ChristianMatch

Forum

Sons of Korah
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6126 6127 6128 6129 6130 6131 6132 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
RINEKE941

BerichtGeplaatst: zondag 1 november 2015, 22:56

MARIS731 schreef:
Zijn er mensen die naar Sons of Korah gaan a.s. zaterdagavond in Veenendaal?

Ik ben in Gouda in de St. Janskerk geweest. Vond het schitterend. Rineke 941

Laatst aangepast door
RINEKE941
op zondag 1 november 2015, 22:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WIEN775

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 november 2015, 11:22

Hoe bereid je je voor?

Uhm... gewoon zo relaxed mogelijk blijven, het woord 'date' schrappen en het gewoon als een afspraak zien, een leuk tentje opzoeken voor een kop koffie, thee, chocomel whatever... en vooral geen hoge verwachtingen opgooien (wat heb je te verliezen?), onbevooroordeeld zijn! (ja, erg lastig soms), iets aan doen waarin je je lekker voelt, er niet bij gaan lopen als een opgedirkte dame in te chique kleding, maar wel altijd stijlvol! Je bent immers een dame ;)
Naar boven

Auteur Bericht
WIEN775

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 november 2015, 11:28

Ja, je hebt gelijk, maar ik doelde meer op de Witte de With straat :)
Dus eerst bowlen en daarna wat gaan drinken in die buurt.

Heb jij toevallig suggesties voor een bowling-lokatie in Rotjeknor? Voor mij is dit ook al lang geleden, maar ik blijf het iedere keer leuk vinden. Clown smiley

En nu nog even afwachten totdat de stroom van aanmeldingen binnenkomt.. ;)
Naar boven

Auteur Bericht
KEES927

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 november 2015, 19:15

welke leeftijd wordt er met jong volwassen bedoeld ?
Naar boven

Auteur Bericht
WIEN775

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 november 2015, 19:45

KEES927 schreef:
welke leeftijd wordt er met jong volwassen bedoeld ?

Rond de 40 jaar. Anders is de kloof te groot voor de jongeren onder ons. Ik zag een activiteit waar leden vanaf 38 jaar mochten deelnemen, dus werd het tijd om ook iets te bieden voor de mensen onder die leeftijd zijn :)

Laatst aangepast door
WIEN775
op dinsdag 3 november 2015, 19:56
Naar boven

Auteur Bericht
GERARD072

BerichtGeplaatst: woensdag 4 november 2015, 07:23

WIEN775 schreef:
Ja, je hebt gelijk, maar ik doelde meer op de Witte de With straat :)
Dus eerst bowlen en daarna wat gaan drinken in die buurt.

Heb jij toevallig suggesties voor een bowling-lokatie in Rotjeknor? Voor mij is dit ook al lang geleden, maar ik blijf het iedere keer leuk vinden. Clown smiley

En nu nog even afwachten totdat de stroom van aanmeldingen binnenkomt.. ;)

Ah ja, de Witte de With straat iets drinken kan ook inderdaad :)

Ik weet er één vlakbij de Kuip, die zit tegenover de Pathé. Is op zich goed te bereiken vanaf CS.

Haha ja, altijd weer verrassend waar de bal heen gaat zodra het de hand verlaten heeft Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHELKE349

BerichtGeplaatst: woensdag 4 november 2015, 11:05

Ik ben nu 3 jaar bezig om meer vanuit de Christelijke geloofsovertuiging mijn leven in te vullen. Ik merk dat mijn kinderen (12 en 16) deze keuze best moeilijk vinden.
Hoe zou ik deze geloofsovertuiging kunnen delen met mijn kinderen zonder ze het gevoel te geven ze te dwingen om tot het geloof te bekeren.
Naar boven

Auteur Bericht
MAGSIE315

BerichtGeplaatst: woensdag 4 november 2015, 19:06

SHELKE349 schreef:
Ik ben nu 3 jaar bezig om meer vanuit de Christelijke geloofsovertuiging mijn leven in te vullen. Ik merk dat mijn kinderen (12 en 16) deze keuze best moeilijk vinden.
Hoe zou ik deze geloofsovertuiging kunnen delen met mijn kinderen zonder ze het gevoel te geven ze te dwingen om tot het geloof te bekeren.

Moeilijke situatie, Shelke, maar wat fijn voor je dat je Christus in je leven hebt toegelaten, dat geen in ieder geval hoop.
ik weet wel zeker dat je niet de enige bent die dit mee maakt en kan me goed voorstellen dat er zelfs een boek over geschreven is. Kijk eens in de lees en luister gids op het web of uit de christelijke boeken winkel.
mijn advies: voor ze bidden. Ze veel de handen opleggen zonder dat ze merken dat je ze daarbij zegent. Nauwelijks woorden gebruiken maar laten zien aan je reacties en levensstijl dat je veranderd bent.
Samen met anderen voor ze bidden en ze aan God overlaten. Misschien gaan ze dan vragen stellen veel sterkte liefde en geduld!

magsie.
Naar boven

Auteur Bericht
JOHAN886

BerichtGeplaatst: woensdag 4 november 2015, 21:55

leuk initiatief Wien, misschien kom ik ook.
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE030

BerichtGeplaatst: woensdag 4 november 2015, 23:33

RENS448 schreef:
Ik stuur dan dit:

https://m.youtube.com/watch?v=qqaf8cOXoqI

jammer dat het in het frans is zonder ondertitteling
ik versta echt niks van wat ze zeggen
Naar boven

Auteur Bericht
SANDRAJ719

BerichtGeplaatst: donderdag 5 november 2015, 10:21

Als mensen niet reageren dan ga ik er van uit dat er geen interesse is van hun kant. Dan blokkeer ik die persoon ook maar direct. Dat doe ik ook met mensen waar ik geen interesse in heb of die aangeven al met een ander contact te hebben. Is voor mij overzichtelijk. Ik zie in een opslag de profielen die voor mij niet interessant zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
SHELKE349

BerichtGeplaatst: donderdag 5 november 2015, 15:07

MAGSIE315 schreef:
Moeilijke situatie, Shelke, maar wat fijn voor je dat je Christus in je leven hebt toegelaten, dat geen in ieder geval hoop.
ik weet wel zeker dat je niet de enige bent die dit mee maakt en kan me goed voorstellen dat er zelfs een boek over geschreven is. Kijk eens in de lees en luister gids op het web of uit de christelijke boeken winkel.
mijn advies: voor ze bidden. Ze veel de handen opleggen zonder dat ze merken dat je ze daarbij zegent. Nauwelijks woorden gebruiken maar laten zien aan je reacties en levensstijl dat je veranderd bent.
Samen met anderen voor ze bidden en ze aan God overlaten. Misschien gaan ze dan vragen stellen veel sterkte liefde en geduld!

magsie.

Hallo Magsie
Dankjewel voir je lieve woorden ik zal zeker gaan kijken of er boeken zijn over deze onderwerp. Verder probeer ik altijd voor ze te bidden en vertel soms ook over de dienst en het woord.
Ik zal me best doen hier over meer geduld te hebben.

Groeten Shelke
Naar boven

Auteur Bericht
WIEN775

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 november 2015, 21:38

JOHAN886 schreef:
leuk initiatief Wien, misschien kom ik ook.

Leuk Johan! Er is nog iemand die via pb aangeeft graag mee te gaan. Dan zijn we met zn vieren! Ik hoop wel op wat meer vrouwelijke deelnemers nu. Ik ga proberen een van mijn beste vriendinnen (30 jaar) mee te krijgen en als jullie ook nog mensen kunnen porren.. ;)
Naar boven

Auteur Bericht
WIEN775

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 november 2015, 21:40

GERARD072 schreef:
Ah ja, de Witte de With straat iets drinken kan ook inderdaad :)

Ik weet er één vlakbij de Kuip, die zit tegenover de Pathé. Is op zich goed te bereiken vanaf CS.

Haha ja, altijd weer verrassend waar de bal heen gaat zodra het de hand verlaten heeft Lachende smiley

Ah, bedankt voor de tip! Die lokatie is wel handig voor mensen die met 't ov willen komen. :)
Naar boven

Auteur Bericht
TIMONVAND069

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 november 2015, 21:42

ik had graag mee gewild maar ik kan helaas die datum niet
Naar boven

Auteur Bericht
FRANK756

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 november 2015, 21:50

GERARD072 schreef:
Zijn er hier mensen bekend met zendelingenwerk?

Ben erg benieuwd naar ervaringen!
HOI BROEDERGERARD MET FRANK VAAK IS HET ZO DAT CHRISTENEN DE HEILIG MAKING NIET WILLEN ONDER GAAN DUS LERING ONTVANGEN KENNIS VAN GOD OP DOEN WANT DAAROM BEN JE NOG OP AARDE ANDERS HAD GOD ONS WEL WEG KUNNEN HALEN VAN DEZE OUDE SCHEPPING WANT ALS JE NU EENS 1KOR4:9 OP SLAAT DAN ZIE JE TOCH DUIDELIJK DAT HET AFGELOPEN IS MET DE ZENDING IS IN ONZE TIJD NIET MEER VAN TOEPASSING EN TEVENS LEVEN WE IN EEN VERBORGEN KONKRIJK IS VOOR DE WERELD NIET ZICHT BAAR EN BROEDER PAULUS IS DE APOSTEL DIE HIER VOOR AANGEWEZEN IS EN ONS ALLES BEKEND MAAKT EN ZEGT IN KOL3:1-2 ZOEKT DE DINGEN DIE BOVEN ZIJN EN NIET OP AARDE IK HOOP DAT IK JE IETS DUIDELIJK HEB GEMAAKT GR BROEDER FRANK
Naar boven

Auteur Bericht
DIRKJE163

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 november 2015, 23:01

SHELKE349 schreef:

Hoi,
Misschien kun je je kinderen interesseren door bijvoorbeeld de ark van Noach in Dordrecht met ze te bezoeken. Ik ben daar weleens heen geweest, met kinderen voor wie het geloof ook "nieuw" was, en daar geven ze op een leuke manier info over geloof.
Naar boven

Auteur Bericht
SHELKE349

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 november 2015, 08:47

DIRKJE163 schreef:
Hoi,
Misschien kun je je kinderen interesseren door bijvoorbeeld de ark van Noach in Dordrecht met ze te bezoeken. Ik ben daar weleens heen geweest, met kinderen voor wie het geloof ook "nieuw" was, en daar geven ze op een leuke manier info over geloof.

Hallo Dirkje
Bedankt voor je reactie
Het is inderdaad een mooie mogelijkheid,
Het lijkt me inderdaad laag drempelig en een mooie manier om Gods woord dicht bij de kinderen te krijgen.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANK756

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 november 2015, 11:33

HALLO TAMARA MET FRANK IK BEN EEN WEDERGEBOREN CHRISTEN EN BESTUDEER DE BIJBEL AL 28J VIA DE HEBREEUWSE EN GRIEKSE GROND TEKSTEN IK HEB MOMENTEEL MET HET VOLK ALS COLLEKTIEF NIETS WEET JE WAT ZO JAMMER IS ALS IEMAND EEN CHRISTEN GEWORDEN IS DOOR GELOOF DAN DENKEN DE MEESTE DAT ZE ER AL ZIJN MAAR ER IS NOG EEN WEG TE GAAN VAN HEILIGMAKING OM TOT KENNIS VAN HEM TE KOMEN EN DAAR HEEFT HIJ LERAARS VOOR GEGEVEN GOD HEEFT ZIJN VOLK 2000 PROFETISCHE TERZIJDE GESTELD VAN WEGE HUN ONGELOOF TOT DE DAG VAN VANDAAG GELOVEN ZE ALS VOLK NIET ZIE HANDELINGEN WAAR BROEDER PAULUS NAAR DE HEIDENEN IS GEGAAN JE HEBT MISSCHIEN WEL EENS GEHOORD OVER BEDELINGEN OF HUISHOUDINGEN IS HET ZELFDE EN NU LEVEN WE IN DE VIJFDE HUISHOUDING HET VERBORGEN KONKRIJK EN DAAR WORD HET LICHAAM OP GEBOUWD EN DAT ZIJN ENKELINGEN UIT DE HEIDENEN EN UIT ISRAEL EN GOD HEEFT ZICH TERUGGETROKKEN UIT DEZE WERELD EN IS ZEKER NIET BEZIG MET ISRAEL DAT GEBEURD IN EEN VOLGENDE HUISHOUDING GR FRANK
Naar boven

Auteur Bericht
JOHANNA539

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 november 2015, 22:47

Het Joodse volk is een volk dat door God apart is gezet.Als Christen vind ik dat ik onvoorwaardelijk achter Zijn volk moet staan.Dat wil niet zeggen dat ik het eens ben ben de politiek in Israel.Mijn zoon Simeon heeft een joodse vader en het doet mij pijn steeds weer opmerkingen te krijgen over het gebeuren in het midden oosten.God vraagt ons voor Zijn volk te bidden.Jezus is immers geboren uit een joodse vrouw,de Koning der
Joden.Wie zijn wij dan om Zijn volk af te wijzen?Bid dus dagelijks voor Zijn volk!!

Laatst aangepast door
JOHANNA539
op zaterdag 7 november 2015, 22:53
Naar boven

Auteur Bericht
TREA722

BerichtGeplaatst: maandag 9 november 2015, 20:19

Lijkt me enorm gezellig en ik ga graag mee.
Uit Harderwijk en kan ik evt.met iemand meerijden ??

Laatst aangepast door
TREA722
op zondag 15 november 2015, 22:42
Naar boven

Auteur Bericht
JOHAN886

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 november 2015, 10:30

WIEN775 schreef:
Leuk Johan! Er is nog iemand die via pb aangeeft graag mee te gaan. Dan zijn we met zn vieren! Ik hoop wel op wat meer vrouwelijke deelnemers nu. Ik ga proberen een van mijn beste vriendinnen (30 jaar) mee te krijgen en als jullie ook nog mensen kunnen porren.. ;)

Dankje. helemaal goed, ik zal kijken ;)
Naar boven

Auteur Bericht
WIEN775

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 november 2015, 19:39

Update: 5 aanmeldingen! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DEB155

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 november 2015, 20:21

Ik ga mee. Als er mensen uit de buurt van de Alblasserwaard komen is het misschien een idee om met elkaar mee te rijden?

groetjes van Deb
Naar boven

Auteur Bericht
GERARD072

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 november 2015, 21:16

Gezien de big smile heb je nu in ieder geval een vrouw erbij gevonden? :)

Laatst aangepast door
GERARD072
op dinsdag 10 november 2015, 21:16
Naar boven

Auteur Bericht
WIEN775

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 november 2015, 19:04

GERARD072 schreef:
Gezien de big smile heb je nu in ieder geval een vrouw erbij gevonden? :)

Ja, Gerard. Maar zij zit met vervoer. Ze komt uit Hardinxveld. Is er iemand met wie zij mee kan rijden?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 15 november 2015, 09:19

RENS448 schreef:
Nee dat is hoererij. De Bijbel is vrij duidelijk.
1 Cor 7
en

3Want dit wil God: uw heiliging, dat gij u onthoudt van de hoererij, 4dat ieder uwer in heiliging en eerbaarheid zijn vat wete te verwerven,5niet in hartstochtelijke begeerlijkheid, zoals ook de heidenen, die van God niet weten, 6en dat men zijn broeder niet slecht behandele of bedriege in deze zaak, want de Here is een wreker van dit alles, zoals wij u ook vroeger gezegd en nadrukkelijk betuigd hebben. 7Want God heeft ons niet geroepen tot onreinheid, maar in heiliging. 8Daarom, wie dit verwerpt, verwerpt niet een mens, maar God, die u immers ook zijn heilige Geest geeft.

De gelovigen uit de heidenen hebben zich te onthouden van bloed, hoererij en het verstikte.

Ik heb samengewoond met een ongelovige en ben daardoor van m'n geloof gevallen. Het zijn geen geintjes. Ik had wel verloren kunnen gaan toen als ik onder een auto was gelopen. Het is dat m'n moeder bleef bidden.

Maar zelfs als allebei willen wachten moet je heel duidelijk grenzen stellen. Voorgangersechtpaar dat ik vroeger had gaf elkaar nog niet eens een hand. Vrij extreem, maar ligt aan de personen. Of de hele tijd afspreken met anderen erbij.

http://alikennedylive.com/2011/06/24/godly-dating-principle-7-boundaries-boundaries-boundaries/

Hoererij?!
Mmmmmm

Wat mij altijd opvalt in deze discussies. Dat er nooit over gesproken wordt wat de definitie van huwelijk is.
Want vaak wordt dan naar mijn mening stug vastgehouden aan het traditionele boterbriefje en kerkbezoek.
Bijbels gezien geeft God ons aan dat het om een drievoudig snoer gaat. Hij, jij en je partner. Dus als je zo je relatie aangaat mag je naar mijn mening seks hebben zonder boterbriefje.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 15 november 2015, 09:21

Ff 3 daagjes terug
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA498

BerichtGeplaatst: zondag 15 november 2015, 17:55

Hoi Anna,

Gezellig dat je er weer bent.
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA498

BerichtGeplaatst: zondag 15 november 2015, 18:18

[quote=ANNA415]

Zo heb ik het nog niet bekeken maar daar heb je een waar punt.

En inderdaad hoe zit het als je al getrouwd ben geweest en je ontmoet weer opnieuw een man.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6126 6127 6128 6129 6130 6131 6132 ... 6194 Volgende
Pagina 6129 van 6194