| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 12:20
|
|
|
|
Orgelliefhebbers opgelet!!!!!!!!!! A.s. zaterdagmiddag 17 juli is er in de St.Michaelskerk te Oudewater een orgelconcert van organist Jan Verwey, begeleid door zijn zoon Mark op de fluit. Aanvang 15.00 uur , toegang gratis! Jullie zullen genieten!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRAZEEVEL772
|
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 12:32
|
|
|
|
heb ook wel zin om te komen maar er zit 1 maar aan
moet ik dan weer schone kleren mee nemen ?
want las dat die kleine mee komt en ja die kleine gaat nog wel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRAZEEVEL772
|
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 12:33
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
BRAZEEVEL772
|
op donderdag 15 juli 2010, 12:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 12:34
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Hoi allemaal doet me een beetje pijn zoals soms zo klinisch gereageerd wordt op dit onderwerp. Ik heb van dichtbij meegmaakt, tijdens mijn studententijd, dat de mentor waar ik een goed contact mee had, me pas na jaren vertelde dat hij homofiel was. Hij heeft alles, maar dan ook alles gedaan om een hetero relatie op te kunnen bouwen, een gezin een kind...sommigen van jullie hebben geen idee waar zo iemand doorheen gaat. jaar na jaar na jaar...hij heeft zijn geaardheid niet kunnen veranderen...kon geen diepe vriendschappen aangaan met mannen, vrouwen werden vaak verliefd op hem met alles wat daarbij kan spelen .... Op studenten weekenden altijd alleen in een eigen bungalow om maar niet op de studentenslaapzaal te hoeven slapen, ik hoorde hoe de studenten daarover praten...enz.enz. Pas maar op...God ziet hun strijd en het is tussen God en henzelf. Is er iemand in je gemeente en je hebt er moeite mee, ga dan in gebed voor deze man... Zoals ook in Jesaja 58 staat...het gaat niet om je gelijk te halen...maar om mensen in diepe nood een hand te reiken....liefde te geven ...te bidden, desnoods vasten....maar veroordelen....ik zou niet durven....misschien kun je dan van God de vraag verwachten of je deze man, in zijn geestelijke gevangenis, bezocht hebt...want daar verwacht Jezus je, op die plaatsen... |
Dank je Annette, er zouden meer mensen eens in gesprek moeten gaan met een homo of lesbiènne in plaats van te oordelen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRAZEEVEL772
|
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 12:38
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | mag ik u mededelen, heer chatuliem, koning der see-emmeraars; - dat ik me niet heb aangemeld, noch opgedrongen......... - u vertellen dat ik het heerlijk vind om met mijn meisje een groep andere alleenstaanden te ontmoeten.......... - wel oppas heb, maar hiervan geen gebruik wens te maken.... - mij niet verplicht voel om u toestemming af te smeken mee te gaan, doch dit in vriendelijk overleg regel met degene die een uitje aan het plannen is... - en mij dan ook niet zo aan stoor of het u welbehaaglijk zou zijn of niet, wanneer ik naar een barbeque ga, op dezelfde plaats als de picknick, waar uwes toch niet komt omdat u steeds aangeeft dat u een maaltijd op de bossige heide toch wel als ernstig klef ervaart???
zucht.........meanderend beekje heeft gesproken, ugh.....
een vriendelijke groet van een a-sociale hannah, die met dit bericht eens flink haar best heeft gedaan, om eens werkelijk a-sociaal uit de hoek te komen..... |
waarom negeren jullie niet gewoon die opmerkingen dan houd het vanzelf op niet op ingaan zit alleen maar te stoken om aandacht en doe jij a-sociale han ? kun jij dat wel ? hahahah
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRAZEEVEL772
|
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 12:41
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Nou Braz, je stelt wel een hoop dames teleur zo te zien!  |
dr zal dr toch wel 1 over schieten tessy
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRAZEEVEL772
|
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 12:42
|
|
|
|
| MARY052 schreef: | | Haha grapjas. |
wel jammer mary dat je al 45 ben maar ja ik moet wel streng zijn he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 13:03
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | heet jij berta?  |
Gijsbertha is de naam ....toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BADS959
|
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 14:03
|
|
|
|
Wie is Jezus? Wie de wil deed Jezus? wie is christen? Wie de wil doen christen?
Exo 3:14 God zegt Ik was ik ben en ik zal zijn, ik ben eeuwig……….
Gen 1,31God keek naar alles wat hij had gemaakt en zag dat het zeer goed was.
Gen 3:22 En de HERE God bouwde de rib, die Hij uit de mens genomen had, tot een vrouw, en Hij bracht haar tot de mens. Zonde, degeneratie, wangedrag, oordeel?
Gen 18,20 Daarom zei de HEER: Er zijn ernstige beschuldigingen geuit tegen Sodom en Gomorra, hun zonden zijn ongehoord groot. Daarop zeide de HERE: Het geroep over Sodom en Gomorra is voorwaar groot, en haar zonde is voorwaar zeer zwaar.
Gen 19,24 Toen liet de HEER uit de hemel zwavel en vuur neerkomen op Sodom en Gomorra , Toen liet de HERE zwavel en vuur op Sodom en Gomorra regenen, van de HERE, uit de hemel.
Lev 18:22, En gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het.
Terug naar de Zoon van God. Joh 8:7 Wie van u zonder zonde is, werpe het eerst een steen naar haar.
Is mijn mening belangrijk of die van jou? Is Gods mening van belang?
Laatst aangepast door
|
BADS959
|
op donderdag 15 juli 2010, 14:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 14:21
|
|
|
|
.,
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op vrijdag 23 juli 2010, 17:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARGREET933
|
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 14:30
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | een gespreksonderwerp op het forum wordt een topic genoemd margreet, dit onderwerp gaat over (on)aardig met elkaar omgaan, en een ander onderwerp gaat over kinderdoop. op dit moment wordt er doorgediscuseerd over kinderdoop, terwijl dat op een andere pagina thuishoort; we dwalen van het onderwerp af; oftewel; we gaan off topic. dat is wat mariska probeert duidelijk te maken. |
oke, en bedankt voor de juiste uitleg lieve HANNAH. hier kan ik wat mee, ik ben ook maar een beginneling, maar ik wil toch nog even kwijt, niet discusseren daar over, dat ik 2 keer ben gedoopt, als baby (r.k.) deed mijn mam's en pap's=goed bedoeld, maar ik weet er niet's van ook geen foto's.
en als volwassen toen ik zelf de KEUZE kon maken, was moeder 71 en 't fantastisch voor mij vond, en ik 45 jaar was toen ik tot bekering kwam, en een weder-om geboorte mee mocht maken, toen kreeg ik een LEVENDE relatie met de Here Jezus='n ontmoeting met de Levende God! daarvoor leefde HIJ niet voor mij, en ben toen pas GERED voor het EEUWIGE Leven in HEM= alleen maar GENADE! (dat = mijn belevenis, en zo werkt de HERE onze GOD door een ieder persoonlijk heen) A.U.B. niet over in discussie gaan of met 'n vertrouwd iemand, jou dierbaren b.v het kan zo verkeerd over komen.
En JEZUS CHRISTUS is alleen maar LIEFDE HIJ kon niet ander's voor ons mensdom............................................................................................! HANNAH ik ga nu maar stoppen want ik kan er wel een heel boek over schrijven, wat ik niet gaan doen, dat moet de HERE mij eerst maar duidelijk maken. SHALOM= mijn afscheid's groet voor jou, en nogmaals bedankt= at ent hoor.
Laatst aangepast door
|
MARGREET933
|
op donderdag 15 juli 2010, 14:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 14:43
|
|
|
|
| BRAZEEVEL772 schreef: | waarom negeren jullie niet gewoon die opmerkingen dan houd het vanzelf op niet op ingaan zit alleen maar te stoken om aandacht en doe jij a-sociale han ? kun jij dat wel ? hahahah | Eerlijk gezegd vind ik het jammer dat je mijn opmerkingen zo interpreteert. Want hoewel de woorden misschien anders gekozen hadden kunnen worden, ben ik oprecht van mening, dat er ook gelegenheid gegeven moet worden aan contact met alleen volwassenen. En als de eerste aanmelding al gepaard gaat met de opmerking, mijn dochter gaat mee, dan wordt dit gebeuren precies hetzelfde als de picknick tegen de uitdrukkelijke wens van degene die dit wilde organiseren. Tot uitdrukking gebracht in de woorden: liever geen. Als dan ook blijkt dat er wel mogelijkheden zijn de kinderen thuis te laten, dan vind ik het niet getuigen van respect voor degene die dat organiseert. Als ik dat probeer aan te geven, is dat niet om ruzie te maken, maar om degene die dit organiseert te steunen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 14:57
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Je mag best wat van mijn energie lenen hoor...die heb k namelijk niet!
Vandaag is niet een goeie dag geloof k...ik ga zo nog ff lekker van de gelegenheid gebruik maken dat zoonlief bij papa is... nog ff lekker een paar uurtjes bij |
Heerlijk hè Tess, heb ik ook gedaan hoor! Je hebt tijdens de warme zwoele nachten zoveel slaaptekort opgebouwd dat je het nu kunt inhalen! Slaap lekker
ennuh.......mn energie is langzamerhand weer op het gewone niveau hoor, gelukkig maar! Best schrikken van dat werken,brrr, ik had toch vakantie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 15:21
|
|
|
|
Mooi beeld Annette, met die gevangenis. Nooit zo aan gedacht eigenlijk. Beter dan stenigen, wat in de wet staat, inderdaad. Al gebeurt het nu misschien soms overdrachtelijk.
Thomas, mag en wil de eerste steen niet gooien.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 15 juli 2010, 15:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 15:30
|
|
|
|
hoe doe je dat ook alweer: vakantie vieren?
ben al twee weken 'vrij' en heb me alleen nog maar te pletter gewerkt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BADS959
|
|
|
|
|
|
Waarom verdedigen of geven mensen nu nog hun mening of is het Gods mening? Nieuw verbond, of is God ineens toch van mening verandert? Jeremia 31:31-34 Zie, de dagen komen, luidt het woord des HEREN, dat Ik met het huis van Israël en het huis van Juda een nieuw verbond sluiten zal. 32 Niet zoals het verbond, dat Ik met hun vaderen gesloten heb ten dage dat Ik hen bij de hand nam, om hen uit het land Egypte te leiden: mijn verbond, dat zij verbroken hebben, hoewel Ik heer over hen ben, luidt het woord des HEREN. 33 Maar dít is het verbond, dat Ik met het huis van Israël sluiten zal na deze dagen, luidt het woord des HEREN: Ik zal mijn wet in hun binnenste leggen en die in hun hart schrijven, Ik zal hun tot een God zijn en zij zullen Mij tot een volk zijn. 34 Dan zullen zij niet meer een ieder zijn naaste en een ieder zijn broeder leren: Kent de HERE: want zij allen zullen Mij kennen, van de kleinste tot de grootste onder hen, luidt het woord des HEREN, want Ik zal hun ongerechtigheid vergeven en hun zonde niet meer gedenken.
Maar betekend dit dat God van Mozes niet toen en nu de heden Gods is?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op vrijdag 23 juli 2010, 17:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 15:35
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | hoe doe je dat ook alweer: vakantie vieren?
ben al twee weken 'vrij' en heb me alleen nog maar te pletter gewerkt  |
Mot je maar minder bakken schat!
(ik hoop dat je nog tijd overhoudt om te gaan genieten Jolan)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 15:37
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | hoe doe je dat ook alweer: vakantie vieren?
ben al twee weken 'vrij' en heb me alleen nog maar te pletter gewerkt  |
Men neme de wekker en gooit deze in het verste hoekje van de kelderkast.( heeft men geen kelder dan is een diepe linnenkast ook een goede keuze). Nadat men heeft geslapen tot je uit jezelf wakker wordt zet men eerst een goede bak koffie. Men kijke om zich heen, ziet de rommel en besluit ergens anders te gaan koffiedrinken,het liefste rond een uur of 11 zodat de lunch bijna al geregeld is. Daarna kome men thuis, ziet de rommel weer en besluit zich af te gaan zonderen met dat ene prachtige boek totdat de maag begint te rommelen en het tijd is voor een overheerlijke zak chips. Daarna vlijt men zich op de bank en sluit de ogen voor onbepaalde tijd toe. Voor het avondeten nodigt men zich uit bij andere vrienden en bij latere thuiskomst vlijt men zich, moe maar zeer voldaan, in bed. Let wel op dat men de volgorde van vrienden regelmatig afwisselt zodat hier geen vast patroon in ontstaat. Fijne vakantie!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 15:40
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik hoop dat het niet besmettelijk is....... ga snel in quarantaine Carin! |
Leanne, ik maak me zorgen over je, je bent toch NIET aan de schoonmaak gegaan hè ! Kom gauw terug naar je pc en maak het jezelf gemakkelijk!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 15:45
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Leanne, ik maak me zorgen over je, je bent toch NIET aan de schoonmaak gegaan hè ! Kom gauw terug naar je pc en maak het jezelf gemakkelijk! |
Vrees niet,ik ben niet thuis,als ik hier vertrek wordt er achter mn kont schoongemaakt Misschien heeft mn buuf wel net zo'n tik als jij en kom ik in een brandschoon huis thuis?(dream on )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 15:48
|
|
|
|
MARGREET933 schreef: off topic=
| HANNAH810 schreef: | een gespreksonderwerp op het forum wordt een topic genoemd margreet, dit onderwerp gaat over (on)aardig met elkaar omgaan, en een ander onderwerp gaat over kinderdoop. op dit moment wordt er doorgediscuseerd over kinderdoop, terwijl dat op een andere pagina thuishoort; we dwalen van het onderwerp af; oftewel; we gaan off topic. dat is wat mariska probeert duidelijk te maken. |
Zou ze met een HBO opleiding zelf niet weten wat off topic is " (voorbeeld van onaardig gedoe in de chat en op het forum)
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op donderdag 15 juli 2010, 15:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 15:50
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Vrees niet,ik ben niet thuis,als ik hier vertrek wordt er achter mn kont schoongemaakt Misschien heeft mn buuf wel net zo'n tik als jij en kom ik in een brandschoon huis thuis?(dream on ) |
Oh, wat heerlijk,zucht, waar woon je? Kom ik aan de andere kant van je wonen, ik wil ook zo`n buurvrouw!! Maar gelukkig ben je niet thuis, hoef ik me geen zorgen over je te maken! Voor mij is het al te laat, mn hele huis is schoon, alleen de ramen moeten nog maar er komt gelukkig regen ( laat het zure regen zijn, weekt het vuil er makkelijker vanaf!). Dus ik hang nu heerlijk op de bank voor Oprah.....wat is vakantie toch fijn hè!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
|
|
|
|
|
blijkbaar niet...misschien een beetje digibeet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | MARGREET933 schreef: off topic=
Zou ze met een HBO opleiding zelf niet weten wat off topic is " (voorbeeld van onaardig gedoe in de chat en op het forum)
.. |
Je bent gewoon gepikeerd omdat je buiten dr doelgroep valt Cross
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 15:54
|
|
|
|
Lieve mensen, even een nuchtere opmerking van mijn kant ( ja, dat kan ik wel!), We komen er nooit uit in deze discussie, dat zal pas in de Hemel zijn als er geen veroordelingen meer zijn onder elkaar en we geen liefdesrelaties meer aangaan! Ik beken schuld dat ik zelf ook erg fel hier ben geweest maar dat komt omdat het mijn hart heeft. We moeten niet proberen elkaar af te gaan troeven met bijbelteksten maar juist naar elkaar omzien in liefde en respect. Wie zonder zonde is werpe de eerste posting......
Wel wil ik ook graag even kwijt dat ik het wel heel mooi vond en vind hoe hier gereageerd word, volgens mij leeft het onder de meesten van ons. (En natuurlijk bedoel ik dan niet de kwetsende opmerkingen!)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 15:55
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Je bent gewoon gepikeerd omdat je buiten dr doelgroep valt Cross  | [
Ik voel een koppelpoging opkomen, negeren of er iets mee doen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 15:57
|
|
|
|
| BADS959 schreef: | Waarom verdedigen of geven mensen nu nog hun mening of is het Gods mening? Nieuw verbond, of is God ineens toch van mening verandert? Jeremia 31:31-34 Zie, de dagen komen, luidt het woord des HEREN, dat Ik met het huis van Israël en het huis van Juda een nieuw verbond sluiten zal. 32 Niet zoals het verbond, dat Ik met hun vaderen gesloten heb ten dage dat Ik hen bij de hand nam, om hen uit het land Egypte te leiden: mijn verbond, dat zij verbroken hebben, hoewel Ik heer over hen ben, luidt het woord des HEREN. 33 Maar dít is het verbond, dat Ik met het huis van Israël sluiten zal na deze dagen, luidt het woord des HEREN: Ik zal mijn wet in hun binnenste leggen en die in hun hart schrijven, Ik zal hun tot een God zijn en zij zullen Mij tot een volk zijn. 34 Dan zullen zij niet meer een ieder zijn naaste en een ieder zijn broeder leren: Kent de HERE: want zij allen zullen Mij kennen, van de kleinste tot de grootste onder hen, luidt het woord des HEREN, want Ik zal hun ongerechtigheid vergeven en hun zonde niet meer gedenken.
Maar betekend dit dat God van Mozes niet toen en nu de heden Gods is? |
God is dezelfde, God kan zonde niet verdragen, daarom moesten er steeds lammeren geofferd worden, bloed aan de deurposten in Egypte enz.enz. Nu staat Jezus tussen de mens en God in.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 18 juli 2010, 20:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 16:02
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Oh, wat heerlijk,zucht, waar woon je? Kom ik aan de andere kant van je wonen, ik wil ook zo`n buurvrouw!! Maar gelukkig ben je niet thuis, hoef ik me geen zorgen over je te maken! Voor mij is het al te laat, mn hele huis is schoon, alleen de ramen moeten nog maar er komt gelukkig regen ( laat het zure regen zijn, weekt het vuil er makkelijker vanaf!). Dus ik hang nu heerlijk op de bank voor Oprah.....wat is vakantie toch fijn hè! |
FF tussen neus en lippen door, voor de Oprah fans .......
Oprah Winfrey - Talk show host, actrice, uitgever, CEO Harpo Productions - Geboren: 1954 VS Jaar: € 190886000 Maand: € 15907167 Week: € 3817720 Dag: € 763544
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 16:02
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | [
Ik voel een koppelpoging opkomen, negeren of er iets mee doen? |
Altijd iets mee doen!!!(zolang je mij niet bedoelde.......)
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |