| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 00:32
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Ik beweer nergens dat ik SCHULDLOOS ben gescheiden... ik zeg dat ik een WETTIGE reden had om te scheiden, meer niet. En die hand in eigen boezem vind je, OVERDUIDELIJK, in het stukje waar je op reageerd terug. Deze aantijging die je hier doet is dus compleet vals. |
Niet meteen zo boos worden, Pieter. Ik heb je kennelijk geraakt. Het is niet mijn bedoeling je opzettelijk te kwetsen. Je kwetst mij namelijk met je rigide vasthouden aan de zonde van de homofiel wat ik een zwaktebod vind.
Onbewust had ik blijkbaar de behoefte jou ook te kwetsen. Dat is blijkbaar gelukt. Hopelijk staan we nu quitte.
Er zijn een aantal mensen waaronder ik, die zich moeite hebben getroost je uit te dagen boven jezelf uit te stijgen over dit onderwerp.
Ik hoop dat je het zo kunt zien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 07:42
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | Niet meteen zo boos worden, Pieter. Ik heb je kennelijk geraakt. Het is niet mijn bedoeling je opzettelijk te kwetsen. Je kwetst mij namelijk met je rigide vasthouden aan de zonde van de homofiel wat ik een zwaktebod vind.
Onbewust had ik blijkbaar de behoefte jou ook te kwetsen. Dat is blijkbaar gelukt. Hopelijk staan we nu quitte.
Er zijn een aantal mensen waaronder ik, die zich moeite hebben getroost je uit te dagen boven jezelf uit te stijgen over dit onderwerp.
Ik hoop dat je het zo kunt zien. |
er is net ff iets meer nodig om mij boos te krijgen dan een incorrecte opmerking maken. enne... als boven mezelf uitstijgen het grootste is dat ik kan doen... laat mij dan lekker met 2 benen op de grond blijven. zonde = zonde, dat is nu eenmaal niet anders
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 07:58
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Wie wil dit "schattige" muisje meenemen in zijn/haar auto naar de picknick? |
Heb je nog wensen qua vervoer, bv trap auto of een limo zittend staand of liggend?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 08:13
|
|
|
|
[quote=BRAZEEVEL772]
wat wil je dan horen brazeevel; de vrouwen die veroordeeld worden hun leven met deze mannen door te brengen hebben geluk gehad???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 08:36
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Moet ik het vertalen... |
Denk je dat je dat gaat lukken dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 08:49
|
|
|
|
Tja, en toch vraag ik me dan af... Als een voormalig alcoholist, met alle goede intenties het toch niet kan laten om te drinken...Wat doen we dan? We helpen diegene, nemen hem op etc...etc... Maar wat doen we dan met iemand die homoseksueel is? Aangezien het aangeboren is word het een beetje lastig om die persoon er vanaf te helpen, toch? Moeten we deze dan maar laten zakken...En hem constant op de zonden wijzen? En ik blijf erbij...als je gescheiden bent en je zonden belijd hebt, ben je nog niet off the hook! Je blijft namelijk gescheiden. dat zul je altijd blijven...en dus ben je net zo goed zondig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 08:51
|
|
|
|
Volgens mij word het gewoon weer villa balkonia
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 08:52
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Ligt het aan mij ? of is het stil op C.M. vanavond ?
(nog 1 keer die oranjegekte misschien ?) |
Het lag niet aan jou
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JUVENS119
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 08:53
|
|
|
|
zeeland als je naar de discotheek wil dan de hooi zolder,met het pondje naar breskens vanuit vlissingen ook heel leuk . minatuur walcheren ,of fietsen huren bij het station en naar zoutelnade fiesten langs de duinen vanaf vlissingen geweldig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 08:53
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | God grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference. |
Oh, deze is inderdaad ook heel erg mooi
Hijs van Reinhold Niebuhr...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRAZEEVEL772
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 09:11
|
|
|
|
Door omstandig heden is er plaats ontstaan op 31-07-2010 voor een date voor een meisje tussen de 35 en 45 jaar ontvangst met koffie en gebak onder het genot van een hapje en een drankje kunt u kennismaken daar na een 5 gangen dinè , en als afsluiting een heerlijke dans avond
in verband met de hoge kosten is er maar plaats voor 1 dame
inschrijven tot 29-07-2010 op 30- 07-2010 zal de keuze bekend gemaakt worden
Laatst aangepast door
|
BRAZEEVEL772
|
op woensdag 14 juli 2010, 09:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 09:15
|
|
|
|
Vandaag weer bergje op en af voor de renners. Het schijnt een zeer warme dag te worden voor ze.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRAZEEVEL772
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 09:16
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | nee...moet ik toch eens beter opletten...niet alleen thuis, maar ook in de chat, heb ik gemerkt.
