ChristianMatch

Forum

Concerten Sela in september
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 20:20

NES843 schreef:

Als je geweest bent Nes, wil je dan even laten weten hoe het was? Jij bent namelijk de eerste die gaat.

Alvast een hele fijne avond toegewenst!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 20:20

MAR907 schreef:
Mischien helpt het om het woordje "werken" te lezen als "daden" of slaafse daden.

Werken in de zorg kan ook een "slaafse" werken zijn.

En dat "slaafse" werk mag dus niet op zondag?
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 20:24

MARISKA601 schreef:
En dat "slaafse" werk mag dus niet op zondag?

Het hangt ervan af, wat voor jezelf als slaafse daden voelt of ervaart.
dat verschilt per persoon.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 20:32

MAR907 schreef:
Tjonge, dit slaat toch helemaal echt nergens op!!!!

tis maar net wat je er in WIL lezen he...
dat jouw stekels al overeind gaan staan als je alleen nog maar de naam van de poster hebt gelezen, das jouw probleem Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 20:34

PIETER649 schreef:
tis maar net wat je er in WIL lezen he...
dat jouw stekels al overeind gaan staan als je alleen nog maar de naam van de poster hebt gelezen, das jouw probleem Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Heb je koorts ofzo???
Ben in aanraking geweest van 10.0000 volt of meer???

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 13 september 2010, 20:37
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 20:35

MAR907 schreef:
Heb je koorts ofzo???

kweenie, zal es opletten of het erger word. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 20:37

MAR907 schreef:
Mischien helpt het om het woordje "werken" te lezen als "daden" of slaafse daden.

Zo zou je het idd kunnen zien. Helemaal als je naast de tekst in Hebreeën bijv. de tekst van Galaten 3:10-12 zet. En er zijn er overigens nog veel meer die hetzelfde zeggen.

Slaafs en gebonden... maar NIET in de zorg...

GrZ!

Laatst aangepast door
ZINGA672
op maandag 13 september 2010, 20:37
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 20:37

SJOUKE879 schreef:
Ze hebben vandaag de dag ook medicijnen tegen begeerlijke gevoelens en verlangens. Tenminste in Amerika worden die medicijnen al verkocht. Misschien is dat ook wel iets voor hier in Nederland. Las het laatst al eens op internet.

Wie weet dat zoiets de seks voor het huwelijk nog beter in te toomen valt.

sjouke

Je leert hier nog eens wat. Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 20:38

CHATULIEM619 schreef:
Ik denk dat we dan omgekeerd bezig zijn. God heeft ons gemaakt zoals we zijn en ik geloof ook dat Hij ons zal helpen als we het Hem vragen. Zulke medicijnen zijn voor tbs'ers en niet voor christenen die de Heer willen volgen.

Je kunt er zelf ook wat aan doen. Door je grenzen duidelijker te maken, zodat je minder last hebt van verleidingen. Vaak is het toch ook een kwestie van willen...

Zo denk ik er ook over.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 20:39

MAR907 schreef:

Zo voelt dat af en toe wel Mar, maar wees maar blij dat we het doen....
Stel je voor dat jou op sabbath wat overkwam.....dan ben je maar wat blij dat er mensen in de zorg werken...... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 13 september 2010, 20:43
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 20:40

CHATULIEM619 schreef:
Ik denk dat we dan omgekeerd bezig zijn. God heeft ons gemaakt zoals we zijn en ik geloof ook dat Hij ons zal helpen als we het Hem vragen. Zulke medicijnen zijn voor tbs'ers en niet voor christenen die de Heer willen volgen.

Je kunt er zelf ook wat aan doen. Door je grenzen duidelijker te maken, zodat je minder last hebt van verleidingen. Vaak is het toch ook een kwestie van willen...

Het is inderdaad verstandig om enige voorzichtigheid in acht te nemen. Alle psychofarmaca, middelen dus die invloed op de psyche hebben, mogen en moeten we kritisch bekijken. Tijdelijk kan het zeker nut hebben maar de mate waarin deze middelen gebruikt worden, is wel heel erg groot. En vooral als je kijkt naar de duur van het gebruik. In Nederland nemen meer dan een miljoen mensen Prozac, dat is een op de 16 mensen. En dit is maar een van de middelen die er zijn. Ik pleit er toch voor dat mensen bij psychische problemen niet te makkelijk naar medicijnen grijpen, die wel lijken te helpen maar het probleem niet oplossen. Christenen zijn gewone mensen, die net als iedereen in de narigheid kunnen komen. Het is wreed om dat dan te benoemen als een gebrek aan godsvertrouwen. Maar ik geloof stellig dat een bewust bezig zijn met alle ellende in gebed met God een oplossing kan bieden. Ik ben er huiverig voor als ons levensgeluk afhankelijk wordt van medicijnen of andere middelen. Of dat nou alcohol. een pil of erger is, we zouden het zoveel mogelijk zonder moeten doen, als dat redelijkerwijs kan. Psychofarmaca zijn voor mensen die het echt nodig hebben en echt niet zonder kunnen, dan is het wel een zegen.
Het middel moet wel in verhouding staan tot de kwaal, dan wel hetgeen je aan wilt pakken. Realiseer je wel altijd goed hoe dit soort medicijnen werken en wat de bijwerkingen zijn.

Groter dan Uw Helper, is de nood toch niet?

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 13 september 2010, 21:45
Naar boven

Auteur Bericht
KATJA065

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 20:41

ANITA324 schreef:
Schokkend Bericht !!!

Ja ook onder christenen die zich christenen noemen maar meedoen met de wereld van 2 wallentjes blijven eten wie zegt dat die in de hemel komen terwijl ze zowel de brede als de smale weg zitten te snoepen.

Kies voor de smalle weg en laat je niet afleiden door wat een ander doet om mee te willen doen want de kerk of familie of vrienden doen het ook want ja hun geloven ook in Jezus Christus dus ik mag ook meedoen in de wereld. Neej zo werkt dat niet! Wie zegt dat God altijd van liefde is God is ook boos als je dingen doet wat niet door de beugel kan.
Je kan niet alles blijven zeggen met de bedekking van der liefde hoor.

Shalom,

Je hebt gelijk.

1.
http://www.youtube.com/watch?v=FGK0uuvhWsg&p=6ACB4EBDBB675BA5&index=1

2.
http://www.youtube.com/watch?v=clyeXlG0kMw&p=6ACB4EBDBB675BA5&index=2

3.
http://www.youtube.com/watch?v=G2qvCkmm5ng&p=6ACB4EBDBB675BA5&index=3

4.
http://www.youtube.com/watch?v=oYnIAugMECw&p=6ACB4EBDBB675BA5&index=4

5.
http://www.youtube.com/watch?v=IHrL9mnXRVk&p=6ACB4EBDBB675BA5&index=5

6.
http://www.youtube.com/watch?v=xcewMJNgMtM&p=6ACB4EBDBB675BA5&index=6

Laatst aangepast door
KATJA065
op maandag 4 oktober 2010, 12:32
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 20:42

GRIFFIN748 schreef:
mijn zus (43) maakt momenteel hetzelfde mee, al is ze wat verder in 'het proces'. na een operatie (niet borstbesparend) een aantal keer chemo gehad en nu 'aan de bestraling'. poortwachter- en lymfenklieren waren 'schoon' dus zijn blijven zitten.

tot nu toe gaat het boven verwachting goed.

in het verleden heeft mijn moeder het tot twee keer toe gehad (ik was toen 4, resp. 6 jaar). toen was de technologie nog niet zover als nu, dus bij haar zijn de lymfenklieren wel verwijderd. voor mijn zus is mijn moeder het levende bewijs dat borstK. niet het einde is. (moeder wordt in december 80!)

Wat heftig van je zus, Griffin. Ze zal geen makkelijke tijd doormaken, 'k zal ook voor haar bidden.

Heel bemoedigend, je verhaal over je moeder. Gelukkig zijn er heel veel mogelijkheden, om van deze ziekte te genezen.

Roos, heel veel sterkte verder!

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op maandag 13 september 2010, 20:42
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 20:44

ANITA324 schreef:
Als we zouden nagaan nadat in het verhaal van mozes die bij God was voor de 10 geboden waren er mensen achter die een afgodsbeeld bouwen en daar gingen feesten en voor buigen. Met grote toorn verbrande mozes de beeld en werd in stukken geslagen tot gruzelmenten.
Want God dient niet dat er een andere afgod is dus ook geen alla de baalisme en andere goden die door mensen handen zijn gemaakt.
Ook die zullen gegeven moment de ban krijgen en het is als gelovige in Christus is dus ook je plicht om andere afgodsbeelden of boeken te verbranden. Alleen wij christenen naar deze tijd zijn angst hazen die in hun broek doen bang voor de dood als één of ander moslim of boedist of welke afgoddienaar hun kop afslaat of hun vermoord daarom blijven de meesten mensen rustig en zitten te knuffelen met iedereen.
Sjonge wat een helden hebben we hier in NL in die zin mag je als NL wel schamen in hoe je in alles voor open staat en dat dit dan ook kan. Gefrustreerde smiley

Shalom,

Anita

Ten eerste wil ik zeggen dat je gelijk hebt... de moderne christen is inderdaad onder het motto van LIEFDE een inwoner van Laodicea geworden.
toch wil ik ook even kwijt dat Boedhisten over t algemeen vrij geweldloos zijn, het grootste risico van deze groep is dat zij yoga beoefenen, en das hartstikke occult.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 20:47

ZINGA672 schreef:
Zo zou je het idd kunnen zien. Helemaal als je naast de tekst in Hebreeën bijv. de tekst van Galaten 3:10-12 zet. En er zijn er overigens nog veel meer die hetzelfde zeggen.

Slaafs en gebonden... maar NIET in de zorg...

GrZ!

Precies Zinga, zorg hoort geen betaalde baan te zijn!!!
Zorg hoort uit liefde gegeven te worden...vanwege uit behoefte (armoe)....

[i]Onvoorwaardelijke[/i] liefde wie kent dat nog?????
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 20:48

MAR907 schreef:

Ik bedoelde iets heel anders Mar...
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 20:55

WILLEMIJN232 schreef:
Zo voelt dat af en toe wel Mar, maar wees maar blij dat we het doen....
Stel je voor dat jou op sabbath wat overkwam.....dan ben je maar wat blij dat er mensen in de zorg werken...... Knipoog smiley

Willemijn, ik verwacht het niet van mensen handen maar van God alleen....
Dat is tot nu toe voor mij persoonlijk zo gebleken. Hij zorgt voor mij en geeft mij die mensen welke weten, wat ware liefde inhoud.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 20:58

MAR907 schreef:

Zorg is tegenwoordig een professie hoor....ik weet niet wat je onder zorg verstaat...........maar het is een beetje erg simpel om te bedenken dat zorg alleen bestaat uit iemand verzorgen.............het is tegenwoordig een vak....en je doet al die mensen wel erg tekort om er zo denigrerend over te praten......
Zie om naar de ander dat kan je onbetaald doen en dat hoort ook zo.....
Maar ik kan wel uit liefde en voor niets bv directeur van een aluminiumfabriek worden, maar of dat nu zo goed zal gaan betwijfel ik......
Dus denk eens na is mijn advies voordat je zoiets ongenuanceerds hier neerzet.....
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 21:04

WILLEMIJN232 schreef:
Zorg is tegenwoordig een professie hoor....ik weet niet wat je onder zorg verstaat...........maar het is een beetje erg simpel om te bedenken dat zorg alleen bestaat uit iemand verzorgen.............het is tegenwoordig een vak....en je doet al die mensen wel erg tekort om er zo denigrerend over te praten......
Maar ik kan wel uit liefde en voor niets bv directeur van een aluminiumfabriek worden, maar of dat nu zo goed zal gaan betwijfel ik......
Dus denk eens na is mijn advies voordat je zoiets ongenuanceerds hier neerzet.....

kom gerust n dagje stage lopen willemijn
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

ANITA324 schreef:
Voor het avondje uit gaan mee:

BILLY701
Mary052
Anita324
CHATULIEM619
Trijnie671
Ank556

Laatst aangepast door
ANITA324
op maandag 13 september 2010, 21:14
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

Voor sommige mensen is het Noorden ver, daarom het volgende voorstel van mijn kant. Als we er nu een dagje uit van maken. Stel je voor, je komt met de trein, om ong 12 uur kun je er dan zijn. Dan kunnen we nog even de stad bekijken, een mooie stad, en dan kun je ook nog op tijd naar huis....Dan kunnen we samen alsnog naar Zeegse gaan om daar een maaltijd te hebben. Dan is het meer de moeite waard een hele reis te ondernemen.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 21:06

WILLEMIJN232 schreef:

Weet je waarom???
Omdat mijn vrouw juist in het weekend aan het werk moest omdat de welvaarende verpleegkundigen en zorgkundigen weekend vrij moesten hebben met de gevolgen vandien voor ons gezin.....

Dat is slaafs....

Wat nog veel erger is dat in de huidige maatschappij diegene die juist zorg nodig hebben, aan hun lot over gelaten worden....en dat noemd zich CDA....

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 13 september 2010, 21:11
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 21:09

PIETER649 schreef:
kom gerust n dagje stage lopen willemijn

Zal wel gezellig zijn, of laat je me dan gelijk keihard werken Knipoog smiley Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 13 september 2010, 21:10
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 21:12

ANITA324 schreef:
Als we zouden nagaan nadat in het verhaal van mozes die bij God was voor de 10 geboden waren er mensen achter die een afgodsbeeld bouwen en daar gingen feesten en voor buigen. Met grote toorn verbrande mozes de beeld en werd in stukken geslagen tot gruzelmenten.
Want God dient niet dat er een andere afgod is dus ook geen alla de baalisme en andere goden die door mensen handen zijn gemaakt.
Ook die zullen gegeven moment de ban krijgen en het is als gelovige in Christus is dus ook je plicht om andere afgodsbeelden of boeken te verbranden. Alleen wij christenen naar deze tijd zijn angst hazen die in hun broek doen bang voor de dood als één of ander moslim of boedist of welke afgoddienaar hun kop afslaat of hun vermoord daarom blijven de meesten mensen rustig en zitten te knuffelen met iedereen.
Sjonge wat een helden hebben we hier in NL in die zin mag je als NL wel schamen in hoe je in alles voor open staat en dat dit dan ook kan. Gefrustreerde smiley

Shalom,

Anita

Anita; ik weet niet welke "andere afgodsbeelden of boeken" jij bedoelt, maar ik geloof niet dat wij bezittingen van andere mensen mogen afpakken en vernielen. Er staat geschreven dat God degenen oordeelt die 'buiten' zijn. Wij zijn verantwoordelijk voor onszelf en degenen die God aan onze zorg toevertrouwt. Maar de mensen die niet in Jezus geloven mogen wij niet onderdrukken door hen bijv. van hun religieuze bezittingen te beroven.

Over heldenmoed gesproken; ik denk dat je pas een echte held bent als je "blijmoedig de roof van je bezittingen aanvaart, wetende dat je in God een beter en blijvend bezit hebt". Daarnaast je vijand kunt liefhebben, je onder vervolging het karakter van Jezus mag laten zien en je het lijden vanwege Jezus Christus als een eer mag ervaren. Dit alles zonder ook maar een tittel of jota van je getuigenis af te doen.

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 21:12

MARISKA601 schreef:
Ik zet op mijn kalender de maandag als eerste dag neer.
Dan is de zondag de 7de dag.
Dan is de zondag de rustdag.
Makkelijker kan ik het voor mij zelf niet maken. Clown smiley

Maar sommige kalenders beginnen met de zondag als eerste dag. Leuk voor een topic. Bij welke dag begint de weer.
Naar boven

Auteur Bericht
SJOUKE879

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 21:14

Ja jullie hebben misschien wel gelijk, denk ik. Om eerlijk te zijn heb ik er veel strijdt mee, niet zo zeer dat ik seks moet hebben ofzo. Meer op gebied van zelfbevrediging. Jullie mogen eerlijk van me weten dat ik op dat gebied een probleem heb. En ik snap jullie wel hoor, ik hoor het bij mijn Heere te zoeken.

Ik heb er vrij veel gebed voor gehad, maar begaf me steeds weer tot die verleiding, en nog steeds wel. Je kunt het vergelijken als iemand die verslaafd is aan roken. Alleen seksueel bekeken kan het je geestelijke meer vernielen dan je lief is, teminste dat is mijn ervaring.

Je kunt beter nog rook verslaafd zijn dan een seksuele gebondenheid, seksuele gebondenheden gaat veel dieper dan een rook verslaving, het verziekt je geestelijk leven.

Misschien vinden jullie het raar dat ik er even zo open dr op in ga. Maar ja, ik dacht, laat me gewoon open en eerlijk zijn, kom je het verste mee.

Ik schaam me er ook niet meer voor, deed ik voorheen wel, maar nu niet meer, juist door je ervoor te schamen, kom je juist vaak geen stap verder om er van af te komen.

Ik ben er ook zo open over voor t geval hier andere mensen zijn die misschien ook met datzelfde probleem zitten, misschien stimuleren we in zulke omstandigheden elkaar ook wel, en leren we elkaar misschien ook beter kennen. Juist door stimulaties kan het wel eens een goede werking hebben waardoor we juist leren hoe we minder ons laten overgeven aan seksuele gedachten enzo.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 21:17

MAR907 schreef:
Weet je waarom???
Omdat mijn vrouw juist in het weekend aan het werk moest omdat de welvaarende verpleegkundigen en zorgkundigen weekend vrij moesten hebben met de gevolgen vandien voor ons gezin.....

Dat is slaafs....

Jouw vrouw MOEST vast niet vaker in t weekend werken dan de cao voorschreef...
En dat dat vanwege welvarender collega's was, staat ook al niet in de cao

Ik snap het dus niet helemaal, kun je wat duidelijker zijn?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 21:18

WILLEMIJN232 schreef:
Zal wel gezellig zijn, of laat je me dan gelijk keihard werken Knipoog smiley Smiley die vol vragen zit

ik vind de juiste combi... ik zorg dat je doodmoe, maar voldaan richting huis gaat Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 21:20

ZINGA672 schreef:
Ik denk dat er nog een reden is. God rustte op de 7e dag van Zijn werken. En zoals Hij rustte van Zijn werken mogen ook wij rusten van onze werken. De vraag is echter: welke werken?? Lees maar es: Hebreeën 4:1-13.
Een moeilijk stuk, dat een tijd geleden tot mij begon te spreken en dat ik nu een ietsjepietsje beter denk te snappen. Lachende smiley

GrZing!

Moeilijk stukje en heb het gelezen. En begrijp he took een beetje.
Naar boven

Auteur Bericht
KATJA065

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 21:27

CHATULIEM619 schreef:
Voor sommige mensen is het Noorden ver, daarom het volgende voorstel van mijn kant. Als we er nu een dagje uit van maken. Stel je voor, je komt met de trein, om ong 12 uur kun je er dan zijn. Dan kunnen we nog even de stad bekijken, een mooie stad, en dan kun je ook nog op tijd naar huis....Dan kunnen we samen alsnog naar Zeegse gaan om daar een maaltijd te hebben. Dan is het meer de moeite waard een hele reis te ondernemen.

Hallo Chat een leuk voorstel en welke stad ga je laten zien???

Ineke.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 ... 6194 Volgende
Pagina 1227 van 6194