Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 21:34
|
|
|
[quote=ZEELAND736]
Nou mijn dochter v 14 heeft ook beslist: ze heeft pannekoeken gebakken voor haar broers en mij. Lekker makkelijk voor mamma dus vandaag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 21:44
|
|
|
en jij dan morgen zeker de keuken uitsoppen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 21:52
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | en jij dan morgen zeker de keuken uitsoppen.... |
Ach sommige mensen hebben nog echte dromen he S(L)aab lekker niet meer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 21:59
|
|
|
[quote=LISA610]
Heerlijk...Lisa!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 29 december 2011, 07:31
|
|
|
VISSER278 schreef: | Hachee is koeiekont. Frank hoeft het niet meer. |
Nou Visser...ik hou wel van een...neen laat maar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 29 december 2011, 09:04
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Nou Visser...ik hou wel van een...neen laat maar  |
Laat me raden......pizza?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 29 december 2011, 09:20
|
|
|
Na geproefd te hebben van de hachee bleek ik teveel zout te hebben gebruikt... Heeft er iemand een serieuze tip...hoe ik dat kan oplossen???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 29 december 2011, 09:48
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Na geproefd te hebben van de hachee bleek ik teveel zout te hebben gebruikt... Heeft er iemand een serieuze tip...hoe ik dat kan oplossen??? |
Ik gebruik de kleine zakjes van verstegen die vind ik het lekkerst er daar hoef je niks aan toe te voegen dan vlees en uien dus ook nooit te zout En heeeeeel lekker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 29 december 2011, 09:52
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Na geproefd te hebben van de hachee bleek ik teveel zout te hebben gebruikt... Heeft er iemand een serieuze tip...hoe ik dat kan oplossen??? |
het vlees niet zouten en kruiden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 29 december 2011, 09:55
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ik gebruik de kleine zakjes van verstegen die vind ik het lekkerst er daar hoef je niks aan toe te voegen dan vlees en uien dus ook nooit te zout En heeeeeel lekker  |
Lief bedoeld...maar dat vroeg ik niet... Ik doe het gewoon op de ouderwetse manier...er drijven dan ook laurierblaadjes met kruidnagels in...zo doe ik ook met gehakt...ZELF de spulletjes erin doen... Het is mosterd na de maaltijd ik weet het...ik kreeg net al een tip...aardappels koken zonder zout en die erbij eten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 29 december 2011, 09:56
|
|
|
MARISKA601 schreef: | het vlees niet zouten en kruiden. |
Ook lief bedoeld...maar het zout ZIT er al in...en het is TE...zout!!!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 29 december 2011, 09:56
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ook lief bedoeld...maar het zout ZIT er al in...en het is TE...zout!!!!!!!!! |
Wat heb je gebruikt dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 29 december 2011, 10:05
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Wat heb je gebruikt dan? |
Sorry ben ik nu zo dom....weleens aardappels gegeten nadat je uitgeschoten was met het zoutvat??? Nou dat is er gebeurd...gewoon een ongelukje, maar nu is de hachee te zout...meer niet!!!!!!!!!!!!!!!! En nu vraag ik een oplossing...(want weggooien is zonde) Sommige mensen weten van die trucjes....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 29 december 2011, 10:07
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Sorry ben ik nu zo dom....weleens aardappels gegeten nadat je uitgeschoten was met het zoutvat??? Nou dat is er gebeurd...gewoon een ongelukje, maar nu is de hachee te zout...meer niet!!!!!!!!!!!!!!!! En nu vraag ik een oplossing...(want weggooien is zonde) Sommige mensen weten van die trucjes.... |
owwwwwwww op die fiets maarre dan heb je het vlees dus gewoon gezouten. en de hachee helemaal klaar verder? zou niet weten hoe dat op te lossen schepje suiker erdoor?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 29 december 2011, 10:11
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Sorry ben ik nu zo dom....weleens aardappels gegeten nadat je uitgeschoten was met het zoutvat??? Nou dat is er gebeurd...gewoon een ongelukje, maar nu is de hachee te zout...meer niet!!!!!!!!!!!!!!!! En nu vraag ik een oplossing...(want weggooien is zonde) Sommige mensen weten van die trucjes.... |
Zolang je de aardappelen niet bij het vleesprutje hebt gedaan zou je meer aardappelen zonder zout kunnen koken. en daar maak je puree van...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 29 december 2011, 10:30
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Zolang je de aardappelen niet bij het vleesprutje hebt gedaan zou je meer aardappelen zonder zout kunnen koken. en daar maak je puree van... |
Gevulde groot hamster, omringt met mager gerooktspek gekruid met oerhollandse kruiden. Met een wiijnsaus, en kappertjes. Champignons, en tuinkruiden en knoflookboter. Met spruitjes en pruimen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 29 december 2011, 10:33
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Gevulde groot hamster, omringt met mager gerooktspek gekruid met oerhollandse kruiden. Met een wiijnsaus, en kappertjes. Champignons, en tuinkruiden en knoflookboter. Met spruitjes en pruimen. |
das eenhaps gerecht....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 29 december 2011, 11:00
|
|
|
Niet te kieskeurig....gewoon opeten en wegspoelen met een fles bier erbij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 29 december 2011, 11:16
|
|
|
VISSER278 schreef: | Niet te kieskeurig....gewoon opeten en wegspoelen met een fles bier erbij.  |
Welnee, Zeeland gewoon een beetje yoghurt er door doen......werkt perfekt.....liefst Griekse yoghurt maar gewone zal ook wel kunnen denk ik...
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op donderdag 29 december 2011, 11:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 29 december 2011, 11:23
|
|
|
Daarom gebruik ik dus zakjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 29 december 2011, 11:24
|
|
|
MARISKA601 schreef: | das eenhaps gerecht.... |
eg nie groot hamster = knijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
|
Geplaatst: donderdag 29 december 2011, 11:26
|
|
|
Hallo Zeeland, (ja, ik ben er weer even voor 3 dagen..) ik heb in de keuken van een ziekenhuis gewerkt en als wij uitgeschoten waren met de zoutpot, in bijv. de soep of zo..dan gooiden we er geschilde, rauwe aardappelen bij, die trokken het zout eruit. Aardappels nadien eruit halen, probleem opgelost.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 29 december 2011, 11:32
|
|
|
Kijk Maria zoiets dacht ik.... Maar nu alles gaar is...zullen die aardappels niet meer gaar worden...want het is nu een kwestie van opwarmen... Ik ga het proberen!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 29 december 2011, 11:36
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Kijk Maria zoiets dacht ik.... Maar nu alles gaar is...zullen die aardappels niet meer gaar worden...want het is nu een kwestie van opwarmen... Ik ga het proberen!!! |
En geen bah zeggen he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 29 december 2011, 11:40
|
|
|
VISSER278 schreef: | En geen bah zeggen he  |
Nee...zeg ik nooit...bier lost niks op...lust ik niet
water kan nog wel....Internet zegt inderdaad rauwe aardappels of yoghurt..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
|
Geplaatst: donderdag 29 december 2011, 12:00
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Kijk Maria zoiets dacht ik.... Maar nu alles gaar is...zullen die aardappels niet meer gaar worden...want het is nu een kwestie van opwarmen... Ik ga het proberen!!! |
de aardappels hóéven ook niet gaar te worden Zeeland. het zout eruit halen...dat moeten ze doen, enne..het werkt!
eet smakelijk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 29 december 2011, 12:10
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Gevulde groot hamster, omringt met mager gerooktspek gekruid met oerhollandse kruiden. Met een wiijnsaus, en kappertjes. Champignons, en tuinkruiden en knoflookboter. Met spruitjes en pruimen. |
Hamster?? Wilde je van je huisdier af?? Maar de rest klinkt wel lekker hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 29 december 2011, 12:14
|
|
|
Daarom zal ik ook nooit met een zoutvat boven een pan komen  Wordt het zout in het vaatje ook snel "slof" van trouwens, door al die dampen. Zout tijdens het koken strooi ik altijd in mijn hand, en vervolgens gaat dat (al dan niet) in de pan. Resultaat: nooit een verkeerde zouthoeveelheid
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 29 december 2011, 12:22
|
|
|
MARIA576 schreef: | de aardappels hóéven ook niet gaar te worden Zeeland. het zout eruit halen...dat moeten ze doen, enne..het werkt!
eet smakelijk! |
Oke Maria...zo ga ik het doen !!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: donderdag 29 december 2011, 13:25
|
|
|
Witte bonen in tomatensaus, gebakken aardappeltjes en een tartaartje.... Wij hebben het goed!
|
|
Naar boven |
|
|