| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 11:28
|
|
|
|
he maris,
super idee de 21 ste en 28 ste augustus kan ik heb er wel zin in.
Zeg maar wanneer en ikke zal er zijn.
Je mag ook nog meerijden als je wilt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 11:28
|
|
|
|
Sinds gisteren staat er bij mij achter het gebedstopic "geen reactie's geplaatst" en terwijl het topic zelf aangeeft van wel, kan ik de laatste reactie's niet lezen...
Is dit bij jullie ook het geval?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 11:32
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Sinds gisteren staat er bij mij achter het gebedstopic "geen reactie's geplaatst" en terwijl het topic zelf aangeeft van wel, kan ik de laatste reactie's niet lezen...
Is dit bij jullie ook het geval?  |
Bij mij ook, maar je kan gewoon doorklikken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 11:35
|
|
|
|
Er is een spontaan idee opgekomen om in het midden van nederland te gaan BBQ-en.
Waar? in Veenendaal tijd: rond een uur of 17.00 dan kunnen de werkenden missschien ook komen. Datum: vrijdag 20 augustus, in Veenendaal. ik kan er maximaal 20 kwijt dus vol is vol! Kosten: als een ieder eigen spullen meeneemt dan kan het voor het geld dat je zelf wilt uitgeven. Er is ook een mogelijkheid om bij een slager alles te bestellen voor ongeveer €10,-
wie willen er komen? we maken er een gezellige avond van.
meenemen? een goed humeur, zonnig karakter en wat te drinken wat je zelf lekker vind, bord en bestek. En natuurlijk de zomer zon. Kom op en geef je op
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op donderdag 15 juli 2010, 21:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 11:53
|
|
|
|
| BILLY701 schreef: | Heb je nog wensen qua vervoer, bv trap auto of een limo zittend staand of liggend? |
Een helicopter lijkt mij wel geinig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 11:53
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | | I sit and wait... |
so you can just wait till you're weight is gone..........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 11:58
|
|
|
|
de 14e augustus kan ik ook komen, de 21e ga ik op waarschijnlijk op vacantie, en hoop de 282 terug te komen; dus ligt er een beetje aan waar we dan zitten. de 7e heb ik al afspraken staan. is het een idee om vast een lijstje te maken van wie er van plan zijn te komen, en een datum te prikken? dan kunnen er gelijk prikbordjes geplaatst worden, en weet binnen de kortste keren heel cm ervan af... als er één schaap over de dam is...........
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 14 juli 2010, 12:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 12:00
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | als er één schaap over de dam is........... |
....is de schaapherder in aantocht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 12:01
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | meerdere keren lees ik in dit topic over homofielen die anders geschapen zijn.
ik dacht dat er in de bijbel staat dat God man en vrouw schiep, vervolgens de vrouw aan de man gaf en uiteindelijk zag dat het zeer goed was. God heeft dus geen mensen geschapen met een andere geaardheid. Deze geaardheid komt dus voor uit de'verdorven aard/lusten'van de mens.
Ik begrijp niet dat homofilie zo makkelijk geacepteerd word terwijl pedofilie in ieders verdoemboek staat. Het verschil tussen homofilie en pedofilie is me volkomen duidelijk, maar het is beide een andere geaardheid als die God geschapen heeft. Waarom dus het ene wel en het andere niet?? |
Ik denk dat het wat ingewikkelder is. Ik ben overigens al blij dat je pedofilie en homosexualiteit duidelijk weet te scheiden want die twee hebben niets met elkaar te maken. Incestslachtoffers weten daarover mee te praten.
De term andersgeschapenen hanteerde ik. Ik ga er vanuit dat God ons allemaal heeft geschapen en gewild, dat is uitgangspunt. Het is inmiddels duidelijk dat er bij homofielen sprake is van een andere structuur in de hersenen, wat de gerichtheid op het eigen geslacht bepaalt. Bij jou en mij is die structuur anders en is er sprake van de gangbare gerichtheid op het andere geslacht. Vandaar dat ik spreek van andersgeschapenen. Je kunt hier van een geaardheid spreken.
Bij pedofilie zit dat heel anders. Het kenmerk van de pedofiele relatie is de machtsongelijkheid ervan en het gericht zijn op kinderen die niet weerbaar zijn. Het genieten hiervan dan wel het gericht zijn hier op, doet het kind kwaad, maar het gebeurt toch. Dan is het een gerichtheid die een ander kwaad doet maar die toch wordt gepraktiseerd. Daar ligt een psychische stoornis aan ten grondslag, die geen fysieke verklaring kent. Pedofilie is dus geen geaardheid al wordt het wel vaak zo genoemd, het is een gerichtheid. De weerstand er tegen is terecht, een pedofiel doet onschuldige kinderen iets aan. De combinatie macht en seksualiteit werkt altijd negatief. Het is ook de machtsfactor waar incestslachtoffers van te lijden hebben, een vader die zijn dochter tot incest dwingt, heeft hetzelfde effect. Het is echter geen geaardheid maar een psychische stoornis, aan machtswellust gerelateerd. Pedofilie is ook niet hetero- of homoseksueel van karakter om die reden.
Verder denk ik dat je terecht uiterst voorzichtig bent met pedofilie en homofilie op een hoop te gooien - en dat doe je gelukkig ook niet.
De term pedofilie is mijns inziens ook onjuist, ik spreek van pedoseksualiteit en die behoren we af te wijzen om redenen hierboven genoemd. Machtsmisbruik en seksualiteit gaan niet samen en kunnen verwoestende effecten hebben op de mogelijkheden later een liefdesleven ten volle te ervaren.
Ik vind overigens wel dat als mensen verder willen discussiëren over zaken als pedoseksualiteit dan wel incest het in een ander topic thuishoort.
Thomas, die vindt dat een waardeoordeel soms wel mag.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 15 juli 2010, 15:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 12:02
|
|
|
|
|
mmm spannend; met of zonder klompen??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 12:03
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | mmm spannend; met of zonder klompen?? |
en met of zonder BoerenMestKar?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 12:07
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | so you can just wait till you're weight is gone..........  |
nou, in elk geval tot ik weer op de 80kg zit...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 12:11
|
|
|
|
doe maar met; ik houd wel van een natuurlijk parfum......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 12:14
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | doe maar met; ik houd wel van een natuurlijk parfum......  |
okee...dan ben ik dus niet verplicht te komen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 12:44
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | de 14e augustus kan ik ook komen, de 21e ga ik op waarschijnlijk op vacantie, en hoop de 282 terug te komen; dus ligt er een beetje aan waar we dan zitten. de 7e heb ik al afspraken staan. is het een idee om vast een lijstje te maken van wie er van plan zijn te komen, en een datum te prikken? dan kunnen er gelijk prikbordjes geplaatst worden, en weet binnen de kortste keren heel cm ervan af... als er één schaap over de dam is........... |
282 van welke maand
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 12:52
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | 282 van welke maand  |
het lijkt me de 282e augustus 2010....lekker lange vakantie, hoor. 'n maand of 10...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 12:56
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | 282 van welke maand  |
de 28e van de maand moest er staan..... en griffin; niet te bijdehand doen he?
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 14 juli 2010, 12:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 13:02
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Sinds gisteren staat er bij mij achter het gebedstopic "geen reactie's geplaatst" en terwijl het topic zelf aangeeft van wel, kan ik de laatste reactie's niet lezen...
Is dit bij jullie ook het geval?  |
zie pv mail tess
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 13:13
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Ik denk dat het wat ingewikkelder is. Ik ben overigens als blij dat je pedofilie en homosexualiteit duidelijk weet te scheiden want die twee hebben niets met elkaar te maken. Incestslachtoffers weten daarover mee te praten.
De term andersgeschapenen hanteerde ik. Ik ga er vanuit dat God ons allemaal heeft geschapen en gewild, dat is uitgangspunt. Het is inmiddels duidelijk dat er bij homofielen sprake is van een anders structuur in de hersenen, wat de gerichtheid op het eigen geslacht bepaalt. Bij jou en mij is die structuur anders en is er sprake van de gangbare gerichtheid op het andere geslacht. Vandaar dat ik spreek van andersgeschapenen. Je kunt hier van een geaardheid spreken.
Bij pedofilie zit dat heel anders. Het kenmerk van de pedofiele relatie is de machtsongelijkheid ervan en het gericht zijn op kinderen die niet weerbaar zijn. Het genieten hiervan dan wel het gericht zijn hier op, doet het kind kwaad, maar het gebeurt toch. Dan is het een gerichtheid die een ander kwaad doet maar die toch wordt gepraktiseerd. Daar ligt een psychische stoornis aan ten grondslag, die geen fysieke verklaring kent. Pedofilie is dus geen geaardheid al wordt het wel vaak zo genoemd, het is een gerichtheid. De weerstand er tegen is terecht, een pedofiel doet onschuldige kinderen kwaad. De combinatie macht en seksualiteit werkt altijd negatief. Het is ook de machtsfactor waar incestslachtoffers van te lijden hebben, een vader die zijn dochter tot incest dwingt, heeft hetzelfde effect. Het is echter geen geaardheid maar een psychische stoornis, aan machtswellust gerelateerd. Pedofilie is ook niet hetero- of homoseksueel van karakter om die reden.
Verder denk ik dat je terecht uiterst voorzichtig bent met pedofilie en homofilie op een hoop te gooien - en dat doe je gelukkig ook niet.
De term pedofilie klopt mijns inziens ook niet, ik spreek van pedoseksualiteit en die behoren we af te wijzen om redenen hierboven genoemd.
Ik vind overigens wel dat als mensen verder willen discussiëren over zaken als pedoseksualiteit dan wel incest het in een ander topic thuishoort.
Thomas, die vindt dat een waardeoordeel soms wel mag. |
Mooi verwoord Thomas, ben het met je eens...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 13:14
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | | zie pv mail tess |
gezien!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 13:24
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | maar is er nu al een nieuwe datum geprikt voor dat terasje hangen wie neemt de organisatie op zich???
ik kan in de week van 9 tot 15 augustus en 16 tot 21 augustus (ben dan home alone zonder kids) dus als men dan wat vastzet ben ik van de partij dus laat maar weten  |
dat wordt dus strand hangen in bernisse en naar het henschotermeer met mariska zeker grace? je hoeft je zeker niet te vervelen!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 13:25
|
|
|
|
mariska, heb je er wel erg in dat tessy bear de 21e augustus al een daagje strand heeft staan in bernisse? wellicht is het een idee om het henschotermeer dan een weekje eerder te doen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 13:35
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | Liefde is een luxe die je je pas kunt veroorloven als al je vijanden zijn uitgeschakeld. Tot die tijd is iedereen van wie je houdt een gijzelaar die je moed ondermijnt en je beoordelingsvermogen aantast. -Orson Scott Card-
ik denk dat je deze spreuk ook anders kunt lezen; als je angst, onverwerkt verdriet en boosheid die nog niet is verwerkt ziet als de vijanden die nog "verslagen" moeten worden, dan is het wel een ware uitspraak denk ik. wanneer je door die boosheid verdriet en angst heen bent, komen relaties een stuk beter tot hun recht, omdat je niet meer zo snel allergisch reageert als er een trigger is die een apel doet op die emoties. (je beoordelings vermogen) wanneer er steeds sociale contacten onder druk komen doordat je wél alergisch reageert, dan zou je inderdaad de moed kunnen verliezen om nog contacten aan te gaan. |
Das inderdaad een heel andere, maar toch ontzettend mooie uitleg... maar dan blijft de vraag rijzen, zullen we ooit echt helemaal zonder "vijanden" zijn Volgens mij niet, tegenslag hoort bij het leven en pijn en verdriet dus net zo goed. Maar dat zou dan alsnog betekenen dat de liefde geen kans heeft... Dus kom ik terug op mijn aanvankelijke vragen, wanneer zijn we er dan klaar voor...en welke rol speelt God in dit plaatje?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 13:39
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | mariska, heb je er wel erg in dat tessy bear de 21e augustus al een daagje strand heeft staan in bernisse? wellicht is het een idee om het henschotermeer dan een weekje eerder te doen? |
eh ja , en ik geloof ook dat er een bbq op de 21e gaat plaatsvinden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 14:09
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | de 28e van de maand moest er staan..... en griffin; niet te bijdehand doen he?  |
ik zou het niet durven laten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 14:17
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | ik ben te jong  |
ik ook
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IESJE369
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 14:27
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Das inderdaad een heel andere, maar toch ontzettend mooie uitleg... maar dan blijft de vraag rijzen, zullen we ooit echt helemaal zonder "vijanden" zijn Volgens mij niet, tegenslag hoort bij het leven en pijn en verdriet dus net zo goed. Maar dat zou dan alsnog betekenen dat de liefde geen kans heeft... Dus kom ik terug op mijn aanvankelijke vragen, wanneer zijn we er dan klaar voor...en welke rol speelt God in dit plaatje? |
De vraag houdt mij ook wel bezig. Wanneer ik kijk naar mensen die wél een relatie hebben/krijgen, die zijn ook niet perfect in balans met hun verleden. Niemand is perfect. Je leert en ontwikkelt je leven lang door. Waarom krijgt een ander wel een relatie en ik niet? Ik denk dat Gods leiding hierin een grote rol speelt. Maar die begrijp ik dus niet altijd. Daarom laat ik dat maar bij God en blijf zelf wel actief op cm. Ik bid daarbij dat God deuren zal sluiten die leiden naar relaties die niet naar Zijn wil zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 14:56
|
|
|
|
Eigenlijk zou ik jullie willen vragen om gebed voor mezelf! Na een lange periode enorm met mezelf bezig geweest te zijn, aan mezelf gewerkt te hebben...ben ik aangekomen op het punt dat ik mijn gaven en talenten in de praktijk mag gaan brengen. Ik ben hier op het moment enorm mee bezig... Zo ben ik een tijdje geleden begonnen met vrijwilligerswerk als taalcoach, en heb ik me afgelopen week (zo goed als) aangemeld om "jeugdleider" te worden in de kerk. Dingen waarvan ik denk dat ik ze echt kan, maar die ik wel heel eng vind! Vind het enorm moeilijk om deze stappen te zetten, en doe het dus ook in vol vertrouwen op de Heer. Maar af en toe zakt me ineens de moed in de schoenen...en dan vind ik het moeilijk om te blijven vetrouwen... Zouden jullie voor me willen bidden? Voor die kracht en dat vertrouwen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 15:30
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Ik denk dat het wat ingewikkelder is. Ik ben overigens al blij dat je pedofilie en homosexualiteit duidelijk weet te scheiden want die twee hebben niets met elkaar te maken. Incestslachtoffers weten daarover mee te praten.
De term andersgeschapenen hanteerde ik. Ik ga er vanuit dat God ons allemaal heeft geschapen en gewild, dat is uitgangspunt. Het is inmiddels duidelijk dat er bij homofielen sprake is van een andere structuur in de hersenen, wat de gerichtheid op het eigen geslacht bepaalt. Bij jou en mij is die structuur anders en is er sprake van de gangbare gerichtheid op het andere geslacht. Vandaar dat ik spreek van andersgeschapenen. Je kunt hier van een geaardheid spreken.
Bij pedofilie zit dat heel anders. Het kenmerk van de pedofiele relatie is de machtsongelijkheid ervan en het gericht zijn op kinderen die niet weerbaar zijn. Het genieten hiervan dan wel het gericht zijn hier op, doet het kind kwaad, maar het gebeurt toch. Dan is het een gerichtheid die een ander kwaad doet maar die toch wordt gepraktiseerd. Daar ligt een psychische stoornis aan ten grondslag, die geen fysieke verklaring kent. Pedofilie is dus geen geaardheid al wordt het wel vaak zo genoemd, het is een gerichtheid. De weerstand er tegen is terecht, een pedofiel doet onschuldige kinderen iets aan. De combinatie macht en seksualiteit werkt altijd negatief. Het is ook de machtsfactor waar incestslachtoffers van te lijden hebben, een vader die zijn dochter tot incest dwingt, heeft hetzelfde effect. Het is echter geen geaardheid maar een psychische stoornis, aan machtswellust gerelateerd. Pedofilie is ook niet hetero- of homoseksueel van karakter om die reden.
De term pedofilie is mijns inziens ook onjuist, ik spreek van pedoseksualiteit en die behoren we af te wijzen om redenen hierboven genoemd. Machtsmisbruik en seksualiteit gaan niet samen en kunnen verwoestende effecten hebben op de mogelijkheden later een liefdesleven ten volle te ervaren.
Thomas, die vindt dat een waardeoordeel soms wel mag. |
Thomas, deze mag ingelijst. Dank voor deze zeer waardevolle uiteenzetting die verdere bewustwording en begripsvorming voor slachtoffers en hun omgeving kan ontwikkelen. Het is een uiterst gevoelig onderwerp maar ik kan me voorstellen dat het delen van ervaringen en/of het elkaar bevragen een belangrijke stap kan zijn voor sommigen verder te komen in verwerking van ervaringen van zichzelf of van dierbaren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 16:11
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Eigenlijk zou ik jullie willen vragen om gebed voor mezelf! Na een lange periode enorm met mezelf bezig geweest te zijn, aan mezelf gewerkt te hebben...ben ik aangekomen op het punt dat ik mijn gaven en talenten in de praktijk mag gaan brengen. Ik ben hier op het moment enorm mee bezig... Zo ben ik een tijdje geleden begonnen met vrijwilligerswerk als taalcoach, en heb ik me afgelopen week (zo goed als) aangemeld om "jeugdleider" te worden in de kerk. Dingen waarvan ik denk dat ik ze echt kan, maar die ik wel heel eng vind! Vind het enorm moeilijk om deze stappen te zetten, en doe het dus ook in vol vertrouwen op de Heer. Maar af en toe zakt me ineens de moed in de schoenen...en dan vind ik het moeilijk om te blijven vetrouwen... Zouden jullie voor me willen bidden? Voor die kracht en dat vertrouwen? |
Ja hoor Tess, dat ga ik zeker doen... Sterkte meid !!
|
|
| Naar boven |
|
|