| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 19:01
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Of gingen we nu bij Mario eten????  |
Wel onze Mario hè , er zijn zoveel Italianen die zo heetten ...
Maar leuk, krijg je een harem op bezoek ,Mario we zijn makkelijk hoor, 3 gangen diner en je hoort ons niet eens
Kop op meiden , of je nu wel of niet actief op het forum bent...gewoon mee gaan, super gezellig!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 19:05
|
|
|
|
Wie weet op welk album van Hillsong ik het lied: "This is the air I breathe" kan vinden? k Wil een cd van ze kopen maar wèl met dat lied erop! (Zie volledige tekst hieronder.)
GrZing
This is the air I breathe This is the air I breathe Your holy presence Living in me
This is my daily bread This is my daily bread Your very word Spoken to me
And I ... I'm desparate for you And I ... I'm lost without you
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op vrijdag 23 juli 2010, 19:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 19:12
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Tuurlijk leeft Larry wel! Mééér dan ooit!  |
kijk dit dan maar eens even.....
http://www.youtube.com/watch?v=bfI-Xr0eWsk&feature=related
ik weet nog dat ik 24 jr geleden ongeveer, op t Flevo Festival hem voor het eerst hoorde. Was zo onder de indruk van hem, zijn teksten. Daarna nog wel een keer of 4 concerten van hem gezien en alle CD's grijs gedraaid.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE309
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 19:19
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | PIETER649 schreef: persoonlijk geloof ik dat op dat concilie politieke besluiten genomen zijn om een bijbel samen te stellen die de politieke machthebbers van die tijd goed uitkwam. maar dit is offtopic
Ik denk niet dat God zijn Woord voor politieke doeleinden laat misbruiken.... |
helemaal mee eens
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 19:28
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | persoonlijk geloof ik dat op dat concilie politieke besluiten genomen zijn om een bijbel samen te stellen die de politieke machthebbers van die tijd goed uitkwam. maar dit is offtopic |
Het is echt een vergadering van theologen geweest die bepaalde welke boeken wel of niet tot de Bijbel behoorden. Het was dan ook in opdracht van de tot het Christendom bekeerde keizer, die vond dat het gedonder tussen Christenen onderling maar eens afgelopen moest zijn. De samenstelling van de Bijbel, daarvoor losse boeken, en de geloofsbelijdenis zijn onder wereldse druk tot stand gekomen. We mogen hopen dat God de samenstellers in hun keuze leidde. Behalve in zekere zin de tien geboden, is alles door mensen opgeschreven.
Thomas, die deze opmerking van Pieter bepaald niet off-topic vindt.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 23 juli 2010, 19:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 19:36
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Het is echt een vergadering van theologen geweest die bepaalde welke boeken wel of niet tot de Bijbel behoorden. Het was dan ook in opdracht van de tot het Christendom bekeerde keizer, die vond dat het gedonder tussen Christenen onderling maar eens afgelopen moest zijn. De samenstelling van de Bijbel, daarvoor losse boeken, en de geloofsbelijdenis zijn onder wereldse druk tot stand gekomen. We mogen hopen dat God de samenstellers in hun keuze leidde. Behalve in zekere zin de tien geboden, is alles door mensen opgeschreven.
Thomas, die deze opmerking van Pieter bepaald niet off-topic vindt. | Het boek van Thomas is een goed voorbeeld dat het bepaald geen willekeurige keuze is geweest. Dit boek hoort niet in de bijbel want het predikt een ander evangelie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 19:38
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Wellukuh foto??? Wat ga je nemen?Blauw permanentje?  |
Het resultaat is verbluffend! Werd onderweg al achternagezeten. Hellup! Bodyguard gezocht!!
Wel es n kameel met een pony gezien?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 19:39
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Het resultaat is verbluffend! Werd onderweg al achternagezeten. Hellup! Bodyguard gezocht!!
Wel es n kameel met een pony gezien?  |
GEEN foto's plaatsen!!!Gun een ander ook een kans.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 19:40
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Hoe is het toch met je buurjongen? |
Hij heeft bekend en ligt in het gevangensziekenhuis in Scheveningen. Moeder is in besloten kring begraven. Voor de buurtbewoners is er een aparte samenkomst geweest. Voor de rest,.................Heel triest allemelaal. Het schijnt zo schrijven de kranten, volgens overburen, was er heel de dag schelden. Ik denk dat die jongen in combinatie met het een en ander en misschien heel onregelmatig medicijn gebruik dit zo ver heeft kunnen gebeuren. Misschien had hij al heel lang geen medicijnen gebruikt. En kwam hij erachter dat hij geen medicijnen meer had. Buurjongen heeft schizofrenie en dat is funest bij deze ziekte.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 19:43
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Wie weet op welk album van Hillsong ik het lied: "This is the air I breathe" kan vinden? k Wil een cd van ze kopen maar wèl met dat lied erop! (Zie volledige tekst hieronder.)
GrZing
This is the air I breathe This is the air I breathe Your holy presence Living in me
This is my daily bread This is my daily bread Your very word Spoken to me
And I ... I'm desparate for you And I ... I'm lost without you
|
Ik heb hem in mijn mediabibliotheek staan op album;
Hungry uit 2001 en Hillsong ook uit 2001
Misschien heb je hier iets aan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JUDA209
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 19:45
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Wel onze Mario hè , er zijn zoveel Italianen die zo heetten ...
Maar leuk, krijg je een harem op bezoek ,Mario we zijn makkelijk hoor, 3 gangen diner en je hoort ons niet eens
Kop op meiden , of je nu wel of niet actief op het forum bent...gewoon mee gaan, super gezellig!! |
Je snapt het niet Danièl, andersom werkt het niet voor ons hoor. Als je onaardig tegen ons vrouwen bent gaan onze knieèen echt niet knikken!
En weer een les over vrouwen geleerd, zie je wel dat wij niet ingewikkeld zijn?
[i] 'Weer' een les geleerd? Sinds emancipatie (hoe eronisch... emancipatie is afgeleid over een vader en 2 zoons) geintegreerd is bij dames... meent een bepaalde doelgroep seksistisch te mogen zijn naar mannen toe. Hier is geen interactie mogelijk.
Vrouwen niet ingewikkeld, klopt. Complex is hier beter op zijn(haar) plaats.
Je knienen knikken niet...je staat je 'mannetje' wilde je zeggen 
God schiep Adam en... . Ach lees de rest zelf maar
Zo grappig leesvoer. Ik heb mij vermaakt dames.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 19:47
|
|
|
|
nou nou nou.....vulgair clipje hoor...hahhaha
when the lady smiles...... tja dan slaat je hart wel eens over
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 19:48
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Of gingen we nu bij Mario eten????  |
Er zit een lekkere Italiaan 'en route'
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 19:48
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | wat gaan we nu toch krijgen chatuliem; denk eens aan lot, en zijn twee dochters in de grot, die op hun vader "aanvielen" bij gebrek aan beter. dat was buiten het huwelijk. denk eens aan thirza, die verkracht werd door haar eigen broer dat was buiten het huwelijk. denk eens aan thamar, die haar schoonvader aan de put verleidde, verkleed als prostituee, dat was buiten t huwelijk. denk eens aan david en batseba, etc etc etc allemaal buiten het huwelijk; dus misschien toch een ideetje om de andere helft, de realistische helft, nog eens door te spitten? er is namelijk niets nieuws onder de zon! | Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, het is een uitdrukking. Het bestond gewoon niet dat het goedgekeurd werd, dat bedoel ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 19:49
|
|
|
|
| Quote: | Vrouwen niet ingewikkeld, klopt. Complex is hier beter op zijn(haar) plaats.
Je knienen knikken niet...je staat je 'mannetje' wilde je zeggen 
God schiep Adam en... . Ach lees de rest zelf maar
Zo grappig leesvoer. Ik heb mij vermaakt dames.  |
Ach, je moet maar zo bedenken Juda, als je ons eenmaal uitgepuzzeld hebt...zijn we ook echt een plaatje
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op vrijdag 23 juli 2010, 19:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 19:50
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | nou nou nou.....vulgair clipje hoor...hahhaha
when the lady smiles...... tja dan slaat je hart wel eens over |
Soms weleens moeilijk om een clipje te zien van een leuk liedje...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 19:51
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Jaja...het is écht waar...
Ook ik heb de 1000 voor elkaar!
En niemand online om mee te feesten! |
Wat schrijf ik dan weinig.....
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 19:53
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Jaja...het is écht waar...
Ook ik heb de 1000 voor elkaar!
En niemand online om mee te feesten! |
ja.....je gaat wel erg hard....dit blijf ik niet voor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 19:55
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Soms weleens moeilijk om een clipje te zien van een leuk liedje... |
gewoon je ogen opendoen....dan kan je het zien.... en dat doe ik ook in t eggie hoor.....zie best leuke vrouwen in de metro..... maar de kleren van t lijf rukken???? nou nee....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 19:55
|
|
|
|
|
dan begreep ik je inderdaad verkeerd chatuliem!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 19:56
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Hoe ga jij dit interpreteren dan ?? Stel dat iemand uit jouw gemeente, voor het huwelijk sex zou hebben, welke sanctie staat daar dan op, wat is jouw advies dan als voorganger aan de oudsten ??
We praten hier natuurlijk heel vaak over christenen die lid zijn van een gemeente, maar hoe staat het met een oudste, voorganger, diaken of dominee die sex voor het huwelijk zou hebben?? Wat moet je daar dan mee ??  | Voorlopig interpreteer ik alleen maar de gevraagde tekst. Wek de liefde niet op voordat ze er aan toe is....En dan is het ondenkbaar dat seksualiteit buiten het huwelijk toegestaan is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 20:11
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Het valt me vaker in deze discussies dat er erg veel misbruik gemaakt wordt van deze tekst. Vaak veronderstelt men om alles te gaan onderzoeken en te onderwerpen aan een toets. En daar is deze tekst niet voor bedoeld. Sommige dingen vereisen nl. geen onderzoek, je weet gewoon wat verkeerd is. In deze tekst gaat het om de profetieën die uitgesproken worden in de gemeente. Deze dienen getoetst te worden, het goede daarvan dient behouden te worden. Om dan maar te stellen dat we ons allerlei occulte of vreemde leren moeten gaan verdiepen, is heel erg onjuist. Wat dat betreft is de geciteerde tekst ook weer een voorbeeld. Ik vind dat je je niet moet verdiepen in iets waarvan je weet dat het niet goed is en je van Gods waarheid kan afhouden. Het evangelie van Thomas heeft een heel gnostische inslag, het zoeken van God in jezelf. Daarom hoort dit boek niet in de Bijbel thuis. |
de laatste tekst die aangehaald werd is die dat je je ver moet/mag houden van het kwade, dat sluit dus het onderzoeken van dingen die zowiezo fout zijn uit. wat betreft de evangelien die niet tot de bijbel behoren; ik heb me er ooit eens in verdiept, en je zou eens na moeten gaan, in welke tijd die opgeschreven zijn. uit mijn hoofd meen ik dat zij zijn opgeschreven door iemand die "door de geest geleid" een paar flinke visioenen gekregen heeft, en er staan hele verhalen in over afgodsbeelden die van de haard vallen als de Heere Jezus binnenkomt en meer dingen die in mijn ogen duiden op een rijk fantasie/droomleven. zelf hecht ik geen enkele waarde aan deze evangelien, en ik houd me bij de 66 boeken die opgenomen zijn in de statenvertaling.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 23 juli 2010, 20:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE309
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 20:13
|
|
|
|
|
Ik zal in ieder geval mee bidden. Ik heb mijn huis ook gekregen doordat verschillende mensen met me mee baden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ESTHNA266
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 20:16
|
|
|
|
| WILLIE400 schreef: | Ga er ook heen met 2 vrienden lijkt me leuk daar Word eerste keer dus ben benieuwd willie |
Ik heb inmiddels ook iemand getackeld om mee te gaan. Met caravan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 20:19
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Voorlopig interpreteer ik alleen maar de gevraagde tekst. Wek de liefde niet op voordat ze er aan toe is....En dan is het ondenkbaar dat seksualiteit buiten het huwelijk toegestaan is. |
ik intepreteer de tekst; "de liefde niet opwekken tot het haarzelf lust" als dat je dingen niet extra gaat stimuleren, een proces van (lichamelijk en emotioneel) naar elkaar toe groeien niet overhaasten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 20:25
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Ik heb hem in mijn mediabibliotheek staan op album;
Hungry uit 2001 en Hillsong ook uit 2001
Misschien heb je hier iets aan. |
Dank je Imke! Helaas zijn deze cd's nergens te vinden. Niet op internet en ook niet via de boekhandel. Weet je zeker dat deze titels kloppen?
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|