| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 26 mei 2010, 22:58
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Slapen?
Hoe moet dat?  |
Inspiratie genoeg, Mars?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 26 mei 2010, 22:59
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Het helpt ook vast een heuuuuleboel dat jij je posts twee keer plaatst Tess, die het toch ff niet kon laten  |
Ik smurf overvloedig.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 26 mei 2010, 23:04
|
|
|
|
| LIESBETH326 schreef: | Er werd voor me gekookt, ik at niet alleen en zat dus keurig aan tafel... Op m'n bord lag o.a. een karbonaadje... en als toetje... je raadt het al... Het moet niet gekker worden met al die overeenkomsten...  |
Dat meen je niet!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: woensdag 26 mei 2010, 23:22
|
|
|
|
| LIESBETH326 schreef: | Wel een beetje offtopic... 't Gaat hier tenslotte om wat we VANDAAG voor lekkers eten...  |
Dan vertel ik je het vrijdag wel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: woensdag 26 mei 2010, 23:26
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Tijd voor een leesbril  |
Je kunt ook gewoon vertellen dat hij zo heet. Bij 'Benjamin' denk ik aan je jongste kind. Niet aan een CM-'er.
Imre die nog net niet helderziend is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: woensdag 26 mei 2010, 23:28
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Bedankt voor jullie reacties m.b.t. 'het bord op schoot'. Ik merk gelukkig dat ik niet de enige ben. 
Het kan nog erger dus, als ik lees dat iemand - ouder en wijzer dan ik - al lopend uit de hand eet.  |
Als het je maar niet uit de hand loopt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: woensdag 26 mei 2010, 23:56
|
|
|
|
Ik was opgegroeit met de psalmen en gezangen en daar waren hele mooie bij maar jaren was ik niet meer in de kerk gekomen tot de HEER mij op mn schouder tikte en ik was weer naar een kerk gegaan en dat bleek een pinkstergemeente en daar heb ik de blijdschap weer mogen leren dat HIJ waarlijk leeft en bij ons zingen ze dus de opwekkings liederen en er zijn hele mooie bij waarbij ik soms niet kan zingen omdat ik dan een dikke keel heb want ik lees wat ik zing maar ik heb dat ook met hillsong want ik wil de HEER blij maken met mijn zingen want dat vraagt HIJ ook volgens mij. Met een vriendelijke groet van mij. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 26 mei 2010, 23:57
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Grace,
In Nederland is het meestal herfst en soms heb je een mooie dag.
Thomas, die wil zeilen. |
mooiweerzeiler dan wil ik wel mee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 00:03
|
|
|
|
proficiat mary
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op donderdag 27 mei 2010, 00:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 00:04
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | En jaar of tien geleden begon ik weer te zoeken naar een vrouw in mijn leven. Of, eerlijk gezegd was er een vrouw waar ik verliefd op werd. En in het begin was het ook wel wederzijds. We gingen samen uit, we zagen elkaar regelmatig en het had er alle schijn van dat we samen een toekomst hadden. Alleen kwam ze tot de ontdekking dat haar gevoelens niet diep genoeg waren, kortom dat ze niet verliefd was. Ik dacht, wat niet is, kan nog wel komen en we gingen eigenlijk heel close met elkaar om. Dat ging zo meer dan een jaar door, en voortdurend zei ze: wat is het jammer dat ik niet verliefd op je ben. En ik dacht, wat niet is, zal nog wel komen. Uiteindelijk werd deze vriendschap haar teveel en ze zette er een een punt achter. Maar ik was ten volle overtuigd dat ze de vrouw voor me was, en hoewel het moeilijk was haar niet meer te zien, ging ik in mijn hart door haar wel op te eisen. Met name mijn gebeden naar God kregen een dwingend karakter. Ik kan me nog momenten voorstellen dat ik van God eiste dat Hij haar maar verliefd maakte, want dit was de vrouw van mijn dromen. Wat ik niet merkte, was dat mijn liefde geen liefde was, maar een vorm van egoïsme. Ik wilde haar, niet omdat ik van haar hield, maar omdat ik vond dat ik recht op haar had. Gelukkig is dit proces niet verder gegaan. Ze kreeg een andere relatie en is met hem getrouwd. Ik was blij dat het voor mij afgelopen was, want eigenlijk was ik opgelucht, en nu ben ik dankbaar dat mijn relatie met haar zich niet doorgezet heeft. Waarom schrijf ik dit allemaal op? Omdat ik eigenlijk veel van die verhalen hoor van mensen, die niet kunnen opgeven. En opgeven van een verliefdheid kan een hele klus zijn. Want dat betekent dat je weer opnieuw je leven moet opbouwen, dat je je hoop aan de kant moet zetten en accepteren dat je alleen bent. Maar de vraag die ik mezelf stelde in het proces wat ik onderging, was, is er sprake van echte liefde? Of is er sprake van het vasthouden van een ideaal of een ideaalbeeld? Uiteindelijk overstijgt dat ideaal je eigen gevoelens en wat misschien als verliefdheid of aantrekkingskracht of klik begon, eindigt in een vorm van bezit willen nemen. Toen ik uiteindelijk mijn egoïsme opgaf, merkte ik dat het met de verliefdheid snel gedaan was. Het had geen bodem meer, en ik kon er heel gemakkelijk overheen stappen. Het werkte zelfs bevrijdend, want eindelijk kon ik weer verder..... Gelukkig ligt deze ervaring ver achter me. Nu weet ik dat een afwijzing een afwijzing is. En zit ik niet meer krampachtig te hopen op een verloren liefde. Maar ik heb wel de gevaren gezien van hoever dat kan gaan als je erin doorgaat. Uiteindelijk kan het je hele leven gaan beheersen.
Gewoon een vraag: hoe gaan jullie om met afwijzing? |
Leven = groeien
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 00:05
|
|
|
|
uuuh ... vraagje
mijn vriendin anneke (hier ontmoet op cm) en alweer ruim een jaar een relatie, word binnenkort 50 jaar ... ik wil er een súper leuk feest van maken, en vraag hierbij jullie hulp.
er worden rond de 70 mensen verwacht, vieren het binnen, en buiten in de tuin, en er komt een compleet verzorgde bbq ... ik heb een orgineel spandoek laten maken met de tekst ... het is feest bij onze lieve anneke ... een mega dikke kus van jou inka rond het spandoek maak ik van pvc buis een rand, met daar omheen een lichtslang ... en daar steek ik 50 rode rozen in ... nou als dit niet romantisch is dan weet ik het niet meer hoor hihi.
de gasten worden om 16.00 uur verwacht met een welkomst drankje ... rond 18.00 uur word de bbq aangestoken, maar wat doen we tussendoor?
weten jullie niet iets leuks om al die mensen tussendoor met iets te verassen? ... en oja ... anneke wil een abraham ipv een sara in de tuin ... heb één van jullie geen ervaring met een komische abraham?
mijn vraag is dus, wie weet iets leuks ... iets knettergeks te verzinnen waar iedereen plezier aan beleefd ...
groetjes inka
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 00:09
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | er is een 2de topic over de picknick.. gaarne hier geen reacties meer. |
oh
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 00:22
|
|
|
|
Gevoel Geloof
Gevoel zegt: Kijk eens om je heen ----->Jezus zegt: Zie op Mij Gevoel zegt: Hier kom je nooit uit ------>Jezus zegt: Ik maak je vrij Gevoel zegt: Je struikelt telkens weer ----->Jezus zegt: Ik hou je vast Gevoel zegt: Je hebt ook zoveel zorgen ----->Jezus zegt: Geef Mij dan je last Gevoel zegt: Jij schiet altijd te kort ----- >Jezus zegt: In Mij ben je volmaakt Gevoel zegt: Je woorden zijn zonder kracht ----->Jezus zegt: Ik ben het die harten raakt Gevoel zegt: Jij kan allen maar huilen ----->Jezus zegt: Verblijdt je ten alle tijden Gevoel zegt: Trek maar een muur op ----->Jezus zegt: Niets kan je van Mij liefde scheiden Gevoel zegt: Je bent onzeker en angstig ------>Jezus zegt: Vrees niet je bent van Mij Gevoel zegt: De mensen mogen mij niet ------>Jezus zegt: Ik ben voor jou ,wie zal tegen je zijn Gevoel zegt: Je bent zo minderwaardig ------>Jezus zegt: Je bent kostbaar in Mijn ogen Gevoel zegt: Ga maar heel diep gebukt ------>Jezus zegt: Heft je hooft omhoog Gevoel zegt: Jij bent zo zwak ----->Jezus zegt: Zo openbaar je Mijn kracht Gevoel zegt: Hoe kun je nu volhouden ----->Jezus zegt: Als je Mij maar verwacht Gevoel zegt: Je hebt weer te weinig gebeden ------>Jezus zegt: Slaap nu maar, Rust maar in mijn vrede
Dit is waar alles om draait. Heel mooi geschreven. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 00:23
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | mooiweerzeiler dan wil ik wel mee  |
Je bent er snel aan verslaafd hoor, en mijn bootje gaat niet snel om. Wel scheef maar zonder dat zeil je niet. Het is in principe zinloos en mede daardoor heel ontspannen. Overdag op het water actief zijn, lekker rozig en prettig moe, lekker wat eten en na een wijntje later in de avond diep slapen, niet verkeerd allemaal.
