Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 13 september 2012, 13:05
|
|
|
Er staat een grote pan hachee voor vanavond op de kookplaat. Heerlijk., enkel die berg uien snijden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 13 september 2012, 13:27
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Er staat een grote pan hachee voor vanavond op de kookplaat. Heerlijk., enkel die berg uien snijden  |
Koop dat ook een zak gesneden uien slimpie Hier lekker andijvie stamp
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 13 september 2012, 13:32
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Koop dat ook een zak gesneden uien slimpie Hier lekker andijvie stamp  |
Te gierig voor, een zak gesneden uien kost net zo veel als 3 zakken gewone uien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 13 september 2012, 13:56
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Er staat een grote pan hachee voor vanavond op de kookplaat. Heerlijk., enkel die berg uien snijden  |
Hoe zou dat nu komen??? Ik hoor nog steeds van mensen die ""huilen"" bij het uien snijden... Ik heb dat nooit...(meer) Heb altijd gedacht dat je er een soort immuun voor werd... Zelfs de berg uien voor de hachee gaan probleemloos...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: donderdag 13 september 2012, 13:57
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Hoe zou dat nu komen??? Ik hoor nog steeds van mensen die ""huilen"" bij het uien snijden... Ik heb dat nooit...(meer) Heb altijd gedacht dat je er een soort immuun voor werd... Zelfs de berg uien voor de hachee gaan probleemloos... |
Zijn je tranen op?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 13 september 2012, 13:59
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Te gierig voor, een zak gesneden uien kost net zo veel als 3 zakken gewone uien.  |
Oke...ben ik ook gierig...DUBBEL... Want ik ga ze rapen op het land...leuk karwei... Das hetzelfde met een krop sla... Wat over is gaat naar de buren...iemand die alleen is kan er makkelijk van mee eten...(en anders is er Knabbel...in een hokkie)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 13 september 2012, 15:30
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Oke...ben ik ook gierig...DUBBEL... Want ik ga ze rapen op het land...leuk karwei... Das hetzelfde met een krop sla... Wat over is gaat naar de buren...iemand die alleen is kan er makkelijk van mee eten...(en anders is er Knabbel...in een hokkie) |
Waar ik woon heb ik de mogelijkheid niet, maar vroeger toen ik nog in de Hoeksche Waard woonde deden we dat ook. Uien en aardappels rapen, kisten vol die vervolgens met de hele familie gedeeld werden. Was vaak erg gezellig, met zn alle rapen, kinderen deden wedstrijdjes wie het eerst zn emmer vol had.Enkel de zere spieren de dag erna waren wat minder.
Ik heb hier een paar kippen lopen die alle resten opeten, een container voor bio-afval kost je hier 150 euro per jaar, mn kipjes hooguit 3 euro aan voer per maand en dan leggen ze nog een lekker eitje voor je ook. En die eieren moet ik vaak ook uitdelen anders hebben we er gewoon veel te veel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SVEN797
|
|
Geplaatst: donderdag 13 september 2012, 16:51
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Waar ik woon heb ik de mogelijkheid niet, maar vroeger toen ik nog in de Hoeksche Waard woonde deden we dat ook. Uien en aardappels rapen, kisten vol die vervolgens met de hele familie gedeeld werden. Was vaak erg gezellig, met zn alle rapen, kinderen deden wedstrijdjes wie het eerst zn emmer vol had.Enkel de zere spieren de dag erna waren wat minder.
Ik heb hier een paar kippen lopen die alle resten opeten, een container voor bio-afval kost je hier 150 euro per jaar, mn kipjes hooguit 3 euro aan voer per maand en dan leggen ze nog een lekker eitje voor je ook. En die eieren moet ik vaak ook uitdelen anders hebben we er gewoon veel te veel. |
Hoeveel is een paar.... ? 2
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 13 september 2012, 16:54
|
|
|
SVEN797 schreef: | Hoeveel is een paar.... ? 2 |
Een paar is nu 5.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 13 september 2012, 18:22
|
|
|
En straks weer goudrenetten uit de boomgaard rapen....en dan...APPELTAART...en verse warme appelmoes!!!
Maar vandaag was het ijsbergsla aardappels en een slavink...Gele vla als toetje...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 13 september 2012, 19:20
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | En straks weer goudrenetten uit de boomgaard rapen....en dan...APPELTAART...en verse warme appelmoes!!!
Maar vandaag was het ijsbergsla aardappels en een slavink...Gele vla als toetje... |
Ik had al gegeten en gedronken toen ik het forum had gelezen.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 13 september 2012, 20:46
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik had al gegeten en gedronken toen ik het forum had gelezen......... |
als dat elke dag zo gaat haal je je abonnementskosten er makkelijk uit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 13 september 2012, 20:50
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | als dat elke dag zo gaat haal je je abonnementskosten er makkelijk uit  |
en goed voor de lijn..... ieder nadeel hep zijn voordeel sprak Johan Cruyff.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 13 september 2012, 20:51
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | en goed voor de lijn..... ieder nadeel hep zijn voordeel sprak Johan Cruyff....... |
ja das logisch toch
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: donderdag 13 september 2012, 21:16
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Tja dat zeg je nu wel maar is het ook zo Hier pasta met veel groente en bak sla erbij |
ROELANDE345 schreef: | ja hij noemt nix op he |
Stel dat ik plaatjes geef, geloven jullie het dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 13 september 2012, 21:31
|
|
|
HARALD940 schreef: | Stel dat ik plaatjes geef, geloven jullie het dan?  |
laat eerst maar eens zien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 17:42
|
|
|
Italiaanse risotto met kip, paddestoelen en courgette.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 17:59
|
|
|
Uitsmijterdag....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 18:18
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Uitsmijterdag....  |
Hm... uitsmijters....
Is bijna net zo interessant als barmannen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 18:37
|
|
|
Simpele spaghetti gemaakt door mijn zoon van bijna 18 die als enige van de familie niet kon koken! Van de week zei hij opeens dat hij wel wilde leren koken als het snel en budget was, want zo gaat hij later altijd koken beweert hij. Dus meteen de koe bij de horens gevat. En t was lekker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 08:10
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Hm... uitsmijters....
Is bijna net zo interessant als barmannen  |
Nou ik heb afgelopen weekend uitsmijters gezien, die mag jij hebben
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 09:53
|
|
|
Ik ga zo maar eens aan die uien snijden vanavond eten wij hachee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 09:55
|
|
|
In spek gerolde haricot verts met aardappels en een gebakken kaasplak
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 11:05
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | In spek gerolde haricot verts met aardappels en een gebakken kaasplak |
Die harricots heb ik zondag op jummie, vandaag komt de bakplaat op tafel en ga ik met mn ma de vriezer eens wat leger maken van vlees natuurlijk wel de nodige groentes erbij op de bakplaat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 14:23
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Die harricots heb ik zondag op jummie, vandaag komt de bakplaat op tafel en ga ik met mn ma de vriezer eens wat leger maken van vlees natuurlijk wel de nodige groentes erbij op de bakplaat  |
mmmm lekker, ik moet nog naar de super
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 14:43
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | In spek gerolde haricot verts met aardappels en een gebakken kaasplak |
SLURP!!! Dat klinkt goed... Hier bami...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 15:36
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | SLURP!!! Dat klinkt goed... Hier bami... |
Ik heb een baaldag.....de haricot verts blijven in het potje en ik ga wel ff iets te eten halen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 15:52
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ik heb een baaldag.....de haricot verts blijven in het potje en ik ga wel ff iets te eten halen. |
Oh, das balen  Succes met eten halen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 17:17
|
|
|
ANNA415 schreef: | Nou ik heb afgelopen weekend uitsmijters gezien, die mag jij hebben  |
veel in de kroeg/disco geweest?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 18:39
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ik heb een baaldag.....de haricot verts blijven in het potje en ik ga wel ff iets te eten halen. |
Hier geen baaldag maar een vismiddag. Dat liep echter een beetje uit. Half zes thuis , en dat terwijl ik eigenlijk om half zes in veenendaal moest zijn voor een barbeque. Heb mn zus daarom maar gebeld dat ze mij maar niet meer moesten verwachten. Een pizza shoarma is eigenlijk ook best wel lekker hoor.
|
|
Naar boven |
|
|