| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 18:54
|
|
|
|
| KATJA065 schreef: | Een van de angsten die de frustratie voor vele jonge en ook oudere mensen nog verergert, is de vrees alleen te blijven. Een vriendin van mij zei het zo:"Ik ben nu eenmaal niet het soort meisje dat carriëre gaat maken. Ik ben het soort dat trouwt. Als ik het gevoel had dat God me vroeg de rest van mijn leven alleen te blijven, zou ik gek worden of zoiets. Ik zou er gewoon niet tegen kunnen." In het huidige klimaat, waarin een wereldwijd tekort aan christelijke mannen lijkt te bestaan, koesteren vele, vele meisjes zulke angsten en reacties. Ze worden van binnen aangevreten terwijl ze door ervaring proberen te leren dat bepaalde waarheden geldig zijn: dat seksueel verlangen ons niet hoeft te beheersen, maar dat we erboven uit kunnen stijgen en het verlangen kunnen beheersen; dat de tederheid en spanning van lichamelijke contact en verandwoordelijke, werkelijk liefdevolle relaties tot een eenheid moeten worden gesmeed. Deze angst kan ons nog altijd in een ijzeren greep houden terwijl we via een uiteenlopende reeks tot rijpheid komende vriendschappen leren wat het betekent ons verborgen ik te laten zien, te geven, open te zijn, onszelf mee te maken als overvloeiende, liefhebbende mensen. En dit maakt de leertijd van intimiteit natuurlijk dubbel zo zwaar. Wat die tijd nog zwaarder maakt, is dat de hunkering naar intimiteit voor het eerst op de deur van ons leven klopt in een periode van grote onzekerheid en snelle en duidelijke merkbare veranderingen: wanneer veranderingen in de hormoonhuishouding de aanleiding vormen tot het begin van de menstruatie bij meisjes en onverwachte zaaduitstortingen bij jongens; wanneer lichamelijke veranderingen tot gevolg hebben dat bij meisjes de borsten zich beginnen te vormen en dat bij jongens de baardgroei op gang komt en de geslachtsorganen zich gaan ontwikkelen; wanneer emotionele veranderingen zowel jongens en meisjes heftige stemmingsschommelingen doen ondergaan en ze te maken krijgen met het kennelijke onvermogen deze krachtige stemmingen te beheersen en met het stadium van de tot een obsessie wordende hevige verliefdheid voor iemand van hetzelfde geslacht of voor iemand van het andere geslacht. |
Wat wil je hier nou mee bereiken, dit verhaal slaat nergens op.
- Niet alleen christelijke mensen moeten leren om te gaan met intimiteit. - Een relatie cq huwelijk heeft nog tig aspecten buiten de intimiteit.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 18:54
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Hartelijk dank voor de informatie. Kan ik alvast gaan plannen. Als er nog wat verandert , laat he dan ff weten.  |
Okido! Mocht je nog vragen hebben, laat het me weten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 19:03
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | vergis ik me, of horen sommige reacties op dit topic eigenlijk thuis onder het topic "reageer toch niet zo allergisch"? |
reageer es niet zo allergisch hannah!!!!!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 19:11
|
|
|
|
Zoals ik eerder vertelde, werk ik sinds kort (op school) met een digitaal schoolbord. Vandaag konden we voor het eerst internet op. Samen met de kinderen, heb ik vanmiddag genoten van dit lied. Zowel zij, als ik, vonden het een prachtig lied. Was een heel mooi moment!
http://www.youtube.com/watch?v=qiIEDuLVJt8
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 19:13
|
|
|
|
| ANITA637 schreef: | veel succes met wie en wat jullie denken pas wel op dat je niet GOD wil zijn en wil zeggen hoe het moet laat GOD zijn werk doen .
lieve groeten anita | Eerlijk gezegd begrijp ik deze opmerking niet zo goed, kun je uitleggen wat je hiermee bedoelt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 19:18
|
|
|
|
|
Friet met..........ZEEUWSE MOSSELEN.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 19:19
|
|
|
|
Mn vader las na de avondmaaltijd ook altijd een hoofdstuk, behalve psalm 119, die ging in etappes... en ja, van kaft tot kaft. Als mn vader op zakenreis was, las mn moeder meestal een psalm. Hier in huis lees ik om de andere dag een stukje uit een kinderbijbel, als ik niet lees, leest Annette dr dochter, die leert sinds vorig jaar lezen op de duitse school en op deze manier leert ze ook nederlands lezen.
Overigens ben ik waarschijnlijk degene die Gibby bedoeld, ik heb gisteravond in de chatbox duidelijk mn mening over Het boek gegeven... ik vind het totaal niks!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 19:20
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Natuurlijk ben ik het helemaal met je eens, dat je God voor 100% kunt vertrouwen. Bij mensen kun je dat helaas niet altijd. Toch zijn er gelukkig ook heel veel mensen, die je wel kunt vertrouwen. Wilde ik toch nog even kwijt, want ik vind dit nogal negatief over komen.
'k Denk wel dat het goed is, om - w.b. het ontvangen van mailtjes - je verwachtingen niet te hoog te stellen. Helaas zijn er mensen die beloften niet nakomen, maar je kunt jezelf wel beschermen tegen al te grote teleurstellingen. |
hee, ik heb jou vanavond tot 3x toe BINNEN een minuut geantwoord he!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 19:22
|
|
|
|
|
Friet met...... SHOARMA!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 19:24
|
|
|
|
| KATJA065 schreef: | Het is heel belangrijk om te bidden voor onze nieuwe regering.
Bid voor Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid, Maxime Verhagen van de CDA en Mark Rutte van de VVD.
Bid om hun wijsheid en kracht. We moeten een gezond en stabiele regering hebben. God is met hen amen. |
De formatiebesprekingen mislukt. Bid voor een nieuw kabinet. Ik ben bang dat er weer nieuwe verkiezingen komen? Het zal mij niet verbazen. Gods zegen voor ons land.
Laatst aangepast door
|
KATJA065
|
op vrijdag 3 september 2010, 19:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 19:26
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | hee, ik heb jou vanavond tot 3x toe BINNEN een minuut geantwoord he!! |
Klopt helemaal, Pieter! Zie je wel, er zijn nog wel zulke mannen.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op vrijdag 3 september 2010, 19:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 19:26
|
|
|
|
Een mooi gedicht.
Gods zegen toegewenst.
Katja.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 19:29
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Mn vader las na de avondmaaltijd ook altijd een hoofdstuk, behalve psalm 119, die ging in etappes... en ja, van kaft tot kaft. Als mn vader op zakenreis was, las mn moeder meestal een psalm. Hier in huis lees ik om de andere dag een stukje uit een kinderbijbel, als ik niet lees, leest Annette dr dochter, die leert sinds vorig jaar lezen op de duitse school en op deze manier leert ze ook nederlands lezen.
Overigens ben ik waarschijnlijk degene die Gibby bedoeld, ik heb gisteravond in de chatbox duidelijk mn mening over Het boek gegeven... ik vind het totaal niks! |
Als Gibby het maar wat vind toch????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 19:33
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Als Gibby het maar wat vind toch???? |
ik weet niet wat het is met die G-mannen.... Griffin heeft een autosmaak die ik niet snap... Gibby heeft een bijbelvertalingsmaak die ik niet snap....
gelukkig snap ik vrouwen beter
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 19:34
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | Friet met..........ZEEUWSE MOSSELEN. |
En genoten van je laatste vakantiedag??????
Je merkt het, ik houd het goed bij......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 19:36
|
|
|
|
Hartige taart staat op het menu vandaag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 19:38
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ik weet niet wat het is met die G-mannen.... Griffin heeft een autosmaak die ik niet snap... Gibby heeft een bijbelvertalingsmaak die ik niet snap....
gelukkig snap ik vrouwen beter  |
Is dat zo of denk je dat het zo is???? ik heb nl nog nooit een man horen zeggen dat hij vrouwen doorgrondt en begrijpt???En ik ben natuurlijk een stukje ouder dan jij bent en wijzer volgens de statistieken.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 19:38
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ik weet niet wat het is met die G-mannen.... Griffin heeft een autosmaak die ik niet snap... Gibby heeft een bijbelvertalingsmaak die ik niet snap....
gelukkig snap ik vrouwen beter  |
Weet je Pieter, daarin worden wij vrouwen ook telkens in bevestigd op het forum. Je bent zo zorgzaam, attent, gevoelig, voorzichtig met woorden je denkt eerst goed na voordat je iets ( lomps )zegt. Wat moet het forum zonder jou? Het wordt er zeker een stuk levendiger van,das waar!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ASANTI087
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 19:44
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | reageer es niet zo allergisch hannah!!!!!!!!!!!!  |
wij doen hier niet aan allergieen. Daar hebben we allemaal middeltjes voor, alleen nog uitvogelen welke verantwoord zijn en voor wie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 19:46
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik heb tv's,ja meervoud(zo'n giga kamervullend ding,bleh),maar kijk eigenlijk nooit,ook vanwege dat stilzitten en........ik mag me gelukkig prijzen met een groot sociaal netwerk dus heb er(gelukkig)ook te weinig tijd voor. Dat wil trouwens niet zeggen dat de tv's hier nooit aanstaan........zoonlief kijkt uuuuuren eredivisie live(maar voetbalt zelf ook fanatiek hoor )Dochter kijkt ook zelden,die is het liefst bij haar dieren of baggert door een sloot,zit op toneelles etc......ik verbied het nooit maar dat is ook niet nodig(en denk nu niet dat ik brave kindertjes heb ) |
Géén brave kindertjes?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 19:47
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Zoals ik eerder vertelde, werk ik sinds kort (op school) met een digitaal schoolbord. Vandaag konden we voor het eerst internet op. Samen met de kinderen, heb ik vanmiddag genoten van dit lied. Zowel zij, als ik, vonden het een prachtig lied. Was een heel mooi moment!
http://www.youtube.com/watch?v=qiIEDuLVJt8 |
ja digitale schoolborden zijn machtig mooi vorig jaar bij de verbouwing hier de school ook ieder lokaal voorzien ;waren de 1e hier van alle scholen in het dorp de kids vinden het ook machtig om spreekbeurten met powerpoints te maken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 19:48
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Is dat zo of denk je dat het zo is???? ik heb nl nog nooit een man horen zeggen dat hij vrouwen doorgrondt en begrijpt???En ik ben natuurlijk een stukje ouder dan jij bent en wijzer volgens de statistieken.......  |
er zijn kleine leugentjes, leugens, grote leugens, nog grotere leugens en statistieken.....
de enige waarheid in je bijdrage is dat je ouder dan ik ben... maar ook zonder leeftijdsvermelding is dat vrij duidelijk...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 19:51
|
|
|
|
persbericht: volgens annette ben ik voor n hetero best wel n valse nicht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 19:51
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | er zijn kleine leugentjes, leugens, grote leugens, nog grotere leugens en statistieken.....
de enige waarheid in je bijdrage is dat je ouder dan ik ben... maar ook zonder leeftijdsvermelding is dat vrij duidelijk...  |
Kom ik zo wijs over dan????? 
Maar we zijn off topic........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 3 september 2010, 19:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 19:52
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Géén brave kindertjes?  |
tja... van moeders zijde zat dat er wellicht niet in...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 19:54
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | En genoten van je laatste vakantiedag??????
Je merkt het, ik houd het goed bij......  |
ja hoor .........en het mooie weer is in aantocht.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 19:54
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Kom ik zo wijs over dan????? 
nee, dat niet...
Maar we zijn off topic........  |
Dat dan weer wel natuurlijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 19:58
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | ja digitale schoolborden zijn machtig mooi vorig jaar bij de verbouwing hier de school ook ieder lokaal voorzien ;waren de 1e hier van alle scholen in het dorp de kids vinden het ook machtig om spreekbeurten met powerpoints te maken. |
Die weten beter hoe dat moet, dan hun juf.
Hopelijk, ga ik ook maar van uit, is alles te leren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 19:59
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Hoi Grace, Ik besef dat ik hiermee beetje offtopic ga, maar wil toch nog ff reageren op een fragment van jouw bijdrage. Als je schrijft dat God terroristische aanslagen toe zou laten en je er ook nog bijschrijft "voor ons onbegrijpelijke reden", moet ik alleen maar denken aan allereerst (heel belangrijk) de keuze van de mens en ten tweede de vrijheid die God aan ons allen gegeven heeft. God laat de zon opgaan over rechtvaardigen en goddelozen, er is in die zin geen verschil... (eh, er lijkt in die zin geen verschil te zijn, al weten degenen die Gods Woord serieus nemen natuurlijk wel beter)... sinds de zondeval is er veel kapot, niet meer zoals het bedoeld was, maar of God het dan toelaat ??? Zelfs daar heb ik sterk mijn twijfels bij. Ik vermoed dat het een ander tijdperk is waarin we leven waarin God niet meer wereldwijd ingrijpt, ook al denk ik tegelijkertijd dat Hij wel persoonlijk in kan grijpen. Maar de orde zoals die er nu is, valt dat nog te veranderen voor de komst van Jezus ? Kortom, ik vind het moeilijk om te lezen als je het hebt over dat "terroristische aanslagen" toegelaten zouden worden door God en ik hoop dat ik heb aan kunnen geven hoe dat ik het zie. Ik ben er van overtuigd dat de terroristische aanslagen tegen Gods wil zijn... en ergens geloof ik in die ingebrachte orde die tot Jezus wederkomst denk ik niet gaat veranderen. 'k Hoop dat je het begrijpt. |
jammer dat je 1 klein stukje pakt suzanne voor mij is God nog altijd de Almachtige dus begrijp me niet verkeerd .God kan zulke zaken tegen houden maar doet het niet om redenen die wij hier niet kunnen doorgronden.vandaar dat ik ook het voorbeeld van Job aanhaalde.verder wil ik er nu niet op in gaan.
|
|
| Naar boven |
|
|