| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 19:54
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | | mar 10:9 |
Oke, het staat dus in de bijbel... maar hoe is het dan bedoeld ? Wanneer kun je zeggen dat God 2 mensen bij elkaar gebracht (samengevoegd) heeft ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 19:56
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Is goed maar dan wel op een zaterdag graag! Had nog een aanmelding per mail gekregen maar zal die ook af gaan zeggen,wel jammer trouwens,had er zin in! |
wokken wordt dus ergens in oktober ?
sorry Annette...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op donderdag 22 juli 2010, 19:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 20:04
|
|
|
|
Hoi david.
Heb je weleens contact gehad met de hoop in dordrecht?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 20:05
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Oke, het staat dus in de bijbel... maar hoe is het dan bedoeld ? Wanneer kun je zeggen dat God 2 mensen bij elkaar gebracht (samengevoegd) heeft ? |
daar gaat dit topic niet over
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 20:06
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | | daar gaat dit topic niet over |
Sorry... 
| JONATHAN890 schreef: | Ja om het eens heel dichtbij te houden, zoals jij ook doet door te zeggen, dat bij het aangaan van een huwelijk.....God dit heeft samengevoegd? Is dit wel zo....was het niet onze sturing die wij aan het leven gaven, dat we die richting opgegaan zijn?
Bij alles wat we doen hebben we een eigen verantwoording. De keuze om goed te doen of fout te doen. Dat vermogen heeft God ons gegeven...uit liefde voor de mensen. Het is de keuze zelf van de mens dat we voor het kwade kozen en nog steeds kiezen. | Toch gaat het er wel over dat sommige dingen onze sturing zijn en sommige Gods sturing... Je bent denk ik als mens geneigd om je eigen ding te doen... op zich niks mis mee, maar als het ten koste gaat van je relatie met God stuurt God je misschien die andere kant op. In die zin heeft het wel met het topic te maken dacht ik.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op donderdag 22 juli 2010, 20:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 20:17
|
|
|
|
Ik heb gehoord dat die tekst van "Paradise by the dashbord light" eigenlijk niet kan/niet christelijk is... Ik weet ook niet precies wat dan...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op donderdag 22 juli 2010, 20:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 20:19
|
|
|
|
|
Klopt ook hoor Suus.....die discussie heb ik toen ook wel gehoord, maar we hadden het over jeugd sentiment en daar hoort dit nummer echt bij, voor mij dan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 20:20
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | ja en nee.
ja want het is een zonde en het bedroefd de heer. en nee at the time, want het was natuurlijk bevrediging van het vlees. (maar dat is ook fout, weet ik, maar probeer eerlijk antwoord te geven) |
Ik neem aan dat je bedoelt met zonde, dat dit slaat op sex voordat je getrouwd bent?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 20:21
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | zo zijn er wel meer boeken hoor die door een stel mensen in het jaar 300 ongeveer, bekeken, gewikt, gewogen etc werden of ze wel/niet in de bijbel moesten worden opgenomen. uit oudtestamentische tijd bijv de volgende boeken: Tobit Judit Ester (Grieks) 1 Makkabeeën 2 Makkabeeën Wijsheid Sirach Baruch Brief van Jeremia Toevoegingen aan Daniël Manasse
en ook in nieuwtestamentische tijd waren er boeken zoal het evangelie van thomas.
ook wat betreft het boek openbaring is een hele discussie geweest, wel/niet in de bijbel. Tijdje wel, tijdje niet.....
al met al....sommige boeken zijn zeker de moeite waard om te lezen.
in de gewone bekende bijbel staan ook dingen waarvan je je af kan vragen....zit er niet een foutje in, klopt het wel, hebben de mannen/vrouwen van die tijd wel de juiste dingen vertaald, overgeschreven etc. |
Ik vind dat je dat "stel mensen" heel erg te kort doet door die opmerking. Persoonlijk geloof ik dat deze mensen door God zijn gebruikt om het Oude en Nieuwe Testament samen te voegen tot de bijbel, zoals wij die nu kennen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 20:26
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Vermoedelijk is de waaromvraag de meest gestelde vraag onder gelovigen. Het is de deur naar de kenniswereld en hoort standaard bij het zich ontwikkelende kind.
Toch blijven we ook daarna vragen.
Marionetten Het vraagteken achter deze vraag wordt soms een uitroepteken: - Dan krijg je een aanklacht, een verwijt. - Stellen we onszelf ook de waaromvraag? - Voor hoeveel leed zorgt de mens? - Hoe vaak sloegen we ons al niet voor het hoofd? - Wie brachten martelwerktuigen en massavernietigingswapens deze wereld binnen?"
God schiep geen marionetten of robots. Hij schiep mensen die in verantwoordelijkheid en vrijheid kunnen handelen. Het 'risico' dat we de richting inslaan van ongeloof en immoraliteit is de prijs der liefde.
Wie vraagt waarom God toen en daar niet ingreep, mag niet voorbij gaan aan eigen verantwoordelijkheid én de vraag hoe vaak Hij wel ingreep,
dikwijls zonder dat wij er op merkten. Getuigt Golgotha bovendien niet van Zijn genadig ingrijpen in de wereldgeschiedenis?"
Megafoon We kunnen levensleed vanuit de Bijbel herleiden tot vier opties: De eerste drie staan duidelijk vermeld: zonde, satan en God.
Er is echter nog een vierde optie en dat is erkennen niet te weten wie er achter zit.
In de geschiedenis van de blindgeborene leggen de omstanders een verband met onbeleden zonde, maar Jezus laat de oorzaak van de oogziekte in het midden
De gedachte dat God Zijn hand heeft in dat wat wij als 'kwaad' ervaren, staat velen tegen. Volgens Hebreeën 12 'tuchtigt' Hij Zijn kinderen, niet omdat Hij daar vermaak aan beleeft, maar 'opdat we Zijn heiligheid deelachtig zouden worden'.
Zo weet Hij uit iets kwaad iets goeds tevoorschijn te brengen. C.S Lewis gebruikte de metafoor van een megafoon. Moeite, tegenslag en verdriet versterken het geluid waarmee God in de Bijbel tot ons spreekt.
God laat ons op wegen buiten Hem vastlopen omdat Hij niet verdraagt dat we ons ongeluk tegemoet reizen. Zo komen ook gerichten en oordelen niet uit de lucht vallen, ze worden uitgelokt. Waar humaniteit het bijvoorbeeld aflegt tegen marktdenken en 'halen, hebben, houden', daar wordt gespeeld met heilig vuur."
Waarom? Toch moeten we erg voorzichtig zijn met het duiden van Gods vinger in de geschiedenis. Laten we de waaromvraag niet te snel afdichten met het 'waartoe' er overheen te schuiven, hoe zinvol die vraag op zich ook is,
omdat ze dwingt naar voren te kijken in plaats van achter te zien en daardoor bevrijdend kan werken. Maar was het niet juist Christus Zelf die Zijn 'waarom?' naar Zijn Vader riep?
Wil ik met mijn 'waarom?' niet de mist ingaan, dan moet ik bij Hem uitkomen, die mij niet met lege handen laat staan. Hij is het antwoord op mijn vele, zo niet al mijn vragen.
Met het oog op Hem ga ik meezingen met Paulus 'dat het lijden van deze tegenwoordige wereld niet opweegt tegen de heerlijkheid die aan ons zal geopenbaard worden
'Hij is mijn vrede!" |
Goed stukje ! Mijn angst voor God was precies de titel van dit topic !
Nu denk ik: God leidt ons, maar loopt ons niet voor de voeten.
Als je je levensloop bekijkt denk ik dat God ons de ruimte geeft voor mogelijkheden, keuzes... Maar dan wel binnen Gods grenzen, maar ik geloof dat die ruimer zijn als sommige mensen denken.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op donderdag 22 juli 2010, 20:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 20:27
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | | Klopt ook hoor Suus.....die discussie heb ik toen ook wel gehoord, maar we hadden het over jeugd sentiment en daar hoort dit nummer echt bij, voor mij dan! |
a-ha, oke...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 21:02
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Vanochtend om 11.20 uur is Mara overleden. Het is beter zo voor haar, er was eventueel nog een pijnbestrijdingstraject te gaan maar volgens de dierenarts zou dat een lijdensweg voor Mara betekenen. Ik heb haar 15 jaar gehad , het is een goede beslissing maar ben er wel verdrietig onder. Bedankt voor jullie steun! |
Wat erg voor jouw, sterkte
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PAULUS505
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 21:12
|
|
|
|
Ik vind het lied dromen heel mooi. Het is o.a. gezongen door de groep Niet Uit Het Raam, maar ook door Bert (ik ken zijn achternaam niet).
Ik ben benieuwd wat jullie van dit lied vinden en of jullie dit lied kennen.
De versie van Bert heb ik op Mp3. De gezongen versie van Bert staat helaas niet online op You Tube.
Hierbij de web link van de versie gezongen door de groep Niet Uit Het Raam:
http://www.youtube.com/watch?v=AP27JSl5owc
Dromen
Mag ik vanavond in je dromen dan kan ik bij je blijven slapen en als je wakker wordt dan ben ik weg mag ik vanavond in je dromen zijn
We hadden zoveel samen en ik zou zo graag nog één keer ik zou gewoon zo graag nog één keer maar dat kan natuurlijk niet
Mag ik een deel van jou zijn zonder zelf iets te verliezen dan hoef ik jou niet zo te missen want het verlangen doet zo'n pijn
Mag ik vandaag in jouw gedachten dan speel ik door je hoofd dan kan ik in jouw fantasie het verlangen wat verzachten
We hadden zoveel samen en ik zou zo graag nog één keer ik zou gewoon zo graag nog één keer maar dat kan natuurlijk niet
Mag ik vanavond in je dromen dan kan ik bij je blijven slapen en als ik weet dat je van me droomt vannacht dan droom ik daar weer van
We hadden zoveel samen en ik zou zo graag nog één keer ik zou gewoon zo graag nog één keer
Alle teksten geschreven door Peter Heerschop, Viggo Waas en Joep van Deudekom
Muziek gecomponeerd door Joep van Deudekom
© NUHR Publishing: Witlof Music Licensed from NUHR
Groeten van Paulus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 21:17
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Hoi Tess,
Je kunt overwegen de ombudsman in te schakelen; ik weet niet of de woningstichting (nog) onder overheid valt?
GrZing! |
Hmm...geen idee, ga k es uitzoeken...
Thanks!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 21:18
|
|
|
|
|
Ga voor je bidden, David...sterkte!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 21:19
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | wokken wordt dus ergens in oktober ?
sorry Annette... |
Effe nieuw topicje misschien?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 21:21
|
|
|
|
Ik heb er nog es over nagedacht...(Ja, ook dat kan ik...)...en ik hoop in de hemel eindelijk eens die onvoorwaardelijke liefde te ervaren die we als mens hier op aarde niet kennen! Dat zou me zo geweldig lijken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 21:23
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Hoi david.
Heb je weleens contact gehad met de hoop in dordrecht? |
nou, ken het, maar ben geen alcoholverslaafde, ik werk en funtioneer gewoon, maar soms dan knal ik echt door, en deze keer was het op het nippertje, denk ook omdat ik redbull bij had gedronken, dan merk je het niet zo. het is deze keer goed mis gegaan en ben er reuze van geschrokken.
maar ik bagetaliseer het niet, en ga hier echt mee aan de slag.
dank jullie broeders en zusters!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 21:24
|
|
|
|
|
ja
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 21:29
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | | Klopt ook hoor Suus.....die discussie heb ik toen ook wel gehoord, maar we hadden het over jeugd sentiment en daar hoort dit nummer echt bij, voor mij dan! |
Zelfs voor mij, en we schelen nog wel een paar jaartjes
Eén ding weet ik wel...christelijk of niet...ik ga volgende keer met je mee dansen!
http://www.youtube.com/watch?v=ONwOkTVCzIo
Offeh...deze:
http://www.youtube.com/watch?v=z8rQ575DWD8
Yeah...let's rock!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 21:29
|
|
|
|
Ik voel een nieuw topic aankomen......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 21:30
|
|
|
|
Donderdag 22 Juli; 2 Kor. 2:14-16a: Gods triomftocht.
Een triomftocht kennen de meesten van ons alleen van sportverenigingen. De voetballers worden op een rondvaartboot door de grachten van Amsterdam gevaren, en overal aan de kant staan supporters te juichen, of de schaatser mag een rondje maken op een arrenslee met Friese paarden ervoor om te genieten van de bewondelring van het publiek. Af en toe nemen sporters ook hun kind mee bij een triomftocht. Een bijzonder ontroerend voorbeeld daarvan vind ik (de schrijver, red.) bij Team Hoyt*. Zoon Rick Hoyt houdt heel veel van sport, maar kon door zijn ernstige lichamelijke handicap nooit meedoen met sportwedstrijden - totdat zijn vader hem begon mee te nemen. Als passagier op een speciale fiets, in een bootje of in een rolstoel doet Rick nu mee met marathons en trialons. Als het publiek voor Team Hoyt juicht, geniet hij. Hij doet niet mee in eigen kracht, maar dankzij zijn vader. En hij vindt het fantastisch! Is dat niet precies hoe het bij ons is? Gedragen door onze hemelse Vader worden we meegevoerd in zijn triomftocht. Dat brengt eer aan God, de Overwinnaar: 'Wij zijn de wierook die Christus brandt voor God,' lezen we in vers 15. Wij mogen genieten, en God krijgt de eer. Zo wordt Gods glorievoor iedereen zichbaar. Sommigen zullen ervoor kiezen om die glorie te negeren of af te wijzen, maar voor wie zich ook laat meevoeren, is de triomftocht' één groot feest.
* Op youtube - http://www.youtube.com/watch?v=VJMbk9dtpdY
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 21:34
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Ik voel een nieuw topic aankomen......  |
Oeii...de gevaren van rockmuziek voor een christen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 21:38
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Ik heb er nog es over nagedacht...(Ja, ook dat kan ik...)...en ik hoop in de hemel eindelijk eens die onvoorwaardelijke liefde te ervaren die we als mens hier op aarde niet kennen! Dat zou me zo geweldig lijken  |
nou die hoop ik hier op aarde toch ook nog eens te ontmoeten in een heel lieve partner. En verder heb ik een onvoorwaardelijke liefde voor mijn kinderen.
Waarom denk je die hier op aarde niet te kunnen vinden? Met God erbij in een relatie kan je volgens mij met een partner die liefde ook ontmoeten, ervaren en ondergaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 21:40
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ik vind dat je dat "stel mensen" heel erg te kort doet door die opmerking. Persoonlijk geloof ik dat deze mensen door God zijn gebruikt om het Oude en Nieuwe Testament samen te voegen tot de bijbel, zoals wij die nu kennen.  |
persoonlijk geloof ik dat op dat concilie politieke besluiten genomen zijn om een bijbel samen te stellen die de politieke machthebbers van die tijd goed uitkwam. maar dit is offtopic
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 21:42
|
|
|
|
Het was een leuk toernooi afgelopen het afgelopen WK in Zuid-Afrika; nu dan nog als afsluiting een zonnig muziekje wat als thema werd gebruikt:
http://www.youtube.com/watch?v=pRpeEdMmmQ0
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 21:45
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | nou die hoop ik hier op aarde toch ook nog eens te ontmoeten in een heel lieve partner. En verder heb ik een onvoorwaardelijke liefde voor mijn kinderen.
Waarom denk je die hier op aarde niet te kunnen vinden? Met God erbij in een relatie kan je volgens mij met een partner die liefde ook ontmoeten, ervaren en ondergaan. |
Ik denk dat onvoorwaardelijke liefde wel bestaat...(voor onze kids bv)...maar ik denk dat het toch anders is dan de onvoorwaardelijke liefde van God omdat onze "menselijkheid" toch een grote rol speelt...vraag me niet de vinger er precies op te leggen, maar als ik zie hoe onvoorwaardelijk die liefde God's is dan denk ik toch dat wij die als mensen uiteindelijk niet op kunnen brengen. Wat niet betekent dat we als mens niet in staat zijn "onvoorwaardelijk" lief te hebben, maar dan wel op een menselijke manier... Ik hoop dat, mocht het zover komen...ik die in een nieuwe relatie in ieder geval wel zal ervaren. Maar zonder nou meteen heel zielig te gaan zitten doen, want dat ben ik zeker niet...heb het nog nooit meegemaakt en kan me er niet zo veel bij voorstellen... Maar gewoon ooit eens op een plek te zijn waar iedereen van elkaar houd, en niet de een boven de ander stelt...waar we gewoon "zijn" ...en in liefde samen leven, onvoorwaardelijk...Ja, dat lijkt me fantastisch!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 21:45
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Is goed maar dan wel op een zaterdag graag! Had nog een aanmelding per mail gekregen maar zal die ook af gaan zeggen,wel jammer trouwens,had er zin in! |
jullie mogen wel gaan als jullie willen gewoon doen dan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 21:48
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Oeii...de gevaren van rockmuziek voor een christen?  |
Nee joh....avondje dansen op goede muziek natuurlijk
|
|
| Naar boven |
|
|