ChristianMatch

Forum

Dagelijkse bemoediging van Eva/Dinsdag 20 juli 2010
Ga naar pagina Vorige 1 ... 941 942 943 944 945 946 947 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 08:48

EVA685 schreef:
Zaterdag 24 juli:

BLIJF DICHT BIJ MIJ!

O, HEER, leid ons, toon ons in alles Uw wil en Uw weg.
Blijf dicht bij MIJ en je zult de weg kennen, omdat IK de Weg ben, zoals IK Mijn dicipelen heb gezegd.
Dat is de oplossing voor alle aardse problemen.
Blijf dicht, heel dicht bij MIJ, denk, handel en leef in MIJN tegenwoordigheid.
Hoe zou een vijand het wagen je aan te raken als je door MIJ wordt beschermd?
Het geheim van alle macht. alle vrede, alle reinheid, alle invloed, is, dat je heel dicht bij MIJ blijft.
Blijf in MIJ, leef in MIJN tegenwoordigheid.
Verblijd je in MIJN liefde, loof en dank de hele dag.
Er zijn wonderen op komst.

Eva, dit is zo waar!
Afgelopen nacht heb ik voor het eerst rustig kunnen slapen nadat ik alles bij God neergelegd heb.
Mooi dan dat je zo`n tekst erbij zet, dank je!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 08:58

Zondag 25 Juli; Math. 14:1-12: Herodes' verjaardag>

Koning Herodes is jarig. Heel het paleis viert feest. Herodes'dochter danst voor zijn gasten. Na ja, zijn dochter...Eigenlijk is zij de dochter van zijn broer Filipus. Herodes is getrouwd met diens dochter, Herodias. En daar heeft Johannes de Doper het zijne over gezegd!
Om die reden heeft Herodes Johannes gevangen gezet. Wat denkt die profeet wel? Kritiek op de koning? Dat moet afgelopen zijn! Herodias, zijn vrouw, kan Johannes al helemaal niet luchten of zien! Laat die profeet zijn mond toch houden...!
Vandaag viert Herodeas haar kans schoon. Herodes is jarig, iedereen viert feest, haar dochter danst en Herodes zegt dat hij haar wil geven wat ze hebben wil. Mooi zo, denkt Herodeas! En ze fluistert in haar oor: Vraag het hoofd van Johannes de Doper!
Een vreemd verlanglijstje! Een luguber geschenk: het hoofd van een profeet. Herodes zit vast aan zijnn belofte. Hij moet wel, anders verliest hij zijn gezicht. Zo eindigt het leven van Johannes. Zijn vrienden komenn en begraven hem. Dan gaan ze naar Jezus om Hem te vertellenwat er is gebeurd.
Je vraagt je af: had dat niet anders gekund? Had Jezus er niet voor kunnen zorgen dat Johannesm de heraut de voorloper van de Messias, werd bevrijd? Waarom, waarom moest dat zo....? Op al die vragen komt geen antwoord. Dienstknecht zijn van God - dat kan je dood betekenen. Je bent nog niet jarig als je niets dan de waarheid spreken wilt! Of zou voor Johannes de verjaardag van Herodes toch een feestdag zijn geweest?
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 09:19

JONATHAN890 schreef:
maar nog paar dagen dan ben ik CM-lid af.....kunnen jullie me inhalen. Huilende smiley, smiley in tranen

Nee das lekker moeilijk zeg! Boze smiley

Dan is ter toch geen lol meer an Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 09:22

LEPELTJE037 schreef:
Net heb ik een erg grappig filmpje van m'n dochter geupload...
Volgens mij een familietrekje Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Dit filmpje wilde ik jullie niet onthouden. Lachende smiley

Alles op een rijtje bij de IKEA...

