| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 07:52
|
|
|
|
| BEHAPPY332 schreef: | De vraag is, begraven of cremeren. Dan komt de forumtekst via via bij het onderwerp Duitsland.
als het gaat om begraven, of cremeren in combinatie met Duitsland, dan moet ik toch altijd denken aan WO II.
én aan de gaskamers, met crematie. én de massa graven van oorlogs soldaten, met begraven.
Echter, wij Nederlanders mogen hierover niet of nauwelijks verwijten maken. Na WO II ging Nederland óók naar Nederlands Indië.
Verder dient Nederland goede handelsrelaties te onderhouden met Duitsland. Het onderwerp is dus te gevoelig, om openlijk te behandelen.
Gelukkig, herdenken we nog, op 4 en 5 mei. Echter, wat is de kwaliteit van die herdenking? Op 6 mei viel destijds al weer een politiek slachtoffer, Fortuin.
Wat wil een mens dan? Begraven of cremeren?
Of een mens in de hemel komt, is mijns inziens niet afhankelijk van de vraagt of men eindigt in de gaskamer, of op het oorlogs massa kerkhof.
Beide zijn in hun einde even gruwelijk. Wel roepen beide locaties nadrukkelijk op, om een zinvol leven te leiden voor die tijd.
Praktisch, is een crematie goedkoper dan een begrafenis. Al zou men het extra 'bespaarde' geld aan de armen geven, dan kan een crematie dus on-bijbels lijken, maar men kan dan toch doen wat de Bijbel in de kern vraagt:
Naastenliefde.
dat is liefde, met in de kern, de kiem van nieuw leven en opstanding zo is de dood toch het begin van het nieuwe leven, eens... |
Maar over het verlies bij de wk voetbal 1974 ben je al wel een beetje heen, hoop ik? Want toen was jij al WEL geboren namelijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 08:02
|
|
|
|
foutje...sorry
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 26 augustus 2010, 08:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 08:05
|
|
|
|
Graag gebed voor mijzelf.
Heb disscociatie, ptss en regelmatig migraine. zie eventueel google.
Nou heb ik werk voor halve dagen, en een relatie die ver weg woont.
En nou wil ik dingen combineren. Ik wou dusz graag gebed voor mij, dat dat lukt. Ik móet namelijk erg uitkijken van de arts omdat vaak mijn bloedruk veels te hoog is. Onderdruk was regelmatig boven de 130. ja, echt waar, ik verwar dit niét met de bovendruk..... En dat is al ruim 2 jaar zo, dat mijn bloedruk regelmatig zó hoog is. De arts zei ook dat dat door stress komt...Hij heeft namelijk mijn bloed op alles onderzocht waar de hoge bloedruk ook door zou kunnen komen. En alle resutaten van de bloedonderzoeken waren goed...
Alvast bedankt! Zeker omdat ik geloof in de kracht van het gebed..
Fijne Dag!
Shanita
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 26 augustus 2010, 08:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 08:24
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Marianne,
Dus wil ik er dan maar heel bescheiden aan toevoegen dat wij... 338 en Herman040, ook een CM setje zijn!
Gefeliciteerd, Marianne en Herman. Het gaat wel heel erg snel he, in dit tempo hier....
Een bloemetje voor jullie,  |
Dank jullie wel voor al die leuke reacties... Misschien zit er inderdaad wat in de lucht,...ben benieuwd wie de volgende is...... De bloemen zijn prachtig Shanita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 08:30
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Jullie ook van harte Herman en Marianne!
Gr. van een half cm-setje......geen vermelding dus  |
tja Le......jij moet ook altijd wat bijzonders... Je zou natuurlijk tegen hem kunnen zeggen hoe leuk CM is! Lid worden kan hij altijd hoor.............iedereen is benieuwd naar jou Drent!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 08:32
|
|
|
|
Begraven is, naar mijn begrip, Bijbels: "Stof zijt gij en tot stof zult u wederkeren". Daarnaast is mijn vraag: hoe kan ik als dode uit het graf opstaan wanneer Jezus terugkomt en er is geen graf?
Maar nog afgezien dat begraven Bijbels is, naar mijn mening, vind ik het ook het meest natuurlijke. Mens en dier is van nature bang voor vuur en dan zou ik na mijn dood het vuur ingaan? Brrrr..
Ook voor dieren geldt dit, daarom heb ik mijn hondje ook begraven. (mijn hondje Mickey, die op de foto in mijn profiel staat, is in maart j.l. overleden).
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 09:00
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Begraven is, naar mijn begrip, Bijbels: "Stof zijt gij en tot stof zult u wederkeren". Daarnaast is mijn vraag: hoe kan ik als dode uit het graf opstaan wanneer Jezus terugkomt en er is geen graf?
Maar nog afgezien dat begraven Bijbels is, naar mijn mening, vind ik het ook het meest natuurlijke. Mens en dier is van nature bang voor vuur en dan zou ik na mijn dood het vuur ingaan? Brrrr..
Ook voor dieren geldt dit, daarom heb ik mijn hondje ook begraven. (mijn hondje Mickey, die op de foto in mijn profiel staat, is in maart j.l. overleden). |
Hoi Josina,
Je praat me nu wel even een schuldgevoel aan, ik heb nl onze hond wel laten cremeren, dat vond ik nu wel zo netjes........ Of drijf je nu een beetje over????
Willemijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 09:31
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Begraven is, naar mijn begrip, Bijbels: "Stof zijt gij en tot stof zult u wederkeren". Daarnaast is mijn vraag: hoe kan ik als dode uit het graf opstaan wanneer Jezus terugkomt en er is geen graf?
|
Het duurt honderden jaren voor een lichaam stof is geworden,zo lang lig je er niet,na een crematie is dat direkt een feit(sorry,even heel nuchter ) Opstaan uit het graf kun je onmogelijk letterlijk nemen,we weten allemaal wat er na de dood met een lichaam gebeurd,of geloof je dat de ziel alleen uit een graf op kan staan?Ik ben er benieuwd naar hoe jij(jullie)dat zien........de opstanding der doden,een tot leven komen van de oude lichamen?Dat lichaam is niet voor niets gestorven,het was ziek of oud,op.......soms niet compleet meer......
Mijn mening:voor God is je lichaam niet meer dan een werktuig,een onderkomen voor je ziel.Het is voor Hem een makkie ons een nieuw "lichaam" te geven bij de wederopstanding
(voor mij is een dier niet meer dan een......dier maar ik kan me voorstellen dat je zo erg aan je hond gehecht was dat je hem wilde laten cremeren)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 09:57
|
|
|
|
Ook voor dieren geldt dit, daarom heb ik mijn hondje ook begraven. (mijn hondje Mickey, die op de foto in mijn profiel staat, is in maart j.l. overleden). |
Hoeveel mensen hebben een zeemans graf? Hoeveel mensen zijn er niet omgekomen in de concentratie kampen, die geen graf hebben?
Uit praktisch oogpunt heb ik mijn hond laten cremeren.
Ik zelf heb niet direct een mening omtrent begravenis/crematie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 10:11
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | tja Le......jij moet ook altijd wat bijzonders... Je zou natuurlijk tegen hem kunnen zeggen hoe leuk CM is! Lid worden kan hij altijd hoor.............iedereen is benieuwd naar jou Drent!!  |
ja joh die drent moet wel heel bijzonder zijn want ja wees eerlijk leanne is nu eenmaal ehh nou ja een bijzonder geval
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 10:26
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Hoi Josina,
Je praat me nu wel even een schuldgevoel aan, ik heb nl onze hond wel laten cremeren, dat vond ik nu wel zo netjes........ Of drijf je nu een beetje over????
Willemijn |
Ik probeer niemand een schuldgevoel aan te praten hoor! DIt is alleen maar hoe ik het zie en voel. En ja..misschien drijf ik een beetje over maar dat doet mijn gevoel soms met mij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 10:51
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Het duurt honderden jaren voor een lichaam stof is geworden,zo lang lig je er niet,na een crematie is dat direkt een feit(sorry,even heel nuchter ) Opstaan uit het graf kun je onmogelijk letterlijk nemen,we weten allemaal wat er na de dood met een lichaam gebeurd,of geloof je dat de ziel alleen uit een graf op kan staan?Ik ben er benieuwd naar hoe jij(jullie)dat zien........de opstanding der doden,een tot leven komen van de oude lichamen?Dat lichaam is niet voor niets gestorven,het was ziek of oud,op.......soms niet compleet meer......
Mijn mening:voor God is je lichaam niet meer dan een werktuig,een onderkomen voor je ziel.Het is voor Hem een makkie ons een nieuw "lichaam" te geven bij de wederopstanding
(voor mij is een dier niet meer dan een......dier maar ik kan me voorstellen dat je zo erg aan je hond gehecht was dat je hem wilde laten cremeren) |
Het is waar dat het voor God een makkie is om ons een nieuw lichaam te geven en die belofte heeft Hij ook aan ons gedaan. Ik vind dat ook erg fijn om te weten. Het is een grandioze belofte!
En ik was idd erg gehecht aan Mickey, heb hem bijna 16 jr bij mogen hebben en ben eigenlijk altijd alleen met hem geweest. Uiteindelijk had hij heel veel intensieve zorg nodig, dus veel tijd, zorg en aandacht. En na zoveel jaar is die band erg hecht. Ik wil hem niet vergelijken met een kind (het is tenslotte idd "maar" een dier), maar zo voelde het voor mij wel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 10:55
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Hoeveel mensen hebben een zeemans graf? Hoeveel mensen zijn er niet omgekomen in de concentratie kampen, die geen graf hebben?
Uit praktisch oogpunt heb ik mijn hond laten cremeren.
Ik zelf heb niet direct een mening omtrent begravenis/crematie. |
Dat is waar, er zijn genoeg mensen die geen keus hadden en ik geloof ook dat God die mensen net zo lief heeft. Het was van mijn kant ook meer een vraag dan een stellige bewering.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 11:01
|
|
|
|
| BEHAPPY332 schreef: | De dames Adriane en Motormuis, die meegingen met wokken zijn super gezellig. Ook Lepeltjes, Mario en onze... ik weet zijn echte naam... zijn allemaal super gezellig. Verder kennen mensen elkaar soms al via het forum, twee nieuwe stelletjes gaan ook mee. Dus, eh, het werkt.
Dus, voel je vrij! Of beter, maak gerust tijd vrij! |
Dank je wel. Ik voel mij vrij om mee te gaan, weet alleen niet of mijn werkgever dit ook zo voelt
Ze zijn al wel bezig met het rooster van oktober, dus kan ik geen vrij meer vragen. Afhankelijk of ik moet werken, welke dienst ik heb en met wie ik moet werken is er nog evt de mogelijkheid om te ruilen.
Mijn werk brengt met zich mee dat ik niet altijd de mogelijkheid heb om aan alles mee te kunnen doen. Niet altijd even leuk, maar ik heb het er graag voor over. Mijn "jongens" hebben die keuze helaas niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 11:01
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Hoi Josina, Welkom op CM en op het forum! Het zou zeker leuk zijn als je mee kon gaan wokken!
Groetjes Carin |
Dank je wel!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE309
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 11:38
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Nee, Behappy...dat is niet bepaald een teken dat iemand betrouwbaar is  |
Hoezo niet???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE309
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 11:41
|
|
|
|
vanmorgen om 6.15 u toen ik mijn hondje uit moest laten in de stromende regen en zij maar bleef zoeken naar het droogste plekje. we werden drijfnat en zoveel tijd had ik niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE309
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 11:45
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | ik ben nog maar 43 hoor, kom nog niet in aanmerking voor thuishulp  | Dat heeft natuurlijk niks met je leeftijd te maken, maar met of je nog in staat bent zelf geheel of gedeeltelijk je huishouden te doen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 11:48
|
|
|
|
| ZIVAATJE309 schreef: | Hoezo niet???  |
Omdat juist via de media de boel enorm goed in de maling genomen kan worden! Ik denk nu aan een bepaalde Amerikaanse tv-dominee (ben even zen naam kwijt) die een aantal jaar geleden enorm populair was maar verschrikkelijk door de mand is gevallen...
Om op tv te kunnen komen hoef je enkel zendtijd te "kopen"...dat zegt niets over de betrouwbaarheid van een persoon of instelling.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 11:49
|
|
|
|
Ik moet nog zoveel doen...zoveel regelen...maar heb er dus een geen puf voor, dat besefte ik vanmorgen toen ik wakker werd. Nou..dan maar even niet!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 11:49
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | ik ben nog maar 43 hoor, kom nog niet in aanmerking voor thuishulp  |
Ik ben 28 en ik heb thuishulp! Of beter gezegd huishoudelijk hulp... Ze kijken namelijk niet naar je leeftijd, maar naar gezondheid en mate van zelfredzaamheid... Natuurlijk is een chronisch tekort aan tijd geen goede reden!
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op donderdag 26 augustus 2010, 11:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 11:52
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | er zijn veel vriendschappen ontstaan door de chatbox. Ik zie niet in waarom we niet met zn allen in de box kunnen zitten de ene keer is het serieus de andere keer de slappe lach. mogen we? Als ik met iemand serieus wil praten ga ik prive met di persoon werkt echt goed hoor, is een aanrader  |
Omdat jij het er toevallig heel gezellig vind hoeft toch niet iedereen dat te vinden???????  Is het trouwens niet wat voor jullie de nieuwe chatbox? Kunnen andere mensen in de gewone chatbox met elkaar praten.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op donderdag 26 augustus 2010, 12:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 12:04
|
|
|
|
| ZIVAATJE309 schreef: | | Dat heeft natuurlijk niks met je leeftijd te maken, maar met of je nog in staat bent zelf geheel of gedeeltelijk je huishouden te doen |
Als er liefhebbers zijn: Altijd welkom.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 12:09
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | Ik moet nog zoveel doen...zoveel regelen...maar heb er dus een geen puf voor, dat besefte ik vanmorgen toen ik wakker werd. Nou..dan maar even niet! |
Tip: eet eerst een paar bolussen , 3 bakken koffie, krantje lezen, een peuk erbij, daarna nog een bolus en je hebt gelijk een energie van heb ik jou daar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 12:13
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Omdat juist via de media de boel enorm goed in de maling genomen kan worden! Ik denk nu aan een bepaalde Amerikaanse tv-dominee (ben even zen naam kwijt) die een aantal jaar geleden enorm populair was maar verschrikkelijk door de mand is gevallen...
Om op tv te kunnen komen hoef je enkel zendtijd te "kopen"...dat zegt niets over de betrouwbaarheid van een persoon of instelling. |
Daarom wil behappy graag een keer in het programma opsporing verzocht, wegmisbruikers. Allemaal gratis zendtijd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 12:28
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Tip: eet eerst een paar bolussen , 3 bakken koffie, krantje lezen, een peuk erbij, daarna nog een bolus en je hebt gelijk een energie van heb ik jou daar. |
En vervolgens minstens 8 uur aansluitend huishoudelijke klusjes nodig om ze er weer af te trainen! Perfécte oplossing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 12:29
|
|
|
|
Ik heb een nog in goede staat verkerende Graco wandelwagen staan.. zit alleen geen regenhoes en slaapzak meer bij maar daar kun je in principe een standaard model voor gebruiken?
Kan ik iemand er een plezier mee doen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 12:34
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Tip: eet eerst een paar bolussen , 3 bakken koffie, krantje lezen, een peuk erbij, daarna nog een bolus en je hebt gelijk een energie van heb ik jou daar. |
het idee alleen al..bolussen!! toch maar de foon gepakt en overheidsinstanties gebeld...uurtje later was ik weer iets wijzer
nu aan de strijk!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 12:34
|
|
|
|
| ZIVAATJE309 schreef: | vanmorgen om 6.15 u toen ik mijn hondje uit moest laten in de stromende regen en zij maar bleef zoeken naar het droogste plekje. we werden drijfnat en zoveel tijd had ik niet |
Hier zo rond de klok van 9 uur, 2 drijfnatte figuren, en mijn jas is nog niet droog.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 12:35
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Ik ben 28 en ik heb thuishulp! Of beter gezegd huishoudelijk hulp... Ze kijken namelijk niet naar je leeftijd, maar naar gezondheid en mate van zelfredzaamheid... Natuurlijk is een chronisch tekort aan tijd geen goede reden!  |
Ik ben 30 en heb er ook 1
|
|
| Naar boven |
|
|