ChristianMatch

Forum

9 Oktober Provincie Groningen Uit eten gaan !!!
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 23:04

WILLEMIJN232 schreef:
Klopt wel Mieke, ik zie me er de polonaise nog niet op dansen.......... Knipoog smiley

in slowmotion misschien maar dat is zonde, het is een heel mooi luisterlied voor bij een herfstige avond bij de kachel met de kaarsjes aan...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 23:04

WILLEMIJN232 schreef:
Als dit je eigen tuin is heb je wel een erg mooie tuin, en dat meen ik nu even......

Dank je wel hoor Willemijn. Het is mn eigen tuin.
Alleen ik kwam er wel achter dat die foto al minstens 1,5 jaar oud is .
Het is ieder geval een beetje anders geworden.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 23:05

Nog zo'n goeie:

http://www.youtube.com/watch?v=6SPogGqCgeM&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 23:07

ZINGA672 schreef:
Ik weet niet of God onderscheid maakt. Wel denk ik dat het een proces is: een proces van overgave en Hem steeds beter leren kennen.

Ik heb Gods stem ook rechtstreeks ervaren en Hij heeft mij meer dan eens het leven gered. Hij heeft mij ook andere dingen laten zien; dingen die niet direct op mij betrekking hadden. Van al deze dingen weet ik heel zeker dat ze van God kwamen. Geen twijfel over mogelijk. Maar ik ken ook de twijfel en het 'wishfull thinking'-syndroom. Die treden in werking op het moment dat ìk zo graag iets van Hem wil horen. En vaak zijn dat momenten waarop ik heel erg graag iets wil (en dus eigenlijk alleen maar "Ja" wil horen) of te ongeduldig of te veel op mijzelf gericht ben i.p.v. op Zijn Zaken. En zo werkt dat niet; God is geen automaat die op iedere smeekbede een advies laat 'landen'.

God is een Persoon met wie je een relatie kunt hebben en binnen die relatie leer je Hem kennen. En binnen die relatie spreekt Hij ook; vaak op eigen initiatief. En soms zegt Hij ook weleens iets minder aangenaams. Zo zat ik een x in een uiterst moeilijk en verdrietige situatie en ik dacht alle reden te hebben om troost en bemoediging te ontvangen. Menselijkerwijs gesproken was dat ook zo. Maar Hij sprak me niet knuffelig en zoetsappig toe. Door de woorden die Hij sprak wierp Hij Zijn licht op de situatie, werd ik wakker geschud en nam mijn leven een andere wending. Niemand anders dan Hij kan zó spreken.

Tenslotte denk ik dat God met ieder zijn/haar eigen weg gaat; ook in het communiceren. Wellicht moeten we niet zozeer kijken naar elkaar in dit opzicht, maar lezen en leren wat er in de bijbel staat. In het Nieuwe Testament blijkt duidelijk dat Gods stem door de gelovigen wordt verstaan. Jezus zegt zelf "Mijn schapen horen naar mijn stem en Ik ken ze en zij volgen Mij" (Joh. 10:27). Dit kun je op meer manieren uitleggen. Een ervan is: als je veel van iemand houdt en iemand goed kent dan herken je de stem van die persoon overal; zelfs in een menigte.

GrZing!

Vind dat je dit heel mooi uitlegt.
En ik geloof ook dat het om deze 3 punten gaat.
God wil een liefdesrelatie met je en eist volledige overgave, gehoorzaamheid..in liefde.
Hij wil overal bij betrokken zijn bij alle dingen in je leven, Hij wil erbij zijn zoals Zijn naam al aangeeft en door zo je liefdesrelatie met God op te bouwen zul je steeds meer Zijn stem gaan herkennen en om naar Gods stem te leren luisteren kun je de stilte zoeken..alleen zijn..met God.

Laatst aangepast door
MARIAN519
op woensdag 15 september 2010, 23:55
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 23:10

GRIFFIN748 schreef:
Hilversum is al jaren een rampendorp. als ze net een plan hebben uitgevoerd dat werkt, komt er weer een ander plan, waardoor Hilversum weer verstopt zit.

mooiste staaltje van mismanagement zag ik laatst hier in de straat: de weg langs het spoor lag 'eruit' en een paar straatjes hier in de buurt waren tijdelijk 2-richtingsverkeer. 'top' zou je denken. niet dus, want gelijkertijd trokken ze de stoep open (en zetten ze de weg half af) voor de glasvezelkabel. nou vráág ik je!...zoiets bespreek je toch in een overleg, of ben ik nou zou appelig?

vroeger was Hilversum de 'Tuinstad', nu is het de 'Puinstad': je komt er niet in of uit, en als je de euvele moed hebt genomen en het is je gelukt om binnen te komen, rijd je alleen maar in de rondte want een duidelijke uitgang is er niet. om nog maar te zwijgen over de verkeerssituatie in Hilversum op zaterdagmiddagen...

de beste manier om Hilversum in en uit te komen is nog steeds de trein.

Boze smiley

Ik ken Hilversum.....
op weg naar Noordwijk, reden we om de file te ontwijken, wat de tomtom trouwens aangaf, Hilversum in.... nou dat hebben we geweten.....
Na een heerlijke rondrit Hilversum, kwamen we weer uit op de A1, alleen richting Amersfoort, daarna begaven beide toms het. Gelukkig zijn wij er wel gekomen ....... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 23:12

Gisteren ietsie pietsie te laat naar bed gegaan denk ik . Vanochtend nog een beetje duf op het werk aangekomen.
Gelijk het eerste pallet wat ik pakte ......knalt ondersteboven .
Hoppa , 450 kilo appels over de vloer. Boze smiley

Foutje.........bedankt.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 23:13

VISSER278 schreef:
Gisteren ietsie pietsie te laat naar bed gegaan denk ik . Vanochtend nog een beetje duf op het werk aangekomen.
Gelijk het eerste pallet wat ik pakte ......knalt ondersteboven .
Hoppa , 450 kilo appels over de vloer. Boze smiley

Foutje.........bedankt.

Nou ja, was je wel gelijk goed wakker toch?
Ik ben een positief ingesteld mens, merk je wel aan deze opmerking he? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 23:14

MIEKE364 schreef:
in slowmotion misschien maar dat is zonde, het is een heel mooi luisterlied voor bij een herfstige avond bij de kachel met de kaarsjes aan...

je vergeet de leuke man...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 23:16

WILLEMIJN232 schreef:
Nou ja, was je wel gelijk goed wakker toch?
Ik ben een positief ingesteld mens, merk je wel aan deze opmerking he? Knipoog smiley

Ja inderdaad. Ben een half uur bezig geweest met opruimen.
En dat in zo'n kouwe rotcel van 2 graden boven nul.
Naar boven

Auteur Bericht
KATJA065

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 23:17

we moeten de meningen van verschillende mensen wel respecteren.

Katja.
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 23:18

Energy Healing: Reiki & Therapeutic Touch - onbewust de demonen dienen

Uittreksel van For Many Shall Come in My Name door Ray Yungen, hoofdstuk 6 http://www.lighthousetrailsresearch.com Alle Schriftaanhalingen komen uit de Statenvertaling (1977 of HSV)
Vertaling, plaatje en voetnoten door M.V.

LTRP Noot: Technieken van energy healing (energiegenezing of -heelmaking) zoals Reiki, groeien snel in populariteit, zelfs in christelijke kringen. Als je zoiets populairs hebt als Dr. OZ telling millions
to practice Reiki
, dan realiseer je dat we niet met iets gering te maken hebben. Het is voor christenen belangrijk te weten dat deze vormen van “genezing” een occulte basis hebben en extreem gevaarlijk zijn.

Zij heelt met haar handen en, jongens!, als ze haar handen op je legt, dan weet je dat je aangeraakt bent. Zelfs naast je lichaam voel je het. Het is gewoon ongelooflijk. Maar ze is echt
afgestemd op een soort van hogere kracht.
[1]

Occultisten geloven dat de mens meer dat één lichaam heeft, dat er andere onzichtbare lichamen zijn die bovenop het fysische lichaam bestaan. Zij verwijzen naar één van deze als het “etherische lichaam” en geloven dat daarin energiecentra zitten die chakra’s genoemd worden.
De term chakra betekent “draaiend wiel” in het Sanskriet, de oude hindoetaal. Ze werden door helderzienden gezien als draaiende ballen van psychische energie. Er wordt geleerd dat er zeven chakra’s zijn, die
beginnen aan de basis van de ruggegraat2 en eindigen aan de bovenkant van het hoofd (de kruinchakra).

Elke chakra wordt verondersteld een aparte functie te hebben overeenkomstig bepaalde niveaus van bewustzijn. De chakra’s handelen als kanaal of geleider voor wat Kundalini of “serpent energy” genoemd wordt. Men beweert dat deze kracht gekronkeld maar latent aanwezig
ligt aan de basis van de ruggegraat, zoals een slang.
Wanneer bewust gemaakt tijdens meditatie, wordt deze verondersteld op te rijzen in de ruggegraat waarbij elke chakra wordt geactiveerd bij het opwellen naar boven. Wanneer de kundalinikracht de kruinchakra treft, ervaart de persoon verlichting van zelfrealisatie. Deze mystieke stroom brengt in de persoon teweeg dat hij weet God te zijn. Dat is de reden waarom soms naar Kundalini verwezen wordt als de goddelijke energie. Volgens New Age voorstanders is bij alle meditatieve methodes
energie en kracht betrokken, en hoe groter de kracht, hoe krachtiger de ervaring.

Fundamenteel openen alle energy healings de chakra’s, door middel van meditatie of het overbrengen van de kundalinikracht van iemand die reeds afgestemd (attuned) is:

Bij de zesde chakra wordt een persoon ontsloten tot een hoger niveau van intuïtie en innerlijke begeleiding.
Bij de zevende voelt de persoon een soort van fuseren met Geest
.[2]

1 Metafysisch: bovennatuurlijk, bovenzintuiglijk. ? Grieks, ta meta ta phusika: wat na, achter de fysieke zaken ligt.
2 Ik schrijf “ruggegraat” i.p.v. het taalkundig absurde “ruggengraat”.

Ik wens dat mensen weten dat energy healing qua natuur fundamenteel bovennatuurlijk is. Het is niet gebaseerd op iets fysisch tastbaars zoals bv. een massage. De chakra’s kunnen niet chirurgisch geopend worden om ernaar te kijken alsof het om fysische organen gaat.

Het chakrasysteem is de basis voor virtueel alle energy healing technieken. Bij energy healing wordt de kracht in de patiënt gekanaliseerd om zo het verlangde welzijn en de “heelheid” teweeg
te brengen van de persoon die ze ontvangt. Er bestaan vandaag een aantal te onderscheiden energy healing systemen. Maar alhoewel ze verschillende namen hebben komt de energie die ze aanwenden uit dezelfde bron.

Reiki

Een van de snelst groeiende New Age genezingstechnieken vandaag is Reiki, een Japans woord dat zich laat vertalen als universele levensenergie of God-energie. Ook wordt ernaar verwezen als de stralings- of radiatietechniek. Reiki is een oud Tibetaanse genezingssysteem dat herontdekt werd door een Japanse man in de jaren (19)80 en pas recent naar het Westen gebracht werd.

De techniek bestaat uit het plaatsen van de handen op de ontvanger en het activeren van de energie van in de practicus tot in de ontvanger. De practicus beschrijft de ervaring op de volgende manier:

Wanneer ik dat doe, wordt ik een kanaal waardoor deze kracht, dit sap van het universum, komt te stromen uit mijn palmen in het lichaam van de persoon die ik aanraak, soms licht, bijna onwaarneembaar, soms met hongerig zuigende trekken. Ik krijg het zelf ook als ik het geef. Het omgeeft ons tweeën, patiënt en practicus.[3]

Men verkrijgt deze kracht om Reiki te beoefenen door afgestemd (attuned) te zijn door een Reikimeester.
Dit wordt gedaan in vier sessies waarbij de meester de chakra’s activeert, waardoor een open kanaal wordt geactiveerd voor de energie. Het afstemmingsproces wordt niet kenbaar gemaakt in de algemene informatie maar wordt in het geheim bestemd voor hen die geïnitieerd worden.

Een van de hoofdredenen waarom Reiki zo populair is geworden is zijn schijnbaar aangename ervaring. Zij die Reiki ervaren hebben melden een krachtig gevoel van warmte en veiligheid. Een vrouw, nu een Reiki-meester, merkte na haar eerste ervaring op: “Ik weet niet wat dit is wat u hebt maar ik moet het gewoon hebben”.[4] Mensen doen zo’n uitspraken niet tenzij er een aantrekkingskracht bij betrokken is. Een succesvolle zakenvrouw prijst Reiki op de volgende manier:

Reiki zou beschikbaar moeten zijn middels elke medische, chiropractische en mentale gezondheidsvoorziening in dit land. Het te betalen honorarium is maar een kleine prijs voor zo’n indrukwekkende resultaten. Ik weet niet hoe Reiki werkt, maar het werkt; dat is alles wat telt voor mij.[5]

Het is een New Age leer dat eens iemand is afgestemd (attuned) hij of zij de kracht niet meer kan verliezen; het is voor het leven. Zelfs afstanden vormen geen barrière voor de Reiki-energie, want de kanaliseerder (chaneller) kan beslissen een afstandsgenezing toe te passen, waarbij de energie over grote afstand wordt gestuurd, zelfs duizenden kilometers ver. Een meester vertelt:

Je hebt gewoon de naam of een voorwerp van een persoon, of misschien slechts een afbeelding in uw hand, en u kan Reiki naar hen toezenden, waar ze ook zijn in de wereld.[6]

Meer dan een miljoen mensen beoefenen vandaag Reiki in de Verenigde Staten.[7] In veel gevallen zijn dat mensen die samenwerken met anderen op een therapeutische basis, zoals gezondheidsprofessionals, lichaamshelers, chiropractici en counselors. Niettegenstaande zijn bizarre en onconventionele natuur, heeft Reiki de gevoelige snaar geraakt bij een ongelooflijk aantal gewone, normale mensen. In Europa alleen is het aantal mensen dat Reiki accepteert erg indrukwekkend. Een Reikimeester beweert dat in de dertien jaar dat zij in Europa woonde zij alleen 45.000 mensen initieerde in Reiki als kanaliseerders (channelers).[8]

Het gaat bij Reiki helemaal om het gebruik van deze kracht om anderen te transformeren in het New Age bewustzijn. Zoals een Reiki-leider het stelt:

Het maakt ook een niveau van spirituele transformatie beschikbaar voor de niet-mediteerders, wat gewoonlijk gereserveerd is voor hen die een meditatief pad3 hebben.[9]

Verklaringen als deze onthullen dat Reiki op dezelfde lijn zit als alle andere New Age transformatie- inspanningen. Het verandert de manier waarop mensen de realiteit waarnemen. De meeste practici erkennen de waarheid hiervan. Een Duitse Reiki channeler geeft dit commentaar:

Het gebeurt frequent dat patiënten in contact komen met nieuwe ideeën na enkele Reikibehandelingen. Sommigen zullen Yoga gaan beoefenen of autogene training of ze beginnen te mediteren of [sic] een andere vorm van spirituele methode … Fundamentele veranderingen zullen zich inzetten, en nieuwe dingen zullen zich beginnen te ontwikkelen. U zal het gemakkelijker vinden om oude, afgeleefde structuren af te werpen en u zal merken dat u meer en meer geleid en gegidst wordt.[10]

Wat mij zorgen maakt is dat Reiki blijkbaar gecombineerd kan worden met gewone massagetechnieken zonder dat de ontvanger daar iets van weet. Een brief in het Reiki Journal onthult:

Reiki is een geheel nieuwe ervaring wanneer gebruikt in mijn massagepraktijk. Massage, zo dacht ik, zou een excellent hulpmiddel kunnen zijn om de radiatie te verspreiden van deze universele energie en de cliënt zou er zijn voordeel me doen en zich helemaal niet realiseren wat een wonderlijke groei er gebeurde in zijn of haar wezen.[11]

Van alle New Age praktijken en modaliteiten, is Reiki de meest intrigerende en beangstigende. Dit wordt uitgebracht in de volgende observaties door iemand van de voornaamste Reiki-meesters in het land. Hij onthult:

Wanneer ik psychisch naar de energie keek, kon ik ze dikwijls zien als duizenden kleine deeltjes van licht, zoals “corpuskels”4 gevuld met stralende Reiki-energie die door me heen en uit mijn handen vloeien. Het was alsof deze Reiki “corpuskels” van licht een doel en intelligentie hadden.[12]

Vermits Reiki niet via het intellect aangeleerd wordt kan het zelfs kinderen bijgebracht worden. In één Reikimagazine vond ik een advertentie dat een Reikihandboek voor kinderen aanbood: A Guide to Energy Healing for Kids. Het boek wordt omschreven als een “Gids die kinderen voorziet in wat zij nodig hebben om zich voor te bereiden op hun eerste Reiki Attunement”.[13]

Therapeutic Touch

Therapeutic touch (therapeutische aanraking) is een andere wijdverspreide genezingstechniek. Deze methode werd ontwikkeld en gepromoot door Dr. Delores Krieger, een professor in verpleging aan
de New York Universiteit.

Terwijl Reiki wordt verkregen door afgestemd (attuned) te worden door een meester wordt therapeutic touch verworven door standaard metafysische meditatie, dat algemeen “centering” wordt genoemd. Leraren van therapeutic touch erkennen graag:“centering is waarschijnlijk het belangrijkste deel van het hele proces”.[14] Een practicus vertelt dat toen zij voor het eerst met therapeutic touch in aanraking kwam, in een middelbare verplegerschool, dit voor haar “het gekste en meest geschifte wat ik ooit had gezien of gehoord” was. Dit scepticisme verdween niet. Zij legt uit:

Ik ging evenwel door het semester, en in het verloop voerde Dr. Krieger de procedure op mij uit. Het was toen dat ik wist dat er iets heel echts aan het gebeuren was, en daarom begon ik er meer over te leren, en beoefende het.[15]

Zoals anderen schrijft zij deze kracht toe aan “het individuele Hogere Zelf”[16] en voelt ze dat dit type van healing niet enkel voor het lichaam bestemd is, maar ook “erg spiritueel” is.[17]

3 Gautama de Boeddha vermeldt 84.000 verschillende paden die naar verlichting kunnen leiden en alle zijn meditatief
(Wiki).
4 Corpuskels: atomaire deeltjes.

Noten
1. Robert Hass and Cher, Forever Fit (New York, NY: Bantam Books, 1991), p. 165.
2. Joy Gardner-Gordon, Pocket Guide to Chakras (Freedom, CA: The Crossing Press, 1998), p. 13.
3. “Healing Hands”, op. cit., p. 78.
4. Joyce Morris, “The Reiki Touch” (The Movement Newspaper, October 1985).
5. Barbara Ray, Ph.D., The Reiki Factor (Smithtown, NY: Exposition Press, 1983), p. 63.
6. “Vincent J. Barra Psychic Healer Transmits Reiki Energy” (Meditation Magazine, Summer 1991), p. 31.
7. William Lee Rand, “Keeping Reiki Free” (Reiki News Magazine, Spring 2005), p. 37.
8. Mari Hall, “Reiki and the Adventure of My Life” (Reiki News Magazine, Summer 2006), p. 14.
9. Paula Horan, Empowerment Through Reiki (Wilmot, WI: Lotus Light Publications, 1990), p. 9.
10. Bodo J. Baginski and Shalila Sharamon, Reiki Universal Life Energy (Mendocino, CA: Life Rhythm, 1988), pp. 33,
49-50.
11. “Sharings” (The Reiki Journal, Vol. VI, No. 4, October/December 1986), p. 17.
12. William Lee Rand, “The Nature of Reiki Energy” (The Reiki News, Autumn 2000, p. 5.
13. The Reiki News, Spring 2006, p. 43.
14. D. Scott Rogo, “The Potentials of Therapeutic Touch”, Interview with Janet F. Quinn, Ph.D., R.N. (Science of
Mind, May 1988), p. 14.
15. Ibid., p. 83.
16. Ibid., pp. 83-84.
17. Ibid., p. 87.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 23:18

MARIO216 schreef:
Hoorde hem vanavond op de radio, gelijk op tien gezet de radio.

En het blijft mooi........alhoewel die andere Joe ook wel maar toch minder......

Joe Jackson had vroeger ook zo'n mooi nummer met Would you stay a little bit longer.....maar weet de originele titel van dat nummer niet meer.......
En in de Trouw stond eergisteren dat ik daar niets aan kan doen, dat noemen ze een 'seniorenmoment', goede krant toch weer die Trouw........
Naar boven

Auteur Bericht
KATJA065

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 23:19

geluk heb ik gevonden. Goede vriendschappen met mensen en God.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 23:22

KATJA065 schreef:
we moeten de meningen van verschillende mensen wel respecteren.

Katja.

Natuurlijk, maar wat heeft dat hier mee te maken??????
Ik bekritiseer niemand maar probeer aan te geven dat er mensen zijn met een andere mening en dat die lang niet altijd slecht hoeft te zijn.........

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 15 september 2010, 23:40
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 23:24

WILLEMIJN232 schreef:
Ik heb in dit topic al zoveel bijbelteksten zien staan die je heel anders kan interpreteren......
Bij deze dus ook weer......Crossroad wat bedoel je hier nu mee te zeggen?
Of snap ik het gewoon niet, ook een optie natuurlijk........ Knipoog smiley

Niet zo heel moeilijk Willemijn, er werd gesproken over de sabbat houden. De discussie ging aardig richting wellus nietus maar er werd niet gekeken wat Jezus zelf deed op de sabbat.

Jezus genas iemand op de sabbat, dit mag je dus in verband brengen met de zorg zeg maar. Maar daarnaast ging Hij ook in op de persoonlijk beleving van de sabbat, dit door te vragen wie zijn os niet direct, dus op de sabbat, uit de put zou redden, en ook daarop hadden ze geen antwoord.....
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 23:28

JONATHAN890 schreef:
arme jonathan ??? Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Ik voel me juist zeer gezegend en rijk..... met een heel aantal vrouwen op stap.
Gelukkig vergezelt Willie mij als steun en toeverlaat.

Het weekend moest ik zelf ook even zoeken, maar t stond ergens op pag.3...
het gaat dus om het weekend van 5 t/m 7 november.

Groetjes
jonathan

haha ja op die manier kan je het ook zien natuurlijk!

Bedankt voor t opzoeken. Staat genoteerd in de agenda

groetjes Loes
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 23:31

CROSSROAD317 schreef:
Niet zo heel moeilijk Willemijn, er werd gesproken over de sabbat houden. De discussie ging aardig richting wellus nietus maar er werd niet gekeken wat Jezus zelf deed op de sabbat.

Jezus genas iemand op de sabbat, dit mag je dus in verband brengen met de zorg zeg maar. Maar daarnaast ging Hij ook in op de persoonlijk beleving van de sabbat, dit door te vragen wie zijn os niet direct, dus op de sabbat, uit de put zou redden, en ook daarop hadden ze geen antwoord.....

Ah zo, ik begrijp het.....gelukkig wordt er in de zorg ook wel zondag gehouden hoor(ik kan alleen voor een algemeen ziekenhuis spreken) met een kerkdienst en alleen de nodige zorg.........
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 23:31

Deze smaakt ook altijd.

1 Zorg dat je voldoende geld bij je hebt.
2 Start de auto of als je die niet hebt pak een fiets.
3 Rij naar de pizzeria
4 Bestel een pizza sabrina
5 Vraag er extra kaas bij.
6 Tijdens het wachten , neem alvast wat te drinken.
7 Als ie klaar is , reken af .
8 Rij zo snel mogelijk naar huis zodat de pizza niet te veel afkoelt.
9 Pak nog wat te drinken erbij.
10 Ontferm je nu over de pizza.

Eet smakelijk. Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 23:34

CARIN303 schreef:
In deze rubriek heetten we jou van harte welkom!
Ben je nieuw op het forum of kom je juist weer terug....WELKOM !!!

Ik voel me aangesproken.. Knipoog smiley en zeg je hartelijk dank..
groetjes, Marian
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 23:37

PIETER649 schreef:
hoe overleefde de eendagsvlieg???

Hij was er toch elke dag? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt één dag..één dag...één dag..enzovoort..alle dagen.
Naar boven

Auteur Bericht
KATJA065

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 23:43

DE GEBEDSROOM BEGINT OM 8.00 S'AVONDS.

IK BEN AANWEZIG.

KATJA.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 23:43

WILLEMIJN232 schreef:
Ah zo, ik begrijp het.....gelukkig wordt er in de zorg ook wel zondag gehouden hoor(ik kan alleen voor een algemeen ziekenhuis spreken) met een kerkdienst en alleen de nodige zorg.........

Ik denk dat Jezus zelfs aangaf dat het persoonlijke geloof belangrijker is dan de sabbat houden. Dat dat de achterliggende gedachte is ...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 23:45

Hoi,

Wat verrassend zeg, al die felicitaties via het forum en de mail. 'k Wil iedereen heel hartelijk bedanken daarvoor, 'k voel me nog meer jarig zo. Lachende smiley

Groetjes,
Marijan
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 23:47

[quote=MIEKE364]Zeg, Thomas,
1. Dit is een vrouwentopic en volgens mij ben je een man...dus mag je wel lezen maar niet reageren, of geldt dat niet meer, damens?

Nou zeg. Het mannentopic is op slot gegaan omdat er veeeeeeeeeeel meer vrouwen reageerden dan mannen. . Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 23:50

En dan nu weer de vraag... Gefrustreerde smiley

Waarom op zondag naar de kerk?
Waarom niet op zaterdag, de sabbath, zoals God die heeft gegeven?

Genesis 2:2,3 >
2 Toen God op de zevende dag het werk voltooid had, dat Hij gemaakt had, rustte Hij op de zevende dag van al het werk, dat Hij gemaakt had. 3 En God zegende de zevende dag en heiligde die, omdat Hij daarop gerust heeft van al het werk, dat God scheppende tot stand had gebracht.

Exodus 20:8-11 >
8 Gedenk de sabbatdag, dat gij die heiligt; 9 zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen; 10 maar de zevende dag is de sabbat van de HERE, uw God; dan zult gij geen werk doen, gij noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch de vreemdeling die in uw steden woont. 11 Want in zes dagen heeft de HERE de hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte op de zevende dag; daarom zegende de HERE de sabbatdag en heiligde die.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 23:54

KATJA065 schreef:
DE GEBEDSROOM BEGINT OM 8.00 S'AVONDS.

IK BEN AANWEZIG.

KATJA.

Bedankt Katja, dat je het een keer over wilt nemen van ons Knipoog smiley
Een Gezegende gebedsroom toegewenst!

Liefs van Martha en Eva.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 23:56

HAICO485 schreef:
willen jullie voor me bidden? ik heb forse chronische rugpijn.

Tuuurlijk doen we dat, ook in de Gebedsroom.
Beterschap!
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: donderdag 16 september 2010, 00:01

VISSER278 schreef:
Deze smaakt ook altijd.

1 Zorg dat je voldoende geld bij je hebt.
2 Start de auto of als je die niet hebt pak een fiets.
3 Rij naar de pizzeria
4 Bestel een pizza sabrina
5 Vraag er extra kaas bij.
6 Tijdens het wachten , neem alvast wat te drinken.
7 Als ie klaar is , reken af .
8 Rij zo snel mogelijk naar huis zodat de pizza niet te veel afkoelt.
9 Pak nog wat te drinken erbij.
10 Ontferm je nu over de pizza.

Eet smakelijk. Kwijlende smiley

Hier nog zo'n geweldig recept...:

Eend met whiskey

Koop een eend van ongeveer 5 Kg voor 6 personen, twee grote flessen scotch whiskey, spekreepjes en een fles olijfolie.

De eend larderen met het spek en de binnenkant inwrijven met zout en peper.

De oven voorverwarmen op 180 graden voor 10 minuten.

Een longdrink glas voor de helft vullen met whiskey.

De whiskey opdrinken gedurende het opwarmen van de oven.

De eend op de muur...vuurvaste schotel leggen en een tweede glas whiskey uitschenken.

Het tweede glas whiskey opdrinken en de eend in de oven plaatsen.

Na 20 minuten de oven op 200 graden zetten en twee blazen bullen met whiskey.

De klazen opdlinken en de scherven van et ielste klas oplaapen.

Nog een aalff klas insjenke en opdlinke.

Na en nalff uul de hoven opedoen om deent te sjekke.

Blantwondezalf in de padkamer ganaale en oep de povekand van de rinkeland doen.

Denove nesjot geve.

Twi glose insjenke ven de twie glose biski tmiddelste glas opsoepe.

De nove opedoen na dieste bles bieske leegis, en de sjotel vastpakke.

De blandwondesalf op de binnekand van de twiejande doen en deent oeprape.

Dander glasse bisski oepdrinke.

Deent nogis oeprape en met nen nantdoek de blandwondzalf van deent vege.

Zen ande ontvette me bissky en den tuup salf kier oeprape.

Tkapot glas opvege en deent terug inden ove zitte.

Deent oprape en den ove opedoen.

De twiede fles biski opedoen en oeprape van de keukenbloor.

Opstaan van de bloer entvettig spek onder dekas vege.

Nogis oepstan van de bloer en dan tochma blieve zitte.

De bles op de grond sette.

Ban de teut drinke, de klase zen oep of kapot.

Den ove afzette, doege toedoen en deniele nacht ronke.

De volgende late voormiddag de eend aansnijden met het zilveren feestbestek en degusteren met citroen en mayonaise.

De hele namiddag en de vroege avond de rotzooi in de keuken opruimen en de muren en plafond afwassen.

De twee lege flessen naar de glasbak brengen en op de terugweg paracetamol en maagtabletten kopen.
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: donderdag 16 september 2010, 00:04

Ik dacht dat je hier zat voor een ega Smiley die vol vragen zit en niet voor je ego Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 16 september 2010, 00:07

neem ook gelijk dagravit mee, en totaal dertig, wat vit C bruistabletten, voor wat extra vitaminen!
anders wordt je door je (denkbeeldige?) vriendin teruggestuurd..... Clown smiley

geweldig!! Clown smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 ... 6194 Volgende
Pagina 1237 van 6194