Auteur |
Bericht |
|
YOOZ752
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 mei 2016, 21:46
|
|
|
Ik maak voor mezelf weleens witlof klaar. Stronkjes halveren en de kern eruit; koken, dan afgieten; in de pan ham en kaas erop en met het deksel op de pan de kaas laten smelten.
Heerlijk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YOOZ752
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 mei 2016, 21:59
|
|
|
Ik heb zelf veel gehad aan het boek van Bram de Blouw: Gebroken en toch Heel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ELSKE594
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 mei 2016, 22:59
|
|
|
JOKE178 schreef: | waarom worden de speeddateavonden altijd in Alphen ad Rijn gehouden? is het ook mogelijk om dit een keer wat noordelijker in het land te organiseren? |
Goed idee, of een keer centraal in het land, bv in Amersfoort of Utrecht. Ook met openbaar vervoer goed bereikbaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ELSKE594
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 mei 2016, 23:10
|
|
|
Een goed profiel aanmaken is best moeilijk, wat zet je erin, zodat het een goed beeld geeft van jezelf. Dat doe je zorgvuldig. Wat me opvalt dat er vaak typefouten in de tekst voorkomen. Alsof het even heel snel getypt en geplaatst wordt. Kleine moeite om voor je het plaatst even goed te controleren. Ik haak - sorry!- snel af als ik zulke profielen lees.
Ben benieuwd wat anderen er van vinden..... en ik hoop dat ik in dit stukje geen typefouten heb!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 29 mei 2016, 18:42
|
|
|
ELSKE594 schreef: | Een goed profiel aanmaken is best moeilijk, wat zet je erin, zodat het een goed beeld geeft van jezelf. Dat doe je zorgvuldig. Wat me opvalt dat er vaak typefouten in de tekst voorkomen. Alsof het even heel snel getypt en geplaatst wordt. Kleine moeite om voor je het plaatst even goed te controleren. Ik haak - sorry!- snel af als ik zulke profielen lees.
Ben benieuwd wat anderen er van vinden..... en ik hoop dat ik in dit stukje geen typefouten heb!  |
Sommigen hebben dyslexie, anderen hebben gewoon spellingcontrole nodig. (Zoals ikke)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YOOZ752
|
|
Geplaatst: zondag 29 mei 2016, 20:23
|
|
|
Hoi Elske,
Ik denk idd dat het ook niet echt bewust is hoor de spellingsfouten die gemaakt worden. Enne... Nederlands is ook een moeilijke taal
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YOOZ752
|
|
Geplaatst: zondag 29 mei 2016, 20:25
|
|
|
Hoe gaat zo'n speeddate dan precies?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: maandag 30 mei 2016, 12:00
|
|
|
Topic verplaatst van Agenda naar Over ChristianMatch.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN823
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2016, 14:10
|
|
|
Hoi
Ik zou je vrije tijd anders gaan indelen. veel christelijke instellingen / omroepen / kerken enz. Zijn opzoek naar vrijwilligers met een christelijke achtergrond.
Het grote voordeel om vrijwilligerswerk te gaan doen. Je verbreed je persoonlijke netwerk. Je leert nieuwe mensen kennen. Vrijwilligers werk betaald in positieve energie.
Door je in een nieuwe andere omgeving te bevinden. leer je van zelf een leuke partner kennen. Heb dat zelf zo morgen ervaren.
Geef je het graag als tip mee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARLINDE921
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2016, 21:35
|
|
|
Ik denk dat het een persoonlijke keuze moet zijn, en dat je er over nagedacht moet hebben of je het wil en waarom je achter die keuze staat. Ook is het belangrijk om het daar samen met je partner over te hebben. Tegenover de mensen hoef je nooit verantwoording af te leggen. Maar tegenover jezelf en God wel. Ik heb iemand wel een horen zeggen: wie seks heeft gehad, is voor God getrouwd. (mooie om te onthouden) Ik denk dat het voor God niet uitmaakt of je zo'n briefje bij het gemeentehuis hebt gehaald. Want wat zegt zo'n briefje nu nog in deze tijd? Ik denk dat je je relatie een drievoudig snoer moet laten zijn. Jij, God en je partner. Ik denk dat het niet een zonde is als je voor het huwelijk seks hebt. Maar misschien is het voor je eigen geweten fijner om het toch na het huwelijk te doen.
Laatst aangepast door
|
MARLINDE921
|
op zaterdag 18 juni 2016, 21:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YOOZ752
|
|
Geplaatst: zondag 26 juni 2016, 01:20
|
|
|
Mooi om te lezen hiervoor over drievoudig snoer. Zelf moet ik bij deze vraag denken aan de Bijbeltekst in Genesis dat een man zijn vader en moeder verlaat, zijn vrouw aanhangt en 1 vlees wordt. Genesis 2 : 24.
Daar lees ik Gods instelling van het huwelijk. Als er sex vóór het huwelijk plaatsvindt, is dat een gevolg van de gebrokenheid in deze wereld. God heeft het volgens mij zó bedoeld dat mensen, nadat ze man en vrouw geworden zijn, gemeenschap hebben. (En anders hoefde Jozef zich ook niet te schamen dat zijn vrouw zwanger zou zijn vóór hun huwelijk.)
Maar goed, dit is de theorie. Ik denk dat hoe ouder stellen zijn, hoe moeilijker het is om zich aan deze instelling te houden.... Ik zou er dan ook niet te moeilijk over doen als het maagd-vóór-huwelijk-zijn niet lukt. En deze zonde dan wél erkennen voor God.
Laatst aangepast door
|
YOOZ752
|
op zaterdag 27 augustus 2016, 22:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMF529
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 juni 2016, 19:24
|
|
|
Wat je vooral niet moet doen, zijn algemeenheden plaatsen die voor iedereen gelden, zoals ik houd van gezelligheid of leuke dingen doen of familie. Want dat is voor > 95% van de mensen waar.
Volgens mij is het prettig als je dingen neerschrijft, waar mensen over kunnen doorvragen. En dingen specifiek benoemen (ipv ik houd van sporten, aangeven welke sport. Kan je daar weer als reactie op in gaan)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIJN191
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 juni 2016, 21:08
|
|
|
Een goede profieltekst is inderdaad best lastig. Typefouten zijn wat mij betreft niet perse een afknapper, maar het komt minder zorgvuldig over. Persoonlijk heb ik goed nagedacht over mijn profieltekst en antwoorden op de vele open vragen van CM. Ik denk dat het voor de bezoekende dame aan mijn profiel prettig is om op deze manier alvast iets meer een idee te krijgen wat ik belangrijk vind, hoe ik denk en in elkaar zit. Sommige leden hebben slechts de meerkeuzevragen beantwoord en denken wellicht dat meer informatie schaadt. Voor alles is wat te zeggen. Maar om een goede profieltekst te maken is één ding belangrijk: weet wie je bent ! Voor sommigen al een hele opgaaf :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETER007
|
|
Geplaatst: woensdag 29 juni 2016, 12:58
|
|
|
Is er iemand uit de regio Rotterdam die op 9 juli naar Amerongen gaat met de auto? Ik zoek iemand waarmee ik zou willen meerijden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ELLYS095
|
|
Geplaatst: donderdag 30 juni 2016, 18:45
|
|
|
Stel dat je iemand leert kennen die nog niet zo lang geleden zijn/haar partner is verloren. Hoe kun je daar het beste mee omgaan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VLINDER656
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 juli 2016, 23:48
|
|
|
ELLYS095 schreef: | Stel dat je iemand leert kennen die nog niet zo lang geleden zijn/haar partner is verloren. Hoe kun je daar het beste mee omgaan? |
Zo dat is best een lastige vraag... Wat versta je onder hoelang? Mijn man is ruim 4 1/2 jaar geleden overleden. Veel mensen zeggen: o das nog niet zo lang geleden. Voor mij echter is het een eeuwigheid.... En daarnaast denk ik ook dat het voor ieder die zijn of haar partner verloren heeft verschillend is. Er is helaas geen draaiboek voor. Misschien als je wat specifieker kan zijn dat ik je meer duidelijkheid kan geven
Groetjes Vlinder
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ELLYS095
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juli 2016, 08:41
|
|
|
Minder dan een half jaar geleden bijvoorbeeld, dus nog in de rouwperiode. Gemiddeld is die 3 maanden tot een jaar, las ik ergens. Maar dat verschilt natuurlijk van persoon tot persoon...
Laatst aangepast door
|
ELLYS095
|
op zaterdag 2 juli 2016, 11:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YVONNE611
|
|
Geplaatst: zondag 3 juli 2016, 11:59
|
|
|
mijn man is nu 3 jaar overleden, en soms voelt het als gister en soms voelt het als jaren. Het is denk ik voor een ieder persoonlijk hoelang men rouwt, er is geen tijd aan verbonden. ook al rouw ik niet meer zo heftig kan er nog best een moment zijn van oeps ( geboorte kleinkind ).
maar ik denk dat je vooral veel moet praten samen, en het over de partner kan hebben, want hoe dan ook die zal altijd een plekje in het hart blijven hebben
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ELLYS095
|
|
Geplaatst: maandag 4 juli 2016, 07:51
|
|
|
(Veel) praten lijkt me inderdaad een goede tip, de eerdere partner(s) ook een plek geven in je relatie. Ik merk wel dat het verliezen van je partner aan de dood een extra klik geeft als je dat beiden hebt meegemaakt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BENTLEY364
|
|
Geplaatst: maandag 4 juli 2016, 10:16
|
|
|
Hallo,
De link bij "contact" om de redactie te mailen werkt bij mij niet.
Is er een normaal email adres?
Alvast bedankt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: maandag 4 juli 2016, 11:12
|
|
|
In bijna alle gevallen is het emailadres naar de redactie van een website:
info @ naam van de website
Dus in dit geval: info@christianmatch.nl
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BENTLEY364
|
|
Geplaatst: maandag 4 juli 2016, 22:16
|
|
|
ROADY558 schreef: | In bijna alle gevallen is het emailadres naar de redactie van een website:
info @ naam van de website
Dus in dit geval: info@christianmatch.nl |
Oke bedankt! Ik ga het proberen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SJAOULSKI396
|
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2016, 16:00
|
|
|
Persoonlijk vraag ik mij ook af hoe eerlijk kan en moet je zijn op je profiel? Of moet je het zo invullen dat het je ideale match aantrekt en zorgt dat hij/zij geintresseerd raakt? Want aan de ene kant het is aardse manier van jezelf verkopen aan de andere, ook al zijn we hier allemaal broeders en zusters in HEM! Ik vind dit heel moeilijk. Ik kies vaak voor om zo eerlijk mogelijk te zijn met het gevolg dat ik met tussenpauzes jaren lang hier sta ingeschreven en heel veel mensen vaak bewonderen wat er geschreven staat maar om het heel oneerbiedig te zeggen het "verkoopt" niet! Hihihi! Maar ik ben ook een beetje moeilijk in relaties want ik ben geen alledaagse gelovige
Ik ben echt benieuwd naar jullie reacties hierop!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 juli 2016, 12:56
|
|
|
SJAOULSKI396 schreef: | Maar ik ben ook een beetje moeilijk in relaties want ik ben geen alledaagse gelovige |
Hmm dus als ik het goed begrijp geloof je maar zo nu en dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SJAOULSKI396
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2016, 13:10
|
|
|
ROADY558 schreef: | Hmm dus als ik het goed begrijp geloof je maar zo nu en dan? |
Nee Roady, Ik bedoelde dat ik geen gewone christen ben! Ik ben namelijk een Jood die ook in Yeshua (Jezus) gelooft. Hierdoor geloof ik en dat is ook wat ik Lees, dat ik Alles wat de Eeuwige heeft ons voorgeschreven/geboden om te Doen en Laten daar aan moeten Houden uit Liefde voor de Eeuwige!
Daardoor ben ik geen gewone christen die de zondag en kerst viert en de geboden en verboden uit de Tora niet honoreert uit het idee dat het niet meer hoeft, want daar ben ik niet mee eens. Dat is wat ik mee bedoelde! Ik hoop dat het nu wel duidelijk is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juli 2016, 15:12
|
|
|
Oh dus je bent wel een alledaags-gelovige, maar geen "gewone Christen"?
Ik denk dat ik je begrijp.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LENAKE690
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 juli 2016, 12:30
|
|
|
En Abraham nam Sara in zijn tent.....het zal niet voor een koffietje geweest zijn! Ik hou het ook zo simpel, voor mij is sex het huwelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 juli 2016, 21:37
|
|
|
YOOZ752 schreef: | En anders hoefde Jozef zich ook niet te schamen dat zijn vrouw zwanger zou zijn vóór hun huwelijk. |
Zou hij zich daarvoor geschaamd hebben? Volgens mij was dat omdat hij zag dat zijn vrouw ontrouw was geweest. Daarom besloot hij ook in stilte te vertrekken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VLINDER656
|
|
Geplaatst: vrijdag 15 juli 2016, 23:19
|
|
|
ELLYS095 schreef: | (Veel) praten lijkt me inderdaad een goede tip, de eerdere partner(s) ook een plek geven in je relatie. Ik merk wel dat het verliezen van je partner aan de dood een extra klik geeft als je dat beiden hebt meegemaakt... |
Ja Elly Ik denk dat het zeker een klik geeft wanneer je beiden weet wat het is om je partner te verliezen. Het is echter niet zo denk ik dat het een basis geeft om samen een toekomst te hebben, daar is meer voor nodig. Ik denk alleen dat je elkaar meer de ruimte kan geven om "te missen".
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juli 2016, 23:19
|
|
|
Susanna Rigacci - Once Upon a Time in The West (Ennio Morricone 2002 Arena Concert)
https://youtu.be/bKtKq3OnUfU
Gr. Marenth.
Laatst aangepast door
|
MARENTH030
|
op donderdag 21 juli 2016, 23:22
|
|
Naar boven |
|
|