Thomas, wil warmte en wind!
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 27 mei 2010, 00:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 00:42
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op maandag 1 november 2010, 20:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 00:53
|
|
|
|
Martin, als wij zo'n partij willen, dan komt er zo'n partij! Weg met het doemdenken, geherintroduceerd door de heer Balkenende c.s.
Sorrie ik had hem nog niet gezien . Maar dan moeten we maar die partij gaan oprichten Imre. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 00:56
|
|
|
|
Heb ik de mijne net verkocht jammer want het mooie warme weer komt er aan alleen weet nog niemand wanner. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 01:48
|
|
|
|
Wat je vraag betreft; Bij een afwijzing is het denk ik makkelijker om niet nog een erg goede band te onderhouden. Tenminste niet de eerste tijd
Ik ben het met je eens. Even afstand nemen is dan het beste. Juist omdat die afstand de ander verder op weg kan helpen.
Ik moet je zeggen Chat, dat ik respect heb voor je openheid hier. Je deelt daarmee een stukje van je eigen kwetsbare gevoelens van toen. Ik denk ook dat je gebed een afdwingen was, een verlangenlijstje van je eigen wensen en eigen ik naar God toe. Het is soms best moeilijk om dat verlangenlijstje los te laten en het aan God over te laten. Hem te vertrouwen, en je niet laten verblinden door/teveel focussen op, je eigen gevoel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 01:50
|
|
|
|
das mooi beschreven en zo waar. tnx, voor deze heldere bijdrage
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 02:09
|
|
|
|
...................................................................................................... .................omdat mama verlicht werd van die ondragelijke lichamelijke pijn?? Het gemis blijft, Beertje. Dat gaat nooit weg denk ik. Dat heb je destijds heel mooi verwoordt in dit gedicht. Het grijpt me elke keer weer aan, die onbeantwoorde vraag van waarom ??? Daar krijgen we hier en nu geen antwoord op denk ik. De enige troost is te weten dat ze het goed en beter heeft dan ooit hier op aarde. En jij als kind moet verder. En je gaat ook verder. Was daar maar even je moeder waar je dat mee kan delen, dat gemis blijft.....toch?? Het is en blijft een mooi gedicht, Beertje.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 02:18
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | gevalletje practisch handelen is vereist:
legaliseren en accijns en btw heffen... kan de hypotheekaftrek ook blijven. win win situatie
Pieter, die geen hypotheekrenteaftrek geniet in Duitsland |
En daarom is je huis zoveel goedkoper dan net over de grens hier in nederland, Pieter.
Laatst aangepast door
|
WILMA729
|
op donderdag 27 mei 2010, 02:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 02:33
|
|
|
|
Legalisreren van softdrugs??? Nou neee. Das dom, dommmer, domst. Daarmee leg je de drempel voor veel jongeren veel te laag. Vooral nu in deze tijd waarin jongeren niet echt een rijke toekomst tegemoet zien, en er teveel jongeren in de ww belanden. Die drugs is een te grote verleiding om te vluchten voor de realiteit. Het gedoogbeleid gaat naar mijn idee al veel te ver. Ik snap die beweegredenen niet, om te gedogen en te legaliseren, om daarmee de criminaliteit aan banden te leggen. Criminaltiet moet gewoon veel harder aangepakt worden,we zijn veel te soft. Beter passen we niet het softdrugs -beleid aan, maar de softe aanpak van criminelen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 04:19
|
|
|
|
| INKA401 schreef: | uuuh ... vraagje
mijn vriendin anneke (hier ontmoet op cm) en alweer ruim een jaar een relatie, word binnenkort 50 jaar ... ik wil er een súper leuk feest van maken, en vraag hierbij jullie hulp.
er worden rond de 70 mensen verwacht, vieren het binnen, en buiten in de tuin, en er komt een compleet verzorgde bbq ... ik heb een orgineel spandoek laten maken met de tekst ... het is feest bij onze lieve anneke ... een mega dikke kus van jou inka rond het spandoek maak ik van pvc buis een rand, met daar omheen een lichtslang ... en daar steek ik 50 rode rozen in ... nou als dit niet romantisch is dan weet ik het niet meer hoor hihi.
de gasten worden om 16.00 uur verwacht met een welkomst drankje ... rond 18.00 uur word de bbq aangestoken, maar wat doen we tussendoor?
weten jullie niet iets leuks om al die mensen tussendoor met iets te verassen? ... en oja ... anneke wil een abraham ipv een sara in de tuin ... heb één van jullie geen ervaring met een komische abraham?
mijn vraag is dus, wie weet iets leuks ... iets knettergeks te verzinnen waar iedereen plezier aan beleefd ...
groetjes inka |
Eh... spelletje Hints? Of: vertel alles wat je weet over Anneke (misschien hoor je nog nieuwe dingen). Succes!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 04:31
|
|
|
|
| WILMA729 schreef: | Legalisreren van softdrugs??? Nou neee. Das dom, dommmer, domst. Daarmee leg je de drempel voor veel jongeren veel te laag. Vooral nu in deze tijd waarin jongeren niet echt een rijke toekomst tegemoet zien, en er teveel jongeren in de ww belanden. Die drugs is een te grote verleiding om te vluchten voor de realiteit. Het gedoogbeleid gaat naar mijn idee al veel te ver. Ik snap die beweegredenen niet, om te gedogen en te legaliseren, om daarmee de criminaliteit aan banden te leggen. Criminaltiet moet gewoon veel harder aangepakt worden,we zijn veel te soft. Beter passen we niet het softdrugs -beleid aan, maar de softe aanpak van criminelen. |
Yummie! Jongeren in de WW? Volgens mij krijgen ze geen eens bijstand meer als ze van school komen en ze zijn baanloos. Dus, dat kost al niks en dus ook geen geld voor drugs. Tenzij ze crimineel worden, maar dat worden de meeste jongeren niet. Dat is 1. Aanpakken criminaliteit. Amerikaanse toestanden: oom agent als law-enforcer ('Freeze or I'll shoot!'). Wild west in de polder? Hoeveel extra agenten denken we nodig te hebben? Hoeveel extra gevangenissen? Doodstraf herinvoeren (al afgeschaft in 1870)? Jongeren zonder toekomst nog verder de prut induwen (Je bent jong, baanloos, je ben verslaafd en ook nog crimineel). Eh.... zou de drugshandel ophouden bij een harde aanpak (zie Amerika en met name de grens tussen Mexico en de VS). Heeft een kind een toekomst als we drugs uitbannen? Of neemt de criminele vrije markt onmiddelijk alle gaatjes en gaten in die markt over als de overheid zelfs de thuisteler gaat aanpakken en criminaliseren? Is er überhaupt een oplossing te bedenken voor de drugsproblematiek, behalve alles en iedereen over 1 kam scheren? Of gaan we gewoon door met de Nederlandse aanpak van het zien als een sociaal probleem, met volksgezondheids-aspecten en een pakket met verslavingszorg.
Tot slot: wat slikken, drinken, inhaleren jongeren allemaal naast hun cocaïne, wiet en ander snoepgoed (paddo's!). XCT en andere wakker-blijvers op de dansvloer, veel bier en wijn en sterke drank en ook nog altijd sigaretten per slof. Kortom, je zult het allemaal zo duur moeten maken, dat het voor bijna niemand meer te betalen is en genotmiddelen weer het voorrecht worden van the happy few. Jammer van de accijnzen, maar goed, dan verhogen we de BTW op voedingswaren maar. We worden tenslotte ook nog dikker met z'n allen, want tjonge, het is zo lekker (goedkoop) allemaal. Misschien moeten we supermarkten harder aanpakken, omdat die ons volstoppen met lekkere aanbiedingen.
Imre, die chocolade crimineel lekker vindt!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 04:35
|
|
|
|
Ga nog maar even proberen te slapen, Imre
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHANNAH175
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 07:44
|
|
|
|
Thanks, Jonathan prachtig gedicht....
En dan te bedenken dat Hij zelf de rivier is..alles is in hem en door hem.
Laatst aangepast door
|
CHANNAH175
|
op donderdag 27 mei 2010, 07:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 07:50
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | oh  |
Lieve Han, ik heb een tweede topic aangemaakt voor al die mensen die in de war raken van twee activiteiten in één topic... Zal me eigenlijk worst zijn mensen, waar er over verder gediscussieerd word...als het maar in één topic tegelijk is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 07:52
|
|
|
|
| CHANNAH175 schreef: | Thanks, Jonathan prachtig gedicht....
En dan te bedenken dat Hij zelf de rivier is..alles is in hem en door hem. |
En dat die rivier van stromend water ons alles brengt wat wij behoeven, hoe mooi is dat
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |