| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 14 juni 2010, 20:36
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Ik kijk uit naar donderdag, eindelijk weer eens een vrije dag na bijna 2 weken. Ga alleen maar leuke dingen doen die dag!  |
Ik kijk uit naar :
- zaterdag...... voetbal kijken met vrienden en daarna verder verjaardag vieren - donderdag over een week....voor 3 dagen naar TT Assen - zondag 27 juni....... mijn dochtertje wordt 10jr op 28ste, dus 27ste vieren - zaterdag 3 juli...... lekker picknicken op de hei - zaterdag 10 juli...... Bbq met vrienden - 24 en 25 juli....naar de new wine conferentie op het flevo terrein - 29 juli....... 11 dagen met mijn kids naar Rhodos.
agenda staat vol zat.... heb alleen t weekend van 17 juli nog niets
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op dinsdag 15 juni 2010, 22:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: maandag 14 juni 2010, 20:42
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Ik kijk best uit naar de 2e helft van oktober. Zoals het er nu naar uitziet word ik dan papa. Nu maar hopen en bidden dat het deze keer wel goedgaat. |
Wat ontzettend spannend Pieter, ik hoop en bid met jullie mee!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: maandag 14 juni 2010, 20:46
|
|
|
|
Ik moest bij het lezen hiervan onmiddellijk denken aan het lied;
Herstel mijn eerste liefde http://www.youtube.com/watch?v=1ZU-cadjIq4
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: maandag 14 juni 2010, 20:55
|
|
|
|
|
13 juli... ik hoop die dag te vertrekken naar IJsland om daar twee weken rond te trekken!! Een langgekoesterde droom...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 14 juni 2010, 21:00
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Ik kijk uit naar donderdag, eindelijk weer eens een vrije dag na bijna 2 weken. Ga alleen maar leuke dingen doen die dag!  |
Misschien vinden jullie het wel raar, maar ik kijk uit naar de dag dat Jezus terugkomt... Nou vooruit, ik kijk uit naar as. vrijdag, waar ik weer een morgen mag proefdraaien op de peutergroep, veeeel beter dan dat thuiszitten in m'n uppie... en ik krijg er nog liefde voor terug ook...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: maandag 14 juni 2010, 21:10
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Op dit forum lees ik weleens de kreet WWJD, what would Jesus Do. Zou Jezus ook maar n beetje de boel laten waaien op diverse punten? Iets prijsgeven om wat andere puntjes heel misschien wel te bereiken? Zijn radicale standpunten prijs geven ivm de moderne tijd of voor de gewenstte rust na gedane arbeid (prediking in Zijn geval) Ik dacht het niet! Hij stond op de barricade, veegde het tempelplein eigenhandig schoon, vertelde de leiders van het land precies wat hij vond, ook al gingen ze Hem daarom haten en kostte Hem dat zijn leven.
Wilders is geen replica van Jezus, verre van dat, maar door zijn inzet en de manier waarop hij de consequenties draagt van zijn woorden, maakt hij dat alle christenpolitici zich heel, heel heel erg MOETEN schamen. |
Ik vind Geert Wilders in die zin een voorbeeld dat hij klip en klaar aangeeft waar hij voor staat, met zijn partij. Radicaliteit is hem niet bepaald vreemd... Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat bewonderingswaardige en nastrevenswaardige eigenschappen vind...
Werken en je goed gedragen! Voor fouten en misdragingen zul je boeten! Nederland moet Nederland blijven, met eigen cultuur, goede zorg en kwalitatief hoogstaand onderwijs. Gezag moet gelden.
Voor mij is dit wel een beetje de kern van het programma van de PVV. Met de punten op zich hoeft niets mis te zijn, maar door de toonzetting en de radicaliteit gaat het programma mijns inziens veels te kort door de bocht gaan. Ik kan niet aan de indruk ontkomen (na het lezen van het partijprogramma) dat Wilders keihard is voor de mensen die niet voldoen aan zijn ideologie. Zij worden meedogenloos 'gestraft' en dan heb ik het niet alleen over de vreemdelingen die zich misdragen of geen werk (meer) hebben... Kortom, ik mis de sociale bewogenheid in zijn programma.
