Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 15:17
|
|
|
Boerenkool met rookworst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 15:55
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik heb al gemerkt dat er veel gehakt (ofwel in de vorm van een bal of een worst) wordt gegeten. Ik weet dat het goedkoper is maar ook vettiger... |
En als je de bal gehakt, rundergehakt extra mager, ook nog es in zijn eigen vet braadt valt het met de vettigheid ook wel een beetje mee, toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 16:11
|
|
|
ik heb geen idee. heb (zoals elke dag) geen zin om te koken, dus waarschijnlijk sla ik de vreterij over en ga ik direkt door naar de snaai
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 16:35
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | ........... en aangezien het afvalvlees is, zijn het meestal niet de magerste stukken die erdoor gaan.
|
Rundergehakt is geen afvalvlees hoor.......niet bij mijn slager tenminste,wat die supermarktkiloknallers er door draaien weet ik niet.........ik eet geen halfomhalf gehakt,ik heb in een slagerij gewerkt en weet wat ze daar doorheen gooien
Leanne,vleesliefhebber(jammer genoeg)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 16:50
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Rundergehakt is geen afvalvlees hoor.......niet bij mijn slager tenminste,wat die supermarktkiloknallers er door draaien weet ik niet.........ik eet geen halfomhalf gehakt,ik heb in een slagerij gewerkt en weet wat ze daar doorheen gooien
Leanne,vleesliefhebber(jammer genoeg) |
Ik heb bij een slager gewerkt en daar was het ook geen afval hoor ja van biefstuk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 16:57
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Vandaag bloemkool, aardappels en een gehakte bal daar een beetje konijnenvoer bij en maaltijd is weer compleet  |
IKKE OOK..... Die gehaktbal heet alleen gehaktstaaf...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 17:23
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Rundergehakt is mager vlees hoor  |
gebakken in veel boter...die 'lekkere' jus erbij...dus dat wat het vlees betreft...de bloemkool overgoten met één of andere saus...en vermageren maar...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 17:25
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | En als je de bal gehakt, rundergehakt extra mager, ook nog es in zijn eigen vet braadt valt het met de vettigheid ook wel een beetje mee, toch? |
als het mager vlees is zal er weinig eigen vet zijn...dan kan je je gehakt van de pan krabben...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 17:26
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ik heb bij een slager gewerkt en daar was het ook geen afval hoor ja van biefstuk  |
...volgens mij heb ik nergens het woord 'afval' gebruikt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 17:29
|
|
|
geef mij maar een lekker visje, gebakken, gestoomd, gepocheerd...het is erg lekker en gezond...soms toch oja, ik spreek niet over kibbelingen of dat ander in het vet gebakken spul dat je zo kan kopen aan aan het kraam...wat ook wel lekker is hoor...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 17:43
|
|
|
FRANKT627 schreef: | geef mij maar een lekker visje, gebakken, gestoomd, gepocheerd...het is erg lekker en gezond...soms toch oja, ik spreek niet over kibbelingen of dat ander in het vet gebakken spul dat je zo kan kopen aan aan het kraam...wat ook wel lekker is hoor... |
Ja een lekker gebakken visje van de visboer die wordt door een lekker papje gehaald en dat is echt geen dikmaker hoor
T'was wel een mooie droom
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 18:18
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ja een lekker gebakken visje van de visboer die wordt door een lekker papje gehaald en dat is echt geen dikmaker hoor
T'was wel een mooie droom |
Erika, lees alles eens, meid...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 18:33
|
|
|
FRANKT627 schreef: | geef mij maar een lekker visje, gebakken, gestoomd, gepocheerd...het is erg lekker en gezond...soms toch oja, ik spreek niet over kibbelingen of dat ander in het vet gebakken spul dat je zo kan kopen aan aan het kraam...wat ook wel lekker is hoor... |
Ik bak mijn vissies zellef in de grillpan....heerlijke kruiden eroverheen...nix calorietjes ....en lekker joh!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROMY721
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 19:19
|
|
|
vet?? wij (kinderen aten alweer hiero) aten lekkere vette speklappie's en verse worst, plus spruitjestamp met kaasblokjes erdoor.......hoezo vet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 19:21
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Erika, lees alles eens, meid... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 21:36
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Rundergehakt is geen afvalvlees hoor.......niet bij mijn slager tenminste,wat die supermarktkiloknallers er door draaien weet ik niet.........ik eet geen halfomhalf gehakt,ik heb in een slagerij gewerkt en weet wat ze daar doorheen gooien
Leanne,vleesliefhebber(jammer genoeg) |
Leanne , dan weet je ook dat ze door halfomhalfgehakt óók geen rotsooi gooien ( als het goed is) HOHgehakt bestaat uit max. 50 % varkansvlees en min. 50% rundvlees.
De max. vetpercentages zijn door de keuringsdienst van waren opgesteld , maakt niet uit of dat een kiloknaller is of de oude vertrouwde dorpsslager , ieder heeft zich daar aan te houden , en wordt daar ook regelmatig op gecontroleerd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 23:19
|
|
|
FRANKT627 schreef: | als het mager vlees is zal er weinig eigen vet zijn...dan kan je je gehakt van de pan krabben... |
Of een pan met goede anti-aanbaklaag kopen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 23:21
|
|
|
FRANKT627 schreef: | als het mager vlees is zal er weinig eigen vet zijn...dan kan je je gehakt van de pan krabben... |
Frank je hoeft het ook niet zwart te laten worden hoor.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 06:25
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Frank je hoeft het ook niet zwart te laten worden hoor..... |
Dank je voor de tip hoor...
Ik zal wel gewoon een boterham met kaas en komkommer eten daar kan ik weinig verkeerd mee doen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 06:28
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Dank je voor de tip hoor...
Ik zal wel gewoon een boterham met kaas en komkommer eten daar kan ik weinig verkeerd mee doen... |
Lekkere brompot ben je soms toch
Vandaag veeeeeeeeeel fruit eten en water drinken en dan vanavond lekker roerbakken kip met veel groente en rijst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 13:20
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Lekkere brompot ben je soms toch
Vandaag veeeeeeeeeel fruit eten en water drinken en dan vanavond lekker roerbakken kip met veel groente en rijst  |
Waarom geen portie en toch weer veel Als je ... opvult met veeeeeeel kan je net zo goed ... eten  Alleen dan minder
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op dinsdag 10 januari 2012, 13:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 17:32
|
|
|
Stampot zuurkool Stampot andijvie Rookworst Rijstepap met appel en kaneel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 18:35
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Dank je voor de tip hoor...
Ik zal wel gewoon een boterham met pindakaas en komkommer eten daar kan ik weinig verkeerd mee doen... |
Frank en pindakaas. Dat mag wel in de krant.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIEKE000
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 18:43
|
|
|
Stukje kabeljauw met gorgonzola in de oven, dat doe je over de verse spinaziepasta....
MMMMMM...smullen ! en simpel klaar te maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 18:55
|
|
|
LIEKE000 schreef: | Stukje kabeljauw met gorgonzola in de oven, dat doe je over de verse spinaziepasta....
MMMMMM...smullen ! en simpel klaar te maken. |
Klinkt erg lekker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 19:50
|
|
|
Rijst met babi pangang en komkommersalade. Lekkerrrrr (wel zelf samengesteld dan)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 20:05
|
|
|
Broodje rookworst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 20:13
|
|
|
VISSER278 schreef: | Frank en pindakaas. Dat mag wel in de krant.  |
pindakaas...Hét Nederlandse nationale gerecht krijg ik echt niet doorgeslikt...baaaah in het kwadraat...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 20:37
|
|
|
FRANKT627 schreef: | pindakaas...Hét Nederlandse nationale gerecht krijg ik echt niet doorgeslikt...baaaah in het kwadraat... |
Die hele pot hoeft ook niet in 1 keer naar binnen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 21:40
|
|
|
YELNIN491 schreef: | Broodje rookworst  |
mjam, mjam, ik heb het vanmiddag gedaan met een broodje shoarma, en vanavond dus enkel een broodje aardbeienjam.
|
|
Naar boven |
|
|