ChristianMatch

Forum

Scheiden en hertrouwen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 22:48

[quote=THOMAS968]God is liefdevoller dan het grondpersoneel he. De mens ziet wat voor ogen is, maar God kijkt in ons hart. Oodeelt niet opdat ge niet geoordeeld zult worden, maar kennelijk mag het wel als je maar met bijbelteksten je visie of je angst wilt onderstrepen.

Helemaal mee eens Thomas!!

Laatst aangepast door
IMKE917
op zondag 12 september 2010, 13:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOOST764

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 22:49

Ik heb ooit eens aan iemand in een zwart pak gevraagd of het nou de bedoeling is dat iedereen die gescheiden is voor de rest van zijn leven in z´n uppie naar de muur moet gaan staren.

Hij vond van wel. Dat is zijn goed recht.
Ik vind van niet. Dat is mijn goed recht.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:09

MAR907 schreef:
Blijkbaar treft het jou....!!!

Mijn zonden hoef ik jou niet te vertellen.
Je hebt gelijk ik heb geen benul van een scheiding.

Mijn huwelijk is gestopt door de dood.

Hetgeen wat ik neer gezet heb, is niks anders dan wat de Here Jezus er zelf heeft over heeft
gezegd.

Wie de schoen past trekt hem aan.

Wat denk je wat het voor mij betekend in deze tijd om een nieuwe relatie aan te gaan???

Ik ben iemand die luistert naar Zijn stem. De teksten zijn alleen bestemd om licht in het duisternis te brengen.
Met andere woorden om de kennis van God en Zijn Zoon te verruimen.

Ik begrijp je niet Mar,zeker na wat je meegemaakt hebt zou je juist milder moeten zijn,ieder geluk moeten omarmen.Noem al die pijn en verdriet van een echtscheiding alsjeblieft geen zonde.
Ik kan me geen voorstelling maken van wat een mens doormaakt tijdens een scheiding,gelukkig niet!

Ik kan me niet voorstellen dat God Zijn kinderen hun verdere leven in eenzaamheid wil zien slijten,jij wel?Vertel mij dan wat het nut daar van is.........
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:11

IMKE917 schreef:
Nee Mar, dat klopt het zijn woorden uit de Bijbel, het Woord van God.
Maar wat zou je denken.......zouden al die mensen hier die gescheiden zijn deze woorden niet kennen?
Zouden ze daar niet mee hebben geworsteld toen ze in een .......nou ja.....welke situatie dan ook, zaten???
Waarom ze nog eens neerzetten??
Waarom de gescheidenen op de site nog eens een trap na geven.
Is er al niet genoeg afwijzing geweest bij een scheiding??

Ik wilde in eerste instantie niet reageren omdat ik dezelfde gedachten had als dat Pieter beschreef. Alleen komen te staan doordat je partner overleden is is ook vreselijk.
Maar door deze woorden hier, op deze manier, neer te zetten voelt het alsof je alle gescheiden mensen echt een trap na geeft. Jullie zijn fout jullie zijn veroordeelt tot een leven alleen zijn, jullie zijn......
En dat doet pijn Mar!!

Gelukkig weet ik dat ik een liefdevolle God/Vader heb, die net zo hard met mij mee huilt om deze gebrokenheid in de wereld. God, die mijn (ieders) situatie kent, die mij wel troost, steunt en bemoedigd.
Daar houd ik me maar aan vast.

Dacht jij werkelijk, dat ik niet zou weten wat een scheiding inhoud???
Maar al te goed!!!
De dag dat mijn vrouw tegen mij zei: "ik wil van tafel en bed scheiden" heb ik na 18 jaar huwelijk toegestemd.
De volgende dag heeft zij zich opgehangen....

Ik kan wel een boek schrijven wat het inhoud om te vechten voor een huwelijk...!!!
Liefde hangt soms aan een zijden draadje...

Een ding is het aller belangrijkste, als je maar weet wat genade inhoud.
Die ontvang je niet van de mens, maar van God.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:15

THOMAS968 schreef:
Wil een ieder die geen seks heeft gehad voor zijn huwelijk thans opstaan?
Heiligheid is goed, schijnheiligheid niet.

Thomas, blijft zitten.

Ik vind dit nogal zwak en populair uitgedrukt. Omdat jij en de 'overgrote meerderheid' zich niet kunnen en willen beheersen is iedereen die God ook op dit gebied serieus wil nemen en zich daarom wel beheerst schijnheilig?

Ik vind het gebrek aan moraal binnen christelijk Nederland eerder schokkend en niet echt geschikt als thema voor simplistische, banale one-liners. Beetje afgestompt?
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

IMKE917 schreef:
Nee Mar, dat klopt het zijn woorden uit de Bijbel, het Woord van God.
Maar wat zou je denken.......zouden al die mensen hier die gescheiden zijn deze woorden niet kennen?
Zouden ze daar niet mee hebben geworsteld toen ze in een .......nou ja.....welke situatie dan ook, zaten???
Waarom ze nog eens neerzetten??
Waarom de gescheidenen op de site nog eens een trap na geven.
Is er al niet genoeg afwijzing geweest bij een scheiding??

Ik wilde in eerste instantie niet reageren omdat ik dezelfde gedachten had als dat Pieter beschreef. Alleen komen te staan doordat je partner overleden is is ook vreselijk.
Maar door deze woorden hier, op deze manier, neer te zetten voelt het alsof je alle gescheiden mensen echt een trap na geeft. Jullie zijn fout jullie zijn veroordeelt tot een leven alleen zijn, jullie zijn......
En dat doet pijn Mar!!

Gelukkig weet ik dat ik een liefdevolle God/Vader heb, die net zo hard met mij mee huilt om deze gebrokenheid in de wereld. God, die mijn (ieders) situatie kent, die mij wel troost, steunt en bemoedigd.
Daar houd ik me maar aan vast.

Blijf je heel stevig aan God vasthouden, Imke!!!

Ik heb zelf geen ervaring met scheiden na getrouwd te zijn geweest. Wel ben ik 2x verloofd geweest (had de 2e keer mijn trouwjurk al gekocht) en verder dan dat zijn we toen niet gekomen.

Ik weet niet of dat dezelfde gevoelens geeft als bij een scheiding. Wel weet ik dat het erg moeilijk was. Juist omdat alles omtrent de bruiloften afgezegd moest worden.

Ook weet ik dat God niet zo hard oordeelt als dat mensen doen, Hij huilt mee! Ik heb toen veel houvast gehad aan het gedicht "voetstappen in het zand" maar ook aan Psalm 139

Ik wil iedereen ooit een scheiding mee heeft moeten maken of die misschien nu in het proces zitten, heel veel sterkte en Gods nabijheid toewensen.

Liefs, José
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

God is liefdevoller dan het grondpersoneel he. De mens ziet wat voor ogen is, maar God kijkt in ons hart. Oordeelt niet opdat ge niet geoordeeld zult worden, maar kennelijk mag het wel als je maar met bijbelteksten je visie of je angst wilt onderstrepen.

Thomas, die zich wel eens afvraagt waarom mensen met de Bijbel in de hand zo hard kunnen oordelen.

Mooi gezegd..
Het is de gebrokenheid van deze wereld..geloof me..je gaat allemaal met liefde je huwelijk in en hebt niet het plan om te gaan scheiden.
Er kunnen omstandigheden ontstaan waardoor alles ondraaglijk wordt..dan is echtscheiding vaak de enige oplossing.
En dan geloof ik dat God naast je staat zoal Hij beloofd heeft en zoals ZIjn naam is..""Ik ben" en met je meehuilt..
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:17

wie vragen en of opmerkingen heeft over 25 september kan mailen naar mij.
ik probeer zoveel mogelijk dit topic up to date te houden.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:24

Ik luister heel veel naar Grootnieuwsradio, een fijn Christelijk radiostation met vele mooie overdenkingen en vooral veel muziek!

Kan het iedereen aanbevelen!

Voor de mensen die dit station (nog) niet kennen: het is te vinden op
AM 1008

Groet, José

Laatst aangepast door
JOSINA022
op zaterdag 11 september 2010, 00:00
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:25

MAR907 schreef:
Dacht jij werkelijk, dat ik niet zou weten wat een scheiding inhoud???
Maar al te goed!!!
De dag dat mijn vrouw tegen mij zei: "ik wil van tafel en bed scheiden" heb ik na 18 jaar huwelijk toegestemd.
De volgende dag heeft zij zich opgehangen....

Ik kan wel een boek schrijven wat het inhoud om te vechten voor een huwelijk...!!!
Liefde hangt soms aan een zijden draadje...

Een ding is het aller belangrijkste, als je maar weet wat genade inhoud.
Die ontvang je niet van de mens, maar van God.

Precies Mar, iedereen heeft de genade van God nodig. En die genade geeft Hij uit LIEFDE voor ons mensen!!
Daarom zouden wij, die uit die genade leven, elkaar moeten bemoedigen en liefhebben en troosten met de liefde die we van Hem krijgen.

En dat boek schrijven beste Mar, kan ik ook, en lees de andere reacties, die mede cm'ers kunnen ook allemaal hun boek schrijven.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:28

IMKE917 schreef:
Precies Mar, iedereen heeft de genade van God nodig. En die genade geeft Hij uit LIEFDE voor ons mensen!!
Daarom zouden wij, die uit die genade leven, elkaar moeten bemoedigen en liefhebben en troosten met de liefde die we van Hem krijgen.

En dat boek schrijven beste Mar, kan ik ook, en lees de andere reacties, die mede cm'ers kunnen ook allemaal hun boek schrijven.

Mooie woorden Imke en ben het helemaal met je eens........
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:29

IMKE917 schreef:

Idd Imke, iedereen hier heeft een rugzakje, de een een grotere dan de ander.

Ook ik vind het fijn om mijn verhaal hier kwijt te kunnen en de troost en bemoediging geeft God ook via jullie! Dank daarvoor!

Liefs, José
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:30

JOSINA022 schreef:

Ik heb zelf geen ervaring met scheiden na getrouwd te zijn geweest. Wel ben ik 2x verloofd geweest (had de 2e keer mijn trouwjurk al gekocht) en verder dan dat zijn we toen niet gekomen.

Ik weet niet of dat dezelfde gevoelens geeft als bij een scheiding. Wel weet ik dat het erg moeilijk was. Juist omdat alles omtrent de bruiloften afgezegd moest worden.

Ook weet ik dat God niet zo hard oordeelt als dat mensen doen, Hij huilt mee! Ik heb toen veel houvast gehad aan het gedicht "voetstappen in het zand" maar ook aan Psalm 139

Ik wil iedereen ooit een scheiding mee heeft moeten maken of die misschien nu in het proces zitten, heel veel sterkte en Gods nabijheid toewensen.

Liefs, José

Wat mooi gezegt door jullie: God huilt mee

Ik ben er stil van. Ik kende die uitspraak niet. Dat voelt echt heel erg getroost. Die warme arm om me heen had ik net nodig. dank jullie
luisterde net nog naar ps 139 van Rebecca st.James. Ook "toevallig"
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:31

JOSINA022 schreef:

Liefs, José

Jose, dat doe ik ook, heel dicht bij God blijven!! Alleen God is stabiel, blijft altijd bij je.

Tjonge Jose, ja dat wat jij hebt meegemaakt voelt het zelfde als een scheiding. Ook jij hebt afscheid moeten nemen van iets waarvan je dacht dat het voor je leven zou zijn. Dat is dezelfde pijn en het zelfde rouwproces.
Jij ook sterkte.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:32

ZINGA672 schreef:
Ik vind dit nogal zwak en populair uitgedrukt. Omdat jij en de 'overgrote meerderheid' zich niet kunnen en willen beheersen is iedereen die God ook op dit gebied serieus wil nemen en zich daarom wel beheerst schijnheilig?

Ik vind het gebrek aan moraal binnen christelijk Nederland eerder schokkend en niet echt geschikt als thema voor simplistische, banale one-liners. Beetje afgestompt?

Tsk, tsk, tsk, wat vlieg je weer uit de bocht, Zinga. Lees toch eerst eens goed voordat je iemand weer naar de strot vliegt.
Duidelijk bedoelt de schrijver hier dat er veel mensen zijn die hun sex voor het huwelijk verbergen en doen alsof ze geen sex voor het huwelijk hebben gehad, dat kenschetst hij als schijnheilig, mijns inziens terecht.
Matig je een beetje in je aanmatigende scheldpartijen als iets je niet bevalt. Gedrag dat beslist niet christelijk is en getuigt van gebrek aan zelfbeheersing en respect.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:35

IMKE917 schreef:
Jose, dat doe ik ook, heel dicht bij God blijven!! Alleen God is stabiel, blijft altijd bij je.

Tjonge Jose, ja dat wat jij hebt meegemaakt voelt het zelfde als een scheiding. Ook jij hebt afscheid moeten nemen van iets waarvan je dacht dat het voor je leven zou zijn. Dat is dezelfde pijn en het zelfde rouwproces.
Jij ook sterkte.

Thnx, word me ff een beetje teveel geloof ik Huilende smiley, smiley in tranen

De laatste keer is inmiddels bijna 10 jr geleden, maar nu ik zo dit forum volg komen er een hoop emoties boven.

Mar's woorden komen idd hard aan en toch leef ik ook met hem mee. je vrouw op die manier verliezen..brr

Laatst aangepast door
JOSINA022
op vrijdag 10 september 2010, 23:40
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:41

PIETER649 schreef:
Als sex voor t huwelijk inhoud dat je FEITELIJK al getrouwd bent, dan is het uitspreken van een scheidingsWENS en het ACCEPTEREN daarvan, vast al FEITELIJK echtbreuk.

Hoe zie jij dat nou? Ben jij nu door de laatste actie van je vrouw nu gered van het stempel GESCHEIDEN??
Dus omdat jouw vrouw haar eigen leven nam voordat de feitelijke SCHEIDING kon worden uitgesproken, zou jij wel opnieuw mogen trouwen en ben jij niet schuldig aan welke vorm van ECHTBREUK dan ook??

Joh, de bijbel en de wet naar je eigen voordeel uitleggen.... dat heb ik al te vaak gezien in mn leven.
Ik had jou hoger ingeschat, jammer hoor.

Joh, je hoeft mij echt niet hoog te schatten.

De Here Jezus werd ook verkettert, dus ik ook...
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:43

JOSINA022 schreef:
Speciaal voor jou, Loes!

http://www.youtube.com/watch?v=SwlhnVOdclQ

Liefs, José

wat lief van je Huilende smiley, smiley in tranen dit lied hoort bij mij, werd gezongen door een grote groep gemeenteleden die altijd voor me klaar staan met mijn doopdienst.
Nog meer "toevalligheden" vanavond? Het houdt niet op. Gek hè
liefs Loes
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:45

Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
LOES550
op vrijdag 10 september 2010, 23:47
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:46

LOES550 schreef:
wat lief van je Huilende smiley, smiley in tranen dit lied hoort bij mij, werd gezongen door een grote groep gemeenteleden die altijd voor me klaar staan met mijn doopdienst.
Nog meer "toevalligheden" vanavond? Het houdt niet op. Gek hè
liefs Loes

Psalm 139 hè! Wat een groot God hebben we toch. Hij is ons vanavond zo enorm aan het gebruiken! Ik benoem dat altijd als dat God boven aan de touwtjes trekt. Gaaf hè?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:47

MIEKE364 schreef:
Tsk, tsk, tsk, wat vlieg je weer uit de bocht, Zinga. Lees toch eerst eens goed voordat je iemand weer naar de strot vliegt.
Duidelijk bedoelt de schrijver hier dat er veel mensen zijn die hun sex voor het huwelijk verbergen en doen alsof ze geen sex voor het huwelijk hebben gehad, dat kenschetst hij als schijnheilig, mijns inziens terecht.
Matig je een beetje in je aanmatigende scheldpartijen als iets je niet bevalt. Gedrag dat beslist niet christelijk is en getuigt van gebrek aan zelfbeheersing en respect.

Eind van de week he......Zinga is vast toe aan het weekend........ Knipoog smiley
Heb ik ook wel eens last van.........

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 10 september 2010, 23:55
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:50

LEANNE226 schreef:
Ik begrijp je niet Mar,zeker na wat je meegemaakt hebt zou je juist milder moeten zijn,ieder geluk moeten omarmen.Noem al die pijn en verdriet van een echtscheiding alsjeblieft geen zonde.
Ik kan me geen voorstelling maken van wat een mens doormaakt tijdens een scheiding,gelukkig niet!

Ik kan me niet voorstellen dat God Zijn kinderen hun verdere leven in eenzaamheid wil zien slijten,jij wel?Vertel mij dan wat het nut daar van is.........

Je kunt het ook andersom zien, ons geluk is niet op deze aarde (wereld) maar in de toekomst wanneer de Heer Jezus komt.
Wie zegt dat mijn huwelijk afgelopen is in de Hemel???
Voor de maatschappij wel, maar in de Hemel???
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:51

JOSINA022 schreef:
Psalm 139 hè! Wat een groot God hebben we toch. Hij is ons vanavond zo enorm aan het gebruiken! Ik benoem dat altijd als dat God boven aan de touwtjes trekt. Gaaf hè?

Beetje eng ook wel eigenlijk. Gelukkig kent Hij me en weet wat ik nodig heb.
Soms loopt mn leven zo heel anders dan ik gedacht had. En als Hij nu aan de touwtjes aan het trekken is.....Hopenlijk ben ik voorlopig vrij van nog meer verdriet, er kan echt niets meer bij hoor.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:55

LOES550 schreef:
Beetje eng ook wel eigenlijk. Gelukkig kent Hij me en weet wat ik nodig heb.
Soms loopt mn leven zo heel anders dan ik gedacht had. En als Hij nu aan de touwtjes aan het trekken is.....Hopenlijk ben ik voorlopig vrij van nog meer verdriet, er kan echt niets meer bij hoor.

God weet dat hoor! En ik geloof dat iedereen niet meer krijgt dan dat ie aankan.

En ja, het kan eng zijn wanneer je God zo aanwezig voelt en dat is goed ook: ik besef op dit soort momenten meer dan anders hoe groot en machtig God is! Hij is met ons allen tegelijk bezig, probeer jij dat maar eens!
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:56

Wow wat een reactie's. De "kippen zitten op hun stok". Clown smiley

Laatst aangepast door
MAR907
op vrijdag 10 september 2010, 23:57
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 23:57

MIEKE364 schreef:

Jammer...dat iemand weer zo wordt aangevallen.
Ik vind het van weinig respect, christelijkheid en zelfbeheersing getuigen.
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 00:01

MAR907 schreef:
Wow wat een reactie's. De "kippen zitten op hun stok". Clown smiley

Welterusten Mar.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 00:03

IMKE917 schreef:
Jammer...dat iemand weer zo wordt aangevallen.
Ik vind het van weinig respect, christelijkheid en zelfbeheersing getuigen.

Jammer, Imke, dat je er niet tegen kunt als mensen even worden teruggefloten bij ongenuanceerde aanvallen.
Zo iemand bijtijds tot de orde roepen is beter dan het weer uit de hand laten lopen waarbij mensen die het niet verdienen worden gekwetst doordat woorden worden verdraaid en neerbuigende opmerkingen worden gemaakt, wat getuigt van respectloosheid, onchristelijk gedrag en gebrek aan zelfbeheersing.
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 00:08

Wie weet wat de kosten ongeveer worden van dit weekend?

grtjs Loes
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 00:09

EVA685 schreef:
Zaterdag 4 September:

LAAT UW WANDEL IN DE HEMELEN ZIJN!

O Heer, U die de God bent van hen, die vermoeid en belast zijn,
kom en red ons.

IK ben je Verlosser, niet allèèn van de last der zonde, maar ook van de zorgen, waaronder je gebukt gaat, van alle misère en neerslachtigheid, van nood en ellende, van uitputting en verdriet, je Verlosser.
Denk er aan, dat je in werkelijkheid in de geesteswereld leeft - dat is het ware leven.
Wend je blik af van de aardse zorgen, hef je hoofd op en zie de glorie van het Koninkrijk.
Hef elke dag je hoofd iets hoger op en zie steeds meer van de hemel.
Spreek tot MIJ.
Verlang naar MIJ.
Rust in MIJ.
Blijf in MIJ.
Niet door MIJ rusteloos je lasten te brengen om ze daarna weer koortsachtig op te nemen en weg te dragen.
Nee, blijf in MIJ!
Zonder ook maar èèn moment het besef te verliezen, dat MIJN kracht en bescherming aanwezig zijn.
Blijf in de bescherming en in de rust, gelijk een kind in de armen van zijn moeder.

Een prachtige bemoediging, Eva.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 ... 6194 Volgende
Pagina 1211 van 6194