ChristianMatch

Forum

Favo Amerikaanse /Engelse gospel artiest / Praise top 100
Ga naar pagina Vorige 1 ... 910 911 912 913 914 915 916 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 19:37

PAULUS505 schreef:
Beste CM leden,

wat is jullie meest favo populaire gospel artiest?

Ik vind Mat Redman heel gaaf,maar ook Martin Smith van Delirious?

Bestaat er een Praise top 100?
Er is een Top 200 op Radio 2.
Zou het een idee als er een Praise top 100 zou komen van de 100 meest favo liederen uit 2009 gekozen door christen gelovigen.
Ik vind zelf om een keus te maken hierin

Groeten van van Paulus

Bij mij staat Iona nog steeds met stip bovenaan. Maar er zijn ook nog zoveel andere goede artiesten.

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 19:39

CARIN303 schreef:
Mooi Mario, kunnen wij stilstaan!
Dank je!

Mooi Mario Knipoog smiley Weer eens heel wat anders hè.
Bedankt dat je het over wilde nemen, echt tof van je Knipoog smiley

Groetjes van Eva.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 19:51

Ginds in een steeg, vol ellende en nood
Vond men een knaap aan den rand van den dood.
Toen men vroeg, hoe ’t met zijn ziel was gesteld;
Zei hij: “Nooit heeft men mij daarvan verteld”

Zeg het toch voort, o zeg het toch voort!
Predik den Heiland door daden en woord
Dat geen verwijt u ’t hart ooit doorboort:
“Nimmer nog heb ik van Jezus gehoord.”

Toen men hem sprak van ’t verlorene schaap,
Kwam er een glans op den stervenden knaap.
“Weet gij wel zeker, dat mij dat ook geldt?
Niemand toch heeft mij daar ooit van verteld.”

’k Ben veel te min en te slecht”, sprak hij nu.
“Neen”, was het antwoord “Hij stierf ook voor u”.
“Maar als dat waar is”, sprak hij nu ontsteld.
“Waarom toch heeft men dat mij nooit verteld?”

d’ Engel des doods kwam nu nader tot hem.
Plots’ling sprak hij toen met bevende stem:
“Heer, ik geloof, voor mij stierf Gij aan ’t kruis;
Breng toch die boodschap aan allen in huis.”
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 20:11

JONATHAN890 schreef:
Fijn is dat te weten he Carin, dat:

Wie we ook zijn, man, vrouw, alleenstaande, homo, hetero
Hoe we ons ook voelen als mens
Wat we ook voelen voor de/een ander
Welke mening we ook hebben, mits met liefde voor de ander gesproken
Welke plek we ook innemen in de maatschappij

We allen mogen weten dat we God's Geliefde kind zijn.

Ik weet niet wie je met allen bedoeld, maar de bijbelse definitie van wie Gods kinderen zijn staat o.a. in 1 Johannes 2&3.

"Als gij weet, dat Hij rechtvaardig is, erkent dan ook, dat een ieder, die de rechtvaardigheid doet, uit Hem geboren is. Ziet, welk een liefde ons de Vader heeft gegeven, dat wij kinderen Gods genoemd worden, en wij zijn het ook. Daarom kent de wereld ons niet, omdat zij Hem niet kent.
Geliefden, nu zijn wij kinderen Gods en het is nog niet geopenbaard, wat wij zijn zullen; maar wij weten, dat, als Hij zal geopenbaard zijn, wij Hem gelijk zullen wezen; want wij zullen Hem zien, gelijk Hij is. En een ieder, die deze hoop op Hem heeft, reinigt zich, gelijk Hij rein is. Ieder, die de zonde doet, doet ook de wetteloosheid, en de zonde is wetteloosheid. En gij weet, dat Hij geopenbaard is, opdat Hij de zonden zou wegnemen, en in Hem is geen zonde. Een ieder, die in Hem blijft, zondigt niet; een ieder, die zondigt, heeft Hem niet gezien en heeft Hem niet gekend. Kinderkens, laat niemand u misleiden. Wie de rechtvaardigheid doet, is rechtvaardig, gelijk Hij rechtvaardig is; wie de zonde doet is uit de duivel, want de duivel zondigt van den beginne. Hiertoe is de Zoon van God geopenbaard, opdat Hij de werken des duivels verbreken zou. Een ieder, die uit God geboren is, doet geen zonde; want het zaad Gods blijft in hem en hij kan niet zondigen, want hij is uit God geboren.

De boodschap van het evangelie is nog steeds een van bekering en behoud. Een boodschap van universeel behoud zonder bekering sluit beter aan bij de new age.

Wat niet wegneemt dat iedereen die zich bekeert Gods kind kan worden door Jezus aan te nemen. Jezus stierf voor iedereen maar je moet het wel aannemen en bereid zijn de prijs te betalen. Je redding is gratis maar het kost je wel alles. (De slaaf staat niet boven zijn Heer... Joh.13:16)

GrZing
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 20:14

CROSSROAD317 schreef:
Als David zich dus door angst had laten leiden, was zijn vertrouwen niet op God geweest

Cross, nergens heb ik aangegeven dat je je moet laten leiden door angst.
Mijns inziens heb ik duidelijk aangegeven dat het een heel menselijk gevoel is, waar je doorheen moet.
Als ik jouw stukje lees Cross, denk ik… mijn stukje goed lezen Cross…!!
Voor alle duidelijkheid zal ik hier nog e.e.a. neerzetten

Lucas 22
43 En Hem verscheen een engel uit de hemel om Hem kracht te geven. 44 En Hij werd dodelijk beangst en bad des te vuriger. En zijn zweet werd als bloeddruppels, die op de aarde vielen.

Het verhaal van de hof van Gethsemane, 1 van de meest indrukwekkende verhalen die de bijbel rijk is.
Het is een drama dat begint met verraad en dat uiteindelijk eindigt aan een kruis. Het is een verhaal waarin we als mensen met onze diepste angsten worden geconfronteerd. Het gebeurde speelt zich af in een tuin waar een onschuldig man aan het wachten is op een verschrikkelijk lot.
Jezus die de dood tegemoet ging omdat dat de enige weg was om te bemiddelen tussen God en mensen…
Jezus bad dat de beker aan Hem voorbijging, maar Hij moest er doorheen.
Nee, Jezus liet zich niet leiden door de angst, maar hij had ze wel, die angstgevoelens. Hij voelde ze wel en moest daar doorheen met de hulp van God. God stuurde een engel als bemoediging ! (Luc. 22:43)

Maar een mens heeft niet altijd de kracht om door te gaan en soms ontbreekt zelfs de wil. Kijk maar naar Elia. Elia wilde op een gegeven moment niet verder. Hij trok naar de woestijn en verlangde er naar om te sterven. (1 Kon. 19 (:1-14)).
Je moet weten dat de profeet Elia met de dood werd bedreigd door Izebel, die al enkele honderden profeten van Elia had laten ombrengen. Ontmoedigend trok Elia zich terug. Hij vlucht de woestijn in. Onder een bremstruik viel hij in slaap, in de hoop nooit meer te ontwaken. Maar een engel (een boodschapper van God) wekte hem en gaf hem te eten.

Nu kun je zeggen mag een mens dat, mag een christen dat…? het verlangen om te sterven…? maar zo voelde het blijkbaar niet voor Elia, hoeveel vertrouwen hij ook in God had, toch was het God Zelf die Elia een engel stuurde en hem weer op krachten liet komen.
Gods aandacht voor de profeet Elia ! Dat verhaal laat onvoorstelbaar veel zien van de manier waarop God met ons mensen bezig is en aandacht voor ons mensen heeft !

Dat bedoelde ik dus met ook David die in het diepst van zijn strijd verder gaat, hoe moeilijk hij het ook heeft. David laat dat in de psalm weten dat God er bij is.
En zo ook Elia die niet meer verder wil en er genoeg van heeft. Hij is aan het eind van zijn krachten; maar dan is God daar… God geeft Elia kracht en laat Zijn stem horen in de stilte. Daarop mogen wij mensen vertrouwen.
Elia wordt hier geroepen door God Zelf.

Wie kent niet die momenten, dat je je leeg voelt, moe, angstig, dat het allemaal even teveel is.
Dat je zoekt, behoefte hebt aan bemoediging.
De bijbel vertelt ons verhalen van bemoediging, hoe God aanwezig is aanspreekt, ook juist in die dorre woestijnmomenten.
Om dat te ervaren is het goed je af en toe even terug te trekken, om een moment van bezinning, stite te zoeken.
De stilte te zoeken, daar waar God is, het briesje.
We mogen vertrouwen dat de angst of de eenzaamheid of zelfs het verlangen naar de dood niet het laatste woord heeft, maar God dat heeft en ons mensen met al die gevoelens die bij het menszijn horen wil helpen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARCOWAAL200

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 20:18

[quote=MARIEKE897]
MARCOWAAL200 IS 39 JAAR !!!! MAG ER OOK WEL BIJ HOOR IK SCHAAM MIJ NIET VOOR MIJN LEEFTIJD HIHIHIHII
Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 20:20

[quote=MARCOWAAL200]

oeps... Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 20:20

CROSSROAD317 schreef:
De tekst van het lied vind zijn oorsprong in Psalm 139 Susannah, zie de rode verzen Lachende smiley

Psalm 139

1 Voor de koorleider. Van David, een psalm.

HEER, u kent mij, u doorgrondt mij,
2 u weet het als ik zit of sta,
u doorziet van verre mijn gedachten.
3 Ga ik op weg of rust ik uit, u merkt het op,
met al mijn wegen bent u vertrouwd.

4 Geen woord ligt op mijn tong,
of u, HEER, kent het ten volle.
5 U omsluit mij, van achter en van voren,
u legt uw hand op mij.
6 Wonderlijk zoals u mij kent,
het gaat mijn begrip te boven.

7 Hoe zou ik aan uw aandacht ontsnappen,
hoe aan uw blikken ontkomen?
8 Klom ik op naar de hemel – u tref ik daar aan,
lag ik neer in het dodenrijk – u bent daar.

9 Al verhief ik mij op de vleugels van de dageraad,
al ging ik wonen voorbij de verste zee,
10 ook daar zou uw hand mij leiden,
zou uw rechterhand mij vasthouden.

11 Al zei ik: ‘Laat het duister mij opslokken,
het licht om mij heen veranderen in nacht,’
12 ook dan zou het duister voor u niet donker zijn –
de nacht zou oplichten als de dag,
het duister helder zijn als het licht.

13 U was het die mijn nieren vormde,
die mij weefde in de buik van mijn moeder.

14 Ik loof u voor het ontzaglijke wonder van mijn bestaan,
wonderbaarlijk is wat u gemaakt hebt.
Ik weet het, tot in het diepst van mijn ziel.

15 Toen ik in het verborgene gemaakt werd,
kunstig geweven in de schoot van de aarde,
was mijn wezen voor u geen geheim.
16 Uw ogen zagen mijn vormeloos begin,
alles werd in uw boekrol opgetekend,
aan de dagen van mijn bestaan ontbrak er niet één.

17 Hoe rijk zijn uw gedachten, God,
hoe eindeloos in aantal,
18 ontelbaar veel, meer dan er zandkorrels zijn.
Ontwaak ik, dan nog ben ik bij u.

19 God, breng de zondaars om,
– weg uit mijn ogen, jullie die bloed vergieten –
20 ze spreken kwaadaardig over u,
uw vijanden misbruiken uw naam.

21 Zou ik niet haten wie u haten, HEER,
niet verachten wie tegen u opstaan?
22 Ik haat hen, zo fel als ik haten kan,
ze zijn mijn vijand geworden.

23 Doorgrond mij, God, en ken mijn hart,
peil mij, weet wat mij kwelt,
24 zie of ik geen verkeerde weg ga,
en leid mij over de weg die eeuwig is.

Ja dat wist ik al Cross...
Ik ken psalm 139 bijna uit m'n hoofd.
En dan is er ook nog de zangversie als psalm en opwekkingslied
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 20:26

PIETER649 schreef:
Ik kende dit verhaal niet, maar mn respect voor haar neemt er door toe!
Zij heeft, als een WARE christen, haar kruis gedragen en naar ik hoop zal zij daar in het eeuwige leven waarin zij zich nu bevind hiervoor beloont worden.

Pieter, die het triest vindt dat christenen het kruisdragen nu ook al triest vinden..

"Zij leeft als een ware christen" hoe komt het toch dat ik een cynische noot vind, tegenover homo's die zich niet kunnen onthouden van de praxis ?
Hoe kan je als mens zeggen wie wel en niet een ware christen is ? wat weet je eigenlijk van diegene ?
Ik vind het een gevaarlijke uitspraak...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 19 juli 2010, 20:28
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 20:29

SUSANNAH475 schreef:
"Zij leeft als een ware christen" hoe komt het toch dat ik een cynische noot vind, tegenover homo's die dit niet kunnen ?
Hoe kan je als mens zeggen wie wel en niet een ware christen is ? wat weet je eigenlijk van diegene ?
Ik vind het een gevaarlijke uitspraak...

waaraan herken je een christen??

praat, daad, gelaat en gewaad toch?(zoiets)
majoor boshart straalde toch aan alle kanten uit dat ze een christen was?
dus wat chynisch...nee toch
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 20:32

Maandag 19 Juli; Prediker 3:9-13: Verplicht barbecueën.

Een zomers zonnetje, een paar schapenwolkjes aan de blauwe lucht, een zacht briesje en lang, wuivend gras. Het hele jaar is er hard gewerkt, nu is het tijd voor leuke dingen. Sterker nog: het is tijd voor een barbecue!
Maar wat heeft barbecueën nu met de Bijbel te maken? Meer dan je denkt! Ik zal uitleggen waarom.
In de Bijbel zien we steeds weer het patroon van werken en dan rusten, van zwoegen en dan genieten. Zo ging dat al bij de Israëlieten in het Oude Testament. Mozes sprak hen toe voordat ze het Beloofde Land inbezit ging nemen. Er lag een zware tijd voor ze, zo zei hij, maar zodra ze hun doel bereikt hadden, moesten ze feestvieren: 'Richt daar ten overstaan van de HEER, uw God, een feestmaal aan en geniet met uw familie van de zegeningen waarmee hij uw inspanningen heeft beloond.' (Deut 12:7) Genieten als gebod? Ja, zo staat het er wel.
Er is één maar, een voorwaarde: het moet om dankbaar genieten gaan; genieten met God in gedachten.
'Wanneer u daar in overvloed leeft, dank de HEER, uw God, dan voor het goede land dat hij u gegeven heeft. Zorg ervoor dat u hem niet vergeet...'(Deut: 8:10-11)
We mogen van al Gods zegeningen genieten, of het nu gaat om een boterham met kaas aan de keukentafel, of een barbecue; om een zonnige dag in de tuin of een goed gesprek in de caravan. We mogen dankbare levensgenieters zijn. Is dat niet heerlijk?
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 20:34

ik zoek vervoer naar de bbq.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 20:34

JOLAN931 schreef:
waaraan herken je een christen??

praat, daad, gelaat en gewaad toch?(zoiets)
majoor boshart straalde toch aan alle kanten uit dat ze een christen was?
dus wat chynisch...nee toch

nee, niet cynisch t.o.v. majoor boshart...
Ik bedoel Pieters reactie, omdat hij met hoofdletters WARE christen schrijft.... snap je ?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 20:35

CARIN303 schreef:
Tuptuptub Lachende smiley met blinkend witte tanden nog maar 9 bezoekers en er staan er 1000 op mn profiel,jippie!!
Wie wil er vrijwillig een bezoekje brengen ?

Ik, maar krijg ik dan een hit terug Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 20:39

MARIEKE897 schreef:
Ik ben ook pro voorbehoedsmiddelen, zeker als ik weet dat nog een zwangerschap ten koste gaat van mijn gezondheid, en dus ook van de mogelijkheid om de kids op te voeden!!
Sex is idd ook om van te genieten, en niet alleen om kindjes te maken
Lachende smiley

De winst is ook voor de kinderen die er wel komen. Het is in ieder geval goed voor een kind dat het gewenst is en dat het op een moment komt dat de ouders er aan toe zijn. Het is niet verkeerd als een kind meer aandacht en warmte krijgt, zeker in deze snel veranderende maatschappij. We weten vaak nog van de gedwongen huwelijken van vroeger. De christelijke gemeenschappen waren doorgaans ook niet zo vriendelijk voor de ongehuwde moeder en het kind werd er op aangekeken, wat geen fijn begin was van een kinderleven. En zo gezond was het ook niet altijd voor de vrouwen die jaar op jaar zwanger waren. En of deze vrouwen wel van sex genoten als ze rekening moesten houden met weer een zwangerschap? Heerlijk dat vrouwen nu ook sex kunnen hebben zonder daar bang voor te moeten zijn! Deze uitgebreide kinderzegen bleek kennelijk ook niet echt de wens van de meesten want nadat de pil beschikbaar kwam, was het meestal snel afgelopen met de grote gezinnen. De voorbehoedsmiddelen zijn een zegen voor de mensheid. Grote gezinnen en armoede gaan vaak in de behoudende kringen hand in hand, al mag dat niet benoemd worden.
Gezinnen die uit twee of drie kinderen bestaan, zijn echt niet minder gezegend. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik geen respect heb voor de moeders die een groot gezin tot een succes wisten te maken.

Thomas, voor een kindertal dat de ouders aankunnen.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 19 juli 2010, 20:41
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 20:55

SUSANNAH475 schreef:
Cross, nergens heb ik aangegeven dat je je moet laten leiden door angst.

Dat heb je wel: je zei dat angst niet altijd een slechte raadgever is. Dat is het m.i. wel.

En zo ook Elia die niet meer verder wil en er genoeg van heeft. Hij is aan het eind van zijn krachten; maar dan is God daar… God geeft Elia kracht en laat Zijn stem horen in de stilte. Daarop mogen wij mensen vertrouwen.
Elia wordt hier geroepen door God Zelf.

Wie kent niet die momenten, dat je je leeg voelt, moe, angstig, dat het allemaal even teveel is.
Dat je zoekt, behoefte hebt aan bemoediging.
De bijbel vertelt ons verhalen van bemoediging, hoe God aanwezig is aanspreekt, ook juist in die dorre woestijnmomenten.

Soms geeft God de mens ook weleens een (met respect) 'schop onder de kont'. Elia werd niet bemoedigend door God toegesproken. God vroeg hem 2 maal: "Wat kom je hier doen?" Daarna stuurde God hem doodleuk op z'n schreden terug voor de volgende opdracht.

"Betoont gij u slap ten dage der benauwdheid, dan komt uw kracht in het nauw." (Spreuken 24:10)
.

Laatst aangepast door
ZINGA672
op maandag 19 juli 2010, 20:56
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 20:59

Volgens mij bedoelt Sus te zeggen dat angst nooit zomaar uit het niets komt, het is een natuurlijk "alarm" dat aangeeft dat er iets niet in de haak is.
Dat kan vaak te maken hebben met persoonlijke zwakke punten, iemand die iets heel ingrijpend heeft meegemaakt zal op dat vlak altijd extra gevoelige "voelsprieten" blijven houden die niet altijd terecht zullen zijn.
Maar angst geeft in de eerste plaats gevaar aan, en het is goed om dan te onderzoeken waar de angst vandaan komt en of deze terecht is. Het kan te maken hebben met persoonlijke angsten, maar het kan ook heel goed aangeven dat er werkelijk "gevaar" dreigt.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 21:06

EVA685 schreef:
Ginds in een steeg, vol ellende en nood
Vond men een knaap aan den rand van den dood.
Toen men vroeg, hoe ’t met zijn ziel was gesteld;
Zei hij: “Nooit heeft men mij daarvan verteld”

Zeg het toch voort, o zeg het toch voort!
Predik den Heiland door daden en woord
Dat geen verwijt u ’t hart ooit doorboort:
“Nimmer nog heb ik van Jezus gehoord.”

Toen men hem sprak van ’t verlorene schaap,
Kwam er een glans op den stervenden knaap.
“Weet gij wel zeker, dat mij dat ook geldt?
Niemand toch heeft mij daar ooit van verteld.”

’k Ben veel te min en te slecht”, sprak hij nu.
“Neen”, was het antwoord “Hij stierf ook voor u”.
“Maar als dat waar is”, sprak hij nu ontsteld.
“Waarom toch heeft men dat mij nooit verteld?”

d’ Engel des doods kwam nu nader tot hem.
Plots’ling sprak hij toen met bevende stem:
“Heer, ik geloof, voor mij stierf Gij aan ’t kruis;
Breng toch die boodschap aan allen in huis.”

Amen!!

En bid de Heer van de oogst dat Hij arbeiders uitzendt want er zijn er veel te weinig!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 21:06

MARISKA601 schreef:
dat zijn aardig wat liters koffie.
je zou een 50 cent per kopje kunnen vragen..
heb je een leuk spaarcentje Knipoog smiley

had ik toch bijna 2000 euro gehad......

zou ik de 4000 bezoekers nog halen??? Nog 2 wk dan is mijn abo verlopen en ben ik weg....

De 1000 forum berichten is een mooi afsluitend aantal
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 21:08

ZINGA672 schreef:
Ik weet niet wie je met allen bedoeld, maar de bijbelse definitie van wie Gods kinderen zijn staat o.a. in 1 Johannes 2&3.

"Als gij weet, dat Hij rechtvaardig is, erkent dan ook, dat een ieder, die de rechtvaardigheid doet, uit Hem geboren is. Ziet, welk een liefde ons de Vader heeft gegeven, dat wij kinderen Gods genoemd worden, en wij zijn het ook. Daarom kent de wereld ons niet, omdat zij Hem niet kent.
Geliefden, nu zijn wij kinderen Gods en het is nog niet geopenbaard, wat wij zijn zullen; maar wij weten, dat, als Hij zal geopenbaard zijn, wij Hem gelijk zullen wezen; want wij zullen Hem zien, gelijk Hij is. En een ieder, die deze hoop op Hem heeft, reinigt zich, gelijk Hij rein is. Ieder, die de zonde doet, doet ook de wetteloosheid, en de zonde is wetteloosheid. En gij weet, dat Hij geopenbaard is, opdat Hij de zonden zou wegnemen, en in Hem is geen zonde. Een ieder, die in Hem blijft, zondigt niet; een ieder, die zondigt, heeft Hem niet gezien en heeft Hem niet gekend. Kinderkens, laat niemand u misleiden. Wie de rechtvaardigheid doet, is rechtvaardig, gelijk Hij rechtvaardig is; wie de zonde doet is uit de duivel, want de duivel zondigt van den beginne. Hiertoe is de Zoon van God geopenbaard, opdat Hij de werken des duivels verbreken zou. Een ieder, die uit God geboren is, doet geen zonde; want het zaad Gods blijft in hem en hij kan niet zondigen, want hij is uit God geboren.

De boodschap van het evangelie is nog steeds een van bekering en behoud. Een boodschap van universeel behoud zonder bekering sluit beter aan bij de new age.

Wat niet wegneemt dat iedereen die zich bekeert Gods kind kan worden door Jezus aan te nemen. Jezus stierf voor iedereen maar je moet het wel aannemen en bereid zijn de prijs te betalen. Je redding is gratis maar het kost je wel alles. (De slaaf staat niet boven zijn Heer... Joh.13:16)

GrZing

hier heb je natuurlijk helemaal gelijk in....had ik erbij moeten zetten
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 21:10

MARIEKE897 schreef:
Ik kan niet, mijn oudste krijg buisjes..en verder nog wat gedoe..dus die heeft onverdeelde aandacht nodig van zn mams...
volgende keer ben ik erbij!! (als het in een even week valt)

Knipoog smiley

mams zijn is taak 1 in je leven....... en dat doe jij vast heel goed, dat weet ik zeker...
Naar boven

Auteur Bericht
JOHANNA598

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 21:13

Lijkt me wel gezellig, zet mij ook maar op de lijst Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 21:15

ik schaam me ook niet voor mijn leeftijd, 't is alleen overbodige informatie Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 21:16

SUSANNAH475 schreef:
nee, niet cynisch t.o.v. majoor boshart...
Ik bedoel Pieters reactie, omdat hij met hoofdletters WARE christen schrijft.... snap je ?

en voor het woordje WARE staan de woordjes ALS EEN....

ik oordeel in die bijdrage niet of zij al dan niet een ware christen was, hoewel ik daar wel in geloof.

waar ik respect en bewondering voor heb, is hoe zij als lesbische vrouw haar conclusie heeft getrokken uit de bijbel en daarnaar geleefd heeft.
hoe zwaar dat ook geweest mag zijn.
levert eenheel stuk meer respect op dan lekker je gang gaan met als excuses wat uit hun verband getrokken bijbelteksten in de hedendaagse humanistische cultuur.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 21:16

TESSYBEAR731 schreef:
Volgens mij bedoelt Sus te zeggen dat angst nooit zomaar uit het niets komt, het is een natuurlijk "alarm" dat aangeeft dat er iets niet in de haak is.
Dat kan vaak te maken hebben met persoonlijke zwakke punten, iemand die iets heel ingrijpend heeft meegemaakt zal op dat vlak altijd extra gevoelige "voelsprieten" blijven houden die niet altijd terecht zullen zijn.
Maar angst geeft in de eerste plaats gevaar aan, en het is goed om dan te onderzoeken waar de angst vandaan komt en of deze terecht is. Het kan te maken hebben met persoonlijke angsten, maar het kan ook heel goed aangeven dat er werkelijk "gevaar" dreigt.

Ik bedoelde te zeggen dat je je als mens niet moet laten leiden door angst...
Maar angst is een menselijk gevoel... hoort bij het mens zijn, je gaat er doorheen... samen met God
Voor de rest zie mijn stukje...

Als het extreme vormen aan gaat nemen is het natuurlijk zaak er professionele hulp bij te halen.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 21:18

MARISKA601 schreef:
Wat hebben we eigenlijk een mooie zomer.
Ja er zitten warme dagen tussen.
Maar laten we genieten van dit weer.

ik wens degenen die met dit weer binnen moeten werken
veel sterkte en ik hoop dat de airco's het doen

En ik wens degene die buiten moeten werken ook veel sterkte.

Ik hoop dat er deze zomer toch voldoende regen valt voor de boeren.

Dank je Maris! De klimaatbeheersing deed het tot vandaag uitstekend. Helaas hebben we vandaag gemerkt hoe goed hij het al die tijd heeft gedaan Geschokte, onthutste smiley Ik kon je 'sterkte' voor vandaag goed gebruiken!

GrZ

Laatst aangepast door
ZINGA672
op maandag 19 juli 2010, 21:18
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 21:20

ZINGA672 schreef:
Kwaliteit waarvan? Smiley die vol vragen zit

nou in ieder geval was de kwaliteit van de fiets van Andy Schleck zijn fietsje vandaag wat minder......ketting eraf en tijd verloren en de gele trui kwijt aan Contador.

Ik hoop dat morgen er een echt klimmers spectakel losbarst in de tour.
en dat robert Gesink tijd gaat en kan pakken op de belg van den Broeck, Mensjov tijd wint op de spanjaar Sanchez...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 21:22

PIETER649 schreef:
en voor het woordje WARE staan de woordjes ALS EEN....

ik oordeel in die bijdrage niet of zij al dan niet een ware christen was, hoewel ik daar wel in geloof.
Nogmaals ik doelde niet op majoor Boshardt, maar ik meende eruit te lezen dat je het ook over anderen had die dat niet op kunnen brengen, maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen

waar ik respect en bewondering voor heb, is hoe zij als lesbische vrouw haar conclusie heeft getrokken uit de bijbel en daarnaar geleefd heeft.
hoe zwaar dat ook geweest mag zijn.
levert eenheel stuk meer respect op dan lekker je gang gaan met als excuses wat uit hun verband getrokken bijbelteksten in de hedendaagse humanistische cultuur.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 21:24

SUSANNAH475 schreef:

ik zette haar inderdaad als een spiegel, dus als een voorbeeld, neer.
dat heb je goed gelezen
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 21:27

JONATHAN890 schreef:
nou in ieder geval was de kwaliteit van de fiets van Andy Schleck zijn fietsje vandaag wat minder......ketting eraf en tijd verloren en de gele trui kwijt aan Contador.

Ik hoop dat morgen er een echt klimmers spectakel losbarst in de tour.
en dat robert Gesink tijd gaat en kan pakken op de belg van den Broeck, Mensjov tijd wint op de spanjaar Sanchez...

dat hoop ik ook Lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 910 911 912 913 914 915 916 ... 6194 Volgende
Pagina 913 van 6194