| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 09:23
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | Ergens in de Bijbel staan wel verhalen, over die sliep met die enz. Ik zeg het liever niet, maar 1 van m.n dochters zegt.....de Bijbel is èèn pot incest  | Ik heb eerder aangegeven dat seksualiteit buiiten het huwelijk om nooit wordt goedgekeurd, natuurlijk komt het er wel voor..... En wat je dochter zegt, is natuurlijk grote onzin. Er komen wel verhalen van incest voor, maar niet in die mate als dat zij doet voorstellen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 09:25
|
|
|
|
ik denk zelf dat het meer een stukje kerk-cultuur is crossroad, van huis uit kom ik uit een reformatorische gemeente, die niet bij een kerkverband is aangesloten, zoals je weet; en de dominee leidde vijf avonden per week een dienst en was ook nog eens overdag de hele dag de hele dag druk met de gemeente, wat ten koste ging van zijn gezin en huwelijk. ik denk zelf, dat dit te maken heeft met verwachtingen van gemeenteleden, en het vermogen van een dominee/voorganger om grenzen te stellen en tijd vrij te maken voor zijn gezin/persoonlijk leven. natuurlijk heb je als dominee een ambt, en ik denk dat God ook wil dat hij daarin zijn verantwoordelijkheid neemt. maar ook een huwelijk en gezin zijn verantwoordelijkheden, en ik denk dat het de kunst is om daar een juiste balans in te vinden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 09:32
|
|
|
|
nouuuuuuuuuu, chatuliem....... ik kan je anders genoeg plaatsen aanwijzen, waar het er wat minder keurigjes aan toegaat, en ik denk dat jij die schriftgedeelten ook zo aan kunt wijzen!! dus in die zin heeft eva's dochter gewoon gelijk; er is geen nieuws onder de zon. maar eva; dat die verhalen in de bijbel staan, nemen de moraal van het verhaal niet weg, he? juist omdat het een moeilijk punt is, worden er in de bijbel zoveel duidelijke richtlijnen gegeven, denk ik.
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 30 juli 2010, 10:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 10:03
|
|
|
|
Vrijdag 30 Juli; Math. 17: 1-8: Mozes en Elia.
Drie dicipelen mogen met Jezus mee: Petrus , Jacobus en zijn broer Johannes. Samen beklimmen ze een hoge berg. Plotseling, een helder licht: Jezus, stralend als de zon. En twee gedaanten, twee mensen: Mozes en Elia! Mozes en Elia. Wat doen die hier op deze berg? Wie een klein beetje thuis is in de bijbel, weet wel dat Mozes en Elia twee belangrijke figuren waren in de geschiedenis van het volk van Israël. Mozes is de man van de Thora, de Wet. En Elia is de grote profeet. Wet en Profete. Mozis en Elia. Hier zijn ze samen op een hoge berg. Waren ze ook niet allebei op de berg Horeb in de woestijn? Daar zagen ze iets van Gods majesteit. En allebei zijn ze op een wonderlijke wijze aan het einde van hun leven gekomen. Niemand heeft ooit hun graf gevonden. En nu - nu staan zij samen met Jezus op deze hoge berg. De Wet en de Profeten. Alles wat God gesproken heeft, zal in vervulling gaan! Mozes en Elia zijn gekomen om Jezus te bemoedigen. En de dicipelen? Die denken dat nu de Grote Dag is gekomen! Petrus wil al tenten neerzetten, voor Jezus, voor Mozes en voor Elia. Zie je wel, denkt hij, nu woont God bij de mensen! Nu is de daan het heil aangebroken! Maar Petrus vergist zich. Zo ver is het nog niet. Even later zien ze ook niemand meer. Niemand, dan Jezus alleen. Maar in hun oren klinkt nog de stem uit de hemel: 'Deze is mijn Zoon, de geliefde, in wie Ik mijn welbehagen heb; hoort naar Hem!' Duidelijker kan God het toch niet zeggen. Jezus is de beloofde Messias!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 10:22
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Ik heb eerder aangegeven dat seksualiteit buiiten het huwelijk om nooit wordt goedgekeurd, natuurlijk komt het er wel voor..... En wat je dochter zegt, is natuurlijk grote onzin. Er komen wel verhalen van incest voor, maar niet in die mate als dat zij doet voorstellen. |
Deze laatste zin slaat alles. Werkelijk waar....
Ongelofelijk.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 30 juli 2010, 10:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 10:32
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | En Chris al kapitein Haak  |
Heeft Chris wel een houten been dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 10:35
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Persoonlijk geloof ik niet dat God je voor "straf"een harp in de handen geeft als je het hier niet zo gelooft! Waar komt die harp eigenlijk vandaan? Net als engelen met vleugels? Was dat niet de gebroeders Grimm  |
Engelen en cherubs staan in de bijbel. Cherubs hebben vleugels; sommige wel 6.
GrZ!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 10:37
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Moggel trouwens |
Ga jij es aan je werk! We kunnen niet allemaal fakansie hebben hé
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 10:49
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Persoonlijk geloof ik niet dat God je voor "straf"een harp in de handen geeft als je het hier niet zo gelooft! Waar komt die harp eigenlijk vandaan? Net als engelen met vleugels? Was dat niet de gebroeders Grimm  |
David speelde harp ((( cither (((. Daar werd koning Saul rustig van. I Samuel 16:14-23
Met de cither raakte David bij Saul de gevoelig snaar... en telkens als David speelde week de boze geest van Saul
en toen... werd ook David koning *en niet de zoon Jonathan *niet persoonlijk opvatten... mijnheer 890 en toen... maakte David de psalmen en zong heel de kerk 'zijn' psalmen
en toen... noemde Christus zich Zoon van David waarbij kwade geesten uitweken en mensen gezond werden
en toen... waren er ineens meer dan een miljard christenen
en toen... hadden die zoveel gebedskracht, geestkracht enz. enz. enz. en zo veel genade ontvangen... en vergeving... en liefde...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 10:59
|
|
|
|
In Johannes 8 staat het verhaal waarin de Farizeeën een op overspel betrapte vrouw bij Jezus brachten om Hem te verzoeken. Het verloop van dit verhaal is bekend. Jezus oordeelt haar niet, maar zendt haar weg met de woorden: "Ook Ik veroordeel u niet. Ga heen, zondig van nu af niet meer!"
In Marcus 9 (42-50) waarschuwt Jezus voor zonde. En wie één van deze kleinen, die geloven, tot zonde verleidt, het zou beter voor hem zijn, dat een molensteen om zijn hals was gedaan en hij in de zee was geworpen. En indien uw hand u tot zonde verleidt, houw haar af. Het is beter, dat gij verminkt ten leven ingaat, dan dat gij met uw twee handen ter helle vaart, in het onuitblusbare vuur, (waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust.) En indien uw voet u tot zonde zou verleiden, houw hem af. Het is beter, dat gij kreupel ten leven ingaat, dan dat gij met uw twee voeten in de hel geworpen wordt, (waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust)." Etc...
Maar wat is zonde? Is het onderhevig aan cultuur en tijd? Hoe kunnen wij weten of wij zondigen? Is er verschil in gradaties bij bepaalde zonden? Wat is de oorzaak van zonde en wat zijn de consequenties? Wat zegt de bijbel hierover? Wie bepaalt wat zonde is?
GrZing
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op vrijdag 30 juli 2010, 11:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 12:08
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | In Johannes 8 staat het verhaal waarin de Farizeeën een op overspel betrapte vrouw bij Jezus brachten om Hem te verzoeken. Het verloop van dit verhaal is bekend. Jezus oordeelt haar niet, maar zendt haar weg met de woorden: "Ook Ik veroordeel u niet. Ga heen, zondig van nu af niet meer!"
In Marcus 9 (42-50) waarschuwt Jezus voor zonde. En wie één van deze kleinen, die geloven, tot zonde verleidt, het zou beter voor hem zijn, dat een molensteen om zijn hals was gedaan en hij in de zee was geworpen. En indien uw hand u tot zonde verleidt, houw haar af. Het is beter, dat gij verminkt ten leven ingaat, dan dat gij met uw twee handen ter helle vaart, in het onuitblusbare vuur, (waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust.) En indien uw voet u tot zonde zou verleiden, houw hem af. Het is beter, dat gij kreupel ten leven ingaat, dan dat gij met uw twee voeten in de hel geworpen wordt, (waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust)." Etc...
Maar wat is zonde? Is het onderhevig aan cultuur en tijd? Hoe kunnen wij weten of wij zondigen? Is er verschil in gradaties bij bepaalde zonden? Wat is de oorzaak van zonde en wat zijn de consequenties? Wat zegt de bijbel hierover? Wie bepaalt wat zonde is?