ik werd namelijk laatst 'uitgescholden' voor SCHAT...
alleen: door wie... 
(of iemand zit me te jennen) |
heeft het je hart zo hart geraakt griff de tijd zal het je vertellen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRAZEEVEL772
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 09:20
|
|
|
|
[quote=HANNAH810]
je bent dan in iedergeval van de straat af he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 09:33
|
|
|
|
gelukkig geen straatmeid meer? is dat wat je bedoelt?
mmm, k had je complimenteuzer ingeschat cowboy!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRAZEEVEL772
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 09:39
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | gelukkig geen straatmeid meer? is dat wat je bedoelt?
mmm, k had je complimenteuzer ingeschat cowboy! |
dacht dat je me beter kende laat een vrouw wel graag in haar waarde he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 09:41
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Iemand wees mij op de volgende spreuk:
Liefde is een luxe die je je pas kunt veroorloven als al je vijanden zijn uitgeschakeld. Tot die tijd is iedereen van wie je houdt een gijzelaar die je moed ondermijnt en je beoordelingsvermogen aantast. -Orson Scott Card-
Hij werd me uitgelegd als dat je pas de liefde zult vinden als je daar aan toe bent en niet eerder...vond k een beetje een vreemde uitleg er zullen altijd mensen zijn die iets met je hebben...als je die dan eerst allemaal uit moet schakelen heb je daar wel een heel leven voor nodig denk ik. Geen tijd voor de liefde dus! En sowieso ligt het er maar aan hoe je het bekijkt of liefde je beoordelingsvermogen aantast...door de liefde ga je de dingen met andere ogen bekijken en heb je meer voor een ander over...Wat ook wel weer ten goede komt aan het "uitschakelen van je vijanden"...Je zult dan namelijk minder de behoefte voelen om dat te doen omdat je die liefde in je hebt, toch? Maar het zet me aan het denken...als ik naar mezelf kijk denk ik dat ik steeds meer een stapje in de buurt kom, maar toch nog niet klaar ben voor een nieuwe liefde. Simpelweg omdat ik op dit moment nog heel erg op mezelf gericht ben, mijn eigen weg aan het vinden. Maar ooit moet er toch een moment komen dat je er klaar voor bent? Hoe weet je dat nou eigenlijk? En...is God het daar eigenlijk wel mee eens? We zeggen allemaal wel heel geduldig..."Op Zijn tijd"...maar wat nou als Zijn tijd er nog niet lijkt te zijn, terwijl we zelf het idee hebben er wel aan toe te zijn? Hoe gaan we daar dan mee om?
Ben benieuwd hoe jullie hier over denken...  |
idd een aparte uitleg tess,ik zou t eerder interpreteren als dat je wanneer je verliefd bent en de ander weet t niet dat je dan vaak verlegen en dus geen moed hebt om die ander het te laten weten omdat men bang is dat het niet wederkerig is en wat betrefd oordelingsvermogen zou ik dan zeggen liefde maakt blind,dat zijn dan dus de vijanden die uitgeschakeld moeten worden.maar goed dat is dus mijn mening.
opnieuw liefhebben als je er aan toe bent? ja dat is idd heel dubbel.wij maken onze eigen keuzes om wel of niet met iemand verder te gaan,het wel of niet durven ligt denk ik aan het rugzakje wat je meeneemt. wat had men t in de bijbelse tijd dan gemakkelijk daar werd een bruid uitgekozen (zoals bv voor Isaack,abraham zond z'n knecht die met een bruid terugkwam en Isaack nam haar tot vrouw ,omdat het gewoon was dit zo te doen in die tijd) en ook hier had God bemoeienis. maar ik ben toch wel blij dat ik hier zelf mee mag kiezen en denk dat als men je rugzakje verwerkt heeft dat men dan ook makkelijker hier mee om kunt gaan.dus ik raad aan verwerk je rugzakje zodat je weer vooruit durft,dit doe je dan ook samen met God natuurlijk als je voor jezelf weet dat je weer stabiel en lekker in je vel zit durf je weer te leven,en ik geloof wel dat God daar ook zeker mee bezig is want hij vormd ons door alles heen,het leven blijft altijd een groeiproces(werk in uitvoering.)
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op woensdag 14 juli 2010, 09:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 10:03
|
|
|
|
Liefde is een luxe die je je pas kunt veroorloven als al je vijanden zijn uitgeschakeld. Tot die tijd is iedereen van wie je houdt een gijzelaar die je moed ondermijnt en je beoordelingsvermogen aantast. -Orson Scott Card-
ik denk dat je deze spreuk ook anders kunt lezen; als je angst, onverwerkt verdriet en boosheid die nog niet is verwerkt ziet als de vijanden die nog "verslagen" moeten worden, dan is het wel een ware uitspraak denk ik. wanneer je door die boosheid verdriet en angst heen bent, komen relaties een stuk beter tot hun recht, omdat je niet meer zo snel allergisch reageert als er een trigger is die een apel doet op die emoties. (je beoordelings vermogen) wanneer er steeds sociale contacten onder druk komen doordat je wél alergisch reageert, dan zou je inderdaad de moed kunnen verliezen om nog contacten aan te gaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 10:31
|
|
|
|
| BRAZEEVEL772 schreef: | Door omstandig heden is er plaats ontstaan op 31-07-2010 voor een date voor een meisje tussen de 35 en 45 jaar ontvangst met koffie en gebak onder het genot van een hapje en een drankje kunt u kennismaken daar na een 5 gangen dinè , en als afsluiting een heerlijke dans avond
in verband met de hoge kosten is er maar plaats voor 1 dame
inschrijven tot 29-07-2010 op 30- 07-2010 zal de keuze bekend gemaakt worden  |
ik ben te jong
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 10:48
|
|
|
|
meerdere keren lees ik in dit topic over homofielen die anders geschapen zijn.
ik dacht dat er in de bijbel staat dat God man en vrouw schiep, vervolgens de vrouw aan de man gaf en uiteindelijk zag dat het zeer goed was. God heeft dus geen mensen geschapen met een andere geaardheid. Deze geaardheid komt dus voor uit de'verdorven aard/lusten'van de mens.
Ik begrijp niet dat homofilie zo makkelijk geacepteerd word terwijl pedofilie in ieders verdoemboek staat. Het verschil tussen homofilie en pedofilie is me volkomen duidelijk, maar het is beide een andere geaardheid als die God geschapen heeft. Waarom dus het ene wel en het andere niet??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 11:11
|
|
|
|
maar is er nu al een nieuwe datum geprikt voor dat terasje hangen wie neemt de organisatie op zich???
ik kan in de week van 9 tot 15 augustus en 16 tot 21 augustus (ben dan home alone zonder kids) dus als men dan wat vastzet ben ik van de partij dus laat maar weten
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op woensdag 14 juli 2010, 11:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 11:13
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | ik ben te jong  |
en ik te oud
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 11:14
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | meerdere keren lees ik in dit topic over homofielen die anders geschapen zijn.
ik dacht dat er in de bijbel staat dat God man en vrouw schiep, vervolgens de vrouw aan de man gaf en uiteindelijk zag dat het zeer goed was. God heeft dus geen mensen geschapen met een andere geaardheid. Deze geaardheid komt dus voor uit de'verdorven aard/lusten'van de mens.
