| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 00:16
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | | Welterusten Mar. |
weltrusten Imke....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 00:17
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | | weltrusten Imke.... |
Dank je wel, Gods zegen, met jou en je gezin.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 00:19
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | | Dank je wel, Gods zegen, met jou en je gezin. |
Dank je wel zuster!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 00:27
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | | Duidelijk bedoelt de schrijver hier dat er veel mensen zijn die hun sex voor het huwelijk verbergen en doen alsof ze geen sex voor het huwelijk hebben gehad, dat kenschetst hij als schijnheilig, mijns inziens terecht. |
Zo heb ik het ook geïnterpreteerd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 00:31
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | | Zo heb ik het ook geïnterpreteerd. |
Het lijkt me haast ook niet mogelijk het anders te interpreteren.
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 00:33
|
|
|
|
Mischien zou het volgende in een nieuwe topic horen maar dit wil ik nog wel kwijt:
"1Pe 2:19 Want dat is genade, indien iemand om het geweten voor God zwarigheid verdraagt, lijdende ten onrechte".
Ook door scheiding.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 00:34
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Het lijkt me haast ook niet mogelijk het anders te interpreteren.
Thomas |
Er is ook geen andere interpretatie in me opgekomen. Nu weten we het in ieder geval zeker.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 00:34
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | Jammer, Imke, dat je er niet tegen kunt als mensen even worden teruggefloten bij ongenuanceerde aanvallen. Zo iemand bijtijds tot de orde roepen is beter dan het weer uit de hand laten lopen waarbij mensen die het niet verdienen worden gekwetst doordat woorden worden verdraaid en neerbuigende opmerkingen worden gemaakt, wat getuigt van respectloosheid, onchristelijk gedrag en gebrek aan zelfbeheersing. |
Zou het ook zo kunnen zijn dat de schrijfster zich gekwets voelt door de manier waarop er wordt omgegegaan met Gods normen en waarden??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 00:38
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Mischien zou het volgende in een nieuwe topic horen maar dit wil ik nog wel kwijt:
"1Pe 2:19 Want dat is genade, indien iemand om het geweten voor God zwarigheid verdraagt, lijdende ten onrechte".
Ook door scheiding. |
Ff een andere vertaling.
19 Het is een blijk van genade als iemand, doordat zijn aandacht op God gericht is, in staat is onverdiend leed te verdragen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 00:42
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Ff een andere vertaling.
19 Het is een blijk van genade als iemand, doordat zijn aandacht op God gericht is, in staat is onverdiend leed te verdragen. |
Haha is ook goed.... Ik zelf lees "blijk" dat is....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 00:47
|
|
|
|
| JOOST764 schreef: | Ik heb ooit eens aan iemand in een zwart pak gevraagd of het nou de bedoeling is dat iedereen die gescheiden is voor de rest van zijn leven in z´n uppie naar de muur moet gaan staren.
Hij vond van wel. Dat is zijn goed recht. Ik vind van niet. Dat is mijn goed recht. |
joost, ik heb diezelfde discussie over hertrouw met onze predikant en kerkeraad gevoerd; maar nu is het komende zondag voorbereiding op het heilig avondmaal, en wat doe je dan, he? tegen de visie van de kerkeraad ingaan, heb ik geen moeite mee; mijn leven behoort Hem toe; niet aan een kerkgemeenschap, maar om nu tegen de visie van de kerkeraad in, toch aan het avondmaal te gaan, dat is weer tegen mijn beloften, die ik bij mijn belijdenis heb gedaan; zo kom je gevoelsmatig toch heel gemakkelijk aan de zijlijn van een gemeente te staan, zoals imke en pieter al aangaven.
het zal vast geen gemakkelijke zondag worden, en volgende week ook niet; maar ik verwacht dat God de zegen van de tafel wel naar de bank kan brengen..........
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zaterdag 11 september 2010, 09:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 00:50
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | | Zou het ook zo kunnen zijn dat de schrijfster zich gekwets voelt door de manier waarop er wordt omgegegaan met Gods normen en waarden?? |
Dan nog is de reactie van de schrijfster onterecht en bijzonder kwetsend.
Degene op wie ze reageert zegt niets over Gods normen en waarden dus volgens mij is dat niet aan de orde.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 00:53
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | joost, ik heb diezelfde discussie over hertrouw met onze predikant en kerkeraad gevoerd; maar nu is het komende zondag voorbereiding op het heilig avondmaal, en wat doe je dan, he? tegen de visie van de kerkeraad ingaan, heb ik geen moeite mee; mijn leven behoort Hem toe; niet aan een kerkgemeenschap, maar om nu tegen de visie van de kerkeraad in, toch aan het avondmaal te gaan, dat is weer tegen mijn beloften, die ik bij mijn belijdenis heb gedaan; zo kom je gevoelsmatig toch heel gemakkelijk aan de zijlijn van een gemeente te staan, zoals imre en pieter al aangaven.
het zal vast geen gemakkelijke zondag worden, en volgende week ook niet; maar ik verwacht dat God de zegen van de tafel wel naar de bank kan brengen..........
 |
Hannah, betekent dit dat je - volgens de kerk(enraad) - nooit meer aan het Avondmaal zou mogen gaan? Dat vind ik de ene zonde met de andere vergelijken. Wat lijkt mij dat moeilijk zeg. Sterkte!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 00:59
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | | Zou het ook zo kunnen zijn dat de schrijfster zich gekwets voelt door de manier waarop er wordt omgegegaan met Gods normen en waarden?? |
In dat geval kan ze daarop op een genuanceerde manier reageren. Het gaat dan nog altijd over de interpretatie van Gods normen en waarden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 01:03
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | | Hannah, betekent dit dat je - volgens de kerk(enraad) - nooit meer aan het Avondmaal zou mogen gaan? Dat vind ik de ene zonde met de andere vergelijken. Wat lijkt mij dat moeilijk zeg. Sterkte! |
nee, marijan, ik zou niet open mogen staan voor een nieuwe start, maar mocht ik eenmaal opnieuw getrouwd zijn (rara, hoe doe ik dat in dat geval??) dan kan ik schuldbelijdenis doen over een zegen, en dan zou ik weer aan mogen gaan. (overigens verliep het gesprek heel broeder/zusterlijk, en was er zeker geen veroordeling, wel een duidelijk verschil van mening.)
gods zegen is echter ook niet "aan tijd of plaats" gebonden hoor marijan; maak je geen zorgen, onze Vader slaat met groot mededogen op t menselijk kroost Zijn ontfermende ogen; Hij is het die ons Zijne vriendschap bied!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 02:13
|
|
|
|
Gefeliciteerd Pieter147
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 02:37
|
|
|
|
Grace, volgens mij heb je Beau van de lijst geknikkerd met je knip- en plakwerk.
't is even dat-ie niet vergeten word...
zelf kan ik die dag niet. de kans is behoorlijk groot dat ik dan moet werken. op welk tijdstip ik dat mag doen kan ik nu nog niet zeggen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 07:44
|
|
|
|
| LOES550 schreef: | Wie weet wat de kosten ongeveer worden van dit weekend?
grtjs Loes |
[quote=JONATHAN890]JONATHAN890 schreef: ik kom op 300 euro voor een 8persoons excl bedlinnen en op 420 ongeveer met bedlinnen voor 8 persoons
dat komt dus neer op tussen de 40 en 50 euro p/p
www.bungalows.nl is een leuke site.
[quote]
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 08:01
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | Grace, volgens mij heb je Beau van de lijst geknikkerd met je knip- en plakwerk.
't is even dat-ie niet vergeten word...
zelf kan ik die dag niet. de kans is behoorlijk groot dat ik dan moet werken. op welk tijdstip ik dat mag doen kan ik nu nog niet zeggen. |
Ja, ook deze: "vrolijk anoniempje (leeftijd begin 40)" staat plots niet meer op de lijst van de vrouwen.
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 08:30
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | Tsk, tsk, tsk, wat vlieg je weer uit de bocht, Zinga. Lees toch eerst eens goed voordat je iemand weer naar de strot vliegt. Duidelijk bedoelt de schrijver hier dat er veel mensen zijn die hun sex voor het huwelijk verbergen en doen alsof ze geen sex voor het huwelijk hebben gehad, dat kenschetst hij als schijnheilig, mijns inziens terecht. Matig je een beetje in je aanmatigende scheldpartijen als iets je niet bevalt. Gedrag dat beslist niet christelijk is en getuigt van gebrek aan zelfbeheersing en respect. |
Wil je me even die aanmatigende scheldpartijen aanwijzen??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 08:37
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Het lijkt me haast ook niet mogelijk het anders te interpreteren.
Thomas |
Het is niet wat er staat; en ik interpreteer het idd anders. Je suggereert in je opmerking dat de mensen die gaan staan liegen (omdat ze wel sex gehad zouden hebben) en dus schijnheilig zijn. Kennelijk komt het niet in je op dat er ook nog (veel?) mensen zijn die terecht gaan staan omdat ze er andere normen op nahouden dan jij.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 08:46
|
|
|
|
Normen en waarden. Met betrekking tot je lichaam en dus ook tot sex....
Het lichaam is een tempel voor de Heilige Geest, verlost, gereinigd en geheiligd door het bloed van Jezus. Onze ledematen, de organen van ons lichaam, zijn werktuigen voor de gerechtigheid, aan God overgegeven voor zijn dienst en tot zijn verheerlijking. De duivel heeft geen plaats in ons, geen macht over ons, en geen onvereffende aanspraken tegen ons. Alles is vereffend door het bloed van Jezus. De christen overwint satan door het bloed van het Lam en door het woord van zijn of haar getuigenis, en heeft het leven niet lief tot in de dood. Ons lichaam is voor de Heer en de Heer is voor ons lichaam.
Te verifiëren in: Psalm 107:2 2 Cor. 6:19 Efeze 1:7 1 Joh. 1:7 Hebr. 13:12 Rom. 6:13 Rom. 8:33-34 Openb. 12:11 1 Kor. 6:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 08:50
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | nee, marijan, ik zou niet open mogen staan voor een nieuwe start, maar mocht ik eenmaal opnieuw getrouwd zijn (rara, hoe doe ik dat in dat geval??) dan kan ik schuldbelijdenis doen over een zegen, en dan zou ik weer aan mogen gaan. (overigens verliep het gesprek heel broeder/zusterlijk, en was er zeker geen veroordeling, wel een duidelijk verschil van mening.)
gods zegen is echter ook niet "aan tijd of plaats" gebonden hoor marijan; maak je geen zorgen, onze Vader slaat met groot mededogen op t menselijk kroost Zijn ontfermende ogen; Hij is het die ons Zijne vriendschap bied! |
Daar mag je zeker op vertrouwen, Hannah! Gelukkig hangt dit niet af van het wel/niet aangaan aan 't Avondmaal. Maar aan 't Avondmaal deelnemen, kan - is mijn ervaring - zo'n versterking van het geloof zijn. 'k Vind het zo jammer dat iemand dat zou moeten missen, terwijl je wel het verlangen hebt. Juist de vergeving van zonden, door het bloed van Jezus, staat dan centraal. En iedereen doet zonden, maar ze zijn niet allemaal zichtbaar.
Maar volgens mij zijn we het daar wel over eens, ken de gedachtengang van deze kerk ook wel. Fijn, dat het gesprek broederlijk/zusterlijk verliep.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 11 september 2010, 08:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 08:50
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | | In dat geval kan ze daarop op een genuanceerde manier reageren. Het gaat dan nog altijd over de interpretatie van Gods normen en waarden. |
Volgens mij staat mijn mening gewoon haaks op die van een aantal anderen hier op het forum. En ik ben niet bang om hem zonder blikken of blozen op te schrijven en dat heeft men liever niet. Radicaal christendom is 'out'.
GrZ!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 08:55
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | | Het is niet wat er staat; en ik interpreteer het idd anders. Je suggereert in je opmerking dat de mensen die gaan staan liegen (omdat ze wel sex gehad zouden hebben) en dus schijnheilig zijn. Kennelijk komt het niet in je op dat er ook nog (veel?) mensen zijn die terecht gaan staan omdat ze er andere normen op nahouden dan jij. | Dus ik ben toch niet de enige die er zo over denkt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 09:12
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | | Dus ik ben toch niet de enige die er zo over denkt |
Gezien meerdere reacties op dit topic, denk ik dat zeker niet.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 11 september 2010, 09:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 09:14
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Volgens mij staat mijn mening gewoon haaks op die van een aantal anderen hier op het forum. En ik ben niet bang om hem zonder blikken of blozen op te schrijven en dat heeft men liever niet. Radicaal christendom is 'out'.
GrZ! |
Ik heb dat liever wel,ook al denk ik anders dan jij,omdat er zonder verschillende meningen geen discussie mogelijk is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 09:26
|
|
|
|
Die zanger/gitarist is van de week overleden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 09:29
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Die zanger/gitarist is van de week overleden. |
Ach toch... Dat wist ik niet. Dan nog maar even extra genieten van deze hit.
GrZ!
|
|
| Naar boven |
|
|