Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 23:15
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ach je moet je eigen niet zo druk maken je bent zelf toch ook klein geweest  |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 23:21
|
|
|
LEANNE226 schreef: |  |
Dat zij mijn moeder vroeger als ze boos was ik sta te koken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 22 februari 2012, 08:07
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Dat zij mijn moeder vroeger als ze boos was ik sta te koken  |
Waarom zou ik boos worden van koken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 22 februari 2012, 09:10
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Waarom zou ik boos worden van koken?  |
Ach het zal zijn tijd nog wel even duren, dat ze ook in Friesland gaan integreren, en Nederlandse gezegdes leren Uiteindelijk lukt het met andere minderheden ook al aardig
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op woensdag 22 februari 2012, 09:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 22 februari 2012, 13:25
|
|
|
Vandaag begint de vasten...dus eet ik maar beschuitjes en radijsjes...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 22 februari 2012, 14:06
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Vandaag begint de vasten...dus eet ik maar beschuitjes en radijsjes... |
Vasten met beschuitjes en radijsjes??? Bij het vasten eet je toch ff helemaal niet? Of is het "soberen"?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 22 februari 2012, 14:09
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Vasten met beschuitjes en radijsjes??? Bij het vasten eet je toch ff helemaal niet? Of is het "soberen"?  |
40 dagen vasten (ik bedoel dan niet eten) zou nefast zijn...het is inderdaad soberen...eigenlijk is vasten meer dan alleen maar minder of soberder eten maar goed aangezien er teveel ant-katholieken zijn is dit geen onderwerp voor deze topic of CM in het algemeen.
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op woensdag 22 februari 2012, 14:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 22 februari 2012, 14:10
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ach het zal zijn tijd nog wel even duren, dat ze ook in Friesland gaan integreren, en Nederlandse gezegdes leren Uiteindelijk lukt het met andere minderheden ook al aardig  |
Ach, hoe groot is het verschil tussen ziedend en siede?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 22 februari 2012, 14:13
|
|
|
FRANKT627 schreef: | 40 dagen vasten (ik bedoel dan niet eten) zou nefast zijn...het is inderdaad soberen...eigenlijk is vasten meer dan alleen maar minder of soberder eten maar goed aangezien er teveel ant-katholieken zijn is dit geen onderwerp voor deze topic of CM in het algemeen. |
Je hoeft geen Katholiek te zijn, om bekend te zijn met vasten. Ook "Protestanten" kennen zowel vasten als vooral ook "versoberen".
Maar aangezien dit topic over lekker eten gaat....... past dat vast beter in een ander topic
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 22 februari 2012, 14:30
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Je hoeft geen Katholiek te zijn, om bekend te zijn met vasten. Ook "Protestanten" kennen zowel vasten als vooral ook "versoberen".
Maar aangezien dit topic over lekker eten gaat....... past dat vast beter in een ander topic  |
En wat komt er bij jou op tafel?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: woensdag 22 februari 2012, 19:15
|
|
|
FRANKT627 schreef: | En wat komt er bij jou op tafel? |
Gevraagd: goed recept voor konijn. Ben een leek in konijn maken, dus ... tot zolang in de frigo !
herman
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 22 februari 2012, 19:48
|
|
|
Ik eet geen konijn
Heb lekker aardappetjes gebakken met een tartaatje en doperwten erbij!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 22 februari 2012, 21:46
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ach het zal zijn tijd nog wel even duren, dat ze ook in Friesland gaan integreren, en Nederlandse gezegdes leren Uiteindelijk lukt het met andere minderheden ook al aardig  |
Wij doen hier heel normaal tegen de Hollandse minderheid hoor, zij kunnen er ook niks aan doen en wij discrimineren niet. Er zitten ook wel goede tussen.
Thomas, is mijn Nederlands een beetje te volgen?
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 22 februari 2012, 22:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 22 februari 2012, 23:00
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Wij doen hier heel normaal tegen de Hollandse minderheid hoor, zij kunnen er ook niks aan doen en wij discrimineren niet. Er zitten ook wel goede tussen.
Thomas, is mijn Nederlands een beetje te volgen? |
idd een beetje maar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 00:04
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ik eet geen konijn
Heb lekker aardappetjes gebakken met een tartaatje en doperwten erbij! |
Van dat vermageren komt zeker niet veel meer in huis...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op donderdag 23 februari 2012, 07:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 07:19
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Gevraagd: goed recept voor konijn. Ben een leek in konijn maken, dus ... tot zolang in de frigo !
herman |
Door de band genomen, eten konijnen alleen kool, en wat wij benoemen onkruid dat zijn dan de wilde konijnen. Tamme konijnen eten doorgaans veel zaden, en krijgen af en toe een worteltje, wilde konijnen doorgaans geen worteltje. Dat wilde konijnen door de band genomen minder, tot geen worteltjes eten heeft weer te maken met het feit, de jagers, het kost te veel tijd die dingen op te graven. Het is ook veel beter geen wijn op te dienen, daar konijnen slecht tegen vocht kunnen, water is ook uit den boze.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 10:41
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Door de band genomen, eten konijnen alleen kool, en wat wij benoemen onkruid dat zijn dan de wilde konijnen. Tamme konijnen eten doorgaans veel zaden, en krijgen af en toe een worteltje, wilde konijnen doorgaans geen worteltje. Dat wilde konijnen door de band genomen minder, tot geen worteltjes eten heeft weer te maken met het feit, de jagers, het kost te veel tijd die dingen op te graven. Het is ook veel beter geen wijn op te dienen, daar konijnen slecht tegen vocht kunnen, water is ook uit den boze.  |
Wat een apart recept
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 14:32
|
|
|
Ik vrees het ergste voor vandaag... kokkin is ziek
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 15:27
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Gevraagd: goed recept voor konijn. Ben een leek in konijn maken, dus ... tot zolang in de frigo !
herman |
moet je vragen aan iemand die ook goed is in stoofvlees  het konijn ff aanbraden, en dan blussen, en een uurke zachtjes laten sudderen, hier kan je ook ajuin (en een peke) erbij doen Verschil is vooral hoe je het vocht maakt Ik "blus" na het aanbraden het konijn met een trappist, maar kan ook met wijn, of cognac... naar keuze creatief dus, Bij konijn kan je ook creatief met kruiden experimenteren naar goesting. zowel look, tijm, paprika laurier, zijn allen smaken die erbij passen tijdens het stoven nadien kan je van het overblijvend vocht een saus bindend maken door een bruine sausbinder (maizena noemen ze dat bij ons)
Laatst aangepast door
|
XABIA794
|
op donderdag 23 februari 2012, 15:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 16:01
|
|
|
XABIA794 schreef: | moet je vragen aan iemand die ook goed is in stoofvlees  het konijn ff aanbraden, en dan blussen, en een uurke zachtjes laten sudderen, hier kan je ook ajuin (en een peke) erbij doen Verschil is vooral hoe je het vocht maakt Ik "blus" na het aanbraden het konijn met een trappist, maar kan ook met wijn, of cognac... naar keuze creatief dus, Bij konijn kan je ook creatief met kruiden experimenteren naar goesting. zowel look, tijm, paprika laurier, zijn allen smaken die erbij passen tijdens het stoven nadien kan je van het overblijvend vocht een saus bindend maken door een bruine sausbinder (maizena noemen ze dat bij ons)  |
In plaats van sausbinder kan je een paar sneetjes brood nemen met mosterd. Of wat pontekoek....Konijn met bruine trappist is nog het beste...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 16:22
|
|
|
PIETER649 schreef: | Ik vrees het ergste voor vandaag... kokkin is ziek  |
Ach Pieter het nummer van de pizzakoerier ken jij toch uit je hoofd Laat die lieve vrouw van je maar eens effe lekker uitzieken he Enne je kan toch wel wat maken he een echte vent als jij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 17:27
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ach Pieter het nummer van de pizzakoerier ken jij toch uit je hoofd Laat die lieve vrouw van je maar eens effe lekker uitzieken he Enne je kan toch wel wat maken he een echte vent als jij  |
Oftie iets te eten kan maken...weet ik niet.... Maar weet je....iets vinden om te ETEN....dat lukt zeker!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 17:34
|
|
|
FRANKT627 schreef: | In plaats van sausbinder kan je een paar sneetjes brood nemen met mosterd. Of wat pontekoek....Konijn met bruine trappist is nog het beste...  |
ewel, dat is wat ik bedoel met ne goeie stoofvleesmaker trappist en 2 boterhams met mosterd erop.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 18:14
|
|
|
XABIA794 schreef: | ewel, dat is wat ik bedoel met ne goeie stoofvleesmaker trappist en 2 boterhams met mosterd erop. |
Belgen en trappist Ze kenne niet zonder he Zelfs met een boterham met mosterd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 18:24
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Belgen en trappist Ze kenne niet zonder he Zelfs met een boterham met mosterd  |
euhhh, dat leg je wel bovenop het stoofvlees om mee te stoven en de boel pittig te binden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 18:29
|
|
|
XABIA794 schreef: | euhhh, dat leg je wel bovenop het stoofvlees om mee te stoven en de boel pittig te binden |
Owwwwwwww denk al jullie zijn echt niet goed wijs hahahaha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 19:09
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Owwwwwwww denk al jullie zijn echt niet goed wijs hahahaha  |
Erika, ik probeer het traditigetrouw uit mét Belgische trapist, het resultaat zal uitgebreid aan bod komen in dit forum.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 19:12
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Door de band genomen, eten konijnen alleen kool, en wat wij benoemen onkruid dat zijn dan de wilde konijnen. Tamme konijnen eten doorgaans veel zaden, en krijgen af en toe een worteltje, wilde konijnen doorgaans geen worteltje. Dat wilde konijnen door de band genomen minder, tot geen worteltjes eten heeft weer te maken met het feit, de jagers, het kost te veel tijd die dingen op te graven. Het is ook veel beter geen wijn op te dienen, daar konijnen slecht tegen vocht kunnen, water is ook uit den boze.  |
Gerrit, dank voor de tips, je zou een hele kookboek kunne schrijven zo te zien. Geen enkel probleem voor jou, toch
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: donderdag 23 februari 2012, 19:13
|
|
|
XABIA794 schreef: | euhhh, dat leg je wel bovenop het stoofvlees om mee te stoven en de boel pittig te binden |
Xabia, dat van jou is een typisch recept van bij ons. Nederlanders zouden die ook konijn ete ?
|
|
Naar boven |
|
|