ChristianMatch

Forum

Hoe zullen we de Bijbel lezen....?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 13:10

Ik heb het grootste plan opgevat om de hele bijbel te lezen en ben begonnen bij Genesis, oké in 2 weken maar tot hoofdstuk 6 gekomen, er moet nog wel enige discipline bijkomen dus!
Misschien wil je meedoen en ook starten in Genesis, heb je vragen kunnen we er samen naar gaan kijken!
Zijn er meer mensen die dit willen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATJA065

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 13:12

Een van de angsten die de frustratie voor vele jonge en ook oudere mensen nog verergert, is de vrees alleen te blijven. Een vriendin van mij zei het zo:"Ik ben nu eenmaal niet het soort meisje dat carriëre gaat maken.
Ik ben het soort dat trouwt.
Als ik het gevoel had dat God me vroeg de rest van mijn leven alleen te blijven, zou ik gek worden of zoiets. Ik zou er gewoon niet tegen kunnen."
In het huidige klimaat, waarin een wereldwijd tekort aan christelijke mannen lijkt te bestaan, koesteren vele, vele meisjes zulke angsten en reacties. Ze worden van binnen aangevreten terwijl ze door ervaring proberen te leren dat bepaalde waarheden geldig zijn: dat seksueel verlangen ons niet hoeft te beheersen, maar dat we erboven uit kunnen stijgen en het verlangen kunnen beheersen; dat de tederheid en spanning van lichamelijke contact en verandwoordelijke, werkelijk liefdevolle relaties tot een eenheid moeten worden gesmeed.
Deze angst kan ons nog altijd in een ijzeren greep houden terwijl we via een uiteenlopende reeks tot rijpheid komende vriendschappen leren wat het betekent ons verborgen ik te laten zien, te geven, open te zijn, onszelf mee te maken als overvloeiende, liefhebbende mensen.
En dit maakt de leertijd van intimiteit natuurlijk dubbel zo zwaar.
Wat die tijd nog zwaarder maakt, is dat de hunkering naar intimiteit voor het eerst op de deur van ons leven klopt in een periode van grote onzekerheid en snelle en duidelijke merkbare veranderingen: wanneer veranderingen in de hormoonhuishouding de aanleiding vormen tot het begin van de menstruatie bij meisjes en onverwachte zaaduitstortingen bij jongens; wanneer lichamelijke veranderingen tot gevolg hebben dat bij meisjes de borsten zich beginnen te vormen en dat bij jongens de baardgroei op gang komt en de geslachtsorganen zich gaan ontwikkelen; wanneer emotionele veranderingen zowel jongens en meisjes heftige stemmingsschommelingen doen ondergaan en ze te maken krijgen met het kennelijke onvermogen deze krachtige stemmingen te beheersen en met het stadium van de tot een obsessie wordende hevige verliefdheid voor iemand van hetzelfde geslacht of voor iemand van het andere geslacht.
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 13:13

KATJA065 schreef:
Volgende keer ben ik aan de beurt? Knipoog smiley

Ik ben aan het denken wat we gaan doen.

Gods zegen toegewenst.

Katja. Clown smiley Lachende smiley Coole smiley met zonnebril

Wow, dit gaat wel heel gemakkelijk, welkom op het forum Katja....je bent een droom voor elke actieve forummer,jezelf aanbieden om iets te organiseren, Jippie!! Lachende smiley
Mensen, houd deze dame in ere hè!!
Naar boven

Auteur Bericht
KATJA065

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 13:14

CARIN303 schreef:
Wow, dit gaat wel heel gemakkelijk, welkom op het forum Katja....je bent een droom voor elke actieve forummer,jezelf aanbieden om iets te organiseren, Jippie!! Lachende smiley
Mensen, houd deze dame in ere hè!!

bedankt voor de bemoediging.

Katja.
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA637

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 13:16

[quote=LOES550]

hallo loes

misschien dom om zo te zeggen maar kind je hebt honger
en de VADER biedt jou aan om te komen drinken
Neem daarvan en geloofd dan zal alles je ten deel vallen ,
ook ik zit in een periode van vertwijfeling , Maar GOD blijft de zelfde
ook als wij het even niet kunnen ja en dan achterom kijken en HEM danken wat hIJ voor ons heeft gedaan ,
Dat is genade van onze VADER
eeuwige trouw ook al zien we dat soms niet .
Ik bid jou toe dat de VADER je hand je voet zo leidt ,
je zult niet wankelen HIJ brengt jou weer terug telkens weer opnieuw
ja ik weet het voelt anders maar trust de LORD

lieve groet van mij anita GODS zegen in je leven .
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 13:20

Lieve Eva,

Bedankt voor elke keer dat je mij of anderen bemoedigt met prachtige teksten of liederen!
Je bent een warme , intelligente en zeer gelovige vrouw met haar hart op de juiste plaats!
Ik vind het fijn virtueel kennis met je te maken op deze manier!

Lieve groet,
Carin
Naar boven

Auteur Bericht
KATJA065

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 13:23

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op woensdag 6 oktober 2010, 10:25
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 13:27

De Bijbel lezen vraagt inderdaad een zekere discipline. Als je je voorneemt om elke dag een paar hoofdstukken te lezen ben je langer dan een jaar bezig. Wil je de Bijbel lezen om het te lezen dan kan dat best. Soms is het ook goed om eens te praten over bepaalde stukken die je gelezen hebt. Bijvoorbeeld: bespreek eens een Psalm of een hoofdstuk uit een bepaald boek. Er zijn ook protestanse Bijbels die boeken weglaten. Lees deze ontbrekende boeken ook eens in bijvoorbeeld een katholieke Bijbel. Leg eens verschillende vertalingen naast elkaar. Wat ook belangrijk is wanneer je de Bijbel leest is eens lezen rond de Bijbel. Een verklaring van een parabel of een Psalm of...gelijk wat. Het is dus maar hoe je het wilt aanpakken.

Ik vind het spijtig dat hier in het dorp of omgeving geen groepje bestaat die regelmatig bijbelstudie doet. Het is altijd wel interessant te horen welk de meningen of gewaarwordingen zijn van de andere mensen.

Frank
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA637

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 13:29

CARIN303 schreef:
Ik heb het grootste plan opgevat om de hele bijbel te lezen en ben begonnen bij Genesis, oké in 2 weken maar tot hoofdstuk 6 gekomen, er moet nog wel enige discipline bijkomen dus!
Misschien wil je meedoen en ook starten in Genesis, heb je vragen kunnen we er samen naar gaan kijken!

hallo ik ben ook begonnen in Genisis
vind het nu al heftig hoor heb nooit de bijbel zo gezien en gelezen
maar vind het een uitdaging om mee door te gaan
wel confronterend
las gisteren over lot en zijn dochters
gaat bij mij het belletje rinkelen wij hebben veel verdriet maar wat zullen er in de hemel veel tranen vloeien
Wat zal GOD pijn hebben dat we so omgaan met elkaar
Nu is dat nog vele malen erger sorry GIBBY ik hoop dat je dit leest maar het is niet alleen liefde
Ja GOD wil het geven wij mogen dat aannemen maar om dat goed te doen ooooooo wat moeillijk he
maar de bijbel lezen ja mensen net als een romannetje of sprookjesboek
van begin tot eind alpha en de omega dat is GOD en door het woord kunnen we HEM beter leren kennen
Ik ga op zoek naar mijn hemelse VADER van begin tot eind

veel lees plezier GOD BLESED YOU
Naar boven

Auteur Bericht
KATJA065

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 13:33

Op zoek naar geluk vind je alleen bij Jezus.
Naar boven

Auteur Bericht
KATJA065

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 13:40

Het is heel belangrijk om te bidden voor onze nieuwe regering.

Bid voor Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid, Maxime Verhagen van de CDA en Mark Rutte van de VVD.

Bid om hun wijsheid en kracht. We moeten een gezond en stabiele regering hebben. God is met hen amen.
Naar boven

Auteur Bericht
KATJA065

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 13:45

MARIJAN072 schreef:
't Is graag of niet hoor. Knipoog smiley Lachende smiley Ik kan er niet zo mee zitten.

Je moet maar denken; ze weten niet wat ze missen! Lachende smiley

Hallo Marijano, je hebt gelijk. Maar dan moeten de mensen de anderen niet beloven om te mailen of te bellen en dat zijn loze woorden.

Ik bel of mail iemand en houd aan de afspraken.

Vertrouw op God en niet op de mensen.

Laatst aangepast door
KATJA065
op vrijdag 3 september 2010, 14:05
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA637

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 13:48

MARIAN519 schreef:
Chatuliem,

Wat een duidelijke verwoording van het scheppingsverhaal.
Je hebt prachtig en vol vuur omschreven wat God gevoeld moet hebben toen Hij dit alles schiep en hoe de schepping de status van een mens verhoogt tot een evenbeeld van God.
Ik denk dan aan een kunstenaar die ook vol vreugde aan een "schepping" begint en daar een stukje van zichzelf in wil leggen..
en zo heeft God het gewild ..Zijn evenbeeld in ons mensen.

Even een reactie
Ben 15 jaar alleen geweest GOD heeft me laten zien wat licht is '
En in HEM is het licht en geheel geen duisternis
Ja wel op deze aarde maar in genisis lezen we niet alleen het mooie scheppings verhaal , maar ook duisternis
lezen mensen
Ja GOD is liefde Maar GOD laat ons zien door alles heen waar het licht is EN dat is in HEM voor mij
Alleen maar in HEM en nu schijnt HIJ in mijn leven
mensen zeggen je straalt dat is licht van mijn VADER
En ja ook ik heb alles verloren maar door de dood de duisternis
En GOD bracht licht aan mijn horizon En nu mag ik De zon zijn voor vele mensen en het licht doorgeven dat is licht voor mij

veel succes met wie en wat jullie denken pas wel op dat je niet GOD wil zijn en wil zeggen hoe het moet
laat GOD zijn werk doen .

lieve groeten anita
Naar boven

Auteur Bericht
KATJA065

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 13:57

EVA685 schreef:
Soms kun je stikken, zit je zo vol van liefde, er is niemand aan wie je het kunt geven, ja, zeggen ze dan, je hebt GOD toch, maar je wilt zo graag echt een arm om iemand heen slaan.....en.......het ook terug krijgen.

Een goede opmerking eva.
Maar als je een man uitnodigt en hij geeft aan ook dat te willen dan krijgt deze persoon een verkeerd beeld. Mijn bedoeling is om een man niet te gebruiken als lustobject maar wil eerst een vriendschapsrelatie.
Ik heb er gruwelijk hekel aan als een man denkt dat ik hem gebruikt als een lustobject. Veel mannen denken gelijk aan sex, ook helaas hier.
Ook vrouwen kunnen ervan.
Ik heb helaas nog geen goede man gevonden die alleen eerst vriendschap wilde met mij. Daarom kap ik met vele mannen of ik ontmoet een man op een neutrale plek. Als je een man thuis uitnodigt, denkt de man gelijk aan sex. Terwijl mijn bedoeling is om gastvrij te zijn.
Er zijn gelukkig ook leuke mannen en vrouwen die zulke gedachtengoed niet hebben. Ieder mens wil een hunkering naar een partner. Maar ik zeg altijd, je kunt beter alleen zijn dan met een verkeerde te trouwen of een man of een vrouw die alleen je sexueel misbruiken en dat hoor ik helaas ook in wederomgeboren pinkster en evangeliekerken.

Laatst aangepast door
KATJA065
op vrijdag 3 september 2010, 14:16
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 14:11

VISSER278 schreef:
Zo is dat . Topic luidt niet voor niets: Mooi, leuk of bijzonder lied.
En het pizzalied is voor mij heel bijzonder.
ETEN,ETEN, ETEN, ETEN, ETEN, ETEN,ETEN,want zonder eten kunnen we niet dus ook niet zonder pizza.

Terecht Visser, ik heb van de pizza zelfs mijn beeldmerk op CM gemaakt. Marinara lijkt me wel wat vanavond. En vrijdag is visserdag he.

Smulsmurf, denkt bij de pizza zelfs aan vis, moet je nagaan. Kwijlende smiley

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 3 september 2010, 14:13
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 14:30

CARIN303 schreef:

Vroeger las mijn vader altijd 's avonds een hoofdstuk uit de Bijbel aan tafel en volgens mij werd hij dan ook van kaft tot kaft gelezen. eigenlijk had dat wel wat als ik er op terugkijk......
In mijn leefwereld van hervormde (pkn) komt dat steeds minder voor.ik doe het ook minder, maar eigenlijk werd je wel met de Bijbel en de verhalen opgevoed......
Eigenlijk nog zo slecht nog niet die goede oude tijd....... Knipoog smiley

Of ik zeg nu heel iets verkeerds en is het in CM kringen nog heel gebruikelijk...... Verraste, verbaasde smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 3 september 2010, 15:58
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 14:32

THOMAS968 schreef:
Terecht Visser, ik heb van de pizza zelfs mijn beeldmerk op CM gemaakt. Marinara lijkt me wel wat vanavond. En vrijdag is visserdag he.

Smulsmurf, denkt bij de pizza zelfs aan vis, moet je nagaan. Kwijlende smiley

Toch jammer heren dat die prachtige Italiaanse muziek door jullie weer geassocieerd wordt met pizza eten....... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 14:35

WILLEMIJN232 schreef:
Toch jammer heren dat die prachtige Italiaanse muziek door jullie weer geassocieerd wordt met pizza eten....... Boze smiley
laat ze toch lekker genieten Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KATJA065

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 14:42

Wie wil met mij gezellige activiteit organiseren in Dordrecht, De Biesbosch, Kinderdijk, Rotterdam, Middelburg, Antwerpen, Den Bosch of uit eten gaan, bowlen of dergelijke. Het is een plan voor de komende maanden.
Allerlei suggesties zijn welkom.

Laatst aangepast door
KATJA065
op vrijdag 3 september 2010, 15:07
Naar boven

Auteur Bericht
KATJA065

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 14:43

Wie wil evangeliseren in de tweede kamer?

Laatst aangepast door
KATJA065
op vrijdag 3 september 2010, 15:10
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 14:45

WILLEMIJN232 schreef:

Wat is er mis met een pizza eten en een romantisch Italiaans liedje op de achtergrond? Mannen kunnen misschien wel geen twee dingen tegelijk, maar dit lukt me echt aardig.

Thomas, kan dan ook nog wel praten met degene met wie hij eet (3 dingen tegelijk dus al)
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 14:48

KATJA065 schreef:
Wie wil met mij gezellige activiteit organiseren in Dordrecht, De Biesbosch, Kinderdijk, Rotterdam, Middelburg, Antwerpen, Den Bosch of uit eten gaan, bowlen of dergelijke. Het is een plan voor de komende maanden.
allerlei suggesties zijn welkom.
In de biesbosch heb je de fluisterboot waar je gezellig en lekker op kan dineren en gelijk een rondvaart door de biesbosch
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 14:52

THOMAS968 schreef:
Wat is er mis met een pizza eten en een romantisch Italiaans liedje op de achtergrond? Mannen kunnen misschien wel geen twee dingen tegelijk, maar dit lukt me echt aardig.

Thomas, kan dan ook nog wel praten met degene met wie hij eet (3 dingen tegelijk dus al)

Een man die kan multi tasken...... Verraste, verbaasde smiley
Ik hoop wel dat je niet praat en eet tegelijk Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KATJA065

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 14:53

KATJA065 schreef:
wie wil met mij evangeliseren naar de tweede kamer?

Onze volksvertegenwoordigers hebben ook Jezus nodig.
Bid voor alle volksvertegenwoordigers in de tweede kamer en bid ook voor hun wijsheid. Het is in het belang ook voor ons.
Bid voor christelijke partijen en dat ze ook gehoord worden?
Bid voor een nieuw kabinet die er zal komen.

Lees: eert de overheid (Romeinen 13:1 tot en met 7)

Lees: onderwerpt u aan alle menselijke instellingen, om des Heren wil
(1 Petrus 2: 13

Bid voor onze Koningshuis, Nederlandse regering, volksvertegenwoordigers enzovoorts.
Naar boven

Auteur Bericht
KATJA065

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 14:54

DANIEL777 schreef:
In de biesbosch heb je de fluisterboot waar je gezellig en lekker op kan dineren en gelijk een rondvaart door de biesbosch

heel leuke tip Daniel. Ik heb een boekje van de Biesbosch en ga het bekijken.
bedankt. Gods zegen.

Katja.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 15:25

CROSSROAD317 schreef:
Denk zeker dat er goed gekeken moet worden waar het geld naar toe gaat. Laat de hulp aub ook daar komen waar het nodig is, en niet ongecontroleerd gaan helpen met geld. Geef m.i. alleen hulpgoederen, en ja dat daar dan misschien een aanhanger van Al Qaida tussen zit, die daar ook van mee profiteert, dat is denk ik niet te voorkomen.

Maar hoe vind je de gedachte dat hier voor het christendom een kans ligt door naastenliefde te betuigen aan hen die het heel moeilijk hebben ?? Het zijn toch de "christenhonden" (zo worden christenen genoemd door de islam) die de helpende hand bieden daar waar nodig ??

Zelf geef ik geld aan een kleine organisatie, die reeds bestaande contacten heeft in Pakistan. Zij hebben inzicht in de situatie ter plaatse en geven ook elk jaar een keurige verantwoording voor de besteede gelden aldaar.
Ik zou willen dat met het geven van hulp de overtuiging bij de mensen groeit dat we geen varkens zijn, maar medemensen.....En de vraag die ik daarbij heb is, hoe krijgen we dat voor elkaar. Nu krijg ik het gevoel dat we op een of andere manier gebruikt worden. Gebruikt door de regering, die waarschijnlijk met ons geld het land weer kan opbouwen, en gebruikt door hulpverleningsorganisaties, die bij elke ramp er als de kippen bij zijn om geld te vragen.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 15:55

WILLEMIJN232 schreef:
Vroeger las mijn vader altijd 's avonds een hoofdstuk uit de Bijbel aan tafel en volgens mij werd hij dan ook van kaft tot kaft gelezen. eigenlijk had dat wel wat als ik er op terugkijk......
In mijn leefwereld van hervormde (pkn) komt dat nog maar weinig voor en ik doe het ook niet, maar eigenlijk werd je wel met de Bijbel en de verhalen opgevoed......
Eigenlijk nog zo slecht nog niet die goede oude tijd....... Knipoog smiley

Of ik zeg nu heel iets verkeerds en is het in CM kringen nog heel gebruikelijk...... Verraste, verbaasde smiley

Grappig, Willemijn, zo werden de kinderen in ons gezin ook grootgebracht met de bijbel; iedere avond na het eten las mijn vader een hoofdstuk voor uit de bijbel, ja ook van kaft tot kaft. Was de bijbel helemaal uit dan begon mijn vader weer opnieuw.
Voor het slapengaan lees ik bijna elke avond een stukje uit de bijbel gewoon als voeding voor de ziel, de geest, want die behoefte is er in gelegd en leeft nog steeds.
Als het is moeilijk is discipline te hebben in het lezen vlecht het dan in in een dagelijkse gewoonte; na de avondmaaltijd, voor het slapengaan of voor het opstaan of na het ontbijt, maak een mooi moment voor stille tijd en sluit het af met een gebed.
Maak er een nieuwe gewoonte van en geniet.
Naar boven

Auteur Bericht
ARNOLD765

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 16:02

ik lees elke dag een stuk uit het nieuwe en oude testament.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 16:07

WILLEMIJN232 schreef:
Een man die kan multi tasken...... Verraste, verbaasde smiley
Ik hoop wel dat je niet praat en eet tegelijk Knipoog smiley

Nou ik ben beleefd maar ik vraag me soms wel eens af, hoe vrouwen hun eten op krijgen want het lijkt wel of er altijd gesproken moet worden....Engeltje smiley

Ik hou meer van rustig eten he, even eten, even praten. En naar elkaars halfverteerde resten kijken ach, je voorkomt dat dat gebeurt. Toch: samen dineren is meer dan voedsel tot je nemen. Ik ben nog best bereid met sommige mensen te drinken maar bij het samen eten ben ik toch wat kieskeuriger. Het komt dan toch dichterbij, kennelijk.

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 3 september 2010, 16:10
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 16:20

LEPELTJE037 schreef:
Soms zie ik op verschillende profielen staan dat iemand geen tv kijkt...

Dat kan uiteraard en ik respecteer dat.
Je kunt je dan ook afvragen hoe je dan wel je profiel hier op CM hebt kunnen neerzetten... want met het internet aan je computer kijk je als het ware ook televisie, als je bedenk dat televisie voor kijken naar iets op afstand is... tele visie.

De afgelopen eeuw zijn alle technieken met enorme sprongen vooruit gegaan.
Is het niet verwonderlijk dat de technische snufjes van tegenwoordig zo ongelooflijk verfijnd zijn?
Mijn mobiel bijvoorbeeld begint al aardig op m'n bureau te lijken...
Buiten het feit dat ie wel veel georganiseerder is dan m'n bureau, kan ik naast de redelijke functie van bellen er ook behoorlijk goeie foto's meemaken... ik kan daarnaast ook internetten, m'n agenda beheren, emailen, televisie kijken, filmpjes maken, foto's en filmpjes bewerken, de weg opzoeken van A naar B, zowel voor auto als lopend... en ga nog maar even door.

Eerlijk gezegd ben ik van mening, dat God ons de mogelijkheden biedt om gebruik te maken van de moderne technische middelen... God geeft ons inzicht om ons in en met die moderne techniek, ons te ontwikkelen.

Het is dan verder de vraag... Hoe maken we er gebruik van?

We hebben de moderne techniek tot onze beschikking.
Wordt het niet eens tijd om ons eerst op God te richten en Hem te vragen om ons te helpen op een goede manier met deze dingen om te gaan?!
Vooral ook in deze dingen, lijkt me het goed om God erbij te betrekken.

Ben het helemaal met je eens. Ik heb geen tv en het grappige is dat iedereen meteen denkt/vraagt of dit vanwege principiële (lees religieuze) redenen is. Nee dus. Ik vind er gewoon niets aan. Te lang stilzitten.

Maar tv en andere moderne media zijn prachtige middelen die wij als christenen op een verantwoorde manier kunnen gebruiken. Met behulp van moderne media kunnen landen en mensen bereikt worden met het evangelie wat anders niet mogelijk zou zijn.

GrZ!

Laatst aangepast door
ZINGA672
op vrijdag 3 september 2010, 16:22
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 ... 6194 Volgende
Pagina 1174 van 6194