ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MARIANNE866
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIANNE866
Auteur Bericht
MARIANNE866 (56)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: donderdag 8 juli 2010, 08:12
BerichtOnderwerp: schuurpraise avonden erg leuk!
 
NAOMI695 schreef:
Wat een leuk initiatief.
Is niet zo heel ver bij mij vandaan.
Jammer dat ik Daan Kroeze heb gemist.
Heb twee cd's van hem.
Ik ga mijn agenda ff checken.

hallo Naomi

Daan Kroeze komt a.s zondag 11 juli, op de site schuurpraise.nl is een route beschrijving te vinden dus als je heen wil, het is echt top en een ongedwongen sfeer
ik kan zondag helaas zelf niet.

groetjes Marianne


Laatst aangepast door
MARIANNE866
op donderdag 8 juli 2010, 08:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE866 (56)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 17:23
BerichtOnderwerp: schuurpraise avonden erg leuk!
 
MARIJAN072 schreef:
Voor wanneer wil je het definitief weten? Ik zit te denken aan 8 augustus.

als je mij het een week van te voren laat weten is het vroeg genoeg, dan weet ik wie er mee gaan voor die data en dan kunnen we afspreken waar we elkaar ontmoeten zodat we evt. samen kunnen rijden of achter elkaar aan rijden.
(bijv. afspreken bij station Hoogeveen)

groetjes,
Marianne
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE866 (56)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: donderdag 1 juli 2010, 10:00
BerichtOnderwerp: schuurpraise avonden erg leuk!
 
MARTIN695 schreef:
Is helemaal goed want ik heb nog een broer wonen in Hoogeveen dus als het laat word dan heb ik ergens nog een bed. Slapende smiley


dat is een mooie oplossing Lachende smiley
weet je ook welke data je mee gaat?

groetjes Marianne
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE866 (56)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 17:38
BerichtOnderwerp: jodenvervolging 2010
 
CARIN303 schreef:
Kunnen wij hier gezamenlijk een gebedspunt van gaan maken?
(Eva...iets voor de gebedsroom?)
Misschien een idee om er allemaal woensdag voor te gaan bidden?

een heel goed idee,

Marianne
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE866 (56)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 23:09
BerichtOnderwerp: bidden verboden ???
 
JONATHAN890 schreef:
Driestar College doet kringgebed in de ban
"Een treurig achterhoede-gevecht van kerkelijke leiders"

Kringgebed is niet langer toegestaan op het Driestar College in Gouda. "Vanwege de diversiteit aan opvattingen hierover" heeft de school besloten regels te stellen voor gebedsgroepjes in de school, laat het Nederlands Dagblad weten. Er ontstonden de laatste tijd spontane initiatieven van groepjes leerlingen die met elkaar in gebed gingen. "Deze mensen hebben bemoediging nodig en geen verbod," is de reactie van Hans Keijzer, voormalig directeur van de Evangelische Zendingsalliantie (EZA).

De school heeft besloten dat kringgebed altijd onder leiding moet staan van een docent en het gebed altijd moet worden voorafgegaan door Bijbelstudie. De schoolleiding zegt op zichzelf blij te zijn met de bidders, maar vindt dat degelijke initiatieven wel moeten passen binnen de uitgangspunten van de school. Ook vindt de leiding het van belang dat iedereen zich er bij thuis moet kunnen voelen.

Controlfreaks
"Ik vind het een treurig achterhoede-gevecht van kerkelijke leiders," vertelt Keijzer. "Er is niets gevaarlijks aan kringgebed en heb geen begrip voor de controlfreaks op de school. Ik ben het volslagen met hen oneens. Laat ze zich samen uiten voor het aangezicht van de Heer en laat het werk aan de Heilige Geest over. Natuurlijk maken deze jonge mensen fouten, maar ze hebben bemoediging nodig in plaats van een verbod. Ik zou het heerlijk gevonden hebben wanneer dit vroeger in mijn lyceum zou hebben plaatsgevonden."

Heilige intentie
Ds. W. Visscher, predikant van de gereformeerde gemeente te Amersfoort, kan het besluit van de Driestar begrijpen. "Bidden is je nood bekendmaken aan God. Dat is iets heel persoonlijks en heeft een heilige intentie. Wanneer je zomaar in scholen bij elkaar gaat zitten kun je daar vragen bij hebben. Bidden is naderen tot de heilige God. Ik wil jongelui adviseren de Bijbel te lezen en te overdenken wat gebed inhoudt. Bidden is niet het met elkaar bevorderen van een goed gevoel, want ik heb de indruk dat dat erachter zit," aldus Visscher.

wat een enorme treurnis dat zelfs een dominee begrip heeft voor het beleid van deze school. gebed is praten met God en niet alleen je nood uitspreken. bidden is volgens mij in eerste instantie God loven en prijzen en dan de rest...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE866 (56)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 22:29
BerichtOnderwerp: jodenvervolging 2010
 
PIETER649 schreef:
Afgelopen zaterdag een artikel gelezen in de telegraaf waar ik van geschrokken ben.
In Amsterdam is het onveilig voor joodse mensen om met een keppeltje op te lopen en-of naar de synagoge te gaan.
Sterker nog, de synagoge is als zodanig absoluut onherkenbaar.

Oorzaak: oplaaiend racisme, vooral onder marokkaanse jongeren.

Ook vraag ik me af wat de invloed is van mensen als Gretta Duisenberg, Dries van Agt en Harry van Bommel. Of van een Hirsch Ballin die het keihard ontkent in de 2e kamer!!
Antisemitisme is helaas weer salonfahig geworden.

En iedereen maar denken dat antisemitisme in nederland sinds 1945 voorbij is....

echt niet zag vorige week een hele docu op tv over dit onderwerp ben enorm geschrokken wat een haat zeg tegen de Joden
en bovengenoemde personen?? een schande voor de samenleving dit vraagt echt dringend om gebed .........

Marianne
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE866 (56)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 19:50
BerichtOnderwerp: schuurpraise avonden erg leuk!
 
VIOOLTJE381 schreef:
het lijkt mij een gezellig gebeuren
maar mag ik vragen waar dat ongveer in Nederland ligt?
ikzelf ben van België

dank jullie wel

het ligt in het Noorden van Nederland best een hele reis vanaf België
maar leuk dat je reageert, en mocht je willen komen en je hebt een slaapplek nodig dan ben je uiteraard van harte welkom

groetjes Marianne
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE866 (56)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 21:55
BerichtOnderwerp: schuurpraise avonden erg leuk!
 
ANITA324 schreef:
15 Augustus dat past mij wel en ja ik hou ontzettend veel van de liederen van Johannes de Heer Lachende smiley 8-8 ben ik jarig dus dan vier ik mijn feest.
Maand juli ben ik op vakantie en met mijn huisje bezig.

Shalom

hartstikke leuk dat je mee wil dan noteer ik je voor de 15e
we overleggen nog wel waar we afspreken om samne heen te gaan.

groetjes Marianne
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE866 (56)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 17:34
BerichtOnderwerp: schuurpraise avonden erg leuk!
 
CARIN303 schreef:
Het lijkt me wel erg leuk om heen te gaan , bekijk het nog even want het valt midden in mijn vakantie!
Ik houd je op de hoogte, dat is beloofd!

ok super! ik hoor het wel en ik zou zeggen: "zegt het voort"

groetjes Marianne
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE866 (56)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 17:33
BerichtOnderwerp: schuurpraise avonden erg leuk!
 