Ik begrijp niet dat homofilie zo makkelijk geacepteerd word terwijl pedofilie in ieders verdoemboek staat. Het verschil tussen homofilie en pedofilie is me volkomen duidelijk, maar het is beide een andere geaardheid als die God geschapen heeft. Waarom dus het ene wel en het andere niet?? |
Ik kan me hier wel in vinden... Ik denk dat door de generaties heen er iets niet helemaal goed gegaan is...er wellicht een soort genetisch defect ontstaan is, waardoor de geaardheid van bepaalde mensen veranderd is...(en datzelfde geld denk ik voor pedofielen...opvoeding zegt mischien een hoop,maar het moet wél in je zitten) Maar dat neemt niet weg dat mensen die in deze tijd dus geboren worden als homoseksueel, gewoon niet beter weten dan dat. De mens is wellicht niet zo geschapen, maar deze mensen zeggen wel zo geboren te zijn... Het gaat hier in mijn ogen dus ook niet per definitie om het accepteren van homoseksualiteit, dan wel om het accepteren van de persoon op zichzelf!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 11:17
|
|
|
|
Ik ben afhankelijk van taxi als het in de buurt van Amersfoort is...ga jij dan ook mee taxi??? (of een andere taxi, das om het even)...
Zo niet, wil ik met alle liefde iets organiseren, maar dan word het wel hier in de buurt! Ga natuurlijk niet (weer...ahum!) iets organiseren zonder er vervolgens zelf bij te kunnen zijn.
Dus...roept u maar 
Oh enneh...Grace...21 Augustus home alone? Dan kom je zeker ook wel gezellie naar de Bernisse?
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op woensdag 14 juli 2010, 11:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 11:21
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Lijkt me nog best ingewikkeld met zo'n kleine... 'k Kan me zo voorstellen dat een klein kind meer zin in spelen heeft dan in praten...  |
Jah...of in televisie kijken!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 11:23
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Ik ben afhankelijk van taxi als het in de buurt van Amersfoort is...ga jij dan ook mee taxi??? (of een andere taxi, das om het even)...
Zo niet, wil ik met alle liefde iets organiseren, maar dan word het wel hier in de buurt! Ga natuurlijk niet (weer...ahum!) iets organiseren zonder er vervolgens zelf bij te kunnen zijn.
Dus...roept u maar 
Oh enneh...Grace...21 Augustus home alone? Dan kom je zeker ook wel gezellie naar de Bernisse?  |
bernisse?????ben geloof ik ff t draadje kwijt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 11:24
|
|
|
|
over 'centrum van het land' gesproken:
Google Earth vindt dat het midden van Nederland ligt nabij:
Haringweg 25, Dronten.
start Google Earth maar eens op en dan alleen maar inzoomen, kom je er vanzelf.
maar om dáár nou een terrasje te pikken....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 11:25
|
|
|
|
| BRAZEEVEL772 schreef: | heeft het je hart zo hart geraakt griff de tijd zal het je vertellen  |
I sit and wait...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 11:26
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | bernisse?????ben geloof ik ff t draadje kwijt  |
Zie forum, agenda, dagje "strand"...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 11:27
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Deze dus! 
Het plan is om op 21 Augustus gezellig met zen allen een dagje strand te doen aan de Bernisse. Kids zijn ook welkom! Een leuke aflsuiter van de zomervakantie! (Al is die hier dan al een week voorbij, maar ach...)
We zullen dan om 12.00 verzamelen op de parkeerplaats van S.V. Simonshaven en van daaruit gezamenlijk naar één van de strandjes lopen. Het is de bedoeling dat iedereen een tas met eigen eten en drinken, en wat te spelen voor de kids meeneemt...toiletten zijn er wel redelijk schaars dus gooi voor de zekerheid een rol toiletpapier in je tas! In het water is een afscheiding gemaakt voor de allerkleinsten zodat deze nooit te ver weg kunnen drijven... Dus...vergeet je zwembroek niet!!
SV Simonshaven Schuddebeursedijk 2A 3212 LS Simonshaven
Mensen die meegaan zijn:
Tessybear731 met 1 kind Peacedove820 met 3 kids Marianne129 (?) met 2 kids
Jonathan890 (onder voorbehoud)
Misschien willen jullie ook even een prikbord berichtje plaatsen? Hoe meer zielen hoe meer vreugd tenslotte...  |
|
|
| Naar boven |
|
|