Auteur |
Bericht |
|
CORNEEL767
|
|
Geplaatst: donderdag 21 augustus 2014, 08:35
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik zit hier al een tijdje.
Wat ik heb gezien, er zijn golven, dan is het ineens heel druk, dan weer stil.
Wat ik vreemd vind, mensen die regelmatig op topics commentaar hebben, en zelf bijna nooit/nooit een topic openen. | er zijn al zoveel topics shanita en er is verschil tussen reageren en commentaar.bedoel je met commentaar dat de topic niet goed is misschien?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: donderdag 21 augustus 2014, 08:41
|
|
|
TRIJNIE671 schreef: | [quo te=ERIKA732]Trijnie ken nie stil zitten nie  |
Klopt moet mijn energie en liefde kwijt kunnen , het geeft me een heel tevreden gevoel .[/quote]
Is ook een mooie dankbare hobby.........Trijnie en Zeeland......
Wie volgt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 21 augustus 2014, 08:41
|
|
|
ZWALUWTJE610 schreef: | Kan jij wat over jou hobby vertellen en of plus foto erbij?
Ik ben wel eens benieuwd er naar. Wie begint? |
Hallo
Ja, ik het de laatste tijd dat ik dvd's van Brigitte Kaandorp:) aan het bekijken ben, zooo leuk.....en ja, dan moet ik me, bijvoorbeeld zoals nu, weer losrukken van de tv/pc om naar me werk te gaan
Ik hoop dat het plakken lukt voor de foto...
Als niet dan niet, ik moet me nu echt van de bank afrukken, ja, ik kan daar zó van genieten.
Fijne Dag!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: donderdag 21 augustus 2014, 08:42
|
|
|
Zonnetje........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: donderdag 21 augustus 2014, 08:43
|
|
|
Hoe heb jij dat gedaan met de foto ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 21 augustus 2014, 08:48
|
|
|
ZWALUWTJE610 schreef: | Hoe heb jij dat gedaan met de foto ? |
Eerst [img]
Dan het adres kopiëren, alvorens je het markeer door het blauw te maken.
Dan weer [/img]
---
Ja, het klinkt erg ingewikkeld zo, vond ik, bij mij moest eerst een neefje het voordoen, alvorens ik het snapte....
Sterkte
S. Sleept zich nu met moeite van de bank.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 21 augustus 2014, 09:10
|
|
|
JOL252 schreef: | Quote Shanita: Als er duisternis is, is er mi ook geen 'kind'.Dan heb ik deze tekst misschien verkeerd geïnterpreteerd. |
Ha Jol,
Ja, dát heb je/ is er weer met geschreven tekst...
Ik zal het even uitleggen, bedankt dat je die opmerking plaatst trouwens!
Ik bedoelde met 'geen kind' niet dat ik zou kúnnen beoordelen of anderen er iets aan hebben,(ik zelf vond de optredens van haar enkele jaren geleden wel goed, maar durf ze nu niet af te kijken/verder te kijken). En dat het voor mij link zou zijn, als ik, alles aan zou nemen wat ze zegt wat voor haar opgaat.
Ik doelde, dat sommige uitspraken van haar, als ik die serieus zou nemen als waarden en normen, ronduit schadelijk zouden kunnen zijn. Voor mijzelf dan.
En, mi, brengt ze haar uitspraken als zijnde christelijke normen en waarden en ja, dat vind ik gevaarlijk, want wat bij haar en voor haar werkt hoeft zeker niet voor anderen op te gaan.
Ik noem maar even wat(het kan ook, omdat ik zo weinig tv kijk, enzo, dat áls ik ergens naar kijk, dingen veel meer blijven hangen...ik bedoel, als je elke dag nieuws kijkt, dan kijk je bv niet meer op van een ontploffing hier en daar oid...tenminste ik niet, kijk ik daarintegen heel weinig tv, dan blijven dngen veel langer en intenser hangen...
Nou, de laatste keer dat ik naar haar keek, de laatste jaren was enkele maanden terug, een keer, op zondag(ik weet niet of het live was of niet). Ze zei toen dat alle handelingen 'seks voor het huwelijk' (en dus niet kan) is...Dus óók dit, en dát enzo...
Toen speelde net het topic: seks voor het huwelijk of gelijksoortig commitment.
Ik zelf vind bijvoorbeeld, dat dat voor ieder persoonlijk is.
De een wacht tot een huwelijk: veel respect daarvoor!!!
De ander wacht tot de relatie stevig is.
Weer een ander wacht tot men bij elkaar woont.
En zo zijn er nog meer varianten.
Gevaarlijk vind ik het als zo een vrouw als Joyce eventjes verteld dat alle handelingen voor het huwelijk niet kunnen. En het als een norm verheft.
Ik denk dan, inderdaad, dat mensen, niet bekend met het christelijk geloof, zich idd van alles aan kunnen laten praten as ze snel te beïnvloeden zijn, of naïef, of beiden.
Dat vind ik link.
Ik vind, dat je ten allen tijden aangemoedigd moet worden om zélf na te denken. Want als iets niet uit jezelf komt, en is opgelegt, wat heeft het dan nog voor een waarde.
En ik bedoelde als dát gebeurd, als je/iemand je/zichzelf iets oplegt, door zo iemand omdat je/iemand denkt dat het zó is, moet en hoort, ja, dan begeef je je/iemand op gevaarlijk terrein.
De stelligheid waarmee ze dingen zegt, ja die werken niet, uiteindelijk niet, in het dagelijkse leven, ook al kunnen ze mooi klinken en overkomen als waar.
En dat vind ik gevaarlijk, en dat noem ik 'geen kind'. Als je/iemand dus dingen van haar aanneemt en denk dat die doet wat God wil.
Ik hoop dat het zo duidelijk is...
Zegens en laterz!!!, vanavond, en anders morgen!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 21 augustus 2014, 09:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: donderdag 21 augustus 2014, 10:32
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ha Jol,
Ja, dát heb je/ is er weer met geschreven tekst...
Ik zal het even uitleggen, bedankt dat je die opmerking plaatst trouwens!
Ik bedoelde met 'geen kind' niet dat ik zou kúnnen beoordelen of anderen er iets aan hebben,(ik zelf vond de optredens van haar enkele jaren geleden wel goed, maar durf ze nu niet af te kijken/verder te kijken). En dat het voor mij link zou zijn, als ik, alles aan zou nemen wat ze zegt wat voor haar opgaat.
Ik doelde, dat sommige uitspraken van haar, als ik die serieus zou nemen als waarden en normen, ronduit schadelijk zouden kunnen zijn. Voor mijzelf dan.
En, mi, brengt ze haar uitspraken als zijnde christelijke normen en waarden en ja, dat vind ik gevaarlijk, want wat bij haar en voor haar werkt hoeft zeker niet voor anderen op te gaan.
Ik noem maar even wat(het kan ook, omdat ik zo weinig tv kijk, enzo, dat áls ik ergens naar kijk, dingen veel meer blijven hangen...ik bedoel, als je elke dag nieuws kijkt, dan kijk je bv niet meer op van een ontploffing hier en daar oid...tenminste ik niet, kijk ik daarintegen heel weinig tv, dan blijven dngen veel langer en intenser hangen...
Nou, de laatste keer dat ik naar haar keek, de laatste jaren was enkele maanden terug, een keer, op zondag(ik weet niet of het live was of niet). Ze zei toen dat alle handelingen 'seks voor het huwelijk' (en dus niet kan) is...Dus óók dit, en dát enzo...
Toen speelde net het topic: seks voor het huwelijk of gelijksoortig commitment.
Ik zelf vind bijvoorbeeld, dat dat voor ieder persoonlijk is.
De een wacht tot een huwelijk: veel respect daarvoor!!!
De ander wacht tot de relatie stevig is.
Weer een ander wacht tot men bij elkaar woont.
En zo zijn er nog meer varianten.
Gevaarlijk vind ik het als zo een vrouw als Joyce eventjes verteld dat alle handelingen voor het huwelijk niet kunnen. En het als een norm verheft.
Ik denk dan, inderdaad, dat mensen, niet bekend met het christelijk geloof, zich idd van alles aan kunnen laten praten as ze snel te beïnvloeden zijn, of naïef, of beiden.
Dat vind ik link.
Ik vind, dat je ten allen tijden aangemoedigd moet worden om zélf na te denken. Want als iets niet uit jezelf komt, en is opgelegt, wat heeft het dan nog voor een waarde.
En ik bedoelde als dát gebeurd, als je/iemand je/zichzelf iets oplegt, door zo iemand omdat je/iemand denkt dat het zó is, moet en hoort, ja, dan begeef je je/iemand op gevaarlijk terrein.
De stelligheid waarmee ze dingen zegt, ja die werken niet, uiteindelijk niet, in het dagelijkse leven, ook al kunnen ze mooi klinken en overkomen als waar.
En dat vind ik gevaarlijk, en dat noem ik 'geen kind'. Als je/iemand dus dingen van haar aanneemt en denk dat die doet wat God wil.
Ik hoop dat het zo duidelijk is...
Zegens en laterz!!!, vanavond, en anders morgen!!! |
Misschien luister je wat te selectief. Misschien is het zo dat ze in haar bediening teveel meisjes en vrouwen tegengekomen is, die gewoon zijn gebruikt onder het mom van ware liefde maar zwanger en al zijn achtergelaten. Dat achter laten van een vrouw in een huwelijkse regeling is stukken moeilijker. Meestal blijft de vrouw dan achter met in ieder geval een alimentatie. Ik denk haast niet dat ze het als een wet bedoeld, maar van het ene komt vaak het ander, dat weet je zelf ook wel. Daarom begrijp ik heel goed dat ze duidelijke grenzen aangeeft. Deze vrouw bedoeld het allemaal zo oprecht, ik ben zelf blij dat ze er is. Vergeet niet, dat wat verschopt en verstoten wordt uit de kerken en gemeentes vaak bij haar terecht komt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 21 augustus 2014, 10:38
|
|
|
Heel veel hobby's......maar kan ook helaas geen foto's plaatsen..
Alles wat van hout is...is niet veilig en verf ik... Ben nu in het bezit van een houten en een metalen etagère...die een ander kleurtje krijgen...soms op verzoek...soms voor mezelf... Zo was glaswerk ook niet veilig.... Werken met oude fiets-binnenbanden..en spiegels daarvan maken.... Aardewerk schilderen...o.a dakpannen of beplakken met servetten...
Soms een mooie legpuzzel makenl...en die later inlijsten ... Kransen maken van lege mosselschelpen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TUTELUUT401
|
|
Geplaatst: donderdag 21 augustus 2014, 10:57
|
|
|
Tja.....als zij er blij mee is..... Ze moet het zelf weten toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: donderdag 21 augustus 2014, 16:04
|
|
|
Soms kan er ook topics erbij zitten die je niet erg leuk vindt.....
Zwaluwtje die over en weer vliegt......fladder fladder fladder Zwaluwtje die vrolijke bui heeft......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: donderdag 21 augustus 2014, 16:05
|
|
|
Nog steeds met de katten familie bezig, wordt nu taai...ik bedoel saai
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 21 augustus 2014, 16:27
|
|
|
JANS221 schreef: | Shanita, ik bedoelde te zeggen dat een onderwerp met titel: ``de idiote rijkdom van….``, gelijk al de toon zet. Het komt wat negatief over en kan een open discussie in de weg staan. Of het mij interesseert of niet doet er in dit verband niet toe. Maar on-topic weer.... |
Ha Jans,
Ja, daar zeg je wat...
Ja, idd, ik ben me er nu (weer) terdege van bewust dat niet iedereen denk zoals ik denk. Echt, ik kijk nooit tv, iemand anders keek tv in me huis en ik zag alleen nu en dan een fragment, het betrof een sbs6 uitzending.
Dus ik typte de naam van de uitzending in google. En ja, je kan dus, idd, uitzendingen van de vorige dag terugkijken. En na de uitzending, kwam reclame van haar, ik dacht nog eerst van is het iemand anders, sbs6 is toch ff wat anders dan family 7, en ja hoor, bij nader inzien, bleek ze het te zijn.
Het betrof het boek 'enjoying every day life' (vertaling: genieten/lol hebben in het van/ het dagelijks leven..)
En reclame voor haar 'shows'.
Ik schrok me echt naar, ik vond het echt een akelig mens, ineens.
Een half jaar terug ofzo, had ik dat niet nam ik het serieus..tot mijn eigen schade weer...
Eerst dacht ik ook, toffe vrouw..
Maar ja, net wat je zegt, ja, ik impliceer al met mijn opmerking "idiote rijkdom', dat er iets mis is met Jocye, ofdat ik haar akelig vind(overkomen).
Ja, de mensen die haar dan wel weer zien zitten(ja, ik gaf tenslotte vroeger ook handenvol geld uit aan banden en boeken van Benny Hinn en co)...die snoer ik dan idd als het ware de mond.
Het kwam ook, dat topic: wat vind je van Joyce Meijer op slot zit, ja, dat is jammer, dat topic al na 3 maanden op slot zitten, anders had ik daar nog even mijn mening gezet, nu opende ik dus een geheel nieuw topic, met een bredere en iets andere strekking.
Ja, ik was ook zo verontwaardigt, dat ik idd, in mijn beleving haar zo akelig vond overkomen.
En ja, anderen vinden haar weer tof, oprecht, leuk, en weet ik al niet meer.
Dat vergeet ik dan eventjes, omdat ik mij dat dan niet kan voorstellen.
Weer wat geleerd; ik zal voortaan, open, een topic openen.
Ja, en als die andere niet gesloten was over haar had ik enkelt nog even mijn mening gezet en klaar. Ja, de redactie mailen oftie open mag, als de redactie misschien op vakantie is, tis ten slotte vakantietijd...Dat dacht ik ook, en tis ook zo'n gedoe, ik wou ff snel me menig alsnog, kwijt, omdat die was verandert, tov van de tijd dat het topic erover speelde.
Bedankt voor je reactie!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: donderdag 21 augustus 2014, 18:12
|
|
|
ZWALUWTJE610 schreef: | Soms kan er ook topics erbij zitten die je niet erg leuk vindt.....
Zwaluwtje die over en weer vliegt......fladder fladder fladder Zwaluwtje die vrolijke bui heeft......  |
Je kan het niet iedereen naar de zin maken he 
Doet gezellig mee met je
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: donderdag 21 augustus 2014, 18:16
|
|
|
Is het niet beter dit over te laten aan de persoon in kwestie
Tis haar lichaam als zij haar lichaam (haar tempel) wilt verbouwen wie zijn wij daar wat over te zeggen ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 21 augustus 2014, 20:02
|
|
|
Maandag 4 augustus, Richteren 6: 33-40; Teken van God.
Het begint nu echt spannend te worden. Een groot leger van Medianieten en hun bondgenoten trekt het noorden van Israël binnen. En na zeven jaar blaast eindelijk weer eens iemand op de hoorn. Het is Gideon uit Ofra, de man met de nieuwe naam Jerubaäl. Vervuld met de Geest van God is hij even alle onzekerheid en faalangst voorbij. Wat niemand durft, dat durft Gideon. Maar dan slaat de onzekerheid op eens weer toe. Here, schenk me een teken! Bevestig mijn geloof! Zie, ik leg een vlies wol op de dorsvloer buiten. En als ik nu het vlies nat is en de grond droog…, dan zal ik weten, dat Gij door mijn hand Israël verlossen wilt. Maar de andere dag is dit teken van God al niet meer goed genoeg. Hij vraagt om nóg een teken. Iets wat moeilijker voorstelbaar is. En weer is God hem ter wille. Dan houdt hij op met vragen. Zou nu alle onzekerheid bij hem weg zijn of ziet hij in, dat hij het zo niet moet doen? Wat heeft God soms toch een geduld met ons, als we ergens heel erg tegenop zien en verlangen naar een extra teken van Hem. Zie op Jezus en zie op het kruis! Laat het teken van het kruis genoeg voor je zijn om ook vandaag je vertrouwen op God te zetten en veel van Hem te verwachten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 21 augustus 2014, 23:15
|
|
|
TRIJNIE671 schreef: | heeft niks met komkommertijd te maken , het was hier in december ook megarustig , of welke tijd van het jaar ook . de meesten hebben hier een afwachtende houding , zitten in de chatbox groeten niet zeggen niks weg zijn ze . heel jammer maar de mensen die sfeer brachten hier zijn weg |
Je hebt helemaal gelijk Trijnie....een paar jaar geleden was het ZO gezellig....vooral in de chat! We waren gewoon 1 familie....er werd over van alles gesproken! Soms waren er ook weleens wat woordjes.....meestal waren dit de zelfde personen die altijd zeurde om niets! Ik heb er een hele leuke tijd gehad!!
Tegenwoordig is het anders.....als je in de chat komt groeten ze niet eens! Ik vind dat zo jammer......het kan zo gezellig zijn met zijn allen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORNEEL767
|
|
Geplaatst: donderdag 21 augustus 2014, 23:45
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | Is het niet beter dit over te laten aan de persoon in kwestie
Tis haar lichaam als zij haar lichaam (haar tempel) wilt verbouwen wie zijn wij daar wat over te zeggen .... | wie zijn wij?ik geloof dat wij de zonen en dochters Gods zijn op deze aarde en we hebben zeker taken gekregen waaronder het rentmeesterschap over de schepping. Onze Vader heeft ons dingen gezegd die we beter kunnen doen of laten en hoe we moeten omgaan met Zijn schepping. Nu leven we in een vrije wereld waarin alles maar moet kunnen en mogen. Als er nu niemand iets daarvan zegt dan denk ik dat er iets niet goed is. Nu in dit geval over plastisch chirurgie als we daar niks over zeggen dan denken de andere vooral jongere generatie dat dat allemaal mar normaal is en kan. De jonge generatie van deze tijd heeft in de meeste gevallen denk ik helemaal niets meegekregen over het geloof. Eerder worden ze opgevoed met mtv en dat soort programmas. wij weten wel beter en ook wat de vruchten ervan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORNEEL767
|
|
Geplaatst: donderdag 21 augustus 2014, 23:53
|
|
|
Ik had zo eigenlijk de gedachte om deze site te verrijken met bv.chatten met beeld.net zoals skypen zeg maar. Maar daar kun je ook rare dingen gaan meemaken dus zo goed is het dan ook weer niet .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORNEEL767
|
|
Geplaatst: donderdag 21 augustus 2014, 23:57
|
|
|
MARIO216 schreef: | Maandag 4 augustus, Richteren 6: 33-40; Teken van God.
Het begint nu echt spannend te worden. Een groot leger van Medianieten en hun bondgenoten trekt het noorden van Israël binnen. En na zeven jaar blaast eindelijk weer eens iemand op de hoorn. Het is Gideon uit Ofra, de man met de nieuwe naam Jerubaäl. Vervuld met de Geest van God is hij even alle onzekerheid en faalangst voorbij. Wat niemand durft, dat durft Gideon. Maar dan slaat de onzekerheid op eens weer toe. Here, schenk me een teken! Bevestig mijn geloof! Zie, ik leg een vlies wol op de dorsvloer buiten. En als ik nu het vlies nat is en de grond droog…, dan zal ik weten, dat Gij door mijn hand Israël verlossen wilt. Maar de andere dag is dit teken van God al niet meer goed genoeg. Hij vraagt om nóg een teken. Iets wat moeilijker voorstelbaar is. En weer is God hem ter wille. Dan houdt hij op met vragen. Zou nu alle onzekerheid bij hem weg zijn of ziet hij in, dat hij het zo niet moet doen? Wat heeft God soms toch een geduld met ons, als we ergens heel erg tegenop zien en verlangen naar een extra teken van Hem. Zie op Jezus en zie op het kruis! Laat het teken van het kruis genoeg voor je zijn om ook vandaag je vertrouwen op God te zetten en veel van Hem te verwachten. | dank je wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 augustus 2014, 01:37
|
|
|
wat mij op valt dat er veel jongeren op cm zitten , heb er geen problemen mee hoor , maar toen ik jong was had je bij de kerk , weekenden dat je met een andere kerk samen een leuk weekend er van maakte , je had mensen thuis bij je slapen , we maakten er een leuk weekend van , geloof dat het uitwissellings weekend hete . of we hadden met andere kerken een dropping georganiseerd . vaak kwamen daar leuke relaties uit voort . ook gingen we meer op stap met vrienden effe de stad in zat dag avond , weet wel het leven word al duurder . toen ik jong was , was er nog geen computer , maar denk nu wel eens word er nog wel wat gedaan voor de jeugd ?? hoor nooit meer zulke dingen , of is de jeugd tevreden , hoe het nu gaat , of hebben ze er geen behoefte meer aan .
Laatst aangepast door
|
TRIJNIE671
|
op vrijdag 22 augustus 2014, 09:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 augustus 2014, 06:27
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Misschien luister je wat te selectief. Misschien is het zo dat ze in haar bediening teveel meisjes en vrouwen tegengekomen is, die gewoon zijn gebruikt onder het mom van ware liefde maar zwanger en al zijn achtergelaten. Dat achter laten van een vrouw in een huwelijkse regeling is stukken moeilijker. Meestal blijft de vrouw dan achter met in ieder geval een alimentatie. Ik denk haast niet dat ze het als een wet bedoeld, maar van het ene komt vaak het ander, dat weet je zelf ook wel. Daarom begrijp ik heel goed dat ze duidelijke grenzen aangeeft. Deze vrouw bedoeld het allemaal zo oprecht, ik ben zelf blij dat ze er is. Vergeet niet, dat wat verschopt en verstoten wordt uit de kerken en gemeentes vaak bij haar terecht komt. |
De vrouwen met échte problemen in de achterstandsbuurten, me tig kinderen in de welfair, die kúnnen het niet eens betálen om haar shows bij te wonen...en de reis, en hotel, en eten, etc. om zo een show van haar bij te wonen. Link: Joyce Meyer is the $60,000,000 a week woman
Met idiote rijkdom, bedoel ik heel erg buitensporig veel rijkdom. Ze is miljardair, en ja, ze geeft idd, enkele honderdduizenden dollars aan goede doelen per jaar...enkele procenten van haar 'inkomen'.
Ik heb gisteren even gekeken naar de show van gisteren, of eergisteren, dat weet ik niet precies. Het ging erover, hoe toepasselijk, dat je je hart niet op geld moet zetten. Ze krijgt idd, zo lijkt het, hele zalen enthousiaste mensen mee.(alhoewel ik sommige en dan vooral mannen juist wel vertwijfeld zie kijken..
Nou ja, ieder zijn ding. Geef mij maar Brigitte. Ja, en ook niet iedereen is even weg van Brigitte als ik. Daar heb ik dan weer geen moeite mee...
Maar ja, het is gewoon mijn mening, toen ik gisteren dus keek naar Joyce, zat ik met grote verbazing naar de lachende en klappende en enthousiaste vrouwen te kijken...Ik heb daar dan nu, totaal geen affiniteit mee.
Op haar site: "Jij kunt op ons rekenen", en dan dáárnáást het bankrekening nummer....http://www.joyce-meyer.nl/contact/.....
Zegens!
Ps: En, of van het een, het ander komt, dat weet ik zelf niet, daar ben ik zelf bij
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 22 augustus 2014, 08:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 augustus 2014, 09:22
|
|
|
SHANITA130 schreef: | De vrouwen met échte problemen in de achterstandsbuurten, me tig kinderen in de welfair, die kúnnen het niet eens betálen om haar shows bij te wonen...en de reis, en hotel, en eten, etc. om zo een show van haar bij te wonen. Link: Joyce Meyer is the $60,000,000 a week woman
Met idiote rijkdom, bedoel ik heel erg buitensporig veel rijkdom. Ze is miljardair, en ja, ze geeft idd, enkele honderdduizenden dollars aan goede doelen per jaar...enkele procenten van haar 'inkomen'.
Ik heb gisteren even gekeken naar de show van gisteren, of eergisteren, dat weet ik niet precies. Het ging erover, hoe toepasselijk, dat je je hart niet op geld moet zetten. Ze krijgt idd, zo lijkt het, hele zalen enthousiaste mensen mee.(alhoewel ik sommige en dan vooral mannen juist wel vertwijfeld zie kijken..
Nou ja, ieder zijn ding. Geef mij maar Brigitte. Ja, en ook niet iedereen is even weg van Brigitte als ik. Daar heb ik dan weer geen moeite mee...
Maar ja, het is gewoon mijn mening, toen ik gisteren dus keek naar Joyce, zat ik met grote verbazing naar de lachende en klappende en enthousiaste vrouwen te kijken...Ik heb daar dan nu, totaal geen affiniteit mee.
Op haar site: "Jij kunt op ons rekenen", en dan dáárnáást het bankrekening nummer....http://www.joyce-meyer.nl/contact/.....
Zegens!
Ps: En, of van het een, het ander komt, dat weet ik zelf niet, daar ben ik zelf bij  |
Nou, bedankt voor je toelichting. Ik denk dat het niet zo moeilijk is om een preek van haar te beluisteren. gewoon een laptop met internetverbinding is al genoeg. Ik wilde alleen een beetje waarschuwen, dat het kan zijn dat deze vrouw door God gebruikt wordt en dat ze misschien verkeerd met haar geld omgaat, dat weet ik niet. Het lijkt me een enorme psychische belasting om zo vaak en zo veel wereldwijd op tv te zien te zijn. Als daar wat tegenover staat...tsja...
Gaat het er in de kerken dan altijd zo goed aan toe???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 augustus 2014, 09:45
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Nou, bedankt voor je toelichting. Ik denk dat het niet zo moeilijk is om een preek van haar te beluisteren. gewoon een laptop met internetverbinding is al genoeg. Ik wilde alleen een beetje waarschuwen, dat het kan zijn dat deze vrouw door God gebruikt wordt en dat ze misschien verkeerd met haar geld omgaat, dat weet ik niet. Het lijkt me een enorme psychische belasting om zo vaak en zo veel wereldwijd op tv te zien te zijn. Als daar wat tegenover staat...tsja...
Gaat het er in de kerken dan altijd zo goed aan toe??? |
Dat is een goeie. Maar het lijkt mij geen argument om haar houding t.a.v. o.a. geld en rijkdom te vergoelijken, dan zou je alles wat krom is op die manier recht kunnen breien...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 augustus 2014, 09:59
|
|
|
JOL252 schreef: | [/b]Dat is een goeie. Maar het lijkt mij geen argument om haar houding t.a.v. o.a. geld en rijkdom te vergoelijken, dan zou je alles wat krom is op die manier recht kunnen breien... |
Ik denk niet dat ik iets wil vergoelijken, maar dat ik één en ander even in een helder perspectief wil plaatsen, een nuancering aanbrengen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 augustus 2014, 10:54
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Nou, bedankt voor je toelichting. Ik denk dat het niet zo moeilijk is om een preek van haar te beluisteren. gewoon een laptop met internetverbinding is al genoeg. Ik wilde alleen een beetje waarschuwen, dat het kan zijn dat deze vrouw door God gebruikt wordt en dat ze misschien verkeerd met haar geld omgaat, dat weet ik niet. Het lijkt me een enorme psychische belasting om zo vaak en zo veel wereldwijd op tv te zien te zijn. Als daar wat tegenover staat...tsja...
Gaat het er in de kerken dan altijd zo goed aan toe??? |
Nee, het gaat er, zeker in positieve traditionele kerken niet zo aan toe.
Daar heeft de predikant namelijk een vastgesteld salaris, overeenkomstig de cao ervoor.
Waarschuwen, jij mij, dat deze vrouw door God gebruikt wordt? Waarom moet jij, en waarvoor, mij dan waarschuwen?
Of, is het net zo, als in velen christelijke groeperingen in Nederland, dat je de gezalfde des Heren niet aan mag raken?(en dus je mond moet houden, en zéker geen kritiek mag hebben, dan heb je namelijk de Geest van kritiek...
Nou, ten eerste, weet ik niet of God haar gebruikt, als je het aan mij zou vragen of ze door God wordt gebruikt, zou ik hele grote vraagtekens zetten.
Ten tweede, al zou ze wel door God worden gebruikt, ja, nou, en dan? Mag ik haar dan niet akelig over vinden komen?
Dus, ik snap de waarschuwing niet. Waarschuwen waarvoor?
Zij hoeft helemaal niet zo vaak en zo veel op tv, en shows organiseren door heel de USA. Maar ja, biljoenen kijker die storten voor haar 'ministerie', ja...dat heeft ze er voor over denk ik, en ja, met eigen privé vliegtuigen....
Ze hoeft geen belastingen te betalen, aan niemand te verantwoorden wat ze met haar geld doet...Gewoon een slimme dame denk ik...
Ja, en als je dan gaat roepen dat God wil dat je rijk bent, en rijkdom hoe het in de bijbel staat geschreven, als een immateriële geestelijke rijkdom, gaat verwarren met wereldse rijkdom, ja...dan praat je alles recht wat krom is. Ze zegt ook dat God???haar zegent met haar rijkdom, even vergetende dat dat alles is betaald voor haar 'bediening', en ze het gewoon voor haar privé gebruikt., waar slechts enkele honderd duizenden dollars naar goede doelen gaat, dit itt haar miljarden aan landgoederen, landhuizen, bungalows, villa's, zwembaden, meren, dure wagens, privé jets, jachten etc. etc. etc.
Ja, ik heb mijn huiswerk goed gedaan, zie de films op oa deze pagina: Klik hier voor de YouTube pagina en en hier en en hier
En zo kan je eindeloos door klikken.
Nogmaals, dit is mijn eigen persoonlijke mening, ik kan me voorstellen dat zo iemand, idd ook kan bemoedigen. Maar ja, voor mij is dat oppervlakkig, het is niet zo, dat als je je ongelukkig, verdrietig, of gebroken voelt, dat je dan eventjes een preek, of een boek van Joyce kan nemen, en het is over..
Ik liep vroeger ook deze mensen na, bijvoorbeeld Benny Hinn, en ja, ik kwam met Benny Hinn ea in contact, ja, juist dmv groeperingen waar ik kwam...bij de boekentafel oa...en in preken....
Ik ben er helemaal op teruggekomen.
Door biljoenen kijkers worden er biljoenen opgehaald.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 22 augustus 2014, 11:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 augustus 2014, 13:05
|
|
|
ZWALUWTJE610 schreef: | Nog steeds met de katten familie bezig, wordt nu taai...ik bedoel saai |
Gezellig...
Ik moet vandaag opruimen 
Totaal geen zin...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA732
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 augustus 2014, 15:31
|
|
|
TRIJNIE671 schreef: | wat mij op valt dat er veel jongeren op cm zitten , heb er geen problemen mee hoor , maar toen ik jong was had je bij de kerk , weekenden dat je met een andere kerk samen een leuk weekend er van maakte , je had mensen thuis bij je slapen , we maakten er een leuk weekend van , geloof dat het uitwissellings weekend hete . of we hadden met andere kerken een dropping georganiseerd . vaak kwamen daar leuke relaties uit voort . ook gingen we meer op stap met vrienden effe de stad in zat dag avond , weet wel het leven word al duurder . toen ik jong was , was er nog geen computer , maar denk nu wel eens word er nog wel wat gedaan voor de jeugd ?? hoor nooit meer zulke dingen , of is de jeugd tevreden , hoe het nu gaat , of hebben ze er geen behoefte meer aan . |
Hier hebben we jeugdverenigingen en die hebben idd wel eens wissel weekenden ze gaan zelf weekend uit..... hier zie je dat de jeugd daar vaak een vriend/vriendin op doet...
Het was mij ook opgevallen dat er idd best veel onder de 20 zelfs hier zitten en ook in vind het prima maar zelf zou ik dat op die leeftijd echt niet gedaan hebben.. Er zijn ook christelijke jongerencafe's en avonden volgens mij is er zat maar dan moet je wel gaan... deed ik dus ook nooit want hield er niet van heb wel zelf jaren op jeugdvereniging gezeten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FREEDOM687
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 augustus 2014, 18:25
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Nee, het gaat er, zeker in positieve traditionele kerken niet zo aan toe.
Daar heeft de predikant namelijk een vastgesteld salaris, overeenkomstig de cao ervoor.
Waarschuwen, jij mij, dat deze vrouw door God gebruikt wordt? Waarom moet jij, en waarvoor, mij dan waarschuwen?
Of, is het net zo, als in velen christelijke groeperingen in Nederland, dat je de gezalfde des Heren niet aan mag raken?(en dus je mond moet houden, en zéker geen kritiek mag hebben, dan heb je namelijk de Geest van kritiek...
Nou, ten eerste, weet ik niet of God haar gebruikt, als je het aan mij zou vragen of ze door God wordt gebruikt, zou ik hele grote vraagtekens zetten.
Ten tweede, al zou ze wel door God worden gebruikt, ja, nou, en dan? Mag ik haar dan niet akelig over vinden komen?
Dus, ik snap de waarschuwing niet. Waarschuwen waarvoor?
Zij hoeft helemaal niet zo vaak en zo veel op tv, en shows organiseren door heel de USA. Maar ja, biljoenen kijker die storten voor haar 'ministerie', ja...dat heeft ze er voor over denk ik, en ja, met eigen privé vliegtuigen....
Ze hoeft geen belastingen te betalen, aan niemand te verantwoorden wat ze met haar geld doet...Gewoon een slimme dame denk ik...
Ja, en als je dan gaat roepen dat God wil dat je rijk bent, en rijkdom hoe het in de bijbel staat geschreven, als een immateriële geestelijke rijkdom, gaat verwarren met wereldse rijkdom, ja...dan praat je alles recht wat krom is. Ze zegt ook dat God???haar zegent met haar rijkdom, even vergetende dat dat alles is betaald voor haar 'bediening', en ze het gewoon voor haar privé gebruikt., waar slechts enkele honderd duizenden dollars naar goede doelen gaat, dit itt haar miljarden aan landgoederen, landhuizen, bungalows, villa's, zwembaden, meren, dure wagens, privé jets, jachten etc. etc. etc.
Ja, ik heb mijn huiswerk goed gedaan, zie de films op oa deze pagina: Klik hier voor de YouTube pagina en en hier en en hier
En zo kan je eindeloos door klikken.
Nogmaals, dit is mijn eigen persoonlijke mening, ik kan me voorstellen dat zo iemand, idd ook kan bemoedigen. Maar ja, voor mij is dat oppervlakkig, het is niet zo, dat als je je ongelukkig, verdrietig, of gebroken voelt, dat je dan eventjes een preek, of een boek van Joyce kan nemen, en het is over..
Ik liep vroeger ook deze mensen na, bijvoorbeeld Benny Hinn, en ja, ik kwam met Benny Hinn ea in contact, ja, juist dmv groeperingen waar ik kwam...bij de boekentafel oa...en in preken....
Ik ben er helemaal op teruggekomen.
Door biljoenen kijkers worden er biljoenen opgehaald. |
Hoi Shanita (en anderen uiteraard die dit lezen ),
Ik geloof zelf niet dat rijkdom op zich verkeerd is. We weten allemaal wel dat Job rijk was, los van het feit dat het hem later werd afgenomen. Ook na zijn lijden heeft hij weer een periode gekend waarin hij weer rijk was, blijkbaar had God daar geen problemen mee, volgens mij kreeg Job het 7voudige terug!
Ik denk wel dat we als mens als je rijk bent hier op een goede en verantwoorde manier mee om moet gaan en hoe daar heb ik persoonlijk weinig over te zeggen als het een individu betreft zonder voorbeeldfunctie. Mijn mening is wel dat je uit moet kijken als je rijk bent en in een belangrijk rolmodel bent terechtgekomen. Dan is het met name belangrijk dat je niet afdwaalt, want mocht je afdwalen dan trek je veel mensen daar onbewust in mee. Net als een voorganger die zondags staat te preken, dat brengt volgens mij meer verantwoordelijkheid met zich mee dan dat je die belangrijke taak niet voor een groot publiek doet.
Mijns inziens hoeft het rijk zijn op zich geen probleem te zijn (de lonen zullen ook nooit gelijk zijn en de 1 werkt harder als de ander en de 1 heeft meer geluk dan de ander, enz.), maar ik zou meer geinteresseerd zijn in hoe je daarmee omgaat. Als het alleen een individu betreft is dat een zaak van het individu, als het een leider is kun je verwachten dat er mensen erover in discussie gaan, met name als wordt afgeweken van haar (of zijn) leiderspositie en als je gelovig bent heb je ook nog eens een voorbeeldfunctie.
Laatst aangepast door
|
FREEDOM687
|
op vrijdag 22 augustus 2014, 18:30
|
|
Naar boven |
|
|
|
|