| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 16:39
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Laat lekker zitten joh, jammer van 't mooie weer. Ik doe de hoogstnoodzakelijke dingen (boodschappen, toilet schoonmaken, wasje draaien, etc.), verder ga ik genieten van het zonnetje.  |
Ben toch maar lekker wezen buiten spelen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 16:40
|
|
|
|
Wat betreft het zingen op de picknick zie pag 6,7,8 van dit topic. Verder wil ik er geen woord meer aan vuilmaken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 16:52
|
|
|
|
Zaterdag 11 September; Hand. 9: 1-9, Gearresteerd.
Saules wordt gearresteerd. Aangehouden. Het gebeurt op de weg van Jeruzalem naar Damascus. Zo maar, in een ogenblik. Halt! Stop! Verblindend licht. Een stem uit de hemel. Saul, Saul! Hij was enthousiast op weg gegaan. Saules van Tarsus zou ze wel krijgen, die volgelingen van Jezus! Hij was geboren in Klein-Azië. Maar in Jeruzalem had hij theologie gestudeerd bij professor Gamaliël. Het was een uitblinker, die Saules! Wat deed hij z'n best! Hij was nog vromer dan zijn leraren. En nu zag hij de kans van zijn leven. Hij zou zijn liefde voor God wel eens bewijzen. Met papieren van de hogepriester op zak reist hij met een aantal medewerkers naar Damascus, om ook daar de christenen gevangen te nemen. Maar zo ver komt het niet...Onderweg wordt hij zelf gearresteerd. Zijn helpers moeten hem bij de hand nemen. Saules kan geen stap meer verder. Hij is volkomen blind. Op zijn logeeradres, in de Rechte Straat, zit hij drie dagen lang, verslagen, zonder iets te zeggen, zonder iets te eten of te drinken. Gearresteerd. Soms grijpt God hardhandig in, in het leven van mensen. Soms pakt God je in de kraag. Halt! Nu is het afgelopen! Weet je wie je vervolgt? Je denkt Mijn medewerker te zijn, maar je werkt Mij alleen maar tegen! Van Saules kun je leren dat vroom-zijn niet veel zegt. Je kunt op een vrome manier God tegen-werken, Hem voor de voeten lopen. Je kunt denken Hem volgen, terwijl je Hem in werkelijkheid ver-volgt...En als je dan wordt gearresteerd, kun je daar God niet genoeg voor danken...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 17:18
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | gelovigen schamen zich gewoon voor stel je voor wij als christen in een niet gelovige omgeving stel dat ze ons horen en het word niet gewaardeert stel je voor krijgen we de bommen op de heide stel je voor zeg neej dat ken echt niet hoor we gaan niet over Jezus zingen neej we zingen gewoon een leuk kinderlied of van rene froger of andre hazes of welk zangartiest want tja dat is niet vreemd en kijken de anderen ons niet met verkeerde ogen en opmerkingen aan. In die zin schamen we ons wel een beetje voor Jezus ook al zegt men het van niet. Stel je voor ... |
Stel je eens voor, toen de Here Jezus op een ezel door de poort ging dat zijn volk zich daarover had geschaamd!!!! Dan waren er geen palmtakken aan de zijlijn die riepen van hosanna de Koning van Israel.
Hoe zal het zijn als Hij weer komt???? Schamen????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 17:19
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | gelovigen schamen zich gewoon voor stel je voor wij als christen in een niet gelovige omgeving stel dat ze ons horen en het word niet gewaardeert stel je voor krijgen we de bommen op de heide stel je voor zeg neej dat ken echt niet hoor we gaan niet over Jezus zingen neej we zingen gewoon een leuk kinderlied of van rene froger of andre hazes of welk zangartiest want tja dat is niet vreemd en kijken de anderen ons niet met verkeerde ogen en opmerkingen aan. In die zin schamen we ons wel een beetje voor Jezus ook al zegt men het van niet. Stel je voor ... |
Het was maar een grapje Anita............Moet toch ook kunnen
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 11 september 2010, 17:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 17:20
|
|
|
|
Dit lied is eigenlijk een handleiding hoe je iets moet herstellen...luister even naar de tekst...de goede raad van die vrouw dat eerder een bevel is...nouja, luister zelf maar...
http://www.youtube.com/watch?v=tlICWoBb5Ik&feature=fvst
FT
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 17:21
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Ben het volledig met je eens Visser !!!!! |
Rare gedachtes hebben jullie twee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 17:23
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Rare gedachtes hebben jullie twee  |
Zo'n opmerking ben ik wel gewend van jouw
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 17:24
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Zo'n opmerking ben ik wel gewend van jouw  |
nou ja.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 17:24
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Het was maar een grapje Anita............Moet toch ook kunnen  |
Niet iedereen heeft gevoel voor humor, het is maar door welke bril je kijkt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 17:26
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Niet iedereen heeft gevoel voor humor, het is maar door welke bril je kijkt.  |
Nu heb je eens helemaal gelijk, maar je moet natuurlijk niet altijd gelijk van het negatieve uitgaan...............
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 17:26
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Niet iedereen heeft gevoel voor humor, het is maar door welke bril je kijkt.  | Heet dat niet tegenwoordig lenzen mario?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 17:28
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | Heet dat niet tegenwoordig lenzen mario?  |
Ik draag soms een veiligheidsbril, mag dat ook
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 17:28
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Nee, dat klopt. Maar we hadden dus afgelopen nacht een wedstrijd en iedereen, ja, ik ook , probeer dan toch zo goed mogelijk te scoren. En als je dan niks weet te vangen dan is dat best wel balen , om het nog maar netjes uit te drukken. En vis? Visser geeft niet zoveel om vis, zeker als ie ze zelf eerst nog moet schoonmaken ook.
Visser, die liever kibbeling en vissticks eet  |
Had je wel goed voer bij je? En wel goed rond gestrooid op je stek?En niet te vergeten....had je wel de goede smaak voer bij je? Vrouwen hebben er ook wel verstand van dat merk je wel he?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 11 september 2010, 18:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 17:29
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Ik draag soms een veiligheidsbril, mag dat ook  |
Ik een zonnebril, mag dat ook????? Maar we zijn een beetje off topic.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 11 september 2010, 17:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 17:30
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | hoe is je gedachtengang dan, wat dat betreft, mar? de joodse beginselen zijn immers voor het volk israel bedoeld? volg je alle oud testamentische wetten? |
Hannah ik geef alleen antwoordt op je laatste vraag op de forum.
Ik volg niet de ceremoniële wetten uit de oude testament omdat deze zijn vervuld door de Here Jezus. De kennis daarvan opend wel mijn ogen waarom Hij de Messias is en wat dat inhoud voor mij persoonlijk!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARCOWAAL200
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 17:36
|
|
|
|
Dit is nou wat ik afgelopen week in de CHAT heb zitten vertellen. De mensen zijn waarschijnlijk bang om gehoord te worden als ze christelijke liederen zingen. Je moet niet leven als een verborgen christen dan breng je ook geen mensen tot de heer. Je hoef geen Evangelist te zijn om het evangelie te verkondigen. Als je in het openbaar die liederen zing komen er vragen en als er geen vragen komen dan denken ze eraan en als ze dat ook niet doen dan vertrekken de mensen die niet van christenen houden. Vragen kan je beantwoorden De gedachte die de mensen zelf eraan overhouden lost de HEER het zelf op. En de mensen die zelf weg lopen dat zijn er maar weinig daar komt het misschien nog wel mee goed alleen op een later tijdstip.
Heb lef en VERHEF je stem. Zing een vrolijk lied van HERMAN BOON kinderlijk eenvoudig en duidelijk genoeg om zelfs een niet gelovige goed naar de text te laten luisteren. Mijn EX schoonvader vond die liedjes wel leuk om naar te luisteren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 17:50
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Rare gedachtes hebben jullie twee  |
oke mario, de mannen gaan het eens even volzetten hier op dit topic. Misschien wordt deze binnenkort dan ook gesloten. En de vrouwen reageren hier toch bijna niet meer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 18:24
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | nou ja......... |
tja... tis tog zo...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 18:33
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | tja... tis tog zo...  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 18:44
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | joost, ik heb diezelfde discussie over hertrouw met onze predikant en kerkeraad gevoerd; maar nu is het komende zondag voorbereiding op het heilig avondmaal, en wat doe je dan, he? tegen de visie van de kerkeraad ingaan, heb ik geen moeite mee; mijn leven behoort Hem toe; niet aan een kerkgemeenschap, maar om nu tegen de visie van de kerkeraad in, toch aan het avondmaal te gaan, dat is weer tegen mijn beloften, die ik bij mijn belijdenis heb gedaan; zo kom je gevoelsmatig toch heel gemakkelijk aan de zijlijn van een gemeente te staan, zoals imke en pieter al aangaven.
het zal vast geen gemakkelijke zondag worden, en volgende week ook niet; maar ik verwacht dat God de zegen van de tafel wel naar de bank kan brengen...........
 |
Als ik dit zo lees moet ik denken aan de "ballingschap" van Gods volk in Egypte. Zij moesten zich ook houden aan de "wetticisme" van Farao. Dan komt er een verlosser (Mozes) en moesten de Joden kiezen.
Even een Parallelisme waar het antwoordt te vinden is.
De Here Jezus zegt dit:
Rev 18:4 En ik hoorde een andere stem uit den hemel, zeggende: Gaat uit van haar, Mijn volk, opdat gij aan haar zonden geen gemeenschap hebt, en opdat gij van haar plagen niet ontvangt.
Met andere woorden: ga uit de wetticisme van Babylon. Inderdaad sta je dan aan de zijlijn voor hun.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 18:49
|
|
|
|
| LOES550 schreef: | wat ontzettend ingewikkeld allemaal. Ik ga voor mezelf uit dat God me vergeeft voor de dingen die ik fout doe. Soms weet ik niet eens dat ik t fout doe. Misschien heel kort door de bocht en struifvogel-aktie van mij. Maar ik ga ondanks alles aan het avondmaal en hoop dat God me behoedt voor nog meer verdriet. |
twee lege handjes, en een zondig en behoeftig hart is de beste manier om naar de tafel van Christus te gaan, hoor loes! wat zou je aan de tafel van verlossing moeten doen, wanneer je alles wat je nodig hebt in jezelf zou vinden? ik verwacht echter niet dat God je zal behoeden voor alle verdriet, Hij zal je echter helpen dragen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 19:03
|
|
|
|
| MARCOWAAL200 schreef: | Dit is nou wat ik afgelopen week in de CHAT heb zitten vertellen. De mensen zijn waarschijnlijk bang om gehoord te worden als ze christelijke liederen zingen. Je moet niet leven als een verborgen christen dan breng je ook geen mensen tot de heer. Je hoef geen Evangelist te zijn om het evangelie te verkondigen. Als je in het openbaar die liederen zing komen er vragen en als er geen vragen komen dan denken ze eraan en als ze dat ook niet doen dan vertrekken de mensen die niet van christenen houden. Vragen kan je beantwoorden De gedachte die de mensen zelf eraan overhouden lost de HEER het zelf op. En de mensen die zelf weg lopen dat zijn er maar weinig daar komt het misschien nog wel mee goed alleen op een later tijdstip.
Heb lef en VERHEF je stem. Zing een vrolijk lied van HERMAN BOON kinderlijk eenvoudig en duidelijk genoeg om zelfs een niet gelovige goed naar de text te laten luisteren. Mijn EX schoonvader vond die liedjes wel leuk om naar te luisteren.  | Weet je nu wat het probleem hiermee is? Het is een moeten voor sommige mensen. En dan gaat het mis, vind ik. Als je spontaan bepaalde dingen doet, is het leuk, maar nu moeten we of we moeten niet....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 19:20
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | JONATHAN890 schreef: ik kom op 300 euro voor een 8persoons excl bedlinnen en op 420 ongeveer met bedlinnen voor 8 persoons
dat komt dus neer op tussen de 40 en 50 euro p/p
www.bungalows.nl is een leuke site.
Graag dan nu een definitieve opgave van wie meegaan. dus in 1e instantie 8 personen en dan maar kijken hoeveel huizen we moeten boeken
wat ik zeker weet is dat de volgende gaan:
1. carin303 2. jonathan890 3. willie400 o. v heb rooster nog niet van november ;) 4. grace585 (onder voorbehoud 80% zeker) 5. klaproos 6. Anita324 7. .............. 8. ..............
en vul maar aan.
Voor de tijd dat ik definitief boek stuur ik diegene een mail maken we het rond. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 19:36
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Weet je nu wat het probleem hiermee is? Het is een moeten voor sommige mensen. En dan gaat het mis, vind ik. Als je spontaan bepaalde dingen doet, is het leuk, maar nu moeten we of we moeten niet.... |
klopt precies!!! ooit begonnen op een feestje via cm diverse mensen te zingen.. geheel vrijblijvend verder hoor, geen dwang. sommigen gingen toen ook weg, omdat ze daar geen zin in hadden. ik ook.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIK390
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 19:48
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Nu heb je eens helemaal gelijk, maar je moet natuurlijk niet altijd gelijk van het negatieve uitgaan...............  |
en toch en toch kijk jij altijd zo zwart met die bril
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 19:48
|
|
|
|
We moeten juist oppassen voor de Moslims want die willen heel NL als EUROPA overheersen naar hun macht. Inwezen zie ik ook dat Moslims in de toekomst nadat de Gemeente is opgehaald hun als de Antichrist zullen optreden. Je kan dit allemaal zien aan de tekenen der tijd en waar er een tegenpartij zullen gaan opstaan in grote aantallen van heel europa de Baalisme zoals je weer terug kan lezen in de Bijbel. De tijd breekt aan het zal niet meer lang duren.
Om aan te geven de koran is een verzinsel door de koopman van mekka bedacht en heeft een aantal uit de bijbel geplukt en verder een eigen draai aan gemaakt. Want in de koran staat dat god geen zoon heeft. Wat bedoelen hun inwezen mee die god die zij aanbidden heeft ook geen zoon want ze volgen satan namelijk dat is inwezen het verschil. Want in hoeverre staat er in de koran dat men mag liegen en bedriegen en elkaar en anderen mogen afmaken in de naam van alla als diegene niet geloofd in alla dan word het koppen rollen of wat dan ook.
Dus respect voor anderen geloven als christen als onder elkaar hebben ze niet eens als je geen moslim bent. De moslim kent geen innerlijke liefde die kent alleen maar haat. De baby`s worden ermee geboren om tot moordmachine`s te dienen onder de naam van alla. En vele jongeren vanaf 18 jaar en ouder zijn er trots op als ze joden of christen of niet gelovigen even kunnen uitmoorden door zichzelf in de lucht te blazen. In de hoop om die aantal beelschone maagden in de hemel tegen te komen wat inwezen een strik is die komen bedrogen uit en komen helaas in de poel des vuurs. Het is triest voor woorden maar hun gedachten is gehersenspoeld en kunnen ze daar dan ook niks aan doen.
Je kan alleen voor hen bidden dat ze tot inzicht mogen komen en ook werkelijk de Profeet de Messiaas Jezus Christus mogen aanemen van hart want alleen dat is de enige Weg de Waarheid en het Leven. Want niemand komt tot de Vader dan door Mij.
Wees verder nooit bang om je leven want jou leven ligt in Gods hand in alles is op Zijn Tijd en niet onze tijd. Dus vrees niet voor het gevaar van de buitenwacht of de tegenpartij die alles krom slaat. Degene die Jezus Christus als persoonlijke Verlosser heeft aanvaard in hem of haar leven mag weten dat naar dit leven altijd voor Eeuwig behouden is als we op een gegeven moment komen te sterven of gemarteld worden om Hem dan geeft Hij je Kracht en innerlijke rust.
Shalom,
|
|
| Naar boven |
|
|