Auteur |
Bericht |
|
GERARD072
|
|
Geplaatst: donderdag 24 september 2015, 20:15
|
|
|
De laatste tijd ben ik inderdaad weer meer terug aan het gaan naar mijn gevoel.
Mooie woorden, dank je wel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: donderdag 24 september 2015, 21:56
|
|
|
JOHANNA539 schreef: | Als de dag voorbij is en blij is dat de nacht gaat komen De "scherven" van de dag overgaan in dromen Sluit ik mijn ramen en deuren vandaag wordt verleden, morgen de toekomst maar nu is het heden Nog net voor ik indut zie ik mijn Vader de scherven oprapen Hij geeft mij een knipoog....ik kan rustig gaan slapen. |
Mooi Johanna!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SEPPIE493
|
|
Geplaatst: donderdag 24 september 2015, 23:36
|
|
|
TAMAR098 schreef: | Hallo allemaal,
Graag leg ik deze vraag eens voor op het cm-forum. Vanaf mijn jongste jaren ben ik zelf aangeraakt, door de Bijbelverhalen, over Gods Volk en de relatie die God met Zijn Volk heeft. Hoe Hij handelde met hen en nog tot op de huidige dag. Hoe Hij Zijn Volk terug heeft gebracht, zoals beschreven in het hele OT, vanaf de Torah tot en met de laatste profeten...... Altijd weer ben ik onder de indruk, van Gods Grote daden, Zijn Trouw, Zijn Geschiedenis en Toekomst, voor hen (het Joodse Volk) en voor ons, uit de volkeren.... Mijn passie voor hen is gebaseerd op de Bijbel en niet op de krant.....
Vele jaren doe ik er vrijwilligerswerk en zie van dichtbij hoe God aan het werk is...........maar gelukkig gaan Gods Ogen over de gehele aarde, totdat de Messias daadwerkelijk komt! Maar er gebeuren grootse dingen daar!! De bedekking voor Wie de Messias is, wordt zo vaak en in grote getale verwijderd!
Mijn vraag aan de lezer: voel jij je betrokken door liefde en gebed tot Zijn Volk? Wordt er in jou gemeente gebeden voor hen, in liefde en barmhartigheid? Voor de Vrede van Jeruzalem, zeg maar..... Zijn wij ons, als gemeente, bewust van de grote opdracht om hen tot "naijver / jaloersheid op te wekken", zoals dat o.a. staat beschreven in Romeinen 11:11? En zoals Paulus ons zegt: zij (Israël) is ons als voorbeeld gegeven......
Is dit ook hoe jij het beleeft, als jij de bijbel bestudeert en in je eigen wandel met de Here God?
Tamar |
Interessante topic! Ik kom hierop terug. Shalom  Eppie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VROUW091
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 september 2015, 15:32
|
|
|
Snik niemand wil met mij op date
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIRJAM708
|
|
Geplaatst: zondag 27 september 2015, 19:03
|
|
|
Hallo, ik heb een technisch problem tijdens het prive chatten. Bij sommige chats (niet allemaal) krijg ik steeds een serverprobleemmelding. De melding geeft aan dat de chatserver niet of traag werkt. Het gevolg is dat degene waarmee ik chat mijn berichten kan lezen maar ik zijn of haar berichten niet ontvang. Hoe kan ik dit oplossen??? Omdat de website geen email adres vermeld waar ik deze vraag naar toe kan mailen (en mijn email niet met outlook is geconfigureerd en ik ook niet weet hoe dan moet) plaats ik deze vraag op het forum.
Sorry voor het ongemak.
