| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 22:25
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Je kunt hier naar de theorie kijken van hoe het zou moeten en ook naar de werkelijkheid. En die is dat nagenoeg iedereen het wel doet en ook wil. Als het goed zit met een stel is dat verlangen er ook of ontstaat dat ergens. Daar kun je je eigen interpretatie met een term van uitproberen opzetten, maar een relatie is niet een andere auto of zo, dus ik vind die term wat ongelukkig van je gekozen. Op een gegeven moment, meestal niet gepland, gebeurt het gewoon en de meesten van ons is dat overkomen.
Ik heb er soms moeite mee dat het met bijna iedereen zo gaat en dat er dan bij ons als christenen onderling een hele andere praktijk is dan in theorie wordt beweerd, ook hier op het forum. Je kunt elkaar met allerlei schuldgevoel overladen en juist daar moeten we als gelovigen eens mee ophouden. Liefde, seksualiteit en de kwaliteit van een relatie hebben invloed op elkaar. Liefde en lust gaan voor een deel samen en mogen dat ook gaan. Dat slechte huwelijken van veel CM-ers dit beeld vertroebeld hebben begrijp ik maar al te goed. Maar het feit dat veel mensen slecht behandeld zijn op dit punt tijdens een eerder huwelijk maakt nog niet dat er sprake is van een onbereikbaar ideaal. In liefde hertrouwen kan niet in strijd zijn met de christelijke boodschap van de liefde en de boodschap van altijd een nieuwe start mogen maken.
Ik pleit voor een eerlijker kijken naar liefde en seksualiteit tussen mensen. En niet voor losbandigheid zoals ik in eerdere bijdragen al heel duidelijk gemaakt heb.
Het is toch wel tragisch dat vrijwel niemand op CM zich op dit punt kwetsbaar op durft te stellen. Er zijn hier echter voldoende mensen die wel goed aanvoelen wat ik wil zeggen.
Thomas, die vindt dat het beter is om eerlijker naar jezelf te kijken. | Eerlijk gezegd vind ik dat je met deze bijdrage veel mensen tekort doet. Er zijn nog voldoende mensen, die seksualiteit bewaren voor binnen het huwelijk. En je geeft de boodschap af, waar maak je je druk om, iedereen doet het toch. Seksualiteit is tevens geen garantie voor een goede relatie, daar komen ook andeere dingen bij kijken. Zelf vind ik wel dat seksualiteit een bepaalde druk op de relatie kan leggen. En dat is ook weer niet goed. Maar in mijn ogen mag het nooit een criterium vormen voor een huwelijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 22:26
|
|
|
|
De door Henk getipte beoordeling van het boek van ds. Koekkoek vind ik ook verhelderend in deze discussie. Ik kan de beoordeling ook wel onderschrijven. Ik denk dat we echtscheiding wel zonde kunnen noemen, omdat het een illustratie is van de gebrokenheid van de schepping. God heeft dat niet gewild en bedoeld. Integendeel, Hij is een God van liefde en vrede en heeft mensen aan elkaar gegeven om van elkaar te houden.
Bij het aangaan van een huwelijk beloof je je partner trouw te zijn. Ik denk, niet voor een bepaalde tijd, maar in principe tot de dood scheiding maakt. Bij echtscheiding verbreek je die belofte. Je maakt je woord niet waar, dus... kun je spreken van zonde. Beste mensen, ik veroordeel absoluut niets of niemand. Ik denk namelijk dat we het net zo goed zonde kunnen noemen als partners wel bij elkaar blijven, terwijl het huwelijk nog meer stuk maakt dan een scheiding.
Zonden doen we allemaal. En, zoals Jonathan al schreef, maak je je schuldig aan één gebod, dan ben je schuldig aan alle. We zitten in die zin dus allemaal in hetzelfde schuitje... Ik vind het geweldig dat God zondige mensen opzoekt met Zijn liefde en genade. Hij is bewogen om de gebrokenheid waarin Zijn schepping zich bevindt. De slotopmerking van het beoordelende artikel spreekt me erg aan:
| Quote: | | Dit betekent dat iedere gelovige in de gemeente aanvaarding en respect verdient en wordt uitgenodigd om de weg van de heiliging te bewandelen. Gescheiden (en hertrouwde) mensen nemen hierin geen uitzonderingspositie in. Integendeel, ik ben van mening dat het de gemeente zou sieren wanneer hen extra aandacht en zorg zou toekomen, omdat zij veelal een zware en moeitevolle periode achter de rug hebben en veel te lijden hebben gehad. |
Is het voor mij dan om het even om een relatie aan te gaan met een gescheiden of nog nooit getrouwde man? De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat dit niet helemaal waar is; hierin speelt mee denk ik dat ik zelf nog niet getrouwd ben geweest. Ik zou zeker iemand erop bevragen hoe het proces tot scheiding is geweest en hoe iemand daar achteraf in staat. Het schrikt me misschien wat af, maar het gaat me veels te ver om het bij voorbaat als iets onoverkomelijks te zien...
Laatst aangepast door
|
LIESBETH326
|
op zaterdag 22 mei 2010, 22:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 22:27
|
|
|
|
Ik geef je Mijn vrede. Ik reik jou Mijn hand. Ik geef je Mijn sterkte. Door Mij houd je stand. Ik geef je genade, een teken van trouw. Ik ben als een Vader. Ik ben er voor jou.
Ik geef je Mijn blijdschap. Ik geef je Mijn kracht. Ik geef je Mijn uitzicht, het licht in de nacht. Ik geef je Mijn warmte, een vuur in de kou. Ik geef je Mijn liefde. Ik ben er voor jou.
Ik geef je Mijn toekomst. Ik geef je Mijn troost. Want Ik zal beschermen wat zwak is en broos. Ik geef je Mijn stilte die nimmer benauwt. In Mij mag je rusten. Ik ben er voor jou.
Ik geef je Mijn vriendschap. Een arm om je heen. Ik geef je Mijn Woord. Je bent nooit meer alleen. Ik geef je Mijn leven, omdat Ik van je hou. Ik geef je Mijn Geest, want Ik ben er voor jou.
Al je vragen en zorgen vinden rust in Mij. Dus wees maar geborgen, Ik sta aan je zij. 'k Heb alles gegeven, wat jij niet verdient. Ik wil in jou leven, want Ik ben jouw Vriend.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 22:31
|
|
|
|
mariek, we houden t op de 3e juli, zelfde lokatie zelfde tijd? gaan we t feestje nog es zachies overdoen......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 22:35
|
|
|
|
na een treinreis van ruim 1;30 werden we door griffin van hetstation gehaald (en hij heeft ons daar na afloop ook weer netjes afgezet)griffin hartelijk dank voor de lift het was een heerlijke zonnige dag,zo leuk om een ieder te ontmoeten al was t idd af en toe wel ff diep denken wie nu wie was. de kinderen hebben zich vermaakt.zoonlief als natuurforser had zo enkele grote kever gevonden waar een aantal heerlijk van kon griezelen en die toch maar achtergelaten zijn in het bos om 21:00 stapten wij thuis weer binnen ,moe maar voldaan en om 21:45 lagen mijn kiddo's schoongewassen in hun bed. hannah bedankt voor de geweldige organisatie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 22:39
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Ik krijg eigenlijk al een beetje slaap.....  |
ga je de schapies op de heide tellen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 22:40
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Het lijkt net alsof je er bij geweest bent, Imre!  |
Hij was soldaat die in de struiken lag, om te alles gade te slaan. Lees = onderzoeksjournalist.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 22:42
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Het lijkt net alsof je er bij geweest bent, Imre!  |
Ik zat in die helicopter die steeds over jullie heen vloog.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 22:43
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Hij was soldaat die in de struiken lag, om te alles gade te slaan. Lees = onderzoeksjournalist.  |
Meer een kwestie van een grote duim hebben, Mario!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 22:44
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Ik zat in die helicopter die steeds over jullie heen vloog.  |
Jullie Had je dan niet in de gaten, dat ik er ook niet bij was.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 22:45
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Jullie Had je dan niet in de gaten, dat ik er ook niet bij was.  |
| Quote: | | Was jij die soldaat in de struiken? |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 22:45
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | ga je de schapies op de heide tellen  |
Tis een idee. Ik had ook CM-'ers kunnen gaan tellen, maar dan was ik op de Ginkelse heide al in slaap gesukkeld. Meestal tel ik m'n geld, maar daar ben zo mee klaar!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 22:46
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Dan moet je maar naar bed gaan. Zal ik je dan effe onder stoppen?  |
Ja, met een verhaaltje en een kusje.
Mag het lampje nog even aanblijven?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 22:47
|
|
|
|
Weet je waar ik benieuwd naar ben? Hoeveel mensen waren er uiteindelijk bij?
Mijn petje sowieso af voor Hannah, om dit te organiseren!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 22:47
|
|
|
|
Ik vrees dat het thuis front veel gemist heeft . De volgende keer moet het thuisfront er maar bij zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 22:48
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Jullie Had je dan niet in de gaten, dat ik er ook niet bij was.  |
Nou Marijan, van boven zie je dat niet zo duidelijk. Ik dacht jou telkens in gezelschap te zien van een kalende man met een baard en pijpje in de mond. Maar misschien was het gewoon een ander. Who can tell?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 22:49
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Ja, met een verhaaltje en een kusje.
Mag het lampje nog even aanblijven?  |
Ja hoor.. hier is het verhaaltje..... Er was eens.... ..................... Toen kwam er een olifant en die blies het verhaaltje uit. Ik zal het nachtlampje aandoen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 22:49
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik vrees dat het thuis front veel gemist heeft . De volgende keer moet het thuisfront er maar bij zijn. |
Het thuisfront of het muisfront?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 22:51
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Het thuisfront of het muisfront?  |
Daar moet ik een nachtje of 100 over slapen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 22:51
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Je kunt hier naar de theorie kijken van hoe het zou moeten en ook naar de werkelijkheid. En die is dat nagenoeg iedereen het wel doet en ook wil. Als het goed zit met een stel is dat verlangen er ook of ontstaat dat ergens. Daar kun je je eigen interpretatie met een term van uitproberen opzetten, maar een relatie is niet een andere auto of zo, dus ik vind die term wat ongelukkig van je gekozen. Op een gegeven moment, meestal niet gepland, gebeurt het gewoon en de meesten van ons is dat overkomen.
Ik heb er soms moeite mee dat het met bijna iedereen zo gaat en dat er dan bij ons als christenen onderling een hele andere praktijk is dan in theorie wordt beweerd, ook hier op het forum. Je kunt elkaar met allerlei schuldgevoel overladen en juist daar moeten we als gelovigen eens mee ophouden. Liefde, seksualiteit en de kwaliteit van een relatie hebben invloed op elkaar. Liefde en lust gaan voor een deel samen en mogen dat ook gaan. Dat slechte huwelijken van veel CM-ers dit beeld vertroebeld hebben begrijp ik maar al te goed. Maar het feit dat veel mensen slecht behandeld zijn op dit punt tijdens een eerder huwelijk maakt nog niet dat er sprake is van een onbereikbaar ideaal. In liefde hertrouwen kan niet in strijd zijn met de christelijke boodschap van de liefde en de boodschap van altijd een nieuwe start mogen maken.
Ik pleit voor een eerlijker kijken naar liefde en seksualiteit tussen mensen. En niet voor losbandigheid zoals ik in eerdere bijdragen al heel duidelijk gemaakt heb.
Het is toch wel tragisch dat vrijwel niemand op CM zich op dit punt kwetsbaar op durft te stellen. Er zijn hier echter voldoende mensen die wel goed aanvoelen wat ik wil zeggen.
Thomas, die vindt dat het beter is om eerlijker naar jezelf te kijken. |
Thomas,
Eigenlijk hoort dit thuis in het topic ‘sex voor het huwelijk’, maar sommige topics vallen ook weer samen. ‘k Merk bij mezelf ook een grote terughoudendheid m.b.t. dit onderwerp. ‘k Heb dus ook veel moed moeten verzamelen, om dit te durven schrijven. ‘k Heb zelf namelijk juist het gevoel dat, als je op CM vindt dat sex binnen het huwelijk hoort, je bijna als een buitenaards wezen gezien wordt. Toch zijn er velen, ook hier op CM, die daar wel naar streven omdat ze het volgens de Bijbel vinden. Maar omdat het zo’n teer en gevoelig onderwerp is, houden velen hun mond. Ik begrijp dat heel goed, maar vind het tegelijkertijd ook jammer.
Er zijn een paar gedachten die in me opkomen, zonder dat ik een oordeel uit wil spreken:
Is de basis van een relatie niet de emotionele en geestelijke verbondenheid? Als dat niet goed zit, gaat het m.i. ook niet goed met de sex. In mijn nabije omgeving ken ik heel veel gelukkig getrouwde stellen, die – wat ik bijna zeker weet – als maagd het huwelijk in zijn gegaan. Dus is ‘uitproberen’ ('k begrijp je moeite met dit woord Thomas, maar ik weet even geen andere. ) persé nodig, om een goed huwelijk te kunnen hebben?
Ook mensen die streven naar sex binnen het huwelijk, gaan – vanuit hun standpunt bezien – wel eens de fout in. Maar mogen ze dit standpunt dan niet hebben? En maakt ze dat dan minder eerlijk?
Verandert de mening van iemand die gescheiden is wel eens, omdat ze ‘het’ toch al gedaan hebben?
Als je een poosje op CM ‘rondloopt’, kun je het gevoel krijgen dat het grootste deel van Nederland een scheiding meegemaakt heeft. Dat is een vertekend beeld. Er kunnen vele oorzaken – waarvan problemen met de sex er een van kan zijn, al denk ik dat er dan al meer mis is - zijn voor een scheiding, waar ik vaak begrip voor heb.
Thomas, ik hoop dat je ook aanvoelt wat ik wil zeggen.
Marijan, die ook wel merkt dat theorie vaak anders is/voelt dan de werkelijkheid
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 22 mei 2010, 22:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 22:52
|
|
|
|
Nog even voor de cijfertjes-fanaten onder ons: op het hoogtepunt van de middag waren hier slechts 41 mensen on-line. Nu weer 70 meer!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 22:52
|
|
|
|
Zaterdag 22 mei/Dagelijkse bemoediging: BID EN VERLOOCHEN JEZELF! Om anderen te kunnen redden moet je een leven leiden van gebed en gemeenschap met MIJ. Neem MIJN Woorden als een opdracht, die voor jou bestemd is: Door gebed en vasten. Bid en verloochen jezelf en je zult wonderbaarlijk gebruikt worden om anderen te redden en te helpen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 22:57
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Nog even voor de cijfertjes-fanaten onder ons: op het hoogtepunt van de middag waren hier slechts 41 mensen on-line. Nu weer 70 meer!  |
Maar 't is 's avonds altijd drukker toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 22:58
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Nou Marijan, van boven zie je dat niet zo duidelijk. Ik dacht jou telkens in gezelschap te zien van een kalende man met een baard en pijpje in de mond. Maar misschien was het gewoon een ander. Who can tell?
 |
Haha, dat was vast en zeker m'n dubbelgangster.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKJES285
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 23:03
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Ècht HEMA dus. Maarre... de hema zit toch overal?  |
ja klopt zelfs in Parijs ,maar de eerste winkel werd in 19.. in Amsterdam geopend..vandaar de A..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 23:21
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd vind ik dat je met deze bijdrage veel mensen tekort doet. Er zijn nog voldoende mensen, die seksualiteit bewaren voor binnen het huwelijk. En je geeft de boodschap af, waar maak je je druk om, iedereen doet het toch. Seksualiteit is tevens geen garantie voor een goede relatie, daar komen ook andeere dingen bij kijken. Zelf vind ik wel dat seksualiteit een bepaalde druk op de relatie kan leggen. En dat is ook weer niet goed. Maar in mijn ogen mag het nooit een criterium vormen voor een huwelijk. |
Chat, met alle respect maar je begrijpt me totaal niet en legt me woorden in de mond. Ik geef die boodschap NIET af, en ik vind het ook niet een criterium voor een huwelijk, zoals jij dat stelt. Ik vind het prima dat mensen seksualiteit willen bewaren voor een huwelijk. Ik spreek er twijfel over uit of het vaak wel zo gaat maar dat is heel wat anders.
Als je reageert, doe het dan wel op basis van wat ik schrijf, waarbij je inderdaad wat dingen aan moet voelen en niet op basis van wat je denkt dat ik schrijf of, zoals in dit geval, wat jij er in leest. En mensen te kort doen? Als je mensen laat zitten zoals Tess al beschreef, een eigenlijk niet gewenst huwelijk met alle echtscheidingsellende daarna zoals ze beschreven heeft en zoals die van anderen op CM ook bekend is, dat is pas mensen tekort doen als opvattingen je daartoe lijken te dwingen.
En ik heb geen zin in een discussie op een wijze zoals je die met Henk al voerde.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 22 mei 2010, 23:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 23:32
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Thomas,
Eigenlijk hoort dit thuis in het topic ‘sex voor het huwelijk’, maar sommige topics vallen ook weer samen. ‘k Merk bij mezelf ook een grote terughoudendheid m.b.t. dit onderwerp. ‘k Heb dus ook veel moed moeten verzamelen, om dit te durven schrijven. ‘k Heb zelf namelijk juist het gevoel dat, als je op CM vindt dat sex binnen het huwelijk hoort, je bijna als een buitenaards wezen gezien wordt. Toch zijn er velen, ook hier op CM, die daar wel naar streven omdat ze het volgens de Bijbel vinden. Maar omdat het zo’n teer en gevoelig onderwerp is, houden velen hun mond. Ik begrijp dat heel goed, maar vind het tegelijkertijd ook jammer.
Er zijn een paar gedachten die in me opkomen, zonder dat ik een oordeel uit wil spreken:
Is de basis van een relatie niet de emotionele en geestelijke verbondenheid? Als dat niet goed zit, gaat het m.i. ook niet goed met de sex. In mijn nabije omgeving ken ik heel veel gelukkig getrouwde stellen, die – wat ik bijna zeker weet – als maagd het huwelijk in zijn gegaan. Dus is ‘uitproberen’ ('k begrijp je moeite met dit woord Thomas, maar ik weet even geen andere. ) persé nodig, om een goed huwelijk te kunnen hebben?
Ook mensen die streven naar sex binnen het huwelijk, gaan – vanuit hun standpunt bezien – wel eens de fout in. Maar mogen ze dit standpunt dan niet hebben? En maakt ze dat dan minder eerlijk?
Verandert de mening van iemand die gescheiden is wel eens, omdat ze ‘het’ toch al gedaan hebben?
Als je een poosje op CM ‘rondloopt’, kun je het gevoel krijgen dat het grootste deel van Nederland een scheiding meegemaakt heeft. Dat is een vertekend beeld. Er kunnen vele oorzaken – waarvan problemen met de sex er een van kan zijn, al denk ik dat er dan al meer mis is - zijn voor een scheiding, waar ik vaak begrip voor heb.
Thomas, ik hoop dat je ook aanvoelt wat ik wil zeggen.
Marijan, die ook wel merkt dat theorie vaak anders is/voelt dan de werkelijkheid |
Eerlijk slot en ik denk je wel goed aan te voelen. Ik ben zelf zo groot gebracht en begrijp dat wel. En ik ben het zelfs voor een groot deel met je eens. Natuurlijk is er de wisselwerking tussen sexualiteit en wat jij de geestelijke en emotionele verbondenheid noemt. De meesten hier herkennen wel dat wanneer die verbondenheid ontbreekt, het in bed ook niet zal gaan. Helaas werkt het ook andersom zo.
De kern van een van de dingen die ik wilde zeggen pak je heel goed: je stelt dat mensen ook wel eens de fout in kunnen gaan, ook al streef je naar sex binnen het huwelijk. Mij betoog is vooral dat mensen het wel stellen maar het in de praktijk al snel verandert. Ik stel ook niet dat het streven fout is maar constateer dat mensen het vaak toch niet doen. En wat dan?
Eerlijk of niet eerlijk daar loopt al een draadje over. Ik vind het in ieder geval niet eerlijk als mensen andere dingen doen dan ze zeggen na te streven. Ik vind het ook niet eerlijk om te doen alsof, al begrijp ik dat er soms sociale druk is, zeker in de wat behoudende kringen.
De werkelijkheid is weerbarstig, zoals je zelf ook al aangeeft.
Thomas, die met deze reactie wel blij is en ook eerlijk vindt
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 22 mei 2010, 23:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 00:01
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Eerlijk slot en ik denk je wel goed aan te voelen. Ik ben zelf zo groot gebracht en begrijp dat wel. En ik ben het zelfs voor een groot deel met je eens. Natuurlijk is er de wisselwerking tussen sexualiteit en wat jij de geestelijke en emotionele verbondenheid noemt. De meesten hier herkennen wel dat wanneer die verbondenheid ontbreekt, het in bed ook niet zal gaan. Helaas werkt het ook andersom zo.
De kern van een van de dingen die ik wilde zeggen pak je heel goed: je stelt dat mensen ook wel eens de fout in kunnen gaan, ook al streef je naar sex binnen het huwelijk. Mij betoog is vooral dat mensen het wel stellen maar het in de praktijk al snel verandert. Ik stel ook niet dat het streven fout is maar constateer dat mensen het vaak toch niet doen. En wat dan?
Eerlijk of niet eerlijk daar loopt al een draadje over. Ik vind het in ieder geval niet eerlijk als mensen andere dingen doen dan ze zeggen na te streven. Ik vind het ook niet eerlijk om te doen alsof, al begrijp ik dat er soms sociale druk is, zeker in de wat behoudende kringen.
De werkelijkheid is weerbarstig, zoals je zelf ook al aangeeft.
Thomas, die met deze reactie wel blij is en ook eerlijk vindt |
Bedankt voor deze reactie, Thomas. 'k Ben er blij mee! 'k Heb ook moeite met mensen die hun mond vol hebben over 'geen sex voor het huwelijk', maar het in de praktijk niet doen. Eerlijkheid gaat voor alles!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 00:19
|
|
|
|
Als je Matteus 11 leest maak je op dat de persoon met de geest van Elia al geweest is.
Het oude testament sluit met deze glorieuze profetie: “Zie, Ik zend u de profeet Elia, voordat de grote en geduchte dag des HEREN komt. Hij zal het hart der vaderen terugvoeren tot de kinderen en het hart der kinderen tot hun vaderen, opdat Ik niet kome en het land treffe met de ban” (Maleachi 4:5-6).
De Here Jezus zei van Johannes, “en indien gij het wilt aanvaarden: Hij is Elia, die komen zou” (Matteüs 11:14).
Wat Jezus hier zei was, “Johannes de doper heeft de geest en de kracht van Elia over zich – als u het maar kunt zien”.
In Lucas 1:17 staat dat de engel van de Heer profeteerde tegen Zacharias dat zijn zoon Johannes “voor zijn aangezicht zal uitgaan in de geest en de kracht van Elia, om de harten der vaderen te keren tot de kinderen en de ongehoorzamen tot de gezindheid der rechtvaardigen, ten einde voor de Here een weltoegerust volk te bereiden”
Ik geloof dat de profetie van Maleachi ook voor vandaag de dag kan gelden en geldt. Ik geloof dat God nogmaals vele van Zijn gekozen dienaren de geest en kracht van Elia zal geven als wij er voor zullen bidden.
Er zijn zoveel gebroken gezinnen, zoveel onenigheid tussen kinderen en ouders, zoveel ellende in familie kringen.
En dan lees ik die profetie van Maleachi weer: “Zie, Ik zend u de profeet Elia, voordat de grote en geduchte dag des HEREN komt. Hij zal het hart der vaderen terugvoeren tot de kinderen en het hart der kinderen tot hun vaderen, opdat Ik niet kome en het land treffe met de ban” (En je kan hier dus net zo makkelijk moeders lezen trouwens hoor)
Is die profetie al vervuld? Of zou God, dat naast Johannes de Doper, ook bedoelen voor de tijd van nu bijvoorbeeld? Waar spreekt Maleachi over? Over de tijd van Jezus, en dus van Johannes, of over de tijd die nog moet komen?
Wat zou dat geweldig zijn als God door mensen/dienaren/jou/mij heen...in de geest van Elia....herstel zou geven in die situaties. Ik denk dat als wij zoeken naar herstel van onze levens, naar herstel van gescheurde gezinnen, herstel van banden tussen ouders en kinderen, ... wij moeten bidden of God ons die Geest van Elia wil geven. Dat God op die manier dat herstel wil bewerken.
En natuurlijk weet ik ook dat sommige dingen echt niet meer te herstellen zijn, dat die situaties te moeilijk zijn. En dan niet zeggen dat God alles kan, sommige dingen zijn echt complex. Laten we daarvoor bidden dat God in die specifieke situaties, zegenend met Zijn handen staat, en dat Hij daar beschermend zal zijn in Liefde.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 00:26
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Weet je waar ik benieuwd naar ben? Hoeveel mensen waren er uiteindelijk bij?
Mijn petje sowieso af voor Hannah, om dit te organiseren!  |
volgens mn lijstje in elk geval 34 volwassenen, marijan.........!!!! en een lekker stapeltje kleintjes!!
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |