ChristianMatch

Forum

met een groep gaan vasten/bidden !!
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 18:01

CHATULIEM619 schreef:
Zou het niet verstandig zijn het onder leiding van een dominee ofzo te doen? Iemand die wat meer afstand heeft van alles?

Ik zie hier dus helemaal geen noodzaak in, maar ben benieuwd naar de reden van je advies.

Zelf draai ik al jaren in een groeigroep mee bij ons in de gemeente en heb dit ook enkele jaren geleid. Daar is toch ook geen dominee bij? We hebben wel altijd 1x per maand ondersteuningsavonden, maar die zijn vooral informatief bedoeld omtrent het onderwerp.

Maar ik hoor graag van je.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 18:09

Soms hè......heel soms......ben ik wel eens benieuwd wat er nou in de chatroom wel besproken wordt..

Wordt ik wel eens besproken?
Welke mw wordt mij toebedeeld?
Hoeveel kamelen is zij waard?
Zou hij dat wel kunnen betalen?
Zou mw A wel passen? Of toch mw B?
Misschien valt hij wel helemaal niet op vrouwen?

Smiley die vol vragen zit

Maar meestal....eigenlijk altijd interesseert mij die chatroom helemaal niets.
Temeer omdat ik eigenlijk altijd alleen maar veel negatiefs lees op t forum.
En als ik dan wel eens hoor van chat-room bezoekers wat er nou zo leuk aan zou zijn....dan heb ik te meer...zucht...ik ga Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 18:12

ANITA637 schreef:
hallo jonathan

Ik denk weet zeker dat je het niet tegen mijn hebt
maar wens je alle kriebels die je maar krijgen kunt
vlinders die vladeren
gevoel in je buik
hoop voor jou jonathan
dat zij zich voor jou zich ontspruit
Dat jullie mogen ervaren
wat de liefde GOD kan doen ,
even niet bang voor gevaren
maar wachtend op die ene zoen .
blijf bidden en hopen ,
maar vertrouw bovenal op HEM
Ik weet ook dat je luistert
naar zijn stem
Laat maar toe geloof dat het komt uit zijn hand.
Hij wijst jou samen met iemand naar het beloofde land
kan nog wel even doorgaan zo , maar wens je alle goeds
GODS zegen nu voor wat jij voelt .

veel liefs anita

eh....nee gaat niet over jou
fladderen doen ze al hoor die vlinders !
En een zoen ...mmm.....t fladdert daardoor nog veel meer

en.......hoe alles is gelopen.... t lijkt idd wel of Hij er zijn draai aan heeft gegeven.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 18:27

ARIANNE566 schreef:
Hoi Jonathan,

Ik hoop dat je het volhoudt om minder tijd aan je werk te houden. En één tip vanuit eigen ervaring: let op signalen van je lichaam. Mijn lijf heeft een jaar lang allerlei signalen gegeven dat mijn werk en studie te zwaar werd. Variërend van een zwakke weerstand tot migraine en niet meer slapen. Je lichaam waarschuwt je! En Jonathan, niemand is onmisbaar. Ik ben vanaf april niet meer aan het werk en het bedrijf waar ik voor werk, bestaat nog steeds. Was overigens een enorme desilusie Knipoog smiley .

Ik herken heel veel in het stukje over workaholic en ben in april zover gekomen dat de werkverslaving mentaal, emotioneel en fysiek zijn tol geëist heeft. Een burnout op je 25ste. Vond het een hele prestatie in de negatieve betekenis. Alles wat ik wel bereikt heb, kan ik niet meer zien.

Ik ben gevlucht in mijn werk en studie en heel lang heb ik me daar bij prettig gevoeld. Vorig jaar zomer tijdens de vakantie realiseerde ik me dat ik dit niet vol ging houden. Dus met een frisse moed en een plan van aanpak hoe ik het vanaf september vorig jaar anders ging doen. Na 4 weken sloeg de stress al weer toe en verviel ik weer in mijn oude gedrag, omdat me dat "rust" in mijn hoofd gaf.

Het probleem bij mij bleek te bestaan aan uit een dwangmatige persoonlijkheid (moeten, moeten, moeten van jezelf!), grote onzekerheid met perfectionisme (als ik maar genoeg uren werk dan vinden ze me goed en aardig) en te weinig grenzen en controle vanuit mijn werkgever. Mijn baas had werkelijk geen idee hoeveel werk ik had liggen. Lag natuurlijk ook aan mezelf, want ik zei het ook gewoon niet hoeveel het was en dat het teveel was. Ik kan mezelf geen grenzen stellen.

Verandering van gedrag is onder bovenstaande dingen ontzettend moeilijk. Je zit vast in je oude gedrag weet dat het anders moet, maar je hebt werkelijk geen idee hoe, omdat je (on)bewust nog steeds op dezelfde manier denkt. Ik denk dat veel mensen eerst moeten crashen om jezelf ervan te overtuigen dat het echt van levensbelang is om te moeten veranderen. Ik had het nodig.

Vanaf volgende week ga ik een interventietraject in van 3 weken en daarna heb ik nog een jaar lang begeleiding. Met de hulp van allerlei deskundigen gaan ze zorgen dat ik straks mijn leven weer kan oppakken zonder werkverslaving en alles wat daar onder aan ten grondslag lag. Eindelijk heb ik het idee dat ik mijn gedrag kan veranderen en ik een gelukkiger leven kan gaan leiden.

Ik hoop in ieder geval dat jij je draai weer gaat vinden in het werktracee. Zoek naar een balans in je leven. Jijzelf bent veel waardevoller dan het werk op zich.

Zoals je schrijft kom je er vaak pas achter dat je een workaholic bent geworden als het al te ver is.

Van een 10 jr terug herinner ik mij nog wel dat ik s nachts niet kon slapen, allerlei dingen gingen nog door mijn hoofd. dit moet ik nog regelen, dat had ik moeten doen, heb ik dat nou wel of niet gedaan?
En maar malen door je hoofd .....

Wat mij geholpen heeft is een kladblokje naast mijn bed. dingen die mij te binnen schoot schreef ik op, draaide me om en ik sliep.

Perfectionisme is denk ik een grote oorzaak van het niet los kunnen laten, het aldoor maar in twijfel trekken of t wel goed gaat en is gegaan.

Toen een interim directeur een 7 jr geleden mij opeens bedrijfsleider van de service dienst maakte, iets wat ik eigenlijk niet wilde, maar ik had geen keus, gingen er knoppen om. en bij mij is het dan zo, dat als er een paar zijn omgegaan er geen weg meer terug is. Desinteresse slaat dan toe, opgefokt rond gaan lopen, met lood in je schoenen naar je werk toe.
10 maanden hield ik het vol.....en toen was ik weg, na het zoveelste conflikt met die interim-man was het genoeg.

Na 1,5 jr, belde de nieuwe directeur mij op, hij was de oude verkoopleider, kende mij goed, of ik terug wilde komen. Dat heb ik toen gedaan. Nu werk ik alweer 5jr in mijn oude funktie. En ik heb t heel goed naar mijn zin.
In de tijd dat ik ergens anders werkte heb ik geleerd anders om te gaan met mijn perfectionisme, natuurlijk ben ik dat nog steeds, maar ik neem mijn werk niet meer mee naar huis.
Als ik de deur achter mij dichttrek, soms wel eens om 5uur....een hele prestatie is dat soms....op tijd naar huis gaan...dan laat ik mijn werk daar ook achter. Mijn privé is mijn privé leven.

Morgen ga ik weer werken, maar vanavond is mijn avond
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 18:27

PIETER649 schreef:
ah, dus jij hebt ook een moeder-zus-kennis-buurvrouw die jouw boeltje bijhoud?
idd dan vrijwilligerswerk Knipoog smiley

Nee , juist niet , ik doe het altijd alleen.
Maar moet het wel 's avonds na werktijd doen, onbetaald dus vrijwillegerswerk. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 18:29

JONATHAN890 schreef:
Soms hè......heel soms......ben ik wel eens benieuwd wat er nou in de chatroom wel besproken wordt..

