| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 14:40
|
|
|
|
'k Ben gisteren een poosje in de chatbox geweest en heb even met m'n oren zitten klapperen. 't Kan zijn dat ik 't wat ontwend ben hoor.
Ik wil nog wel even een tip geven; probeer iets meer te luisteren naar een ander, dan ben je al een heel eind.
Tjongejonge, het lijkt wel een kippenhok soms. 't Heeft ook wel weer iets grappigs.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 14:40
|
|
|
|
Hallo, ben in juli nog in Middelburg en Walcheren geweest. Erg mooi daar. Als het mooi weer is aankomende zaterdag ga ik zeker een trip maken.
Groeten van Katja.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 14:47
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Vond het wel iets voor CM Willie........  |
Ik ook, Willemijn! Heel mooi en treffend gezegd, nu de praktijk nog.
Marijan, die 'm goed kan volgen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 14:57
|
|
|
|
|
Ik ben het wel met Annette eens, al kan je altijd iets overkomen waar je niet op rekent. Maar zoveel geld geven aan iemand, waar ik misschien hooguit verliefd op ben. Daar is meer voor nodig. En zulke verhalen zijn inderdaad bekend. Er zijn mensen op CM die ik met een gerust hart geld zou uitlenen, maar daar heb je dan ook iets mee opgebouwd. Maar misschien denk ik dat ik teveel mensenkennis heb hoor.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 15:02
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | werd tegen mij ook vaak gezegd... je bent te knap voor mij
nou ben ik natuurlijk best knap... dat dan weer wel...
maar soms bekroop mij het gevoel dat er gewoon een slijmbal tegenover me zat....  |
Dat probleem heb ik nou ook altijd!
Maar ik geloof ze gewoon niet, al hebben ze meestal wel gelijk.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zondag 15 augustus 2010, 15:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 16:11
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | koinonia kun je vinden in gorinchem centrum.......... ik heb daar een namelijk een heel fijne huwelijkstherapeute gehad, waar ik heel veel van heb geleerd, en het boekenrek staat daar in de hal, zodat je eens rond kunt neuzen tussen alle titels. |
Boeken van Hans Groeneboer zijn verplichte leeskost voor de mensen die bij Koinonia de cursus pastoraal werk doen.
Boek wat ik op dit moment lees: Max Lucado, Vrij van angst
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/vrij-van-angst/1001004006540802/index.html
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 16:14
|
|
|
|
Op de aloude vragen... zijn denk ik geen makkelijke antwoorden.
Voor degenen die zich hierin willen verdiepen een boekentip: "Van kramp naar kracht" door Merlin R. Carothers. Een boek waar je van alles van kunt vinden (vond ik ook), maar toch vond ik dat ik de schrijver gelijk moest geven.
GrZ!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 16:20
|
|
|
|
Hieronder een artikel over dit onderwerp. Omdat het zo lang is (en ik heb ut al erg ingekort), laat ik het hier nu ff bij. Gespreksstof genoeg voorlopig denk ik. Hoop dat iemand er wat aan heeft.
Gods soevereiniteit
Deze aarde heeft vele machtige heersers gekend. Grote koningen met nagenoeg oneindige koninkrijken en geweldige invloed. Een van hen leefde ongeveer 2500 jaar geleden en heerste over een gigantisch rijk. Deze Nebukadnessar II, deze koning over wie talloze sagen verteld worden, zei toen hij op het hoogtepunt van zijn macht was gekomen: “Is dit niet het grote Babel, dat ik gebouwd heb tot een koninklijke woonstede door de sterkte mijner macht en tot eer mijner majesteit?” (Daniël 4:30). “Nebukadnessar, een naam waarvoor men sidderde. Vele koninkrijken waren hem onderworpen, waaronder ook het rijk Juda, dat hem schatplichtig was. Maar - hoe machtig, hoe soeverein was deze koning in werkelijkheid?
Christenen spreken over hun God als over een “Koning”. Maar hoe soeverein, hoe machtig mag God werkelijk zijn? We beginnen met een definitie over wat het eigenlijk betekent dat God “souverein” is. Ik wil van tevoren al zeggen: ik ben ervan overtuigd dat een bijbels begrip van Gods absolute soevereiniteit onze kijk op bijna alles verandert! En bovendien geloof ik dat we deze soevereiniteit helemaal opnieuw moeten ontdekken om diep vertrouwen op God te leren, echte troost in het lijden en nog veel meer.
1. Wat is Gods soevereiniteit?
“Gods soevereiniteit is de uitoefening van Zijn heerschappij (als ‘koning/machthebber’) over Zijn schepping.” God is dus een Koning die Zijn heerschappij uitoefent. Het gebied van Zijn heerschappij is de hele schepping. Maar - dat klinkt nogal vaag en algemeen.
2. Wat betekent dat precies?
Hoe soeverein mag God zijn? Jesaja 46:9-11 geeft ons meer duidelijkheid over wat Zijn soevereiniteit inhoudt. “Denkt aan hetgeen vroeger, vanouds, gebeurde; Ik immers ben God, en er is geen ander; God, en niemand is Mij gelijk; Ik, die van den beginne de afloop verkondig en vanouds wat nog niet geschied is; die zeg: Mijn raadsbesluit zal volbracht worden en Ik zal al mijn welbehagen doen; die uit het oosten een roofvogel roep, uit een ver land de man van mijn raadsbesluit; Ik heb gesproken, Ik doe het ook komen; Ik heb het ontworpen, Ik breng het ook tot uitvoering.” Jesaja 46:9-11. Ik ontdek in deze verzen 3 waarheden over Gods soevereiniteit:
2.1. God is alleen God - sinds eeuwigheden geleden! (vers 9)
Vers 9 is als een hoogtepunt van de verzen 1-8 van hoofdstuk 46. God spreekt met Zijn volk via de profeet Jesaja. Hij wijst hen op de Babylonische goden “Bel” en “Nebo” die gevallen zijn en wier afgodsbeelden nu door stieren worden afgevoerd (vers 1-2). God daagt de Israëlieten uit om Hem te vergelijken met de afgoden van goud (vers 5-6). Die kunnen niet horen of helpen (vers 7). Maar Jahweh, de God van Israël heeft hen van klein af aan tot in hoge ouderdom soeverein gedragen., Hij heeft naar hen omgezien en hen gered (vers 3-4). Niemand kan in de vergelijking met God standhouden. Alle afgoden zijn “niets”. “Ik ben God en niemand meer.”
2.2 God weet alles - eer het gebeurt! (vers 10a)
Gods soevereiniteit als Koning wordt daaraan duidelijk dat Hij in staat is om gebeurtenissen van tevoren aan te kondigen. En Hij is er niet alleen toe in staat, Hij doet het ook. In een eerder hoofdstuk zien we dat Hij bij monde van Jesaja van tevoren zegt dat een zekere “Kores” de joden uit de verbanning zal vrijlaten. Hij zal hen toestemming geven voor de wederopbouw van de tempel (Jesaja 44:28 ev). Maar: deze Kores was minstens 150 jaar na Jesaja (!) koning van de Perzen! En hij voerde inderdaad uit wat God allang had aangekondigd. God weet alles, voordat het gebeurt. Je zou ook kunnen zeggen: omdat Hij het aankondigt, moet het gebeuren. Maar het wordt nog duidelijker:
2.3. Gods wil geschiedt - altijd! (vers 10b-11)
Hier staat dat God plannen maakt en Zich zaken voorneemt. En als Hij dat doet- aldus Jesaja - dan kunnen deze plannen door niets en niemand verijdeld worden. Ze mislukken nooit. Wat God wil gebeurt. Alles en iedereen moet Zijn raadsbesluit gehoorzamen! Dat is echt een soevereine Koning! De heerschappij van deze Koning is a) onvergelijkelijk. Er is niemand die zich op dezelfde hoogte bevindt als Hij. b) Voor deze Koning is de toekomst als een open boek. Geen gebeurtenis die nog plaats zal vinden zal Hem verrassen of uit Zijn evenwicht brengen. Hij weet het al of heeft het met grote zekerheid zelfs aangekondigd. En c) alles wat Hij wil, alles wat Hij besluit, plant en Zich voorneemt - dat gebeurt. Tot in detail. Zijn wil gebeurt - altijd! Psalm 115:3: “Onze God is in de hemel, Hij doet al wat Hem behaagt.”
3. Waarover strekt de soevereiniteit van God zich uit?
Als ik de Bijbel goed begrijp, dan betekent Zijn soevereiniteit niet alleen dat Hij de mogelijkheid heeft om Zijn macht altijd uit te oefenen, maar dat Hij het voordurend doet. Te allen tijde regeert Hij de hele grote wereld en ook de kleine details. Men heeft dat vroeger ooit “voorzienigheid” genoemd. God heeft de wereld geschapen. Hij onderhoudt haar. En Hij regeer haar - soeverein. Geen ding komt “bij geval”. Er is geen toeval. En er is ook geen onpersoonlijk lot. Maar alle dingen komen uit “zijn vaderlijke hand”. Ik wil dat aan de hand van een aantal bijbelteksten aantonen:
3.1 Hij bestuurt de machthebbers van de wereld!
(Zie Job 12:23 en Psalm 22:29 en Handelingen 17:26) Aan het begin hebben we het over Nebukadnessar gehad, deze machtige koning. Nadat hij zichzelf vereerd heeft, komt prompt het goddelijke antwoord uit de hemel: “Uw koninkrijk wordt van u afgenomen.” Nebukadnessar wordt vernederd en als hij tenslotte tot op de bodem toe totaal vernietigd is, moet hij erkennen wie de enig ware soeverein van het heelal is. (Daniël 4:34-35). Kores zou later als koning van Perzië het Nieuwbabylonische rijk overnemen. Maar ook hij is een instrument in de hand van God. God stelt koningen aan en zet koningen af. Geen autoriteit in deze wereld heeft ooit zelf de macht genomen, maar heeft ze van God ontvangen. Dat zei Jezus tegen Pilatus (Johannes 19:11). God plant en stuurt op deze manier, maar niet alleen de grote lijnen van de wereldgeschiedenis...
3.2. Hij plant ook onze dagen - iedere dag!
Psalm 139:16 “uw ogen zagen mijn vormeloos begin; in uw boek waren zij alle opgeschreven, de dagen, die geformeerd zouden worden, toen nog geen daarvan bestond.” Ons leven ontvouwt zich voor God niet toevallig - hoe we onze beslissingen ook nemen en welke richting we ook inslaan. God weet het van tevoren. Zelfs voor we waren geboren kende HIJ ze al. Ons leven is voor God als een open boek - voor een dag van dat leven zelfs maar was begonnen! God kende Jeremia en bepaalde dat hij profeet zou worden voor Hij hem in de moederschoot vormde (Jeremia 1:5). “Het hart des mensen overdenkt zijn weg, maar de HERE bestiert zijn gang” (Spreuken 16:9).
Als ik het goed begrijp betekent dat alles: er is geen enkele dag, zelfs geen enkel uur en geen gebeurtenis in mijn leven dat geen deel van Gods plan zou zijn, dat niet een puzzelstukje in je leven zou zijn dat God op soevereine wijze daar juist heeft neergelegd!
We hebben er over het algemeen geen moeite mee om goede dingen aan te nemen en ze aan God toe te schrijven. En Hij is daarin ook inderdaad soeverein, Hij bewerkt ze. Maar ik zou nog verder willen gaan:
3.3. Hij verordent catastrofes en ongelukken!
Natuurgeweld gehoorzaamt enkel en alleen Gods bevel. Hij gebiedt de wind, de bliksem, de regen, de hagel, de golven. Ook dan als ze hun vernietigende en schadelijke werking tentoonspreiden.
In Amos 3:6 stelt de profeet de retorisch vraag die we met “nee” moeten beantwoorden: “Geschiedt er een ramp in een stad, zonder dat de HERE die bewerkt?” Let wel dat hier staat dat God het “bewerkt”.
In Jesaja 45:6b-7 staat: “Ik ben de HERE... die het licht formeer en de duisternis schep, die het heil bewerk en het onheil schep.”
Voor het goede begrip is hier een ding belangrijk: sinds wanneer zijn er catastrofes en rampen en allerlei onheil op deze aarde?
Sinds de zondeval. En wie is er met zonde begonnen? De mens - wij. Maar wat is het onmiddellijke gevolg van de zondeval? Het gevolg is dat God de aarde heeft vervloekt. En tot de dag van vandaag zijn rampen een uitdrukkingsvorm van deze vloek. En daarom komen ze uit Gods hand. We moeten ook begrijpen dat Hij in Zijn geduld nog zeer veel ellende weerhoudt. En dat Hij in alle ellende en door deze noden veel goeds bewerkt. Ze zijn een deel van Gods volmaakte plan met deze wereld, dat Hij soeverein blijft uitvoeren!
3.4 Ziekte en persoonlijk leed komen uit Gods hand!
Als we daarover willen spreken, kunnen we niet om Job heen. Nauwelijks een mens op deze aarde heeft meer persoonlijk leed ervaren dan deze man die God voor 1 van zijn beste mensen hield. (Job 1:1) Hij was rijk en gezegend en een godvruchtig man. Maar op een dg verliest hij achter elkaar zijn runderen, ezelinnen, schapen, kamelen en de daarbij horende knechten. Ook een groot deel van zijn bezit. Maar het wordt nog erger: zijn kinderen waren allemaal bij elkaar in een huis. Dan breekt een storm los, het huis stort in en begraaft hen onder het puin! Maar Job zegt: “De HERE heeft gegeven, de HERE heeft genomen, de naam des HEREN zij geloofd” (Job 1:21). Maar alsof dat nog niet genoeg is, breken er lelijke zweren op Jobs lichaam uit. Van top tot teen. Ze jeuken zo erg dat hij zich met potscherven moet krabben! Ziet een mens aan wie God een welgevallen heeft er zo uit? Daarom raadt zijn vrouw hem aan om God te vervloeken. Maar Job antwoordt: “Zoals een zottin spreekt, spreekt ook gij; zouden wij het goede van God aannemen en het kwade niet?” (Job 2:10) Job had gelijk door zijn ongeluk uit Gods hand aan te nemen. De duivel is in deze situatie alleen maar een handlanger van God. God heeft hem aan de lijn. Hij kan zelfs geen klein stukje verdergaan dan God hem toestaat. God gaat in Zijn soevereiniteit met Job een (zeer heftige)weg. En dat alles om met hem Zijn grote doel te verwezenlijken. En dat zijn niet zijn herkregen gezondheid en bezittingen. Job werd tot een boetedoening geleid, zijn hart werd gebroken voor God. En hij kon zeggen: “Nu heeft mijn oog U aanschouwt!”
3.5 God bouwt zelfs het zondige gedrag van mensen in Zijn soevereine plannen in!
Dat zien we heel duidelijk in een tekst in Genesis. Daar vinden we bij het weerzien van Jozef met zijn broers een paar opmerkelijke uitspraken van Jozef. Hij zegt bijvoorbeeld: “Ik ben uw broeder Jozef, die gij naar Egypte verkocht hebt...!” (Genesis 45:4) Objectief gezien is dat juist. En toch zegt hij een paar verzen verder: “God heeft me voor u uitgezonden.” Om het nog duidelijker te maken in vers 8: “Dus zijt gij het niet, die mij hierheen gezonden hebt, (pardon?) maar God!” Genesis 50:20 “Gij hebt wel kwaad tegen mij gedacht, maar God heeft dat ten goede gedacht.” God had als doel om de broers en de oude vader Jacob en later een heel volk Israëlieten op een overweldigende manier te zegenen.
Hiermee wordt de zonde niet verontschuldigd. God haat zonde en stelt Zich tegenover ieder die zondigt. Het is niet zo dat het kwade dat door mensen veroorzaakt wordt (!) buiten Zijn plannen met de wereld valt. Nee, het is zelfs een onderdeel van Zijn plan, het maakt God niet hulpeloos en Hij is in het hele gebeuren de soevereine Loods zonder Zelf schuldig te worden! Hoe kunnen we dat begrijpen? Dat is niet gemakkelijk, maar er is wel een hulp die ook mij heeft geholpen om het te begrijpen: door tussen 2 soorten van Gods wil te onderscheiden - Zijn geopenbaarde wil en Zijn geheime wil.
Gods geopenbaarde wil komt in Zijn geboden tot uitdrukking. Het zijn de verordeningen van God, die Hij ons geeft en waarmee we ons leven vorm moeten geven. Bovendien is er ook een geheime wil van God. Deze is ons niet bekend. We hebben er geen inzicht in . We kunnen die niet overtreden. De wil waarmee God de hele wereld soeverein bestuurt en waarin alles opgesloten ligt! God kan dus bepaalde dingen ‘niet willen’ in de zin dat Hij ze moreel veroordeelt. Zo veroordeelt Hij het handelen van de broers van Jozef, die Jozef verraden en als slaaf naar Egypte verkocht hebben. En toch ‘wilde’ Hij dat het zo zou gebeuren, omdat Hij daarmee Zijn plannen volvoerde.
4. Wat zijn hiervan de uitwerkingen?
God wil ons niet bij ons doel brengen, maar bij het Zijne. En Hij wil ons ook niet op onze eigen weg leiden, maar op de Zijne. Hij wil ons geluk niet stukmaken. Nee, Hij legt in deze tijd een fundament voor nog groter geluk. Want alle dingen zullen voor Zijn kinderen meewerken ten goede (Romeinen 8:28)
Bewerking van het artikel van Nils Fastenrath uit “de stem” no. 7, juli 2010
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 16:27
|
|
|
|
Ik zoek een stad waarvan ik weet: daar is voor mij een huis van vrede, leven zonder leed, een woning zonder kruis.
Ik zoek een stad, een stad die blijft, omgeven door een muur die hoog en droog de dood verdrijft, het water en het vuur.
Maar deze stad waarnaar ik zoek, waarnaar ik zo verlang, is niet te vinden, hoe ik zoek, al zoek ik levenslang.
Heer, in de stad die komen zal, uw stad, die als een bruid bij U vandaan komt en mij al waar ik naar zoek, ontsluit,
de stad die nu nog boven is, de stad waarin het kruis van Christus hoog te loven is- in die stad kom ik thuis!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 16:30
|
|
|
|
|
Goed artirkel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 16:36
|
|
|
|
Er word inderdaad vaak genoeg gewaarschuwd voor dit soort mensen, ook door CM...hetzij in de privacytips, maar ook wanneer bekend is dat zo iemand actief is op de site stuurt men zo nodig een mail... Zelfs televisieprogramma's hebben er al uit ten treure aandacht aan besteed.
Maar het is ook goed van Braz dat hij er even extra aandacht aan geeft...nu weten we zeker dat we gewaarschuwd zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JEANFRITS816
|
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 16:41
|
|
|
|
|
in de chatbox geld het volgende: christen zijn =ruzie maken. jammer is dat.ik ga abbo niet meer verlengen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 16:51
|
|
|
|
| JEANFRITS816 schreef: | | in de chatbox geld het volgende: christen zijn =ruzie maken. jammer is dat.ik ga abbo niet meer verlengen. |
Of niet meer in de chatbox!!!!!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 16:56
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Hoi,
Frank je schrijft dat ik jouw reaktie verkeerd heb geïnterpreteerd, maar ik zie niet hoe ik het anders kan interpreteren. Ik zal het hieronder proberen duidelijk te maken.
Wat is er mis om jezelf te leren kennen? Ben je misschien bang? Is het werkelijk geneuzel? Moet je echt klakkeloos aannemen wat bepaalde strekkingen (die meestal afscheuringen zijn van het originele) als "wet" verkondigen? Van mij mag het hoor. Ik heb er geen probleem mee. Je mag immers voor jezelf uitmaken of je in een krampachtige geloofsleven wilt functioneren.
Je suggereert hier dat ik in een krampachtig geloofsleven functioneer. Je geeft niet aan waarom je deze uitspraak doet.
Laat je maar overdonderen met een straffende God en hel en vagevuur.
Ik heb het hierover in mijn mail niet gehad. Ik vraag me af waarop je deze conclusie baseert? Het komt op mij over als een vooroordeel: mensen die tegen het gebruik van enneagrammen zijn, laten zich overdonderen met een straffende God en hel en vagevuur.
Als je dan goed nadenkt over die liefde van God voor ons gewone stervelingen en aan de straffen die Hij heeft wanneer we afdwalen zijn we (jullie) ons dan niet aan het tegenspreken?
Wie bedoel jij met jullie??
De Shrift bestaat niet alleen uit het OT...Leer de Bijbel lezen zoals hij geschreven is. Met al zijn boeken.
Op grond waarvan concludeer jij dat ik de bijbel niet lees zoals hij geschreven is? Waaruit maak jij op dat ik niet alle boeken van de bijbel lees?
Leer ook de tijfsgeest te ontdekken én lees ook eens werken die geschreven zijn rond de Schrift. Verdiep je eens in de theologie, de filosofie en de psychologie. Dan pas kan je wat te weten komen.
Hier ga jij ervanuit dat ik dit niet gedaan heb. Misschien heb ik wel meer boeken gelezen dan jij. Misschien heb ik wel meer 'tijdsgeesten' ontdekt dan jij. En ben ik alleen maar op een andere conclusie uitgekomen. Je laatste zin is gewoon arrogant; alsof jij alles weet en ik niets. En allemaal gebaseerd op het feit dat ik het niet met je eens ben.
Indoctrinaties zijn uit den boze. De geschiedenis heeft ons dat toch geleerd? Toch?
Door wie ben ik dan volgens jou geïndoctrineerd?
En nu even terug naar het topic; in 2 Cor.4 staat: Want de God, die gesproken heeft: Licht schijne uit het duister, heeft het doen schijnen in onze harten, om ons te verlichten met de kennis der heerlijkheid Gods in het aangezicht van Christus. Maar wij hebben deze schat in aarden vaten, zodat de kracht, die alles te boven gaat, van God is en niet van ons:
De schat die wij in onze aarden vaten hebben gekregen is de kennis der heerlijkheid Gods. Daarin wil ik mij graag verdiepen. t Is een beetje vreemd als je met zo'n schat je gaat verdiepen in het aarden vat, welk niet meer is dan een tijdelijk omhulsel. Bovendien begrijp ik dat het juist om 'de kracht van God gaat en niet die van ons'. Waarom zou je, als je zo'n schat ontvangen hebt, nog gaan sleutelen aan een tijdelijk onvolmaakt iets waarvan Jezus toch al gezegd heeft dat het (in Hem) moet sterven en opnieuw geboren moet worden?
GrZing! |
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op zondag 15 augustus 2010, 16:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 17:02
|
|
|
|
| JEANFRITS816 schreef: | | in de chatbox geld het volgende: christen zijn =ruzie maken. jammer is dat.ik ga abbo niet meer verlengen. | totdat je weer afkickverschijnselen begint te vertonen zeker?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 17:32
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Dat probleem heb ik nou ook altijd!
Maar ik geloof ze gewoon niet, al hebben ze meestal wel gelijk.  |
Hmm, jij bent gewoon knap ..... (en lief insite) Maar goed dat haal ik niet van een foto, wel van avondje stappen Arnhem
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op zondag 15 augustus 2010, 17:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 17:34
|
|
|
|
Erika en Carien van harte gefeliciteerd!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 17:43
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Erika en Carien van harte gefeliciteerd!!!!!!!
|
zijn die alweeeeeeeer jarig????? vorig jaar toch ook al, zo rond deze tijd????
okee dan, ook namens mij felici
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 17:46
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Hmm, jij bent gewoon knap ..... (en lief insite) Maar goed dat haal ik niet van een foto, wel van avondje stappen Arnhem |
Jij durft!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 17:47
|
|
|
|
Carien, van harte!!! Een fijne dag verder!
Groetjes, Marijan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ILSE006
|
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 17:48
|
|
|
|
|
ik vind uiterlijk wel belangrijk, je moet je ook tot diegene aangetrokken voelen uiteindelijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 17:53
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Hmm, jij bent gewoon knap ..... (en lief insite) Maar goed dat haal ik niet van een foto, wel van avondje stappen Arnhem |
toch maar goed dat IK stapavondjes organiseer he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 17:54
|
|
|
|
Gefeliciteerd jarige jobjes en jetjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 17:56
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | toch maar goed dat IK stapavondjes organiseer he  |
Daar ben IK je heel dankbaar voor Pieter, BBQ is trouwens ook elke keer super .....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JEANFRITS816
|
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 18:01
|
|
|
|
|
ihihihi
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA637
|
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 19:31
|
|
|
|
| RENATA526 schreef: | Aangezien ik intussen weet, dat sprookjes niet bestaan, ga ik maar even tot de orde vd dag; ik vraag gebed voor mijn gehandicapte ouders, mijn moeder ligt op een ziekenhuisbed in de kamer met een gebroken rugwervel en een zenuw die klem zit, ze viel toen ze haar krukken wou pakken verloor ze haar evenwicht en viel mijn vader heeft suikerziekte en als gevolg daarvan, neuropathie dwz dat zijn spieren en zenuwen zijn aangetast. mijn moeder, maakt geen beenmerg meer aan, dus haar twee knieen zijn na een operatie niet hersteld. Mijn pa is ook nog hart patient. Ik ben minder uren gaan werken om hen te verzorgen. het was dus hun idee dat ik op CM een man moest gaan zoeken, ik had eerlijk gezegd gedacht, dat ik een foto aan kon klikken en dat ik deze man dan in een doos met een mooie strik er om heen thuis gestuurd kreeg, zodat er dan misschien toch nog iets leuk was. ondanks alle ellende maar niets is minder waar. Dus bidt aub voor mijn ouders. We hebben een jongen aan de deur gehad van 15 jaar, die ik wil een vrouwtje met ervaring dat lijkt me nou eens fijn tegen mijn pa zei, met een grijns op zijn gezicht, waarop mijn pa begon te schreeuwen dat lijkt mij anders helemaal niet zo fijn. Ja maar meneer, mag ik met haar gaan, ja waarheen dan jongen, waarheen dan toch?! Waarop hij tegen mij zei waar vind je ze kind? Ja maar pa, wat kan ik er nou aan doen dat iedereen gek is? Zoek dan een jongen op een christelijke datingsite, dit kan zo toch niet meer Ik zeg maar niks meer  |
Hallo renate Ik kan je de hand schudden Ben 15 jaar alleen geweest ook door allerlei toestanden En vond dacht ik een goed gelovige man op een datingsite christelijk wel te noemen , niets blijkt minder waar te zijn geweest ben er weer ingetuimeld . Soms weet ik het ook niet meer . ik zal voor je bidden in iedergeval ook voor je ouders ok je hebt het zwaar meid wens je bovenal GODS ZEGEN Ik ben er nu door beproevingen te doorstaan ook de afgelopen tijd mijn mijn hele leven ging aan me voorbij Ik kan je maar een ding zeggen Geef jezelf aan de HEER HIJ is jou bevrijder en zorgt voor uikomst OP zijn tijd Wens je heel veel sterkte GODS zegen
veel liefs anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|