GrZing |
Ik denk dat het antwoord ligt in Genesis 2:15 God, de HEER, bracht de mens dus in de tuin van Eden, om die te bewerken en erover te waken. 16 Hij hield hem het volgende voor: ‘Van alle bomen in de tuin mag je eten, 17 maar niet van de boom van de kennis van goed en kwaad; wanneer je daarvan eet, zul je onherroepelijk sterven.’ en Genesis 3:22 Toen dacht God, de HEER: Nu is de mens aan ons gelijk geworden, nu heeft hij kennis van goed en kwaad.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 12:28
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | | Ik denk dat het antwoord ligt in Genesis 2:15 God, de HEER, bracht de mens dus in de tuin van Eden, om die te bewerken en erover te waken. 16 Hij hield hem het volgende voor: ‘Van alle bomen in de tuin mag je eten, 17 maar niet van de boom van de kennis van goed en kwaad; wanneer je daarvan eet, zul je onherroepelijk sterven.’ en Genesis 3:22 Toen dacht God, de HEER: Nu is de mens aan ons gelijk geworden, nu heeft hij kennis van goed en kwaad. |
Ja, dat is wel een heel mooi antwoord... Zonde is eten van de boom der kennis van goed en kwaad. Zonde is dus weten wat zonde is...
De vraag, wat zonde is, laat ik dus liever onbeantwoord!!!
Zoiets heet een cirkelredenering en wie mij daarvan beschuldigt * terecht! die weet wat zonde is en tegen hem of haar zeg ik: zondig a.u.b. niet meer...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 12:28
|
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: Ik heb eerder aangegeven dat seksualiteit buiiten het huwelijk om nooit wordt goedgekeurd, natuurlijk komt het er wel voor..... En wat je dochter zegt, is natuurlijk grote onzin. Er komen wel verhalen van incest voor, maar niet in die mate als dat zij doet voorstellen.
Deze laatste zin slaat alles. Werkelijk waar....
Ongelofelijk.
Mijne excuses, ik heb het weer eens verkeerd begrepen. Het gaat hiero over de bijbel. Incest is natuurlijk héél iets anders als seksueel kindermishandeling hoe dat tegenwoordig voorkomt.
Ik had het even verkeerd begrepen, ik dacht dat het een reactie was op en andere posting. Ja, dat heb je met zoveel postings he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 12:31
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | In Johannes 8 staat het verhaal waarin de Farizeeën een op overspel betrapte vrouw bij Jezus brachten om Hem te verzoeken. Het verloop van dit verhaal is bekend. Jezus oordeelt haar niet, maar zendt haar weg met de woorden: "Ook Ik veroordeel u niet. Ga heen, zondig van nu af niet meer!"
GrZing |
Dit is wel een heeeeeelll serieuze vraag en ik ben zo blij dat Christus heel die groep stenengooiers verslagen heeft, met zo'n prachtige opmerking! Dat neemt alle twijfel bij mij weg, zo'n schitterende oplossing! Genade, vrede, liefde... liefde drijft alle vrees uit... en dus ook... de zonde!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 12:34
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Ga jij es aan je werk! We kunnen niet allemaal fakansie hebben hé  |
Gewoon dagje vrij, volgende week werken en dan weer heel de week vrij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 12:36
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Heeft Chris wel een houten been dan?  |
Ja, ik heh zelf gezien en hij heeft ook een lapje voor zijn oog.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 12:52
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | Suus, allèèn bidden kan ik voor jou, meer niet, ik heb eens met je pv gechat, begrijp je heel goed, jij wilt mij niet begrijpen en in die gedachtengang van jou, sta ik machteloos, wil je zo graag tot steun zijn, maar ik kreeg vooral de laatste tijd de indruk, dat je meelij aan het opwekken was, toen Zinga op forum ook iets zei, werd het bevestigd bij mij, ik heb het daar best wel moeilijk mee gehad, na onze chat, voel je niet aangevallen door iedereen, wij hebben het beste met je voor en ik vind ook, dat je best wel vooruit ging, nu val je ineenkeer weer in je (wat Jonathan zegt) die slachtofferrol, stap er eens uit, wat gebeurt is is gebeurt, moet je zien wat er in mijn leven is gebeurt,zeur ik daarover? Nee, heeft geen zin, oude wonden openmaken, daar word je nog beroerder van en ga je mensen meer de schuld geven, leg alles bij GOD neer en VERGEVEN is heeeeel belangrijk, want waar VERGEVING is ZAL GENEZING zijn, kun je wat met deze tekst, kom meid, prik er doorheen, pak de tekst op en doe er wat mee.
Liefs van Eva, die het goed met je meent.  |
Bessssstee Eva,
We hebben allemaal onze wortels in het paradijs. Dus wat wat betreft, zijn we allemaal eender.
Sommige mensen, kunnen wel eens heeeeeel gevoelig zijn Niet alleen voor de inhoud, maar ook voor de taal. Soms kan ongemerkt een zinswending anders overkomen, dan bedoeld. Een zinswending, die je zelf niet bewust bent... omdat we allemaal uit hetzelfde worteltje afstammen * ook ik maak schrijffouten... en allemaal het liefst ook van die boom der kennis eten... We willen als mens, alles zo graag WETEN! En als we het dan weten... dan schrijven we woorden, zinnen, hoofdstukken, boeken vol, mega, mega een heel internet vol! Met nu al 4 miljard internet IP adressen! De boom der kennis groeide nooit sneller dan in onze dagen! En tegelijk ligt juist in de boom der kennis, de zonde. Oeps! We willen als mens alles ontleden, ontrafelen, ontdekken terwijl de liefde, die andere boom... juist zegt dat we in liefde alles moeten bedekken. Denk aan Sem, Cham en Jafet... met de mantel der liefde bedekken... Daarin ligt de zegen, daarin ligt de vreugde wijn zo ontdek ik niet alleen in de inhoud, maar ook in de vorm dingetjes die een mens soms pijnlijk kunnen raken.
Als ik jou schrijf, dat 'dat rode, dat rode daar' een voltooid deelwoord is en dus met een d moet... dan denk je (of een ander) Duhhhh!!! Het is heel moeilijk, om na kritiek direct te zeggen: D ..... :D
Ja...
:D :D :D
drie keer is scheepsrecht
Waarom zeg ik dit?
Eh... geloven is een werkwoord maar de wijze waarop dat werkwoord soms geschreven wordt kan soms overkomen als dwang terwijl Christus juist leert> 'mijn juk is zacht'
kortom> Geloven is een werkwoord met een zachte g Belangrijk! ja, want het is de toon die de muziek maakt ennuhh...
hoe schrijf je hier een zachte g?
Laatst aangepast door
|
BEHAPPY332
|
op vrijdag 30 juli 2010, 12:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 12:52
|
|
|
|
volgens mij heb je een ander bijbeltje dan ik, hoor!!
in mijn bijbeltje staan meer psalmen dan die van david, en zit niet iedereen in de hemel alle dagen op een harp te tokkelen maar leven in harmonie, met God in het middelpunt, op Hem gericht. in vrede met elkaar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 12:58
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 30 juli 2010, 13:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 12:58
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | volgens mij heb je een ander bijbeltje dan ik, hoor!!
in mijn bijbeltje staan meer psalmen dan die van david, en zit niet iedereen in de hemel alle dagen op een harp te tokkelen maar leven in harmonie, met God in het middelpunt, op Hem gericht. in vrede met elkaar. |
ik heb niet een ander Bijbeltje jij had gewoon een betere dominee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 13:21
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Wat je zegt zet elke dag mijn schoen maar op.......zit nooit een cadeautje in Maar in verwachting blijven dan? |
Meis!!!!! in verwachting blijven?? Het is toch geen olifanten dracht?? oeps............ben je in het bezit van veel porselein Carin? Ik zou die schoen maar weg halen..........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CAATJE217
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 13:41
|
|
|
|
|
.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CAATJE217
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 13:42
|
|
|
|
Ging niet helemaal goed, kom ook naar de picknick hoor, niet met kids maar met een paar krukken, is het vrouwental weer gelijk aan de mannen... Hebben er zin in hoor.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 13:50
|
|
|
|
gezellig caatje; you're welcome!!
volgens mij is het helemaal niet nodig om die grote bungalowtent mee te zeulen, als ik de weerberichten zo lees; wat denken jullie?
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 30 juli 2010, 13:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 13:54
|
|
|
|
we willen dus op 31 juli voor de derde keer te gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok", en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je in onderstaand bericht van mariska......inclusief foto van het restaurant.
ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
ik hoop nog op een stapel extra aanmeldingen, en hoop jullie komende zaterdag te zien; tot dan..........Han het-er zin an!!
Hannah810 37 jaar met kind Marieke897 39 jaar met kids (onder voorbehoud) Peacedove820 30 jaar met kinderen (onder voorbehoud ) Susannah475 44 jaar (heeft inmiddels vervoer) Lielie304 Erika 129 35 jaar Grace585 53 jaar met kinderen Trijnie 48 jaar Miekjes285 41 jaar Angelique 49 jaar Mariska johanna598 48 jaar anoniempje, rond 45 jaar, met vriendin imke917 54 jaar, met vriendin sandra206 40 jaar caatje217 35 jaar
Cor299 49 jaar Martien579 41 jaar (onder voorbehoud) Visser278 43 jaar Henduk729 40 jaar Timo 194 25 jaar Geholi 202 50 jaar Rob325 52 jaar Andre671 33 jaar Lucas 715 29 jaar zoekt nog vervoer vanaf station ede. Henk546 (onder voorbehoud) Marcowaal200 39 jaar met 2 kinderen (heeft 2 plaatsen over voor regio sliedrecht.) Billy701 48 jaar gert856 52 jaar (onder voorbehoud) dirk548 42 jaar (onder voorbehoud) rick261 30 jaar sambal490 35 jaar(onder voorbehoud) frankt627 46 jaar(onder voorbehoud) gauke185 46 jaar William521 39 jaar neemt zijn vriend mee (onder voorbehoud) marcelja639 39 jaar alleco232 38 jaar (onder voorbehoud)
we zitten dus op 16 vrouwen, en 22 mannen! er kan nog méééér bij, er kan nog méééér bij........ de heide is nog lang niet vol!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 13:56
|
|
|
|

route beschrijving
Het adres:
Partycentrum Zuid-Ginkel Verlengde Arnhemseweg 101 6718 SM EDE
Vanuit Utrecht:
· Volg de A12 richting Arnhem/Oberhausen. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag linksaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
Vanuit 's-Hertogenbosch:
· Volg de A50 richting Nijmegen. · Neem de afslag naar de A12 richting Utrecht. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak .
Vanuit Zwolle:
Volg de A28 richting Harderwijk. · Ga bij knooppunt Hattemerbroek de A50 op richting Arnhem. · Ga bij knooppunt Waterberg de A12 richting Utrecht op. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 14:01
|
|
|
|
| JEANFRITS816 schreef: | | het zou makkelijk kunnen. |
en het zou net zo makkelijk niet kunnen... waar hebben we het over???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 14:04
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | eerst kan de europese unie miljarden storten en nog steeds verzinnen ze van alles om maar niet te hoeven werken... kunnen we dat land niet verkopen aan turkeye ofzo? | behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst Pieter dat moest jij toch wel weten als ondernemer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 14:41
|
|
|
|
| BEHAPPY332 schreef: | Zoals je het stelt... Tussen de regels door... Klinkt het alsof je jezelf nu al verveelt...
Wel... In jouw geval, krijg jij voor straf die harp in je handen gedrukt! Voor straf! Wel te verstaan! Want... God accepteert dat niet, dat jij op die manier de hemel bel'8'elijk maakt. Dus krijg je voor straf een harp in handen gedrukt... temidden van een schoon publiek...
en dan kun je er niets van, omdat je op aarde niet geoefend hebt omdat je dacht dat harpen saai zijn
en dan bid je HEERE help mij!
en dan
dan gebeurt het, dan ineens leer zelfs jij de gevoelige snaar te raken en dan...
het schoon publiek begint dan toch... te blozen, te lachen, te applaudisseren jou te omhelzen omdat jij, romanticus
ineens harpelijk gelukkig bent! |
Nou, ik geloof niet dat Lepeltje zich zal vervelen met een harp hoor
Ik denk meer dat dit topic een poging was van hem om te achterhalen hoe we over de hemel denken...wat we er ons bij voorstellen...
En ik moet zeggen, ben er de laatste dagen erg mee bezig geweest. Heb, en ben de bijbel helemaal aan het uitpluizen... Mijn eerdere reactie die ik plaatste klopte wel...na onze dood zal ons lichaam ten ruste gelegd worden in de aarde en onze geest...(levensadem) zal terug keren naar God, naar de hemel! Maar...we zullen ons hier totaal niet bewust van zijn. We slapen, tot het moment dat we na het 1000-jarig vredesrijk opgewekt zullen worden. Wanneer de satan dan nog een keer de kans gekregen heeft om "zieltjes te winnen"...worden we geoordeeld, en als we dan "goedgekeurd" bevonden worden zullen we mogen leven in de nieuwe wereld. De "hemel op aarde"
Ik denk dus dat het hier vooral ging om de perceptie die velen van de hemel hebben...en of die klopt of niet!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 14:46