ChristianMatch

Forum

signalen je beter niet met die persoon kan daten
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5993 5994 5995 5996 5997 5998 5999 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 12:16

Heel lang willen mailen en niet willen afspreken

Wel online zijn en jou negeren

Teveel nadruk leggen op je moet kiezen want je bent niet de enige
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 12:29

We moeten helemaal niks! Boze smiley

Gewoon volhouden met daten en je spoor trekken, de aanhouder wint.

Engeltje smiley Verliefde smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 5 augustus 2014, 12:31
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 12:39

JOL252 schreef:

Heel postief Jol, helemaal mee eens, geldt eigenlijk ook voor veel meer dingen in het leven, denk ik.
Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 13:09

JOL252 schreef:

Zo ist ik ga vrolijk door ergens loopt er iemand die mij wel leuk vind enzo .... nog meer Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 13:28

Wel online zijn en jouw negeren, die ken ik Boze smiley

Geen foto bij je profiel hebben en wel willen mailen Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WOMAN254

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 13:55

...

Laatst aangepast door
WOMAN254
op donderdag 7 augustus 2014, 11:27
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 16:08

JOL252 schreef:
- Grote woorden
- Druk zetten op je om na te denken en met snelle antwoorden te moeten komen.

Heb veel meegemaakt , maar net deze 2 nog niet...
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 17:00

TRIJNIE671 schreef:
Ik vraag me af wat we hier zitten te bakkeleien , had toevallig vandaag nog een vriendin op bezoek was op vakantie geweest , had veel regen gehad in het buitenland , (daar verwacht je mooi weer ) ze zei ik heb slecht weer gehad wat jammer was maar ben gelukkig en gezond weer thuis gekomen . ik heb niks te klagen kijk nu naar die vliegramp , die mensen wilden graag effe vakantie en genieten . wat helaas niet is gebeurd . wat een verdriet in veel families . dus hier ook op het forum wees tevreden , verdraag elkander , wees blij dat we in alle rust en vrede hier dingen kunnen bespreken . we hebben niks te klagen ! ook al worden we het niet eens, elk mens heeft een menig . wees blij dat we er nog zijn voor elkaar zijn en elkaar hard nodig hebben . denk zelf elke dag aan de vliegramp , mijn motto is ga nooit weg zonder te groeten .

Helemaal gelijk! Gelukkig was het bakkeleien al gestopt en dat houden we zo Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 17:17

Of wat vind je van deze, al meerdere keren gedate, je stuurt hem een mail op maandag en donderdag nog geen antwoord gehad, maar hij is wel iedere dag online geweest Boze smiley

Of de man die nooit de moeite neemt om je effe te sms'en of eens te bellen Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 17:40

PETRA373 schreef:
Of wat vind je van deze, al meerdere keren gedate, je stuurt hem een mail op maandag en donderdag nog geen antwoord gehad, maar hij is wel iedere dag online geweest Boze smiley

Of de man die nooit de moeite neemt om je effe te sms'en of eens te bellen Boze smiley

Die ken is nog veel lastiger. .. maar als iemand geen moeite wil doen is hij je niet waard want die denkt dat jij gaat zitten afwachten Kotsende smiley dacht het mooi niet ze mogen er wel moeite voor blijven doen. Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CORNEEL767

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 18:16

JOL252 schreef:
Je hebt nu een hele theologie er op losgelaten en allerlei stellingen geponeerd die vragen om discussie maar dan gaan we nog meer offtopic dan we al zijn. Ik zie even de link niet naar de titel van dit topic.
klopt Jol heeft helemaal niks met deze topic van doen.daar heb ik dus niet aan gedacht.ik wilde ook geen discussie of zoiets.
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 19:19

CORNEEL767 schreef:
klopt Jol heeft helemaal niks met deze topic van doen.daar heb ik dus niet aan gedacht.ik wilde ook geen discussie of zoiets.

waar dacht je dan aan ? (of ben ik nu te nieuwsgierig Verlegen lachende smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
WOMAN254

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 19:22

Verplaatst Knipoog smiley

Laatst aangepast door
WOMAN254
op dinsdag 5 augustus 2014, 22:03
Naar boven

Auteur Bericht
CORNEEL767

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 19:38

NATASCHA642 schreef:
waar dacht je dan aan ? (of ben ik nu te nieuwsgierig Verlegen lachende smiley )
goeie vraag,ik werd eigenlijk an het denken gezet toen woman schreef zie maar eens een zoete milde vrucht te vinden tussen die rotte vruchten en die ook nog eens geen moeilijkheden problemen heeft meegemaakt.daar begon het voor mij eigenlijk natascha.en de rest van mijn verhaal kwam er dus achteraan zoals ik het bekik dan.volgens mij was het Petra die de vergelijking wel zag.is het zo een beetje duidelijk voor je en je mag me gerust vragen hoor Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WOMAN254

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 19:48

CORNEEL767 schreef:
nou woman rotte appels die zijn van de boom afgevallen en krijgen dus geen voedsel meer van die edele tak.en wie heeft er geen problemen meegemaakt?GOd tuchtigt Zijn kinderen anders zou je bastaard zijn toch als ik het goed heb gelezen.Dus blijven we vasthouden of laten we los en vallen we naar beneden?en rotten verder?We krijgen tijd om te blijven vasthouden en voedsel te nemen van die stam.We kunnen drinken van het Levende WaterHet word ons gegeven om niet
God zag dat het voor de mens niet goed was om alleen te zijn en daarom schiep Hij de vrouw hem tot hulp.De man is het hoofd van het gezin net zoals Jezus het hoofd is van de gemeente.
Daarom moet een man en vrouw zich losmaken van de ouders net zoals Jezus kwam naar deze wereld.Om 1 te worden met elkaar.Zo worden wij 1 met God door Jezus Jezus die bij God was kwam naar deze wereld om ons te verzoenen met God.
Lachende smiley

We hebben allemaal problemen meegemaakt alleen elk op hem of haar andere wijze de ene is meer of minder. We hebben allemaal eigen verantwoording af te leggen bij God en God zal dan wel tuchtigen als het Hem niet zint wat niet goed is. Belangrijk om het levende water van het woord tot ons te nemen want aan de vruchten herken je de boom. Als er onkruid is haal je dat weg een Tuinman kent Zijn Wijngaard en zal als er iets dood is het weg hakken en in het vuur gooien. De ranken zal Hij ranken tot er een mooie volle vruchten komen wat vrucht geeft. Het is mooi dat we bij de Here Jezus tot drievoudig snoer mogen komen want is er geen derde snoer zal die lijn ook breken als dit op eigen kracht gebeurde. Dus ja wat je zegt klopt helemaal je hebt mijn verhaal goed begrepen. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 20:10

WOMAN254 schreef:
We hebben allemaal problemen meegemaakt alleen elk op hem of haar andere wijze de ene is meer of minder. We hebben allemaal eigen verantwoording af te leggen bij God en God zal dan wel tuchtigen als het Hem niet zint wat niet goed is. Belangrijk om het levende water van het woord tot ons te nemen want aan de vruchten herken je de boom. Als er onkruid is haal je dat weg een Tuinman kent Zijn Wijngaard en zal als er iets dood is het weg hakken en in het vuur gooien. De ranken zal Hij ranken tot er een mooie volle vruchten komen wat vrucht geeft. Het is mooi dat we bij de Here Jezus tot drievoudig snoer mogen komen want is er geen derde snoer zal die lijn ook breken als dit op eigen kracht gebeurde. Dus ja wat je zegt klopt helemaal je hebt mijn verhaal goed begrepen. Lachende smiley

OK, ik denk dat we wat afdwalen. Jol merkte dit ook al op. De vraag in dit topic is: Hoe kun je weer opnieuw de ander leren vertrouwen (na het stuklopen van een relatie).

(Het gaat nu over God die zal tuchtigen (wat je daar ook onder mag verstaan) wat Hem niet zint. Het gaat over levend water en de tuinman. Over een drievoudig snoer etc. Ik begrijp er niet veel meer van.

Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 5 augustus 2014, 20:11
Naar boven

Auteur Bericht
CORNEEL767

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 20:13

JOL252 schreef:
Je hebt nu een hele theologie er op losgelaten en allerlei stellingen geponeerd die vragen om discussie maar dan gaan we nog meer offtopic dan we al zijn. Ik zie even de link niet naar de titel van dit topic.
het lijkt me denk een hele goeie stelling om vast te blijven houden aan God en leren te vertrouwen op Hem Zijn Woordmaar het is niet de bedoeling om stellingen neer te zetten.het is eerder een advies wat ik mee probeer te geven Verlegen lachende smiley

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op dinsdag 5 augustus 2014, 22:50
Naar boven

Auteur Bericht
WOMAN254

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 20:19

JANS221 schreef:
OK, ik denk dat we wat afdwalen. Jol merkte dit ook al op. De vraag in dit topic is: Hoe kun je weer opnieuw de ander leren vertrouwen (na het stuklopen van een relatie).

(Het gaat nu over God die zal tuchtigen (wat je daar ook onder mag verstaan) wat Hem niet zint. Het gaat over levend water en de tuinman. Over een drievoudig snoer etc. Ik begrijp er niet veel meer van.

Het beeld zint ook hier op het leven iets wat stuk is gelopen in een relatie zal de Tuinman de onkruid weg halen en de vruchten opnieuw tot vertrouwen leren. Want heb je die nieuwe vertrouwen zal dat samen komen tot een drievoudig snoer.

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 20:20

WOMAN254 schreef:
Liefde en Respect

Je wil graag wisselwerking en beide heb je dat nodig.
Geeft de vrouw geen respect aan de man zal ze niet die liefde ontvangen wat ze wil. Geeft de man niet die liefde aan de vrouw zal de vrouw ook niet die respect geven wat de man graag wil. Dus de vrouw geeft de man zijn respect zal de man haar die liefde geven. Want krijg je beide die wisselwerking niet dan is het oorlog in de keet.

Is trouwens een mooi boek over geschreven over de verschillen tussen man en vrouw echt een aanrader om te lezen dan zie je beide verschillende seksen wat hij of zij nodig dient te hebben om die ene liefde en respect te ontvangen.

http://www.bol.com/nl/p/liefde-en-respect/1001004010631383/

Er is al een topic over verschillen tussen mannen en vrouwen. Het is nu gesloten, maar kan op verzoek vast wel weer geopend worden door de redactie. Dan blijft het een beetje overzichtelijk, denk ik.

Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 5 augustus 2014, 20:22
Naar boven

Auteur Bericht
WOMAN254

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 20:22

[quote=CORNEEL767]

Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor je hebt het goed in de gaten Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 20:30

Zondag 20 juli, Richteren 1: 10-21; Vaders geven een zegen, geen fooi.

Die Aska moet je niet onderschatten. Haar vader Kaleb mag haar dan ingezet hebben als hoofdprijs bij de verovering van de stad Kirjat-Sefar, als ze per ezel arriveert om aan de winnaar Otniël meegeven te worden, schiet ze Otniël meteen aan om gebruik te maken van het moment. En aan Kaleb vraagt ze meteen een mooi stuk land om op te wonen. Kennelijk zegt Kaleb ook iets toe, maar nu strijd gestreden is, is hij ineens heel zuinig. Blijkbaar zegt hij het jonge stel slechts een kaal en door stukje bergland toe.
Aska heeft het meteen door. Zij kent haar vader beter dan Otniël, de jongere broer van Kaleb. Die kijkt mogelijk erg tegen zijn broer op, zoals wel vaker het geval is bij jongens met een oudere beroemde broer. Sommige gaan er zelfs zo’n beetje heel hun leven onder gebukt. Aska niet. Zij stapt van haar ezel en zegt tegen haar vader Kaleb: geef mij een gift! Een echte gift. Letterlijk zegt ze: geef mij Aska niet. Zij stapt van haar ezel en zegt tegen haar vader Kaleb: geef mij een gift! Een echte gift. Letterlijk zegt ze: geef mij een zegen, vader, geen fooi, maar een echte zegen. Zo’n dor land, dat is geen zegen. Geef mij ook waterbronnen. Zonder water blijft alles dor en doods. Daar kan de zuinige Kaleb niet tegenop. Aksa krijgt wat zij verlangt. Zo’n Aksa lijkt me een mooie prijs om te winnen. Zo’n zelfstandige vrouw is louter zegen.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 21:06

JANS221 schreef:

terug ontopic
over opnieuw vertrouwen, ( na daten van rotte appel Knipoog smiley )

so wie so zijn mensen ook bang voor een nieuwe relatie denk ik wel eens nadat ze jaren alleen hebben gewoond, dan ineens word alles anders, en iedere verandering in je leven is voor sommige mensen een beetje eng, het oude vertrouwde leventje is veilig, bekend terrein,
en nu kom je op nieuw terrein, dus die stap is voor sommige beetje eng denk ik,
tel daarbij nog effe op, het moeilijk is je hart open te zetten als het beschadigd is...
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 21:51

CORNEEL767 schreef:
goeie vraag,ik werd eigenlijk an het denken gezet toen woman schreef zie maar eens een zoete milde vrucht te vinden tussen die rotte vruchten en die ook nog eens geen moeilijkheden problemen heeft meegemaakt.daar begon het voor mij eigenlijk natascha.en de rest van mijn verhaal kwam er dus achteraan zoals ik het bekik dan.volgens mij was het Petra die de vergelijking wel zag.is het zo een beetje duidelijk voor je en je mag me gerust vragen hoor Knipoog smiley

Ik begrijp je helemaal nu Corneel, ik denk jij en ik tot op heden meer hebben meegemaakt dan woman gezien haar jonge leeftijd toch een andere benadering heeft dan ons. En Petra is gewoon een slimme vrouw Knipoog smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
NATASCHA642
op dinsdag 5 augustus 2014, 21:58
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 21:57

WOMAN254 schreef:
Het beeld zint ook hier op het leven iets wat stuk is gelopen in een relatie zal de Tuinman de onkruid weg halen en de vruchten opnieuw tot vertrouwen leren. Want heb je die nieuwe vertrouwen zal dat samen komen tot een drievoudig snoer.

Knipoog smiley

Ehh ik ben best goed in beeltenissen maar ik denk dat ik anders in het leven sta dan jij en dat respecteer ik maar je dwaalt wel steeds af. Vruchten, tuinman en een snoer gaat het niet gewoon een man of vrouw opnieuw leren vertrouwen ?
Naar boven

Auteur Bericht
WOMAN254

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 21:58

NATASCHA642 schreef:
Ik begrijp je helemaal nu Corneel, ik denk jij en ik tot op heden meer hebben meegemaakt dan woman gezien haar jonge leeftijd toch een andere benadering heeft dan ons. Eb Petra is gewoon een slimme vrouw Knipoog smiley Lachende smiley

Ik mag dan wel jong zijn maar heb wel een hele boel dingen meegemaakt die ik liever niet had meegemaakt want het vormt de mens wel maar God is Almachtig om mensen te veranderen naar Zijn Beeld ondanks alles.
Naar boven

Auteur Bericht
WOMAN254

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 22:02

Liefde en Respect

Je wil graag wisselwerking en beide heb je dat nodig.
Geeft de vrouw geen respect aan de man zal ze niet die liefde ontvangen wat ze wil. Geeft de man niet die liefde aan de vrouw zal de vrouw ook niet die respect geven wat de man graag wil. Dus de vrouw geeft de man zijn respect zal de man haar die liefde geven. Want krijg je beide die wisselwerking niet dan is het oorlog in de keet.

Is trouwens een mooi boek over geschreven over de verschillen tussen man en vrouw echt een aanrader om te lezen dan zie je beide verschillende seksen wat hij of zij nodig dient te hebben om die ene liefde en respect te ontvangen.

http://www.bol.com/nl/p/liefde-en-respect/1001004010631383/

Want vaak zit onze ikken in de weg waarop het ook gaat stranden. Dan is het logisch dat vele relatie`s stuk lopen of dat een date niet lekker loopt want je kent elkaars code niet van praten. Want de man is blauw en de vrouw is roze. Heb je mannen die extreem blauw blauw zijn en vrouwen extreem roze roze zijn dan is er een hoop geduld en gebed voor nodig om samen tot paars te komen.

Laatst aangepast door
WOMAN254
op donderdag 7 augustus 2014, 11:25
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 22:35

Zucht ......
Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 22:35

Ja kan nooit afwegen wie meer meemaakt!
Of je jong of oud bent!
Er zijn genoeg jonge mensen die al veel voor de kiezen hebben gehad.
De ene kan er beter mee omgaan dan de andere.
Ook oudere die weinig mee gemaakt hebben, die bestaan ook nog!
De ene kan meer verdragen dan de andere.....

We kunnen nooit afwegen van elkaar wie meer mee maakt, jong of ouder
Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 22:39

PETRA373 schreef:
ik denk een van de grootste oorzaken is dat angst overheerst om weer gekwetst te worden.

Dat schrijft jij heel goed Petra, goed gezien.
Of je gescheiden bent of weduwe, de angst houdt heel veel tegen!
Een kwaad iets de angst.
Dat kan je lam leggen!
Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 22:44

Ik ben ook een grote angsthaas, liefst geen relatie meer! Ik kan zo alle obstakels verzinnen, om geen relatie te beginnen!

Zou ik later geen spijt krijgen, als ik oud en bejaard bent...?
En stel als God nu eens vraagt, kind waar om durfde jij niet aan mij te geven...
Ik de Here leidt jou hier wel doorheen...
Waar is jou vertrouwen..?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5993 5994 5995 5996 5997 5998 5999 ... 6194 Volgende
Pagina 5996 van 6194