| Auteur |
Bericht |
|
MIEKJES285
|
|
Geplaatst: maandag 17 mei 2010, 20:22
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | vandaag ben ik dankbaar dat de school weer begonnen is  |
Ik ben dankbaar dat ik gezond ben een dak boven mijn hoofd,elke dag te eten,een leuke baan,lieve vrienden/vriendinnen om mij heen heb. maar boven alles ben ik dankbaar voor wat Jezus voor mij gedaan heeft..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 17 mei 2010, 20:26
|
|
|
|
Ik ben gewoon heeeeel dankbaar...voor alles
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: maandag 17 mei 2010, 20:36
|
|
|
|
[quote=GRACE585]
Ik kan het je zeggen als je 1x hebt geproefd met beetje boter en suiker of gewoon lekker zonder dat je gaat water tanden. Het is mijn favorite neem dat altijd op mijn verjaardag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 17 mei 2010, 20:46
|
|
|
|
|
‘k Heb deze discussie met veel aandacht gelezen. Mij valt op dat het grootste deel van de mensen die reageert, geen problemen heeft met sex voor het huwelijk. Wel voegen veel mensen er een mits aan toe, namelijk dat je wel het voornemen moet hebben om met deze persoon oud te worden. Dat vind ik wel heel mooi. Nu zitten we hier op CM voor een groot deel met mensen (wat ouder), die goed hun grenzen weten. Wat ik me wel afvraag is, hoe je dit standpunt aan je kinderen/de jongeren duidelijk maakt. Hoe bescherm je ze tegen vrije sex met iedereen? Kunnen zij dit aan? Is dit duidelijk voor ze? Geen sex voor het huwelijk, is denk ik duidelijker en daardoor veiliger voor ze. Hoe moeilijk dat ook kan zijn, dat besef ik goed. Een tiener van 16 (of jonger?) kan zo smoorverliefd zijn op iemand, waardoor hij/zij denkt dat dit de ware zal zijn. De praktijk leert dat daar nog vele liefdes op kunnen volgen. Wat ik dan zo jammer vind, is dat ze dan met veel verschillende mensen sex hebben gehad. Dan wordt iets, wat in mijn en ik denk zeker ook in Gods ogen heel waardevol en kostbaar is, zo gewoon en voor mijn gevoel naar beneden gehaald.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE866
|
|
Geplaatst: maandag 17 mei 2010, 20:51
|
|
|
|
wat een mooi getuigenis ben er stil van, bedankt voor deze mooie woorden heb er veel aan en had het geloof ik net even nodig.
wens je Gods zegen toe
Marianne
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD285
|
|
Geplaatst: maandag 17 mei 2010, 20:57
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | We gaan nu specifieker worden. We zien dat er een onderscheid gemaakt wordt tussen de doop en de doop in de Geest. Wat opvallend is, is dat na de doop de apostelen de mensen de handen opleggen voor het ontvangen van de doop in de Geest. Het gevolg was dat men begon te spreken in klanktaal en te profeteren. Dit geeft al meteen een aantal antwoorden over wat de doop in de Geest is. Ten eerste is het niet de waterdoop, want zowel in Hand 10 als in dit gedeelte zien we dat het als een aparte belevenis wordt gezien. Ten tweede geeft het antwoord op de vraag: heeft het te maken met bekering? Het antwoord is duidelijk nee. Idd je ontvangt de Geest bij je bekering, maar er is een duidelijk onderscheid tussen het ontvangen van de Geest en de doop in de Geest. Ten derde lezen we, dat als teken van de doop in de Geest twee kenmerken gehanteerd werden: mensen begonnen te spreken in klanktaal, en ze begonnen te profeteren.
Hoe gangbaar was dit fenomeen dan? Was dit alleen maar voor de eerste gemeente? Het allereerste wat we moeten opmerken is dat er al meer dan 12 jaar verschil zit tussen Hand. 10 en Hand 19. Want voordat de bediening van Paulus begon, was er al 12 jaar voorbij gegaan. Toch zien we dat deze gewoonte voor mensen te bidden en te vragen om gedoopt te worden in de Geest. |
De doop van Johannes was geen doop in de naam van de Vader, de Zoon, en de Heilige Geest, Johannes geeft dat zelf ook aan (Matt 3:11), dus die mensen hadden duidelijk met hun doop de geest nog niet meegekregen. Paulus heeft hun gedoopt om de geest aan hun doop toe te voegen.
| Augustinus schreef: | | Wij doen nog steeds wat de apostelen deden, toen zij de Samaritanen de handen oplegden en de Heilige Geest deden neerdalen door de handoplegging. Het valt te verwachten dat bekeerden in nieuwe tongen zullen spreken. |
Ik ben niet zo thuis in alle geschriften van Augustinus, heb je hier ook een bron van?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN040
|
|
Geplaatst: maandag 17 mei 2010, 21:14
|
|
|
|
[size=18][/size
He Hanna heb je voor zaterdag nog 5 plekken over?
Een stel oud cm ers willen ook komen met 3 kids....
Ik hoor t wel van je,
Groetjes Herman
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 17 mei 2010, 21:16
|
|
|
|

uitlaten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 17 mei 2010, 21:33
|
|
|
|
Ik ben dankbaar omdat onze gemeente sinds gisteren voor het eerst in haar bestaan , een eigen herder en leraar heeft ontvangen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 17 mei 2010, 21:46
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | friet met kip met appelmoes en...
alweer lekkere rum-rozijnen-ijs toe! |
[quote]En dat vind jij vast heel erg.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 17 mei 2010, 21:55
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: |
Ik kom er zo aan  |
Zijn jullie zo close geworden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 17 mei 2010, 22:00
|
|
|
|
|
Morgen weer een stad, trouwens wie heeft er weer met zijn sigaar een dikke rookwolk in de lucht geblazen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 17 mei 2010, 22:00
|
|
|
|
Het weer in ede op 22 mei
kans op

18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 17 mei 2010, 22:02
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | vandaag ben ik dankbaar dat de school weer begonnen is  |
De examens ook....
Hm,
Thomas, die vindt dat hij geen kinderopvang is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 17 mei 2010, 22:05
|
|
|
|
beste mede picknikkers er moet me even wat van het hart Ik hoor steeds geluiden over het meebrengen van alcoholische dranken graag zou ik u eraan willen herinneren dat de picknik in 1e instantie gepland was voor alleenstaande met kinderen en dat daarnaast ook alle anderen zeer van harte welkom zijn, toch zou ik graag het verzoek willen doen om geen alcoholische dranken mee te brengen met het oog op de kinderen .ik hoop dat men hierin respect heeft voor kinderen en de ouders onder ons. hoop niemand bij deze voor het hoofd gestoten te hebben maar dit is dus mijn mening en verzoek,dank u.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 17 mei 2010, 22:07
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Morgen weer een stad, trouwens wie heeft er weer met zijn sigaar een dikke rookwolk in de lucht geblazen. |
Ik rook geen sigaren, alleen shag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: maandag 17 mei 2010, 22:08
|
|
|
|
bovendien: je gaat normaal gesproken toch niet midden op de dag tijdens een lunch aan de alcohol???
ik niet, althans.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKJES285
|
|
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
MIEKJES285
|
op maandag 17 mei 2010, 22:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKJES285
|
|
|
|
|
|
| MARIANNE866 schreef: | wat een mooi getuigenis ben er stil van, bedankt voor deze mooie woorden heb er veel aan en had het geloof ik net even nodig.
wens je Gods zegen toe
Marianne |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKJES285
|
|
Geplaatst: maandag 17 mei 2010, 22:12
|
|
|
|
| MIEKJES285 schreef: | God zegt ons in mattheus 28:20 dat Hij altijd bij ons is... dat is toch geweldig om te weten,want wat God belooft dat doet Hij ook.
God kent ons van binnen en van buiten Hij weet wat er in ons leeft en zal ons ook helpen bij alles.
Ik heb een keer een kaart gekregen van iemand en daar stond de volgende tekst op...Als terug kijken pijn doet...en vooruit kijken je bang maakt...kijk dan naast je:ik ga met je mee,ik ben altijd bij je,alle dagen. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 17 mei 2010, 22:14
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | bovendien: je gaat normaal gesproken toch niet midden op de dag tijdens een lunch aan de alcohol???
ik niet, althans. |
Alleen en uitsluitend: Smurfenbier voor mij.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 17 mei 2010, 22:16
|
|
|
|
| KANJER134 schreef: | Je kunt wel stemmen op een christelijke partij.
Maar wat doet die voor de zwakkere medemens. Helaas niet zoveel, terwijl je het echt anders zou verwachten.
Als je alleen al ziet, hoe verschillend elke gemeente omgaat met burgers die van de WWB (vroegere bijstand) moet leven. Intimidatie, korten, geen toekomst bieden.
Terwijl helaas zgn linkse gemeentes juist beter voor de zwakkeren zorgen.
Als je ook nog bedenkt dat de uitvoering van de WW van het UWV naar de gemeente willen brengen. Dan zou dat wel eens vreselijk kunnen uitpakken voor de zwakkere.
Maar in een land, waar steeds meer de econoom bepaald wat sociaal is, ja dan krijg je steeds meer uitwassen.
Vooral als je dan ook veel hoort, ook helaas in christelijke kring, armoe bestaat in Nederland niet. Ja dan leef je wel buiten de wereld. Of je wil het gewoon niet zien.
Ondernemers zijn verplicht om een percentage arbeidsgehandicapten in dienst te nemen. Maar zodra er geen sanctie tegenover staat gebeurd er dus heel weinig.
