ChristianMatch

Forum

ga je mee picknicken in ede op de hei?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 18:35

OKÉ!!!!

als ik er vanavond aan toe kom open ik een nieuw topic voor de volgende (tevens laatste dit jaar) picknick Lachende smiley

latersssssssssssssssssss
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 18:38

CROSSROAD317 schreef:
Als al het vlees nou ook eens daar zou komen waar het nodig is, zou ik er nog vrede mee kunnen hebben. Maar er wordt zoveel vlees weggegooid of verwerkt in diervoeding
Als ze de opbrengst van die intensieve veehouding nou eens goed gingen verdelen, en grote delen ervan zouden verkopen naar de armoede landen, dan denk ik dat de hongersnood een stuk minder zou zijn ..... maar goed dat is maar een gedachte van mijn kant.... Smiley met dichtgeplakte mond

Als de intensieve veehouderij nou es werd afgeschaft en op grote schaal in hongergebieden mensen en dieren zouden gaan wonen of zwerven (nomaden) in gebieden waar irrigatie zou kunnen worden toegepast. Akkertjes maken, met een paar families onderhouden. Wij leveren natuurlijk de gewassen en de scharrelvarkens, -kippen, -geiten en -koeien en wij helpen ze dat alles goed te onderhouden, hebben wij allebei onze zin.... Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
LAURENS814

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 18:41

SUSANNAH475 schreef:
Daar verschillen wij dus van mening.
Ik geloof namelijk niet dat ik de beproevingen uit Openbaringen moet ondergaan...
En een mooie gelegenheid om je geloof te testen ? pfff... nou ik vind dat een rare stelling...
Ik geloof dat God mensen die hier al geloven in de genade van Jezus dit niet mee hoeven te maken.

En over die 'mooie gelegenheid'... zo mooi zal dat niet zijn... ik geloof dat die gelegenheid niet nodig is voor mensen die het offer van Jezus al aangenomen hebben.
Ik ben niet zo goed in teksten, kan het daarom niet met bijbelse teksten onderbouwen, maar ergens heb ik e.e.a. gelezen waardoor ik er van overtuigd ben dat ik het 1000 jarig rijk (ik denk dat je 't daar over hebt als je 't hebt over die beproevingen in Openb.) niet hoef mee te maken en met mij de christenen bij de 1e opname.

Misschien heb je gelijk, misschien ook niet.
Ik denk juist dat het mooi is om te sterven voor je geloof. Het Christendom is immers gebouwd op het bloed van de martelaren, in navolging van Jezus. Dus als Christenen de vervolgingen in de eerste eeuwen na Christusn moesten ondergaan, waarom dan niet aan het 'einde der tijden'?
En staat er niet in openbaringen dat het beest de gelovigen zal gaan vervolgen?
Hoe kan hij dat doen indien de gelovingen en heiligen zijn opgenomen in de hemel?
Wel geloof ik dat Christen NA de wederkomst van Jezus in de hemel opgenomen zullen worden:

16 Wanneer het signaal gegeven wordt, de aartsengel zijn stem verheft en de bazuin van God weerklinkt, zal de Heer zelf uit de hemel neerdalen. Dan zullen eerst de doden die Christus toebehoren opstaan, 17 en daarna zullen wij, die nog in leven zijn, samen met hen op de wolken worden weggevoerd en gaan we in de lucht de Heer tegemoet. Dan zullen we altijd bij hem zijn. 18 Troost elkaar met deze woorden(1 Tess, 4:16-18, NBV)

Zoals ik in bovenstaande lees komt Jezus terug en wekt de doden tot leven, de gelovigen die op het moment van wederkomst nog in leven zijn worden opgenomen.
Ook maakt openbaringen duidelijk dat de Christus pas NA de vervolgingen van het beest op aarde terugkeert.
De christenen die dan nog in leven zijn, hebben de 'beproevingen' dus al meegemaakt.

Laatst aangepast door
LAURENS814
op maandag 2 augustus 2010, 18:53
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 18:49

CHATULIEM619 schreef:
Jacht is een typisch voorbeeld vind ik. Daar denken we waarschijnlijk verschillend over, maar om te zorgen dat het ras in stand blijft en te zorgen dat de hoeveelheden beperkt blijven, is jacht een goed middel. De Veluwe heeft op dit moment een zwijnenplaag, en eerlijk gezegd hou ik mn hart vast voor de gevolgen. Temeer omdat daar ook nog varkenspest onder kan heersen.
Bont denken we ook verschillend over. In ons klimaat kunnen we met katoen toe, maar wat denk je van de winters in Canada en Siberië.
Zelf heb ik gefokt met katten. Maar de enige manier om dat goed te doen is idd keuzes maken. En die keuzes klinken wreed, maar zijn wel noodzakelijk.

Jacht is helaas nodig geworden omdat we als mensen de biotoop van de jagers hebben ingenomen en de prooidieren kunnen zich ongebreideld voortplanten. Ik denk heeeeel even aan de gruwelen in het Flevogebied, waar in de afgelopen winter honderden herten stierven van de honger, afgrijselijk en asociaal natuurbeleid; een belediging voor ieder weldenkend mens. Jacht is dan zeker een oplossing, m.i. althans diervriendelijker dan ze laten creperen. Waarom geen mooi natuurgebied aangelegd met een prachtig wolvenroedel om de natuur haar gang te laten gaan?
De zwijnen zullen uiteindelijk moeten worden afgeschoten om te voorkomen dat jouw voorspellingen uitkomen.
In landen als Bolivia ed scheren ze hun lama's en alpaca's en maken van hun vacht prachtige kledingstukken die hen warm houden.
De vachten van de dieren gebruiken net als alles van het dier om in leven te blijven vind ik juist gebruik van de schepping mits ze op diervriendelijke wijze worden gehouden en er niet meer worden gehouden en gedood dan noodzakelijk is; dat is volgens mij de juiste manier van de aarde bewonen, beheersen en gebruiken wat God ons geeft.
Als je katten fokt voor de verkoop ed zal je de zwakke dieren en degene met niet de juiste raskenmerken waarschijnlijk om zeep hebben moeten helpen uit winstbejag? Zucht naar aanzien? Geen juiste manier om met levende wezens om te gaan volgens mij en velen met mij.
Maar katten zijn wel heel leuk, welk ras fokte je Chatuliem?
Naar boven

Auteur Bericht
DORUS318

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 18:50

Als je direct na sterven naar de hemel gaat, dan is er geen opstanding meer nodig als Jezus terug komt. Dan hoeft Hij ons niet ophalen! Lees Prediker 9:5 (en ook andere teksten) De mens blijft ontslapen totdat Jezus komt met grote macht en heerlijkheid. Bazuinen zullen klinken, en elk oog zal Hem zien!
De mensen die nu al in de hemel zijn, dat zijn: Henoch-Mozes, en Elia. Die zijn niet ontslapen.

De mensen houden van collectief denken. Wat anderen altijd geloofd hebben dat wil men ook geloven. Men heeft het dan over iemand die ontslapen is, en zegt dan: Die is bij de Heer. Klinkt misschien wel mooi, maar 't is niet waar!
Als Jezus terug komt. dan zullen de doden opstaan, en met de levenden Hem tegemoet gaan, (die Hem toebehoren!) Dan, dan pas...zullen wij altijd met de Heere zijn! Wat een toekomst voor Gods kinderen!
Het is beter zelf na te denken, en de bijbel te raadplegen! Dan leer je de Waarheid verstaan. Als je er ook bidend mee bezig bent.

DORUS318

Laatst aangepast door
DORUS318
op woensdag 4 augustus 2010, 08:42
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 18:51

SHANITA130 schreef:
Quote Zivaatje: Maar ik kan me ook best voorstellen dat het toch en heel ander verhaal is
als je na een scheiding nogmaals een relatie krijgt. Lijkt me wel moeilijker om je er aan te houden

Zeker als een nieuwe partner niet mag trouwen van de kerk, omdat zijn ex, van 20 jaar geleden op dit moment geen partner heeft....

Dát is dan de reden...(zucht........)

Dan maar latten he ;)

Groetjes,

Shanita
of bij een andere kerk trouwen
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 18:53

Eigenlijk is het diep treurig. Wat is er met ons aan de hand, dat dit topic zoveel verschillende meningen geeft. En eigenlijk maakt het helemaal niet uit wat de ander denkt, want iedereen doet toch wat ie wil........
Naar boven

Auteur Bericht
LAURENS814

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 18:57

CHATULIEM619 schreef:
Eigenlijk is het diep treurig. Wat is er met ons aan de hand, dat dit topic zoveel verschillende meningen geeft. En eigenlijk maakt het helemaal niet uit wat de ander denkt, want iedereen doet toch wat ie wil........

Dat komt misschien omdat Nederland geen echte Godsvruchtige koning meer heeft? Tja, dan weet je wat er gaat gebeuren: Iedereen doet wat in zjn eigen ogen goed is. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARGREET933

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 19:04

BEHAPPY332 schreef:
Boodschappen doen in een paradijs lijkt me wel heeeeerlijk hoor!
Echt waar!

Moet je jezelf voorstellen, ontelbare vruchten, bloemen die je kunt plukken en aan je geliefde kunt geven... nootjes waar je op kunt peuzelen, zodat je jezelf in der eeuwigheid niet verveelt... vogels die fluiten, als je toch in saaie gedachten verzonken raakt. Een paradijstuin blijft je verwonderen...

In ieder geval staat het er, dat er bomen geplant zijn aan wateren!
Dusseee, dat is echt.

Oh, ja en vlinders... die op je hand gaan zitten en niet prikken!
of in je haar... op die bloem die je even niet kwijt kon en je die bloem dus dan maar in je haar hebt gestoken, omdat je handen vol vruchtjes en nootjes zijn en je de dieren aan het aaien bent. Ha, niet zo zoetjes. Het zijn wel tijgers he! Dieren temmen is toch gaaf! De hemel is niet voor watjes!

De tijgers of andere wilde dieren, die op de aarde wild waren, zijn in de Hemel TAM en er valt niets meer te temmen, de leeuw en en het LAM heb je daar al eens iets over gehoord?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 19:15

VVD, PVV, CDA: druiven zuur in linkse kerk

DEN HAAG - VVD-leider Mark Rutte, PVV-leider Geert Wilders en CDA-leider Maxime Verhagen zullen een Kamerdebat woensdag niet blokkeren, maar gaan zelf geen vragen stellen aan informateur Ruud Lubbers. Ook zullen ze niet ingaan op vragen van andere Kamerleden. Dat heeft de woordvoerder van Rutte maandag namens de drie fractievoorzitters gemeld.

Heeft Job Cohen dit niet een beetje over zich afgeroepen, door steeds de boot af te houden bij de VVD en het CDA?

'k Moet overigens nog zien of deze besprekingen een succes gaat worden. Wat het beste voor het land zou zijn, daar ben ik nog niet uit. 'k Betwijfel of dat deze combinatie is, ik vrees dat dit ten koste gaat van de sociale voorzieningen. Ik voel dan meer voor een kabinet VVD, CDA en de PvdA.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 19:17

LAURENS814 schreef:
Dat komt misschien omdat Nederland geen echte Godsvruchtige koning meer heeft? Tja, dan weet je wat er gaat gebeuren: Iedereen doet wat in zjn eigen ogen goed is. Knipoog smiley
Dat is wel erg vergezocht hoor. het is omdat de Kerk verward geraakt is in haar boodschap
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 19:20

IMKE917 schreef:
Geef jou mening eens......wat moet Elske doen, mag ze scheiden, voor de veiligheid van haar kinderen en haar zelf??
En mag zij dan weer trouwen, of moet zij haar verdere leven alleen blijven??

richard wilt de Bijbel aanpassen aan de tijd, ik zeg dat de universel en tijdloze principe`s blijven staan. mmord blijft moord, overspel blijft overspel. in zijn casus is de situatie wel schrijnend.
Ik nem aan dat jan een christen is, dus heeft hij pastorale en professionele begeleiding nodig en kan apart leven tot jan ''beter'' is een optie zijn, scheiden hoeft niet gelijk.

als jan geen christen is en haar wilt verlaten kan dat volgens 1cor 7 en is ze vrij. of als er overspel is.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 19:34

MIEKE364 schreef:
Wat mij al heel lang bezighoudt is wat verantwoord consumeergedrag is van een christen als je daarin natuurlijk meerekent dat wij als opdracht hebben de aarde te beheren/beheersen.
Wat is volgens jullie de betekenis van de aarde beheren of de aarde beheersen en is daar verschil tussen?
Consumeren jullie vanuit deze opdracht en hoe sta je dan tegenover intensieve veehouderij, het gebruik van antibiotica, groeimiddelen, ontwrichting van de waardigheid van het dierlijk leven, hun natuurlijke gedrag verhinderen en hen dwingen een product te zijn.
Pesticiden en andere giften in de landbouw, het genetisch manipuleren van gewassen, van dieren.
Wat kan onze rol zijn als christenen in ons consumentengedrag in de beïnvloeding van al deze dingen? Doen jullie dat ook en hoe dan?

Het lastige van deze discussie is dat niet de weldenkende mens maar de economie regeert. Boeren wordt van alles kwalijk genomen, terwijl ze vrij machteloos klem zitten tussen de economische werkelijkheid van zo goedkoop mogelijk voor de markt te moeten produceren, en eisen uit Den Haag en Brussel die veel rompslomp geven. De economische eisen van kostenbesparing dwingt ze tot de bio-industrie. En daaraan zijn we bijna allemaal schuldig, kijk maar eens hoe druk de Lidl het had met goedkoop vlees vorige week. Consumenten willen echt wel minder dierenleed maar kiezen als het er op aankomt voor laaggeprijsd vlees en die twee dingen zijn nu eenmaal onverenigbaar. Kostbare garnalen die in Lauwersoog worden doorgedraaid bij de veiling gaan in het kattenvoer, het systeem is inderdaad te gek voor woorden soms, Cross gaf dat ook al met een voorbeeld aan. Ik ben geen vegetariër en zeker geen veganist en ben een groot dierenliefhebber want ik eet koeien, varkens en vissen.
Maar ik ben geloof ik niet de enige die vlees wil eten maar dan wel liefst zo diervriendelijk mogelijk geproduceerd. Anders gezegd: een dier doden om het op te eten vind ik geen probleem maar ze moeten in hun leven wel goed behandeld zijn.
Een diervriendelijke productiewijze maakt het vlees duurder. En als er schuldigen zijn, zijn dat niet de boeren maar de consumenten, jij en ik dus. Ik vind overigens wel dat de boeren beschermd moeten worden tegen types als Volkert van der G, die met een grotere juridische kennis, gekoppeld aan een zwakke ethiek, varkensboeren tot wanhoop dreven. Alle veganisten zijn geen kleine Volkertjes overigens, zoals hierboven wel gesuggereerd. Rechtbanken hebben hier ook steken laten vallen.

Thomas, die vindt dat de bio-industrie in stand wordt gehouden door consumenten die alleen op de prijs letten.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 2 augustus 2010, 19:37
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 19:35

CHATULIEM619 schreef:
pfff, wat een opluchting. De PvdA definitief aan de kant gezet. Ik geniet van die zure gezichten. Nu kan er eindelijk weer eens geregeerd worden en vliegt men elkaar niet meer bij iedere gelegenheid in de haren.

PvdA heeft nu eindelijk betaald voor de schade die ze ons land aangericht hebben. Gezichtsverlies in het buitenland. Het opportunisme heeft gefaald. Machtspolitiek heeft verloren.

hear hear!
rechts for the win!
(was pim er nog maar)
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 19:36

MARTIN695 schreef:
Ook ik heb de kieswijzer gedaan en daar kwam SGP uit en later kwam ik de kinderkieswijzer tegen en daar ook de vragen beantwoord en wat bleek ook daar kwam de SGP uit de bus en dan ben ik wel blij want Mr van de Flist droeg wel uit waar hij voor stond .
Dus ga ik daar voor .
Martin

ga ik de volgende keer ook doen, CU doet te veel water bij de wijn.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 20:12

De waarheid is nooit precies zoals je denkt dat hij zou zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
DORUS318

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 20:19

Margreet,

Jij bent een fantast. Maar op deze manier mag het volgens mij.
Ken je dat mooie lied? O wat zal 't zijn, o wat zal 't zijn; voor eeuwig bij de Heer te zijn!

Dorus

Laatst aangepast door
DORUS318
op woensdag 4 augustus 2010, 08:22
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 20:20

LEPELTJE037 schreef:
Lepeltje
Mario216
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 20:23

Als ze me missen..............dan ga ik vissen.

Iedereen alvast welterusten....... ik ga vannacht op zoek naar de zeebaarzen en de tongen.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 20:27

MARIEKE897 schreef:
OKÉ!!!!

als ik er vanavond aan toe kom open ik een nieuw topic voor de volgende (tevens laatste dit jaar) picknick Lachende smiley

latersssssssssssssssssss
Knipoog smiley

Laatste????????? Tot hoelaat gaat ie dan duren? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BLOEMPJUH877

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 20:30

Hoi Allemaal,

Sorry als ik dit onderwerp verkeerd plaats,
Maar het is iets wat mij wel bezig houd.

Wat vind je belangrijk bij het zoeken naar een relatie?
Kijk je eerst naar het uiterlijk, of vind je het veel belangrijker hoe iemand is?

Zelf ben ik iemand die vaak een eerste indruk maakt op iemands uitstraling, en daar soms (te) veel van laat afhangen. Waardoor ik (soms) mensen geen kans geef. Is dit menselijk, en is het goed of fout? Want het uiterlijk/ de uitstraling zegt natuurlijk niet hoe iemand is.

(nu weet ik niet of mijn vraag duidelijk is?)

Maar ben wel benieuwd naar reacties Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 20:31

DAVID923 schreef:
richard wilt de Bijbel aanpassen aan de tijd, ik zeg dat de universel en tijdloze principe`s blijven staan. mmord blijft moord, overspel blijft overspel. in zijn casus is de situatie wel schrijnend.
Ik nem aan dat jan een christen is, dus heeft hij pastorale en professionele begeleiding nodig en kan apart leven tot jan ''beter'' is een optie zijn, scheiden hoeft niet gelijk.

als jan geen christen is en haar wilt verlaten kan dat volgens 1cor 7 en is ze vrij. of als er overspel is.

Richard schreef:
Jan en Elske zijn 30 jaar getrouwd. Jan mishandeld Elske. Elske heeft met Jan diverse malen gepraat maar niets lijkt te helpen. Ook relatie therapie helpt niet. Elske wil graag dat Jan haar vergeving schenkt, ook hier gaat Jan niet op in. Jan is zeer introvert en op de cruciale vragen geeft hij niet thuis. De kinderen worden de dupe. De kerk zegt "wat God heeft samen gebracht scheidde de mens niet". De kinderen lijden er door want de kinderen zien ook dat pappa mamma slaat. Elske wordt depressief en moet aan medicatie. Ze zet alles op alles om maar bij elkaar te blijven immers de kerk geeft dat zo aan. Elske kan het niet meer aan. Zij wil wel gaan scheiden van Jan. Maar ja, Jezus zegt toch dat alleen bij overspel, de scheiding een optie is? Volgens Jezus is het kennelijk overspel erger dan dat Jan Elske in elkaar rammelt. (Zo lees ik dat dan, keihard dat wel).

De casus;
Jan werkt niet mee, wil geen pastorale begleiding, relatie therapie helpt niet, hij trekt zich in zichzelf terug. Apart leven tot Jan "beter" is, is gebeurd,(ong. 6 mnd.) geen varandering. Langer apart leven is financieël niet haalbaar, hooguit nog een half jaar.
Schrijnend inderdaad.
Maar helaas...de praktijk van vele mensen......ook binnen de kerken.
Nogmaals de vraag......mag Elske scheiden....mag Elske daarna weer trouwen, of moet ze alleen blijven??
En dit gaat niet over de Bijbel aanpassen aan deze tijd, maar om de praktijk van alle dag.

Laatst aangepast door
IMKE917
op maandag 2 augustus 2010, 20:36
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 20:34

BRAZEEVEL772 schreef:
[ quote = SHANITA130 ] Is moeilijk .

MAAR JA, IK Heb ff Besloten me daar niet teveel van te trekken Aan .
Omdat IK OOK Nog Veel Andere belangrijke Zaken Hebreeën , waar IK Aan Denk enzo .

En rechts ziet God Aan Het Hart , duszzzz .....!

En OOK Wat is moeilijk , DAT ALS JE is 350 km verwijderd van Elkaar woont . Ja , ieder heeft Dan Ze Eigen Leven en JE Kan niet ff buurten en Komen Dan NA EEN tijdje Weer weggaan .

Duszzz .. Dan is de Optie Gewoon Latten .

Snappie ? [/ quote]

7500 kilometr is ook ver he Zieke smiley

Hai!

Quote: 7500 kilometr is ook ver he Zieke smiley

Zeker, net weer terug van heen Zieke smiley

;)
Naar boven

Auteur Bericht
LIELIE304

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 20:36

Complimenten!
1. Wat was het weer gezellig. En ook liefdevol moet ik zeggen. Toen ik aan één iemand een paracetamol vroeg gingen er bijvoorbeeld meteen 3 (of meer) tassen open en werd er gezocht en gevonden! Ik kreeg er zelfs een stuk of 4 in mn handen gedrukt!
2. We werkten samen aan de tent die werd opgezet. Dat geeft een band moet ik toegeven. Zeker de chips die daarna lief werden uitgedeeld, door een kind ja, maakten het helemaal een dankbaar karweitje.
3. De organisatie is weer geweldig geregeld. Volgens mij kon iedereen, ook de mensen die nog niet eerder waren geweest, het goed vinden.
4. Wat is er mooier dan in een groep van gelovigen samen te zijn. Gods kracht en liefde weerspiegeld te zien in mensen en ook een licht te zijn voor mensen die misschien eenzaam zijn?
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 20:37

CHATULIEM619 schreef:
Dat is wel erg vergezocht hoor. het is omdat de Kerk verward geraakt is in haar boodschap

de kerk blijft bij haar principes, maar de tijden zijn veranderd.
Naar boven

Auteur Bericht
BRAZEEVEL772

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 20:40

VISSER278 schreef:
Als ze me missen..............dan ga ik vissen.

Iedereen alvast welterusten....... ik ga vannacht op zoek naar de zeebaarzen en de tongen.

hey visser als je grote zee tong vangt
wil ik ze wel hebben voor 20 euro de kilo
laat maar horen
wel middel groot
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 20:41

eerlijk? ja het maakt uit...als ik me niet fysiek voel aan getrokken tot die persoon gaat het denk ik niks worden, ik bedoel niet lust, maar aantrekkingskracht. al is het wel zo dat als het mentaal en geestelijk, dsu qua persoonlijkheid klikt de rest wel volgt. als het klikt klikt het vaak op alle gebieden, en niet dan hetzelfde op alle gebieden.

ik heb wel eens een meisje ontmoet die op papier en qua gesprekken op msn en telefoon en foto`s perfect leek! maar toen ik haar ontmoette was er niks, nada geen chemie, geen klik, op geen enkel gebied.
en soms zie ik wel eens een vrouw, bij de supermark ofzo, die niet eens knap is ofzo, en dan zie ik haar zo praten en doen, en uitstraling en dan denk ik wauw, wat een geweldige dame!

al vraag ik me af of wij westerse christenen anno 2010 niet te veel wensen hebben, en of we wel realistisch zijn; ik bedoel dit:
vind eerst maar eens een echt wedergeboren persoon, van jou leeftijds groep, waar het en mee klikt, lichamelijk en geestelijk....weet je wel in wat voor en kleine vijver je dan vist?

en in de BIJBELSE tijd was het niet zoals in de hollywood films, zo van verliefd, en een happy ending. daar lees je meer over een verbond aangaan, en trouw. mind you...in die tijd werden de meeste vrouwen nog door vaders uitgehuwlijkt.

pffff, het is lastig allemaal!

lang verhaal kort, ja ik kijk ook naar het uiterlijk, als ik ander beweer lieg ik, speelt het een crusiale rol en is het een dealbreaker, ja, denk het wel.
maar misschien word ik we verliefd op iemand waar ik het noit van zou verwachten, en dan moet ik alles weer terug nemen. maar goed verliefdheid is maar een tijdelijk stofje in de hersenen, het gaat om trouw en houden van. p.s ben nooit verliefd geweest, erg he Huilende smiley, smiley in tranen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 20:42

MARIEKE897 schreef:
OKÉ!!!!

latersssssssssssssssssss
Knipoog smiley

de laatste?? Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 20:43

LIELIE304 schreef:
Complimenten!
1. Wat was het weer gezellig. En ook liefdevol moet ik zeggen. Toen ik aan één iemand een paracetamol vroeg gingen er bijvoorbeeld meteen 3 (of meer) tassen open en werd er gezocht en gevonden! Ik kreeg er zelfs een stuk of 4 in mn handen gedrukt!
2. We werkten samen aan de tent die werd opgezet. Dat geeft een band moet ik toegeven. Zeker de chips die daarna lief werden uitgedeeld, door een kind ja, maakten het helemaal een dankbaar karweitje.
3. De organisatie is weer geweldig geregeld. Volgens mij kon iedereen, ook de mensen die nog niet eerder waren geweest, het goed vinden.
4. Wat is er mooier dan in een groep van gelovigen samen te zijn. Gods kracht en liefde weerspiegeld te zien in mensen en ook een licht te zijn voor mensen die misschien eenzaam zijn?

Kan ik AMEN op zeggen!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 20:43

Quot David: eerst maar eens een echt wedergeboren persoon, van jou leeftijds groep, waar het en mee klikt, lichamelijk en geestelijk....

Ja, die heb ik gevonden, hoe is het mogelijk he???? Nou, nu ff uitrusten van die kilometers.

Fijne Avond!

Shanita
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 ... 6194 Volgende
Pagina 1012 van 6194