ChristianMatch

Forum

Laat reageren op Mailen en berichten op forum
Ga naar pagina Vorige 1 ... 942 943 944 945 946 947 948 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 12:55

Het is zeker weten heel wat anders en ja je hebt je eigen spullen die je mooi vind het ziet er ook gezellig en confortabel uit lang uit deze tijd maar het blijft warm en knus eruit te zien ik hou van aparte dingen.
Mocht je intresse hebben voor een kijkje of bakje leut doen kom dan gezellig langs Lachende smiley

Shalom,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 12:56

Soms zijn er van die vragen waar je alleen maar rare antwoorden op krijgt, bijvoorbeeld;

Ik vraag; "Wilt u er een tasje om heen ?"
Klant zegt; "Heeft u die?".

Of:
de kapper zegt: "Wat kan ik voor u doen? ".
Ik zeg ,"ik wil mn haar graag laten bijknippen".

Kennen jullie dat ook, die grappige vraag en antwoorden?
Als je er bij stil staat, slaat het werkelijk nergens op...haha
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 13:18

CARIN303 schreef:
Ik heb al , in een ander forum, aangegeven alles geregeld te hebben voor mijn begrafenis.
Geen crematie dus, het idee al.....

Maar Lepeltje, alles overlaten aan je familie vind ik onbegrijpelijk.
Weet je wat er allemaal wel niet geregeld moet worden?
Ze hebben dan al zo`n verdriet over jou maar komen er niet aan toe omdat ze;
*adressen moeten opzoeken
*de dienst moeten regelen, welke tekst,welke kerk, welke voorganger?
*wilde je toespraken of niet?
*wil je begraven worden of niet?

Pfff....en weet je wat het allemaal kost? Nee, Lepeltje, denk er nog maar eens goed over na, dit zijn dingen die je toch echt zelf moet regelen, maar dat is mijn bescheiden mening!
Het staat er misschien ook wat cru en ik kan je reactie goed voorstellen.
Natuurlijk weet ik wat de doorsnee gebruiken zijn binnen 'christelijk' Nederland en dat het op die manier heel wat kost om een goede begravenis te hebben.

Met de kennis en wetenschap waarmee ik nu leef, zal dat overigens allemaal helemaal niet aan de orde komen... Knipoog smiley

Mocht je benieuwd zijn, hoe ik dit bedoel, dan liever in een persoonlijke mail.

Laatst aangepast door
LEPELTJE037
op zondag 25 juli 2010, 13:23
Naar boven

Auteur Bericht
ZIVAATJE309

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 13:22

LEANNE226 schreef:
Het zal mij,eerlijk gezegd,worst zijn wat ze met mijn lichaam doen Knipoog smiley Een lichaam zonder ziel heeft voor mij geen tot weinig waarde........
Mijn vader en mijn man zijn kort na elkaar overleden,de eerste is gecremeerd omdat het de enige mogelijkheid was om dicht bij mijn overleden broer te zijn,de tweede is begraven omdat hij dat gewild zou hebben.
Ik heb weinig geregeld,ik weet dat het altijd goed komt(zeker in slechte tijden voel je de hand van God heel duidelijk),mijn plekkie op het kerkhof is klaar maar dat is ook maar een tijdelijke plek voor mijn lichaam.Het enige dat ik geregeld heb is dat de kinderen elk een flink bedrag krijgen als ik ook wegval,zodat ze in ieder geval met goede moed aan hun toekomst kunnen beginnen(ja dat is maar geld maar dat geeft ze wel rust)
Wie dan leeft,wie dan zorgt........ik ben trouwens van plan 103 te worden Clown smiley

jij ook al? Dat roep ik ook altijd dat ik 103 word.
Toch wel goed om hier over na te denken. Praktisch gezien ben ikde enige ouder die ze hebben. Weet niet of daar verandering in komt als ik er niet meer zou zijn?
Is voor mn kids natuurlijk niet fijn als zij dat straks dan ook moeten doen.
Mn Dochter van 19 vroeg laatst of ik mijn lievelings armband en ketting om wilde als ik dood ben. zij denkt er blijkbaar ook wel eens aan
Misschien toch eens wat op papier zetten
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 13:29

LEANNE226 schreef:
Het zal mij,eerlijk gezegd,worst zijn wat ze met mijn lichaam doen Knipoog smiley Een lichaam zonder ziel heeft voor mij geen tot weinig waarde........
Mijn vader en mijn man zijn kort na elkaar overleden,de eerste is gecremeerd omdat het de enige mogelijkheid was om dicht bij mijn overleden broer te zijn,de tweede is begraven omdat hij dat gewild zou hebben.
Ik heb weinig geregeld,ik weet dat het altijd goed komt(zeker in slechte tijden voel je de hand van God heel duidelijk),mijn plekkie op het kerkhof is klaar maar dat is ook maar een tijdelijke plek voor mijn lichaam.Het enige dat ik geregeld heb is dat de kinderen elk een flink bedrag krijgen als ik ook wegval,zodat ze in ieder geval met goede moed aan hun toekomst kunnen beginnen(ja dat is maar geld maar dat geeft ze wel rust)
Wie dan leeft,wie dan zorgt........ik ben trouwens van plan 103 te worden Clown smiley

Wel een erge botte uitspraak leanne van wie dan leeft die dan zorgt
Bij mij uit de omgeving is er namelijk een aan het begin van het jaar verongelukt en die was pas 28 en net goed en wel 6 weken getrouwd.
Dus hij stond nog in dat opzicht nog volop in het leven.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 14:08

THOMAS968 schreef:
Thomas, die denkt dat mensen nog zullen schrikken wat een dergelijk kabinet de burger kost.

Dat is wel een hele reële mogelijkheid. Toch is het blijkbaar wel wat we nodig hebben met elkaar, want het doet wel het meest recht aan de uitslag van de verkiezingen volgens mij...
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 14:12

we willen dus op 31 juli voor de derde keer te gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok", en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad.

je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.

voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je op de tweede pagina van dit topic......inclusief foto van het restaurant.
ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.

ik hoop nog op een stapel extra aanmeldingen, en hoop jullie komende zaterdag te zien; tot dan..........Han het-er zin an!!

Johanneke 817 32 jaar, met kinderen
Hannah810 37 jaar met kind
Marieke897 39 jaar met kids (onder voorbehoud)
Peacedove820 30 jaar met kinderen (onder voorbehoud )
Susannah475 44 jaar zou graag met iemand meerijden
Lielie304
Erika 129 35 jaar
Grace585 53 jaar met kinderen (onder voorbehoud)(grace zou graag met iemand meerijden.)
Trijnie 48 jaar
Miekjes285 41 jaar
Angelique 49 jaar
Mariska zoekt nog vervoer naar de picknick
johanna598 48 jaar
anoniempje, rond 45 jaar, met vriendin
marieke913 37 jaar

Cor299 49 jaar
Martien579 41 jaar (onder voorbehoud)
Visser278 43 jaar
Henduk729 40 jaar
Timo 194 25 jaar
Geholi 202 50 jaar
Rob325 52 jaar
Andre671 33 jaar
Lucas 715 29 jaar zoekt nog vervoer vanaf station ede.
Henk546 (onder voorbehoud)
Marcowaal200 39 jaar met 2 kinderen (heeft 2 plaatsen over voor regio sliedrecht.)
Billy701 48 jaar
gert856 52 jaar (onder voorbehoud)
dirk548 42 jaar (onder voorbehoud)
rick261 30 jaar
sambal490 35 jaar(onder voorbehoud)
frankt627 46 jaar(onder voorbehoud)
gauke185 46 jaar

we zitten dus op 15 vrouwen, en 18 mannen!
er kan nog méééér bij, er kan nog méééér bij........
de heide is nog lang niet vol!!

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 25 juli 2010, 19:27
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 14:15

DANIEL777 schreef:
Wel een erge botte uitspraak leanne van wie dan leeft die dan zorgt
Bij mij uit de omgeving is er namelijk een aan het begin van het jaar verongelukt en die was pas 28 en net goed en wel 6 weken getrouwd.
Dus hij stond nog in dat opzicht nog volop in het leven.

Hoezo bot Daan?Wie staat er niet volop in het leven?
Vreselijk,zo'n jonge vent,maar ik heb genoeg meegemaakt op dat vlak,het komt toch altijd anders dan je denkt.........ik heb 5 jaar voor mijn(gehandicapte) man gezorgd,hij had een niet dodelijke ziekte,kon er oud mee worden maar hij is verongelukt........tja,wrang he?Je kunt proberen alles in je leven te regelen maar er is maar Eentje die er over beslist,zo bedoel ik het.
(Ik ben trouwens niet zielig hoor,alsjeblieft niet! Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 14:27

ZINGA672 schreef:
Haha, ik interpreteerde deze titel net zoals jou Carin. k Vond ut al een raar topic Verraste, verbaasde smiley

Dit topic kunnen we natuurlijk ook tweeledig maken...
In eerste plaats zeg je wat aardigs over je voorganger...
En op de tweede plaats zeg je wat aardigs over je voorganger. Clown smiley

Wat mijn voorganger betreft... Een bijzondere man; erg boeiend en inspirerend om naar te luisteren.

