ChristianMatch

Forum

Mannen- en vrouwenberoepen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 653 654 655 656 657 658 659 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 22:51

IMRE695 schreef:
*heer Imre zit ineens rechtop* : voorlezen? Kwijlende smiley

(dhr. M. Habraken): Even een misverstandje uit de weg helpen. De serieuzere discussie over mannen- en vrouwenberoepen is gestopt. Echter, wij zijn zeer geïnteresseerd in uw toegevoegde waarde t.a.v. de verzorging en de vertroeteling van dhr. Imre. Hij zelf ook! Lachende smiley

The Household Recruiting Company
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 22:52

JONATHAN890 schreef:
ik ben blij dat we nu 80 reacties verder zijn,
80 opbouwende, open en eerlijke reacties
zonder gedoe.

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Amen op naar de volgende 80

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 22:52

IMRE695 schreef:
(einde discussie)

(kwam toch al niet echt op gang)

*met dank voor de serieuzere bijdragen*

mannen in vrouwenberoepen roept dus nog weerstand op

Ik dacht nl. dat mannen alles konden worden wat vrouwen ook kunnen worden, behalve moeder.

Mannen kunnen wel moe worden.
Vrouwen kunnen geen pa worden.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 22:53

MARIANNE129 schreef:
er zitten geen krokodillen onder je bedje, of monsters in de kast. Kussende smiley

Ook geen paarse krokodillen? Geschokte, onthutste smiley Huilende smiley, smiley in tranen Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 22:54

MARISKA601 schreef:

Ik zou hier heel veel over kunnen vertellen. Sommige late documentaires op met name de commerciële zenders laten toch vaak zien hoe vaders veranderen in moeders en omgekeerd. Maar goed, ik zal er niet verder over uitwijden. Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
IMRE695
op dinsdag 25 mei 2010, 22:55
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 22:59

MARIO216 schreef:
Een hele ouwe maar wel gaaf:

http://www.youtube.com/watch?v=UpQ6OESv24A

Oud? Zeg maar gerust pre-historisch... Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 23:00

Heer Imre gaat slapen.... Maris: doe jij het ontbijt weer morgen?

Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 23:08

LEANNE226 schreef:
Ik blijf me maar afvragen waar dat schuldgevoel vandaan komt....

Ik geloof dat God ons leven volledig ingepland heeft,in hoeverre is het dan Gods werk dat je trouwt en weer gaat scheiden?Zien jullie het als een levensles of als een straf?Of wordt de scheiding ook gezien als genade van boven?Vroeger(nu gelukkig niet meer!)is mij geleerd dat straf volgt op zonde,in dat licht kan ik het schuldgevoel wel begrijpen.

Ik dacht,als 1 van de zeer weinigen,te weten hoe mijn toekomst er ongeveer uit zou zien,maar op het moment dat ik daar vrede mee had(ook na schuldgevoelens maar van heel andere orde dan die van jullie) gaf God er een enorme draai aan en voor die genade ben ik nog elke dag dankbaar.

[i]Ik denk dat God wel alles omsluit, bij welke keuze we ook maken Hij er bij is. We hebben een eigen wil meegekregen en daar is Hij altijd bij. Ik geloof niet in straf, wel in oorzaak en gevolg. Dat staat ook in de bijbel vraag me niet waar. We worden vergeven maar ondergaan wel de gevolgen van onze daden. Hij komt ons tegemoet daarin en geeft ons leven vaak een krachtige wending om erger te voorkomen, heb ik ook wel ervaren. Ook om ons op het spoor te zetten voor nieuwe kansen, dat als van Zijn hand te ervaren is weten hoeveel Hij van ons houdt.

Mijn scheiding was heel naar en gelukkig werd daardoor een schadelijke en onhoudbare situatie beëindigd; een zegen dus.
We zijn onvolkomen, feilbare mensen en besluiten soms een weg in te slaan waarvan we geen idee hebben hoe die verloopt, dat kunnen we ook niet weten. Als onze intenties maar zuiver zijn en we Zijn wil proberen te doen, dan komt Hij ons tegemoet en als we dat maar kunnen zien en Zijn hulp aanpakken en er dankbaar voor zijn hoeven we ons niet schuldig te voelen maar mogen we weten dat Hij niet laat varen het werk van Zijn handen.
Schuldgevoel komt nog voort uit de opvoeding van onze ouders waar we nog wat van meegekregen hebben. Het inzicht komt met de jaren als het goed is, wat een zegen ))!
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 23:17

Dinsdag 25 mei:

DE WEG VAN DE LOFPRIJZING!

IK ben bezig jullie MIJN methode te leren om bergen te verzetten.
De manier om bergen te verzetten is die van de lofprijzing.
Wannèèr zich een moeilijkheid voordoet, denk dan aan alles waar je dankbaar voor kunt zijn.
Loof en prijs - loof en prijs!
Zeg te allen tijde:
Dank U, hierdoor worden bergen verzet - jullie dankbare harten vol lofprijzing.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 23:47

JONATHAN890 schreef:
ik ben blij dat we nu 80 reacties verder zijn,
80 opbouwende, open en eerlijke reacties
zonder gedoe.

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Zo zie je maar, het kan wel op CM. Mensen durven weer eerlijker en meer open te zijn. En gelukkig geen figuren die zich als commissie voor de geloofsleer opstellen, dat nodigt ook uit tot menselijke en ook anderszins inhoudelijke reacties.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 25 mei 2010, 23:54
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 23:55

THOMAS968 schreef:
Zo zie je maar, het kan wel op CM. Mensen durven weer eerlijker en meer open te zijn. En gelukkig geen figuren die zich als commissie voor de geloofsleer opstellen, dat nodigt ook uit tot zowel menselijke en anderszins inhoudelijke reacties.

Thomas

haha....is ook mijn wens zo vaak, dat t hier op CM wat menselijker wordt, maar wel met diepgaande dingen

en ik moet zeggen dat dit topicje heel goed gaat !!!!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 00:23

DREEKE472 schreef:
Smiley met dichtgeplakte mond André, Stil!!! Smiley met dichtgeplakte mond Smiley die vol vragen zit Smiley met dichtgeplakte mond
Woeff, af liggen en bibberen André
Jawel baas.

Ik ga hier niet op in als je het niet erg vind en anders ook niet. Engeltje smiley

als ik heel voorzichtig iets zeggen mag;
misschien was het toch niet overbodig geweest om de tip van thomas in overweging te nemen, andre....

ben je wel eens op het idee gekomen, dat er hier vrouwen (en zelfs mannen) op de site staan, die gezocht worden door een ex-echtgenoot?
en wanneer die echtgenoot zou kunnen achterhalen waar hij of zij woont, dit onplezierige, zelfs levensbedreigende situaties op kan leveren?

zelf heb ik de indruk, dat het vragen naar het waarom van iemands keuzes meer informatie oplevert, dan het afkeuren, be-/veroordelen en bekritiseren van gedrag......
Naar boven

Auteur Bericht
WILMA729

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 00:43

Volgens mij ging deze topic over liefde en opelidingsniveau. Knipoog smiley
Maar goed een gezonde discussie kan alle kanten op gaan he, dat blijkt ook hier wel weer.
Heerlijk dat er ruimte is om de discussie te laten gaan waar het heengaat.
Ik heb lang niet alles gelezen, alleen de laatste reaktie.

Geen foto plaatsen kan ook een bewuste keuze zijn. Je kan zooo mooi, aantrekkelijk en knap zijn dat je nou eens een keer niet op je uiterlijk beoordeeld wilt worden. Knipoog smiley
Of idd, omdat je niet herkent wilt worden door mensen die met die herkenning een wapen in handen nemen, om jou aan te kunnen vallen.
Tja, misschien kan je beter de persoon proberen te leren kennen, voor je gaat zeggen dat je baalt dat hij/zij geen foto van zichzelf neerzet hier.

Dat heet respecteren van de keuze van degene die geen foto plaatst, geloof ik.

Toch???
Naar boven

Auteur Bericht
WILMA729

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 00:43

lekker off topic weer he???
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 00:49

Dat klopt ook helemaal wat hier boven staat.
Ik voel me dan ook zeer gelukkig en we hebben ook geleerd om eerlijk te zijn want dat vraagt de HEER ook van ons.
Met een vriendelijke groet van mij.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
WILMA729

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 00:52

ANNETTE792 schreef:
ja, en die komen eigenlijk enkel in hele kleine vreemde gehuchten plaats hoor, daar geven ze zelfs kerstfeestjes bij -10 in de achtertuin Geschokte, onthutste smiley

welke mafketels gaan nou bij -10 graden naar een tuinfeestje Smiley die vol vragen zit :-Moet wel een heel vreemd en klein gehucht zijn, waar ze dat doen.
Je zal er maar geboren zijn zeg, sneu. Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILMA729

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 00:54

JOY050 schreef:
Fenny en Joy willen een BBQ organiseren op 17 juli.
Liefst zonder kleine kinderen en alcoholvrij.
Waarschijnlijk Stadskanaal
Ideeen zijn welkom

Stadskanaal is wel een leuke plaats om te bbq-en. Mijn laatste bbq daar is lang geleden Clown smiley

Laatst aangepast door
WILMA729
op woensdag 26 mei 2010, 00:55
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 00:57

misschien een scootmobiel aan vragen????? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 01:03

Hij is prachtig heel mooie en goed gevonden.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
WILMA729

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 01:51

Ik heb even een aantal rekaties gelezen. Juist het open en eerlijk karakter van dit topic vraagt om respect voor elkaars mening denk ik.

"Echtscheiding is zonde, wel of niet?"
Mijn ervaring is dat ik me na de lange weg naar uiteindelijk scheiden geen zondaar voel. En me ook niet schuldig voel.

Ik denk wel dat God met mij de pijn voelde die de gebroken belofte, (bij het trouwen en bij Zijn inzegening van ons huwelijk destijds), teweeg bracht.

Ik weet dat God ons mensen een keuze geeft, daarmee maakt Hij van ons geen robotjes, geen namen in Zijn boek vol voorzienigheid, waarvan de levensloop al beschreven staat.

Juist omdat God ons de keuze laat Zijn weg te volgen maakt ons tot mensen met een eigen verantwoordelijkheid naar Hem toe.

Ik denk dat de keuze die wij hebben gekregen tot zonde kan lijden/leiden.
Ben je een zondaar, ben je zondig, als je man/vrouw kiest voor die breuk van die belofte??? Of is je man/vrouw de zondaar die kiest voor het verbreken van de blofte die ooit gedaan is tegenover God/

Soms heb je geen keus, omdat je partner voor een scheiding kiest.
Ben je dan zondaar, mag je dan niet meer gelukkig worden met een andere man/vrouw?? Moet je dan tot de dood van je ex-genoot intreedt wachten tot je weer gelukkig mag zijn met een andere man/vrouw???

Ik denk het niet.

Het oordeel dat je soms voor je voeten krijgt geworpen als je gescheiden bent, kan pijn doen, kan je raken. Vooral wanneer het een oppervlakkig oordeel is, van mensen die niet verder kijken dan dat ene stempeltje: "gescheiden", en die dat oordeel ook nog onderbouwen met bijbelteksten.

Wees daarom voorzichtig met dat oppervlakkige oordeel. Ik voel het heel af en toe nog steeds, maar probeer dan te denken: "ach ze weten niet beter" en slik dan maar even.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 02:49

TESSYBEAR731 schreef:
MARIEKE897 SCHREEF:

Maar wat bij mij vooral is blijven hangen is het gevoel van schaamte...het gevoel dat ik gefaald had.

Ik zelf zie het niet zo dat bij een scheiding dat iemand faald.
Ik denk zelf dat het om "niet kunnen halen" in een huwelijk gaat.

Juist door te denken dat je gefaald hebt, geeft het een schuldgevoel als gevolg.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 06:31

Choedemorg'n!!

En zo worden wij op de Veluwe gewekt...

http://www.youtube.com/watch?v=cGcykcV6eoI&feature=related

Verraste, verbaasde smiley Gefrustreerde smiley

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 08:04

Quote:
DREEKE SCHREEF:
Het is een relatiesite. Geen theekransje of een gezellig chatforum. Dat die opties hier ingebouwd zijn is prima. Maar het doel is toch om een leuke partner te vinden. of ... heb ik de intentie van deze site toch ergens niet goed begrepen?

Helaas Dré, dit mag misschien officieel ten boek staan als relatiesite, er is ook meer dan genoeg ruimte voor mensen die gewoon gezellig contacten op willen doen. Persoonlijk hou ik wel van een theekransje, en dan het liefst in een ongedwongen, gezellige sfeer...
Ik ben single, dus als je de statistieken erop nakijkt bestaat er een kans (een kleine, weliswaar) dat ik hier een leuke man tegen kom...sterker nog, ben er al een heuleboel tegen gekomen, ze zijn allemaal zo reeeeeuze leuk. Maar of ik, en moment, behoefte heb aan meer dan een gezellig theekransje? Nee, niet echt!
Waarom zou je ook per definitie een contact aangaan, puur met de intentie er een relatie uit te slepen? Heeft dat misschien met opleidingsniveau te maken? Met welke intentie we de contacten op CM aangaan?

sorry mensen, moest het wel ff ontopic houden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 26 mei 2010, 08:04
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 08:31

Voor Mariska:

Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 08:36

ZINGA672 schreef:
Choedemorg'n!!

En zo worden wij op de Veluwe gewekt...

Verraste, verbaasde smiley Gefrustreerde smiley

GrZing!

Dan zit je toch aan de verkeerde kant van Gelderland, want zo gaat het hier toe:

http://www.youtube.com/watch?v=1xu0KUo0RmQ

Erg rustgevend! Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 08:38

MAR907 schreef:
Ik zelf zie het niet zo dat bij een scheiding dat iemand faald.
Ik denk zelf dat het om "niet kunnen halen" in een huwelijk gaat.

Juist door te denken dat je gefaald hebt, geeft het een schuldgevoel als gevolg.

Inderdaad Mar! Dat is ook precies wat ik wilde aangeven Knipoog smiley
Ik had dat gevoel toen wel heel erg, en weet dat het vooral door mensen aangepraat was. Misschien niet per definitie op dat moment...maar door alles wat ik in de loop der jaren "meegekregen" had.
Ook bij mij is het uiteindelijk de ander geweest die de knoop doorhakte, omdat ik dat gewoon simpelweg niet kon...bang om fout te zijn in de ogen van de Heer. Gelukkig heb ik op dat punt een hoop bij geleerd en sta er nu heel anders in. En dat zie ik dan echt weer als genade van God! Hij heeft me laten zien dat Hij, ondanks mijn vele misstappen, van me blijft houden en niets liever wil dan dat ik gelukkig ben.

Hallelujah!
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 08:42

IMRE695 schreef:
Misschien ook wel de mooiste stad van ons land... Lachende smiley

Kijk! Daar zeg ik nou amen op Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 09:07

BEERTJE618 schreef:
Daar zijn we weer voor een maandje Lachende smiley

En een dikke knuffel voor Inka Knipoog smiley

Welcome back Beer Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 09:22

IMRE695 schreef:
Voor Mariska:

Thx heer Imre.
Naar boven

Auteur Bericht
DREEKE472

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 09:25

TESSYBEAR731 schreef:
Helaas Dré, dit mag misschien officieel ten boek staan als relatiesite, er is ook meer dan genoeg ruimte voor mensen die gewoon gezellig contacten op willen doen. Persoonlijk hou ik wel van een theekransje, en dan het liefst in een ongedwongen, gezellige sfeer...
Ik ben single, dus als je de statistieken erop nakijkt bestaat er een kans (een kleine, weliswaar) dat ik hier een leuke man tegen kom...sterker nog, ben er al een heuleboel tegen gekomen, ze zijn allemaal zo reeeeeuze leuk. Maar of ik, en moment, behoefte heb aan meer dan een gezellig theekransje? Nee, niet echt!
Waarom zou je ook per definitie een contact aangaan, puur met de intentie er een relatie uit te slepen? Heeft dat misschien met opleidingsniveau te maken? Met welke intentie we de contacten op CM aangaan?

sorry mensen, moest het wel ff ontopic houden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Gelukkig zijn er mensen hier die wel inhoudelijk kunnen en willen reageren en ook terugleiden naar het thema van deze topic. Lachende smiley

Ik heb gezegd dat ik niet meer in deze topic reageer. Maar deze goede en lieve reacties kan ik niet negeren. Dan zou ik jullie moeite onrecht aandoen en dat wil ik niet.

Of het met opleidingsniveau te maken heeft of juist met opvoeding, levensvisie, doelstelling en prioriteiten stellen weet ik niet.
Zelf denk ik dat het een combinatie is van dit soort factoren.

Even alleen voor mezelf sprekend.
Zelf geef ik eerlijk aan dat ik aan het rondkijken ben en aan het uitproberen ben of die vrouw waarmee ik nieuw geluk kan vinden en die ik gelukkig kan maken op deze site aanwezig is. Geen vrouw op lbo niveau, maar minimaal mbo/hbo niveau, omdat mijn persoonlijke ervaring zo is dat ik graag een gelijkwaardige gesprekspartner aan mijn zijde wil krijgen. Wil niet dezelfe misère meemaken waar ik nog niet zo heel erg lang eindelijk uit ben gestapt.

Maar stel dat ik juist die vrouw zou tegen komen waarmee het super klikt, maar ze wel lbo niveau heeft? Ja, als het zo geleid wordt dan is dat zo en zal het denk ik ook goed gaan. Maar niveau qua opleiding wil niet alles zeggen, zie mijn eerdere uitgebreide reactie in deze topic.

Goed, dit waren nu echt mijn bijdragen in deze topic.
Mijn oprechte excuses als ik mensen op hun tenen heb getrapt, dat was niet mijn bedoeling. Ik heb er van geleerd dat ik mijn bijdragen meer neutraal ga houden hier op het forum en de rest wel via mail of chat doe.

Groetjes allemaal en maak er een gezellige dag van ondanks het pokkeweer. Tenminste hier in het zuiden giet het pijpestelen en daar meot ik dadelijk doorheen. Nee he, tja ieder krijgt wat die toekomt. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
DREEKE472
op woensdag 26 mei 2010, 09:27
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 653 654 655 656 657 658 659 ... 6194 Volgende
Pagina 656 van 6194