En als ik dan wel eens hoor van chat-room bezoekers wat er nou zo leuk aan zou zijn....dan heb ik te meer...zucht...ik ga Slapende smiley

Zoals vaker in het leven gebeurt, worden de negatieve kanten van iets - in de geval de chatroom - uitvergroot. Daar wordt dan een topic over geopend. Daardoor lijkt het, alsof het in de chatroom nooit gezellig is. Maar dat is niet waar, er zijn ook vele momenten dat het daar wel gezellig is. Ik denk sowieso dat iedereen het verschillend beleeft. Dus even relativeren, lijkt mij! En als je echt moeite hebt met de chatroom, kom er dan gewoon niet.

Degenen die er nooit komen, zouden dus ook zomaar iets kunnen missen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 18:30

JONATHAN890 schreef:

He bah,je geloofd de roddels dus Jonathan,valt me van je tegen.
De chatbox biedt andere dingen dan het forum,je vindt er altijd een luisterend oor als je het nodig hebt.De mensen verwachten er 's avonds om 10 uur nog uitgebreide discussies terwijl de chat dan uit zn voegen barst......terwijl soms 's morgens om half 10 de gesprekken veel serieuzer zijn.En ja,er zijn mensen die er vele uren van de dag doorbrengen,daar hoeven wij niet laatdunkend over te doen,daar is vast een reden voor.
Voor sommige mensen is het heel fijn te weten dat er iemand aan ze denkt zonder dat ze meepraten,vergeet ook de mensen niet die overdag niemand spreken en de mensen die ook wel eens "weltrusten,slaap lekker" willen horen........

De chatbox heeft een sociale functie,wie zich in dat sociale circuit niet prettig voelt kan zich op het forum in de diepere zaken des levens storten zoals de picknick,alle off topic onderwerpen,de bbq,etc Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 18:31

Hm....Stierenvechten toch al niet mijn ding.... Boze smiley

Maar vanmorgen op t nieuws, heb ik met verbazing zitten kijken naar mensenvechten

Die stier dacht.....wat, zitten ze mij op te fokken....zal eens laten zien hoe opgefokt ik ben. Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

http://www.nuvideo.nl/opmerkelijk/40311/woeste-stier-rent-in-op-publiek.html
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 18:32

MARIJAN072 schreef:
Zoals vaker in het leven gebeurt, worden de negatieve kanten van iets - in de geval de chatroom - uitvergroot. Daar wordt dan een topic over geopend. Daardoor lijkt het, alsof het in de chatroom nooit gezellig is. Maar dat is niet waar, er zijn ook vele momenten dat het daar wel gezellig is. Ik denk sowieso dat iedereen het verschillend beleeft. Dus even relativeren, lijkt mij! En als je echt moeite hebt met de chatroom, kom er dan gewoon niet.

Degenen die er nooit komen, zouden dus ook zomaar iets kunnen missen. Knipoog smiley

Moet ik dit zien als een uitnodiging, om zo snel mogelijk de chatroom te bezoeken? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 18:33

VISSER278 schreef:
Nee , juist niet , ik doe het altijd alleen.
Maar moet het wel 's avonds na werktijd doen, onbetaald dus vrijwillegerswerk. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Het doen van mijn huishouden is ook onbetaald, maar of ik het nu echt vrijwillig doe? Twijfelende smiley 't Is voor mij meer noodzaak hoor. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KABEE354

Bijzondere link leg je wel Behappy... Knipoog smiley

- of in iedere relatie tref je zo'n persoon aan als jij beschrijft.
- of door een beroerde relatie krijg je zulke verschijnselen.
- of -zelfs- je hebt meer kans op een betere relatie met iemand met dergelijke verschijnselen.