MARIJAN072 schreef:
Het lijkt mij ook leuk om mee te gaan, maar de datums in juli ben ik op vakantie. Dus dat gaat in ieder geval niet lukken.

als je in augustus mee wil dan geef het maar door hoor,
super leuk dat je reageerd en mee zou willen

groetjes Marianne


Laatst aangepast door
MARIANNE866
op zondag 27 juni 2010, 21:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE866 (56)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 09:16
BerichtOnderwerp: Naar de hemel?
 
JONATHAN890 schreef:
(even stukje gecopieerd van iets wat tijd geleden al in t CM forum stond....http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=643&start=0)


Na zijn sterven is de Here Jezus in het dodenrijk geweest (Ps 16: 10; Hd 2: 31). Hij is echter niet aan het dodenrijk overgelaten, maar is opgestaan.
Deze afdeling van het dodenrijk wordt in Lk 23: 43 het paradijs genoemd.
Door het niet onderscheiden van het dodenrijk van de hel heeft men in de belijdenisgeschriften het zo geformuleerd dat onze Heer Jezus neergedaald is ter helle. Dat is echter fout. Hij is naar het dodenrijk gegaan en heeft de Satan te niet gedaan die de macht over de dood had (zie Hb 2:14).


Het begrip 'dodenrijk' of 'rijk van de doden' staat in contrast met het begrip 'rijk van de levenden'. Als iemand sterft verlaat hij het rijk of gebied van de levenden hier op aarde en gaat hij naar het rijk of gebied van de doden.
In het Hebreeuws wordt gesproken over de 'sjeool'. De betekenis van dit woord kennen we niet. In het Grieks wordt het woord 'hades' gebruikt. De betekenis daarvan wordt wel weergegeven als 'het niet-geziene'.
Het dodenrijk is dus de plaats waar de gestorvenen heengaan in hun ontlichaamde staat.
In het Oude Testament wordt deze plaats getekend als een plaats van rust en stilte. De Israëliet is dan afgesneden van het volk van God op aarde en aan de dienst van God heeft de afgestorvene geen deel.
In het Nieuwe Testament wordt meer licht over de toestand van de doden ontstoken. Dat is ook te begrijpen, want totdat Christus kwam was de dood het terrein van Satan. Christus heeft echter 'hem te niet gedaan die de macht over de dood had, dat is de Satan' (Hb 2:14). Hij heeft de dood van zijn kracht beroofd en onvergankelijk leven aan het licht gebracht (2 Tm 1:10). Reeds bij zijn leven heeft de Heer Jezus onthuld, dat er na de dood twee toestanden, twee plaatsen zijn. Er is de plaats van de pijn waar de ongelovigen vertoeven en er is de plaats 'in Abrahams schoot' (een term die de Joden ook al gebruikten) waar de gelovigen verblijven (Lk 16:19-31). Tussen die twee is een kloof, die niet te overbruggen is.De plaats van zaligheid wordt later 'het paradijs' genoemd (Lk 23: 43; 2 Ko 12: 4). De gelovigen ervaren daar de gemeenschap met Christus (Fp 1: 23). De doden leiden dus een bewust bestaan. Voor de gelovigen betekent het rust en verkwikking, voor de ongelovigen wroeging.
Deze toestand duurt tot de opstanding. Dan ontvangen de gelovigen een verheerlijkt lichaam en komen ze in de volmaakte hemelse toestand. De ongelovigen herkrijgen hun lichaam en worden geworpen in de hel.
De tijd tussen het sterven en de opstanding wordt wel de 'tussentoestand' genoemd. Voor de gelovigen is het het voorportaal van de hemel, voor de ongelovigen is het het voorportaal van de hel.

De vraag waar het dodenrijk is, kun je niet met ons aardse ruimtebegrip aangeven. Het dodenrijk wordt als onder de aarde voorgesteld, er wordt gesproken over: afdalen in het dodenrijk. Maar dat betekent niet dat het dodenrijk ergens in een spelonk of grot op aarde zich bevindt. Net zomin bevindt de hemel zich ergens binnen ons sterrenstelsel, zodat als je maar voldoende brandstof zou hebben, je de hemel met een shuttle zou kunnen bereiken. We spreken dan over de ongeziene wereld die niet aan onze ruimte gebonden is.

dank je dat is een mooi duidelijk stuk..
ik ben er zelf van overtuigd dat het zo is.
ik denk zelfs dat wij als gelovigen straks pas in "beeld" komen als de nieuwe hemel en de nieuwe aarde er is
Er is nu nog een "smet" op aarde maar ook in de hemel tenslotte heeft Satan er ook voor gezorgd dat de hemel "besmet" is door zijn toedoen.

Marianne
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE866 (56)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 22:30
BerichtOnderwerp: schuurpraise avonden erg leuk!
 
CARIN303 schreef:
Klinkt erg leuk en gezellig, Marianne!
Is dat niet iets om gezamenlijk te gaan afspreken via het forum?

kan ik hieruit opmaken dat je ook komt? Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE866 (56)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 22:21
BerichtOnderwerp: schuurpraise avonden erg leuk!
 
MARTIN695 schreef:
Ik wil me hierbij alvast opgeven.
Met een vriendelijke groet van mij
Martin

he, leuk dat je meegaat ga je alle 4 avonden mee?
ik zal je op de lijst zetten en je hoort nog of we ergens verzamelen.

ik denk dat het station Hoogeveen wordt, maar dat hoor je nog

groetjes Marianne
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE866 (56)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 21:27
BerichtOnderwerp: Naar de hemel?
 
ZINGA672 schreef:
Hihi... hij zal wel denken... Clown smiley Engeltje smiley

haha ja maar het scheelt dat ie mij wel kent Clown smiley
heb hem wel eens voor hetere vuren gezet geloof ik.... Twijfelende smiley Clown smiley

geintje hoor Engeltje smiley


Laatst aangepast door
MARIANNE866
op zaterdag 26 juni 2010, 21:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE866 (56)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 21:17
BerichtOnderwerp: Naar de hemel?
 
ZINGA672 schreef:
Goed idee! Kweenie of we wel zolang kunnen wachten Smiley die vol vragen zit

Kun je niet zeggen dat het om noodgeval gaat Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden

ehhh ik kan direct ff bellen hoor Knipoog smiley vast geen probleem Clown smiley
zal ik het morgen eerst eens aan de domi vragen Smiley die vol vragen zit dan heb ik misschien op z'n vroegst morgen antwoordt... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE866 (56)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 21:13
BerichtOnderwerp: vragen aan God
 
SUSANNAH475 schreef:
Mijn vraag aan God zou zijn... waarom zijn er zoveel christenen die me telkens laten voelen dat ik het niet goed doe... ?
Waarom moet ik door zoveel eenzaamheid, niet het alleen zijn doet zeer, maar het niet begrepen worden in de keuzes die ik maak... Waarom zijn veel mensen niet zo dat ze gewoon een arm om je heen slaan zonder iets te zeggen ? Waarom zo vaak op een manier dat ik me veroordeeld voel ?
Waarom ?

weet je Susannah juist omdat het christenen zijn komt het zo hard aan omdat je anders (mag) verwachten van je medechristen.
daarom van deze christen geen woorden maar een virtuele arm om je heen....

en een dikke knuffel...

Marianne
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE866 (56)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 21:07
BerichtOnderwerp: Naar de hemel?
 
ZINGA672 schreef:
Helaas klopt het volgens mij niet. Er zijn voor zover ik weet zeker 2 mensen ten hemel gevaren vóór Jezus; namelijk Henoch en Elia. En waarschijnlijk ook Mozes; dat is dan de derde. Of zij een verheerlijkt lichaam kregen weten we natuurlijk niet. Maar ik kan me niet voorstellen dat iemand in dit, aan bederf onderhevige, lichaam de hemel ingaat.

Ik bedacht me ook dat je het zou kunnen interpreteren dat Jezus de enige is geweest die ten hemel is opgevaren op 'eigen kracht'. Zijn voorgangers werden door God opgenomen.
Maar dan blijft nog het tijdsaspect: Jezus spreekt niet in de toekomende tijd, maar in de verleden tijd. Hij zou dan vóór zijn lijden en sterven al eens naar de hemel moeten zijn opgevaren???

Lastige kwestie... Smiley die vol vragen zit Ik heb het gevoel dat hier iets gezegd wordt waarvan alleen Jezus en Nicodemus en wellicht hen tijdgenoten, de bedoeling van kennen. Dat wij essentiële informatie missen waardoor we niet weten waarover het gaat.

Maar ja... dat zijn allemaal speculaaaasies hé Clown smiley

GrZing!

ik vind het wel mooi om er zo eens met elkaar over te "bomen" Knipoog smiley
zal de vraag eens meenemen als ik weer op bijbelcursus ga (duurt even hoor september starten we weer)

Marianne
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE866 (56)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 20:32
BerichtOnderwerp: hoe voel jij je nu je er alleen voor staat
 
BRAZEEVEL772 schreef:
hoe voel je je nu eigelijk nu je er alleen voor staat

ja zeggen ze ik heb nog kinderen
en mn broers en zussen en mn vader moeder buren

oke oke

maar als je na de koffie savonds in je stoel zit en denkt daar zit ik dan

alleen

wat zou het weer mooi zijn als we samen zaten

ja zeggen ze ik voel me heerlijk zo lekker mn eigen ding doen
nee prima zo

maar stilletjes toch alleen

nee hoor zoek niks heb het best naar mn zin zo
maar toch op cm want alleen is wel stil

hoe is het nu eigenlijk voelen we ons wel zo gelukkig nu we alleen zijn
om welke reden we dan ook alleen zijn

ben eigelijk wel eens benieuwd naar de antw uit je hart Smiley die vol vragen zit

ik zelf heb nogal voor een handje om me in mn werk te verdrinken maar dat hou je ook niet vol Zieke smiley
kom wel met veel mensen in contact maar voel me wel alleen en soms is dat wel zwaar want de hond zegt niks terug
je wil je verhaal wel eens kwijt
wat je ook niet tegen iedereeen verteld Smiley met dichtgeplakte mond
even een luisterend oor
soms kun je voor iemand iets zijn om te luisteren
maar dan toch als de dag weer om is en ieder gaat zijns weegs
weer alleen alleen alleen Gefrustreerde smiley
ja maar ik heb cm
lekker kletsen serieus of niet kan tot savonds laat is altijd wel iemand
ja oke is wel gezellig soms Verlegen lachende smiley
maar die tijd komt dat ook die mensen gaan slapen
en dan weer alleen alleen allen Gefrustreerde smiley

heel herkenbaar bovenstaande

en recht vanuit mijn hart?

het doet me soms best wel pijn om me alleen te voelen en ik vind het soms best moeilijk om alleen te zijn.
en dat zijn dan vaak de momenten dat je eigenlijk even iemand nodig hebt die je dan vasthoudt en influisterd dat het allemaal wel goed komt en je er niet alleen voor staat.....

Marianne
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE866 (56)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 23:46
BerichtOnderwerp: Naar de hemel?
 
LEPELTJE037 schreef:
Veel mensen geloven, dat als ze dood gaan, dat ze dan naar de hemel gaan...

Nu ben ik wel benieuwd hoe jullie het volgende vers verklaren:

Joh 3,13

En niemand is opgevaren naar de hemel, dan die uit de hemel nedergedaald is, de Zoon des mensen.


Graag jullie reactie. Knipoog smiley

hoe kijk je er zelf tegen aan? je zegt even verder op dat voor jou de tekst wel helder is, ben dan wel benieuwd naar jou eigen mening t.a.v. de tekst

Marianne
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE866 (56)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 23:41
BerichtOnderwerp: Naar de hemel?
 
