| Auteur |
Bericht |
|
RICHARDRI464
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 01:12
|
|
|
|
|
Dienstknecht van Paulus heeft zich eerst laten dopen. Vervolgens heeft hij zich laten besnijden. Dan is de Bijbel eigenlijk tegenstrijdig want als de besnijdenis i.p.v. doop is gekomen mag dat helemaal niet en zou deze dienstknecht de regel overtreden. Hij had dan kunnen zeggen nee dat hoeft niet omdat dit voor in de plaats is gekomen. Dan het volgende punt: Hoe zit het met meisjes? Zij werden niet besneden en als de besnijdenis daarvoor in de plaats is gekomen? Waar ik verder benieuwd naar was is waarin de Bijbel staat vermeld dat ook baby's gedoopt werden?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 01:19
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | Bid en werk staat wel in de Bijbel....maar hoelang?  |
Voor zover ik weet staat dit niet in de bijbel maar is dit een uitspraak van Calvijn. Tenzij iemand mij die tekst kan aanwijzen???
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RICHARDRI464
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 02:25
|
|
|
|
|
Ik mag graag luisteren naar U2. Hij is ook bij Bill Hybels geweest en had daar een goed woord over de Bijbel. Ik zag vanavond een muziek clip de Fly waarin de tekst voor kwam mock the devil en hij zal van je weggaan? Wat denken jullie van U2?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 02:39
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Zou kunnen die ironie.
ironie vorm van humor. Milde spot, waarbij het vaak het tegenovergestelde gezegd wordt van wat eigenlijk wordt bedoeld. "Wat ben je vroeg vandaag!" tegen iemand die anderhalf uur te laat komt. |
Dank je voor de definitie. Altijd handig, weet je tenminste waar je over praat.
EN PAST UITSTEKEND BIJ MIJNHEERS WENS OM BIJ TE DRAGEN AAN BETER NEDERLANDS
Kijk:
Dames, mijnheer heeft inderdaad veel, he, bijna Álles te bieden. Zie zijn profiel. Nee ik ben niet jaloers. ... wel... Want, heren, wees niet bang! Hij is niet zo gevaarlijk als u denkt...
Zie zijn profiel: ras is niet belangrijk. Wikipedia schrijft, dat er onder alle mensen eigenlijk maar één ras is dus de opmerking 'ras' is niet belangrijk en zou zelfs een zinloze opmerking zijn, ware het niet... dat sommige wetenschappers zelfs de chimpansee daar onder laten vallen...
Dus heren, straks loopt hij met een prachtige Chimpansee, 'type vrouw' lang haar, slank en op hoge hakken... * deze aap leert elk kunstje / ideaal! de trouwzaal in.
Blijven de mooie, lieve, leuke vrouwen toch nog voor u gereserveerd.
Zie onderstaand kopietje uit Wikipedia voor de betekenis van het woord 'ras'.
Ras is per definitie een biologisch begrip. Sociaal-culturele aspecten horen derhalve niet in deze definitie thuis. Hooguit zou men kunnen stellen dat bepaalde raciale kenmerken de ontwikkeling van bijpassende sociaal-culturele kenmerken stimuleren of afdwingen. In de biologie is een ras elke groep die een eigen specifieke functionele combinatie van genetisch overdraagbare kenmerken binnen die groep heeft ontwikkeld en weet te behouden.
Dit wordt bereikt door te voorkomen dat deze groep zich in zodanige mate vermengt met andere levensvormen, dat die kenmerken niet meer de kans krijgen zich tot afwijkend van die andere levensvormen te ontwikkelen. Een dergelijke afscheiding van groepen, en dus ook rasvorming is op zichzelf een volstrekt natuurlijk proces, wat in de natuur wordt gestimuleerd door het ontstaan van natuurlijke barrières zoals bijvoorbeeld waterwegen, bergen en klimaatzones. Echter ook culturele barrières zoals taal, rijkdom, (adellijke) titels, religie en landsgrenzen kunnen eraan bijdragen.
In de antropologie sprak men ooit, met name in navolging van het werk van Johann Friedrich Blumenbach (1752-1840), over "menselijke rassen". Blumenbach vond ook de indertijd gebruikelijke namen uit, waaronder de termen Kaukasisch (vaak Europide of blanke ras genoemd), Mongoloïde, Amerikaans en Ethiopisch (later Negride), feitelijk op geografische in plaats van op genetische eigenschappen gebaseerd. De moderne genetische inzichten stellen daarentegen aan de hand van DNA-onderzoek zelfs de vraag aan de orde of niet ook de chimpansee tot het mensengeslacht behoort.[1]
Ras, was het enige schoonheidsfoutje dat op zijn overigens prachtig profiel is te ontdekken. Doen de islamieten expres, één zo'n foutje, alleen Allah is perfect, dus in een handgeweven kleed móet één foutje zijn.
Wel, gezien deze levenservaring verwachten wij, dat mijnheer deze schrijffout expres heeft gemaakt, om zodoende de prinses op de erwt te ontdekken.
Helaas, want dat heeft niet gewerkt want...
Sorry, laat ik nou een vent zijn...
WIJ ALLEN HOPEN, DAT JIJ DE WARE VINDT !
Laatst aangepast door
|
BEHAPPY332
|
op zaterdag 7 augustus 2010, 02:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLIE400
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 02:45
|
|
|
|
Christelijk "verantwoord"of niet ik vind u2 gewoon geweldig Veel teksten duiden op een niet al te bijbelse vorm van geloof maar ik vind het evengoed een geweldige band. Heb heel veel muziek en zowel Christelijk als seculier. Wat voor mij belangrijkste is dat ik me er goed bij voel als ik het draai. Verder ben ik er van overtuigt als het niet goed voor mij is de heilige Geest mij daar in leidt Gr Willie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RICHARDRI464
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 02:53
|
|
|
|
Hij had laatst iets van Coexist?
En dat de woorden van Jezus zijn keel uit komen (van All that you...)? Dat is een boekje van de heer van der Zon dacht ik.
Het doet mij ook heel goed muziek van U2. Zoals de Fly, the end of the world. Of Mysterious way: Get on you knees boy!
U2 over Jezus Christus zingen!
http://www.youtube.com/watch?v=NdgRPjZFH8E (song Jesus Christ!)
| Quote: | 2 ~ All I Want is You (lyrics)
(Jesus speaking) You say you want Diamonds on a ring of gold You say you want Your story to remain untold
(Paul David Hewson speaking) But all the promises we make From the cradle to the grave When all I want is you (Jesus)
You say you'll give me A highway with no one on it Treasure just to look upon it All the riches in the night
You say you'll give me Eyes in a moon of blindness A river in a time of dryness A harbour in the tempest But all the promises we make From the cradle to the grave When all I want is you (Jesus)
(Jesus speaking) You say you want Your love to work out right To last with me through the night
You say you want Diamonds on a ring of gold Your story to remain untold Your love not to grow cold
(Paul David Hewson speaking) All the promises we break From the cradle to the grave When all I want is you (Jesus)
You...all I want is..,. You...all I want is... (repeat) |
Maar aan de andere kant Psalm 23 zingt hij (Rattle & Hum) dat de staf hem geen vertroosting meer geeft. Of in het lied van het album Zooropa dat hij de sleutels van het Koninkrijk kreeg maar toch weggooit.
| Quote: | U2 ~ Tomorrow
Won't you back tomorrow Won't you come back tomorrow Won't you come back tomorrow Can I sleep tonight
Outside Somebody's outside Somebody's knocking at the door There's a black car parked At the side of the road Don't go to the door Don't go to the door
I'm going out I'm going outside mother I'm going out there
Won't you be back tomorrow Won't you be back tomorrow Will you be back tomorrow
Who broke the window Who broke down the door Who tore the curtain (the VEIL of the JEWISH TEMPLE was RENT when CHRIST DIED on the CROSS) And who was He for
Who healed the wounds Who heals the scars (JESUS heals the broken hearted, gives sight to the blind, etc.) Open the door Open the door
Won't you come back tomorrow Won't you be back tomorrow Will you be back tomorrow Can I sleep tonight
Cause I want you...I...I want you... I really...I...I want...I...I... I want you to be back tomorrow I want you to be back tomorrow Will you be back tomorrow Won't you be back tomorrow Won't you be back tomorrow Will you be back tomorrow
Open up, open up To the Lamb of God To the love of he who made The light to see you He's coming back He's coming back I believe it JESUS is coming
I'm gonna be there I'm gonna be there mother I'm gonna be there mother I'm going out there And you're gonna be there. |
Laatst genoemde liedje draai ik als ik me even down voel en het verlies van mijn broer.
Laatst aangepast door
|
RICHARDRI464
|
op zaterdag 7 augustus 2010, 03:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RICHARDRI464
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 03:25
|
|
|
|
Dan Goodfight waar naar house ook zaken mee doet:
http://theater.goodfight.org/?vdId=U2
Die keren alles weer om...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEA505
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 04:06
|
|
|
|
|
Eva dit had ik even nodig !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 09:16
|
|
|
|
Bono is wel degelijk iemand die heel veel met het geloof bezig is, maar net als ieder ander af en toe even door de bomen het bos niet meer ziet. Kijk eens naar al die andere dingen die hij wel uit naam van zijn geloof doet, al het charitywork enz...
U2 rocks!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 09:42
|
|
|
|
|
Koffie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 10:03
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | De weekelijkse tussenstand;
1 Mariska610.....1887 postings 2 Henk710.........1347 postings 3 Tessybear.......1246 postings 4 Mario216.........1088 postings 5 Chatuliem........1079 postings 6 Hannah810.......982 postings |
Hartelijk gefeliciteerd! Al is het stiekem wel een opluchting, dat ik niet in dit rijtje sta.
Dit gaat dus alleen over de kwantiteit (hoeveelheid) aan postings, maar wie let op de kwaliteit? Een posting met soms maar 1 woordje, brengt de teller wel heel gauw omhoog. Mij schieten zo 5 namen te binnen, die een plekje verdienen in de top 5. De meesten komen in dit lijstje niet voor. Als ik hun naam zie staan, ben ik altijd benieuwd naar wat ze schrijven. 'k Hou ze liever voor me, want het is mijn persoonlijke top 5.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKJES285
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 10:04
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hai,
Kijk het probleem is deze: waar ik woon, daar ga ik naar de Gereformeerd Vrijgemaakte.
Daar doe ik niet mee aan het avondmaal, want ik heb daar geen belijdenis gedaan.
En dat komt weer zo: Ik ben als baby gedoopt in de Katholieke kerk, nou geld die doop wél bij de Vrijgemaakten.
Alleen, voordat ik naar de vrijgemaakten ging, ging ik naar de Evangelische kerk.
En daar heb ik mij over laten dopen....
En..ik blijf niet aan de gang, want die volwassendoop geld weer níet bij de Vrijgemaakten.
Duszz...ik voel mij wel heel erg thuis hoor, bij de Vrijgemaakten, komt daar al 10 jaar.
En iedereen daaro weet van waarom ik niet aan dat avondmaal meedoe, gewoon omdat ik geen belijdenis wil doen.....en waarom niet.
Duszzz...niemand kijkt daar vreemd op als ik niet aan het avondmaal ga, snappie? en ik heb d'r zelf ook geen moeite mee. Omdat ik zelf dus ook de reden weet, en dan ben ik wel gewoon in die kerk, en hoef ik niet op te staan, kan ik lekker blijven zitten;)
Alleen, da's wel weer een voorwaarde om te kunnen trouwen in die kerk. En mijn 'relatie' is ook als volwassen gedoopt, duszz, dat geld weer niet bij de Vrijgemaakten, dusz....dan maar niet voorlopig.
En..bij de Vrijgemaakten hebben ze er weer geen probleem mee, dat ik samenwoon.....
Groet,
Shanita |
heb je nu een lat relatie of woon je samen???
groet miekjes...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 10:18
|
|
|
|
|
je reactie komt op mij nogal denigrerend over, happy!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 10:43
|
|
|
|
we moeten de vorm(muziekstijl) van de inhoud(tekst) scheiden. ik denk dat ''goed voelen'' te vaag is en niet voldoet aan de Bijbelse opdracht dingen te toetsen. waar je naar luistert komt toch bewust of onbewust in je systeem. Bono doet veel ''goede werken'' maar daar kom je, zoals jullie wel weten, niet mee in de hemel.
maar ik heb u2/bono al eens eerder onderzocht, en toen ik dit intervieuw las was ik aangenaam verrast:
http://www.atu2.com/news/bonos-prophetic-vox.html
niet mijn muziek, ik hou meer van hip-hop , r&b en soul, maar mij lijkt het niet verkeerd om naar u2 te luisteren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 10:45
|
|
|
|
|
ora et labora; dat is meer een katholieke uitspraak, gebaseerd op jacobus 2.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 10:53
|
|
|
|
lol, zo ff tussen neus en lippen door..... besef je dat hier letterlijk boekenkasten vol over geschreven ziin? al laat dat alleen maar zien hoe ver we zijn afgedwaalt en zonde onkunde is vergeleken met de apostelen, onderwerpen waar nu theologen boeken vol over schrijven was toen basisleer, melk! ook de doop.
heb6 :
Laten wij daarom het eerste onderwijs aangaande Christus laten rusten en ons richten op het volkomene, zonder opnieuw het fundament te leggen van bekering van dode werken en van geloof in God, 2 van een leer van dopen en van oplegging der handen, van opstanding der doden en van een eeuwig oordeel; 3 en dat zullen wij doen, indien God het vergunt.
ontopic:
hier heb ik me niet echt in verdiept, een hele stapel boeken heb ik nog te lezen, en 1 ervan is ''de weg van het wassende water'' van Henk Bakker. dan kan ik meer inhoudelijk reageren. maar zoals ik er nu in sta, lijkt mij dat de volwassen doop goed en Bijbels is, als een soort openbare getuigenis. het redt je niet, het is symbolisch, wat redt is de wedergeboorte, het geloof in Jezus. maar de volwassendoop, is zeker een Bijbelse opdracht, gaat heen en...
Laatst aangepast door
|
DAVID923
|
op zaterdag 7 augustus 2010, 10:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 10:55
|
|
|
|
Hier op het forum is al een hele discussie geweest over de doop.
zie kinderdoop.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 10:58
|
|
|
|
| RICHARDRI464 schreef: | Graag weer terug komen op de juiste vertaling, iedereen gelooft (diep geworteld) dat de hel voor altoos is. Maar graag wil ik proberen dat jullie loskomen van tradities en gewoon de Bijbel lezen. Zoals ik eerder had verteld is dat de Nederlandse taal beperkt is. Het woord eeuwig kan voor het zelfde met een tijdperk vertaald worden. Als iemand in DIT leven niet gekozen heeft voor Jezus Christus en van Hem nooit wat gehoord heeft. (Jezus zegt als je in Mij gelooft wordt je behouden). Dus dat diegene dus omdat hij niet gelovig was voor altijd (besef je dat eens voor altijd!!!) in het vuur moeten wandelen? Flinke dosis pijn waaraan je denk ik niet aan gewend zult raken.
Dus je bent 15 jaar, en in die 15 jaar niet gelooft in Jezus, dat betekent 15 jaar bij wijze van spreken niet gelooft in Hem. En dan voor altoos gestraft worden. Dan kom ik bij het punt als dat zo is, God ook niet het recht had om deze jongen van 15 niet te laten scheppen! Dat was m.i. beter geweest. |
wow hoe durf je dat te zeggen, en jouw ratio/wijsheid als maatstaaf voor God durft te stellen!!!!!!!
rom 9:
14 Wat zullen wij dan zeggen: Zou er onrechtvaardigheid zijn bij God? Volstrekt niet! 15 Want Hij zegt tot Mozes: Over wie Ik Mij ontferm, zal Ik Mij ontfermen, en jegens wie Ik barmhartig ben, zal Ik barmhartig zijn. 16 Het hangt dus niet daarvan af, of iemand wil, dan wel of iemand loopt, maar van God, die Zich ontfermt. 17 Want het schriftwoord zegt tot Farao: Daartoe heb Ik u doen opstaan, opdat Ik in u mijn kracht zou tonen en mijn naam verbreid zou worden over de gehele aarde. 18 Hij ontfermt Zich dus over wie Hij wil en Hij verhardt wie Hij wil. 19 Gij zult nu tot mij zeggen: Wat heeft Hij dan nog aan te merken? Want wie wederstaat zijn wil? 20 Maar gij, o mens! wie zijt gij, dat gij God zoudt tegenspreken? Zal het geboetseerde soms tot zijn boetseerder zeggen: Waarom hebt gij mij zo gemaakt? 21 Of heeft de pottebakker niet de vrije beschikking over het leem om uit dezelfde klomp het ene voorwerp te vervaardigen tot eervol, het andere tot alledaags gebruik? 22 En als God nu, zijn toorn willende tonen en zijn kracht bekend maken, de voorwerpen des toorns, die ten verderve toebereid waren, met veel lankmoedigheid verdragen heeft – 23 juist om de rijkdom zijner heerlijkheid bekend te maken over de voorwerpen van ontferming, die Hij tot heerlijkheid heeft voorbereid?
denk ook idd dat arminianen hier klem lopen met hun Godsbeeld integenstelling tot calvinisten.
Laatst aangepast door
|
DAVID923
|
op zaterdag 7 augustus 2010, 11:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 11:02
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Ik ben 1 van de mensen die in de hel zijn geweest. En ik heb verhalen gehoord en gelezen van andere mensen die er ook zijn geweest. Die verhalen komen overeen met de bijbel en met elkaar. David; benoem jij deze getuigenissen bij voorbaat, zonder toetsing vooraf, als 'wilde cowboy-verhalen"?
GrZing |
niet zo focussen op 1 ungelukkige uitspraak, en naar mijn Bijbelse verwijzingen kijken en inhoudelijke agrumenten. de Bijbelse toets voor een profetie blijft staan, en als je iets niet met de Bijbel kan bewijzen KAN het wel waar zijn, maar je kan het niet als zeker Bijbelse waarheid claimen. stuke van Henk bakker:
Geestelijk lekkers Ik denk dat het net als in Paulus’ dagen en Tertullianus’ dagen bij ons hierop regelmatig vastzit. We hebben verkeerde verwachtingen van het Evangelie. Het leven met God moet ons iets opleveren. Liefst permanent moet God ons met goede gevoelens overladen. We laten ons de gedachte aanpraten dat Hij zo in ons woont dat we bij Hem ‘op schoot’ kunnen kruipen, en dat Hij ons op allerlei geestelijk lekkers trakteert. Waar zo verlagend over God wordt gesproken, mag het geen wonder heten dat het verschil tussen God en mens kan wegvallen. Mensen spelen zo graag voor God. Juist christenen met een laag zelfbeeld die, bewust of onbewust, in de kerk hun kans schoon zien. In het bijzonder licht-narcistische types die niet zonder het gevoel van geliefd en geadoreerd zijn kunnen. Als zij naar de macht grijpen, geven ze die niet meer terug. Zeker niet als God zogezegd ‘aan hun kant’ staat. Zulke christenen gaan in absoluutheden spreken en nemen met minder geen genoegen. Dat elke absoluutheid feitelijk zielengif is en al gauw tot megalomane trekjes leidt, wordt zo niet aangevoeld. Te veel christenen zijn snel ‘in de ban van de ring’ (‘my precious!’). Zowel binnen kerkelijk-evangelische als vrije evangelische kringen zijn stromingen te vinden die een sterk ‘reeds’-gevoel propageren. Niet zelden leidt dit tot absolute beweringen (‘God heeft me laten zien’) en ook al te menselijk machtsdenken. Er wordt soms schaamteloos met onzinnige profetieën naar goddelijke legitimaties gelepeld. Om nog maar te zwijgen over het toenemende misbruik van de extase. Laat ik een recent voorbeeld noemen van extatische profetie, waar in bepaalde evangelische kringen mee wordt weggelopen. Vorig jaar is een boek van Choo Thomas op de Nederlandse markt gebracht, De hemel is zo echt. Zij claimt zeventien maal door Jezus naar de hemel meegevoerd te zijn en beschrijft uitvoerig hoe Jezus eruit ziet: ‘fors gebouwd’ met ‘golvend haar’ en ‘scheiding in het midden’, ongeveer ‘1.80 lang’ met ‘zijdeachtig wit haar’. De aartsengel Michaël is volgens haar een knap wezen van ruim twee meter lang, weegt ongeveer 150 kilo en heeft blauwe ogen en blond haar. In de hemel zag Thomas allerlei dieren, vooral de schootdieren van mensen. De hemel is een soort toeristendorp, want er zijn ook bootjes waarmee gevaren kan worden. Jezus zelf noemde haar een ‘eindtijdprofetes’. Thomas beveelt naast zichzelf ook de openbaringen van Mary K. Baxter aan (Een goddelijke openbaring over de hel). Zij zegt door Jezus naar de hel meegevoerd te zijn en beschrijft allerlei afschuwelijke martelingen die ongelovigen daar ondergaan. Wat Thomas en Baxter ervaren en produceren, gebeurt niet in een uithoek. Over evangelisch Amerika rolt al ruim tien jaar een gnostisch-occulte golf, die nu ook West-Europa en Nederland bereikt. Deze golf van extatische onzinnigheid maakt de wekelijkse samenkomst tot een feestmenu: wat gaan we nu weer voor buitengewoons beleven? Jammer is dat deze uitwassen de aandacht afleiden van wat waarachtige profetie kan zijn. Dat gebeurde onder meer ook in de tweede eeuw. De hoofdkerk schrok toen zo van het excessieve en extatische montanisme, dat het boek Openbaring in het oosten een tijd op de zwarte lijst heeft gestaan. * bron:
http://www.cvkoers.nl/artikelen/charismatische_vernieuwing_heidense_bronnen_ontmaskerd.php
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 11:15
|
|
|
|
| RICHARDRI464 schreef: | Graag weer terug komen op de juiste vertaling, iedereen gelooft (diep geworteld) dat de hel voor altoos is. Maar graag wil ik proberen dat jullie loskomen van tradities en gewoon de Bijbel lezen.
Dus je bent 15 jaar, en in die 15 jaar niet gelooft in Jezus, dat betekent 15 jaar bij wijze van spreken niet gelooft in Hem. En dan voor altoos gestraft worden. Dan kom ik bij het punt als dat zo is, God ook niet het recht had om deze jongen van 15 niet te laten scheppen! Dat was m.i. beter geweest. |
ik schrik van je woorden, richard! wie niet gelooft word niet veroordeeld, maar IS al veroordeeld, omdat hij niet heeft geloofd! heel confronterend, ok, maar wel de waarheid.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zaterdag 7 augustus 2010, 11:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 11:25
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Hartelijk gefeliciteerd! Al is het stiekem wel een opluchting, dat ik niet in dit rijtje sta.
Dit gaat dus alleen over de kwantiteit (hoeveelheid) aan postings, maar wie let op de kwaliteit? Een posting met soms maar 1 woordje, brengt de teller wel heel gauw omhoog. Mij schieten zo 5 namen te binnen, die een plekje verdienen in de top 5. De meesten komen in dit lijstje niet voor. Als ik hun naam zie staan, ben ik altijd benieuwd naar wat ze schrijven. 'k Hou ze liever voor me, want het is mijn persoonlijke top 5.  |
ik ben evenmin blij met het rijtje, waar mijn naam ook tussen staat! en wat mij opvalt, is dat het namen zijn die al wat langer op cm actief zijn. logisch dus, dat er meer berichten zijn geplaatst, dan van degenen die vers cm binnen komen vallen. overigens herken ik wel dat je bij bepaalde namen graag wilt weten welke wijsheden er gepost zijn!
(he, bah, weer een bericht............... maak er even een top 5 van, ipv een top 6, mario?)
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zaterdag 7 augustus 2010, 11:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 11:28
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ik ben evenmin blij met het rijtje, waar mijn naam ook tussen staat! en wat mij opvalt, is dat het namen zijn die al wat langer op cm actief zijn. logisch dus, dat er meer berichten zijn geplaatst, dan van degenen die vers cm binnen komen vallen. overigens herken ik wel dat je bij bepaalde namen graag wilt weten welke wijsheden er gepost zijn!
(he, bah, weer een bericht............... maak er even een top 5 van, ipv een top 6, mario?) | tja lastig he het forum dan krijg je van die vele postings
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 11:39
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | De weekelijkse tussenstand;
1 Mariska610.....1887 postings 2 Henk710.........1347 postings 3 Tessybear.......1246 postings 4 Mario216.........1088 postings 5 Chatuliem........1079 postings |
Ik hou me even kalm geloof ik........ (speciaal aangepast voor Hannah )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 11:58
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ik ben evenmin blij met het rijtje, waar mijn naam ook tussen staat! en wat mij opvalt, is dat het namen zijn die al wat langer op cm actief zijn. logisch dus, dat er meer berichten zijn geplaatst, dan van degenen die vers cm binnen komen vallen. overigens herken ik wel dat je bij bepaalde namen graag wilt weten welke wijsheden er gepost zijn!
(he, bah, weer een bericht............... maak er even een top 5 van, ipv een top 6, mario?) |
Hannah, je hoeft niet te schamen voor je hoeveelheid postings hoor. Een groot deel komt door het organiseren van de picknick, wat toch in het belang van veel mensen is. De rest van je postings vind ik ook best zinvol hoor. Enne....ik vind dat ik er zelf ook teveel heb. Laten we het maar bij een top 5 houden!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 12:01
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Hannah, je hoeft niet te schamen voor je hoeveelheid postings hoor. Een groot deel komt door het organiseren van de picknick, wat toch in het belang van veel mensen is. De rest van je postings vind ik ook best zinvol hoor. Enne....ik vind dat ik er zelf ook teveel heb. Laten we het maar bij een top 5 houden! | gelukkig maar ik haal de top 2000 nog niet eens
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 12:22
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | je reactie komt op mij nogal denigrerend over, happy! |
Ha die Hannah,
Het grote risico van openbaar op een forum 'mijn mening' neerzetten, is dat 'ik' van mening verschil en dat er dus discussie ontstaat.
Nu houd ik helemaal niet van discussie en ook niet van ruzie en ook niet van mening verschillen
en ren er het liefst keihard voor weg. Maar dan ben je een slappeling... Een mietje!
Nu spreek ik dus weer over mijzelf. Dus ik had ook graag niet gereageerd...
Mijnheer daagt echter uit, ik ga op die uitdaging in. De uitdaging, tot het schrijven van Beter Nederlands.
De heer in kwestie heeft zijn leven prima op orde. zo begin ik dus ook met de erkenning dat ik daar bijna jaloers op zou kunnen zijn.
Dus ik geef alle dames, die met deze heer willen daten alle kans om te zeggen: 'Laat ze maar kletsen, want ze zijn stiekum toch jaloers.'
Tegelijkertijd is het gekozen profiel van de heer en de gewenste dame bijna zo ideaal... bijna té ideaal voor de werkelijkheid van alle dag.
Wie zichzelf en de gewenste dame als 'te ideaal' voorstelt, maakt van zichzelf bijna, ik schrijf bijna, een karikatuur.
en dan ga ik terugvallen op de openingszin van deze heer in kwestie. Die openingszin luidt, ' Dat hij wil bijdragen aan beter Nederlands.'
Wat ontdek ik dan in zijn eigen Nederlands taalgebruik?
Nu heb ik in zijn profiel dus ontdekt: 1. de schrijfstijl van ongemerkt bijna een 'karikatuur' 2. het bijna verkeerd woordgebruik van het woord 'ras'. 3. tegelijkertijd is het doel van schrijven, toch wel net bijna 'de top'.
De enige wijze, waarop ik als 'underdog' deze 'top dog' nog een beetje kan uitdagen, is ingaan op zijn stelling, dat mijnheer wil bijdragen aan 'Beter Nederlands'.
Wat mij betreft is deze mijnheer door 'gebruik van de stijlfiguur karikatuur' en 'foutief woordgebruik' net niet helemaal 'top' maar een klein beetje 'over de top'. Daarmee is hij weer gewoon menselijk en weer bereikbaar voor ieder mens die als hij met hem samen gaat leven ook alledaagse kritiek moet kunnen uiten en ontvangen.
Dan doe ik precies hetzelfde als hij,
Als jij schrijft dat je 1.65m bent met een 'normaal postuur' en 90k weegt, dan moet mijn opmerking over jouw bijzonder groot achterwerk als humor worden opgevat. Oh... nee, echt niet!? Ik had er zelfs een smiley achter gezet...
Als jij schrijft, dat je wilt bijdragen aan beter Nederlands, maar je maakt zulke stijlfouten, dan moeten mijn opmerkingen over jouw Nederlands taalgebruik als humor worden opgevat. Oh... ja, echt wel! Ik heb er nu zelfs een smiley achter gezet [/i]
Tot slot...
Laatst aangepast door
|
BEHAPPY332
|
op zaterdag 7 augustus 2010, 12:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 12:23
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | haal 'm nog even naar boven
 |
hij blijft byzonder he mariek!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 12:28
|
|
|
|
| BEHAPPY332 schreef: | Dank je voor de definitie. Altijd handig, weet je tenminste waar je over praat.
EN PAST UITSTEKEND BIJ MIJNHEERS WENS OM BIJ TE DRAGEN AAN BETER NEDERLANDS
Kijk:
Dames, mijnheer heeft inderdaad veel, he, bijna Álles te bieden. Zie zijn profiel. Nee ik ben niet jaloers. ... wel... Want, heren, wees niet bang! Hij is niet zo gevaarlijk als u denkt...
Zie zijn profiel: ras is niet belangrijk. Wikipedia schrijft, dat er onder alle mensen eigenlijk maar één ras is dus de opmerking 'ras' is niet belangrijk en zou zelfs een zinloze opmerking zijn, ware het niet... dat sommige wetenschappers zelfs de chimpansee daar onder laten vallen...
Dus heren, straks loopt hij met een prachtige Chimpansee, 'type vrouw' lang haar, slank en op hoge hakken... * deze aap leert elk kunstje / ideaal! de trouwzaal in. :toch een open solicitatie van deze schrijver-? Blijven de mooie, lieve, leuke vrouwen toch nog voor u gereserveerd.
Zie onderstaand kopietje uit Wikipedia voor de betekenis van het woord 'ras'.
Ras is per definitie een biologisch begrip. Sociaal-culturele aspecten horen derhalve niet in deze definitie thuis. Hooguit zou men kunnen stellen dat bepaalde raciale kenmerken de ontwikkeling van bijpassende sociaal-culturele kenmerken stimuleren of afdwingen. In de biologie is een ras elke groep die een eigen specifieke functionele combinatie van genetisch overdraagbare kenmerken binnen die groep heeft ontwikkeld en weet te behouden.
Dit wordt bereikt door te voorkomen dat deze groep zich in zodanige mate vermengt met andere levensvormen, dat die kenmerken niet meer de kans krijgen zich tot afwijkend van die andere levensvormen te ontwikkelen. Een dergelijke afscheiding van groepen, en dus ook rasvorming is op zichzelf een volstrekt natuurlijk proces, wat in de natuur wordt gestimuleerd door het ontstaan van natuurlijke barrières zoals bijvoorbeeld waterwegen, bergen en klimaatzones. Echter ook culturele barrières zoals taal, rijkdom, (adellijke) titels, religie en landsgrenzen kunnen eraan bijdragen.
In de antropologie sprak men ooit, met name in navolging van het werk van Johann Friedrich Blumenbach (1752-1840), over "menselijke rassen". Blumenbach vond ook de indertijd gebruikelijke namen uit, waaronder de termen Kaukasisch (vaak Europide of blanke ras genoemd), Mongoloïde, Amerikaans en Ethiopisch (later Negride), feitelijk op geografische in plaats van op genetische eigenschappen gebaseerd. De moderne genetische inzichten stellen daarentegen aan de hand van DNA-onderzoek zelfs de vraag aan de orde of niet ook de chimpansee tot het mensengeslacht behoort.[1]
Ras, was het enige schoonheidsfoutje dat op zijn overigens prachtig profiel is te ontdekken. Doen de islamieten expres, één zo'n foutje, alleen Allah is perfect, dus in een handgeweven kleed móet één foutje zijn.
Wel, gezien deze levenservaring verwachten wij, dat mijnheer deze schrijffout expres heeft gemaakt, om zodoende de prinses op de erwt te ontdekken.
Helaas, want dat heeft niet gewerkt want...
Sorry, laat ik nou een vent zijn...
WIJ ALLEN HOPEN, DAT JIJ DE WARE VINDT !  |
Laatst aangepast door
|
GERT856
|
op zaterdag 7 augustus 2010, 12:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 12:36
|
|
|
|
zo weer ff on topic off topic is het van belang dan hoeveel postings je hebt anders zijn we dus met veel onbelangrijke zaken bezig,moet ik me leven toch ff verbeteren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 12:42
|
|
|
|
Zaterdag 7 augustus; Johannes 2: 13 - 21: Er uit !
Jezus kan het niet langer aanzien. Is dit de tempel, het huis van Zijn Vader? Is dit een huis van gebed? Het lijkt wel een markt, een bank, een verkoophal! Van touw maakt Hij een zweep. En dan drijft Hij ze allemaal de tempel uit: al die offerdieren, weg ermee! Hier is het Lam dat de zonden der wereld wegneemt! Hier is het Brood, het Water des levens. Je kunt het krijgen voor niets. Gratis. Weg al dat tempelgeld! Jezus pakt de tafeltjes van de geldwisselaars en gooit ze ondersteboven. Daar rinkelt het geld op de grond, het rolt alle kanten op. Weg ermee!
Nee, Jezus slaat niet, daar lees je niets van. Maar is dit nu toch niet al te kras? Het lijkt wel op wat de beeldenstormers in de tijd van de Reformatie deden. Moet dat nu echt, zo hardhandig?
Misschien hebben wij wel wat al te veel gedachten gekregen dat Jezus een lieve, altijd vriendelijke man is. Maar echte liefde is niet altijd 'lief'. En daarom wordt ook aan ons de vraag gesteld: die kerk van jullie, is dat een markt, - waar ieder uit is op eigen voordeel - of is het een plaats waar de lofzegging klinkt en het gebed opstijgt als de rook van een offer?
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |