| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 12:23
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Eerlijk gezegd vind ik dat niet Henk. Ik lees de bijdragen van Imre met plezier, en zijn humor is juist verfrissend. Hetzelfde is met Pieter, het is jammer dat dit nu zo moet eindigen. |
Ik geloof dat de term "knockout" in dit geval vergeleken mag worden met de engelse term "knock me of of my feet" ...en dus helemaal niet verkeerd bedoeld is... vind het dus ook erg jammer dat Imre, die op zijn beurt ook gewoon heel leuk uit de hoek kan komen dit nu aangrijpt om zijn abo op te zeggen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 12:31
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik lees hier ook iets anders in Hannah. Er is nl. een moment geweest, dat ze zijn mishandeling toegelaten heeft. Dat hij dus besefte, dat hij haar ongestraft kon vernederen, zonder gevolgen. Dat praat natuurlijk zijn gedrag niet goed, maar het zegt wel iets over haar verantwoordlijkheid. Ze heeft dingen toegelaten, die ze niet had moeten toelaten. |
Werkelijk Chat, soms vraag ik me af waar je ze vandaan haalt 
Net zo moeilijk als het is om er voor te kiezen uit zo'n relatie te vetrekken is het ook wel heel simpel gezegd dat je zoiets niet toe moet laten omdat je anders niet verantwoordelijk genoeg bent. In de meeste geweldadige relaties is het slachtoffer op een bepaalde manier afhankelijk gemaakt van de dader. De daders gaan hier vaak ook heel ver in en dan is er voor het slachtoffer eigenlijk helemaal geen keuze! Weggaan is vaak jarenlang helemaal geen optie, niet in de laatste plaats omdat het slachtoffer gewoon simpelweg niet durft. En wanneer dan eindelijk de keuze gemaakt is om te gaan, kan het soms nog heel lang duren voor het in de praktijk ook daadwerkelijk gebeurt. Daar komt ook nog eens bij, dat wanneer het een christen betreft, deze denkt helemaal niet te mogen vertrekken omdat dat een zonde zou zijn. Dus geloof me, gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel is wel het laatste waar het in zo'n situatie aan schort...
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op maandag 31 mei 2010, 12:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 12:38
|
|
|
|
Bedankt voor de open en eerlijke antwoorden op mijn vraag m.b.t. de keuze om te trouwen.
Geeft me weer stof tot nadenken...
GrZing
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 12:40
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik lees hier ook iets anders in Hannah. Er is nl. een moment geweest, dat ze zijn mishandeling toegelaten heeft. Dat hij dus besefte, dat hij haar ongestraft kon vernederen, zonder gevolgen. Dat praat natuurlijk zijn gedrag niet goed, maar het zegt wel iets over haar verantwoordlijkheid. Ze heeft dingen toegelaten, die ze niet had moeten toelaten. |
Sorry chat, maar dit is echt het lompste dat je tegen een mishandelde vrouw kan zeggen! Hoe dacht jij niet toe te staan dat je mishandeld word? Niet iedereen vertrekt na klap nr 1, en ja, dan is klap nummer 2 makkelijker gegeven omdat ze er de eerste keer mee weggekomen zijn. Dat zegt echter meer iets over de situatie waar de vrouw in zit dan over haar verantwoordelijkheidgevoel. Hoeveel vrouwen laten zichzelf niet in elkaar slaan om te voorkomen te de kinderen klappen krijgen? Als buitenstaander denken we dan heel makkelijk dat dat heel dom is, maar als jij in die situatie zit zie je dingen niet helder, het is een kwestie van overleven, elke dag weer.
Als ik mails tussen mijn ex en mij van net na de scheiding nu teruglees denk ik: waarom pikte ik dat! Dat komt omdat er nu afstand is,ik ben in therapie geweest, daar heb ik opnieuw moeten leren wat normaal was en niet. Ik heb aan moeten leren hoe ik mezelf tegen een manipulerende ex kon verweren, en geloof me, nu,3 jaar later,is dat nog wel eens een strijd. Soms lijkt het verzet staken om enigzins rust te krijgen nog de beste oplossing. Ik hoef die strijd op dit moment niet meer in mn eentje te voeren, ik heb iemand naast me die me overeind weet te houden, maar als je dat niet hebt valt het echt niet mee.
Jou uitspraak doet me erg aan de verklaring van mijn ex denken waarom hij me mishandeld had: je vroeg erom!
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op maandag 31 mei 2010, 12:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 12:43
|
|
|
|
Terug naar huis lopend bij de supermarkt vandaan komt er in de verte een vrouw aangelopen in een Bhurka, waarop zoonlief roept;
"Aaaaargh, Mamah! Ik zie een spook!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 12:45
|
|
|
|
Italiaanse roerbakgroenten met country aardappelpartjes (je weet wel, mét schilletje) en vissticks
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 12:53
|
|
|
|
aardappels, spercieboontjes en schnitzel met champignon-roomsaus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 12:53
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Sorry chat, maar dit is echt het lompste dat je tegen een mishandelde vrouw kan zeggen! Hoe dacht jij niet toe te staan dat je mishandeld word? Niet iedereen vertrekt na klap nr 1, en ja, dan is klap nummer 2 makkelijker gegeven omdat ze er de eerste keer mee weggekomen zijn. Dat zegt echter meer iets over de situatie waar de vrouw in zit dan over haar verantwoordelijkheidgevoel. Hoeveel vrouwen laten zichzelf niet in elkaar slaan om te voorkomen te de kinderen klappen krijgen? Als buitenstaander denken we dan heel makkelijk dat dat heel dom is, maar als jij in die situatie zit zie je dingen niet helder, het is een kwestie van overleven, elke dag weer.
Als ik mails tussen mijn ex en mij van net na de scheiding nu teruglees denk ik: waarom pikte ik dat! Dat komt omdat er nu afstand is,ik ben in therapie geweest, daar heb ik opnieuw moeten leren wat normaal was en niet. Ik heb aan moeten leren hoe ik mezelf tegen een manipulerende ex kon verweren, en geloof me, nu,3 jaar later,is dat nog wel eens een strijd. Soms lijkt het verzet staken om enigzins rust te krijgen nog de beste oplossing. Ik hoef die strijd op dit moment niet meer in mn eentje te voeren, ik heb iemand naast me die me overeind weet te houden, maar als je dat niet hebt valt het echt niet mee.
Jou uitspraak doet me erg aan de verklaring van mijn ex denken waarom hij me mishandeld had: je vroeg erom! | Het is natuurlijk een pijnlijk onderwerp. Maar het was een reactie op Hannah's voorbeeld. die man is natuurlijk een misdadiger, die straf verdient. En hij zou het natuurlijk ook als argument gebruiken. Maar er is natuurlijk heel wat mishandeling aan vooraf gegaan voordat hij tot dit extreme gedrag over is gegaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 12:57
|
|
|
|
Beste Chat,
IK vind dat je hier heel kort door de bocht reageerd je hebt echt geen idee waar je over praat! Dus ik zou willen zeggen houd je oordeel dan gewoon voor je......
Gr Peacedove
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 12:59
|
|
|
|
|
laat ik aardappelen doen, met spinazie en een hamburger.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 13:02
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Het is natuurlijk een pijnlijk onderwerp. Maar het was een reactie op Hannah's voorbeeld. die man is natuurlijk een misdadiger, die straf verdient. En hij zou het natuurlijk ook als argument gebruiken. Maar er is natuurlijk heel wat mishandeling aan vooraf gegaan voordat hij tot dit extreme gedrag over is gegaan. |
oftewel: ze zal er wel om gevraagd hebben. Echt chat...dit is nou wat we je gisteren probeerde uit te leggen: je bedoelt het vast goed maar het komt zo rot je mond uit. Zoals je het opschrijft is je eerste bijdrage een regelrecht verwijt naar de vrouw in kwestie toe, en in de tweede bijdrage is het alsof reden zoekt waarom de man het zou doen. Daar is maar 1 reden voor, dan ben je ziek in je hoofd. Zelfs als heb je de meest vreselijke vrouw die het bloed onder je nagels vandaan haald, dit doe je niet.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op maandag 31 mei 2010, 13:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 13:16
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 13:18
|
|
|
|
Hey Annet,
Daar kan ik alleen maar Amen op zeggen!
| ANNETTE792 schreef: | oftewel: ze zal er wel om gevraagd hebben. Echt chat...dit is nou wat we je gisteren probeerde uit te leggen: je bedoelt het vast goed maar het komt zo rot je mond uit. Zoals je het opschrijft is je eerste bijdrage een regelrecht verwijt naar de vrouw in kwestie toe, en in de tweede bijdrage is het alsof reden zoekt waarom de man het zou doen. Daar is maar 1 reden voor, dan ben je ziek in je hoofd. Zelfs als heb je de meest vreselijke vrouw die het bloed onder je nagels vandaan haald, dit doe je niet. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 13:30
|
|
|
|
Hey Aniet,
Woon je in friesland of in groningen? Dat maakt nl nog een verschil kwa afstand voor veel mensen!
Enne misschien praktisch de aanvangs tijd en eind tijd bij te vermelde, weten mensen ook waar ze aan toe zijn !
Gr, Peacedove
| ANITA324 schreef: | Tja dankje het is nog ver die datum maar liever op tijd laten weten dan dat ik het vergeet om hier wat te plaatsen en ik weet dat bij velen de agenda overvol zitten van 3 weken dus dacht ik waarom niet he. En ja ik hou best wel van een feestje en van mensen om mij heen Zo vind ik het leuk om mijn mede broeder en zuster op deze wijze verwelkom te heten want ook bij mij staat hier de deur open en wie zich daarin genodigt voelt kan mij op deze wijze bekendbaar maken of per mail in de box.
Shalom, |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 13:33
|
|
|
|
|
haha, en hoe heb je het opgelost met de dame in kwestie? of liep ze te ver weg, en sprak ze wellicht geen vloeiend nederlands?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 13:37
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Hannah...durf jij het aan met meester Pieter? Als jij je op geeft doe ik het ook.
Denk wel dat we lol hebben......en misschien kan Pietju nog wel iets van ons leren.  |
k weet niet hoor, of pieter wel iets van me leren kan........ maar wieweet helpt het een beetje, hihi, ik ben vast niet volleerd....  ik hoop wel dat de mail-cursus dan een beetje in de buurt wordt gegeven, want een buitenlandse reis is wel erg intensief om aan de man te komen, zeker 
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 31 mei 2010, 13:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIELIE304
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 13:42
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | hij is inderdaad super mariska!! ene grote vrolijke vriendelijke vruchtbare kikkerfamilie he? wie is beertje in de coulissen?  |
Haha, volgens mij kijken al jullie kids met grote ogen naar ons dan! Er staan dus allemaal beertjes in de coulissen!
Ik word helemaal melig als ik dat filmpje naast de picknick zet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 13:44
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | haha, en hoe heb je het opgelost met de dame in kwestie? of liep ze te ver weg, en sprak ze wellicht geen vloeiend nederlands? |
Gelukkig kon ze er wel om lachen, maar het schaamrood stond op men kaken haha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 13:47
|
|
|
|
verwijdert door mezelf
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op maandag 29 november 2010, 01:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 13:48
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Deze opmerking geeft mij de mogelijkheid je een paar adviezen te geven. Het eerste waar je aan moet denken, is dat je uit moet gaan van jezelf. Je hebt vast en zeker positieve eigenschappen en een goede vrouw kan daar doorheen zien. Misschien ben je onzeker van jezelf en durf je jezelf niet zo goed te uiten. Waarom zou je dat zijn, iedereen heeft zijn positieve en negatieve kanten en er is vast en zeker een vrouw, die bij je past...
Durf ook duidelijk te zijn. Laat niet met je sollen. Sommige vrouwen vinden aandacht wel leuk, maar willen zich nog niet binden. En dat wordt een eindeloos en hopeloos verhaal. Durf initiatief te nemen en durf ook nee te zeggen. Hoe moeilijker je te krijgen bent, hoe interessanter jij wordt. En vrouwen zijn dol op mannen die wat anders zijn en die niet zo gemakkelijk te krijgen zijn. |
Mooie theoretische uitleg Chatuliem, hoewel ik het niet helemaal met je eens ben. Waar jij vrouwen invult kan je ook heel goed mannen invullen......
Maar de praktijk is wat weerbarstiger denk je niet?
Willemijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 13:49
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | k weet niet hoor, of pieter wel iets van me leren kan........ maar wieweet helpt het een beetje, hihi, ik ben vast niet volleerd....  ik hoop wel dat de mail-cursus dan een beetje in de buurt wordt gegeven, want een buitenlandse reis is wel erg intensief om aan de man te komen, zeker 
. |
We kunnen wel vast een begin maken met de cursus
ZDZJNIEC(Zulke Dingen Zeg Je Niet In Een Chat): Hoe lang sta je al droog? Zou je seks met me willen hebben op onze eerste date? Ik hou niet van vrouwen met emoties en zo...... Ik zie dat je kinderen hebt......lastig........
Iemand nog meer afknappers?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 13:56
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | We kunnen wel vast een begin maken met de cursus
ZDZJNIEC(Zulke Dingen Zeg Je Niet In Een Chat): Hoe lang sta je al droog? Zou je seks met me willen hebben op onze eerste date? Ik hou niet van vrouwen met emoties en zo...... Ik zie dat je kinderen hebt......lastig........
Iemand nog meer afknappers?  |
Ben jij een beest in bed?
Sja...
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op maandag 31 mei 2010, 13:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 13:59
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | Zo woon ik in de 3 hoek van Groningen, Friesland en Drenthe in. Het is voor mij beide 30 minuten rijden van afstand tussen deze provincie`s in. Zo zou ik haast kunnen zeggen dat ik dicht bij Friesland lig als je de A7 afrijdt.
Tussen de middag vanaf 15.00 uur t/m de avond 00.00 uur zijn jullie allemaal van hartelijke welkom hoor!
Hartelijke groet,
Anita |
Sorry meis, voor mij is het echt ff te ver weg...en zoonlief is de dag daarna jarig dus moet me ook nog es voorbereiden op de visite
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 14:00
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | oftewel: ze zal er wel om gevraagd hebben. Echt chat...dit is nou wat we je gisteren probeerde uit te leggen: je bedoelt het vast goed maar het komt zo rot je mond uit. Zoals je het opschrijft is je eerste bijdrage een regelrecht verwijt naar de vrouw in kwestie toe, en in de tweede bijdrage is het alsof reden zoekt waarom de man het zou doen. Daar is maar 1 reden voor, dan ben je ziek in je hoofd. Zelfs als heb je de meest vreselijke vrouw die het bloed onder je nagels vandaan haald, dit doe je niet. |
Idd Annet... Ik zal op de bijdrages van Chat maar even niet reageren... Ben met stomheid geslagen en witheet van woede... Denk dat er dan niet echt een zinvolle bijdrage verschijnt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 14:02
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Ben jij een beest in bed?
Sja...  |
ROFL
En als je vraagt waarom ze het steeds over seks hebben krijg je als antwoord:"ik wil niet dat je tegenvalt". Daar val ik als een blok voor.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 14:05
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | Idd Annet... Ik zal op de bijdrages van Chat maar even niet reageren... Ben met stomheid geslagen en witheet van woede... Denk dat er dan niet echt een zinvolle bijdrage verschijnt. |
Hier nog 1...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 14:13
|
|
|
|
Dat is zeker een punt Annette! En Chat, het is niet de eerste keer dat het gebeurt...wellicht kun je voortaan met wat meer zorg je bewoordingen kiezen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 14:17
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Sorry meis, voor mij is het echt ff te ver weg...en zoonlief is de dag daarna jarig dus moet me ook nog es voorbereiden op de visite  |
Je kan ook niet op beide plaatsen zijn he maar wat leuk voor je zoon hoe jong mag hij worden dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 14:19
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | | Je kan ook niet op beide plaatsen zijn he maar wat leuk voor je zoon hoe jong mag hij worden dan? |
Hij word al een hele grote jongen van 5 jaar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|