweest om ervoor te zorgen dat ik bij de juiste ouders met het juiste geloof geboren ben. Want mijn ouders zijn mijn alles en die weten wat goed is voor mij. Uiteindelijk is God nog belangrijker dan mijn ouders, want die zijn er tijdelijk en die zijn ook zondig, en God is er eeuwig en Hij weet en ziet alles. Ook al ziet niemand wat ik doe of denk, dan nog heeft God het in de gaten. En Hij ziet vooral hoe slecht ik ben. Als mensen toch eens zouden zien wie ik werkelijk ben…..
Maar, wee je gebeente(neem deze uitdrukking voor de verandering ook eens letterlijk) wanneer ik God niet gehoorzaam. Dan wacht mij eeuwige straf. God is ook een wreker. Dat wil hij wel niet, maar hij moet wel omdat ik zo slecht ben. Huilende smiley, smiley in tranen

Zeker in de pubertijd. Ik voelde me zeer aangetrokken tot de wereld van de rock`n roll. Die wereld vertegenwoordigde voor mij levenslust. Die levenslust gierde door mijn lijf. Ik had geleerd die te kwalificeren als slecht, maar hoe was het dan toch mogelijk dat het zo`n heerlijk gevoel was.
En dat is nou precies wat de duivel je influistert! Dat zijn de verleidingen waardoor je uiteindelijk verloren gaat. Verdringen dus, niet voelen. En telkens wanneer je opgewonden raakt wordt je eraan herinnerd hoe zondig je eigenlijk bent.
Dat bracht ook momenten met zich mee dat ik dacht, O.K als ik dan toch al slecht ben, kan ik er ook best eens aan toegeven. En dat bracht vervolgens weer schuldgevoelens met zich mee. Om dat niet meer te hoeven/willen voelen ging ik splitsen. Er ontstond een verborgen wereld.
Gelukkig werd in de loop van mijn pubertijd mijn levenslust sterker dan de leer. hoewel het schuldgevoel altijd onderhuids bleef.
Gedurende mijn pubertijd ontdekte ik ook duidelijke verschillen in de godsbeleving tussen mijn ouders. Mijn vader was strenger in de leer dan mijn moeder. Omwille van de eenheid en de vrede was zij met mijn vader meegegaan naar zijn kerk. Nu wij ouder werden gaf zij zichzelf meer ruimte voor haar eigen geloofsbeleving.
Ik ontleende daar de ruimte aan om ook zelf meer na te gaan denken.
Gaandeweg werd de catechismus minder bepalend in het dagelijks leven.
Het zaad van extreem schuldbewustzijn was echter vrucht gaan dragen en dat zou nog lang doorwerken.
Wat had ik geleerd:
Ik ben slecht en er kan niets goeds uit mijzelf komen
Mijn lijf is een bron van zondige impulsen en het is belangrijk daar niet naar te luisteren en er zeker niet aan toe te geven.
Ik kan niet op mijzelf vertrouwen
Ik ben volledig afhankelijk van een externe autoriteit die van mij houdt wanneer ik mij volledig onderwerp en die genadeloos straft wanner ik niet aan zijn voorwaarden voldoe…. En dat is liefde.
Mijn geweten wordt gevormd door wat God goed en slecht vindt. Ik weet dus ook wat goed en slecht is, dat vertelt mijn geweten mij.
Wanneer ik niet naar dat geweten luister ben ik verloren, word ik voor eeuwig verstoten en dat is dan mijn eigen schuld.
Er bestaat zoiets als een eeuwige waarheid. Die te kennen geeft veiligheid en zekerheid.
Er is verlossing mogelijk
Ik hoor bij de “goeden”, die de waarheid kennen, anderen zijn” verloren”.
Achteraf zie ik dat een van de belangrijkste konsekwenties voor mij is geweest dat ik geen verantwoordelijkheid heb leren nemen voor emoties als woede, begeerte, jaloezie. Ze leefden in het verborgene. Dat heeft grote effecten gehad op de wijze waarop ik in het leven stond.

en ............................... herken je dit ? Hoe sta jij in het leven ?

Ach lieve mede christenen.

Ik zou zo graag willen reageren, maar mn hart zit op slot.
Kan niets zeggen op dit moment.
komt wel.....ik heb vertrouwen
Naar boven

Auteur Bericht
HERMIENA254

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 17:39

THOMAS968 schreef:
Niet-leden kunnen/konden ook zien of leden online zijn. Dat vind ik in strijd met een zekere mate van privacy die we toch mogen of kunnen verwachten. Technisch lijkt het me niet zo moeilijk dat te veranderen, evenals het al dan niet op het forum kunnen kijken. Waarom moeten oud-leden dat beide kunnen? Ik vraag me af hoeveel mensen daadwerkelijk weer lid worden na het benutten van deze mogelijkheden en als ik dat afzet tegen mensen die gluren met wat voor bijbedoeling dan ook, lijkt het me maar beter om deze twee zaken ongedaan te maken. Je bent lid of geen lid.

Thomas, lid.

ik ben lid....gelukkig maar.

Hou van alle mensenkinderen...

Laatst aangepast door
HERMIENA254
op woensdag 12 mei 2010, 17:41
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 17:45

"Een christen die anderen veroordeelt, heeft zichzelf niet aanvaard"

"Negatief zelfbeeld is niet echt een zonde, je doet jezelf eerder tekort. Het betekent namelijk dat je Gods scheppingswerk niet tot ontplooiing durft te laten komen." Dat zegt Henk Rothuizen, hoofd nazorg bij de Evangelische Omroep, in een interview met CIP. Hij vertelt over zijn eigen identiteitscrisis en over wie we mogen zijn in Christus: "Jezus kijkt naar je als iemand die geschapen is met een bestemming en een doel in Zijn Koninkrijk in dit aardse leven en in de eeuwigheid, wie of wat je ook bent."

"In Christus"
De term "In Christus" is volgens Rothuizen een behoorlijk theologische term. "Het refereert aan het Koninkrijk van God. Christus is niet de achternaam van Jezus, maar de titel die Hij draagt. Hij is Messias en Koning over ons leven. Als ik bedenk wie ik ben ik Hem, denk ik automatisch aan het Koninkrijk van God, ik ben daar aanvaard als medeburger met bepaalde rechten en plichten. Een van de belangrijkste onderwerpen van die rechten en plichten is gebed. In het gebed kom je dicht bij God, als we in de naam van de Koning zijn vergaderd is Hij bij ons! Ook is het belangrijk om ten volle te beseffen dat we door de Messias zijn gered. Hij is voor ons gestorven aan het kruis van Golgotha, juist daardoor mogen wij straks onze identiteit hervinden."

Verschillende rollen
Je identiteit bestaat volgens de nazorger, die tevens schrijver, is uit verschillende rollen: "Het is heel normaal dat we verschillende rollen hebben. Ik ben nu eenmaal als opa anders dan als hoofd nazorg. Als echter de rollen onze identiteit gaan bepalen gaat het mis. Het hangt eigenlijk af van waar je zekerheid in zit. Zit je zekerheid in het rollenspel dan is dat niet best. Je zekerheid moet zitten in wie je mag zijn in de ogen van God, dan ben ik nog steeds anders als op dan als hoofd nazorg, maar in beide probeer ik Gods wil te doen."

Schoonheid
Rothuizen vervolgt: "De rolmodellen in deze tijd zijn perfecte mensen. We doen er alles aan om mooi te zijn, maar mooi zijn en tevreden zijn met jezelf is niet de bevrediging die rust geeft. Ieder van ons is geboren met de gevolgen van de gevallen wereld. Ik begin bijvoorbeeld wat ouder te worden en ik merk dat ik kaler wordt, een bril nodig heb en in mijn kiezen zitten de nodige vullingen. Als schoonheid mijn zekerheid zou zijn, kom ik zo langzamerhand behoorlijk in de problemen. Je zekerheid zit echter van binnen en in de Bijbel, in wat Christus zegt, en dat is totaal anders dan wat de wereld zegt."

Een zonde wil hij het negatieve zelfbeeld niet noemen: "Je doet jezelf echter wel enorm tekort. Een negatief zelfbeeld betekent dat je Gods scheppingswerk niet tot ontplooiing durft te laten komen. Je hoeft helemaal geen negatief zelfbeeld te hebben. Jezus kijkt namelijk naar je als iemand die geschapen is met een bestemming en een doel in Zijn Koninkrijk, zowel hier op aarde als straks in de eeuwigheid."

Veroordelen
Als je een negatief zelfbeeld hebt kun je volgens Rothuizen twee dingen doen: "In eerste instantie moet je gewoon durven aannemen wat God over je zegt: 'je bent voor Mij gewenst!' Het tweede is dat je wel hulp moet gaan zoeken en bemoediging van de mensen rond je heen nodig hebt. Er wordt zoveel van je verlangt in deze maatschappij. Als ik vroeger geen goed cijfer haalde, werd er gedreigd dat ik putjesschepper zou worden, onder andere daardoor heb ik een negatief zelfbeeld gekregen. Rond mijn twintigste kwam ik in een identiteitscrisis en tijdens een zoektocht van twaalf jaar ontdekte ik het Vaderhart van God. Ik ontdekte dat God niet een veroordelend God is maar een Vader. In de grondtaal staat er zelfs 'Papa'. Toen ik dat ontdekte door het bloed van Jezus wist ik dat ik een geliefd kind van God was. 'Bedenk toch hoe groot de liefde is die de Vader ons heeft geschonken! Wij worden kinderen van God genoemd, en dat zijn we ook. Dat de wereld ons niet kent, komt doordat de wereld Hem niet kent' schrijf Johannes in zijn eerste zendbrief. Dat moeten we in ons hoofd prenten."

Volgens Rothuizen kunnen je eigen identiteit en het liefhebben van anderen niet losgekoppeld worden: "Het lijkt mij heel moeilijk om te groeien in je eigen identiteit en niet te groeien in het liefhebben van anderen. Hoe meer je jezelf aanvaardt, hoe meer je de ander waardeert. Dat staat in directe relatie met elkaar. Heel veel afwijzing en veroordeling gaat helemaal niet over het conflict of over de waarheid maar komt voort uit eigen onzekerheid. Een christen die anderen veroordeelt, heeft zichzelf vaak nog niet aanvaard."
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 17:50

THOMAS968 schreef:

Thomas, lid.

Ook al kunnen ze niet zien of je on-line bent, dan nog kunnen ze zien aan je bijdrage wanneer je wel on-line was toch ??
Dus mijn voorkeur zou uitgaan naar een situatie waarbij niet leden, geen mogelijkheid meer hebben om het forum te lezen.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLIE511

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 18:13

maar vanavond kunnen we weer schat is tenslote ook een soort weekend nu Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 18:35

Heel interessant onderwerp, wat mij al een tijdje bezig houd.
In onze gemeente wordt beleden dat wanneer je tot geloof komt je daarbij ook de Heilige Geest ontvangt. Er is daarom geen aparte doop in de Geest nodig omdat je de Geest al hebt ontvangen bij je bekering.
Maar in andere gemeenten maak ik mee dat mensen na hun waterdoop tevens gedoopt worden met de Geest onder handoplegging. En volgens mij spreekt de bijbel ook over de doop in de Geest.
Ben net een boekje aan het lezen van Derek Prince hierover, “De rijkdom van Pinksteren”.
Wat ik, tot nu toe, begrijp uit de eerste bladzijden, gaat het om de macht en de kracht die je ontvangt van de Geest. Door de kracht (om te getuigen) van die Geest kwamen er zoveel mensen tot bekering die eerste pinksterdag.

Eén ding weet ik zeker, dat God het goede (Zijn Geest) wil geven aan hen die Hem daarom vragen.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 18:35

CROSSROAD317 schreef:
Ook al kunnen ze niet zien of je on-line bent, dan nog kunnen ze zien aan je bijdrage wanneer je wel on-line was toch ??
Dus mijn voorkeur zou uitgaan naar een situatie waarbij niet leden, geen mogelijkheid meer hebben om het forum te lezen.

Precies Cross, ook dat en zo ik al aangaf: dat moet niet kunnen.

Thomas, die die gluurmogelijkheden niet nodig vindt.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 12 mei 2010, 18:36
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 18:36

[quote]Terwijl ik aan het werken was heb ik heel wat gemist. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 18:40

WILLIE511 schreef:
maar vanavond kunnen we weer schat is tenslote ook een soort weekend nu Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Gaat dit nog wel over appeltaarten bakken? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 18:42

[quote=MARIO216]

Dan neem je morgen toch een vrije dag! Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
WILLIE511

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 18:45

IMRE695 schreef:

ja hoor vanavond gaan we appeltaart bakken en morgen ochtend gezellig met zn allen opeten
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 18:55

THOMAS968 schreef:

Thomas, lid.

Knipoog smiley hoi...

Annette (weer lid na gegluur) Engeltje smiley

ps. Pieter gluurt gewoon gratiez mee Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LOVE340

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 18:57

JONATHAN890 schreef:
verlangen naar

Echte liefde,
geen gemis, geen verbeeltenis,
Diep verlangen, samen een weg vinden
niet om alleen maar te willen binden
maar waar echte passie is.

Deze verlangens heeft iedereen, ook ik om samen een weg te gaan
Naar boven

Auteur Bericht
LOVE340

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 19:01

JONATHAN890 schreef:
ik vraag me wel eens af

of er over een tijd
wel iemand is
met wie ik ben
met wie ik leven deel

is die vraag nou te veel?

ik vraag me wel een af

waarom er na zo'n tijd
nog zoveel was
diep van binnen
met wie ik was
met wie ik leven deelde

of is dit omdat ik me nu verveel?

ik vraag me wel eens af

waarom er al die tijd
niemand was
met wie ik kon zijn
die haar leven deelt

of heb ik mijn kansen al verspeeld?

ik vraag me heel wat af

waarom de tijd
niet iemand geeft
bij wie ik ben
met wie ik deel

en dan zeg ik maar weer .. 'weet ik veel?'

we vragen ons heel wat af, waarom dit waarom dat
Maar Hij is onze Leidsman, geef je over aan Hem
Hij geef de dingen die we nodig hebben.
Vetrouw op Hem!

gr Love
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKJES285

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 19:02

JONATHAN890 schreef:

"Negatief zelfbeeld is niet echt een zonde, je doet jezelf eerder tekort. Het betekent namelijk dat je Gods scheppingswerk niet tot ontplooiing durft te laten komen." Dat zegt Henk Rothuizen, hoofd nazorg bij de Evangelische Omroep, in een interview met CIP. Hij vertelt over zijn eigen identiteitscrisis en over wie we mogen zijn in Christus: "Jezus kijkt naar je als iemand die geschapen is met een bestemming en een doel in Zijn Koninkrijk in dit aardse leven en in de eeuwigheid, wie of wat je ook bent."

"In Christus"
De term "In Christus" is volgens Rothuizen een behoorlijk theologische term. "Het refereert aan het Koninkrijk van God. Christus is niet de achternaam van Jezus, maar de titel die Hij draagt. Hij is Messias en Koning over ons leven. Als ik bedenk wie ik ben ik Hem, denk ik automatisch aan het Koninkrijk van God, ik ben daar aanvaard als medeburger met bepaalde rechten en plichten. Een van de belangrijkste onderwerpen van die rechten en plichten is gebed. In het gebed kom je dicht bij God, als we in de naam van de Koning zijn vergaderd is Hij bij ons! Ook is het belangrijk om ten volle te beseffen dat we door de Messias zijn gered. Hij is voor ons gestorven aan het kruis van Golgotha, juist daardoor mogen wij straks onze identiteit hervinden."

Verschillende rollen
Je identiteit bestaat volgens de nazorger, die tevens schrijver, is uit verschillende rollen: "Het is heel normaal dat we verschillende rollen hebben. Ik ben nu eenmaal als opa anders dan als hoofd nazorg. Als echter de rollen onze identiteit gaan bepalen gaat het mis. Het hangt eigenlijk af van waar je zekerheid in zit. Zit je zekerheid in het rollenspel dan is dat niet best. Je zekerheid moet zitten in wie je mag zijn in de ogen van God, dan ben ik nog steeds anders als op dan als hoofd nazorg, maar in beide probeer ik Gods wil te doen."

Schoonheid
Rothuizen vervolgt: "De rolmodellen in deze tijd zijn perfecte mensen. We doen er alles aan om mooi te zijn, maar mooi zijn en tevreden zijn met jezelf is niet de bevrediging die rust geeft. Ieder van ons is geboren met de gevolgen van de gevallen wereld. Ik begin bijvoorbeeld wat ouder te worden en ik merk dat ik kaler wordt, een bril nodig heb en in mijn kiezen zitten de nodige vullingen. Als schoonheid mijn zekerheid zou zijn, kom ik zo langzamerhand behoorlijk in de problemen. Je zekerheid zit echter van binnen en in de Bijbel, in wat Christus zegt, en dat is totaal anders dan wat de wereld zegt."

Een zonde wil hij het negatieve zelfbeeld niet noemen: "Je doet jezelf echter wel enorm tekort. Een negatief zelfbeeld betekent dat je Gods scheppingswerk niet tot ontplooiing durft te laten komen. Je hoeft helemaal geen negatief zelfbeeld te hebben. Jezus kijkt namelijk naar je als iemand die geschapen is met een bestemming en een doel in Zijn Koninkrijk, zowel hier op aarde als straks in de eeuwigheid."

Veroordelen
Als je een negatief zelfbeeld hebt kun je volgens Rothuizen twee dingen doen: "In eerste instantie moet je gewoon durven aannemen wat God over je zegt: 'je bent voor Mij gewenst!' Het tweede is dat je wel hulp moet gaan zoeken en bemoediging van de mensen rond je heen nodig hebt. Er wordt zoveel van je verlangt in deze maatschappij. Als ik vroeger geen goed cijfer haalde, werd er gedreigd dat ik putjesschepper zou worden, onder andere daardoor heb ik een negatief zelfbeeld gekregen. Rond mijn twintigste kwam ik in een identiteitscrisis en tijdens een zoektocht van twaalf jaar ontdekte ik het Vaderhart van God. Ik ontdekte dat God niet een veroordelend God is maar een Vader. In de grondtaal staat er zelfs 'Papa'. Toen ik dat ontdekte door het bloed van Jezus wist ik dat ik een geliefd kind van God was. 'Bedenk toch hoe groot de liefde is die de Vader ons heeft geschonken! Wij worden kinderen van God genoemd, en dat zijn we ook. Dat de wereld ons niet kent, komt doordat de wereld Hem niet kent' schrijf Johannes in zijn eerste zendbrief. Dat moeten we in ons hoofd prenten."

Volgens Rothuizen kunnen je eigen identiteit en het liefhebben van anderen niet losgekoppeld worden: "Het lijkt mij heel moeilijk om te groeien in je eigen identiteit en niet te groeien in het liefhebben van anderen. Hoe meer je jezelf aanvaardt, hoe meer je de ander waardeert. Dat staat in directe relatie met elkaar. Heel veel afwijzing en veroordeling gaat helemaal niet over het conflict of over de waarheid maar komt voort uit eigen onzekerheid. Een christen die anderen veroordeelt, heeft zichzelf vaak nog niet aanvaard."

zo Jonathan dat heb je geweldig onder woorden gebracht,
hier zeg ik Amen op,want zo is het inderdaad..
bedankt hiervoor!!! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RIK120

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 19:10

Rebecca Zapen - Smile
http://www.youtube.com/watch?v=yw3l31HiZY8

http://www.zapen.com
muziekstijl:mellow jazz
Verliefde smiley

Laatst aangepast door
RIK120
op woensdag 12 mei 2010, 20:06
Naar boven

Auteur Bericht
LOVE340

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 19:10

JONATHAN890 schreef:

"In Christus"

Verschillende rollen

Schoonheid

Veroordelen

Dat klopt! Is heel vervelend als je een negatief zelfbeeld heb, maar God heb je lief zoals je bent.
Hij heeft ons geleerd om elkaar lief te hebben en ons zelf.
Vertrouw op Hem en heb lief!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 19:12

grut, jos;
wat kunnen mensen toch een verschillend godsbeeld hebben!
ik heb een God die niet veroordelend is ingesteld, maar genade biedt.
het enige dat Hij van ons als mensen vraagt, is om te vertrouwen op Zijn Woord.
de voorwaardelijke liefde die je noemt, heeft God niet, want Hij had ons al lief toen wij nog vijanden van Hem waren.....
de enige reden dat Hij mensen af moet wijzen, zodat zij verloren gaan, is wanneer zij Zijn liefde blijven vertrappen, jaar in jaar uit.
Hij weet hoe ons lichaam werkt, en geeft daar ook aanwijzingen voor, zodat je de gaven die we als mensen van Hem ontvangen, ook op de juiste manier zou gebruiken, en daar gelukkiger van worden.
ik hoop dat je onze God inmiddels ook anders hebt leren kennen!!
ik kan drie keer niets met je bericht, als ik eerlijk ben.
Naar boven

Auteur Bericht
LOVE340

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 19:13

JONATHAN890 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=7njlnT_dAB4

refr:
Aan Uw voeten Heer
Aan uw voeten Heer,
is de hoogste plaats;
daarom kniel ik neer bij U.
Om bij U te zijn, is de grootste eer;
daarom buig ik mij voor U.

Ja, ik verkies nu om bij U te zijn
en om naar U te luist'ren.
In plaats van altijd maar weer bezig te zijn,
kom ik nu tot U, o Heer.

refr.

Mijn hart verlangt er naar om samen te zijn,
hier in een plaats van aanbidding.
In geest en waarheid samen één te zijn,
in aanbidding voor U.

refr.

Zoals een vader die zijn kind omarmt,
ja, zo omarmt U ook mij.
U bent een Vader die vertroost en beschermt
en ik kom tot rust bij U.

Bij Jezus zijn, onder Zijn liefdevolle armen, is verlossing.
Dat vereist van ons wel een keuze, maar die keuze zal Hij
zegenen. Als we Jezus volledig in ons leven toelaten, zullen we
rust vinden.

http://www.youtube.com/watch?v=LPoHQ6REV9Y

Vader God, ik vraag me af
hoe ik ooit heb geleef
zonder te weten
dat Uw vader hart al
zo lang om mij geeft

Maar nu ben ik Uw kind,
nu mag ik wonen in Uw huisgezin
en ik zal nooit meer eenzaam zijn
want Vader, U ben altijd bij mij

Heer, ik wil U prijzen
Heer, ik wil U prijzen
Heer, ik wil U prijzen
Zolang ik leef..

Als wij die stap maken in ons leven, zal God zijn zegen geven
door met Zijn Geest in ons te komen wonen. Dan zullen wij tot
ons doel komen. Maar ook ten diepste Zijn liefde ervaren en niet
kunnen beseffen dat we het ooit zonder Hem hebben gekund.
Dan zal ons hart kunnen juichen en God prijzen.

http://www.youtube.com/watch?v=tEtvWVUyynY&feature=related

Ik kniel neer, en beleid
U bent heer , in dit huis
Ik kniel neer, en beleid

U bent mijn Leven, Mijn Licht.
ik zoek uw aangezicht.
Aan uw voeten, dicht bij U
Kniel ik neer, Kniel ik neer.

Ik kniel neer en beleid
Ik kniel neer, en beleid
U bent heer , in dit huis.

Laat God de Heer zijn van je leven, en vanuit
dat beseffen dat we allen kinderen zijn van die liefdevolle
Vader. Van die ENE God, zijn wij zijn kinderen.
Dat moet onze uitstraling zijn in de wereld
Want aan die eenheid zullen ze ons moeten herkennen
en niet door gekissebis, discussie die nergens toe leiden.

http://www.youtube.com/watch?v=rOjoHXqzY6o&feature=related

God wijst mij een weg
als ik zelf geen uitkomst zie.
Langs wegen die geen mens bedenkt,
maakt Hij mij zijn wil bekend.
Hij geeft elke dag
nieuwe liefde, nieuwe kracht.
Als ik mijn hand in Zijn hand leg
wijst Hij mij de weg,
wijst Hij mij de weg.

Al moet ik door de wildernis / Hij leidt mij.
Hij toont mij een rivier in de woestijn.
Alles zal ooit vergaan / maar zijn liefde blijft bestaan
en Hij maakt iets heel nieuws vandaag.

En ik weet .... leven is niet makkelijk soms,
vaak is het tot 10 tellen, maar leg dan je hand in Zijn hand
en bid God voor geduld en liefde.

Laat ons hart verlangen naar om samen te zijn,
hier ook op CM een plaats van aanbidding te maken.
In geest en waarheid samen één te zijn,
in aanbidding voor GOD.

hele mooie opwekkingsnummers!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 19:22

LEANNE226 schreef:
Ik vraag het gewoon......
"Zeg ken jij de mosselman?"
Clown smiley

want jan die viel in dui---gen!! Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
INEZ910

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 19:25

Een feestelijke dag gewenst en veel geluk voor de toekomst !! Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley

Laatst aangepast door
INEZ910
op woensdag 12 mei 2010, 19:26
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 19:33

IMRE695 schreef:

ja ook, maar gelukkig kun je het op allerlei manieren invullen Knipoog smiley Verliefde smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE129

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 19:34

ROBBEDOES873 schreef:

Heel veel geluk en zegen voor jullie en de kids,

En natuurlijk een stralende dag toegewenst.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 19:50

Henk en Robbedoes van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk

Mariska
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 20:02

MIEKJES285 schreef:
zo Jonathan dat heb je geweldig onder woorden gebracht,
hier zeg ik Amen op,want zo is het inderdaad..
bedankt hiervoor!!! Knipoog smiley

wel lezen hoor...hahaha. . . t zijn mijn woorden niet
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 20:06

Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
HANNAH810
op woensdag 12 mei 2010, 20:06
Naar boven