| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 16:22
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Ik kom wel eens in de Friese kustdorpjes en als ik al die blonde kopjes zie, denk ik wel eens: die Noormannen hebben hier een goede tijd gehad.
Thomas, die hierbij denkt aan een uitspraak van zijn vader over vermenigvuldigen en zo.  |
Mario, die zich afvraagt of Thomas ook een blond koppie heeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 16:30
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Wat een (tegeltjes)wijsheid is dit!
PS Ik snap 'm, dankzij je uitleg. |
Marijan:
Een ander tegeltekstje je is wel: een vliegende vogel vangt altijd wat.
Thomas, deze spreuk is ook op de Veluwe geldig.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 10 augustus 2010, 16:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 16:30
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Mario, die zich afvraagt of Thomas ook een blond koppie heeft. |
Grijs.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 16:31
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Mario, die zich afvraagt of Thomas ook een blond koppie heeft. |
zo te zien heeft hij alleen een witte puntmuts....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 16:31
|
|
|
|
De puntmuts benadert de kleur inderdaad aardig.
Het smullen benadert de werkelijkheid meer op dit moment.
Thomas, elke dag fietsen momenteel.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 10 augustus 2010, 16:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 16:32
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | zo te zien heeft hij alleen een witte puntmuts....  |
Je hebt gewonnen, Willemijn.
Een gratis wandeltocht van Aalsmeer naar Zwammerdam!
Of de echte hoofdprijs: van Hellendoorn naar Ommen!
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 10 augustus 2010, 16:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 16:35
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | De ruslui kwamen veelal uit Vriezenveen en dat ligt inderdaad aan de rand van Twente. Als ze, in Rusland, welvarend waren geworden, gingen ze terug en de huizen met tuinen van hun nazaten werden ook gespaard tijdens een grote brand in Vriezenveen, waar meer dan 200 huizen in het vuur werden verteerd. Maar Vriezenveen was een van de rest van Twente afgesloten levende gemeenschap - en ik had het over waar ze vandaan kwamen voordat ze in Twente woonden. Boeiend aan hun dialect is de woordenschat die je daarvoor op weinig plaatsen kende, zoals de woand, een maat die alleen gebruikt werd in delen van Noord-Holland. Maar ze stamden zeker niet af van de Friezen uit het Friesland dat we nu kennen. Het heet Vriezenveen vanwege wat wij de oost-Friezen noemen. Daar spreekt met overigens Nedersaksisch en nauwelijks Fries. Bijzonder bpeiend dat een dorp zo afgelegen kon liggen dat de omringende taal nauwelijks doordrong terwijl ze toch contacten tot in Rusland hadden. En bevindelijkheid in het toen overwegend katholieke Twente, die zich heeft weten te handhaven.
Thomas | ' Zo Thomas, je bent zeer goed op de hoogte van het reilen en zeilen van 'mien dwarp'ie'. Ik gaf al eens aan het toppic dialect en streektaal, dat in het dorp waar ik woon een heel eigen dialect gesproken wordt, dat zijn roots in het Fries heeft. Maar of dat nu idd Oost-Fries is of het Fries van boppe ??? Vriezenveen (in het eigen dialect heet het Vjenne) heeft een leuk museum waar de geschiedenis van de 'Rusluie' (textiel handelaren) is te zien. Leuk om eens te combineren met een bezoek aan Twente, zeker de moeite waard.
Laatst aangepast door
|
IMKE917
|
op dinsdag 10 augustus 2010, 16:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 16:45
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Je hebt gewonnen, Willemijn.
Een gratis wandeltocht van Aalsmeer naar Zwammerdam!
Of de echte hoofdprijs: van Hellendoorn naar Ommen!
Thomas. |
Wat heb ik vandaag weer een geluk.........en wat een levensvragen weer: welke tocht zal ik doen......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 16:46
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | De puntmuts benadert de kleur inderdaad aardig.
Het smullen de werkelijkheid meer.
Thomas, elke dag fietsen momenteel. |
Op de veluwe noemen ze die kleur wit.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 16:49
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Op de veluwe noemen ze die kleur wit.....  |
Ik verf niet he. Een man die grijs wordt, is charmant en een vrouw die grijs wordt, is oud.
Thomas, die deze ongelijkheid wel bevalt.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 10 augustus 2010, 16:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 16:53
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Ik verf niet he. Een man die grijs wordt, is charmant en een vrouw die grijs wordt, is oud.
Thomas, die deze ongelijkheid wel bevalt.  |
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet alle grijze mannen charmant vind.......dus het blijft de blik van kijken he.....  En laat ik nu toevallig (echt waar!) net van de kapper komen, geen grijze haar meer te bekennen , voel me dus weer heerlijk jong......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 10 augustus 2010, 16:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 16:58
|
|
|
|
| IESJE369 schreef: | In de Bijbel staat dat je geen schatten op aarde moet verzamelen, maar in de hemel.
De schatten op aarde zou ik wel kunnen benoemen: bezittingen, status, bankrekening. Maar wie kan voor mij benoemen wat er concreet met "schatten in de hemel" wordt bedoeld? |
het gaat in principe om de tekst; waar je schat is zal je hart zijn..... dus als je aardse dingen zoekt, is je hart ook gericht op het aardse, wil je hemelse schatten, dan is je hart ook op de hemel gericht.
wat ik zelf versta onder hemelse schatten? de vrede, trouw en onvoorwaardelijke liefde van God. een voorbiddende Oudste Broeder, die weet hoe dit aardse leven is; welke zegeningen en tegenvallers je tegen kunt komen op je pad, Die is verzocht in alles, en van God verlaten is, zodat ik nooit van Hem verlaten zal zijn, Die Mij liefhad toen ik hem nog vijandig gezind was, voor me stierf, en een nieuw leven met God voor mij mogelijk maakte; een God die mij de Heilige Geest wilde geven om een warme, vurige muur rond mijn hart te zijn, om het te beschermen tegen pijn, kilte en onrecht; mij Zijn woorden bekend te maken als ik die nodig heb; zomaar een tekst die je in gedachten komt wanneer je die nodig hebt bijvoorbeeld; een troostend woord voor degene die op je pad komt, zodat je weet wat je zeggen kunt om het hart van de ander te verwarmen; om van Zijn liefde uit te mogen delen aan de mensen om me heen, omdat er in Hem een overvloed aan liefde is.
dat zijn voor mij hemelse schatten, waar een mooie auto, een volle bankrekening en een michelin ster niet tegen op kunnen.
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 10 augustus 2010, 17:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 17:01
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Wat heb ik vandaag weer een geluk.........en wat een levensvragen weer: welke tocht zal ik doen......  |
Het is een van de mooiste etappes van het Pieterpad maar de andere is een onderdeel van het Pelgrimspad, maar zeker niet het mooiste. Pelgrimspad past beter bij CM, dat wel. Zwammerdam- Schoonhoven is veel fraaier, voorbij Liesbeth, door de Reeuwijkse plassen en langs de Vlist.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 10 augustus 2010, 17:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 17:04
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Het is een van de mooiste etappes van het Pieterpad maar de andere is een onderdeel van het Pelgrimspad, maar zeker niet het mooiste. Pelgrimspad past beter bij CM, dat wel. Zwammerdam- Schoonhoven is veel fraaier, voorbij Liesbeth, door de Reeuwijkse plassen en langs de Vlist.
Thomas |
Om in cm stijl te blijven kies ik maar voor het pelgrimspad.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 17:13
|
|
|
|
[quote=DAVID923 2tim 3: 16
Elk van God ingegeven schriftwoord is ook nuttig om te onderrichten, te weerleggen, te verbeteren en op te voeden in de gerechtigheid, 17 opdat de mens Gods volkomen zij, tot alle goed werk volkomen toegerust.
2tim 4
2 verkondig het woord, dring erop aan, gelegen of ongelegen, wederleg, bestraf en bemoedig met alle lankmoedigheid en onderrichting. 3 Want er komt een tijd, dat (de mensen) de gezonde leer niet (meer) zullen verdragen, maar omdat hun gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich (tal van) leraars zullen bijeenhalen, 4 dat zij hun oor van de waarheid zullen afkeren en zich naar de verdichtsels keren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 17:25
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | We vechten voor ons geluk he meiden?  |
Ik ben het aan de ene kant wel met je eens Leanne, maar aan de andere kant staat het geluk van mijn kinderen voorop. Ik ben nu al 8 jaar alleen en mijn kids vinden het nu prachtig dat hun mama op CM zit, maar als ik dit een aantal jaren geleden had gedaan hadden ze het niet prachtig gevonden en alleen maar moeilijk. Gelukkig mag elk mama het op haar eigen manier doen!
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 17:30
|
|
|
|
hoi CM vrienden,
Nog steeds is mn compu stuk , ben nu ff bij een vriendin het forum aan het bijlezen. Ik hoop nu dat ik va.woensdag weer online kan komen, mn buurman heeft connecties met een iter( of is het ict? ).
Tot gauw hopelijk!
Carin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 17:48
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | hoi CM vrienden,
Nog steeds is mn compu stuk , ben nu ff bij een vriendin het forum aan het bijlezen. Ik hoop nu dat ik va.woensdag weer online kan komen, mn buurman heeft connecties met een iter( of is het ict? ).
Tot gauw hopelijk!
Carin |
Wel eens aan een Apple gedacht? Die doen het tenminste. En een PC op de Apple installeren is een fluitje van een cent, als je dat nog zou willen...
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 10 augustus 2010, 17:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 17:52
|
|
|
|
| MARY052 schreef: | Ik ben het aan de ene kant wel met je eens Leanne, maar aan de andere kant staat het geluk van mijn kinderen voorop. Ik ben nu al 8 jaar alleen en mijn kids vinden het nu prachtig dat hun mama op CM zit, maar als ik dit een aantal jaren geleden had gedaan hadden ze het niet prachtig gevonden en alleen maar moeilijk. Gelukkig mag elk mama het op haar eigen manier doen!
Mary |
Het geluk van mijn kinderen staat zeker voorop, maar houden jouw kinderen rekening met jou als ze hun vrienden\vriendinnen kiezen?Nee, toch? En dat hoeft ook niet...... Loslaten heet zoiets Mary, kinderen moeten hun eigen neus leren stoten en niet die van jou......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 18:02
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Aanvankelijk wilde ik niet reageren omdat het zo wel héél persoonlijk word, maar wil er toch graag iets over kwijt...zonder al te veel in detail te treden... Maakt het echt uit wat iemand voor psychische klachten heeft en hoe je daar mee om zou moeten gaan? Iemand heeft psychische klachten en dat heeft een effect op het leven zolang daar niet aan gewerkt word, en daar zul je je op zijn minst bewust van moeten zijn. Maar dat iemand "issues" heeft is niets bijzonders hoor...in meerdere of mindere mate heeft iedereen wel iets dat "normaal" functioneren belemmerd. Het is enkel zo dat velen zich daar niet eens van bewust zijn. Dat iemand dus psychische klachten heeft...(of lichamelijke)...betekent niet dat deze persoon niet gewoon "gezond" in het leven kan staan. Ik heb zelf jaren lang last gehad van psychische klachten, én daarbij ook nog eens lichamelijk! Mind you, het lichamelijk aspect zal altijd wel blijven...daar kan k niet zo heel veel aan doen behalve er zoveel mogelijk rekening mee houden. Aan die psychische klachten heb ik de afgelopen 2/3 jaar enorm hard gewerkt. Betekent het dan dat ik nu nergens meer last van heb? Nee! Die klachten zijn voortgekomen uit dingen die er in het verleden gebeurt zijn, en dat zal altijd zo blijven! Ik heb enkel geleerd er mee om te gaan... en ben dat nog steeds aan het doen. Maar ik kan je garanderen, dat ik ondanks dat ik men butsen en littekens heb...gewoon een heel normaal en "stabiel" persoon ben hoor...stempeltje of niet! |
Ieder mens heeft toch zijn butsen opgelopen in zijn leven? Denk je nu echt dat mijn leven 55 jaar onbezorgd is geweest? En zo gaat dat voor iedereen op, de één wat meer dan de ander , maar daardoor wordt je wie je bent........Alles wat je in je leven als akelig hebt ervaren kan je ook inzicht geven. inzicht geven in vergeving of in macht en onmacht. Je kunt er ook door groeien in barmhartigheid. de vraag is alleen of je in staat bent je pijn of verdriet los te laten en te zien als een ervaring die je leven heeft verrijkt. je hebt die pijn gehad maar daardoor ook meer inzicht gekregen in wat mensen drijft, hoe relaties scheef kunnen groeien en hoe verknipt mensen ook kunnen zijn..... Wat mij hier wel opvalt is dat mensen nog dagvullend en ook forumvullend met hun verleden bezig zijn........aan de ene kant kan ik me dat voorstellen maar aan de andere kant denk ik.......je moet je leven vooruit leven.....en dat dat soms niet eenvoudig is voor velen hier op CM wel duidelijk denk ik......
Ik heb op mijn profiel het volgende gedicht:
Blijf niet staren op wat vroeger was. Sta niet stil in het verleden Ik, zegt Hij ga iets nieuws beginnen, merk je het niet?
Huub Oosterhuis (naar Jesaja 43:18,19)
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 10 augustus 2010, 18:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHANDLER627
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 18:06
|
|
|
|
Maar hoe denken mensen over het beginnen van een relatie met iemand met een psychische beperking?
Dit lijkt me toch moeilijker dan met een fysieke beperking, omdat psychisch onzichtbaar tussen je oren zit en willekeurig je gedrag kan veranderen. Depressie is een ziekte, dus dat is anders - maar zeker moeilijk voor een partner. Maar Asperger, PDD-Nos en andere vormen van autisme, enz. hebben een duidelijke gebruiksaanwijzing nodig. Maar ja, boulimia en anorexia zijn eigenlijk ook psychische 'stoornissen'/ziekten. En verder hebben we allemaal wel 'beperkingen' opgelopen door het Leven, die te merken zijn in gedrag of emotie (zoals verbittering, verharding). Gaat er alleen om of je jouw beperkingen kan (h)erkennen en weet hoe je er mee moet omgaan. Blijft een moeilijk topic.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA637
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 18:38
|
|
|
|
Hallo katja Ik lees jou gebeds verzoek heb van de week zelf gevraagd om gebed en heb er kracht uit kunnen putten , ik zal ook voor jou mee bidden ook ik heb het niet makkellijk, en weet hoe het is om niet rond te kunnen komen , maar GOD heeft mij beloofd er altijd voor me te zijn in welke omstandigheid ook Ik vertrouw weer opnieuw op mijn HEER met hem kunnen we alles aan waar we ook heen gaan...
wens jou uit mijn hart gekregen van GOD de zegen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVELINE482
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 18:43
|
|
|
|
zie nieuwe vraag
Laatst aangepast door
|
EVELINE482
|
op woensdag 11 augustus 2010, 23:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 18:51
|
|
|
|
| IESJE369 schreef: | In de Bijbel staat dat je geen schatten op aarde moet verzamelen, maar in de hemel.
De schatten op aarde zou ik wel kunnen benoemen: bezittingen, status, bankrekening. Maar wie kan voor mij benoemen wat er concreet met "schatten in de hemel" wordt bedoeld? |
Persoonlijk versta ik onder het 'schatten in de hemel vergaren' datgene dat je vanuit een zuiver hart voor God doet. Bijv; omzien naar weduwen, wezen en wezen, armen, verdrukten en gevangenen. (Zie ook 1 Tim 5: 24-25; hieruit kun je opmaken dat je werken op aarde je zullen vergezellen naar de dag van het oordeel.) Overigens denk ik wel dat goede werken die niet vanuit een zuiver hart zijn gedaan de toets mss toch niet kunnen weerstaan.
1 Cor.3: 12-15: Is er iemand, die op dit fundament bouwt met goud, zilver, kostbaar gesteente, hout, hooi, of stro, ieders werk zal aan het licht komen. Want de dag zal het doen blijken, omdat hij met vuur verschijnt, en hoedanig ieders werk is, dat zal het vuur uitmaken. Indien het werk, dat hij erop gebouwd heeft, standhoudt, zal hij loon ontvangen, maar indien iemands werk verbrandt, zal hij schade lijden, doch hij zelf zal gered worden, maar als door vuur heen.
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IESJE369
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 19:01
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Persoonlijk versta ik onder het 'schatten in de hemel vergaren' datgene dat je vanuit een zuiver hart voor God doet. Bijv; omzien naar weduwen, wezen en wezen, armen, verdrukten en gevangenen. (Zie ook 1 Tim 5: 24-25; hieruit kun je opmaken dat je werken op aarde je zullen vergezellen naar de dag van het oordeel.) Overigens denk ik wel dat goede werken die niet vanuit een zuiver hart zijn gedaan de toets mss toch niet kunnen weerstaan.
1 Cor.3: 12-15: Is er iemand, die op dit fundament bouwt met goud, zilver, kostbaar gesteente, hout, hooi, of stro, ieders werk zal aan het licht komen. Want de dag zal het doen blijken, omdat hij met vuur verschijnt, en hoedanig ieders werk is, dat zal het vuur uitmaken. Indien het werk, dat hij erop gebouwd heeft, standhoudt, zal hij loon ontvangen, maar indien iemands werk verbrandt, zal hij schade lijden, doch hij zelf zal gered worden, maar als door vuur heen.
GrZing! |
Deze twee teksten zijn inderdaad wel concreet, namelijk "werk" en "goede daden".
Toch vertelt het evangelie juist dat het niet de goede daden zijn, maar de genade waar het om gaat. Ik blijf het lastig vinden om het goed te begrijpen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 19:02
|
|
|
|
| EVELINE482 schreef: |
Vragen over pedofilie. Ik heb er mee te maken gehad, wie kan mij zeggen hoe dat voelt. Het is zo\'n moeilijk onderwerp, dat mensen vaak niet durfen te reageren. Ik weet niet of er mensen zijn in dit forum die er mee te maken hebben gehad. Misschien leg ik nu een vraag voor die al eens gesteld is. |
bedoel je de ervaringen van de volwassene, het kind of ouders van het kind?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 19:02
|
|
|
|
| WILLEMIEN943 schreef: | | Als we niet goed lezen, raken we zeker de draad kwijt. Richard schreef namelijk dat hij eens een homoseksuele relatie heeft gehad. Dus nu is hij vrijgezel. Richard ondervindt de strijd dus aan den lijve en weet als geen ander wat dit is. Richard, ik vind je een kanjer! Probeer deze strijd met God te strijden en laat je niet door allerlei meningen, zelfs van christenen, beinvloeden. Je zal nooit bedrogen uitkomen, voor God ben je ook een kanjer! |
Ik zie nu dat Richard naderhand zijn reactie heeft aangepast...er stond eerst namelijk dat hij een relatie hàd met iemand van hetzelfde geslacht. Mijn vraag is ook niet bedoeld als aanval naar hem, maar puur om te achterhalen wat zijn motivatie is voor het openen van dit topic. Het lijkt er namelijk erg op dat hij die evt. homoseksuele gevoelens bij zichzelf omver wil werpen met behulp van anderen...
Dank dus Willemien en Behappy, voor jullie reactie's...maar ik krijg liever gewoon antwoord van Richard zelf.
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op dinsdag 10 augustus 2010, 19:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 19:05
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | HANNAH810 schreef: we willen dus op zaterdag 25 september voor de vierde keer te gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok", en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je in een bericht van mariska......inclusief foto van het restaurant, ik dacht op pagina 48 van dit topic.
ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag te zien; tot dan..........Han het-er zin an!!
voorlopig hopen mee te gaan; hannah810 37 jaar met pleegdochter 2 plaatsen, omg. Den Bosch erika129 34 jaar grace 585 54 jaar muischje susannah475 44 jaar
billy701 48jaar Crossroad317 3 plaatsen, vanaf Coevorden A28 / A50 |
Geinig ik sta er al op wist niet eens dat er al een datum was Scheeld dat ik kan en dat ik me al had opgegeven maar hierbij ik kom 
Wauwie bijna jarig zijn en jonger worden in plaats van ouder Hannah jij maakt vrienden Maarre ben bijna 36 hoor
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op dinsdag 10 augustus 2010, 19:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 19:08
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ieder mens heeft toch zijn butsen opgelopen in zijn leven? Denk je nu echt dat mijn leven 55 jaar onbezorgd is geweest? En zo gaat dat voor iedereen op, de één wat meer dan de ander , maar daardoor wordt je wie je bent........Alles wat je in je leven als akelig hebt ervaren kan je ook inzicht geven. inzicht geven in vergeving of in macht en onmacht. Je kunt er ook door groeien in barmhartigheid. de vraag is alleen of je in staat bent je pijn of verdriet los te laten en te zien als een ervaring die je leven heeft verrijkt. je hebt die pijn gehad maar daardoor ook meer inzicht gekregen in wat mensen drijft, hoe relaties scheef kunnen groeien en hoe verknipt mensen ook kunnen zijn..... Wat mij hier wel opvalt is dat mensen nog dagvullend en ook forumvullend met hun verleden bezig zijn........aan de ene kant kan ik me dat voorstellen maar aan de andere kant denk ik.......je moet je leven vooruit leven.....en dat dat soms niet eenvoudig is voor velen hier op CM wel duidelijk denk ik......
Ik heb op mijn profiel het volgende gedicht:
Blijf niet staren op wat vroeger was. Sta niet stil in het verleden Ik, zegt Hij ga iets nieuws beginnen, merk je het niet?
Huub Oosterhuis (naar Jesaja 43:18,19) |
Ik proef een beetje een dubbele ondertoon in je verhaal... Jammer, want het is exact hetgeen ik ook heb willen zeggen! Dat iemand met dit soort dingen loopt betekent niet per definitie dat hij/zij niet gewoon normaal kan functioneren...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 19:10
|
|
|
|
| EVELINE482 schreef: |
Vragen over pedofilie. Ik heb er mee te maken gehad, wie kan mij zeggen hoe dat voelt. Het is zo\'n moeilijk onderwerp, dat mensen vaak niet durfen te reageren. Ik weet niet of er mensen zijn in dit forum die er mee te maken hebben gehad. Misschien leg ik nu een vraag voor die al eens gesteld is. |
Misschien is het te pijnlijk Eveline maar kun je iets duidelijker zijn met wat je bedoelt?
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|