Wat een heeeerlijk kind! Knipoog smiley
Misschien moet die van mij is bij der in de leer...die kan alleen zelf overal inklimmen Geschokte, onthutste smiley Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 09:43

heel verstandig dat je 'bij leven' de dingen al geregeld hebt, of in elk geval een adressenlijst hebt. toen mijn oma (van vaders kant), opa (van moeders kant) en mijn vader in nog geen 2 jaar tijd overleden, was het heel handig dat we een lijst met adressen van familie/kennissen/omwonenden hadden. achteraf gezien vind ik het jammer dat mijn oma gecremeerd is, je kan niet 'even bij haar langs' gaan. mijn grootouders van moeders kant en vader liggen op dezelfde begraafplaats in Baarn begraven.

voor mijzelf laat ik het afhangen van mijn situatie: als ik alleen blijf (wat ik niet hoop), ligt een crematie meer voor de hand, dan wanneer ik nabestaanden (partner/kinders) heb. ik merk aan mezelf dat het voor nabestaanden prettig is als ze nog eens langs het graf van hun geliefde (partner/vader/moeder) kunnen gaan, als de behoefte er is.
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 10:26

Over 2 weken dan is het zover dan gaat de Sneekweek beginnen.
Mocht je ochtend, middag, avond dagdeel of nacht mee willen doen kan je nog meedoen je kan je opgeven bij Rene bij bovenstaande bericht staan zijn gegevens en die ook meer hiervan af weet.
Zelf ben ik meer boodschapper om dit te plaatsen en vraag jullie als je dan kunt om hier aan mee te willen helpen om het evangelie aan derde te vertellen is dit aan volwassen als aan kinderen. Lachende smiley

Shalom,

Anita
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 11:01

Ja een leuke bericht is dat ik vandaag in mijn eigen huisje intrek Lachende smiley
De meubels hebben hun plek gekregen en gisteren heel wat dozen door genomen en heb dat een plaatsje gegeven ben al op de helft ga morgen weer verder met spullen uitpakken en kleding in de kasten doen.
Het word al een gezellige fijne sfeer in huis en ook luchtig pa heeft 2 ventilatoren aan de plavond opgehangen. Morgen ga pa verder om hier en daar wat lampjes ophangen en schilderijen dat geeft het ideaal plaatje.

Fijne zondag gewenst.

Shalom,
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 11:23

LEPELTJE037 schreef:

Wat een heerlijk kind Lepel!!! Kreeg je niet de neiging mee te gaan doen?Voor je het weet heeft ze de leeftijd van "nee mam,niet doooooooen,ik schaam me rot!"(heeft trouwens ook wel wat,je pubers voor schut zetten Duiveltje smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 11:30

LEPELTJE037 schreef:

Ik heb zitten genieten van het filmpje van je dochtertje...en dat zijn nu de leukste filmpjes...spontaan en lekker bezig en nog creatief ook.
Wees maar trots op je leuke dochter.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 11:41

LEPELTJE037 schreef:
Laat ik zelf 's het spit afbijten...

Om eerlijk te zijn, zal het me niks uitmaken wat ze met m'n lichaam doen.
Zoals er al in Genesis 3:19b staat: "... want stof zijt gij en tot stof zult gij wederkeren."
Tot het stof zal ik hoe dan ook weer terug keren... Hoe dat gebeurd, zal me echt niks uitmaken. Ok, op veel bijbelplaatsen zie je dat de lichamen begraven worden, maar er staat nergens dat je perse begraven moet worden.

Met hetgeen Jezus zelf zegt tegen iemand in Matteüs 8:22 > ... "Volg Mij en laat de doden hun doden begraven." Lijkt het er op dat Jezus er zelf ook weinig waarde aan hecht.

Wat dat betreft laat ik het aan m'n nabestaanden over hoe zij het willen.
Wat mij betreft hoeft er geen heel circus aan mensen te komen...
... Ik heb ook geen verzekering ervoor afgesloten.
Wat ik na laat mogen ze verdelen, zoals het hun goed dunkt...

Een kistje of een potje... Het is mij om het even.

Het zal mij,eerlijk gezegd,worst zijn wat ze met mijn lichaam doen Knipoog smiley Een lichaam zonder ziel heeft voor mij geen tot weinig waarde........
Mijn vader en mijn man zijn kort na elkaar overleden,de eerste is gecremeerd omdat het de enige mogelijkheid was om dicht bij mijn overleden broer te zijn,de tweede is begraven omdat hij dat gewild zou hebben.
Ik heb weinig geregeld,ik weet dat het altijd goed komt(zeker in slechte tijden voel je de hand van God heel duidelijk),mijn plekkie op het kerkhof is klaar maar dat is ook maar een tijdelijke plek voor mijn lichaam.Het enige dat ik geregeld heb is dat de kinderen elk een flink bedrag krijgen als ik ook wegval,zodat ze in ieder geval met goede moed aan hun toekomst kunnen beginnen(ja dat is maar geld maar dat geeft ze wel rust)
Wie dan leeft,wie dan zorgt........ik ben trouwens van plan 103 te worden Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 11:46

TESSYBEAR731 schreef:
Nee das lekker moeilijk zeg! Boze smiley

Dan is ter toch geen lol meer an Engeltje smiley

Ah joh....dit is grootspraak, Jonathan is zwaar verslaafd aan CM, weet je toch? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Wedje doen dat tie terugkomt?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 11:48

Een moeilijk maar ook vaak noodzakelijk onderwerp.

Annette had al 2 kinderen en we krijgen er binnenkort samen nog 1 bij.
Een samengesteld gezin steld specifieke eisen aan bijv. huwelijkse voorwaarden en testamenten.
Aangezien ik man ben, rook en bijna 13 jaar ouder ben, ligt het voor de hand dat ik als eerste het tijdige met het eeuwige verwissel.

Belangrijk is dus dat Annette niet uit ons huis hoeft om financiele redenen...
Actie 1 is dus een goede levensverzekering.
Ons nu nog ongeboren kind erft de helft van mijn vermogen, Annette erft dus ook maar de helft. Door de levensverzekering heeft ze in ieder geval verder geen financiele stress.

De mogelijkheid dat Annette als eerste sterft blijft natuurlijk altijd nog open.
In dat geval zijn er andere zorgen....
Haar oudste 2 kinderen zullen dan naar hun papa gaan en dat is al een angstverwekkend idee op zich....
We hebben er daarom voor gezorgt dat hun papa nooit aan hun erfenis kan komen, het staat geblokkeerd tot ze 23 zijn.
Ikzelf zal naast mn bedrijf ook de zorg hebben voor ons kind, die financiele consequencie hebben we ook met een levensverzekering op Annette afgedekt.

Verder weten we van elkaar hoe de begrafenis er in grote lijnen uit moet zien.
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 11:50

CARIN303 schreef:
Ah joh....dit is grootspraak, Jonathan is zwaar verslaafd aan CM, weet je toch? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Wedje doen dat tie terugkomt?

gezien het feit dat mensen het maximaal 11 dagen zonder CM uit kunnen houden (he, Susanne Duiveltje smiley ), zie ik 'm na zijn vakantie wel weer terugkomen.

ik geef 'm 2 weken... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 11:52

BEHAPPY332 schreef:
Anderzijds, op het forum zijn mensen vaak heel ópenhartig. Dat is toch ook fijn om te lezen. Zo iets kun je niet afdwingen, dat moet je durven, dat moet je aard zijn. Respect !

Ik weet dat ik soms openhartig kan zijn, maar geloof me het is gecontroleerd openhartig.
De dingen die diep bij mij gaan zal ik zeker niet op een openbaar forum neerzetten,daarvoor moet ik toch een band met iemand hebben!
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 11:53

GRIFFIN748 schreef:
gezien het feit dat mensen het maximaal 11 dagen zonder CM uit kunnen houden (he, Susanne Duiveltje smiley ), zie ik 'm na zijn vakantie wel weer terugkomen.

Okay,dat is 2 voor terugkeer en 1 twijfelgevalletje
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 11:55

JONATHAN890 schreef:
tijdje geleden had ik eens ff wat geanalyseerd...

mariska501.........1731......nu 1822 = + 91
henk710.............1318 ......nu 1321 = +3
jonathan890.........900...... nu 1053 = + 153
tessybear731........881.......nu 1022 = + 141
chatuliem.............954.......nu 1011 = + 57
hannah810...........863....... nu 889 = + 36
mario216..............858.......nu 940 = + 82

enne Mario...je staat 7e
haaaa....ik ben de grootste stijger

Wat is dit nou.....een top 7 Smiley die vol vragen zit
Is nieuw voor mij, ken de top 3/ top 5 en de top 10 maar dit....Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 11:56

GRIFFIN748 schreef:

zolang nog??

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 11:58

PIETER649 schreef:
zolang nog??

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

nou ja, laat hem even uitrusten van zijn vakantie, he.... Clown smiley

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op zondag 25 juli 2010, 11:58
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 12:21

vandaag dat ik op mezelf ga kan zijn dat ik 3 a 6 weken nog géén kabel internet heb dus daarom ook laat reageer op beantwoorden van mails en forum hier bij mijn ouders huis wel internet heb staan maar niet dat ik elke dag de deur plat loop omdat zo te zeggen. Knipoog smiley Ze zien mij wel aankomen ja ik kom alleen even langs voor internet en bak koffie Clown smiley Neej dat moet maar ook niet is niet gezellig voor mijn familie maar afijn dan weten jullie waarom dan nog even géén internet heb.

Shalom,

Anita
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 12:24

ANITA324 schreef:
vandaag dat ik op mezelf ga kan zijn dat ik 3 a 6 weken nog géén kabel internet heb dus daarom ook laat reageer op beantwoorden van mails en forum hier bij mijn ouders huis wel internet heb staan maar niet dat ik elke dag de deur plat loop omdat zo te zeggen. Knipoog smiley Ze zien mij wel aankomen ja ik kom alleen even langs voor internet en bak koffie Clown smiley Neej dat moet maar ook niet is niet gezellig voor mijn familie maar afijn dan weten jullie waarom dan nog even géén internet heb.

Shalom,

Anita
Succes in je nieuwe woning anita
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 12:27

GRIFFIN748 schreef:
nou ja, laat hem even uitrusten van zijn vakantie, he.... Clown smiley

Sommige mensen rekenen bij zichzelf vandaan he griffin, en laten wij nou net geen internet hebben in het vakantieappartement Knipoog smiley

Wat doe je eigenlijk met iemand die een acute aanval van cm-afkickverschijnselen heeft? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 12:29

ANNETTE792 schreef:
Sommige mensen rekenen bij zichzelf vandaan he griffin, en laten wij nou net geen internet hebben in het vakantieappartement Knipoog smiley

Wat doe je eigenlijk met iemand die een acute aanval van cm-afkickverschijnselen heeft? Clown smiley
Is dat mogelijk dan? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 12:31

DANIEL777 schreef:
Is dat mogelijk dan? Verraste, verbaasde smiley

probeer het eens. leg jezelf een Cm-verbod van een week op. gegarandeerd dat je na 2 dagen met trillende handen en een verwilderde blik in je ogen op de bank zit Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 12:31

JONATHAN890 schreef:
hij is....leukkk

kijk dat zijn nou leuke dingen om met mekaar te delen Lachende smiley

Lachende smiley Met genoegen gedeeld.

TESSYBEAR731 schreef:
Wat een heeeerlijk kind! Knipoog smiley
Misschien moet die van mij is bij der in de leer...die kan alleen zelf overal inklimmen Geschokte, onthutste smiley Huilende smiley, smiley in tranen

Lachende smiley Tsja creatief ed. is ze wel... maar klimmen kan ze ook erg goed. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

LEANNE226 schreef:
Wat een heerlijk kind Lepel!!! Kreeg je niet de neiging mee te gaan doen?Voor je het weet heeft ze de leeftijd van "nee mam,niet doooooooen,ik schaam me rot!"(heeft trouwens ook wel wat,je pubers voor schut zetten Duiveltje smiley )

Misschien kreeg ik die neiging wel een beetje, maar ik kan des te meer genieten, als ze lekker in haar rol is en dan is het erg leuk om te zien hoe ze andere kinderen erbij betrekt. Elke keer als we bij de IKEA op die afdeling kwamen, ging ze steeds weer aan de gang met die spaarvarkens.

Clown smiley Tsja, de tijd zal het leren... zoals ik haar nu ken, is ze een allemansvriendje en kent ze nauwelijks schaamte.
Tentijde dat ik het geluid id kerk deed en ik gaf haar bij de opbouw een microfoon in handen, zong ze zonder schroom haar K3 liedjes ed, terwijl haar leeftijdsgenootjes er niks van moesten hebben... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

CARIEN982 schreef:
Ik heb zitten genieten van het filmpje van je dochtertje...en dat zijn nu de leukste filmpjes...spontaan en lekker bezig en nog creatief ook.
Wees maar trots op je leuke dochter.

