Auteur |
Bericht |
|
LOBKE884
|
|
Geplaatst: maandag 22 mei 2017, 11:04
|
|
|
Er kunnen legio redenen zijn. Op een fijne site, zoals deze, kunnen er toch roddelcircuits zijn. Als je daarvoor expliciet wordt daarvoor gewaarschuwd is het wel handig om te blokkeren, als je zelf niet in een conflict betrokken wil raken. ... ... gewoon zelfbescherming..
Je hebt immers nog nooit oogcontact gehad met de meesten of iemands stem gehoord, dan blokkeer je de persoon niet, je wilt alleen geen mail en chat contact. Doe ik niet zo moeilijk over.
De optie is er niet voor niets op een fijne christelijke site zoals deze. En als je terugkomdagen hebt, mag je maar 5 mails versturen, daarna treedt er als vanzelf een blokkade op, kun je zelfs niets aan doen.
Laatst aangepast door
|
LOBKE884
|
op maandag 22 mei 2017, 13:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOFEL592
|
|
Geplaatst: maandag 22 mei 2017, 15:10
|
|
|
Wanneer ik echt expliciet lastig wordt gevallen aarzel ik niet om te blokkeren. Daarvoor is de deur bij mij gewoon open. Het is een site voor gezelligheid en communicatie.
Hallo allemaal, trouwens
Groetjes Vroeger jol252
Laatst aangepast door
|
JOFEL592
|
op maandag 22 mei 2017, 15:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENRIET485
|
|
Geplaatst: maandag 22 mei 2017, 18:51
|
|
|
Heb ik mij volledig ingelezen in alle berichtjes, lees ik onderaan dat het gesloten is Maar ik open hem gewoon weer :) Persoonlijk denk ik niet dat er een goed of fout zit aan ervoor of erna, zolang je je samen maar laat leiden door God en zelf hier verantwoording over kan afleggen. Als het daadwerkelijk fout is zouden erg veel mensen nu een zonde begaan die Christelijk zijn en wat is de grens van deze zonde? Dat is niet aan iemand om daarover te oordelen, iedereen kent zelf zijn eigen situatie en relatie en voelt zelf wel of hij/zij goed handelt binnen deze situatie. Als je God overal bij betrekt samen ook voor je huwelijk.. het is maar net welke positie je God bij je relatie laat innemen. Mijn ervaring is wel dat het afspreken van tegenwoordig veel om lust gaat en uiteindelijk wordt er uitgezocht of er ook sprake is van liefde. Belangrijk om eerst een emotionele band om te bouwen, voor mij belangrijkste in een relatie, dan komt vanzelf de liefde (of niet :))
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: maandag 22 mei 2017, 23:49
|
|
|
Dank je wel allen voor jullie bijdragen. Ben er voor mijzelf nog steeds niet uit. En dat mag. Fijn om dit te delen!
Mijn verwachting moet ik bijstellen. Is nu wel mijn conclusie. Welkom Jofel!
Gr. Marenth.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE573
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 mei 2017, 00:48
|
|
|
Niets is zonder rede, En zonder rede is er nooit iets geweest
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE573
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 mei 2017, 07:38
|
|
|
"Als ge in nood gezeten, geen uitkomst ziet; Wil dan nooit vergeten God verlaat u,jou en mij niet..
Laatst aangepast door
|
HEIDE573
|
op dinsdag 23 mei 2017, 09:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE573
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 mei 2017, 16:10
|
|
|
De een is blij met de bonus De ander met de korting En de derde met de aktie
Ik twijfel nog een beetje welke ik de leukste vind.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE573
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 mei 2017, 17:07
|
|
|
Mooi toch de Wegenwacht? Als lid kan ik altijd rekenen op hulp.
Mijn gedachten gingen uit naar "De Hemelse Wegenwacht" ; De Heilige geest. De H.Geest die in al de waarheid wil leiden. Wat heb ik de H.Geest nodig in mijn leven. Hij wil mij op de juiste wegen brengen...en mij terug brengen wanneer ik ben afgedwaald. Ja, Hij heeft alles bij zich zodat ik weer verder kan..de Hoop is een van Zijn weldaden.
Groeten heide Scheveningen' 17
Laatst aangepast door
|
HEIDE573
|
op woensdag 24 mei 2017, 06:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE573
|
|
Geplaatst: woensdag 24 mei 2017, 11:47
|
|
|
ROADY558 schreef: | Deze mensen moeten leren dat hun werkelijke waarde niet afhangt van * of ze wel of niet kunnen lopen * of ze wel of niet kunnen zien/horen/.... * of ze wel of geen werk hebben * hun uiterlijk
Dit is zoals de wereld kijkt, en rekent. Je bent pas wat als je .....
Kijk dan 's naar Jezus. En zie Zijn liefde. Die liefde die zonder voorwaarde gegeven wordt. Als je uit Hem gaat leven, dan hoef je je waarde niet meer van wereldse zaken te laten afhangen. Een werkelijk fantastisch voorbeeld hierin geeft Nick Vujicic, de man zonder armen en zonder benen. Zoek hem 's op op youtube en leer van hem hoe je je geliefd kunt voelen zelfs zonder ledematen.
Als je goed naar hem kijkt, dan zie je dat niet hij degene is die gehandicapt is, maar de meeste andere mensen die lichamelijk wel goed mee kunnen komen.
De vraag moet niet zijn: wat kunnen andere mensen mij geven om gelukkig te worden, maar: wat kan ik andere mensen geven zodat zij gelukkig worden. Daarin ligt ook je eigen geluk. Anders gezegd: ga anderen behandelen zoals je zelf door hen behandeld wilt worden. |
Mooi verwoord Roady..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE573
|
|
Geplaatst: woensdag 24 mei 2017, 12:16
|
|
|
HEIDE573 schreef: | Wil even kort reageren op dit gevoelige onderwerp.
Ik kan niet spreken over pijn of verdriet wat ik zelf niet hebt ondervonden. Ik besef dat velen lijden onder een stil verdriet. Wanneer ik iets kan zeggen over mijn eigen beleving Dan is het dit ,dat ik door zware depressies God alleen hebt overgehouden. Hij heeft en geeft alles,waar het mij aan ontbreekt. Zing ik dan iedere dag?...nee.. Maar Hij leert mij te volgen,hoe Hij de weg ook gaat. En mag ik weten dat Hij eens alle dingen Nieuw maakt. Want God zal eens alle tranen van de ogen af wissen En niemand zal Daar meer zeggen ik ben ziek.
Sterkte! |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BRIT221
|
|
Geplaatst: woensdag 24 mei 2017, 18:22
|
|
|
Wil reageren op de 2 dames. Ik zeg ook niet dat selecteren niet mag. en ook die cliche;dat wat je uitstraalt dat ontvang je.Dat is boeda geloof. Ik weet van mensen die heel open en leuk zijn, en ook alles geven wat ze in zich hebben ,maar toch erg eenzaam zijn. En Nic heeft een hele leuke uitstraling en kan zo ontzetten veel wel.
Toch is het leven erg hard voor sommige mensen die overblijven(ongewild zonder partner) kan ziek maken .Het is dat God ze helpt anders.... OOK gaan sommige tot een operatie over.om mooier er uit te zien.
Ik wilde even aandacht vragen voor wie niet aan de date normen voldoet. en mischien kunnen we er eens voor bidden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: woensdag 24 mei 2017, 19:53
|
|
|
BRIT221 schreef: | Wil reageren op de 2 dames. Ik zeg ook niet dat selecteren niet mag. en ook die cliche;dat wat je uitstraalt dat ontvang je.Dat is boeda geloof. Ik weet van mensen die heel open en leuk zijn, en ook alles geven wat ze in zich hebben ,maar toch erg eenzaam zijn. En Nic heeft een hele leuke uitstraling en kan zo ontzetten veel wel.
Toch is het leven erg hard voor sommige mensen die overblijven(ongewild zonder partner) kan ziek maken .Het is dat God ze helpt anders.... OOK gaan sommige tot een operatie over.om mooier er uit te zien.
Ik wilde even aandacht vragen voor wie niet aan de date normen voldoet. en mischien kunnen we er eens voor bidden. |
Ik heb even de behoefte om te reageren op je bericht. Denk dat je Jans en mij bedoelt is dit correct? Ik spreek namens mijzelf en niet voor Jans zou niet eerlijk zijn.
Als je positief in het leven staat straal je dit uit. Ieder mens in zijn leven heeft te maken met pijnpunten/verdriet/teleurstellingen. Heb in mijn bijdrage aangegeven hoe ik het zie, is mijn visie. Niemand hoeft het met mij eens te zijn.
Als je in de negatieve spiraal blijft hangen zul je de zon niet zien schijnen, niet in je eigen hart en daarbuiten.
Negativiteit staat in relatie tot positiviteit. Ieder mens is verantwoordelijk voor zijn eigen leven. Als je negatief bent straal je dit uit. Hetzelfde geld voor positief in het leven staan. Er zijn hulpbronnen genoeg die je kunnen helpen inzicht te krijgen waardoor je stagneert.
Eenzaam zijn zegt iets over jezelf hoe je daarmee omgaat. Ieder mens kan keuzes maken ongeacht in welke situatie je verkeert.
In ons leven gaat niet alles zoals wij willen. Wij kunnen bidden en vragen aan God of hij ons wilt helpen in onze moeilijke situatie waarin wij verkeren.
Het leven is hard ben ik met je eens. Wij leven in een gebroken wereld. Als je ongewild zonder partner moet leven, vind ik het jammer dat je aangeeft dat dit je ziek kan maken. Reden mijn overtuiging is dat je pad gaat zoals het is voorbestemd met of zonder partner. God weet wat je nodig hebt, niet op onze tijd maar op zijn tijd.
Indien mensen operatie aangaan om mooier te zijn is dat een keuze van deze mensen. Uiterlijk is bepalend de norm, maar innerlijk is de inhoudt van ieder mens waar het uiteindelijk omgaat. Je eigen zelfbeeld, zelfvertrouwen, zelfrespect, je persoonlijkheid in alle facetten.
Gr. Marenth.
Laatst aangepast door
|
MARENTH030
|
op woensdag 24 mei 2017, 21:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE573
|
|
Geplaatst: woensdag 24 mei 2017, 20:35
|
|
|
Het knopje zit er niet voor niets denk ik. Tijdelijk gebruiken kan wel is nodig zijn. Maar geef elkaar ook weer de mogelijkheid het in orde te maken. Althans daar streef ik zelf wel naar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE573
|
|
Geplaatst: woensdag 24 mei 2017, 20:42
|
|
|
JOFEL592 schreef: | Wanneer ik echt expliciet lastig wordt gevallen aarzel ik niet om te blokkeren. Daarvoor is de deur bij mij gewoon open. Het is een site voor gezelligheid en communicatie.
Hallo allemaal, trouwens
Groetjes Vroeger jol252 |
Welkom Jofel!..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE573
|
|
Geplaatst: woensdag 24 mei 2017, 22:41
|
|
|
HEIDE573 schreef: | De een is blij met de bonus De ander met de korting En de derde met de aktie
Ik twijfel nog een beetje welke ik de leukste vind. |
Nou,ik weet het.. Ik wacht op de uitverkoop!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE573
|
|
Geplaatst: donderdag 25 mei 2017, 11:54
|
|
|
Een maatje ben je Als je maatjes bent geworden Samen niet weet wat morgen is Of ik saus eet en jij de vis
Een maatje ben je Als je maatjes bent geworden Samen weet wat geven is En ontvangen kan gemis
Een maatje ben je Als je maatjes bent geworden De zwakke plek van de ander weet Maar ook de kracht int dragend leed
Een maatje ben je Als je maatjes bent geworden Een lach weer tovert op het gezicht Bij het voorlezen van je slechtste gedicht
Een maatje ben je Als je maatjes bent geworden De handen voor elkander vouwt En in alles op Hem vertrouwd
Een maatje ben je Als je maatjes bent geworden Wanneer er tranen mogen vloeien En de krachten mogen groeien
Een maatje ben je Als je maatjes bent geworden De kleine dingen samen delen Doen ons harten helen
Groet heide Scheveningen '17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 mei 2017, 11:13
|
|
|
MARENTH030 schreef: | Dank je wel allen voor jullie bijdragen. Ben er voor mijzelf nog steeds niet uit. En dat mag. Fijn om dit te delen!
Mijn verwachting moet ik bijstellen. Is nu wel mijn conclusie. Welkom Jofel!
Gr. Marenth. |
Zou het kunnen, Marenth, dat er een irreële gedachte aan ten grondslag ligt? Bijvoorbeeld: op een christelijke datingsite komen alleen nette, sociale en beschaafde mensen die mijn grenzen moeiteloos respecteren?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 mei 2017, 18:29
|
|
|
BRIT221 schreef: | en ook die cliche;dat wat je uitstraalt dat ontvang je.Dat is boeda geloof. | Ik begrijp niet zo goed waar je dit vandaan haalt. In de bijbel kom ik keer op keer tegen dat je zult oogsten wat je zaait. Als jij vriendelijk en liefdevol bent, dan zul je zien dat anderen jou ook vriendelijk behandelen. Als jij negatief doet en aandacht van anderen opeist, dan zul je merken dat anderen dat wellicht helemaal niet zo prettig vinden en vervolgens met een boogje om je heen gaan lopen. Mensen hebben de neiging te bevestigen wat jij zelf uitstraalt. Anders gezegd: je bent het zelf die anderen leert hoe je behandeld wenst te worden. Ik zeg erbij dat het niet makkelijk is om dit bij jezelf te veranderen, dat kan een heel proces zijn. Maar als je met God dat proces ingaat, en eerlijk durft te zijn over je innerlijke pijn, bereid bent anderen te vergeven en te gaan doen wat God van je vraagt, dan durf ik te zeggen dat je wonderen gaat beleven.
Quote: | En Nic heeft een hele leuke uitstraling en kan zo ontzetten veel wel. | Ja en weet je ook waarom hij ontzettend veel wel kan, zelfs zonder armen en zonder benen?
Omdat hij leeft uit de liefde van God en zich ondanks zijn lichamelijke beperkingen geliefd en gekend weet door de Allerhoogste. En zich op een bijzondere manier kwetsbaar op durft te stellen. Daardoor gaan mensen van hem houden. Gods liefde geeft hem zingeving en wilskracht om dingen te ondernemen.
Gods liefde, dat is het enige dat het verschil uitmaakt. Het enige.
Laatst aangepast door
|
ROADY558
|
op vrijdag 26 mei 2017, 18:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 mei 2017, 19:03
|
|
|
ROADY558 schreef: | Zou het kunnen, Marenth, dat er een irreële gedachte aan ten grondslag ligt? Bijvoorbeeld: op een christelijke datingsite komen alleen nette, sociale en beschaafde mensen die mijn grenzen moeiteloos respecteren? |
Ja Roady je hebt gelijk. Ik heb in dit topic deze stelling gebruikt. Vind het not done om iemand te blokkeren. Mijn irreële gedachte moet ik bijstellen/zo ook mijn verwachting. Hiermee bedoel ik, dat alle mensen anders reageren op situaties dan ik. Vanuit hun opvoeding, eigen normen/waarden.
Ik hoef geen goedkeuring van anderen, of dat anderen mij aardig vinden. Indien mensen mijn grens overschrijden, ben ik zelf verantwoordelijk of ik dit niet /wel toelaat.
Respect is mijn norm, de ander hoger achten dan jezelf, meegekregen vanuit mijn opvoeding. Wij allen zijn hier broeders/zusters. Het belangrijkste gebod is: heb God lief boven alles en je naasten als jezelf. Dat is mijn punt, indien je aangeeft christen te zijn, zijn het niet alleen woorden/maar ook daden.
Ik ben ter goeder trouw, zie altijd het goede in de ander. Mijn valkuil!!
Gr. Marenth.
Laatst aangepast door
|
MARENTH030
|
op zondag 28 mei 2017, 14:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 mei 2017, 23:13
|
|
|
Ik ben ik en jij bent jij. Als ik ik ben omdat jij jij bent en jij jij omdat ik ik ben, ben ik niet meer ik en jij niet meer jij. (Buber)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 mei 2017, 11:24
|
|
|
Nou ik kan geloof ik toch een stukje met je meegaan Marenth.
Ik probeer me voor te stellen wat ik zou doen als iemand erg onaardig/bot/lomp zou doen. Zou ik de ander dan blokkeren?
Kan het zijn, dat jij verder gaat dan "een ander"? Dat je de deur toch op een kier laat staan zodat de kans op herstel van het verstoorde contact optimaal blijft?
Want de deur dichtdoen geeft dan wel even rust, maar de ander zit dan met een probleem. Bedoel je het zo misschien?
En de een kan beter omgaan met onhebbelijke personen dan de ander...
Ik denk.... dat het ook alles te maken heeft met.... hoe reageer je op een ander.
Als je zelf opgefokt raakt door een reactie, dan kan het (voor jezelf) beter zijn die deur te sluiten, maar als het lukt om vriendelijk en liefdevol te blijven reageren, tja inderdaad, dan hoef je die deur ook niet dicht te gooien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRIS424
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 mei 2017, 13:56
|
|
|
Hallo allen,
Wat leuk om zo alle reacties te lezen en om met elkaar over onderwerpen zoals deze te kunnen praten/delen. Ik denk dat je je altijd af moet vragen: Wat zou Jezus doen? Volgens mij blokkeert Jezus niet. Een ieder mag toch bij Hem komen? Het kan wel eens nodig zijn om wat afstand te nemen. Ik snap wel dat het lastig kan zijn.
Groetjes, Chris
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE573
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 mei 2017, 17:19
|
|
|
Dicht bij huis kreeg ik te maken met dyslexie Momenteel zijn er grote vooruitgangen geboekt.
Ik leg een vraag in het midden neer,wel deze ; Hoe ga ik om met deze mensen die met dyslexie toch vaak te kampen hebben. Ze doen vaak hun uiterste best, maar wat is mijn positieve deel hierin. Ik zelf denk dat altijd corrigeren onnodig is?.. Wat denken jullie?..
Groet heide
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE573
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 mei 2017, 17:34
|
|
|
Sorry,ik maak niet graag van een mug een olifant
Maar vannacht wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 mei 2017, 18:42
|
|
|
ROADY558 schreef: | Nou ik kan geloof ik toch een stukje met je meegaan Marenth.
Ik probeer me voor te stellen wat ik zou doen als iemand erg onaardig/bot/lomp zou doen. Zou ik de ander dan blokkeren?
Kan het zijn, dat jij verder gaat dan "een ander"? Dat je de deur toch op een kier laat staan zodat de kans op herstel van het verstoorde contact optimaal blijft?
Want de deur dichtdoen geeft dan wel even rust, maar de ander zit dan met een probleem. Bedoel je het zo misschien?
En de een kan beter omgaan met onhebbelijke personen dan de ander...
Ik denk.... dat het ook alles te maken heeft met.... hoe reageer je op een ander.
Als je zelf opgefokt raakt door een reactie, dan kan het (voor jezelf) beter zijn die deur te sluiten, maar als het lukt om vriendelijk en liefdevol te blijven reageren, tja inderdaad, dan hoef je die deur ook niet dicht te gooien. |
Snap je, weet je als de ander lomp/bot/ of onaardig doet. Is het de vraag hoe dit binnenkomt bij je. Ga je nog eerst in gesprek. Aangeven dat je dit niet prettig vindt, voordat je iemand blokkeert.
Zegt iets over mij, weet ik. Betekent niet dat ik alles accepteer van mensen. Hetzelfde recht hebben zij ten aanzien van mij. Voor mij blijft de deur altijd op een kier. Ik probeer mij altijd in te leven in de ander. Ik stel mijzelf altijd de vraag, waarom reageert iemand op deze manier. Wat is er aan vooraf gegaan er kunnen allerlei factoren een rol spelen. Als ik in de schoenen zou staan van de ander zou ik dit dan ook doen? Wel belangrijk is voor mij vraagverheldering/ of aangeven waardoor ik zo reageerde. Heb voldoende zelfkennis, ook mijn fouten en onhebbelijkheden.
Afstand nemen vind ik zelf belangrijk. Reden ik kan temperamentvol zijn enerzijds, anderzijds wil ik niet reageren uit emotie. Ieder mens gaat op een andere manier om met anderen. Als antwoord op je vraag als je de deur dichtdoet geeft dit rust, de ander zit dan met een probleem. Zo zie ik het zelf niet. Voorbeeld als jij boos bent op mij, is het mijn verantwoording hoe ik met je boosheid omga. Zou dit wel bespreken/terugkomen op een later tijdstip. Je de ruimte geven.
In zijn algemeenheid kan ik aardig over weg met mensen. Dominante mensen zitten wel in mijn allergie. Maar ik blijf bij mijn stelling blokkeren vind ik not done.
Ik vind het waardevol om dit te delen met jullie. Is voor mij ook een leerproces. Leren hoe anderen dit beleven.
Gr. Marenth.
Laatst aangepast door
|
MARENTH030
|
op zondag 28 mei 2017, 14:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENRIKE957
|
|
Geplaatst: maandag 29 mei 2017, 23:12
|
|
|
Interessant onderwerp.. we kunnen er eindeloos over blijven discussieren. Feit is wel dat iedereen onbewust het uiterlijk mee laat spelen. De een haakt al snel af terwijl een ander het de moeite waard vindt om het innerlijk te ontdekken. Je kunt niet veranderen hoe mensen met jou omgaan, maar wel hoe jij zelf met jezelf en je uiterlijk/handicap omgaat.
Je kunt veel aan je uitstraling doen, ga eens voor jezelf na hoe je waarschijnlijk overkomt op anderen. Iets vaker glimlachen of iets aardigs zeggen of zelfverzekerd een praatje beginnen kan al heel positief uitwerken.
En ja, je kunt nog zo hard schreeuwen: "het uiterlijk is niet belangrijk, het gaat om het innerlijk", uiteindelijk speelt het uiterlijk voor iedereen wel onbewust een grote rol. Het uiterlijk is immers het eerste wat je ziet. In de eerste paar seconden vorm je onbewust een beeld over de ander. En er zijn nu eenmaal mensen die niet op dikke mensen vallen maar alleen op slanke, of andersom. Of op donker haar of juist niet. Op vrolijke, spontane mensen of juist stille en rustige mensen. Het heeft puur te maken met hoe je zelf bent. Je moet je prettig voelen bij iemand, voor je een relatie aan wil gaan. En daar speelt ook het uiterlijk een grote rol in, niets aan te doen.
Ik begrijp wel dat er frustratie is. Dat ervaar ik zelf ook wel, waarom hebben al die knappe mensen zoveel geluk en succes en ik niet? Maar dan bedenk ik: wees blij, want hoe weet je dan dat ze je niet (ook) graag willen vanwege je uiterlijk? Als je uiterlijk niet bepaald aantrekkelijk is en iemand wil toch een relatie met je dan kun je ervanuit gaan dat het serieus is, dat het om je innerlijk te doen is. Fijn, toch? Dit soort relaties zijn vaak ook standvastiger dan relaties waarbij het uiterlijk een grote rol speelt.
Er is nog veel meer te zeggen, maar ik sluit af met: wat je geeft, krijg je ook. Ben je aardig tegen iedereen, zullen ze ook aardig tegen je doen. Blijf altijd eerlijk, mensen zullen dit tenslotte ook merken en waarderen. Blijf vooral altijd jezelf!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 mei 2017, 04:47
|
|
|
HEIDE573 schreef: | Dicht bij huis kreeg ik te maken met dyslexie Momenteel zijn er grote vooruitgangen geboekt.
Ik leg een vraag in het midden neer,wel deze ; Hoe ga ik om met deze mensen die met dyslexie toch vaak te kampen hebben. Ze doen vaak hun uiterste best, maar wat is mijn positieve deel hierin. Ik zelf denk dat altijd corrigeren onnodig is?.. Wat denken jullie?..
Groet heide |
Corrigeren zo heb ik gemerkt, ook dicht bij huis, leidde meer tot frustratie dan tot oplossing. Ik neem het geschrevene nu zoals het is. Ik begrijp over het algemeen wat er gezegd wordt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 mei 2017, 04:51
|
|
|
HEIDE573 schreef: | Sorry,ik maak niet graag van een mug een olifant
Maar vannacht wel. |
welke krant ga je daarvoor gebruiken??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE573
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 mei 2017, 14:03
|
|
|
God is een God van alle jaargetijden Geestelijk is het vaak niet anders Hij weet van de tijden af,welke Zijn Gemeente door moeten maken; Soms staan ze voor de rode zee voor zich,en de vijanden achter zich. Wanneer God hier niet van af zou weten,dan waren ze de in de nood blijven zitten. Geprezen is Hij die als een muur wil zijn, rondom Zijn volk.Amen Er is dankenstof wanneer God is overgekomen, dat Hij laat zien dat Hij in mensen levens blijft doorgaan. Nee,dat maakt mij niet zo,dat ik maar rustig afwacht wat God nog meer gaat doen. Des te meer wordt mijn gebed; maak uwe werken wonderbaar,waarin mijn ziel verwachting heeft ontvangen.
Groeten heide Scheveningen '17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOBBS314
|
|
Geplaatst: dinsdag 30 mei 2017, 17:57
|
|
|
Het schrijven van een lied wat niemand in jouw ziet het horen van de wolken het laat jouw lied vertolken hoe voelt het lied in smart benauwd als niemand ziet waar jij van houdt hoe zal het jouw bekoren als iemand jouw zou horen het lied in smart gerouwd laat niemand het meer koud. het lied, dat is geboren.
(Beetje donker )
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |