| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 16:12
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Het is inderdaad erg naïef om de dreiging van de Islamisering te onderschatten. Heel veel Nederlanders hebben verondersteld dat de Marokkanen en Turken net zo zouden integreren als de Nederlanders in Canada. Hun solidariteit ligt echter bij de Islamieten. De Nederlandse discussie tussen PVV enerzijds en CDA en VVD anderzijds of de Islam een ideologie of een religie is, is onzinnig. Het is wel een religie maar de politieke tak is een ideologie die misbruik maakt van diezelfde religie van de Islamieten. Het feit dat Christenen dat vroeger ook deden met de zogenaamde godsdienstoorlogen geeft aan dat het geen nieuw fenomeen is. Zou het tot een conflict van het Westen met de Islam als ideologie komen, en dat is gezien de ontwikkelingen in Iran niet ondenkbaar, dan zal de Islamitische bevolking in Nederland niet voor westerse waarden en democratie kiezen maar voor de Islam. Een Marokkaan die voor de Nederlandse waarden kiest, wordt door de Berbers beschouwd en benoemd als een verrader. Dat geeft wel te denken. De Islam en het Christendom zijn wel beide een religie, maar de verschillen qua houding, mensbeeld en opvattingen zijn erg groot. De wet van liefde in het Christendom geldt in de omgang met iedereen. In de Islam is er een groot verschil in de omgang tussen Islamieten onderling en en die van Islamieten met ongelovigen, en dat zijn wij dus. De arrogantie en minachting die we bij Marokkanen ervaren, heeft daarin zijn oorzaak.
Het neemt niet weg dat iedere boekverbranding barbaars en onverantwoord is. Helaas weer een dominee die het Christendom een slecht imago bezorgt. Maar als we niet uitkijken met de Islamisering, dan dooft het licht, overal.
Thomas |
Uiteindelijk heeft hij er niet 1 verbrand.... en wat doen we nu, leidsaam afwachten? tot de nieuwe twin towers klaar zijn?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 16:17
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | Dankjewel, dankuwel, dankjulliewel voor de bemoedigende woorden tot mij, tot ons gesproken. |
so sijn wei gewoon!! toch, marijan???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 16:27
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ik denk, maar wie ben ik , dat het kwam doordat er steeds meer vrouwen op dat topic reageerden.  |
Hé Visser verwacht je dan ook dat ze deze topic gaan sluiten omdat er steeds meer mannen reageren? Euh, hoeveel reacties zouden we dan nog moeten plaatsen...
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 16:30
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Ja hoor, uiteindelijk hebben wij het weer gedaan.
Hmm......eigenlijk vind ik het ook wel weer knap van ons! 'k Moet nog zien of het jullie gaat lukken, om een slotje op dit topic te krijgen. 
|
Dat gaat de mannen zeker niet lukken, als het te bont gaat worden grijpt Chris wel in. Geen plezier dus voor de mannen dat wij (dames) een slotje krijgen.
Wij houden het altijd netjes heh dames?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 16:31
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | so sijn wei gewoon!! toch, marijan??? |
Ja Han...so zein wei...mee eens.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 16:35
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Hé Visser verwacht je dan ook dat ze deze topic gaan sluiten omdat er steeds meer mannen reageren? Euh, hoeveel reacties zouden we dan nog moeten plaatsen...
Frank |
Nee hoor. Hoeft van mij niet gesloten te worden. Ik heb er ook mn excuses voor aangeboden. Wens dat de dames nog heel lang mogen genieten van dit topic. ( en de heren ook)
Visser, die een hekel heeft aan slotjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 16:52
|
|
|
|
| LEPELTJE037 schreef: | Als ik alleen een pak koeken op zaterdag haal, dan ben ik toch niet aan het werk? Die mensen die er voor werken om die koeken te verkopen, die kiezen er zelf voor om op Gods heilige dag te werken. het is ook niet zo dat ik uitgebreid boodschappen ga halen op zaterdag... dat is wel weer werk, maar even een pak koek bij de winkel weghalen is net zoiets als een pak koeken uit de kelder halen. Zo zie ik het.
Maar nogmaals ... dit is off-topic. | Jammer dat jij dit bij dit onderwerp offtopic vind dan is het verder niet mogelijk om verder te discussieren. Vind ik wel jammer vind omdat het een interesant onderwerp is/was.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 17:11
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | Jammer dat jij dit bij dit onderwerp offtopic vind dan is het verder niet mogelijk om verder te discussieren. Vind ik wel jammer vind omdat het een interesant onderwerp is/was. |
Wat let je om een nieuw topic te starten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 17:14
|
|
|
|
| LEPELTJE037 schreef: | Wat let je om een nieuw topic te starten  | Wat mij belet om een nieuwe topic te openen is dat ik nu al een beetje "proef "dat het dan een welles nietes topic zal worden en daar ben ik huiverig voor.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 17:17
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | | Wat mij belet om een nieuwe topic te openen is dat ik nu al een beetje "proef "dat het dan een welles nietes topic zal worden en daar ben ik huiverig voor. | Tsja, dan houd het op.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 17:37
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | so sijn wei gewoon!! toch, marijan??? |
Zeker weten! Daar is geen twijfel over mogelijk, Hannah.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 17:40
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Zeker weten! Daar is geen twijfel over mogelijk, Hannah.  |
In sommige opzichten kunnen jullie niet zonder ons.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOELLE246
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 18:16
|
|
|
|
| GEHOLI202 schreef: | Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 12:46 In de maand september geeft Sela( zonder H…) een aantal concerten. Het is misschien wel een leuk idee om hieronder in te vullen naar welk concert je gaat en wie van de CM-leden je dus kunt treffen die avond. Ook kun je zo afspreken om met elkaar mee te rijden of voor of na het concert nog wat te ondernemen. En ook kaarten ruilen als je toch nog wisselt van locatie wordt zo mogelijk.
Het lijkt me handig om zelf de kaarten te bestellen en je daarna op de bestemde plaats in te vullen. De kaarten kosten € 15,- plus €2,- administratiekosten Voor meer info:
http://www.selamusic.nl/
Reserveren kan via deze link
http://www.selamusic.nl/index.php?action=tickets
woensdag 15 september Ede
vrijdag 17 september Katwijk
zaterdag 18 september Zwolle
dinsdag 21 september Gorinchem
vrijdag 24 september Bunschoten willemijn232 crossroad317 anoniempje onder voorbehoud loes550 geholi202 joëlle
Laatst aangepast door GEHOLI202 op dinsdag 7 september 2010, 17:53 |
Laatst aangepast door
|
JOELLE246
|
op zondag 12 september 2010, 18:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 18:18
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Hoe goed luisteren jullie naar je "innerlijke stem" bij het nemen van grote beslissingen?Je gevoel maar ook die duidelijke tekens(van boven)........hoe serieus neem je ze?
Ik vroeg God(eigenwijs als ik ben)om meer tekenen,ik kreeg ze......en daar was ik niet blij mee.....
Wat zou jij doen met het idee dat je iets moet doen waardoor je eigen leven maar ook dat van iedereen in je omgeving radicaal zou veranderen?Nieuwe baan,nieuwe woonomgeving,veel minder tijd voor de mensen om je heen......
(en neeeeeeee ik heb GEEN trouwplannen ) |
Hm, lekker vaag ben je Le Waarom 'moet' het? Past het in het doel dat je met je leven hebt? Denk je dat God het van je vraagt? Mijn gevoel neem ik wel serieus, maar ik baseer er geen belangrijke beslissingen op. Daar is meer voor nodig.
Ik breng dit soort beslissingen in gebed met in gedachten de tekst: "Ken Hem in al uw wegen dan zal Hij uw paden recht maken". En ik vraag God om de deuren te sluiten die ik niet door moet gaan. En om de deuren te openen en de weg te effenen die ik wel moet gaan. Je kunt ook vragen of God je volkomen vrede wil geven als je de juiste beslissing hebt genomen. Zolang je er geen vrede mee hebt blijf je dus doorgaan met zoeken.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 18:41
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | In sommige opzichten kunnen jullie niet zonder ons.  |
We vinden dr gewoon niks aan zonder jullie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE378
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 18:44
|
|
|
|
En laten we nu eens stoppen met elkaar te verbeteren en te corrigeren over wat we wel en niet moeten zeggen. Iedereen heeft een eigen mening. Laten we het weer over het topic hebben in plaats van altijd maar weer met elkaar bezig te zijn.
Groetjes Marianne
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 18:45
|
|
|
|
Zondag 12 September, Hand. 9: 36-43; Tabita, sta op!
Vast en zeker heeft Petrus aan Jaïres gedacht, op de weg van Lydda naar Joppe. Had Jaïres indertijd niet Jezus gehaald, toen zijn dochtertje ernstig ziek was? Hij, Petrus was er bij geweest. Hij had gezien hoe Jezus de klaagvrouwen het huis uittstuurde, het meisje bij de hand nam en zei: Talita, kumi! Meisje, sta op! En ze stond op! En Jezus gaf haar aan haar moeder. Maar ja, Petrus is Jezus niet. Waar haalt hij de moed vandaan om in te gaan op het verzoek van die mannen uit Joppe? Waarom zou hij met hen meegaan? Om de begrafenisdienst te leiden? Of bedoelen de mannen uit Joppe iets anders? In Joppe is het verdriet hoorbaar. Petrus, moet u eens kijken, hier, deze rok maakte ze voor mij! En hier, deze mantel is die niet prachtig? Ze was begaan met het lot van ons, arme weduwen in Joppe! Ach, dat nu net Tabita sterven moest... Op dat moment kan Petrus het niet langer aanzien. De Geest van Christus maakt levend - daar is Hij vast van overtuigd! Weg jullie! zegt hij tegen de vrouwen. Laat mij alleen bij het lichaam van Tabita. Als alles stil is geworden, spreekt hij met macht: Tabita, sta op! En Tabita opent haar ogen en grijpt de hand die Petrus haar geeft. Even later staat ze weer in levende lijve te midden van de weduwen van Joppe! Nee, de opstanding hield niet halt op Pasen! Voor en ná Pasen, voor en ná Pinksteren zijn ze er: de tekenen, de signalen van een nieuwe aarde, waarin de dood begraven is!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 18:46
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | We vinden dr gewoon niks aan zonder jullie  |
Jullie willen gewoon het beter weten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 18:49
|
|
|
|
| LEPELTJE037 schreef: | | Het is toch vreemd, dat wanneer je in Genesis leest dat God bij een week van zeven dagen, de zevende dag rustte, dat die dag, die door God de sabbath werd genoemd, door God gezegend en geheiligd werd, dat mensen alsnog de eerste dag van de week houden als rustdag, de zondag...?! |
Hey Lepeltje,
Ik ben hier ook een tijdje mee bezig geweest. Ik heb ook gelezen dat de instelling van de zondag als rustdag voornamelijk vanwege politieke redenen is geschied. En behoorlijk anti-semitistisch getint was.
In Handelingen wordt beschreven hoe door de prediking van o.a. Paulus de eerste heidenen tot geloof in Jezus Christus komen. Sommige Joden vonden dat deze nieuwe gelovigen zich moesten laten besnijden en daar is toen na ampel beraad uitgekomen dat de heidenen niets anders werd opgelegd dan zich te onthouden van wat door de afgoden bezoedeld is, van het verstikte en van bloed. (Handelingen 15: 20-21) In Romeinen 14:6 staat dat het houden van een bepaalde dag voor de Here ieders eigen verantwoording is. En in Kolossensen 2:16 kun je lezen: "Laat dan niemand u blijven oordelen inzake eten en drinken of op het stuk van een feestdag, nieuwe maan of sabbat."
Ik ben dus van mening dat het sabbatsgebod door God uitsluitend aan de Joden is gegeven en dat dit voor de gelovigen uit de heidenen geen gebod is.
Wel heb ik, puur uit liefde voor God, zelf de zaterdag voor Hem apart gezet. Omdat Hij idd, op de 7e dag rustte houd ik die dag aan en niet de zondag. Maar in de invulling daarvan voel ik me wel vrij. Ik doe bijvoorbeeld vrijwilligerswerk. Het enige dat ik niet wil op de sabbath is me haasten, stressen en me verdiepen in zaken die met levensonderhoud (dus werken) te maken hebben. Maar dit is zuiver individueel; ik zal nooit beweren dat iemand anders dit ook moet doen. Voor de Joden ligt dat mss anders, maar dat is een heel andere discussie.
GrZing!
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op zondag 12 september 2010, 18:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 18:53
|
|
|
|
Fijne reacties,bedankt! Ik heb vanmiddag een heel goed en lang gesprek gehad met mijn wijze oude moeder van bijna 87,wat een levenservaring! Het stemmetje zal wel blijven kwetteren over nieuw werk,nieuwe woning etc maar voorlopig zijn er andere dingen belangrijker en neem ik met plezier genoegen met minder.......(Nee,ik ben geen carrierebi... maar ik wil mijn kinderen al het goede uit het leven geven)
Ik heb altijd vertrouwen gehad in God,bij elke beslissing die ik nam en daar blijf ik op vertrouwen,ik geef me over
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 18:54
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Jullie willen gewoon het beter weten. |
De waarheid is hard
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 19:00
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Fijne reacties,bedankt! Ik heb vanmiddag een heel goed en lang gesprek gehad met mijn wijze oude moeder van bijna 87,wat een levenservaring! Het stemmetje zal wel blijven kwetteren over nieuw werk,nieuwe woning etc maar voorlopig zijn er andere dingen belangrijker en neem ik met plezier genoegen met minder.......(Nee,ik ben geen carrierebi... maar ik wil mijn kinderen al het goede uit het leven geven)
Ik heb altijd vertrouwen gehad in God,bij elke beslissing die ik nam en daar blijf ik op vertrouwen,ik geef me over  |
Het klinkt naar een weloverwogen goede keuze, waarmee je vrede hebt. Gefeliciteerd ermee!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 19:08
|
|
|
|
verwijdert door mezelf
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op zondag 12 september 2010, 19:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 19:15
|
|
|
|
Degenen die zin hebben in een filmavondje komende donderdagavond 16 september in Ede, kunnen zich opgeven bij mij of bij Hanneke948. Film wordt Going the Distance.
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 19:31
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Hey Lepeltje,
Ik ben hier ook een tijdje mee bezig geweest. Ik heb ook gelezen dat de instelling van de zondag als rustdag voornamelijk vanwege politieke redenen is geschied. En behoorlijk anti-semitistisch getint was.
In Handelingen wordt beschreven hoe door de prediking van o.a. Paulus de eerste heidenen tot geloof in Jezus Christus komen. Sommige Joden vonden dat deze nieuwe gelovigen zich moesten laten besnijden en daar is toen na ampel beraad uitgekomen dat de heidenen niets anders werd opgelegd dan zich te onthouden van wat door de afgoden bezoedeld is, van het verstikte en van bloed. (Handelingen 15: 20-21) In Romeinen 14:6 staat dat het houden van een bepaalde dag voor de Here ieders eigen verantwoording is. En in Kolossensen 2:16 kun je lezen: "Laat dan niemand u blijven oordelen inzake eten en drinken of op het stuk van een feestdag, nieuwe maan of sabbat."
Ik ben dus van mening dat het sabbatsgebod door God uitsluitend aan de Joden is gegeven en dat dit voor de gelovigen uit de heidenen geen gebod is.
Wel heb ik, puur uit liefde voor God, zelf de zaterdag voor Hem apart gezet. Omdat Hij idd, op de 7e dag rustte houd ik die dag aan en niet de zondag. Maar in de invulling daarvan voel ik me wel vrij. Ik doe bijvoorbeeld vrijwilligerswerk. Het enige dat ik niet wil op de sabbath is me haasten, stressen en me verdiepen in zaken die met levensonderhoud (dus werken) te maken hebben. Maar dit is zuiver individueel; ik zal nooit beweren dat iemand anders dit ook moet doen. Voor de Joden ligt dat mss anders, maar dat is een heel andere discussie.
GrZing! |
Iedereen heeft inderdaad ook de verantwoording voor zichzelf af te leggen... Maar nergens lees ik dat de sabbath speciaal voor de Joden is ingesteld. Jezus zegt zelf dat de sabbath er voor de mensen is... er staat dus niet 'joden' ipv. 'mensen' ...en als we Jezus willen volgen, zoals Hij zelf deed? Waarom dan niet de sabbath houden? Jezus hield zelf wel degelijk de sabbath. Waarom staat er anders zo expliciet dat God de zevende dag zegende en heiligde? Waarom wordt het in Gods wet nog eens aangehaald?
Als God me tot bekering zou roepen in een eenzame wereld... waar uit de bijbel zou ik uit moeten concluderen, dat ik ipv. de sabbath, de zondag, de eerste dag moet gaan houden als rustdag? Is Jezus dan niet heel duidelijk geweest in wat Hij zegt in Mattheus 5:18,19?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 19:40
|
|
|
|
| BEHAPPY332 schreef: | Nou eh... net gezien dat je daar niet mee gaat. Ede en Veenendaal liggen toch wel dicht bij elkaar?
Oh ja, het was heeeeeeel gezellig in Utrecht bij het wokken. Dezelfde mensen plus een paar extra in Veenendaal zal dus ook leuk zijn.
Enne... als je die sprinkhanen niet lust...
dan kun je ook hier vasten !!! !
Maar... als je bid voor je eten... (vasten & bidden)
Dan lust je het VAST WEL !  |
Duzzz...
Mocht er nog iemand zin hebben in een 'apart' etentje...?
Kom ook mee-eten! Het wordt zeker weer gezellig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 19:59
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Misschien dat God een wondertje( het zoveelste) deed? Dat ze een soort van platonische verhouding hadden voor de duur van de zondvloed? Vraag me niet hoe...maar ja..wonderen hé? En ja. er zal veel geknuffeld zijn verder. zo heb ik het ooit ook verteld aan mijn kinderen..verantwoord of niet.  |
hoe overleefde de eendagsvlieg???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 20:06
|
|
|
|
| LEPELTJE037 schreef: | Iedereen heeft inderdaad ook de verantwoording voor zichzelf af te leggen... Maar nergens lees ik dat de sabbath speciaal voor de Joden is ingesteld. Jezus zegt zelf dat de sabbath er voor de mensen is... er staat dus niet 'joden' ipv. 'mensen' ...en als we Jezus willen volgen, zoals Hij zelf deed? Waarom dan niet de sabbath houden? Jezus hield zelf wel degelijk de sabbath. Waarom staat er anders zo expliciet dat God de zevende dag zegende en heiligde? Waarom wordt het in Gods wet nog eens aangehaald?
Als God me tot bekering zou roepen in een eenzame wereld... waar uit de bijbel zou ik uit moeten concluderen, dat ik ipv. de sabbath, de zondag, de eerste dag moet gaan houden als rustdag? Is Jezus dan niet heel duidelijk geweest in wat Hij zegt in Mattheus 5:18,19? |
t Blijft idd heel dubbel. Aan de ene kant hoort het Sjabbatsgebod in de wet van Mozes. En door deze wet wordt niemand meer gerechtvaardigd; alleen nog door het geloof in Jezus. Wij als christenen nemen wel de overige van de 10 geboden over, maar niet het sjabbatsgebod. Ben met je eens dat de zondag ieder bijbels fundament mist.
Toch doen wij ook niet alles wat Jezus deed; wij hebben ook de besnijdenis niet overgenomen. Dit omdat dit duidelijk in het NT vermeld staat: de besnijdenis is niet voor de gelovigen uit de heidenen.
In het NT staat ook nog dat "alles uit het geloof moet geschieden; hetgeen niet uit geloof geschiedt is zonde". De eisen zijn eerder aangescherpt dan afgezwakt. Ik zou denken; als iemand gelooft dat het goed is om de Sjabbat te houden dan doet die persoon het 'om de Here' en dan is het dus goed. Als je vanuit wetticisme de Sjabbat zou houden zonder geloof dan heeft misschien geen enkele waarde.
Soms denk ik weleens; keren wij de boel eigenlijk niet om? We doen alsof het houden van de Sjabbat / Zondag een 'heilig moeten' is. Terwijl wij het ws beter als voorrecht zouden kunnen zien. Want hoe zou de wereld eruit hebben gezien, als God niet een rustdag zou hebben ingesteld? We zijn nu al zo gestresst... t Zou eigenlijk iedere week een feestdag vol van vreugde moeten zijn. En voor veel mensen issie dat ook. Misschien moeten we die rustdag niet als een verplichting beschouwen maar als een cadeau van God.
Ik ben er iig heel dankbaar voor want ik ben iemand die almaar doorgaat zonder rust te nemen. Kwestie van genen hé
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 12 september 2010, 20:12
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | hoe overleefde de eendagsvlieg??? |
Hoe ging het met de vissen, dolfijnen, walvissen, enz. Overleefden die wel allemaal? Die gingen vast niet de ark in, toch
Deze vraag houdt me al heel lang bezig. Wie weet het antwoord?
|
|
| Naar boven |
|
|