ChristianMatch

Forum

de keerzijde van eerlijkheid...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 599 600 601 602 603 604 605 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 02:00

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 02:11

Ja Hij houdt van jou
Hoe je ook bent
Je mag er zijn

<><

AK

Mijn Jezus ik hou van U
Meer dan de sterren van de hemel
Meer dan het water van de zee
Meer dan ik U zeggen kan (2x)

Halleluja Adonai
Halleluja Adona
Halleluja Adonai
Amen (3x)

Mijn Jezus ik hou van U
Meer dan de sterren van de hemel
Meer dan het water van de zee
Meer dan ik U zeggen kan (2x)

Naar boven

Auteur Bericht
KANJER134

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 07:13

Hannaha, ik herken er veel in wat je schrijft.

Gelukkig is GOD niet, zoals vaak mensen zijn. Veroordelend en voorwaarden eisend/scheppend.

HIJ alleen kent ons, dieper dan wij ooit ons zelf leren kennen. Hij kent mij en weet wat goed voor mij is.

De gebodsregels zijn liefdesregels van GOD voor ons mensen. Leven we daar naar, dan ontvang je rust en vrede.

En vertrouw je alleen op HEM ! (of ga je steeds meer op HEM vertrouwen)

Dan wordt "mijn " wil geschiede - GOD wat wilt u met mij, dat ik doe.

Omzien naar elkaar is dan voor een ieder het belangrijkste
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 08:06

[quote]Iedereen dauwtrappen???? In ieder geval iedereen een goedemorgen.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 10:30

[quote=MARIO216]

Tis dat mijn buurman begon te klussen (veel klussende buurmannen in deze buurt), anders hàd ik nog geslapen! Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 10:31

MARISKA601 schreef:
Een knappe filosifische dichter die sonnetten schrijft....... Clown smiley

Filosofen en dichters hebben vaak baarden. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 10:36

Zucht... moeilijk onderwerp. Domme vraag misschien: hoe weet je dat je Gods Geest ontvangt en dat het dus geen inbeelding is?

Verder moest ik aan koning Saul denken, die soms door een boze geest werd bezocht en dan weer in vervoering raakte door Gods Geest ('Behoort Saul ook al tot de profeten?').

In mijn type kerk is het: Woord en Geest. Het één kan niet zonder het ander. Aan het Woord toets je de juistheid van de Geest. En de Geest maakt het Woord als een lamp voor je voeten.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 10:37

Is er al taart? Kwijlende smiley Verlegen lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 10:41

IMRE695 schreef:
Filosofen en dichters hebben vaak baarden. Clown smiley

zolang het een gemilimeterd baardje is vind ik het prima Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD285

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 10:44

ROBBEDOES873 schreef:
Wij Henk en Does hopen vrijdag 14 mei 'smiddags in het huwlijksbootje te stappen...

Van harte gefeliciteerd, en vele goede jaren samen gewenst.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 10:46

IMRE695 schreef:
Is er al taart? Kwijlende smiley Verlegen lachende smiley Lachende smiley

Honger? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 10:53

Naar boven

Auteur Bericht
JEANFRITS816

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 11:21

leuk foefje van de duivel he god vergeeft me wel. het merkteken van het beest aannemen en dan zeggen god vergeeft me wel dat is pas bruut. dan ben je echt definitief verloren.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 11:42

MARISKA601 schreef:
zolang het een gemilimeterd baardje is vind ik het prima Clown smiley

Binnenkort in dit theater: de baard van Imre! Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 11:42

IMRE695 schreef:
Zucht... moeilijk onderwerp. Domme vraag misschien: hoe weet je dat je Gods Geest ontvangt en dat het dus geen inbeelding is?

Verder moest ik aan koning Saul denken, die soms door een boze geest werd bezocht en dan weer in vervoering raakte door Gods Geest ('Behoort Saul ook al tot de profeten?').

In mijn type kerk is het: Woord en Geest. Het één kan niet zonder het ander. Aan het Woord toets je de juistheid van de Geest. En de Geest maakt het Woord als een lamp voor je voeten.
Voordat we beginnen met een theologische discussie, laten we eerst de definitie vaststellen. En geloof me daar zijn al verschillen van mening over. Het valt me op dat in de chatbox dit een hot item was en nu schijnt men een bepaalde schroom te hebben een bijdrage te leveren.....
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 11:43

IMRE695 schreef:

in mijn type kerk ook al, imre...... Knipoog smiley
en ik verwacht dat iedere christen dat wil.
en als je er de bijbel naast legt, dan zie je in galaten 5 vers 22 en 23;
de vruchten van de Geest zijn liefde, vrede lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid en matigheid.

een boom herken je aan de vruchten, een goede boom brengt goede vruchten voort, al moeten ze wel rijpen......
dus wanneer je de vruchten van de Heilige Geest ziet rijpen in je leven, dan is de Geest dus aan het werk.

wat betreft Saul, imre;
saul wilde david doden, en stuurde tot drie keer toe boodschappers naar het plaatsje rama, om david op te pakken, en ging uiteindelijk zelf; maar de Geest beschermde david, door saul's hart in de lofprijzingen mee te nemen, zodat david kon vluchten.
een hoofdstuk later vind ik nl bij saul geen liefde, blijdschap vrede etc meer terug, maar moordnijgingen ed.
dus het lijkt mij wel van belang, om de context van de bijbelgedeelten ook mee te nemen in je overwegingen!
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 11:44

MARISKA601 schreef:

Lekker badderen:

http://www.youtube.com/watch?v=2-bdpDzzlYA
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 11:46

CHATULIEM619 schreef:
en nu schijnt men een bepaalde schroom te hebben een bijdrage te leveren.....

lijkt het je niet een beetje vroeg, om dit al vast te stellen na 23 uur en 45 minuten, chatuliem??? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 11:49

niet definitief verloren gelukkig; wel denk ik dat je op die manier de zegen van God in je leven tegenstaat.
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD285

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 11:59

IMRE695 schreef:
Dat is zeker waar. Misschien bevindt mijn verhaal zich niet zozeer op het erf van de theologie, maar op het terrein van de godsdienst-psychologie. Het gebruik of beter: misbruik van de religie om bepaalde posities op te bouwen en te handhaven. De bijbel is een mooi boek, maar er wordt ook onrecht door gelegitimeerd (slavernij, onderdrukking, zelfs mishandeling van vrouwen en kinderen).

Jaren geleden had je hier ook de discussie "Maakt de gereformeerde leer depressief?" De meningen waren sterk verdeeld, ook onder reformatorische christen. Heden ten dage heb ik nòg de neiging hier een bevestigend 'ja' op te antwoorden. Maar, je hoeft je er niet door te laten leiden. Wat ik geleerd heb, is om daarin ook vrije keuzes te maken.
"Onderzoekt alle dingen en behoudt het goede!"

Imre, je kan hier mijns inziens niet een hele kerkgemaanschap en/of reformatorische hoek veroordelen met wat jij onderzocht hebt. Niet dat ik kan en wil ontkennen dat er misstanden zijn binnen de kerken, en kerkgemeenschappen, maar die worden niet door de kerk als geheel gepleegd, maar door kerkleden, door mensen net als jij en ik, zijn wij beter dan hen?
De bijbel leert ons ook dat buiten God er niemand boven de wet staat, dus ook de kerkleiders niet, hoe vaak ging Jezus zelf wel niet tegen de Farizeeërs en Sadduceeërs tekeer over hun zonden en hun verkrachten van de wet. Daarnaast leert de bijbel ons ook om misstanden van een persoon, om dan naar die persoon toe te gaan, en hem daarmee te confronteren zodat hij zich van zijn zonde kan bekeren, dat is een plicht!

En of de gereformeerde leer depressief maakt. Daarvan kan ik vanuit de GKV voluit zeggen: NEE! Zonde en bevrijding van zonde door het offer van Jezus gaan hand in hand, waarbij Jezus voorop staat. Wij zijn met Adam geboren in zonde, maar wij zijn samen met Jezus van zonde bevrijd en geheiligd voor God.
Naar boven

Auteur Bericht
CHRIS845

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 12:16

CHATULIEM619 schreef:
Wat ik niet merkte, was dat mijn liefde geen liefde was, maar een vorm van egoïsme. Ik wilde haar, niet omdat ik van haar hield, maar omdat ik vond dat ik recht op haar had.
Waarom schrijf ik dit allemaal op? Omdat ik eigenlijk veel van die verhalen hoor van mensen, die niet kunnen opgeven. En opgeven van een verliefdheid kan een hele klus zijn. Want dat betekent dat je weer opnieuw je leven moet opbouwen, dat je je hoop aan de kant moet zetten en accepteren dat je alleen bent.
Maar de vraag die ik mezelf stelde in het proces wat ik onderging, was, is er sprake van echte liefde? Of is er sprake van het vasthouden van een ideaal of een ideaalbeeld? Uiteindelijk overstijgt dat ideaal je eigen gevoelens en wat misschien als verliefdheid of aantrekkingskracht of klik begon, eindigt in een vorm van bezit willen nemen.
Toen ik uiteindelijk mijn egoïsme opgaf, merkte ik dat het met de verliefdheid snel gedaan was. Het had geen bodem meer, en ik kon er heel gemakkelijk overheen stappen. Het werkte zelfs bevrijdend, want eindelijk kon ik weer verder.....

Gewoon een vraag: hoe gaan jullie om met afwijzing?

Het bovenstaande heeft mij wel aan het denken gezet. Als er geen sprake is van echte liefde, maar meer een vorm van egoïsme, dan is het moeilijker om het los te laten denk ik. Zelf stel ik me de vraag waarom ik het moeilijker vind om van een man te houden zoals hij is, dan van de andere mensen om me heen die ik belangrijk vind. Zou waarschijnlijk niet zo moeten zijn. De ander moet een aanvulling zijn in je leven, geen invulling.

Wat je vraag betreft; Bij een afwijzing is het denk ik makkelijker om niet nog een erg goede band te onderhouden. Tenminste niet de eerste tijd. Als iemand mij duidelijk zegt dat hij het niet meer ziet zitten, dan heb ik ook liever afstand, anders vergt het erg veel. Maar dan moet het wel duidelijk zijn, geen half half gedoe.

Mooi dat je van dit moeilijke deel wat hebt geleerd. Het kan alleen maar beter worden in een volgende relatie dan.
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 12:24

Heel veel geluk en Gods zegen gewenst...
... vandaag nog bij de voorpret...
... morgen op dé grote dag...
... en in de dagen die op morgen mogen volgen!
Naar boven

Auteur Bericht
CHRIS845

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 12:33

Je onbelangrijk maken,
bewijst de wereld geen dienst.
Er is niets verlichts aan je klein maken.
We zijn allemaal bedoeld
om te stralen als kinderen.
Wij zijn geboren om de glorie van God
die in ons is te openbaren.
Die is niet alleen in sommigen van ons,
maar die is in iedereen!

Nelson Mandela

Het is waar, hoe meer je van jezelf houdt, hoe meer je anderen kunt geven. Vandaar ook; Heb je naaste lief als jezelf.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 12:48

CHATULIEM619 schreef:
en nu schijnt men een bepaalde schroom te hebben een bijdrage te leveren.....

1. Misschien omdat een aantal mensen het onderwerp vanuit de chat al voldoende doorsproken vinden.
  2. Misschien omdat een aantal mensen eerst rustig willen nadenken voor ze iets neerzetten.
  3. Misschien omdat een aantal mensen niet weten wat ze ermee aan moeten.
  4. Misschien omdat een aantal mensen door een ander standpunt dan het evangelisch gangbare standpunt rond dit onderwerp naar aanleiding van andere discussies niet snel meer plaatsen omdat ze zich niet ten volle serieus genomen voelen door de manier van reageren op hun andere standpunten.
  5. Misschien...
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 12:53

MARISKA601 schreef:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_E-nummers

voor degenen die willen weten wat de "E-nummers" inhoud
in onze voedings middelen

Héél handig! Ik ga voor de conserverings- en glansmiddelen Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER515

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 13:20

In de nacht van vrijdag op zaterdag om 01.30 uur is Lynneke overleden. Ze mocht helaas niet ouder worden dan 24 jaar. Bidt voor haar ouders en tweelingzus Veerle en broertje Yannick. Ze halen veel steun uit hun geloof. Maandag is de begrafenis en de dag van afscheid. Graag ik wil iedereen danken voor het gebed voor Lynneke van de afgelopen tijd.

Pieter515

Laatst aangepast door
PIETER515
op zondag 6 juni 2010, 01:40
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 13:25

HENK710 schreef:
Inderdaad, Chatuliem. Een houding 'God vergeeft me wel' is vooral riskant voor de persoon zelf. Hij/zij mist de verantwoordelijkheid en een leereffect van zijn/haar fouten, aangezien hij/zij niet wenst te leren op deze manier. Een mens doet (naast God) vooral zichzelf dus tekort als hij/zij zo omgaat met vergeving.

Voor mij is vergeven de kunst om jezelf te vergeven. Wat ik daarmee bedoel:
je hebt allemaal je eigen levens

geschiedenis en op de vaak moeizame weg om er vrij van te komen weet je dat je er niet alleen in staat. Is dit geen toets van Jezus om te kijken hoe serieus wij God nemen? hebben we God niet nodig om het vertrouwen in de 'juistheid"van ons leven weer terug te krijgen?
Ik vind dat je op moet passen om niet klaar te staan als vroeger de schriftgeleerden met onze kant en klare normen en waarden, om iemand daarmee de maat te nemen en zo mogelijk te veroordelen. En dat is wat ik hier een beetje lees.
Wij leven als mensen vind ik altijd en daarbij horen fouten én dan is er de genade en de vergeving.........Is dat niet een groot goed?

Willemijn
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 13:25

IMRE695 schreef:
Trouwens, Brown legt de bal bij de winnaars neer, lees ik net.
En ook: het was Gordon Browns eerste verkiezing als prime-minister, dus hoezo 'sinds jaren'?

Jij ziet ook alleen maar wat je wilt zien. Liberale roze bril op? Coole smiley met zonnebril
Heel herkenbaar! Het wordt Paars, wat ik je brom. Onder leiding van Job Cohen. Verliefde smiley
De laatste dagen veel gekeken naar BBC NEWS. Dat kan lekker, satellietschotel he. Maar wat mij zo aanspreekt in dit kabinet, is dat het een visie heeft. Ze zijn gemotiveerd de zaken op te pakken, te vernieuwen en te hervormen.
Met Cohen aan het roer zal dat heel moeilijk worden, want hij heeft zelf nauwelijks een visie op de economie. Het huidige kabinet had daar ook al last van. Wel reageren op de situatie, en dat hebben ze goed gedaan, maar niet een voortrekkersrol spelen. Ik kan me nog Balkenende herinneren die het over een VOC mentaliteit had, het pure ondernemerschap. En hoe schamper er op gereageerd werd door de linkse partijen.
We hebben een kabinet nodig, dat niet alleen de huidige situatie kan bestrijden, maar ook visie heeft om hervormingen aan te pakken. Durf heeft om dingen op te pakken die nodig zijn. Want anders verandert er structureel niks.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 13:27

Drie mensen wandelden op een muur: Geloof, Gevoel en Feit;
Toen Gevoel een lelijke val maakte, geraakte Geloof van zijn stuk;
En Geloof was zo close met Gevoel, dat hij struikelde en ook viel;
Maar Feit bleef staan en trok Geloof op, en Geloof trok Gevoel op.

Ik vind het een beetje een vreemd verhaal; kan er niet zoveel mee. Met name dit citaat over geloof, gevoel en feit. Wij worden behouden door geloof en niet door feit. Heeft Geloof in de bijbel niet de betekenis van Vertrouwen? En dat impliceert dan zowel het kennen van God als het erkennen van Zijn bestaan als het aannemen van de feiten.

Als de schrijver bedoelt dat gevoel en ratio met elkaar in evenwicht moeten zijn begrijp ik het wat meer. Jezus zegt immers dat wij God moeten liefhebben met geheel ons hart en geheel onze ziel en verstand. Dit heb ik als gevoelsmens wel moeten leren. Daarom is kennis van Gods Woord ook zo belangrijk; wij moeten wel weten waarin en in Wie we geloven.

Misschien bedoelt de schrijver dit? Maar dan vind ik het ondoorzichtig geschreven.

Trouwens; ik vind God in de bijbel juist heel gepassioneerd overkomen.

GrZing

Laatst aangepast door
ZINGA672
op donderdag 13 mei 2010, 13:30
Naar boven

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: donderdag 13 mei 2010, 13:28

ANITA324 schreef:
Het is geven en delen
Aandacht voor elkaar

Liefde als respons
En vrijheid voor elkaar

Lachen en huilen
Ja geven om elkaar

<><

AK

Mooi geformuleerd aniet
Dat is wat ware vriendschap inhoud door dik en dun en zonder voorwaarde.....

Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 599 600 601 602 603 604 605 ... 6194 Volgende
Pagina 602 van 6194