Jezus was radicaal in Zijn standpunten en Zijn daden, én Hij was (is) met innerlijke ontferming bewogen... Jezus rekende af met de daden van mensen, hun godsdienst en hun houding, Wilders lijkt af te rekenen met de mensen zélf...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: maandag 14 juni 2010, 21:12
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Misschien vinden jullie het wel raar, maar ik kijk uit naar de dag dat Jezus terugkomt... Nou vooruit, ik kijk uit naar as. vrijdag, waar ik weer een morgen mag proefdraaien op de peutergroep, veeeel beter dan dat thuiszitten in m'n uppie... en ik krijg er nog liefde voor terug ook...  |
Gaaf zeg ! Hoop dat het van beide kanten goed bevalt! Zal duimen voor je! Mocht het niets worden is mijn werk dan niets voor jou? Ook erg leuk en heeft zijdelings met kinderen te maken, nieuw leven!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 14 juni 2010, 21:14
|
|
|
|
Maandag 14 juni:
LAAT GELD BUITEN BESCHOUWING!
Meet succes nooit af naar geldelijk voordeel, dat is niet in de geest van MIJN KONINKRIJK. Je succes wordt bepaald naar de mate, waarin je MIJN wil en gedachten aan de mensen om je heen hebt geopenbaard. Je succes wordt bepaald naar de mate, waarin je omgeving de uitwerking van MIJN wil in jouw leven heeft gezien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 14 juni 2010, 21:20
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Misschien vinden jullie het wel raar, maar ik kijk uit naar de dag dat Jezus terugkomt...
|
is helemaal niet raar hoor..... ik had het er net niet bijgezet, maar wilde dat in een verdere reactie gaan doen, eerst eens kijken hoe het topic loopt.
| SUSANNAH475 schreef: | Nou vooruit, ik kijk uit naar as. vrijdag, waar ik weer een morgen mag proefdraaien op de peutergroep, veeeel beter dan dat thuiszitten in m'n uppie... en ik krijg er nog liefde voor terug ook...  |
nou vooruit ...??? zeg je dan....is toch hartstikke gaaf....... tot dat Jezus terugkomt kan nog wel een tijd duren, dus niet gaan zitten niksen, maar doen wat je kan doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 14 juni 2010, 21:20
|
|
|
|
persoonlijk heb ik een dubbel gevoel bij Wilders. Als persoon, voor zover ik hem uit de media ken natuurlijk, vind ik het een onprettig figuur, die niets liever doet als krijsen tegen moslims.
Als Partij leiderheb ik respect voor hem zoals hij staat voor zijn idealen. Idealen waarin ik in grote lijnen mezelf in terug vind. Met veel van zijn standpunten ben ik het dan ook eens, maar net zoals Liesbeth al zei: hij mist de menselijkheid. Persoonlijk vind ik het wel prettig dat zijn partij zoveel stemmen heeft gekregen. Het is niets meer dan een duidelijk signaal naar de christelijke partijen dat ze ook eens voor hun standpunten moeten uitkomen.
Als ik de SGP en de PVV naast elkaar leg dan zie ik geen wereld van verschil namelijk, ik zie wel dat de standpunten gemotiveerd worden vanuit een volstrekt ander oogpunt, èn.... dat Wilders wèl hardop zegt wat de SGP fluisterd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 14 juni 2010, 21:21
|
|
|
|
mooi dat je dit er bij hebt gezet.... kunnen we tijdens het lezen er een goed lied bij luisteren !
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op maandag 14 juni 2010, 21:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 14 juni 2010, 21:25
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | @Tess Dus jij kan wel leven met een jaarlijkse massamoord op ongeboren leven EN je noemt jezelf christen.... tja, dan valt er verder weinig meer te zeggen he... |
Ik heb nooit gezegd dat ik voor "massamoord" ben, Pieter... Ik heb benoemd dat ik tegen een totaal verbod op abortus ben! We kunnen nu wel met zen allen heel naïef gaan doen alsof we in de middeleeuwen zijn blijven steken, maar de werkelijkheid is dat we in een kille, keiharde maatschappij leven waarin vrouwen en meisjes nu eenmaal aan de lopende band ongewenst zwanger raken...daarbij is dat ook nogal eens niet een kwestie van "eigen schuld dikke bult"... Moeten deze vrouwen dan volgens jou toch maar gewoon het kind op de wereld zetten, met alle eventuele gevolgen van dien (ik denk je kunt ze zelf wel invullen)...een kind gedwongen op de wereld laten komen wetend dat het een rotleven zal gaan krijgen...dat vind ik pas onchristelijk! Ik vind zeker dat abortus aan banden gelegd moet worden, maar ben wel zo helder van geest te zien dat er uitzonderingen zijn... Vind je opmerking dan ook erg denigrerend en kwetsend overkomen en zou het fijn vinden als je voortaan eerst goed leest alvorens je conclusies te trekken.
| Quote: | | (goed, als je het mij vraagt want ik ben tegen een totaal verbod op abortus) |
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op maandag 14 juni 2010, 21:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 14 juni 2010, 21:25
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | is helemaal niet raar hoor..... ik had het er net niet bijgezet, maar wilde dat in een verdere reactie gaan doen, eerst eens kijken hoe het topic loopt.
nou vooruit ...??? zeg je dan....is toch hartstikke gaaf....... tot dat Jezus terugkomt kan nog wel een tijd duren, dus niet gaan zitten niksen, maar doen wat je kan doen. |
hihi... ja is ook gaaf, maar ik baal er wel eens van dat ik zoveel thuis zit en dan ook nog eens geen mensen ontmoet, dat breekt je op den duur. En ik ben het ook helemaal met je eens dat je niet moet gaan zitten niksen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 14 juni 2010, 21:26
|
|
|
|
| LIESBETH326 schreef: | Ik vind Geert Wilders in die zin een voorbeeld dat hij klip en klaar aangeeft waar hij voor staat, met zijn partij. Radicaliteit is hem niet bepaald vreemd... Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat bewonderingswaardige en nastrevenswaardige eigenschappen vind...
Werken en je goed gedragen! Voor fouten en misdragingen zul je boeten! Nederland moet Nederland blijven, met eigen cultuur, goede zorg en kwalitatief hoogstaand onderwijs. Gezag moet gelden.
Voor mij is dit wel een beetje de kern van het programma van de PVV. Met de punten op zich hoeft niets mis te zijn, maar door de toonzetting en de radicaliteit gaat het programma mijns inziens veels te kort door de bocht gaan. Ik kan niet aan de indruk ontkomen (na het lezen van het partijprogramma) dat Wilders keihard is voor de mensen die niet voldoen aan zijn ideologie. Zij worden meedogenloos 'gestraft' en dan heb ik het niet alleen over de vreemdelingen die zich misdragen of geen werk (meer) hebben... Kortom, ik mis de sociale bewogenheid in zijn programma.
Jezus was radicaal in Zijn standpunten en Zijn daden, én Hij was (is) met innerlijke ontferming bewogen... Jezus rekende af met de daden van mensen, hun godsdienst en hun houding, Wilders lijkt af te rekenen met de mensen zélf... |
tja, je kunt Jezus en Wilders idd niet overal in vergelijken... daar gaat het niet om, ik wil de grote blonde leider absoluut niet vergelijken met de Zoon van God. Met de vergelijking dat beiden de haat en schimpscheuten van tegenstanders voor lief nemen teneinde hun standpunten te kunnen verkondigen, is het maximale wel bereikt. Ik hoop dat Wilders wel van zn AOW mag genieten, hetzij op 65 hetzij met 67 jaar. Gezien de steeds groter groeiende haat bij de politiek correcten, verwacht ik echter dat hij de weg van Fortuyn zal gaan. Benieuwd of de krokodilletranen dan ook op CM forum vloeien...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 14 juni 2010, 21:29
|
|
|
|
Je hoeft niet bang te zijn, al gaat de storm tekeer. Leg maar gewoon je hand in die van onze Heer.
Je hoeft niet bang te zijn als oorlog komt of pijn. Jezus zal als een muur rondom jouw leven zijn.
Je hoeft niet bang te zijn al gaan de lichten uit. God is er en Hij blijft als jij je ogen sluit.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 14 juni 2010, 21:29
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Misschien vinden jullie het wel raar, maar ik kijk uit naar de dag dat Jezus terugkomt... |
Niks raars aan hoor Sus, ik kijk er met je mee naar uit 
En ik kijk uit naar morgen...wanneer ik voor de eerste keer mee mag gaan draaien als taalcoach voor Vluchtelingenwerk
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op maandag 14 juni 2010, 21:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 14 juni 2010, 21:30
|
|
|
|
Mooi!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: maandag 14 juni 2010, 21:36
|
|
|
|
Ik zou daar vaker bij stil moeten staan. Het is een gebed, erg mooi!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 14 juni 2010, 21:40
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Ik heb nooit gezegd dat ik voor "massamoord" ben, Pieter... Ik heb benoemd dat ik tegen een totaal verbod op abortus ben! We kunnen nu wel met zen allen heel naïef gaan doen alsof we in de middeleeuwen zijn blijven steken, maar de werkelijkheid is dat we in een kille, keiharde maatschappij leven waarin vrouwen en meisjes nu eenmaal aan de lopende band ongewenst zwanger raken...daarbij is dat ook nogal eens niet een kwestie van "eigen schuld dikke bult"... Moeten deze vrouwen dan volgens jou toch maar gewoon het kind op de wereld zetten, met alle eventuele gevolgen van dien (ik denk je kunt ze zelf wel invullen)...een kind gedwongen op de wereld laten komen wetend dat het een rotleven zal gaan krijgen...dat vind ik pas onchristelijk! Ik vind zeker dat abortus aan banden gelegd moet worden, maar ben wel zo helder van geest te zien dat er uitzonderingen zijn... Vind je opmerking dan ook erg denigrerend en kwetsend overkomen en zou het fijn vinden als je voortaan eerst goed leest alvorens je conclusies te trekken. |
Kijk Tess... dat bedoel ik nou. Jij noemt het middeleeuws en jij bekijkt het vanuit een breder perspectief.
Ik vind IEDERE abortus moord, ik ga hierbij uit van de Bijbel. In de bijbel staat heel duidelijk Gij zult niet doden. Bij een abortus speel je voor God, wil jij de beslissing nemen dat een kind wel of niet mag leven. Door dat spelletje, voor God willen spelen, is de hele zondeval begonnen. In Nederland mag tot 24 weken geaborteerd worden. Enig idee hoe ver een kindje dan al is? In Nederland jaarlijks 30.000 abortussen, en nog op kosten van de premiebetaler ook. 30.000.... is dat genoeg om het als massamoord te betitelen of zullen we wachten tot de 50.000 PER JAAR bereikt is.
En al die meisjes en vrouwen die volgens jou ongewenst zwanger raken... Nee, ik geloof niet dat er 30.000 vrouwen per jaar zwanger worden na een verkrachting. Voor minimaal 98% is het gewoon wel, eigen schuld, dikke bult. En ja, voor eigen schuld dikke bult, mag jezelf opdraaien.
Ik heb best goed gelezen hoor Tess, voordat ik jou beantwoord heb, en deze keer ook. Daarna heb ik mijn conclusies getrokken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 14 juni 2010, 21:40
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Ik heb nooit gezegd dat ik voor "massamoord" ben, Pieter... Ik heb benoemd dat ik tegen een totaal verbod op abortus ben! We kunnen nu wel met zen allen heel naïef gaan doen alsof we in de middeleeuwen zijn blijven steken, maar de werkelijkheid is dat we in een kille, keiharde maatschappij leven waarin vrouwen en meisjes nu eenmaal aan de lopende band ongewenst zwanger raken...daarbij is dat ook nogal eens niet een kwestie van "eigen schuld dikke bult"... Moeten deze vrouwen dan volgens jou toch maar gewoon het kind op de wereld zetten, met alle eventuele gevolgen van dien (ik denk je kunt ze zelf wel invullen)...een kind gedwongen op de wereld laten komen wetend dat het een rotleven zal gaan krijgen...dat vind ik pas onchristelijk! Ik vind zeker dat abortus aan banden gelegd moet worden, maar ben wel zo helder van geest te zien dat er uitzonderingen zijn... Vind je opmerking dan ook erg denigrerend en kwetsend overkomen en zou het fijn vinden als je voortaan eerst goed leest alvorens je conclusies te trekken. |
Nu ben ik eigenlijk nieuwsgierig geworden wat voor jou dan de uitzonderingen zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 14 juni 2010, 22:07
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | | Nu ben ik eigenlijk nieuwsgierig geworden wat voor jou dan de uitzonderingen zijn. |
Ik denk dan bijvoorbeeld aan meisjes die door een verkrachting zwanger geraakt zijn...of iemand die verslaafd is aan allerlei vormen van drugs en een kind totaal geen toekomst kan bieden en ook geen familie o.i.d. heeft om op terug te vallen... Uitzondering vind ik natuurlijk wanneer iemand willens en wetens onveilig gevreeën heeft met haar vriendje en nu ze ineens zwanger blijkt te zijn besluit dat een kind niet in het plaatje past van drinken en feesten. Ik zou me kunnen voorstellen dat er een soort "screening" aan vooraf gaat...waar na een psychologische beoordeling en gegronde beargumentering van een arts een abortus "goedgekeurd" kan worden. Ik denk aan mijn nicht, die aan een aantal ziekten lijd...waaronder twee verschillende spierziekten...Ze was, ondanks pilgebruik (naderhand bleek dat deze te licht geweest was) zwanger geraakt en wist dat ze, buiten het feit dat ze zelf fysiek niet in staat was om voor het kindje te zorgen, ook nog eens een zwaar gehandicapt kindje op de wereld zou zetten. Ze heeft zelfs in eerste instantie nog gekeken naar de kansen...in hoeverre zal het kindje gehandicapt zijn?...is er een manier waarop ik (een groot deel van) de zorg wel op mij kan nemen? Uiteindelijk heeft ze een miskraam gehad, maar wanneer dat niet het geval geweest was, was ze ws. overgegaan tot abortus. En ik kan haar dat, in dit geval, zeker niet kwalijk nemen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SANDRA206
|
|
Geplaatst: maandag 14 juni 2010, 22:16
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | eigenlijk gewoon 1-1 dus zonder geluk vaart niemand wel. en ff realistisch... nederland heeft veul geluk nodig  |
....das tactiek, wij bouwen rustig op wij weten inmiddels van een eerder wk dat knallend beginnen, zoals jullie eerste wedstrijd nu bijvoorbeeld een goed voorbeeld is, de favoriet zijn en de verwachte winnaar, vaak tot niks leidt hardlopers zijn.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 14 juni 2010, 22:19
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Kijk Tess... dat bedoel ik nou. Jij noemt het middeleeuws en jij bekijkt het vanuit een breder perspectief.
Ik vind IEDERE abortus moord, ik ga hierbij uit van de Bijbel. In de bijbel staat heel duidelijk Gij zult niet doden. Bij een abortus speel je voor God, wil jij de beslissing nemen dat een kind wel of niet mag leven. Door dat spelletje, voor God willen spelen, is de hele zondeval begonnen. In Nederland mag tot 24 weken geaborteerd worden. Enig idee hoe ver een kindje dan al is? In Nederland jaarlijks 30.000 abortussen, en nog op kosten van de premiebetaler ook. 30.000.... is dat genoeg om het als massamoord te betitelen of zullen we wachten tot de 50.000 PER JAAR bereikt is.
En al die meisjes en vrouwen die volgens jou ongewenst zwanger raken... Nee, ik geloof niet dat er 30.000 vrouwen per jaar zwanger worden na een verkrachting. Voor minimaal 98% is het gewoon wel, eigen schuld, dikke bult. En ja, voor eigen schuld dikke bult, mag jezelf opdraaien.
Ik heb best goed gelezen hoor Tess, voordat ik jou beantwoord heb, en deze keer ook. Daarna heb ik mijn conclusies getrokken. |
Ik ga niet met cijfertjes gooien Pieter, daar ben ik niet in thuis... Ik geloof je als je zegt dat er zoveel abortussen plaats vinden. maar weet er wel genoeg van om te weten dat het vaak genoeg gebeurd dat meisjes op een andere manier zwanger raken dan "eigen schuld dikke bult"...Er word ook veel te makkelijk omgegaan met abortus, dat heb ik nooit betwist. Maar zoals je hierboven in mijn reactie op Annette ziet, vind ik dat er uitzonderingen zijn. Ik ben het met je eens dat het absurd is dat de foetus tot 24 weken weggehaald mag worden en vind dan ook dat die grens omlaag zou moeten. Hoe dan ook betekent het dat je na de 8 weken een leven beeïndigd, en persoonlijk zou ik het nooit over mijn hart verkrijgen om te doen. Maar ik kan het ook niet over mijn hart verkrijgen om te zeggen dat een abortus ten allen tijde verboden moet worden.
Zo zie je maar, dat we er allebei een iets andere kijk op hebben betekent niet dat ik het maar normaal vind dat er zoveel ongeboren levens beeïndigd worden, een conclusie die jij wel trok waaruit je vervolgens ook nog eens concludeerde dat ik dan geen christen zou mogen zijn. En dat vind ik heel jammer, want dat ik er niet helemaal hetzelfde over denk als jij maakt me m.i. nog geen slecht christen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SANDRA206
|
|
Geplaatst: maandag 14 juni 2010, 22:29
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Ben ik een keer op tijd thuis, mag ik gaan strijken en stofzuigen en dat met dit prachtige weer . Heb medelijden..... |
...stofzuigen is zo klaar ik weiger om twee uur achter een strijkplank te staan ik heb perfekt leren vouwen en strijk elke avond vijf minuten dat wat iedereen aan gaat trekken en ook wij zien er elke dag keurig uit , scheelt zooooveel tijd en heerlijk in de zon
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 14 juni 2010, 22:29
|
|
|
|
| SANDRA206 schreef: | ....das tactiek, wij bouwen rustig op wij weten inmiddels van een eerder wk dat knallend beginnen, zoals jullie eerste wedstrijd nu bijvoorbeeld een goed voorbeeld is, de favoriet zijn en de verwachte winnaar, vaak tot niks leidt hardlopers zijn.....  |
Wat ik wel jammer vond is dat ze zulke korte pauzes hebben tussen 1e en 2e helft... ik zat het net tegen mezelf te zeggen hahaha... en ja hoor, doelpunt voor oranje... maar ja, voor mij was 't nog pauze, dus heb die maar gezien in de H (herhaling)... 2e doelpunt (weer voor oranje) wel live gezien...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 14 juni 2010, 22:30
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Ik ga niet met cijfertjes gooien Pieter, daar ben ik niet in thuis... Ik geloof je als je zegt dat er zoveel abortussen plaats vinden. maar weet er wel genoeg van om te weten dat het vaak genoeg gebeurd dat meisjes op een andere manier zwanger raken dan "eigen schuld dikke bult"...Er word ook veel te makkelijk omgegaan met abortus, dat heb ik nooit betwist. Maar zoals je hierboven in mijn reactie op Annette ziet, vind ik dat er uitzonderingen zijn. Ik ben het met je eens dat het absurd is dat de foetus tot 24 weken weggehaald mag worden en vind dan ook dat die grens omlaag zou moeten. Hoe dan ook betekent het dat je na de 8 weken een leven beeïndigd, en persoonlijk zou ik het nooit over mijn hart verkrijgen om te doen. Maar ik kan het ook niet over mijn hart verkrijgen om te zeggen dat een abortus ten allen tijde verboden moet worden.
Zo zie je maar, dat we er allebei een iets andere kijk op hebben betekent niet dat ik het maar normaal vind dat er zoveel ongeboren levens beeïndigd worden, een conclusie die jij wel trok waaruit je vervolgens ook nog eens concludeerde dat ik dan geen christen zou mogen zijn. En dat vind ik heel jammer, want dat ik er niet helemaal hetzelfde over denk als jij maakt me m.i. nog geen slecht christen... |
ik ga niet met iemand in discussie of iemand al dan niet een goed christen is. hetzelfde verwijt treft mij ook geregeld hier op het forum.
feit blijft dat iedere abortus een moord is. en ja ook ik ken gevallen waarbij ik begreep waarom er toe overgegaan is. maar dat maakt het misdrijf niets minder! enne... ook hier spreekt helaas een ervaringsdeskundige op het gebied van kinderen met handicaps wat al bekend was voor de geboorte.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 14 juni 2010, 22:33
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ik ga niet met iemand in discussie of iemand al dan niet een goed christen is. hetzelfde verwijt treft mij ook geregeld hier op het forum.
feit blijft dat iedere abortus een moord is. en ja ook ik ken gevallen waarbij ik begreep waarom er toe overgegaan is. maar dat maakt het misdrijf niets minder! enne... ook hier spreekt helaas een ervaringsdeskundige op het gebied van kinderen met handicaps wat al bekend was voor de geboorte. |
Toch haalde ik hier heel wat anders uit hoor...
| Quote: | @Tess Dus jij kan wel leven met een jaarlijkse massamoord op ongeboren leven EN je noemt jezelf christen.... tja, dan valt er verder weinig meer te zeggen he... |
Blijkbaar vind jij mijn mening en het christenzijn niet samen gaan...
Maar goed, Dan moeten we het er denk maar over eens zijn dat we het niet eens zijn... Raakt een beetje offtopic nu!
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op maandag 14 juni 2010, 22:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
|
|
|
|
| SANDRA206 schreef: | ....das tactiek, wij bouwen rustig op wij weten inmiddels van een eerder wk dat knallend beginnen, zoals jullie eerste wedstrijd nu bijvoorbeeld een goed voorbeeld is, de favoriet zijn en de verwachte winnaar, vaak tot niks leidt hardlopers zijn.....  |
bla bla bla Sandra enne... hoevaak zijn jullie al wereldkampioen voetbal geweest dan??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
|
|
|
|
| SANDRA206 schreef: | ...stofzuigen is zo klaar ik weiger om twee uur achter een strijkplank te staan ik heb perfekt leren vouwen en strijk elke avond vijf minuten dat wat iedereen aan gaat trekken en ook wij zien er elke dag keurig uit , scheelt zooooveel tijd en heerlijk in de zon  |
5 minuten ? zeg uuuh Sandra, kan ik misschien speedcursusje strijken doen bij jou ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 14 juni 2010, 22:43
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Toch haalde ik hier heel wat anders uit hoor...
Blijkbaar vind jij mijn mening en het christenzijn niet samen gaan...
Maar goed, Dan moeten we het er denk maar over eens zijn dat we het niet eens zijn... |
dat ik niet in een verdere discussie ga, wil niet zeggen dat ik een andere mening heb gekregen. moord is moord is onverenigbaar met christen zijn. maar gelukkig is er genade en vergeving, ook voor deze zonde. kijk maar naar de moordenaar die naast Hem aan het kruis hing.
met jouw laatste zin ben ik het overigens wel eens.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |