| Auteur |
Bericht |
|
JOOST764
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 09:10
|
|
|
|
Mee eens.
Als je de Bijbel naar de letter leest zou je je zoon moeten stenigen wanneer hij vloekt.
Ik denk niet dat een aardse rechter je dat in dank af zal nemen......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 09:12
|
|
|
|
|
Ondertussen heeft de bewuste predikant besloten toch maar geen koranverbranding te doen...hij vind dat zen standpunt inmiddels wel duidelijk is!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 09:37
|
|
|
|
Ik vind deze muziek zo mooi...terwijl het verhaal dat er mee verbonden is veel minder mooi is tenzij dan de goede daden die Oscar Shindler stelde.
http://www.youtube.com/watch?v=0yYikshdLcw
Het past ook een beetje deze grijze natte dag.
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 10:00
|
|
|
|
Waar is de zon?
Het is toch ZONdag?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 10:13
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Waar is de zon?
Het is toch ZONdag?  |
Hier komt'ie: http://www.youtube.com/watch?v=W3h6FgFthC8
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op zondag 12 september 2010, 10:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 11:13
|
|
|
|
Weet wel in wat daar in die Bybel staan geskrywe in wat nog gaan gebeur dat ook regtig gaan kom miskien in die ander vorm in waar ons lewe. Ons wil nie glo nie omdat ons dit nie sien nie ja pas as ons dit sien as pas dink jy dan diep na in wie of wat dan ook teen jou het gezegt. Glo is inwezen iets wat ons nie sien nie dit is eers glo. Soos jy glo soos 'n kind en dink soos' n kind vanaf die begin jy tot geloof kom en geleiers aan later geloof as 'n man / vrou en dink soos' n man / vrou wat as God gevrees is en getuig van die ware evangelie van ons Vader is dat geleë as geskik. Vertel het deur in wie die wil hoor en honger is na God se Woord. Verder altyd belangrik om die Bybel daagliks te ondersoek en te sleutels na die dinge van hierdie tyd of die wel okay is. Wat ook in hierdie tyd word daar baie water by die wyn gedoen. Dit maak die wyn dan ook so bitter en is nie kosher.
Lees jy Bybel en Bid elke dag sodat jy groei mag. Wil jy groei en lewe met die Here Jesus kan dit in alle opregtheid want die Here kom ook juis vir die swakker. Juis ook vir die moordernaar aan die kruis met al sy foute wat hy gedoen het hy het berou en Jesus Christus vergaf die moordernaar, en hy ook kon meekomen die hemel in. As ons as mense dan ook maar werklik wil dan is die stap heel maklik om op jou knieë te gaan in jou binnekamer. Bring die dinge in gebed dat Jesus ook vir jou in jou hart kan kom woon. Nadat jy vir weer gebore is jou lewe is wel dieselfde as 'n skuitjie in die storm, maar jy is dan nooit alleen want die Stuurman stuur jy na die veilige Haven toe.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 11:27
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | oke mario, de mannen gaan het eens even volzetten hier op dit topic. Misschien wordt deze binnenkort dan ook gesloten. En de vrouwen reageren hier toch bijna niet meer. |
beeeeeeeetje een eigenwijs vissertje?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 11:57
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ik denk, maar wie ben ik , dat het kwam doordat er steeds meer vrouwen op dat topic reageerden.  |
Ja hoor, uiteindelijk hebben wij het weer gedaan.
Hmm......eigenlijk vind ik het ook wel weer knap van ons! 'k Moet nog zien of het jullie gaat lukken, om een slotje op dit topic te krijgen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 12:27
|
|
|
|
|
Ik peins er niet over mij zelf te verlagen, zoals jullie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WIM727
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 12:34
|
|
|
|
Jammer dat we het bewijs niet meer kunnen leveren ,maar de dames deden er wel een aardig schepje bovenop dus wat mij betreft of iedereen of dez ook dicht!! of kwamen die foto,s met die strijkyzers alleen van mannen???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 12:40
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Als de inhoud van de link verantwoord is, zou er sprake zijn van een dier dat we niet meer kennen, omdat we van geen organisme meer weten dat aan alle eigenschappen voldoet. Het dier kan uitgestorven zijn of alleen in een mythologische situatie beschreven staan. Dan klopt geen enkele benaming maar zou een soort krokodil wel in aanmerking kunnen komen omdat die in ieder geval aan een aantal van die eigenschappen voldoet.
Ik ben het met Pieter eens dat vertalingen zo zuiver als maar mogelijk is moeten zijn, blasfemie gaat me wel wat ver overigens.
En wat is een zuivere vertaling he. De Naardense Bijbel staat dicht bij de grondtekst. Het Boek is duidelijk geschreven met een bedoeling de grondtekst te vertalen voor mensen die met de Bijbeltaal van eeuwen geleden niet meer uit de voeten kunnen. Voor mensen die met de Statenvertaling zijn opgegroeid en mogelijk lief hebben gekregen, is de taal van het Boek wel even wennen. De conclusie is dan al snel dat het niet goed vertaald is. Probleem is dat de meeste mensen de grondtekst in het Hebreeuws of het Grieks niet goed kunnen lezen. En vertalen uit deze talen, die een totaal andere taalstructuur vertonen en vele woorden die soms wel twintig of meer betekenissen hebben, is een hachelijke zaak. Ook als er in de laatste eeuwen veel kennis van deze talen is verzameld met als gevolg een beter inzicht in de betekenis, blijft dat goed vertalen moeilijk.
Thomas, houdt van taal. |
Deze bijbel teksten spreken toch wel van een slang. Ook Wikipedia geeft een volgens mij zo duidelijk mogelijke verklaring. 3. Jesaja 27 [1 v.] "Te dien dage zal de HEERE met Zijn hard, en groot, en sterk zwaard bezoeken den Leviathan, de langwemelende slang, ja, den Leviathan, de kromme slomme slang; en Hij zal den draak, die in de zee is, doden." 4. 4 Ezra 6 [2 v.] "En toen hebt gij twee dieren verordineerd, de naam van het ene noemdet gij Behemoth, en de naam van het andere noemdet gij Leviathan."
Leviathan wordt ook wel genoemd: koning der vissen..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 12:44
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Zouden er onderweg nog dieren zijn bijgekomen? Ze zaten toch iets van een jaar in die ark hé...
GrZ! |
Misschien dat God een wondertje( het zoveelste) deed? Dat ze een soort van platonische verhouding hadden voor de duur van de zondvloed? Vraag me niet hoe...maar ja..wonderen hé? En ja. er zal veel geknuffeld zijn verder. zo heb ik het ooit ook verteld aan mijn kinderen..verantwoord of niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 12:53
|
|
|
|
[quote=LOES550] Het is al zo'n lastig onderwerp, ik heb er zoveel moeite mee
Ik vond dit en moet het gewoon hier plaatsen Laten we met zn allen de tekst opvolgen liefs Loes
http://www.youtube.com/watch?v=iNjNkZQ4JV4&NR=1[/quotL
Prachtig Loes. Bidden..contact houden met God, dáár gaat het om.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 12:57
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Misschien dat God een wondertje( het zoveelste) deed? Dat ze een soort van platonische verhouding hadden voor de duur van de zondvloed? Vraag me niet hoe...maar ja..wonderen hé? En ja. er zal veel geknuffeld zijn verder. zo heb ik het ooit ook verteld aan mijn kinderen..verantwoord of niet.  |
Hihi; zie het al voor mij. "Euh... niet waar de giraffen bij zijn hoor. Die gluren over hun hok"
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 13:03
|
|
|
|
Sorry dames. Mijn welgemeende excuses. Ik wist niet dat dit zo 'n gevoelig punt was.
Sory, sorry, sorry.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 13:04
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Sorry dames. Mijn welgemeende excuses. Ik wist niet dat dit zo 'n gevoelig punt was.
Sory, sorry, sorry.  |
Ben het volledig met je eens
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 13:05
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | toch zie ik hier wel een duidelijk verschil, mar, hoewel je reactie als steuntje bedoeld lijkt te zijn;
* het volk israel werd onderdrukt door een farao, een afgod(endienaar) dus eigenlijk; en een kerkeraad met een andere visie dan de mijne kun je daar denk ik niet mee vergelijken. * daarnaast denk ik persoonlijk dat het niet verstandig zou zijn, om "van haar uit te gaan" en dus deze gemeente dan maar te verlaten; de kerkeraad probeert Gods woord te laten prevaleren boven persoonlijke belangen, van uit hun visie op echtscheiding en hertrouw. op zich een nobel streven, vind ik, ook al betekend dit dat ik hierin enorm van mening met hen verschil, en we onze denkwijze beiden op de bijbel denken te baseren. * bovendien zou het verlaten van de gemeente waar ik bij behoor, geen uitgaan zijn, vanuit een zondige leefomgeving, om zo niet besmet te worden met een zondige manier van denken/levensstijl, maar het zou een vlucht zijn, om de emoties te ontlopen. vanuit de bijbel zijn echter ook voorbeelden te vinden, dat gelovigen zich aanpasten aan een te strakke structuur binnen de geloofsgemeenschap, in afwachting van de weg die God met hen wilde gaan..... soms is die weg misschien, om je te "onderwerpen" aan het gezag, dat de kerkeraad van God zelf heeft gekregen, hoewel dat niet altijd de gemakkelijkste weg hoeft te zijn. * wat voor mij persoonlijk meespeelt, is dat ik in deze gemeente fijne contacten heb met medegelovigen, en bovendien het leven van mijn meisje ook niet uit haar sociale omgeving wil losrukken. dit ingebed zijn in de gemeente is ook van groot belang, denk ik! |
Ik geloof dat je het goede gekozen hebt, voor jezelf en voor je meisje. Het belangrijkste is dat je in je eigen gemeente blijft komen en dat je door jezelf te blijven laat zien dat je je wilt onderwerpen aan de bepalingen die in jouw gemeente gelden, omdat het jouw geloof is. Het is ook een stukje lijden wat je op je neemt en wil Jezus niet dat we Hem volgen in alles? Ook al kost het ons soms veel? IK vind het heel dapper van je en bid je Gods nabijheid toe. Het zullen twee zware zondagen zijn, maar net wat je zelf al aangeeft, als je een goede band hebt met de mede gelovigen dan kun je ook bij hen terecht en bovenal ..God is altijd bij je.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 13:05
|
|
|
|
Hoe goed luisteren jullie naar je "innerlijke stem" bij het nemen van grote beslissingen?Je gevoel maar ook die duidelijke tekens(van boven)........hoe serieus neem je ze?
Ik vroeg God(eigenwijs als ik ben)om meer tekenen,ik kreeg ze......en daar was ik niet blij mee.....
Wat zou jij doen met het idee dat je iets moet doen waardoor je eigen leven maar ook dat van iedereen in je omgeving radicaal zou veranderen?Nieuwe baan,nieuwe woonomgeving,veel minder tijd voor de mensen om je heen......
(en neeeeeeee ik heb GEEN trouwplannen )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 13:11
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Waar is de zon?
Het is toch ZONdag?  |
Nog heeeeeeeeeeeeeeeeel even wachten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 13:11
|
|
|
|
het volgen van je innerlijke stem is niet altijd uitvoerbaar.
als ik naar mijn innerlijke stem(metje) luister is het in de praktijk nauwelijks tot niet uitvoerbaar.
en da's best lastig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 13:13
|
|
|
|
even wachten nog....
P I Z Z A !!
(of had je wat anders in gedachten?)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 13:17
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | even wachten nog....
P I Z Z A !!
(of had je wat anders in gedachten?) |
De pizzahut is nog niet open.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 13:22
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | het volgen van je innerlijke stem is niet altijd uitvoerbaar.
als ik naar mijn innerlijke stem(metje) luister is het in de praktijk nauwelijks tot niet uitvoerbaar.
en da's best lastig. |
Heb je het dan niet over verlangens en wensen die niet uitvoerbaar zijn? Ik heb het over stappen in je leven die je moét nemen omdat je weet dat er iets moét veranderen,ook al steek je liever je kop in het zand......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 13:29
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Hoe goed luisteren jullie naar je "innerlijke stem" bij het nemen van grote beslissingen?Je gevoel maar ook die duidelijke tekens(van boven)........hoe serieus neem je ze?
Ik vroeg God(eigenwijs als ik ben)om meer tekenen,ik kreeg ze......en daar was ik niet blij mee.....
Wat zou jij doen met het idee dat je iets moet doen waardoor je eigen leven maar ook dat van iedereen in je omgeving radicaal zou veranderen?Nieuwe baan,nieuwe woonomgeving,veel minder tijd voor de mensen om je heen......
(en neeeeeeee ik heb GEEN trouwplannen ) |
Hé Leanne, wat lees ik tussen de regels: heb je trouwplannen??? Is maar een plaagje hoor.
Je schrijft "...wat je moet doen waardoor..." het is dus niet echt iets wat je wilt doen. Eerder een verplichting dus. Tja, dan kan je hopen, bidden en naar best vermogen er aan werken om het zo goed mogelijk te doen. Ook een stukje in overgave gaan leven. Het is zo en niets anders, maar ik wil wel mijn best doen voor mij en de andere in mijn leven.
Heb je zelf plannen, die je niet worden opgelegd door andere, dan is het goed om de pro en contra's op een rijtje te zetten. Goed nadenken en het meenemen in je gebed. Zelf vraag ik dan raad aan mijn vader en moeder. Die raad overweeg ik en ga ik me toch ook even in de stilte terugtrekken om dit aan Hem voor te leggen. Ik ga echter niet bij veel mensen te rade. Want dan kan je veel meningen krijgen die uiteindelijk ook voor verwarring kunnen zorgen.
Menigmaal heb ik in mijn leven drastische beslissingen genomen en dan was toch de stilte en het gebed voor mij een hulp. Ik zat niet echt te wachten op een teken maar wel op die innerlijke rust (of is dat hét teken?) die dan tevens ook de brandstof werd om mijn plannen te verwezenlijken . Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 13:32
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | De pizzahut is nog niet open. |
daarom moet je nog even wachten...
net als op de zon, al vrees ik dat we die niet te zien krijgen, vandaag (althans hier...)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 13:41
|
|
|
|
[quote=GRIFFIN748]even wachten nog....
P I Z Z A !!
(of had je wat anders in gedachten?)
ja, griffin; doe maar ehhh....... zalm-carpaccio vooraf asjeblieft, mosterd-honingroomsoepje als vervolg, lijkt me wel lekker, tussendoor lust ik wel even een champagne-spoon-bosvruchten... dan een fijn gesneden rosbeef met pesto sausje, natuurlijk met overheerlijk groente garnituur, doe als toetje maar warme perziken in een badje van witte wijn en winterkruiden, gevuld met walnoten-ijs, als je dan een dubbele expresso toe hebt, ben ik al dik tevreden!
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zondag 12 september 2010, 13:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 13:46
|
|
|
|
[quote=HANNAH810]
Goeiedag zeg, jij bent een dure kostganger. En waar laat je dat allemaal?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
|
|
|
|
[quote=HANNAH810]dat wordt dan wel een dikbelegde pizza. die past gegarandeerd niet in mijn oven!
maar als Hannah dit allemaal op heeft is ze dik en tevreden.
(of lees ik het nou verkeerd?)
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op zondag 12 september 2010, 13:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Het is inderdaad erg naïef om de dreiging van de Islamisering te onderschatten. Heel veel Nederlanders hebben verondersteld dat de Marokkanen en Turken net zo zouden integreren als de Nederlanders in Canada. Hun solidariteit ligt echter bij de Islamieten. De Nederlandse discussie tussen PVV enerzijds en CDA en VVD anderzijds of de Islam een ideologie of een religie is, is onzinnig. Het is wel een religie maar de politieke tak is een ideologie die misbruik maakt van diezelfde religie van de Islamieten. Het feit dat Christenen dat vroeger ook deden met de zogenaamde godsdienstoorlogen geeft aan dat het geen nieuw fenomeen is. Zou het tot een conflict van het Westen met de Islam als ideologie komen, en dat is gezien de ontwikkelingen in Iran niet ondenkbaar, dan zal de Islamitische bevolking in Nederland niet voor westerse waarden en democratie kiezen maar voor de Islam. Een Marokkaan die voor de Nederlandse waarden kiest, wordt door de Berbers beschouwd en benoemd als een verrader. Dat geeft wel te denken. De Islam en het Christendom zijn wel beide een religie, maar de verschillen qua houding, mensbeeld en opvattingen zijn erg groot. De wet van liefde in het Christendom geldt in de omgang met iedereen. In de Islam is er een groot verschil in de omgang tussen Islamieten onderling en en die van Islamieten met ongelovigen, en dat zijn wij dus. De arrogantie en minachting die we bij Marokkanen ervaren, heeft daarin zijn oorzaak.
Het neemt niet weg dat iedere boekverbranding barbaars en onverantwoord is. Helaas weer een dominee die het Christendom een slecht imago bezorgt. Maar als we niet uitkijken met de Islamisering, dan dooft het licht, overal.
Thomas |
Beetje stil van deze reactie, mooi!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 13:50
|
|
|
|
| ANNELIES144 schreef: | Wie lijkt het leuk om in het weekend van 11 september een leuk avondje uit in Zeist te ondernemen. Ik denk dan hier bij aan twintigers en dertigers welke het aanspreekt een restaurantje te pakken en/of een film in Figi.  |
Uhm, geldt dit al voor 2012? Dan heeft iedereen nog tijd genoeg om er over na te denken.
|
|
| Naar boven |
|
|