DAVID923 schreef:
lol... zoek maar op wat daar in het griekd staat voor ''heden'' en hoeveel commentaren er over geschreven zijn, tis niet zo kort door de bocht als je denkt.

ik ben het met je eens David vandaar ook mijn opmerking dat je teksten niet uit elkaar moet halen of uit zijn verband trekken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE866 (56)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 23:19
BerichtOnderwerp: schuurpraise avonden erg leuk!
 
CARIN303 schreef:
Klinkt erg leuk en gezellig, Marianne!
Is dat niet iets om gezamenlijk te gaan afspreken via het forum?

vind ik prima ik wil het verder wel organiseren..
Hoe meer zielen hoe meer vreugd toch?
dus wie mee wil ik hoor het graag...

Marianne


Laatst aangepast door
MARIANNE866
op vrijdag 25 juni 2010, 23:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE866 (56)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 17:04
BerichtOnderwerp: hoe voel jij je nu je er alleen voor staat
 
[quote=SUSANNAH475]Het is voor mij heel herkenbaar wat je schrijft...
Maar ook al herken ik het (kan soms echt verdrietig worden van het alleen zijn...), ik vind tegelijkertijd dat je uit moet kijken en dat je niet maar een relatie aan moet gaan, omdat je het alleen zijn zo zat bent...
Wat mij betreft is het belangrijk om dat voor ogen te houden... ik vind dat een relatie een aanvulling moet zijn, geen opvulling !

helemaal mee eens dat het een aanvulling moet zijn en geen opvulling dan ga je elkaar echt verdriet doen! en doe je de ander en jezelf tekort.

je moet er misschien wel "klaar" voor zijn.
je leven op de rails hebben en voor dat, misschien wel laatste, ontbrekende stukje gaan.
maar niet omdat je een gat/leegte wilt opvullen maar dat wat je al hebt samen gaan beleven/delen...

Marianne


Laatst aangepast door
MARIANNE866
op vrijdag 25 juni 2010, 17:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE866 (56)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 16:54
BerichtOnderwerp: Naar de hemel?
 
volgens mij spreekt Jezus hier tegen Nikodemus en was Jezus ook de enige die op dat moment uit de hemel neergedaald was om mens te worden/zijn Johannes 3:13 (en de rest natuurlijk) is geschreven voordat Jezus ten hemel ging.
wel lastig als gedeeltelijke teksten worden gebruikt, ben zeer benieuwd naar andere reacties..

Marianne
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE866 (56)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: donderdag 24 juni 2010, 21:33
BerichtOnderwerp: Dopen?
 
[quote=TESSYBEAR731]Vanaf het moment dat ik geboren ben heeft mijn moeder me meegenomen naar het Leger des Heils.
Ik ben daar als kind opgedragen en uiteindelijk op mijn 22e heilssoldaat geworden.
Nooit heb ik er, sinds ik heilssoldaat werd, ook maar één seconde aan getwijfeld dat ik een kind van God ben en de Heilige geest in mij woont.
Toch ben ik, door omstandigheden, op een bepaald moment in een soort van "identiteitscrisis" terecht gekomen...en ik heb hard moeten knokken om daar weer uit te komen. Tijdens die periode ben ik me er meer en meer bewust van geworden dat mijn geloofsvisie zo verschilde van die van de kerk waar ik altijd mijn "thuis" had gehad, dat ik er uiteindelijk voor gekozen heb om op zoek te gaan naar een andere gemeente.
Dankbaar ben ik, dat ik die ook gevonden heb en dat deze kerk me helpt verder te groeien in mijn geloof.
Ik ben enorm gegroeid in mijn geloof, en Mattheus 19:26 heeft een heel nieuwe betekenis voor me gekregen...

Bij mensen is het onmogelijk, maar bij God zijn alle dingen mogelijk.

Meer en meer merk ik dat Hij mij een weg baant en dat ik aan het worden ben zoals God me bedoelt heeft...
Een paar maanden geleden heb ik een (volwassen) doopdienst meegemaakt in de kerk, en ook om mij heen zijn er mensen geweest (uit het ldh) die er voor gekozen hebben om zich te laten dopen.
Sindsdien ben ik hierover gaan nadenken...ik wil mijzelf graag helemaal aan de Heer "geven" en Hem echt alle leiding geven.
k ben er de afgelopen twee jaar keihard mee bezig geweest om alle "slechte" dingen uit het verleden te verwerken...ben de confrontatie aangegaan...
En op de een of andere manier heb ik het gevoel dat ik, om dat te doen, alle die dingen uit het verleden van me "af moet laten wassen"...zodat ik er echt vrij van ben.
Maar zoals gezegd, tot voor kort heb ik er nooit één seconde over nagedacht omdat ik al openlijk voor God gekozen heb toen ik heilssoldaat werd.

hallo Tessybear
ik heb je verhaal gelezen en onderstaande kwam in mij op om je toe te sturen

misschien ken je het nummer wel:

opwekking 642:

Al mijn zonden, al mijn zorgen
neem ik mee naar de rivier.
Heer, vergeef mij en genees mij.
Vader, kom, ontmoet mij hier

Want dit water brengt nieuw leven
en verfrist mij elke dag
't is een stroom van uw genade
waar'k U steeds ontmoeten mag

refr:
Here Jezus, neem mijn leven
Ik leg alles voor U neer.
Leid mij steeds weer naar het water;
'k wil u daar ontmoeten, Heer.

Kom ontvang een heel nieuw leven.
Kom en stap in de rivier.
Jezus roept je, Hij verwacht je
en Hij zegt:'ontmoet mij hier'

refr:
Here Jezus, neem mijn leven
Ik leg alles voor U neer.
Leid mij steeds weer naar het water;
'k wil u daar ontmoeten, Heer.


Leid mij steeds weer naar het water
'k wil U daar ontmoeten Heer


PS op youtube kun je het nummer beluisteren


Gods zegen

Marianne
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE866 (56)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: donderdag 24 juni 2010, 21:08
BerichtOnderwerp: opwekkingsliederen ok?
 
CARIN303 schreef:
Ik ben het helemaal met je eens, Marianne.
Zelf is 1 van mijn favoriete opwekkingsliederen; de kracht van Uw liefde

mooi nummer is dat he?
is ook 1 van mijn favorieten,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE866 (56)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: donderdag 24 juni 2010, 20:49
BerichtOnderwerp: opwekkingsliederen ok?
 
is het eigenlijk niet mooi dat er voor elk wat wils is?
dat er voor de liefhebbers van Joh. de heer liederen zijn, voor de liefhebbers van Glorie klokken voor de liefhebbers van Opwekkingsliederen?

wat nog mooier is?

dat we straks niets anders zullen doen dan God loven en prijzen.... Lachende smiley

en persoonlijk?

er zijn opwekkingliederen die me enorm raken en steunen en me laten weten waar het om gaat, liederen die me ontroeren, heel diep raken...

maar ook liederen van Joh de Heer mag ik graag zingen en kan ik dezelfde beleving hebben als bij het zingen van opwekkingsliederen..
zoals al eerder gezegd ik denk dat het hem ook zit in het zingen met je hart...

en als het woord "ik" in de tekst voor komt is het op dat moment even tussen God en mij bijv de tekst:"IK wil zingen van MIJN Heiland" dat zijn woorden die het heel persoonlijk (kunnen) maken waardoor het zo dichtbij komt en het ook zo persoonlijk maakt...
of:
"MIJN Jezus IK hou van U IK noem U MIJN vriend".
En het kan mij ook enorm raken als ik zing: " Op die heuvel daarginds"
wat een tekst en wat een betekenis...

dus geniet van wat je zingt, zing met je hart.... en maak er God groot mee
Lachende smiley Lachende smiley

Marianne
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE866 (56)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: donderdag 24 juni 2010, 18:59
BerichtOnderwerp: schuurpraise avonden erg leuk!
 
hallo CM ers

binnenkort zal er weer gestart worden met een aantal schuurpraise avonden in de buurt van Hoogeveen.
dit zijn super gezellige avonden die plaatsvinden in een grote schuur op het gezellige platte land. Clown smiley
en ze zijn echt super vandaar ook deze oproep en uitnodiging

De volgende optredens zijn gepland:

11 JULI: DAAN KROEZE (kan ik helaas zelf niet)
18 JULI: THE COUNTRYTRAILBAND
8 AUGUSTUS: GERALD TROOST
15 AUGUSTUS: JOH.DE HEER AVOND=> HOMECOMING MET VELE MUZIKANTEN

PLAATS:
VERLENGDE HOOGEVEENSE VAART 156
7917 TG GEESBRUG
VOOR MEER INFORMATIE:06-30091122/ 0524-291845 en de site

http://www.schuurpraise.nl/


TIJD: 19:00 UUR

EN DE KOFFIE STAAT NA AFLOOP KLAAR!!


het is echt een geweldig samenzijn met allerlei mensen uit verschillende kergenootschappen. deze avonden worden nu al jaren georganiseerd en het bezoekersaantal neemt alleen maar toe Lachende smiley

Dus lijkt het je wat? je bent van harte uitgenodigd, Lachende smiley
neem vrienden,vriendinnen,kinderen (er is volop speelruimte voor kinderen) familie collega's mee.
op bovengenoemde telefoonnummers kun je meer info krijgen.

of mail mij gerust als je vragen hebt..... Knipoog smiley

PS: als je komt, wil je dan zelf een stoel meenemen?

als je mee wil, mag je je ook opgeven bij mij dan kunnen we ergens afspreken en als groep heen gaan

bij opgave even vermelden welke avond(en) je mee zou willen..


groetjes Marianne


Laatst aangepast door
MARIANNE866
op zondag 4 juli 2010, 21:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE866 (56)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 07:50
BerichtOnderwerp: waar kijk jij naar uit?
 
JEN698 schreef:
Ik kijk ook uit naar 13 juli!! Dan hoop ik 12 dagen te gaan rondreizen in Israël en Jordanië, 2 landen uit de Bijbel! Lachende smiley
Coole smiley met zonnebril

geweldig! Lachende smiley ik ben in april geweest en het was een prachtige reis.
Wens je dan ook enorm veel plezier en Gods zegen.

Marianne
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE866 (56)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: maandag 21 juni 2010, 20:04
BerichtOnderwerp: kromme kinderbabbeltjes
 
wat geweldig om dit te lezen heb smakelijk gelachen

en wat heerlijk ontroerend...

Vorig jaar kerstnachtdienst zat mijn neefje van 8 jaar naast mij en de dominee had het over de wederkomst van Jezus.
opeens voel ik dat mijn neefje mij op mijn arm tikt en fluisterd: "Nanne, als Jezus morgen terug komt dan heeft mamma wel een geweldig cadeau voor haar verjaardag" Engeltje smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE866 (56)





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zondag 20 juni 2010, 20:28
BerichtOnderwerp: wandelen in mooi bosrijk Echten
 
helaas helaas helaas helaas Twijfelende smiley Twijfelende smiley Twijfelende smiley

omdat er te weinig deelname is voor de wandeling in Echten zien we ons genoodzaakt deze activiteit te annuleren Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen
(ik zal de CM ers die zich hebben opgegeven nog even persoonlijkeen mail sturen)

wie weet een volgende keer beter
groeten Werner en Marianne
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MARIANNE866
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2