'Trots' op m'n dochter ben ik zeker wel. Ze is heerlijk om mee om te gaan.

Bedankt voor al die leuke reacties. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 12:32

GRIFFIN748 schreef:
probeer het eens. leg jezelf een Cm-verbod van een week op. gegarandeerd dat je na 2 dagen met trillende handen en een verwilderde blik in je ogen op de bank zit Clown smiley
zal ik toch eerst motte wachte dat mijn abo is afgelope Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 12:34

DANIEL777 schreef:
zal ik toch eerst motte wachte dat mijn abo is afgelope Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

des te groter zijn je afkickverschijnselen! sterkte gewenst als het zover is
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 12:38

Heerlijk, op eigen benen staan ( eh...dat doe je natuurlijk al heel lang Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt ) maar nu een eigen plekkie, lekker eten waar jij zin in hebt, spulletjes om je heen die jij mooi vind, GEFELICITEERD!
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 12:44

ANITA324 schreef:
Ja een leuke bericht is dat ik vandaag in mijn eigen huisje intrek Lachende smiley
De meubels hebben hun plek gekregen en gisteren heel wat dozen door genomen en heb dat een plaatsje gegeven ben al op de helft ga morgen weer verder met spullen uitpakken en kleding in de kasten doen.
Het word al een gezellige fijne sfeer in huis en ook luchtig pa heeft 2 ventilatoren aan de plavond opgehangen. Morgen ga pa verder om hier en daar wat lampjes ophangen en schilderijen dat geeft het ideaal plaatje.

Fijne zondag gewenst.

Shalom,

Gaaf Anita, gefeliciteerd; Zal vast effe wennen zijn in het begin... Ik hoop voor je dat je je er snel echt thuis zal voelen.
Er is niks mooiers dan een eigen stekkie te hebben.
Elders in het forum las ik dat je dan voor een aantal weken geen internet hebt... Een mooie gelegenheid toch om echt iets leuks en gezelligs van je huisje te maken.

Succes en geniet ervan. Gods zegen toegewenst.
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 12:45

Ja 2 weken afkikken kan nog maar 6 weken is erg lang Huilende smiley, smiley in tranen zeker als je dan nog géén internet hebt nu nog wel bij je ouderlijke huis af en toe hier op CM Coole smiley met zonnebril maar géén internet waar je hele hebbe en houden hebt je muziek afspeelt is dan wel een ramp maar ach die 6 weken is nog wel te overbruggen, zal wel goed komen heb ik naast huisje onderhouden en mijn werk wel wat dingentjes te doen en mooie muziek beluisteren via mijn nieuwe 2e handse muziek instalatie en kan wat handwerk doen ik denk dat ik mij zeker weten niet ga vervelen en heb nog een hoop werk in de tuin te doen dus gras maaien en nieuwe plantjes in de tuin planten.

Ga nu mijn laatste handel in de auto doen en op weg naar huske toe.

Tot de volgende keer maar weer. Knipoog smiley

Shalom,
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 12:50

LEPELTJE037 schreef:
Gaaf Anita, gefeliciteerd; Zal vast effe wennen zijn in het begin... Ik hoop voor je dat je je er snel echt thuis zal voelen.
Er is niks mooiers dan een eigen stekkie te hebben.
Elders in het forum las ik dat je dan voor een aantal weken geen internet hebt... Een mooie gelegenheid toch om echt iets leuks en gezelligs van je huisje te maken.

Succes en geniet ervan. Gods zegen toegewenst.

Wennen zal dat zeker zijn heel wat jaartjes bij mijn ouders en nu op mijn eigen is gloed nieuw voor mij ik ben nog nooit uit huis geweest. Van 1 van mijn vrienden zei dat het wel 1 jaar duurt voor je er aan went alleen opjezelf te zijn het is een weg die je zelf moet uitvinden in hoe je levensweg beloopt en ach we mogen weten dat God ons nabij is dus alleen door het leven gaan zijn we ook niet he. Lachende smiley Knipoog smiley

Dankje wel ik wens jou ook Gods zegen toe.

Shalom,
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 941 942 943 944 945 946 947 ... 6194 Volgende
Pagina 944 van 6194