En ja... Zinga... Wat bijzonderen dat je kamelen wilt dresseren. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 14:42

(/quote Jonathan) Ook een PVV die de islamitische scholen het liefst morgen al afschaft. Laat die scholen lekker bestaan, want als die verboden worden, moeten christelijke scholen er ook aan geloven.[/quote]
-------------------------------------------------------------

De reden dat de PVV islamitische scholen wil sluiten heeft m.i. niets met vrijheid voor onderwijs te maken.
Deze scholen scoren vaak onvoldoende, op deze scholen wordt op een islamitische manier lesgegeven, er is geen neiging naar integratie.
Ik denk dat de reden, dat de PVV deze scholen wil sluiten meer op de grondslag/grondwet van onze democratie gebaseerd is, dan dat de PVV de intentie heeft het bijzonder onderwijs aan te vallen....
Moslima's weigeren nederlands te leren, thuis wordt vaak de taal van het moederland gesproken, zoals ook op de islamitische school.
M.i. is dit een geheel andere problematiek, zie alleen al het geweldige standpunt van de PVV voor steun aan Israel.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 25 juli 2010, 14:44
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 14:51

CARIN303 schreef:
Soms zijn er van die vragen waar je alleen maar rare antwoorden op krijgt, bijvoorbeeld;

Ik vraag; "Wilt u er een tasje om heen ?"
Klant zegt; "Heeft u die?".

Of:
de kapper zegt: "Wat kan ik voor u doen? ".
Ik zeg ,"ik wil mn haar graag laten bijknippen".

Kennen jullie dat ook, die grappige vraag en antwoorden?
Als je er bij stil staat, slaat het werkelijk nergens op...haha

Haha...zo kwam ik ooit es bij de slager binnen die vroeg "wat heeft u nodig, mevrouw?"
Waarop ik antwoordde "Een goede massage, maar die heb je hier zeker niet?"...de man kéék me toch raar aan!
Nou ja, toen heb k maar gewoon een pondje gehakt gevraagd Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 14:52

CARIN303 schreef:
Wat vinden jullie er eigenlijk van dat de PVV al zo gauw buitengesloten wordt van regeren?
Ik ben zelf geen PVV voorstander maar dit gaat me eigenlijk te snel en te ver.
Ze hebben wel de grootste winst gehaald en ik vind dat ze dan ook het "recht"hebben van mee regeren.
Nu sluit de VVD en het CDA ze eigenlijk al van te voren uit.

Misschien zie ik het helemaal verkeerd hoor, heb geen verstand van politiek maar dit komt mij allemaal erg vreemd over.

M.i. gbeurd dit omdat de PVV op een aantal punten, m.i. terecht, de vinger op de zere plek legt....en dit gaat ten koste van mensen die kapitalistisch/materialistisch denken. Ook is de PVV vrijwel de enige partij die Israel onvoorwaardelijk steunt...'not done' voor de rest van de elite/wereld...de nederlandse elite wil blijkbaar geen kleur bekennen....

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 25 juli 2010, 14:53
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 14:58

MARISKA601 schreef:
Ik op plaats 1... Smiley die vol vragen zit
wie verslaat mij?

Ik.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 15:00

TESSYBEAR731 schreef:
Haha...zo kwam ik ooit es bij de slager binnen die vroeg "wat heeft u nodig, mevrouw?"
Waarop ik antwoordde "Een goede massage, maar die heb je hier zeker niet?"...de man kéék me toch raar aan!
Nou ja, toen heb k maar gewoon een pondje gehakt gevraagd Knipoog smiley

Haha, leuk Tess.... Lachende smiley

Ik herinner me dat ik zoiets aan een klant vroeg en die zei; een kus Twijfelende smiley

Tjonge....voelde me erg ongemakkelijk toen en nee, niet gegeven natuurlijk, duhhhh!
Heb vanaf toen wel een andere openingsvraag bedacht Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 15:00

JONATHAN890 schreef:
tijdje geleden had ik eens ff wat geanalyseerd...

mariska501.........1731......nu 1822 = + 91
henk710.............1318 ......nu 1321 = +3
jonathan890.........900...... nu 1053 = + 153
tessybear731........881.......nu 1022 = + 141
chatuliem.............954.......nu 1011 = + 57
hannah810...........863....... nu 889 = + 36
mario216..............858.......nu 940 = + 82

enne Mario...je staat 7e

haaaa....ik ben de grootste stijger

Ik ben ook twee weken weggeweest Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 15:01

MARIO216 schreef:
Ik.... Knipoog smiley

Pffff.....bluf, hoe wil je dat gaan doen dan?
Meer kletsen dan wij, vrouwen, doen Smiley die vol vragen zit red je niet Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 15:02

De preek vanochtend ging over Job 33:14-20

14 Maar God spreekt eens of tweemaal; doch men let niet daarop.
15 In den droom, door het gezicht des nachts, als een diepe slaap op de lieden valt, in de sluimering op het leger;
16 Dan openbaart Hij het voor het oor der lieden, en Hij verzegelt hun kastijding;
17 Opdat Hij den mens afwende van zijn werk, en van den man de hovaardij verberge;
18 Dat Hij zijn ziel van het verderf afhoude; en zijn leven, dat het door het zwaard niet doorga.
19 Ook wordt hij gestraft met smart op zijn leger, en de sterke menigte zijner beenderen;
20 Zodat zijn leven het brood zelf verfoeit, en zijn ziel de begeerlijke spijze;

God spreekt tot ons in zoveel verschillende talen, en vaak merken we het niet eens op! De laatste tijd ben ik daar heel erg mee bezig, God's stem verstaan...ik heb er lang langs heen geleefd en het altijd moeilijk gevonden om dit te doen,maar ik merk dat, sinds ik er zo mee bezig ben, het steeds "makkelijker" word...
Zo zat ik vanmorgen in de metro onderweg naar de kerk en ik bad..."God, ik ben U zo dankbaar voor alle dingen die U in mijn leven doet. Zo dankbaar dat ik eindelijk een doel mag nastreven...in het vrijwilligerswerk, in de kerk als toekomstig jeugdleider...maar de maatschappij drukt Heer, ik moet een keuze gaan maken...welke kant wil ik echt op gaan? Ik weet het niet...Welke kant wilt U dat ik op ga Heer...wilt U mij dat alstublieft duidelijk maken?"

En daar kwam die preek...die weer eens te meer duidelijk maakte dat God ons dingen duidelijk maakt op manieren die we soms echt niet verwachten. Dat Hij met ons communiceert op niveau's die we menselijk gezien helemaal niet kunnen bevatten...
Heb ik nu een antwoord op mijn vraag? Nee, nog niet...maar ik ga maar wel mijn hart, hoofd, ogen én oren even heel goed open houden...je weet nooit via welke bron het antwoord binnen komt! Knipoog smiley

Letten jullie eigenlijk wel op?

http://www.youtube.com/watch?v=MsSX9830r3Q

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zondag 25 juli 2010, 15:03
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 15:02

CARIN303 schreef:
Pffff.....bluf, hoe wil je dat gaan doen dan?
Meer kletsen dan wij, vrouwen, doen Smiley die vol vragen zit red je niet Lachende smiley met blinkend witte tanden

inderdaad onbegonnen werk. maar of jullie, vrouwen, ook meer zèggen.....

Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 15:03

ANNETTE792 schreef:
Sommige mensen rekenen bij zichzelf vandaan he griffin, en laten wij nou net geen internet hebben in het vakantieappartement Knipoog smiley

Wat doe je eigenlijk met iemand die een acute aanval van cm-afkickverschijnselen heeft? Clown smiley

Een internet-aansluiting maken in zijn hoofd dat is voldoende Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 15:03

MARIO216 schreef:
Een internet-aansluiting maken in zijn hoofd dat is voldoende Clown smiley

bij voorkeur draadloos Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 15:04

JONATHAN890 schreef:
tijdje geleden had ik eens ff wat geanalyseerd...

mariska501.........1731......nu 1822 = + 91
henk710.............1318 ......nu 1321 = +3
jonathan890.........900...... nu 1053 = + 153
tessybear731........881.......nu 1022 = + 141
chatuliem.............954.......nu 1011 = + 57
hannah810...........863....... nu 889 = + 36
mario216..............858.......nu 940 = + 82

enne Mario...je staat 7e

haaaa....ik ben de grootste stijger

FOUTJE: Ik moet boven Hannah staan Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 15:06

CARIN303 schreef:
Ah joh....dit is grootspraak, Jonathan is zwaar verslaafd aan CM, weet je toch? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Wedje doen dat tie terugkomt?

Ik wed met je mee...ssssssssssssssstt Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 15:08

GRIFFIN748 schreef:
probeer het eens. leg jezelf een Cm-verbod van een week op. gegarandeerd dat je na 2 dagen met trillende handen en een verwilderde blik in je ogen op de bank zit Clown smiley

Hmm...heb het toch wel een aantal maanden volgehouden hoor...
En toen ging Chris zich der mee bemoeien...3 dagen gratis...oeps! Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 15:11

JONATHAN890 schreef:
het is vandaag !!!!! ik hoop op een heel fijne leerzame dag

En... wat heb je geleerd over profetie??

GrZing
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 15:33

LEPELTJE037 schreef:
Wellicht een moeilijk onderwerp... maar ooit zullen we dit leven verlaten...

Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe jullie er over denken...

Kom je liever terecht in de aarde, of in aardewerk?
Waarom kies je voor een bepaalde manier?
Laat je het aan je familie over of regel je alles zelf?
Heb je een verzekering afgesloten?
Heb je een testament opgesteld?

Laat ik zelf 's het spit afbijten...

Om eerlijk te zijn, zal het me niks uitmaken wat ze met m'n lichaam doen.
Zoals er al in Genesis 3:19b staat: "... want stof zijt gij en tot stof zult gij wederkeren."
Tot het stof zal ik hoe dan ook weer terug keren... Hoe dat gebeurd, zal me echt niks uitmaken. Ok, op veel bijbelplaatsen zie je dat de lichamen begraven worden, maar er staat nergens dat je perse begraven moet worden.

Met hetgeen Jezus zelf zegt tegen iemand in Matteüs 8:22 > ... "Volg Mij en laat de doden hun doden begraven." Lijkt het er op dat Jezus er zelf ook weinig waarde aan hecht.

Wat dat betreft laat ik het aan m'n nabestaanden over hoe zij het willen.
Wat mij betreft hoeft er geen heel circus aan mensen te komen...
... Ik heb ook geen verzekering ervoor afgesloten.
Wat ik na laat mogen ze verdelen, zoals het hun goed dunkt...

Een kistje of een potje... Het is mij om het even.

Nou..het is mij niet om het even.....
Ik vind dit erg belangrijk.....niet leuk om bij stil te staan, maar je weet niet hoe je leven gaat verlopen.
Dat begint al met de koop van je huis......een verzekering sloten wij af.
Je wilt iemand niet na zoveel verdriet laten zitten met de financiele rompslomp. En reken maar dat het wat kost tegenwoordig!!!
Een testament hadden wij ook..omdat mijn man best een risico vol beroep had.
Helaas werd het voor ons werkelijkheid.........
Wat was ik blij dat er toch een aantal dingen waren waarvan ik wist dat hij dat wilde.....als hij ooit.....
Ik heb mijn man begraven....waarom???
Tja.....een schat begraaf je.......is mijn motto....en ook hecht ik er waarde aan, dat ik zn graf kan opzoeken, en het kan onderhouden...
Wel raar om te weten dat als je komt te overlijden, waar je komt te liggen.
Natuurlijk is dat niet belangrijk...maar wel prettig voor de nabestaanden,als er een plekje is waar ze heen kunnen gaan...
Zelf heb ik ook een hoop op papier staan, hoe ik het een en ander geregeld wil hebben.
Geeft mij wel een gerustellende gedachte........en hopelijk verzacht dat voor de nabestaanden een beetje de pijn.........
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 15:40

TESSYBEAR731 schreef:
De preek vanochtend ging over Job 33:14-20

14 Maar God spreekt eens of tweemaal; doch men let niet daarop.
15 In den droom, door het gezicht des nachts, als een diepe slaap op de lieden valt, in de sluimering op het leger;
16 Dan openbaart Hij het voor het oor der lieden, en Hij verzegelt hun kastijding;
17 Opdat Hij den mens afwende van zijn werk, en van den man de hovaardij verberge;
18 Dat Hij zijn ziel van het verderf afhoude; en zijn leven, dat het door het zwaard niet doorga.
19 Ook wordt hij gestraft met smart op zijn leger, en de sterke menigte zijner beenderen;
20 Zodat zijn leven het brood zelf verfoeit, en zijn ziel de begeerlijke spijze;

God spreekt tot ons in zoveel verschillende talen, en vaak merken we het niet eens op! De laatste tijd ben ik daar heel erg mee bezig, God's stem verstaan...ik heb er lang langs heen geleefd en het altijd moeilijk gevonden om dit te doen,maar ik merk dat, sinds ik er zo mee bezig ben, het steeds "makkelijker" word...
Zo zat ik vanmorgen in de metro onderweg naar de kerk en ik bad..."God, ik ben U zo dankbaar voor alle dingen die U in mijn leven doet. Zo dankbaar dat ik eindelijk een doel mag nastreven...in het vrijwilligerswerk, in de kerk als toekomstig jeugdleider...maar de maatschappij drukt Heer, ik moet een keuze gaan maken...welke kant wil ik echt op gaan? Ik weet het niet...Welke kant wilt U dat ik op ga Heer...wilt U mij dat alstublieft duidelijk maken?"

En daar kwam die preek...die weer eens te meer duidelijk maakte dat God ons dingen duidelijk maakt op manieren die we soms echt niet verwachten. Dat Hij met ons communiceert op niveau's die we menselijk gezien helemaal niet kunnen bevatten...
Heb ik nu een antwoord op mijn vraag? Nee, nog niet...maar ik ga maar wel mijn hart, hoofd, ogen én oren even heel goed open houden...je weet nooit via welke bron het antwoord binnen komt! Knipoog smiley

Letten jullie eigenlijk wel op?

http://www.youtube.com/watch?v=MsSX9830r3Q

Ja, ik let wel op, maar het valt soms niet mee.

Bij ons ging het vanochtend o.a. over de opwekking van Lazarus. Van dit verhaal kunnen we nog best wat leren.

Zo staat er bijvoorbeeld dat Jezus Lazarus lief heeft. Jezus is de Zoon van God. En toch wordt Lazarus ziek. Wij denken soms als ons iets ergs overkomt dat God niet (meer) van ons houdt, maar dat is dus helemaal niet zo.

Het laat ook zien dat, als wij Gods geliefde kind zijn, dit niet betekent dat ons nooit iets ergs overkomt.

Jezus antwoordt op het bericht dat Lazarus ziek is dat deze ziekte niet ten dode is, maar tot eer van God. Hij zei dit in geloof; omdat Hij wist wat God ging doen. Ook wij kunnen problemen en moeiten als een 'kans' zien: gelovend dat God erin zal voorzien. Vertrouwen op Zijn voorzienigheid.

Jezus wachtte nog 2 dagen voordat Hij ernaar toe reisde. Hij had de boodschap wel gehoord; maar Hij ondernam niet direct actie. Hieruit kunnen we leren dat we soms moeten wachten op God. Als onze gebeden niet direct verhoord worden betekent dit niet dat God het niet heeft gehoord, of, als we lang moeten wachten, dat het helemaal niet gebeurt.

Nog steeds 1 van mijn favo's:

http://www.youtube.com/watch?v=EweWSpNuWZA

GrZ

Laatst aangepast door
ZINGA672
op zondag 25 juli 2010, 15:42
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 15:47

JONATHAN890 schreef:
dingen klaar hebben voor t geval dat....... ja ik denk er wel eens over na...maar nooit gedaan. Dat lied van M W Smith had ik idd ook al eens over nagedacht...had t vanmorgen nog zitten lAluisteren....(voor een posting van as maandag)

Als het je lukt Jonathan....doe een poging..probeer het.
Als je eenmaal bezig bent zul je merken dat er wel degelijk
dingen zijn die je wel of niet wilt....
En voor de nabestaanden zo fijn om dingen te regelen die jij zou willen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 15:54

LEANNE226 schreef:
Ipv 1 persoon genezing te schenken genas God er 5 Marianne.......

Goh....le........daar zeg je wat!!
Ben er stil van.
Deze tekst zou het goed doen op een tegeltje.....om dagelijks te lezen.
En om er toch een beetje troost uit te halen??
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 15:59

JONATHAN890 schreef:
toppie Hannah......

ik zeg niks!!!! Boze smiley

hoeveel dichters is cm rijk?
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 16:00

CARIN303 schreef:
Haha, leuk Tess.... Lachende smiley

Ik herinner me dat ik zoiets aan een klant vroeg en die zei; een kus Twijfelende smiley

Tjonge....voelde me erg ongemakkelijk toen en nee, niet gegeven natuurlijk, duhhhh!
Heb vanaf toen wel een andere openingsvraag bedacht Knipoog smiley

haha, zei je niet; "sorry, meneer, daar is uw saldo niet hoog genoeg voor!"?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 942 943 944 945 946 947 948 ... 6194 Volgende
Pagina 945 van 6194