?
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

LEANNE226 schreef:
He bah,je geloofd de roddels dus Jonathan,valt me van je tegen.
De chatbox biedt andere dingen dan het forum,je vindt er altijd een luisterend oor als je het nodig hebt.De mensen verwachten er 's avonds om 10 uur nog uitgebreide discussies terwijl de chat dan uit zn voegen barst......terwijl soms 's morgens om half 10 de gesprekken veel serieuzer zijn.En ja,er zijn mensen die er vele uren van de dag doorbrengen,daar hoeven wij niet laatdunkend over te doen,daar is vast een reden voor.
Voor sommige mensen is het heel fijn te weten dat er iemand aan ze denkt zonder dat ze meepraten,vergeet ook de mensen niet die overdag niemand spreken en de mensen die ook wel eens "weltrusten,slaap lekker" willen horen........

De chatbox heeft een sociale functie,wie zich in dat sociale circuit niet prettig voelt kan zich op het forum in de diepere zaken des levens storten zoals de picknick,alle off topic onderwerpen,de bbq,etc Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

ik snap dat zeker wat jij hier schrijft....ik geef ook alleen maar mijn eigen mening, waarom t voor mij niet iets is wat mij boeit.
T Verbaast mij alleen maar dat er vaak berichten op t forum staan, dat er weer iets minder leuks is voorgevallen.
Jammer dat dat gebeurt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 18:35

VISSER278 schreef:
Moet ik dit zien als een uitnodiging, om zo snel mogelijk de chatroom te bezoeken? Clown smiley

Mij zul je er niet zo heel vaak vinden hoor, maar er zijn genoeg leukere mensen daar! Knipoog smiley

Volgens mij is iedereen hartelijke welkom daar!
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 18:37

MARIJAN072 schreef:
Het doen van mijn huishouden is ook onbetaald, maar of ik het nu echt vrijwillig doe? Twijfelende smiley 't Is voor mij meer noodzaak hoor. Knipoog smiley

Ja, voor mij ook . Maar of ik het ieder keer met veel plezier doe, ? Ben altijd blij als het weer klaar is.
Naar boven

Auteur Bericht
JOS689

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 19:06

ik heb vandaag lekker gewerkt en het zit er nu op zodat ik andere leuke dingen kan gaan doen.
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 19:48

CHATULIEM619 schreef:
Als iets mijn mening is, zeg ik altijd ik vind of iets in de strekking. Daar let ik altijd heel goed op.

daarbij blijkt dus wel dat jij denkt dat jouw mening altijd de juiste is aangezien je bijna nooit in ik vind spreekt maar bijna altijd in is
en dat chatuliem is nu juist waaraan mensen op cm zich zo storen in jouw manier van praten
maar goed eigenlijk is dit weer verspeelde energie aangezien je het toch waarschijnlijk naar mijn bescheiden mening weer als onzin zal afdoen
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 19:53

LEANNE226 schreef:
In het kort voor jou Happy:
Alle mannen die zeggen een lieve vrouw te zoeken liegen!
Ze willen op hun knieen door het stof,ze willen smeken,met geld smijten en afgewezen worden........om vervolgens met een heks op de bank te eindigen......

Eg woar,je zou dr een boek over kunnen schrijven Clown smiley

Vrouwen zijn véél veelzijdiger dan dat! Clown smiley

http://www.youtube.com/watch?v=BHrFEnL9CfM&feature=related

GrZinggg

Laatst aangepast door
ZINGA672
op donderdag 19 augustus 2010, 19:54
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 20:11

BEHAPPY332 schreef:
ook ná de dood,
LEEFDEN ZIJ NOG LANG EN GELUKKIG

Toepasselijk Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MOTORMUIS997

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 20:14

Wokkerdewokkerdewok * , heb jij ook zo'n zin om zaterdag te gaan wokken in Utrecht met al die leuke CM-ers? Lachende smiley

* variant op plopperdeplopperdeplop Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 20:23

ERIKA129 schreef:
[color=FF0000]En dan de laatste mededelingen.
Meenemen:
Een stralend humeur Coole smiley met zonnebril
Humor verijst Lachende smiley met blinkend witte tanden
Drinken waar je zin in hebt
Bij de BBQ zitten sauzen, salades en stokbrood wil je er nog wat anders bij dan dat ook meenemen. Kwijlende smiley
Sommigen nemen een stoel mee maar ik heb er ook een aantal van de buurvrouw dus dat komt goed.

Lieve mensen tot morgen.

Nou Erika, wat betreft het weer heb je het heel goed gepland zeg! Had je een vooruitziende blik ofzo? Knipoog smiley Leuk voor jullie!

'k Wens jullie allemaal een lekkere en vooral ook gezellige bbq toe! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 20:25

ERIK390 schreef:
dus ik ben niet het enige hoploos geval maar moet grace toch maar tot uitleg komen Clown smiley

misschien beginnen met mijn profiel te doorspitten erik , Lachende smiley met blinkend witte tanden
dan kom je al heel wat aan de weet Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 20:29

GRACE585 schreef:
misschien beginnen met mijn profiel te doorspitten erik , Lachende smiley met blinkend witte tanden
dan kom je al heel wat aan de weet Knipoog smiley

Dat is Barbiegedrag Grace............blz 9 Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 20:41

JONATHAN890 schreef:
Hm....Stierenvechten toch al niet mijn ding.... Boze smiley

Maar vanmorgen op t nieuws, heb ik met verbazing zitten kijken naar mensenvechten

Die stier dacht.....wat, zitten ze mij op te fokken....zal eens laten zien hoe opgefokt ik ben. Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

http://www.nuvideo.nl/opmerkelijk/40311/woeste-stier-rent-in-op-publiek.html

Net gezien op het journaal, vond het knap van die stier om in de tribunes te klimmen.
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 20:44

CROSSROAD317 schreef:
Ik dacht dat je die afgelopen week in Sneek had ontmoet Smiley die vol vragen zit

Dacht ik ook cross maar neej is het niet geworden.
Had mijn 06 gegeven en diegene reageert niet.
Dus mijn antwoord is als iemand niet belt dan is het een afgelopen zaak.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 20:48

MARIO216 schreef:
Net gezien op het journaal, vond het knap van die stier om in de tribunes te klimmen.

te klimmen..???? Dat beest neemt de perfecte sprong...eerst op t randje van het eerste hek, en in een vloeiende beweging springt hij door.....
ok....hij weegt maar >1ton en redt de tribune niet helemaal, maar hij haalt het met klimmen weer wel.
Tja...en dan......pfff heftig hoor.
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 20:52

WILLEMIJN232 schreef:
Dat is Barbiegedrag Grace............blz 9 Knipoog smiley

oeps Smiley met dichtgeplakte mond Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 21:04

Verwijdert door mezelf !!!

Heeft toch geen nut om hier een verhaal te plaatsen.
Niemand reageert dus ik blijf lekker alleen. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
ANITA324
op vrijdag 20 augustus 2010, 16:09
Naar boven

Auteur Bericht
KATJA065

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 21:17

Graag gebed voor mijn buren waar ik meeste kontakt mee hebt.
Dat zijn Ellen, Theo, Pieter, Isabelle en Ron.

Groeten van Katja. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIK390

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 21:24

GRACE585 schreef:
oeps Smiley met dichtgeplakte mond Clown smiley
ook dat is hopeloos voor een hopeloos geval Clown smiley dus laat ik het woord aan jou
Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 21:29

ERIK390 schreef:
ook dat is hopeloos voor een hopeloos geval Clown smiley dus laat ik het woord aan jou
Lachende smiley

Sorry, maar ik kan het niet meer volgen..
Mijn IQ kan dit niet aan.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Gebed
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 ... 6194 Volgende
Pagina 1098 van 6194