| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 20:36
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Verhuizen...je kent het wel...van het ene huis naar het andere
Krijg pas over vier weken de sleutel en ben nu al aan het stressen...
moet eerst nog allemaal rotzooi hier opruimen die k niet mee neem, en alvast aanschaffen wat k aan kan schaffen...administratieve rompslomp gaan regelen... "Wanneer moet k men oude huur opzeggen en ga k dat dan wel redden? Want stel nou dat die andere mensen langer nodig hebben dan krijg ik later de sleutel!" Moet foon, t.v. en internet verhuizen...etc, etc, etc... Alvast spullen in gaan pakken, maar dan wel pas als ik dozen geregeld heb..".oh ja, die dozen...waar ga ik dozen vandaan halen?!" Geld voor nieuwe dozen heb ik niet, dus maar hopen dat er iemand is die er nog een paar heeft staan. Maar wel z.s.m. want anders moet k me dalijk weer gaan haasten!
Ofwel: "Aaaargh! Waar ben ik aan begonnen"
Ben dus weer even helemaal mezelf aan het zijn "Hmm...misschien doe ik dan toch iets verkeerd! Haal adem Tess, en blijf ademen...ut komt allemaal goed! God voorziet!!"
*haalt ff rustig adem*
"Zo, weer helemaal rustig...dank je Zing, als k jou toch niet had!" 
Ga k nu weer verder de kledingkast opruimen...want alles wat weg kan hoeft dus niet mee... |
Oké, maar ff recapitulerend... je moet me ff helpen. Was er laatst niet iemand die gebed vroeg omdat ze in een flat metzonder (zo goed als zonder) lift woonde? Die dringend een nieuw huisje wilde???
Wíe heeft er zo goed gebeden?!?!
Gefeliciteerd met je nieuwe huisje Tess!!
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RICHARDRI464
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 20:36
|
|
|
|
|
In de PKN-kerken kun je ook homo huwelijk laten inzegenen. Graag zou ik willen weten op welke gronden zij dat doen? Is dat Bijbels bijvoorbeeld? Werd er vroeger in de Bijbelse tijden ook wel 2 vrienden ingezegend om maar wat te noemen? Want ik neem aan dat een kerk zich wel vast klemt aan de Bijbel? PKN is niet enige kerk naar ik meen dat de Remonstranten de eerste waren welke dat deden. De Doopsgezinde kerk doet er volgens mij ook niet moeilijk over.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 20:39
|
|
|
|
|
elke kerk die in Gods naam een homo-huwlijk inzegent is in mijn ogen een joke, een bespotting. en denk dat ze hete kolen op zich stapelen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RICHARDRI464
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 20:40
|
|
|
|
En wat schuilt achter jouw mening? Waarom is dat een joke? Kun je dat onderbouwen?
Ik zag dat je bij een christelijke gratis dating site dat je zelfs kunt kiezen om bi/ho/he in te vullen. En bij sommige chr. dating sites kun je ook zoeken man/man of vrouw/vrouw. Bij CM kan dat niet zie ik.
Laatst aangepast door
|
RICHARDRI464
|
op zaterdag 7 augustus 2010, 20:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 20:42
|
|
|
|
Ora et labora Vanaf circa 600 groeide de kloosterregel van Benedictus uit tot de allesoverheersende in het Westerse christendom. De enige taken die een monnik volgens Benedictus had, werden samengevat in het motto `ora et labora` - `bid en werk`. Met `werk` werd eenvoudig handwerk bedoeld
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 20:44
|
|
|
|
Ik ging tientallen jaren geleden. ik was een jaar of achttien, eens een weekend naar Ameland en mijn vader was als ouderling er niet van overtuigd dat ik in de omgang met meisjes het altijd door hem voorgehouden gedrag vertoonde. Toen ik hier een beetje spuugzat van werd, zei ik: Er staat toch geschreven: Gaat heen en vermenigvuldigt U!
Ja, zei mijn vader, maar er staat niet: Vermenigvuldigt u en gaat heen....
Thomas, wie zonder jeugdzonde is, werpe de eerste steen.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 9 augustus 2010, 16:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 20:48
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Ora et labora Vanaf circa 600 groeide de kloosterregel van Benedictus uit tot de allesoverheersende in het Westerse christendom. De enige taken die een monnik volgens Benedictus had, werden samengevat in het motto `ora et labora` - `bid en werk`. Met `werk` werd eenvoudig handwerk bedoeld |
Oké; you win.
Het was Benedictus.
(Zeker weten dat hij geen familie was van Calvijn??)
GrZ!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 20:52
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | dan ben ik genoodzaakt , mijn kleppie te houden  |
Geef anderen ook een kans hè, Mariska.
Volgens mij moet je dan wel heel lang je kleppie houden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 20:53
|
|
|
|
| RICHARDRI464 schreef: | En wat schuilt achter jouw mening? Waarom is dat een joke? Kun je dat onderbouwen?
Ik zag dat je bij een christelijke gratis dating site dat je zelfs kunt kiezen om bi/ho/he in te vullen. En bij sommige chr. dating sites kun je ook zoeken man/man of vrouw/vrouw. Bij CM kan dat niet zie ik. |
omdat de Bijbel duidelijk is over homoseskualiteit. en dan God zegen er aan proberen te verbinden? krijg ik pinechas neigingen van.
is al een heel topic over homoseksualiteit, laten daar niet verder op ingaan, de Bijbel verwerpt dat duidelijk, nu hebben we het over trouwen in de kerk. dat is echt ronduit blasfemie.
de mensen die het geen zonde vinden, zien ook geen probleem in dat huwelijk, en die het wel een zonde vinden keuren ook het huwelijk af. of het moet een huwlijk zijn zonder seks, al lijkt me dat de kat op het spek binden, en sowieso, blijf ik het crime tegen de schepping vinden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 20:58
|
|
|
|
zoals je weet, geef ik altijd zelf mijn mening met Bijbelverzen als ondersteuning, nu copypaste ik dit stuke even, omdat ik dat wel passend vond. de Schrift blijft de maatstaaf, en alle '''profetien'' die niet te toetsen zijn moeten ook zo gebracht en behandeld worden. Verder kom ik zelf uit een pinksterkerk en vind ik dat bakker de spijker op zn kop slaat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 21:02
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Oké, maar ff recapitulerend... je moet me ff helpen. Was er laatst niet iemand die gebed vroeg omdat ze in een flat metzonder (zo goed als zonder) lift woonde? Die dringend een nieuw huisje wilde???
Wíe heeft er zo goed gebeden?!?!
Gefeliciteerd met je nieuwe huisje Tess!!
GrZing! |
Yup, dat was ik...en velen met mij! 
Thanks! Ik ben er echt happy mee hoor...maar kan ook zo enorm goed stressen en dat gaat op sommige momenten ff niet samen... al was het uiten daarvan op t forum ook ergens goed voor...er komen van de week een 20-stuks dozen deze kant op, yeah...God voorziet!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 21:20
|
|
|
|
| RICHARDRI464 schreef: | | In de PKN-kerken kun je ook homo huwelijk laten inzegenen. Graag zou ik willen weten op welke gronden zij dat doen? Is dat Bijbels bijvoorbeeld? Werd er vroeger in de Bijbelse tijden ook wel 2 vrienden ingezegend om maar wat te noemen? Want ik neem aan dat een kerk zich wel vast klemt aan de Bijbel? PKN is niet enige kerk naar ik meen dat de Remonstranten de eerste waren welke dat deden. De Doopsgezinde kerk doet er volgens mij ook niet moeilijk over. | Deze kerken zijn over het algemeen vrijzinnig te noemen. Vrij zijn ze zeker maar een zinnig evangelie vertellen ze niet. Het is idd. een pracitcal joke te noemen. lees eens de bijdragen op het forum over homofilie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 21:26
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Ik ben een fan van Daniel Lohues die ontzettend mooie liedjes in het Drents zingt....het lijkt wel of de tekst dan veel mooier overkomt......er straalt zoveel warmte vanaf.....Maar ja, ik ben dan ook een geboren drent die het ook leuk vind om nog drents te praten........en kan ik met een gerust hart eens over hullie en hun praten want dat is ook drents ........ |
Ai maor genog lucht in oen baand'n hebt, dan kommie vanzulf woar ie ween wult
http://www.youtube.com/watch?v=VLfvi98A5eQ
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 21:27
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik wil gewoon eerste worden.....  |
Dan moet er nog veel koffie geschonken en gedronken worden ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 21:34
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Deze kerken zijn over het algemeen vrijzinnig te noemen. Vrij zijn ze zeker maar een zinnig evangelie vertellen ze niet. Het is idd. een pracitcal joke te noemen. lees eens de bijdragen op het forum over homofilie. |
Ik ben lid van een PKN kerk en vind dat je er wat beledigend over doet.....Het hoeft jouw kerk niet te zijn maar om het nu gelijk niet zinnig te noemen.......jammer hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 21:36
|
|
|
|
Kijk, dat zijn de nuchtere drenten.......
en wat vind je van deze: angst is mar veur eben, spiet is veur altied......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 7 augustus 2010, 21:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 21:50
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Ik ben lid van een PKN kerk en vind dat je er wat beledigend over doet.....Het hoeft jouw kerk niet te zijn maar om het nu gelijk niet zinnig te noemen.......jammer hoor |
Bij mijn weten is de homo-inzegening niet in elke PKN gemeente mogelijk, verre van dat zelfs. DE pkn bestaat dan ook niet, hooguit als administratieve coöperatie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 21:51
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Kijk, dat zijn de nuchtere drenten.......
en wat vind je van deze: angst is mar veur eben, spiet is veur altied...... |
spiet he'm kan altied nog .....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 21:53
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Bij mijn weten is de homo-inzegening niet in elke PKN gemeente mogelijk, verre van dat zelfs. DE pkn bestaat dan ook niet, hooguit als administratieve coöperatie |
Het ging mij er even om dat je een andere kerk niet per definitie vrij en niet zinnig hoeft te noemen....... Dat doet me zeer omdat ik toevallig wel lid ben van zo'n kerk....... Ben trouwens weleens diaken van dienst geweest bij een inzegening van twee vrouwen........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 7 augustus 2010, 21:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 21:53
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Bij mijn weten is de homo-inzegening niet in elke PKN gemeente mogelijk, verre van dat zelfs. DE pkn bestaat dan ook niet, hooguit als administratieve coöperatie |
Hihi... wat een leuke benaming voor een 'kerkgenootschap'. t Zou grappig zijn als het eigenlijk niet dieptriest was (alle ellende en verdeeldheid in aanmerking genomen...).
GrZ!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 21:56
|
|
|
|
Wij houden juist van Pieter, hij brengt leven in de CM-brouwerij. Nu mag ik vast eens een kijkje nemen in de werkplaats van Pieter.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 21:57
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | spiet he'm kan altied nog .....  |
zo is dat.....kan zo bij kreet van de week........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 22:02
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Checklist
Je drinkt teveel koffie als:
Je op andermans nagels begint te bijten; Je bij de stationsrestauratie wordt gekozen tot medewerker van het jaar, terwijl je daar niet werkt; Je verjaardag tot nationale feestdag wordt uitgeroepen in Brazilië; Je op je koffiemok een foto hebt staan van je koffiemok; Je naar AA-bijeenkomsten gaat vanwege de gratis koffie; Je zenuwtrekjes uitslaan op de schaal van Richter.
 |
Begon al aardig te bibberen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 22:06
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | jij snapt het  |
Ben volgende week heel de week vrij dus ik kan heel hard kleppen, maar nu weer on-topic graag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 22:06
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Ik ben lid van een PKN kerk en vind dat je er wat beledigend over doet.....Het hoeft jouw kerk niet te zijn maar om het nu gelijk niet zinnig te noemen.......jammer hoor | Ik zeg dat ze geen zinnig evangelie verkondigen, een verschil vind ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA637
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 22:07
|
|
|
|
Hallo lieve gelovige broeders en zusters Ik wil vragen of jullie voor mij willen bidden . ik voel me gebroken bid veel maar trek het niet meer alleen weet niet meer wat te doen willen juliie om kracht en wijsheid bidden voor mij ben 14 juni geopereerd 21 juni nog een keer op ic gelegen , relatie die op dat moment twee dagen daarna werd verbroken ben nu herstellend thuis heb mijn oudste zoon een week thuis gehad hij is uitwonend ivm autisme maar voel nu de eenzaamheid mijn hondje weggedaan naar assiel omdat ik he niet meer kon betalen , en niet meer rond kan komen maandelijks hoop dat er velen zullen zijnen willen bidden voor kracht en genezing ik kan niet meer mijn andere twee kinderen zijn ook uit huis een bij vader wonend en een pleeggezin Ik zie zoveel fouten nu van mezelf ik ben in januarie bekeerd het ging nog nooit zo goed en nu ik dacht dat het zo zou blijven maar nu is het voor mij zo donker aub bid voor mij gods zegen voor alllen die oprecht gelovig voor me bidden amen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 22:07
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | [/b]je smoessies zijn weer goed, thomas, maar je (friese) praatjes deugen van geen meter!!  |
Nou, gezien jouw accent: Rotterdammers hebben een andere humor
Men\e\e\er
Ja?
In de Moaas ken je niet meer verzuipeeh
Nee?
Nee daar los je in op! Geeeintje meneer!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 22:12
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik zeg dat ze geen zinnig evangelie verkondigen, een verschil vind ik. |
Het doet mij zeer als je een kerk waar ik meelevend lid van ben en een heleboel kracht en zingeving uithaal gelijk betiteld als een kerk die een niet zinnig evangelie verkondigt...... Je kan daar andere mensen pijn mee doen Chatuliem, bedenk dat eens.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 22:13
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Nou, gezien jouw accent: Rotterdammers hebben een andere humor
Men\e\e\er
Ja?
In de Moaas ken je niet meer verzuipeeh
Nee?
Nee daar los je in op! Geeeintje meneer! |
Hoort dit niet bij een ander topic?
|
|
| Naar boven |
|
|