Los daarvan moet ik er niet aan denken dat de rechtse partijen met de VVD voorop de macht gaat krijgen.
Nederland kan in vele opzichten een rijk land zijn. Maar als je alleen al kijkt hoe er met de zwakkere wordt omgegaan, is het sociaal een erg arm land. | Misschien moeten we de zaak niet overdrijven. Met een uitkering valt goed te leven hier in NL. Bovendien kom je in aanmerking voor zoveel extraatjes, dat niemand kan zeggen dat de uitkeringen hier te laag zijn. Ik vind dat er weinig zwakkeren zijn in NL. De zwakkeren die jij benoemt kunnen vaak wel een heleboel dingen aanschaffen die ze niet nodig hebben. Als we onze zwakkeren vergelijken met zwakkeren in Oost Europa denk ik dat er een heel groot verschil is. Ik denk dat we maar eens op moeten houden over dat gezeur over zwakkeren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 17 mei 2010, 22:16
|
|
|
|
[quote=MARIO216]
Tis wel koud in je buik hoor, al dat ijs....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 17 mei 2010, 22:20
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Misschien moeten we de zaak niet overdrijven. Met een uitkering valt goed te leven hier in NL. Bovendien kom je in aanmerking voor zoveel extraatjes, dat niemand kan zeggen dat de uitkeringen hier te laag zijn. Ik vind dat er weinig zwakkeren zijn in NL. De zwakkeren die jij benoemt kunnen vaak wel een heleboel dingen aanschaffen die ze niet nodig hebben. Als we onze zwakkeren vergelijken met zwakkeren in Oost Europa denk ik dat er een heel groot verschil is. Ik denk dat we maar eens op moeten houden over dat gezeur over zwakkeren. |
Gezeur over zwakkeren.... Veenhuizen misschien?
Triest hoor.... Is dat hoe jullie compassie beleven. Met innerlijke ontferming bewogen zijn over je naaste....
De zwakken sterk maken, daar ben ik erg voor. Maar ze onder de grond schoffelen, vind ik in-en-in-triest.
Imre, die de andere kant van de welvaartsspiegel en het falen van de welzijnsmaffia maar al te goed uit eigen waarneming kent.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 17 mei 2010, 22:23
|
|
|
|
Mèn, ik kwam bijna de site niet op net. Ik dacht al dat ik ge-bannned was o.i.d. Het zal wel de gebruikelijke maandagavond-drukte zijn, vaak de drukste avond van de week op dit soort sites. Maar goed.
Nog niet te laat om Maris haar nachtzoentje te geven.
Welterusten!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 17 mei 2010, 22:25
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Mèn, ik kwam bijna de site niet op net. Ik dacht al dat ik ge-bannned was o.i.d. Het zal wel de gebruikelijke maandagavond-drukte zijn, vaak de drukste avond van de week op dit soort sites. Maar goed.
Nog niet te laat om Maris haar nachtzoentje te geven.
Welterusten!  |
Trusten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 17 mei 2010, 22:26
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Morgen weer een stad, trouwens wie heeft er weer met zijn sigaar een dikke rookwolk in de lucht geblazen. |
Geen muziek vandaag.... Géén muziek vandaag? GEEN MUZIEK VANDAAG?
Ik dacht toch van wel!
http://www.youtube.com/watch#!v=3SfSQ3lQmJw
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE866
|
|
Geplaatst: maandag 17 mei 2010, 22:30
|
|
|
|
weet je wat mooi is van je tekst, ik heb an de lijve ondervonden dat het waar is, sterker nog Hij draagt je daar waar je het moeilijk hebt en zelf even niet meer kunt en dat is echt een geweldige ervaring,
en dan is het mooi hier zulke bemoedigende teksten te lezen zodat je even weer weet: oh ja, Hij is er houdt van mij en ziet naar me om...
dank je
Marianne
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 17 mei 2010, 22:42
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Hoi Imre, Ik ben zelf 2 keer een lang weekend naar een klooster geweest, in de buurt van Deventer, was heel leerzaam en bracht mij juist door de stilte dichter bij God. Voor dit jaar heb ik echter iets anders in gedachten, zal de link bijvoegen http://www.retraitecentrum.nl/ |
Bedankt! Dat is hier vlakbij mij in de buurt! Daar kan ik op de fiets naar toe, al mediterend!
Ik dacht zelf aan het Pelgrimshuis in de buurt van Nijmegen:
[/url]http://www.pelgrimshuiscasanova.nl/[url]
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 17 mei 2010, 22:43
|
|
|
|
Maandag 17 mei:
FLUISTER MIJN NAAM!
Fluister heel even MIJN NAAM. Het is net als met een kind, dat even je hand drukt, dit brengt jou ertoe, om in antwoord daarop ook even zijn hand te drukken, wat het vertrouwen van het kind versterkt en de vrees verdrijft.
|
|
| Naar boven |
|
|