Mirjam
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BLIEP113
|
|
Geplaatst: zondag 27 september 2015, 19:50
|
|
|
Ik kan je niet helpen, maar dit is het emailadres:
info@christianmatch.nl
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BLOESEM122
|
|
Geplaatst: zondag 27 september 2015, 20:36
|
|
|
Hallo allemaal, na drie jaar weggeweest te zijn op CM ben ik er weer even voor een paar dagen om oude bekenden te spreken. Wat me opviel is dat er niemand in de chatbox is, in " mijn " tijd op CM zaten we hele avonden en zelfs tot diep in de nacht in het weekend in de chatbox met een gezellige groep, ik heb daar zo ontzettend veel lol gehad maar werd ook bemoedigd of kon anderen een hart onder de riem steken. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
vriendelijke groet, Bloesem
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: maandag 28 september 2015, 16:53
|
|
|
Beste Mirjam,
We hebben je gemaild.
Op de contactpagina kun je overigens gewoon aanklikken dat je een e-mail wilt versturen naar de redactie en daarmee kom je in het mailprogramma terecht.
Met vriendelijke groet,
De redactie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: maandag 28 september 2015, 16:54
|
|
|
Topic is verplaatst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BIENTJE544
|
|
Geplaatst: maandag 28 september 2015, 17:58
|
|
|
BLOESEM122 schreef: | Hallo allemaal, na drie jaar weggeweest te zijn op CM ben ik er weer even voor een paar dagen om oude bekenden te spreken. Wat me opviel is dat er niemand in de chatbox is, in " mijn " tijd op CM zaten we hele avonden en zelfs tot diep in de nacht in het weekend in de chatbox met een gezellige groep, ik heb daar zo ontzettend veel lol gehad maar werd ook bemoedigd of kon anderen een hart onder de riem steken. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
vriendelijke groet, Bloesem  |
Ha Bloesem,
Er is de laatste tijd heel veel veranderd. Sinds mei/juni is het in de chat (en hier op het forum) erg rustig! De gezellige en serieuze gesprekken zijn maar nog zelden. Hoe het komt weet ik niet. Maar de gezelligheid van 2 jaar geleden is er niet meer. Laten we proberen om gelijk met iemand een praatje te maken in de chat box; -)
Groetjes, Bientje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERARD072
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 september 2015, 10:56
|
|
|
Dat ligt eraan op welke manier / met welke intentie je naar Romijnen 11:11 kijkt,..
18 Roem niet tegenover de takken. Want als je roemt; niet jij draagt de wortel, maar de wortel draagt jou. 19 Misschien zou je zeggen: "De takken werden gesnoeid zodat ik in hun plaats kon worden geënt!" 20 Goed, dat was zo omdat ze niet geloofden en werden gesnoeid. Maar jij stond door geloof. Wees dus niet hoogmoedig maar vrees. 21 Want als God de natuurlijke takken niet heeft gespaard, zou hij ook jou niet sparen. 22 Zie dan! De vriendelijkheid en strengheid van God; over degenen die vielen; strengheid, maar over jou vriendelijkheid. Als je in hem verblijft; vriendelijkheid, zo niet, dan zal ook jij worden gesnoeid. 23 En degenen die niet voortgaan in hun gebrek aan geloof; ook zij zullen opnieuw geënt worden, want God kan hen opnieuw enten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERARD072
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 september 2015, 11:08
|
|
|
hoe kan dat nou?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BLUE946
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 september 2015, 12:39
|
|
|
LAUWIES855 schreef: | Wat is er mis met een chip in je arm? Ik zou het wel handig vinden, geen gedoe meer met pasjes en lange wachtrijen voor de kassa. En wie zegt dat dit het 'teken van het beest' is? Ik maak me er niet druk om. De techniek verandert en als mens moet je maar mee veranderen of achterop raken. Dat is je eigen keuze. Maar te pas en on te pas roepen dat de duivel achter alles zit vind ik gewoon middeleeuwse bankmakerij. Angst voor technologische vooruitgang is gewoon nergens voor nodig. Wanneer het teken van het beest wordt ingevoerd zal je zeker weten van wie dat afkomstig is. Dan bestaat daar geen twijfel meer over.. |
Ik kan niet voorstellen dat er iemand is die zo'n ding in zijn lijf wil. Dat heeft niets te maken of je bang bent voor technologie. Leuke technische hoogstandjes zijn: 3D printer, vliegende auto's, een transporter zoals bij Startrek en nu ook het onzichtbaarheidsmantel. Daar is ook niets mis mee.
Maar zo'n chip is net even anders. Snap je dit niet. Zo'n chip wordt gepresenteerd als een logische volgende stap. Na pasjes, contactloos betalen, betalen met je vingerdruk is de RFID chip de volgende logische stap. Zo wordt het gepresenteerd. Mensen zoals jij die zijn daar bevattelijk voor. Die kunnen helaas niet verder denken dan "niet langer in een rij hoeven wachten aan de kassa, je hoeft geen portomonai meer bij je te hebben en meer van deze "korte termijn Ego argumenten" Blijkbaar ben je niet in staat het grotere geheel te overzien. Vanuit het bedrijfsleven en overheden worden subtiele reclame boodschappen gepresenteerd om het volk warm te maken voor zo'n chip. Mensen zoals jij die gaan dan zo'n chip nemen. Jij moet het zelf weten. Je hebt niet voor niets een vrije wil gekregen.
Bij mij komt zo'n chip niet in mijn lijf. Dat is niet omdat ik bang ben voor de duivel of voor weet ik wie, maar naar mijn mening is het alleen om te doen om totale controle te krijgen over de mensheid. Ik ben een mens van vlees en bloed en niet een of ander code die als slaaf onder een of ander systeem zijn leven mag leiden. Ik bedoel lijden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BLUE946
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 september 2015, 12:44
|
|
|
JOJO155 schreef: | Bijzonder dat jij het boek openbaring als "vrij waardeloos boek" omschrijft. Ik ben echter van mening dat het boek openbaring wel in de bijbel thuishoort gezien de profetieën ten aanzien van de eindtijd.
Tevens ben ik zeer benieuwd hoe je deze tekst uit openbaring 13:16 interpreteert ten aanzien van het oog op de RIFD chip: "Iedereen moest het merkteken op zijn rechterhand of voorhoofd hebben, wie dat teken niet had, kon niets kopen of verkopen" |
Ik ben het met je eens!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 september 2015, 16:58
|
|
|
BLUE946 schreef: | Mensen zoals jij die zijn daar bevattelijk voor. Die kunnen helaas niet verder denken dan "niet langer in een rij hoeven wachten aan de kassa, je hoeft geen portomonai meer bij je te hebben en meer van deze "korte termijn Ego argumenten" Blijkbaar ben je niet in staat het grotere geheel te overzien. Vanuit het bedrijfsleven en overheden worden subtiele reclame boodschappen gepresenteerd om het volk warm te maken voor zo'n chip. Mensen zoals jij die gaan dan zo'n chip nemen. Jij moet het zelf weten. Je hebt niet voor niets een vrije wil gekregen.
|
Let op de regels: Val elkaar niet persoonlijk aan en spreek geen waardeoordeel over de ander. Het onderwerp staat centraal, niet de persoon.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BLUE946
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 september 2015, 18:22
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | Let op de regels: Val elkaar niet persoonlijk aan en spreek geen waardeoordeel over de ander. Het onderwerp staat centraal, niet de persoon. |
Is goed. Excuus dat het persoonlijk is overgekomen. Was niet mijn bedoeling. Ik zal er rekening mee houden in het vervolg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 september 2015, 20:02
|
|
|
Hoi, ja ik had een paar jaar geleden ook de ervaring van leuke en interessante en soms zeer lange chatsessies. Misschien een idee om een vast moment in de week te prikken dat veel mensen de chat ingaan? (bijv. vrijdag- of zaterdagavond).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIRJAM708
|
|
Geplaatst: donderdag 1 oktober 2015, 19:25
|
|
|
BLIEP113 schreef: | Ik kan je niet helpen, maar dit is het emailadres:
info@christianmatch.nl |
Thankx
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERARD072
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 oktober 2015, 08:14
|
|
|
BLUE946 schreef: | Ik kan niet voorstellen dat er iemand is die zo'n ding in zijn lijf wil. Dat heeft niets te maken of je bang bent voor technologie. Leuke technische hoogstandjes zijn: 3D printer, vliegende auto's, een transporter zoals bij Startrek en nu ook het onzichtbaarheidsmantel. Daar is ook niets mis mee.
Maar zo'n chip is net even anders.
Vanuit het bedrijfsleven en overheden worden subtiele reclame boodschappen gepresenteerd om het volk warm te maken voor zo'n chip. Mensen zoals jij die gaan dan zo'n chip nemen. Jij moet het zelf weten. Je hebt niet voor niets een vrije wil gekregen.
Bij mij komt zo'n chip niet in mijn lijf. Dat is niet omdat ik bang ben voor de duivel of voor weet ik wie, maar naar mijn mening is het alleen om te doen om totale controle te krijgen over de mensheid. Ik ben een mens van vlees en bloed en niet een of ander code die als slaaf onder een of ander systeem zijn leven mag leiden. Ik bedoel lijden. |
Iemand die wakker is; mooi om te zien! Spread the word! Verspreid het woord! (letterlijk vertaald)
Laatst aangepast door
|
GERARD072
|
op vrijdag 2 oktober 2015, 08:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERARD072
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 oktober 2015, 08:19
|
|
|
Ik heb sinds een maand weer eens een Pathe pas aangeschaft. Ik kijk geen tv, maar soms heb ik enorme behoefte om de nieuwste films te zien. Laatste keer was ruim 4 / 5 jaar geleden.
Nu valt mij al in een paar films op dat er wordt verwezen naar Genisis. Met Films als:
Terminator: Genesys Knock knock: waarin één van die doorgedraaide grietjes zo het en; Pixels: waar met een opmerking wordt gerefereerd aan het bijbelse Genesis.
Iemand een idee waarom?
Laatst aangepast door
|
GERARD072
|
op vrijdag 2 oktober 2015, 08:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA498
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 oktober 2015, 23:10
|
|
|
Tjaaa wat zal ik zeggen heb dezelfde ervaring ...
Maar daar doe je niks aan he ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SIEM463
|
|
Geplaatst: zondag 4 oktober 2015, 02:10
|
|
|
Van 31 december tot 2 januari lijkt het mij leuk om met meerdere C.M ers Oud en Nieuw te vieren in de Stay Okay op Terschelling, want dan hebben ze een geweldig volledig verzorgd programma/arrangement, voor 99,- Euro zie http://www.stayokay.com/feestdagen/oudennieuw/ Terschelling. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Als je mee wil bel dan met de Stay Okay en vraag naar Paula of Judith en zeg dat je van de Christelijke Singel club bent, want dan mag je van 31 december tot 2 januari gebruik maken van hun arrangement. (dus niet via hun site boeken) We verzamelen 31 december om 14.15 uur in de vertrekhal van de veerboot in de haven van Harlingen. (ik heb geregeld dat Christelijke Singels van 31 december tot 2 januari gebruik mogen maken van hun arrangement, i.p.v. 30 december tot 1 januari zo als het op hun site staat) Laat mij even weten als je geboekt en betaald hebt, want dan pas is je reservering definitief.
LET OP. VOL =VOL reageer snel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOJO155
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 oktober 2015, 19:00
|
|
|
GERARD072 schreef: | Ik heb sinds een maand weer eens een Pathe pas aangeschaft. Ik kijk geen tv, maar soms heb ik enorme behoefte om de nieuwste films te zien. Laatste keer was ruim 4 / 5 jaar geleden.
Nu valt mij al in een paar films op dat er wordt verwezen naar Genisis. Met Films als:
Terminator: Genesys Knock knock: waarin één van die doorgedraaide grietjes zo het en; Pixels: waar met een opmerking wordt gerefereerd aan het bijbelse Genesis.
Iemand een idee waarom? |
Klopt trouwens, je hebt ook verschillende computerprogramma's met deze benamingen. Ik heb geen flauw idee misschien google? ; )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA193
|
|
Geplaatst: donderdag 8 oktober 2015, 06:57
|
|
|
GERARD072 schreef: | Zijn er hier mensen bekend met zendelingenwerk?
Ben erg benieuwd naar ervaringen! |
Vanwaar jou belangstelling hiervoor?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STIJLVOL460
|
|
Geplaatst: donderdag 8 oktober 2015, 20:14
|
|
|
[quote=SIEM463]Van 31 december tot 2 januari lijkt het mij leuk om met meerdere C.M ers Oud en Nieuw te vieren in de Stay Okay op Terschelling, want dan hebben ze een geweldig volledig verzorgd programma/arrangement, voor 99,- Euro zie http://www.stayokay.com/feestdagen/oudennieuw/ Terschelling. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Hoi Siem, de link die je opgeeft heeft een spatie voor Terschelling, maar die moet even weggehaald. Dan wordt de site zichtbaar. Ik heb wel zin want de feestdagen alleen is ook niet alles, maar moet eerst controleren hoe het met de bezetting rond die dagen op mijn werk is. Houd je op de hoogte
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOJO155
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 oktober 2015, 22:57
|
|
|
Ik was even benieuwd of er mensen zijn op CM die in de afgelopen tijd op Lesbos zijn geweest en met vluchtelingen hebben gewerkt daar. En hun ervaringen.
(het is absoluut niet mijn bedoeling om in dit topic de discussie aan te gaan met betrekking tot vluchtelingen)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEKE941
|
|
Geplaatst: zondag 11 oktober 2015, 15:08
|
|
|
Hoi,
Op 31 oktober is er weer een stijldansavond in Wezep. Wie doet er mee?
Je krijgt les, dus je hoeft (nog) niet te kunnen dansen. Als je wel ervaring hebt, kun je dat aangeven. Dan wordt er apart les gegeven aan de gevorderden. Vooraf kun je ook mee gaan eten bij de Chinees. Kijk voor meer informatie en aanmelden op: www.inktvisz.nl
(dit is geen commerciële activiteit)
Groetjes van Willeke
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PENITENT693
|
|
Geplaatst: woensdag 14 oktober 2015, 16:20
|
|
|
Beste broeders en zusters, ik heb een vraag. Mag je sex hebben voor het huwelijk of ben je dan ongehoorzaam aan God? Hoe kijken jullie hier tegenaan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BIENTJE544
|
|
Geplaatst: woensdag 14 oktober 2015, 18:28
|
|
|
PENITENT693 schreef: | Beste broeders en zusters, ik heb een vraag. Mag je sex hebben voor het huwelijk of ben je dan ongehoorzaam aan God? Hoe kijken jullie hier tegenaan? |
Hoi, het is een veel gestelde vraag. Maar enige tijd geleden kwam er ook zo'n vraag (niet hier) en toen ben ik eens aan Google-en gegaan. Ik kwam toen een hele duidelijke uitleg tegen. Iedereen heeft zo zijn/haar ideeën, maar deze sluit vanuit de reformatorische achtergrond wel heel mooi aan over hoe ik erover denk. [/url]http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/17716/uitleg-geen-seks-voor-huwelijk[url]
Laatst aangepast door
|
BIENTJE544
|
op woensdag 14 oktober 2015, 18:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: maandag 19 oktober 2015, 23:01
|
|
|
PENITENT693 schreef: | Beste broeders en zusters, ik heb een vraag. Mag je sex hebben voor het huwelijk of ben je dan ongehoorzaam aan God? Hoe kijken jullie hier tegenaan? |
Voor de meeste leden hier zal het om sex na het huwelijk gaan...
|
|
Naar boven |
|
|