ChristianMatch

Forum

kreet van de week
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 18:52

PIETER649 schreef:
Dit is geen kreet vd week.... meer een opstel vd week Geschokte, onthutste smiley
Zwaar offtopic dus Teschje Boze smiley

(ps. hoeveel dozen heb je wanneer nodig? )

Was even een uitleg naar aanleiding van mijn kreet Pietertje Knipoog smiley

En...een doos of twintig binnen 14 dagen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 18:53

SUSANNAH475 schreef:
Dat moet je op de Edese hei zeggen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ligt eraan wat je voor een plee aanziet, Sus Verraste, verbaasde smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 18:55

THOMAS968 schreef:
Ik ben kansloos, ik zie het al, lol.

Thomas

Beter dan net niet Gefrustreerde smiley ... kun je beter een Fries zijn hè... Knipoog smiley (net net) Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

RICHARDRI464 schreef:
Eeuwigheid is voor het Griekse woord aioon. Aioon kan op verschillende manieren vertaald worden. Als de Satan in de hel geworpen wordt staat er in de Bijbel in "in alle aionen der aionen" dus alle tijdsperken. Want aioon kan ook vertaald worden met een tijdsperk. Kan het niet zo zijn dat de hel dus niet voor altoos is? In vergelijking: Je hebt 120 jaar in zode geleefd, overspel, moord et cetera. Nu zou dat betekenen zonder het geloof in Jezus dat je voor altijd in de hel moet gaan branden. Ik heb weleens mijn hand even in het vuur gehad en dat is enorm heet en doet vreselijk pijn! Laat staan daar in te verblijven! Zou dat dan in verhouding staan met altijd in het vuur moeten zijn? Kan het niet zo zijn dat mensen welke verloren gaan bijvoorbeeld 1000 jaar in de hel blijven en dan vervolgens vernietigd worden? Graag uw opinie!

Volgens mij kan je, je beter houden aan hef geen er geschreven staat in de Bijbel Johannes 3; 16t/m 18 dat is het allerbelangrijkste..en de rest van al die verhalen hier wordt je echt niet vrolijk, laat staan vrolijk groet u..Gert

Zie ook: http://www.goedbericht.nl/aioon_eeuwigheid.html
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

TESSYBEAR731 schreef:
Was even een uitleg naar aanleiding van mijn kreet Pietertje Knipoog smiley

En...een doos of twintig binnen 14 dagen

ik heb ze wel voor je te leen maar ik woon niet zo in jouw richting...... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 18:57

PIETER649 schreef:
Met fries heb ik niks en met friezen nog veel minder Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

Wat mij opvalt is dat deze discussie (alweer) aangegrepen word door friezen om zich te profileren.
Op zich wel geinig omdat dit topic heet: streektaal en dialect.
Toch fijn dat, zonder al te veel woorden er aan vuil te maken, ook friezen nu gewoon toegeven dat ze een dialect spreken ipv een taal... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Ik ken het beter!! ik spreek duits met n rotturdams accent Coole smiley met zonnebril

Pieter, indachtig t aloude spreekwoord : t ken friezen en t ken dooien Lachende smiley

Ach, Pieter: Friezen zijn niet van die dooien.

Thomas, met dank aan de heer Finkers.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 7 augustus 2010, 18:59
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 19:05

WILLEMIJN232 schreef:
ik heb ze wel voor je te leen maar ik woon niet zo in jouw richting...... Smiley die vol vragen zit

Sja...is wel een beetje ver fietsen inderdaad Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 19:08

hehe happy, wat ben je ook een aparte kerel Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 19:09

SUSANNAH475 schreef:
Beter dan net niet Gefrustreerde smiley ... kun je beter een Fries zijn hè... Knipoog smiley (net net) Clown smiley

Of net neit...dan word je helemaal niet blij Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 19:11

@ zinga, ik vertaalde het even.
er werd steeds met bid en werk rondgestrooid, wou even laten zien waar die term vandaag kwam. thats all. gaf er verder geen waarde oordeel over. zeker niet als het van katholieke komaf is Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt .
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 19:14

lol zinga, hehehe, die is droog, me like... Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 19:16

SUSANNAH475 schreef:

Het probleem zit hem bij het goed verstaan van het Friese: it kin net. Dat kan het niet in plaats van net. Het is sommige corpsballen in de tv reclame ook wel eens funest geworden toen ze toch op het ijs gingen staan toen het niet en niet net, kon.

Thomas: houdt niet zo van corpsballen en dan hadden ze maar Fries moeten leren Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 19:23

THOMAS968 schreef:
Het probleem zit hem bij het goed verstaan van het Friese: it kin net. Dat kan het niet in plaats van net. Het is sommige corpsballen in de tv reclame ook wel eens funest geworden toen ze toch op het ijs gingen staan toen het niet en niet net, kon.

Thomas: houdt niet zo van corpsballen en dan hadden ze maar Fries moeten leren Knipoog smiley

je smoessies zijn weer goed, thomas, maar je (friese) praatjes deugen van geen meter!! Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 19:28

ZINGA672 schreef:
Ik ben het met je eens dat je altijd alles aan de bijbel moet toetsen. En ja; een nieuwe openbaring of visioen is, hoewel gegeven met een bepaald doel, geen absolute bijbelse waarheid die wij zouden moeten verdedigen of prediken.

Maar ik mis nu juist jouw Bijbelse verwijzingen en inhoudelijke argumenten. En wat Henk Bakker betreft; hij heeft gelijk als hij zegt dat er in de charismatische wereld fouten gemaakt worden. Maar dat geldt nu nog voor iedere kerk. Zélfs in die van hem. Maar Henk Bakker lijkt iets tegen alle charismatische kerken te hebben en kraakt zonder bijbelse of inhoudelijke argumenten bij voorbaat alles af wat er binnen pinkster- of evangelische kringen gebeurt.
Ook het stukje dat jij hierboven hebt geciteerd staat bol van pretentieuze uitspraken die op geen enkele wijze worden bewezen noch beargumenteerd. Henk Bakker is iemand die zijn gelijk haalt door anderen door het slijk te halen. Dat jij je daar niet van kunt distantiëren verbaast mij.

GrZ

Met jouw reactie op Bakker geef je hem alleen maar gelijk. je kunt hem nergens weerleggen, alleen maar op sommige punten gelijk geven.

Heb je wel eens een heel boek van hem gelezen, waar hij zeer uitgebreid zaken Bijbels en kerkhistorisch onderbouwd? Dit stukje was maar een greep uit een groter stuk tekst.

lees eens het boek ''ze hebben lief maar worden vervold'' als je durft, en zo objectief mogenlijk.

Henk Bakker is een theologische held van me en ken hem persoonlijk als leraar en (ex)voorganger. een zeer slimme, warme en liefdevolle man!
En nogmaals, in zijn boek word alles zeer uitvoerig weerlegt.

Een persoon als meneer geelhoed, ja die gooit het kind met het badwater weg, maar Bakker niet, en hij is zelf evangelisch, en steekt alles ook in eigen zak schrijft hij.

Laatst aangepast door
DAVID923
op zaterdag 7 augustus 2010, 19:36
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 19:34

de familie van mijn moeders kant woont in weerselo, dus bij almelo en hengelo, die pratene echt plat, zoals herman finker. heeeeerlijk taaltje, ben er trots op. ken eht zelf alleen niet. vind die hele no-nonsens-doe maar normaal dan doe je al gek genoeg-houding zo mooi ook.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 19:42

THOMAS968 schreef:
De Bijbel die ik heb is van 1978, maar daarvoor moet er ook een Friese vertaling geweest zijn, want toen ik tien was, las Pake (grootvader) er wel uit voor. Pake las dan en als Jezus iets zei, dan klonk het net of was hij bij ons aan tafel. Pake zei dan vaak dat het voor hem zo was dat, als hij voorlas uit de Friese Bijbel, hij het gevoel had dat God dan rechtstreeks tot hem sprak. God was veel dichterbij. Ik merkte dat met name als hij uit de Bijbel inderdaad een citaat van Christus voorlas er beheerst maar merkbaar emotie loskwam. God sprak dan tot hem zelf, zonder enige afstand. Dat te zien, raakte me als kind al diep. Voor hem was het zo dat de Friese Bijbel tot hem persoonlijk sprak en de Nederlandstalige meer tot iedereen. Dat is meer dan een nuance.

Thomas, grootvader zegt me niets, maar Pake, en zeker deze, des te meer.

Fijn als je je pake zo kunt herinneren, en dat er geen afstand meer is tussen God en ons...

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 7 augustus 2010, 20:03
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 19:42

ik zou zelf niet alleen een kerkelijke man naast me willen zien, maar ook iemand die God persoonlijk kent;
je hebt dan
- dezelfde Basis
- dezelfde Bron van leven
- dezelfde Raadgever,
- dezelfde Leidsman,
- grotendeels dezelfde normen en waarden,
- levensinvulling,
- dezelfde Trooster
- en dezelfde eeuwige Toekomst,
en als het niet wil, kun je allebei, of samen, Boven om raad vragen.

.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zaterdag 7 augustus 2010, 19:43
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 19:43

MARIJAN072 schreef:
Voor het ontstaan van dit topic; zie onder Agenda het topic Groningen, noorderzon

Mijn kernvraag is; kun je je in je streektaal of het dialect (met de paplepel ingegoten) beter of juist minder goed uitdrukken, als in het ABN?

Zomaar een vraag die in me opkomt, bedoeld voor echte Friezen. Kun je in het Fries, beter je gevoel uitdrukken dan in het Nederlands? Ik ken een Fries – woont al jaren buiten Friesland – die het fijner/makkelijker vindt om te bidden in het Fries, omdat hij voor z’n gevoel dan dichterbij God komt.
Er bestaat toch ook een Friese Bijbel?

Dezelfde vraag zou ik willen stellen aan mensen, die van huis uit een dialect spreken. ‘k Heb wel eens iemand – erg talig -gesproken, die zich beperkt voelde in haar eigen dialect. Ze kan in het dialect soms geen woorden vinden om iets nuanceren, die in het ABN wel bestaan.

’t Is een beetje off-topic, maar ik ben wel benieuwd. Ik hoor wel veel dialect om me heen.

Marijan, met ABN opgevoed en soms een beetje jaloers op mensen die een streektaal spreken

Marijan, volgens mij hoef je niet jaloers te zijn op mensen met een tweede taal, hoor. Ik kan me er wel wat bij voorstellen.
Toen mijn oma verongelukte namen mijn ouders opa van moederskant in huis. Met z'n zevenen ging dat best, ruimte genoeg. Ik was een jaar of drie, vier toen opa bij ons woonde en kan me wel herinneren hoe gezellig het was als moeder en opa met elkaar Twents spraken, zangerig en heel snel en vloeiend spraken ze met elkaar. In het ABN spraken ze veel langzamer en bedachtzamer; het voelde aan alsof ze voor veel gedachten en gevoelens geen woorden hadden in het ABN, ze spraken veel minder levendig, vlakker in het ABN. Als ik het ergens om me heen hoor leef ik nog steeds op; herkenbaar is het met een associatie aan een warm vol nest vol energie en vrolijkheid, warmte, lekker eten, thee en een tuin vol bloemen, vogels, bijen en vlinders, en een keer zes kittens!
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 19:44

HANNAH810 schreef:
ik zou zelf niet alleen een kerkelijke man naast me willen zien, maar ook iemand die God persoonlijk kent;
je hebt dan
- dezelfde Basis
- dezelfde Raadgever,
- dezelfde Leidsman,
- levensinvulling,
- dezelfde Trooster

.

Amen!!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 19:46

HANNAH810 schreef:
je hebt dan
- dezelfde Basis
- dezelfde Raadgever,
- dezelfde Leidsman,
- levensinvulling,
- dezelfde Trooster

.

Dat kan je wens zijn Hannah, maar als nu toevallig net die ene man waar je helemaal voor valt een niet christen is? Maar wel iemand die je gelukkig maakt en je respecteert om wie je bent of wat je doet.........?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 19:50

MIEKE364 schreef:
Marijan, volgens mij hoef je niet jaloers te zijn op mensen met een tweede taal, hoor. Ik kan me er wel wat bij voorstellen.
Toen mijn oma verongelukte namen mijn ouders opa van moederskant in huis. Met z'n zevenen ging dat best, ruimte genoeg. Ik was een jaar of drie, vier toen opa bij ons woonde en kan me wel herinneren hoe gezellig het was als moeder en opa met elkaar Twents spraken, zangerig en heel snel en vloeiend spraken ze met elkaar. In het ABN spraken ze veel langzamer en bedachtzamer; het voelde aan alsof ze voor veel gedachten en gevoelens geen woorden hadden in het ABN, ze spraken veel minder levendig, vlakker in het ABN. Als ik het ergens om me heen hoor leef ik nog steeds op; herkenbaar is het met een associatie aan een warm vol nest vol energie en vrolijkheid, warmte, lekker eten, thee en een tuin vol bloemen, vogels, bijen en vlinders, en een keer zes kittens!

Ik ben een fan van Daniel Lohues die ontzettend mooie liedjes in het Drents zingt....het lijkt wel of de tekst dan veel mooier overkomt......er straalt zoveel warmte vanaf.....Maar ja, ik ben dan ook een geboren drent die het ook leuk vind om nog drents te praten........en kan ik met een gerust hart eens over hullie en hun praten want dat is ook drents ........

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 7 augustus 2010, 20:26
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 19:54

DAVID923 schreef:
@ zinga, ik vertaalde het even.
er werd steeds met bid en werk rondgestrooid, wou even laten zien waar die term vandaag kwam. thats all. gaf er verder geen waarde oordeel over. zeker niet als het van katholieke komaf is Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt .

Volgens mij was het Calvijn Lachende smiley met blinkend witte tanden Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 20:01

dan ben ik "vrij om te trouwen wie ik maar wil, alleenlijk in de Heere", dus iemand die in Christus is, een gelovige dus.....
en zal ik moeten kiezen tussen de weg van God houden, of mijn eigen wegen kiezen.....
laten we hopen dat ik die keuze nooit zal hoeven maken, willemijn!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 20:11

WILLEMIJN232 schreef:
Zeg het maar eerlijk! je wilt gewoon in de top 5 komen! Knipoog smiley Lachende smiley Clown smiley

Niet hardop zeggen Willemijn, je krijgt me al veel te veel door. Geschokte, onthutste smiley Knipoog smiley Lachende smiley

Maar volgens mij doe jij ook heel erg je best vandaag. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Lachende smiley Beetje verslaafd? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 20:13

WILLEMIJN232 schreef:
Dat kan je wens zijn Hannah, maar als nu toevallig net die ene man waar je helemaal voor valt een niet christen is? Maar wel iemand die je gelukkig maakt en je respecteert om wie je bent of wat je doet.........?

Dan hoeft dat op zich helemaal geen probleem te zijn.
Ik kom zelf uit zo'n gezin, mijn moeder is gelovig en mijn vader niet, maar heeft haar er wel altijd in gesteund. Ze zijn in de kerk getrouwd,mijn zus en ik zijn gedoopt, er was met de dominee afgesproken dat de doopvragen enkel aan mijn moeder gesteld werden omdat hij geen beloftes wilde doen die hij niet na ging komen. Als we een keer zeurden dat we geen zin hadden om naar de kerk te gaan deden we dat maar bij mn moeder want van mn vader moesten we gewoon. Ze zijn inmiddels 38 jaar gelukkig getrouwd, ik geloof best dat je het wel eens mist op bepaalde momenten, maar ik denk dat die momenten er zijn bij 2 gelovigen binnen een huwelijk. je beleeft ook het geloof toch op je eigen manier.

Ik dacht enkel voor mn 1e huwelijk hetzelfde als de meeste reakties die ik hier lees. En dus zou ik enkel met een christen trouwen. Nou dat heb ik geweten Gefrustreerde smiley . Ik trouwde er misschien mee maar naar mate het huwelijk voortduurde was er weinig christelijks meer te vinden. Na de scheiding was hij opeens weer superchristen en zelfs nu, 3jaar na de scheiding, word ik met regelmaat bestookt met uit zn verband gerukte bijbelteksen. Ik heb nooit geweten dat de bijbel bedoelt was om te gebruiken om een ander mee te terroriseren, misschien lees ik toch een andere bijbel dan hij?

Deze beiden ervaringen hebben er wel voor gezorgd dat ik anders tegen relaties aan ging kijken. het is niet aan de orde geweest, maar ik denk dat ik eerder voor een liefdevolle respectvolle niet-christen gekozen had dan me nogmaals blind te staren op het christenzijn van iemand. Je weet nooit hoe het er 5 jaar later voorstaat.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 20:16

SUSANNAH475 schreef:
Is ook zo, al heb je dan als het goed is wel een gemene deler, namelijk Jezus Christus... Knipoog smiley

Ik bedoelde hier mee te zeggen dat je dan wel een basis hebt... als je bijv. iemand hebt die de opstanding van Jezus ook niet meer serieus neemt vind ik het een veel ingewikkelder zaak.
Als je beiden in Jezus gelooft kun je misschien nog op zoek gaan naar hetgeen jullie bindt, i.p.v. de verschillen.
Maar wat ik al zei, volgens mij is het van belang daar vantevoren al zoveel mogelijk over te hebben met elkaar, zodat je van elkaar weet wat je gelooft.

Voor mij gaat het hier trouwens niet over de uiterlijke dingen; veel meer gaat het mij of iemand een relatie met God heeft.
Ik heb zelf ervaren dat je zondag in zondag uit in de kerk kan zitten, maar dat dat op zich nog maar weinig zegt als je die ene persoonlijke God niet kent...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 20:19

MARIJAN072 schreef:
Niet hardop zeggen Willemijn, je krijgt me al veel te veel door. Geschokte, onthutste smiley Knipoog smiley Lachende smiley

Maar volgens mij doe jij ook heel erg je best vandaag. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Lachende smiley Beetje verslaafd? Verraste, verbaasde smiley

Ik wil gewoon eerste worden..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 20:21

DAVID923 schreef:
Met jouw reactie op Bakker geef je hem alleen maar gelijk. je kunt hem nergens weerleggen, alleen maar op sommige punten gelijk geven..

Denk je nu echt dat ik me geroepen voel om te weerleggen dat ik;

...een narcistische christen ben met een laag zelfbeeld met
megalomane trekken?
Een machtswellusteling die graag voor God speelt?
En dan ook nog vergeleken worden met een monstertje uit een film?!

Sjonge; wát een bijbelse, inhoudelijke argumenten!
Als dat boek zo de moeite waard is waarom kopieer je dan niet een beter stuk van hem met zinnige opmerkingen??

Overigens wil ik je nog vertellen dat mensen gillend weglopen uit de gemeente van de heer Bakker omdat hij zijn gemeente in een ijzeren greep houdt van kille bekrompenheid. Dit ondanks het feit dat hij daar niet eens voorganger is.

Waarom kom jij zelf niet met je eigen mening en je eigen (bijbelse en/of inhoudelijke) argumenten? Als ik met Henk Bakker wil mailen dan weet ik hem wel te vinden hoor. Dus, voel je vrij en geef zelf eens weer in je eigen woorden hoe (en waarom) je over bepaalde zaken denkt.

GrZing!

Laatst aangepast door
ZINGA672
op zaterdag 7 augustus 2010, 20:27
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 20:25

WILLEMIJN232 schreef:
Ik wil gewoon eerste worden..... Knipoog smiley

dan ben ik genoodzaakt , mijn kleppie te houden Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 20:27

MARISKA601 schreef:
dan ben ik genoodzaakt , mijn kleppie te houden Knipoog smiley

jij snapt het Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 ... 6194 Volgende
Pagina 1034 van 6194