ChristianMatch

Forum

Reiki & Therapeutic Touch - onbewust de demonen dienen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 00:30

Hoofdstuk 6 Alles is liefde: een halve waarheid, erger dan een leugen
De Karma "theologen" redeneren God is Liefde, alles is God, dus alles is in wezen liefde. Zelfs de vreselijkste dingen die mensen elkaar aandoen, al of niet in naam van God, uit lust, hebzucht, angst, pure bezetenheid of kwaadaardigheid. Want, is de redenering, daardoor "rijpt" de ziel, wordt geslepen en komt dus eerder tot het "goddelijk" bewustzijn.

Consequent geredeneerd betekent dit dat je elkaar maar beter het slechtste toe kan wensen of aandoen. Weinigen zullen dit gelukkig zo consequent durven volhouden, maar er zijn er die dus vinden dat je je kinderen het beste kan mishandelen, verkrachten, verminken, aan de drugs helpen etc. Des te eerder is het kind door deze "onvermijdelijke en noodzakelijke" ervaring heen. (denk aan Jones-Town en dergelijke).

Geen gezond bij zijn verstand zijnd mens kan hier in meegaan. Toch zijn er sektes en groeperingen waar dit soort gedachten gekoesterd worden.

Als de mens nog ergens naar Gods beeld geschapen is, dan is het hierin, dat je dit zelfs je ergste vijanden niet toe wil wensen.

Ik kende persoonlijk New-Agers en Yoga-leraren die op grond van Karma-ideologie durven beweren dat het goed is, als iemand aan de drugs verslaafd is. Uiteindelijk zal hij daarvan het goede leren zeggen ze, en zijn Karma inlossen. En dit is natuurlijk gewoon consequent doorgeredeneerd op basis van hun eigen leer. Dit nog los van degenen die onderscheid naar ras gaan maken en denken dat de 'blanke' een hoger karma heeft dan de 'zwarte' mens. (Zoals de leer van Mellie Uyldert een beroemd 'kruidengeneeskundige' en bijvoorbeeld Rudolf Steiner, stichter van de Antroposofie, die dit idee weer van de Theosofen geleerd heeft). De consequente van deze \bermensch theoriekn hebben we maar al te wreed ervaren in de IIe wereldoorlog!

Natuurlijk is het zo dat een mens juist van moeilijke ervaringen leert en er geestelijk rijper door wordt. Ook dit is een bijbels uitgangspunt. Men ziet alleen even over het hoofd dat vele mensen die aan de drugs raken helemaal niets leren, alleen op gruwelijke wijze creperen, of voor de rest van hun leven in een inrichting terecht komen. Voor de karma aanhanger geen probleem. Dan doe je het in het volgende leven toch opnieuw? Alleen het probleem is, dat er geen volgend leven is!

Zelf heb ik ook dit soort redeneringen aangehangen. Het doodde bij mij elk soort mededogen of begaan zijn met onrecht en lijden in de wereld. Dat was tenslotte hun Karma, niet het mijne.

Alleen God is waarachtig liefde
Hoe anders is God. God de Vader huilt en weent om het lijden en onrecht op deze aarde.

Lucas 19:41-43 "En toen Hij nog dichterbij gekomen was en de stad zag, weende Hij over haar, en zeide: Och, of gij ook op deze dag verstond wat tot uw vrede dient; maar thans is het verborgen voor uw ogen. Want er zullen dagen over u komen, waarin uw vijanden een bolwerk tegen u zullen opwerpen.....omdat gij de tijd niet hebt opgemerkt, dat God naar u omzag."

Jezus zegt:

Mattheus 7:9-11 "Of welk mens onder u zal, als zijn zoon hem om brood vraagt, hem een steen geven? Of als hij een vis vraagt, zal hij hem toch geen slang geven? Indien dan gij, hoewel gij slecht zijt, goede gaven weet te geven aan uw kinderen, hoeveel te meer zal uw Vader in de hemelen het goede geven aan hen, die Hem daarom bidden."

Ezechikl 18:23 "Zou Ik welgevallen hebben aan de dood van de goddeloze? Luidt het woord van de Here Here. Niet veeleer hieraan, dat hij zich bekere van zijn wegen en leve?"

Ezechikl 18:32 "Want Ik heb geen welgevallen aan de dood van wie sterven moet, luidt het woord van de Here Here; daarom bekeert u, opdat gij leeft."

Oordeel en Liefde
Waarom laat God dan toch mensen sterven of zelfs voor eeuwig verloren gaan, zoals in sommige voorgaande teksten gezegd werd?

Dit heeft alles te maken met Gods gerechtigheid. Hij moet zijn wetten in stand houden, omdat anders de grond voor de schepping weggeslagen zou worden. De zonde zou anders voor eeuwig voort kunnen blijven woekeren en de gehele schepping voor eeuwig verderven. De zonde moet veroordeeld en alles wat door de zonde aangetast is moet verdwijnen anders kan het kwaad nooit weggedaan worden uit deze wereld.

Kolossenzen 3:5-6 "Doodt dan de leden, die op de aarde zijn: hoererij, onreinheid, hartstocht, boze begeerte en de hebzucht, die niet anders is dan afgoderij, om welke dingen de toorn Gods komt."

2 Corinthikrs 14-16 "Vormt geen ongelijk span met ongelovigen, want wat heeft gerechtigheid gemeen met wetteloosheid, of welke gemeenschap heeft het licht met de duisternis? Welke overeenstemming is er tussen Christus en Belial, of welk deel heeft een gelovige samen met een ongelovige? Welke gemeenschappelijke grondslag heeft de tempel Gods met afgoden?"

1 Johannes 1:5 "En dit is de verkondiging, die wij van Hem gehoord hebben en u verkondigen: God is licht en in Hem is in het geheel geen duisternis."

God en de zonde kunnen elkaar niet verdragen. Wil God een einde maken aan al het lijden en onrecht, dan moet Hij de oorzaak ervan, de zonde en alles wat erdoor besmet is voor eeuwig en altijd uitroeien. Er zijn redenen waarom dit uitgesteld wordt. Onder andere om jou voorzover je dat nog niet gedaan hebt, of jouw naaste, alsnog de kans te bieden voor Hem en tegen de zonde te kiezen.

Jezus legt dit uit in de volgende parabel:

Mattheus13:24 "Nog een gelijkenis hield Hij hun voor en Hij zeide: Het Koninkrijk der hemelen komt overeen met iemand, die goed zaad gezaaid had in zijn akker. Doch terwijl de mensen sliepen, kwam zijn vijand en zaaide er onkruid overheen, midden tussen het koren, en ging weg. Toen het graan opkwam en vrucht zette, toen kwam ook het onkruid te voorschijn. Daarna kwamen de slaven van de eigenaar en zeiden tot Hem: Heer, hebt gij niet goed zaad in uw akker gezaaid? Hoe komt hij dan aan onkruid? Hij zeide tot hen: Dat heeft een vijandig mens gedaan. De slaven zeiden tot hem: Wilt gij dan, dat wij het bijeenhalen? Hij zeide: Neen, want bij het bijeenhalen van het onkruid zoudt gij tevens het koren kunnen uittrekken. Laat beide samen opgroeien tot de oogst. En in de oogsttijd zal ik tot de maaiers zeggen: Haalt eerst het onkruid bijeen en bindt het in bossen om het te verbranden, maar brengt het koren bijeen in mijn schuur."

Petrus benadrukt dit nog eens:

II Petrus 3:9 "De Here talmt niet met de belofte, al zijn er die aan talmen denken, maar Hij is lankmoedig jegens u, daar Hij niet wil dat sommigen verloren gaan, doch dat allen tot bekering komen."

Iedereen is god De theologie van de slang
De opvatting dat de hele schepping god zou zijn en alles en iedereen in feite goddelijk, zoals in de meeste hindoe en neo-hindoe religies zoals new-age wordt onderwezen, wordt door de hele Bijbel heen krachtig tegengesproken. Dit is echt een van de oer leugens van de slang: Genesis 3:4 "gij zult als god zijn"

Ezechiël 28:2-10 "omdat uw hart hoogmoedig geworden is en gij zegt: ik ben en god, een godenwoning bewoon ik midden in zee- terwijl gij en mens zijt en geen god- en gij in uw hart uzelf gelijk stelt met een god... Daarom zo zegt de Here Here, omdat gij in uw hart uzelf gelijk gesteld hebt met een god, daarom, zie Ik breng vreemdelingen over u, de gewelddadigste der volken; die zullen hun zwaarden trekken tegen de luister van uw wijsheid en uw glans ontwijden."

Ezechiël 34:31 "Gij zijt mensen en Ik ben uw God luidt het woord van de Here Here."

Jesaja 45:9-12 "Wee hem, die met zijn Formeerder twist, een scherf onder aarden scherven. Zal ook het leem tot zijn vormer zeggen: Wat maakt gij? Of uw werk: Hij heeft geen handen? Wee hem die tot zijn vader zegt: Wat verwekt gij? En tot de vrouw: Waarom hebt gij barensweeën? Zo zegt de Here, de Heilige Israëls, en zijn Formeerder:...Ik ben het die de aarde gemaakt en de mens daarop geschapen heb; mijn handen hebben de hemelen uitgespannen en aan al hun heer heb Ik mijn bevelen gegeven.

18 Want zo zegt de Here, die de hemelen geschapen heeft - Hij is God- die de aarde geformeerd heeft en haar gemaakt heeft, Hij heeft haar gegrondvest; niet tot een baaierd heeft Hij haar geschapen, maar ter bewoning heeft Hij haar geformeerd: Ik ben de Here en er is geen ander."

Vele andere teksten wijzen op het grote onderscheid tussen de vergankelijke schepping en de eeuwige, onwankelbare God die het heeft geschapen. De hoogmoed van mensen die zichzelf goden wanen wordt keer op keer aan de kaak gesteld. Als iets de theologie van de slang kenmerkt dan is het wel de leugen dat wij god zouden zijn. Deze gedachte heeft de slang, de Satan zelf tot verderf gebracht. Hij wil zelf als God aanbeden worden en met deze gedacht die hem zelf zo aanlokkelijk leek, denkt hij vele mensen mee ten val te kunnen brengen.

Jesaja 14:12-15 "Hoe zijt gij uit de hemel gevallen, gij morgenster, zoon des dageraards; hoe zijt gij ter aarde geveld, overweldiger der volken! En gij overlegdet nog wel: Ik zal ten hemel opstijgen, boven de sterren Gods mijn troon oprichten en zetelen op de berg der samenkomst, ver in het noorden; ik wil opstijgen boven de hoogten der wolken, mij aan de Allerhoogste gelijkstellen. Integendeel, in het dodenrijk wordt gij neergeworpen, in het diepst der groeve."

Psalm 82:1-7 "God staat in de vergadering der goden, Hij houdt gericht te midden der goden.

Zij weten niets en begrijpen niets, in de duisternis wandelen zij rond;

Wel heb Ik gezegd: Gij zijt goden, ja, allen zonen des Allerhoogste;

Nochtans zult gij sterven als mensen, als een der vorsten zult gij vallen."

Hoe onthullend is het dat vele Yoga oefeningen, die de god-mens beweren te willen ontwikkelen en zich allemaal op de leer van Karma baseren, zich er op toe leggen de zgn. "Kundalini = letterlijk'slange')-energie" in het lichaam tot ontwikkeling te brengen. Zodra deze slange-energie het centrum van het bewustzijn aangeraakt heeft, zou je "verlicht" of vergoddelijkt worden. Feestelijk bedankt!

Allerlei occulte groepen, demonische rockgroepen, allerlei religies tooien zichzelf met het symbool van de slang of draak Ook het Yin en Yang symbool bestaat in feite uit twee elkaar verslindende slangen of draken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 00:31

Hoofdstuk 7 Gidsen: zielen of demonen?
In de spiritistische tak van de Karma leer zijn 'demonen' en 'gidsen' of 'geesten' in wezen menselijke zielen, die op een bepaalde trap van hun 'geestelijke' ontwikkeling staan, en naar gelang hun 'hogere' of 'lagere' ontwikkelings-stadium zich als goede of als kwade geesten voordoen.

De Bijbel zegt ons dat geesten in wezen gevallen engelen zijn, helemaal niet als menselijke zielen geschapen. Op verschillende plaatsen verbiedt en waarschuwt de Bijbel ons tegen omgang met elke soort geest behalve de Heilige Geest.

Deuteronomium18:9-12 "Wanneer gij gekomen zijt in het land dat de Here uw God u geven zal, dan zult gij niet leren doen naar de gruwelen van die volken. Onder u zal er niemand worden aangetroffen, die zijn zoon of dochter door het vuur doet gaan, die waarzeggerij pleegt, geen wichelaar, uitlegger van voortekenen, of tovenaar, geen bezweerder, niemand die de geest van een dode of een waarzeggende geest ondervraagt of die de doden raadpleegt. Want ieder die deze dingen doet is de Here een gruwel. en terwille van deze gruwelen drijft de Here uw God, hen voor u weg."

Jesaja 8:19 "En wanneer men tot u zegt: Vraagt de geesten van doden en de waarzeggende geesten, die daar piepen en mompelen- zal een volk niet zijn God vragen? Zal men voor de levenden de doden vragen?"

Efezikrs 6:12 "Want wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldheersers dezer duisternis, tegen de boze geesten in de hemelse gewesten."

Verder staat er een veelzeggend verhaal in Handelingen 16:16 over een slavin die een waarzeggende geest had. Deze geest sprak steeds de waarheid over de Apostelen, namelijk dat zij dienaars waren van de allerhoogste God en de weg tot behoudenis preekten. Toch dreef Paulus deze geest uit. Dus ondanks het feit dat deze geesten wel degelijk waar kunnen spreken (helderziendheid, tarot, astrologie etc.) dienen ze toch uitgedreven te worden en moet je er niet naar luisteren. Ook de satan trachtte Jezus in de woestijn te verleiden tot zonde met behulp van bijbelcitaten. Elk geciteerd woord was waar, maar in de handen van een boze geest tot een onheilswapen gemaakt.

In Lucas 16:91-31 vertelt Jezus de gelijkenis van Lazarus en de rijke man. In het slot van het verhaal vraagt de rijke man of er een geest gestuurd kan worden naar zijn broers, om hen te waarschuwen. Dit wordt hier ronduit verboden.

Saul, de eerste koning van Israël, verliest elk verder recht op zijn leven, op het moment dat hij de geest van Samuel op laat roepen (niet bepaald een 'kwaadaardige' geest.) lees 1 Samuel 28:18

Ontelbare ervaringen van mensen die trachtten met de ziel van een overledene in contact te komen, waarschuwen ons dat men onverbiddelijk in de greep van het occultisme raakt als men hier aan begint.

De Karma-leer over zielsverhuizing, suggereert echter dat dit mogelijk zou moeten zijn.

Hoeveel voorzorgsmaatregelen men ook denkt te treffen, afschermen, reinigingsoefeningen, mantra's zelfs gebed etc. God verbiedt het. Niet uit heerszucht, maar in ons eigen belang. Je word namelijk enorm bedrogen. Zo niet door een nep-spiritist, dan toch door de zgn. overledene, die uiteindelijk altijd een demon blijkt te zijn, die een spelletje met je speelt.

Deze geesten blijken altijd weer de leer van Karma en Reïncarnatie te prediken. Soms overdekt met een Christelijk of bijbels sausje. Maar de hele leer is anti-bijbels en anti-christelijk, zoals ik hopelijk heb kunnen aantonen.

Kiest dan heden, wie gij dienen wilt.

Kiest dan heden, wie gij geloven wilt.

Mijn eigen ervaringen met geesten
Rond 1980 kwam ik in de geestelijke stroming die New-age genoemd word terecht. Hierbij ging ik cursussen volgen bij een spiritisch medium, een vrouw uit Zaandam. In eerste instantie gaf zei les in een buurthuis in Amsterdam west. Later volgde ik lessen bij haar thuis in Zaandam. Onder haar invloed en mede als gevolg van andere 'therapieën' en oosterse meditatie technieken werd ik steeds gevoeliger en steeds gevoelsmatiger voor de 'geesten-wereld'. Toen ik voor de eerste keer van mijn leven naar een bandje luisterde met een toespraak van de toen populaire goeroe Bhagwan, gebeurde er iets eigenaardigs met mij. Terwijl ik zat te luisteren, ervaarde ik dat mijn eigen persoonlijkheid zich als het ware opvouwde tot een klein hoekje, dat ergens bovenin mijn schedel opgesloten zat en zich nergens meer mee kon bemoeien, alleen waarnemen. Een andere persoonlijkheid, die mij veel groter en sterker dan ikzelf was beheerste mijn gedachten, mijn ideeën en mijn gevoelsleven. Het was een kille persoonlijkheid, die met een soort grimmige onverschilligheid allerlei dingen meende te weten en te zeggen over andere mensen, die met hun geestelijke leven en/of vorige levens te maken hadden. Dit bracht meestal allerlei verbeten en verbitterde emoties bij die personen naar boven. Het was een soort superieure air, die ver verheven boven de gewone stervelingen leek te staan. Dit duurde zo'n 3 dagen. Toen mijn toenmalige vriendin mij na die 3 dagen ontmoette raakte zij volkomen overstuur, door die voor haar totaal onbekende en onbenaderbare persoonlijkheid die in mijn lichaam huisde. Doordat zij heftig begon te huilen bracht dat een emotionele reactie op gang, waardoor mijn eigen persoonlijkheid weer naar voren kwam en die andere persoonlijkheid verdwenen leek. Ik zelf dacht dat de ervaring die ik toen had die zgn. 'verlichting' was waar iedereen in de new-age over sprak. Teleurgesteld dat ik dat niet meer had, ging ik op zoek naar meer. Onder ander bij de Bhagwan natuurlijk. Daar heb ik die ervaring (gelukkig maar!) niet meer meegemaakt, hoezeer ik mij ook suf- mediteerde of naar bandjes luisterde, of de Bhagwan zelf opzocht in Poona (India). Achteraf begrijp ik nu dat ik gewoon bezeten ben geweest! Door een demonische macht, die zichzelf niet als demon of verkeerd beschouwd, maar zichzelf als een "hogere" geest beschouwd! Laat je niet foppen door wat die geesten over zichzelf denken!.

Wel kreeg ik steeds meer spiritistische ervaringen bij het medium uit Zaandam. Op een gegeven moment werd ik uitgenodigd voor 'sessies' bij mensen in de huiskamer, waarbij 'geesten' gebruik maakten van een of enkele van de aanwezigen om zich te manifesteren. Na een of twee keer ging ik allerlei dingen zien die beschreven werden door de 'geesten' en het duurde niet lang of ik kon ook als medium voor deze geesten fungeren. Meestal ging het gepaard met een soort schok of spiertrekking in je lichaam, waardoor je wist dat je een 'persoonlijkheid' had toegelaten. Meestal was er een gespreksleider die het gesprek met de 'geesten' aanging. Ik sprak uit wat er in mijn gedachten en emoties opkwam en liet spontaan allerlei bewegingen en emoties toe, die niet uit mijzelf voortkwamen. Meestal had het gesprek de vorm dat de gespreksleider aan de 'geest' vroeg wat er aan de hand was. Ze reageerden dan alsof ze geesten waren van mensen die overleden waren, maar nog niet in de gaten hadden dat ze overleden waren. Meestal kregen ze de gelegenheid iets te uiten over hun sterven, een soort shock of trauma te uiten of te beleven, waarna ze pas in de gaten hadden dat ze eigenlijk dood waren en in het lichaam van een ander terecht gekomen waren. De gespreksleider liet ze eventueel dingen vergeven of vergeving vragen, waarna ze doorverwezen werden naar 'het licht' en met een schok of een kreet het lichaam van het medium weer verlieten. Na verloop van tijd werd ik hier heel goed in en ontwikkelde ik me tot een soort rechterhandje van het medium uit Zaandam, zij was enigszins vergelijkbaar met de landelijk bekendere 'Jomanda'.

Wij waren in de overtuiging hiermee een goed en belangrijk werk te doen, om geesten die vast waren blijven zitten aan de aarde, na hun overlijden te helpen de overstap naar 'het licht' te maken, waar ze verder konden met hun 'geestelijke' ontwikkeling. Vaak deden we bij deze sessies een beroep op de "allerhoogste" in de overtuiging een werk van en voor God te doen. Wij maakten onderscheid tussen hogere en lagere geesten, maar voor ons waren het allemaal zielen van overleden mensen. Zelf merkte ik echter na verloop van tijd, dat als ik hier mee bezig was, ik steeds meer pijn in mijn hartstreek kreeg. Als ik daar met mijn zgn. 'geestes'-oog naar keek, zag ik een soort akelige klauw die mijn hart in handen had en steeds harder en gemener mijn hart samenkneep. Bovendien traden er allerlei spanningen op tussen mij en mijn vriendin naar aanleiding van deze geesten. Soms kwamen ze erg geniepig uit de hoek en vonden het leuk gemene persoonlijke steken te maken naar aanwezigen. Op een gegeven moment was in een sessie echt sprake van een kwaadaardige demonische persoonlijkheid, die er op uit was te vernietigen en kwaadaardigheid en vernietiging te verspreiden. Dat was voor mijn vriendin zo'n beetje het sein om hier mee te stoppen.

In deze periode was ik ook in contact gekomen met mijn zgn. leid-geest of 'gids'. Dit was een vrouwelijke persoonlijkheid, die mij aansprak als haar 'gemaal'. Elk medium gelooft zo'n leidgeest of 'gids' te hebben, die aanwijzingen geeft voor het 'spirituele' werk van het medium. Vreemd genoeg kende ik deze 'persoon' al uit mijn kindertijd, niet als een familielid maar als een geest, die mij toen veel angst aangejaagd heeft. Mijn ouders hadden zo rond met 4e jaar op mijn slaapkamer een beeldje staan uit Bali, of Indonesik van een Balinese danseres. Zo'n donkerzwart houten beeldje dat aan toeristen verkocht wordt. 'S nachts zag ik dat beeldje in mijn dromen voor me draaien en dansen en dan veranderde het in een vrouwengezicht dat mij spottend aankeek. Ik droomde dat ik blind werd en een soort vlies over mijn ogen kwam, waardoor ik niets meer kon zien. Ik rende in mijn droom naar mijn moeder om hulp, maar zij kon mij in de droom niet horen.
In 1989 begonnen ik in contact te komen met mensen die Jezus Christus kenden. Rond die tijd confronteerde iemand mij met Jezus uitspraak: "Ik de waarheid en de weg. Niemand komt tot de Vader dan door mij." In de new-age geloofden wij dat iedereen uiteindelijk tot God en tot het licht kwam, daar werkten wij zelf aan mee, dachten wij. Nu moest ik een keus maken, zou ik deze Jezus Christus geloven? Maar dan zouden alle andere wegen naar God dus niet bestaan! Of deze Jezus Christus was onzin en matigde zich dingen aan die geen enkele andere goeroe zich durfde aan te matigen! Enige tijd hiervoor had ik een ervaring gehad in een therapie sessie, waar voor het eerst Jezus Christus naar voren kwam. Ik had een diepe emotionele ervaring, waarbij ik me doordrenkt en omgeven door liefde voelde. Ik ervaarde dat de band die de hele schepping bij elkaar hield, zelfs de elektronen bij de moleculen een liefdesband was. Toen verschenen er 3 personen voor mij, Bhagwan, Boeddha en Jezus Christus. Jezus wilde ik niet, ik dacht dat Hij iets uit mijn verleden was, had ik afgeschreven samen met de katholieke kerk. Tot mijn eigen verbazing verdwenen Bhagwan en de Boeddha en bleef alleen Jezus over. Hij nam mij in Zijn armen en achter hem ervaarde ik een eindeloze oceaan van vrede. Voor ons lag de wereld met al haar moeite en pijn en strijd. De blik overvol mededogen waarmee Jezus naar de wereld keek zal ik nooit van mijn leven vergeten. Er was een diep besef en acceptatie dat deze dingen nu eenmaal noodzakelijk waren, maar tegelijkertijd zo'n diep besef van medelijden en volledig begrijpen en doorgronden hoe dat is en hoe dat voelt.

Deze Jezus kon ik niet verwerpen toen ik met de keus geconfronteerd werd. Ik nam geestelijk een besluit, een stap dat ik besloot dat ik deze Jezus wilde leren kennen, ongeacht wat dat mocht kosten. Kort daarna besloot ik mijn Bhagwan naam op te geven. Bhagwan begon in die tijd enorm op Jezus af te geven en Hem belachelijk te maken. Kort daarna overleed Bhagwan. Toen hadden mijn vriendin en ik ons al van hem afgekeerd.

Daarna gebeurde het in een medium sessie dat de geleide-geest, die vrouw die altijd bij mij was opeens verdween, toen de naam Jezus genoemd werd. Ze is nooit meer terug geweest. En eigenlijk is het absurd dat ik mij toevertrouwd had aan een geest, die mij zo duidelijk als kind de stuipen op het lijf heeft gejaagd. De Heilige Geest zou zoiets nooit maar dan ook nooit of te nimmer doen. De Heilige Geest heeft het karakter van God en is vriendelijk, liefdevol, geduldig, etc.etc. De Heilige Geest zal nooit pesten, nooit treiteren, nooit iemand laten gissen of gokken naar wat Hij bedoelt. De Heilige Geest is altijd volkomen helder en duidelijk. Rustig en vredig en never nooit in tegenspraak met de Bijbel. Dit zijn enkele criteria waaraan je geesten kunt onderscheiden.

In april 1990 ging ik samen met het medium uit Zaandam en nog enkele volgelingen naar de Philippijnen we trokken in bij zgn. Filippijnse gebedsgenezers, waarvan wij dachten dat die in wezen hetzelfde deden als wij. Zij begonnen ons echter Bijbel onderwijs te geven. Hier ontstond een verwijdering binnen onze groep. Ik nam als enige het onderwijs echt ter harte, de rest van de groep kreeg er echter steeds meer moeite mee en er ontstonden spanningen en irritaties. Wij hadden een meisje bij ons dat aan leverkanker leed en een opgezwollen buik had. Elke dag gaven wij haar een zgn. 'healing' in feite gewoon magnetiseren. Terwijl we daarmee bezig waren sloeg er opeens een soort elektrische schok, als een blikseminslag door mij heen, van mijn kruin tot in het puntje van mijn tenen. Daarbij was er tegelijkertijd een duidelijke geluidloze stem zei: "Dit is van de duivel". Dit verbijsterde mij volkomen, omdat ik ervan overtuigd was, dat we een goed werk voor en met God deden. Vanaf dat moment kon ik niet meer meedoen aan deze 'healing' van de rest. Het verbazingwekkende was, dat ik niet in een omgeving was, waar iemand ook maar enige twijfel had, of het wel goed was, wat wij aan het doen waren. Alleen vond ik in de Bijbel steeds meer aanwijzigingen dat God helemaal niet wil dat wij met geesten praten, wat voor geest dan ook, of wij deze geest nu als goed, als een menselijke ziel of wat dan ook beschouwen.

Enkele van de betreffende bijbelteksten staan al bovenaan in dit hoofdstuk genoemd.

Ik heb tot de conclusie moeten komen, dat omdat God helemaal niet toestaat dat wij met zielen van overledenen spreken, en omdat de 'geesten' die samen met de satan gevallen zijn erg slim zijn, en toegang hebben tot ons denken, dat er helemaal geen sprake is van communicatie met zielen van overledenen, maar met boze geesten, die zich uitgeven voor zielen van overleden mensen, en een kwaadaardig spelletje spelen met mensen die met de geestenwereld in contact willen komen. In de volgende paragrafen zet ik wat van de mechanismen uiteen, waarvan deze geesten zich kunnen bedienen, dit in het kader van zgn. regressie of vorige levenstherapieën.

De therapie van de slang
Een van de tegenwoordig gebruikelijke ingangen van de theologie van de slang is de therapie. Mensen zoeken een oplossing van hun problemen. Ze voelen allerlei tekortkomingen in hun leven, dingen lukken niet zoals ze zouden willen, ze zijn ontevreden, voelen zich leeg, depressief, niet in staat relaties of contacten op een bevredigende manier aan te gaan. Men gaat bij allerlei therapiekn en 'leren' te rade.

2 Thimotheus 4:3,4 "Want er komt een tijd, dat de mensen de gezonde leer niet meer zullen verdragen, maar omdat hun gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich tal van leraars zullen bijeen halen, dat zij hun oor van de waarheid zullen afkeren en zich naar de verdichtsels keren."

In onze maatschappij doen verschillende alternatieve 'therapie' vormen opgang, die zich allemaal in wezen baseren op het karma-wereldbeeld. Mensen die zich aan dit soort therapie onderwerpen doen vaak zeer schokkende emotionele ervaringen op, die zo rekel lijken, dat ze een bewijs schijnen te leveren voor de leer van Karma.

Ik zelf heb in dit kader zeer realistische en overtuigende ervaringen van 'vorige-levens' beleefd. De ervaringen zijn zeer levensecht en worden door het hele lichaam gevoeld. Hoe valt dit te rijmen met de onmogelijkheid van vorige levens, zoals de Bijbel die ons leert?

Op de eerste plaats is het wetenschappelijk onderzocht dat het menselijk lichaam zo in elkaar zit, dat bijvoorbeeld een ingebeelde gedachte (de enge man onder het bed) het lichaam laat reageren alsof de gedachte waar is. Het gaat allerlei stoffen, hormonen, adrenaline e.d. produceren die dienen om adequaat te kunnen reageren op de als werkelijk ervaren dreiging.

Iemand die zich inbeeldt dat er een wezenlijke bedreiging om de hoek staat te wachten, zal gaan zweten, klappertanden, rillen etc. van angst. Als de suggestie maar sterk genoeg is en lang genoeg wordt vastgehouden zal het lichaam overtuigd zijn van de echtheid en als zodanig reageren.

Hypnose: het bewustzijn in slaap gewiegd
Al deze therapiekn hebben met elkaar gemeen dat op de een of andere manier een toestand van hypnose wordt opgewekt. Of door 'meditatie' of door ademhaling, suggestieve muziek, geleide fantasie, mantra zingen of een combinatie van technieken. Elke amateur - psycholoog (en ook elke reclame expert) weet dat mensen dan gevoelig worden voor elk soort suggestie. Mensen zijn in een toestand van verlaagd bewustzijn manipuleerbaar en beonvloedbaar. Daarom zijn dit soort therapiekn, hypnose, meditatie, autogene training, autosuggestie etc. ook zo gevaarlijk, omdat ze je kwetsbaar maken en gevoelig voor elk soort suggestie, ook van de kant van de onzichtbare geesten wereld.

Jezus waarschuwt tegen dit soort 'leeg' maken van de geest, dat een schijnbare en tijdelijke vorm van rust of ontspanning teweeg brengt.

Mattheus12:43-45 "Zodra de onreine geest van de mens is uitgevaren, gaat hij door dorre plaatsen om rust te zoeken, maar hij vindt die niet. Dan zegt hij: ik zal terugkeren naar mijn huis, waar ik ben uitgevaren; en als hij komt, vindt hij het leegstaan en geveegd en op orde. Dan trekt hij heen en neemt zeven andere geesten mede, bozer dan hijzelf; en zij komen binnen en wonen daar. En het wordt met die mens in het einde erger dan in het begin."

Genezen van problemen die je niet hebt

Verschillende ervaringen hebben mij ervan overtuigd, dat vanuit de geesteswereld bepaalde suggesties in je geest gebracht kunnen worden, die helemaal niet waar zijn, of als ze waar zijn, dienen om je te misleiden, opdat je op dit soort informatie gaat leren vertrouwen.

Zo ervaarde ik bij een zgn. 'rebirth' sessie een geboorte trauma van te vroeg geboren worden door en een zeer levendige herinnering van een verblijf in een couveuse. Navraag bij mijn ouders achteraf leerde dat ik helemaal niet te vroeg geboren was, en nooit in een couveuse terecht gekomen was. Ik had een trauma liggen verwerken dat ik helemaal nooit gehad kan hebben. (de therapie kostte wel f 300,- minimaal).

Zo kwam ik in reïncarnatie-therapie verschillende levens in WO II tegen, die op verschillende plaatsen tegelijk (Frankrijk en Siberik) in dezelfde periode hadden moeten plaats vinden. Ook hier weer het verwerken van een trauma dat ik nooit gehad kan hebben. Al dit ge-therapie en verwerk gaf zo'n enorme emotionele belasting en bovendien een voortdurende aandacht die alleen maar op mezelf en mijn eigen gevoelens/ervaringen gericht was. Vreselijk.

Jezus: de Vredevorst
Uiteindelijk werd ik volkomen doodmoe en uitgeput van al die therapiekn (en flink platzak) en was in wezen nog niets opgeschoten met mijn leven. Ik was ongeschikt geworden om te werken, ongeschikt om te studeren en kon totaal niet meer functioneren in een relatie. Ik had er nu allerlei problemen bij uit vorige levens, die ik nooit gehad kan hebben. Dank zij de Heer Jezus en door het geloven van de Bijbel als het God's geopenbaarde woord, ben ik daarvan verlost.

Mattheus 11:28-30 "Komt tot Mij, allen, die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven; neemt mijn juk op u en leert van Mij, want Ik ben zachtmoedig en nederig van hart, en gij zult rust vinden voor uw zielen; want mijn juk is zacht en mijn last is licht."

Hij heeft mij een nieuw leven gegeven. Al het oude is voorbij, inclusief alle vermeende en aangepraatte Karma, hopla, weg ermee. Heerlijk.

II Corinthiërs 5:17 "Zo is dan wie in Christus is een nieuwe schepping; het oude is voorbij gegaan, zie, het nieuwe is gekomen."

Galaten 2:20 "Met Christus ben ik gekruisigd en toch leef ik, doch niet meer mijn ik, maar Christus leeft in mij. En voor zover ik nu nog in het vlees leef, leef ik door het geloof in de Zoon van God, die mij heeft liefgehad en Zich voor mij heeft overgegeven."
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 00:32

Hoofdstuk 8 De Bijbel en de valse profeten
Dan blijven er nog enkele vraagstukken over, waar ik op wil ingaan.

- De Bijbel kun je toch op allerlei manieren lezen? Iedereen leest er wat anders in en haalt er zelf uit wat hij nodig denkt te hebben. Natuurlijk kun je de Bijbel zo lezen en vele mensen doen dat ook. Maar in feite lees je dan niet de Bijbel, maar je eigen vooroordelen. Het is moeilijk, maar niet onmogelijk om jezelf er toe te zetten je vooroordelen eens opzij te zetten, en gewoon te gaan lezen wat er nu precies staat. Voordat je dat doet kun je God vragen om je te helpen je eigen interpretaties opzij te zetten en je inzicht te geven in wat je leest.

Jakobus 1:5 "Indien echter iemand van u in wijsheid te kort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt; en zij zal hem gegeven worden."

Luc. 24:45 "Toen opende Hij hun verstand, zodat zij de Schriften begrepen."

- Maar vele christelijke kerken zijn het toch volkomen met elkaar oneens in de interpretatie van de Bijbel? Ze vliegen elkaar in de haren en vermoorden elkaar zelfs in de naam van dezelfde God en Jezus. Kijk maar naar Noord-Ierland en dergelijke.

Op de eerste plaats worden vaak economische of politieke tegenstellingen uitgevochten onder het mom van religieuze overtuiging. De religie dient alleen maar als een dekmantel om het eigen gelijk een valse waardigheid te geven. Dreigementen en werken op angst en schuldgevoelens in eigen kring horen dan bij de gebruikelijke methodes. Met de bevrijdende waarheid van Christus heeft dit natuurlijk niets te maken.

Jezus heeft dit voorzien en voorspeld dat het zou gebeuren.

Mattheus 7:15-23 "wacht u voor de valse profeten, die in schapenvacht tot u komen, maar van binnen zijn zij roofgierige wolven. Aan hun vruchten zult gij hen kennen: men leest toch geen druiven van dorens of vijgen van distels? Zo brengt iedere goede boom goede vruchten voort. Een goede boom kan geen slechte vruchten dragen, of een slechte boom goede vruchten dragen. Iedere boom, die geen goede vrucht voortbrengt, wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen. Zo zult gij hen dan aan hun vruchten kennen. Niet een ieder , die tot mij zegt :Here, Here, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, MAAR WIE DOET DE WIL MIJNS VADERS, die in de hemelen is. Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd? en in uw naam boze geesten uitgedreven? En in uw naam vele krachten gedaan? En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid."

Vooral in de laatste periode voor het Oordeel zal dit enorm toenemen.

Mattheus 24:3-5 "Toen Hij op de Olijfberg gezeten was, kwamen zijn discipelen alleen tot Hem en zeiden: Zeg ons wanneer zal dat geschieden, en wat is het teken van uw komst en van de voleinding der wereld? En Jezus antwoordde en zeide tot hen: Ziet toe, dat niemand u verleide! Want velen zullen komen onder mijn naam en zeggen: Ik ben de Christus en velen zullen zij verleiden."

Mattheus.24:11-13 "En vele valse profeten zullen opstaan en velen zullen zij verleiden. En omdat de wetsverachting toeneemt zal de liefde van de meesten verkillen. Maar wie volhardt tot het einde, die zal behouden worden."

Mattheus 24:23-27 "Indien dan iemand tot u zegt: Zie hier is de Christus, of: Hier, gelooft het niet. Want er zullen vele valse profeten opstaan en zij zullen grote tekenen en wonderen doen, zodat zij, ware het mogelijk, ook de uitverkorenen zouden verleiden. Zie Ik heb het u voorzegd. Indien men dan tot u zegt: Zie, Hij is in de woestijn, gaat er niet heen; zie Hij is in de binnenkamer, gelooft het niet. Want gelijk de bliksem komt van het oosten en licht tot het westen, zo zal de komst van de Zoon des mensen zijn."

Bijbels <-> onbijbels Christendom
Inderdaad is er een grote splitsing aan het ontstaan tussen de Christelijke kerken die openstaan voor de Karma-Theologie dat alle godsdiensten in wezen gelijk zijn, dat iedereen uiteindelijk tot God zal komen, en dat iedereen goddelijk zal worden aan de ene kant en de kerken die de Bijbel als fundament van hun leer vasthouden aan de andere kant. Ik bemerkt dat er tussen die laatste soort kerken een diepe eenheid in verscheidenheid groeit. De groei van een omroep als de EO is hier een onloochenbaar teken van in Nederland. Deze kerken groeien wereldwijd als kool, terwijl de kerken die de "moderne theologie" omarmd hebben gestadig leegbloeden. Een kerk waar de essentie van Jezus offer aan het kruis uit verdwenen is, waar Jezus tot een hippie, een goeroe of een zelfs guerrilla-leider gereduceerd wordt verliest uiteindelijk de essentie van het Evangelie en daarmee haar kracht.

Johannes 14:23-24 "Indien iemand Mij liefheeft, zal hij mijn woord bewaren en mijn Vader zal hem liefhebben en Wij zullen tot hem komen en bij hem wonen. Wie mij niet liefheeft bewaart mijn woorden niet; en het woord, dat gij hoort, is niet van Mij, maar van de Vader, die Mij gezonden heeft."

Johannes 14:18-20 "Ik zal u niet als wezen achterlaten. Ik kom tot u. Nog een korte tijd en de wereld ziet Mij niet meer, maar gij ziet Mij, want Ik leef en gij zult leven. Te dien dage zult gij weten, dat Ik in mijn Vader ben en gij in Mij en Ik in u."

Sommige mensen zullen de opvattingen in dit artikel verwerpen, maar ik weet zeker dat er vele mensen zijn die iets zullen herkennen. Mensen die betrokken zijn geraakt bij een of andere manier van Oosters denken of Oosterse filosofie of geneeswijze. Mensen die steeds ergens toch een gevoel hebben gehad van, er klopt iets niet, ik weet niet waarom of waaraan. Ga eens op onderzoek uit, vergelijk de opvattingen en vooral ook de praktijken van je 'leraren' in de oosterse denkwijze met de leer en de praktijk van Jezus Christus uit de Bijbel. Als je gelooft in een God, vraag Hem je te leiden tot de waarheid en zoek het uit. Met Hem, met jezelf. Neem contact op met christenen die zelf ook ervaringen met het New-Age denken hebben gehad. Er zijn er vele, en ze hebben vrijwel zeker zonder enige uitzondering geen spijt dat ze al die filosofiekn ingeruild hebben voor de enige echte, de levende Heer Jezus Christus.

Je hoeft niet naar een ashram of een 'spiritueel' centrum om Hem te ontmoeten. Je ontmoet Hem in je hart, als je eerlijk durft te zijn tegenover jezelf en tegenover Hem.

Mocht je je aangesproken voelen door dit artikel of juist zeer geprikkeld en georriteerd, mocht je meer informatie willen of toch nog met allerlei vragen zitten, neem rustig contact op.

Nawoord

Dit artikel is geschreven voor zoekers. Zoekers zijn mensen die niet tevreden zijn met de dingen zoals ze zijn. Die willen weten hoe het zit, hoe het komt, waar het naar toe gaat en wat ze daar allemaal zelf mee te maken hebben. Zoekers zijn mensen die niet iedere gedacht die niet met de hunne overeenkomt onmiddellijk verwerpen. De Bijbel is een geweldige ideekn wereld om te ontdekken. Durf het eens aan dit artikel te lezen en de bijbehorende Bijbel teksten zelf op te zoeken, na te lezen en vooral ook de context er omheen te lezen. In welk verband staat het? Tegen welke mensen werd er gesproken? Wie sprak er? In welke culturele achtergrond moet ik dit verstaan? En ik garandeer je een zeer verrijkende ervaring.

Ik was zelf ook zo'n zoeker. Na de katholieke kerk verworpen te hebben, omarmde ik communisme, atheosme en humanisme als verklaringen voor de werkelijkheid. Niet alleen als een leuke theorie, waar je met een borrel op in het cafi de intelligente peer mee uithangt. Ik probeerde er ook naar te leven. Het werkte niet.

Daarna zocht ik via het humanisme, therapiebeweging, zelfrealisatie beweging boeddhisme, hindoeosme, Bhagwan en uiteindelijk spiritisme. Ik heb het geleefd en het werkte niet.

Toen kwam Jezus Christus in mijn leven. Ik zocht hem niet eens want ik dacht hem al afgeschreven te hebben. Maar Hij zocht mij. Goddank. Hij leeft en HIJ WERKT!!! En dat werkte wil.

Sinds de jaren zestig is het aantal mensen dat zoekt in religies en wereldbeschouwingen uit het oosten explosief toegenomen. Vele mensen zijn tijdens die zoektocht verstrikt geraakt in de wildernis. Ze hebben geproefd en geroken aan onbekende filosofiekn en leerstellingen en raakten daar vaak ziek en vergiftigd van. Het oosterse denken heeft ze gebracht tot een stijl van leven en gedrag die ongezond is voor henzelf en hun medemens. Net zo goed als het Oosterse denken in de landen van oorsprong ook niet zo'n bepaald mensvriendelijke maatschappij heeft opgeleverd. Iedereen die in Oosterse landen rondreist hoeft maar even om zich heen te kijken en je ziet de ellende en onverschilligheid voor elkaar om je heen.

Dit heeft een reden. De reden ligt volgens mij in de geestelijke vader van deze denkrichtingen. Vandaar de titel van dit artikel: Karma: de theologie van de slang.

j.vossen@hccnet.nl
Naar boven

Auteur Bericht
KATJA065

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 00:36

HANNAH810 schreef:
we willen dus op zaterdag 25 september voor de vierde keer te gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok", en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad.

je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.

voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je in een bericht van mariska......inclusief foto van het restaurant, ik dacht op pagina 48 van dit topic.

ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
- er wordt geen muzikale invulling aan het geheel toegevoegd.

ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag te zien; tot dan..........Han het-er zin an!!

voorlopig hopen mee te gaan;

Hannah810 37 jaar met pleegdochter
Erika129 36 jaar
Grace 585 54 jaar
Muischje leeftijd 05 jaar
Susannah475 44 jaar (onder voorbehoud)
Hechas020 48 jaar
Marianne 129 49 jaar (evt met kinderen)
Thabitha338 49 jaar
Angelique327 (leeftijd niet van toepassing)
Annette 965 49 jaar
Wadriaan 54 jaar
Eveline482 55 jaar
Vrolijk anoniempje 40+
anoniempje 50-
Ineke 100 jaar en Rinske773 uit Dordrecht

Billy701 48jaar
Crossroad317 3 plaatsen, vanaf Coevorden A28 / A50
Wim727 42 jaar, met 2kids (ondervoorbehoud)
MarcoWaal200 39 jaar (zonder kinderen) 2 plaatsen Omg. Sliedrecht A15
Herman388 48 jaar, omg dordrecht, 3 plaatsen
Yes356 45 jaar
William521 39 jaar
Roel350 42 jaar
Beau183 42 jaar
marc637 33 jaar (onder voorbehoud)
dirkie395 39 jaar, met twee pubers en een voetbal.....
anoniempje 45-
waterdaij728 59 jaar
haico485 40 jaar
benny340 40 jaar?
sambal490 35 jaar
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 01:33

http://www.youtube.com/watch?v=L7qyMBDDjvU
Naar boven

Auteur Bericht
BERT168

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 01:41

CHATULIEM619 schreef:
Mag ik u voorstellen: PETRA

http://www.youtube.com/watch?v=OvI5Zfiwqv8

tjonge wat een leuk figuurtje chat,en vooral ook een heel leuk koppie!
zo'n aanbod zou ik ook geen nee tegen kunnen zeggen!
echt zo eentje waar bij je wel graag even 10 minuten wil stilstaan...mmm
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 01:45

CHATULIEM619 schreef:
Mag ik u voorstellen: PETRA

http://www.youtube.com/watch?v=OvI5Zfiwqv8

mmmmmmmm lekker bakkie.
logisch dat je naar dr uit keek.
Veel plezier met Petra! Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 01:49

THOMAS968 schreef:
Het zal vast al eens eerder geroepen zijn maar ik zou graag een indicatie krijgen in het chatvenster dat de ander een bericht aan het (terug)typen is. Je ziet dat ook bij MSN en het geavanceerde Ichat bijvoorbeeld. Het interface van CM doet me ook wat Spartaans aan, maar goed het gaat om de functionaliteit. Voor de groepschat is het wellicht minder van belang, maar ook denkbaar.

Is dat te realiseren, vraag ik me af. Of zit er een beperking in Java of iets dergelijks?
Ik denk dat veel mensen deze optie om te zien dat de ander aan het typen is op prijs zullen stellen.

mvrgr

Thomas

Is idd al eens eerder gevraagd. Vorig jaar ook al. Maar wie weet zijn ze nu zover dat het nu wel aangepast kan worden. Bij Microsoft kan het ook.
Zou een hele verbetering zijn.
groetjes Loes
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 06:32

ANITA324 schreef:
Voor het avondje uit gaan mee:

BILLY701
Mary052
Anita324
CHATULIEM619
Trijnie671
Ank556
Edwin (kennis)
Dinja (kennis)
Marianne129
Griffin748

Adres:

Ribhouse Texas Amerikaans Grill Restaurant
Hoofdweg 42
9483 PC Zeegse

http://www.ribhousetexas.nl/

en....aangepast! Lachende smiley

op weg naar Zeegse val ik nog even bij familie binnen, die wonen min of meer langs de route.

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op zaterdag 18 september 2010, 06:34
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 07:15

Ik weet niet of dit lied al eens "gedraaid" werd hier op de topic.

http://www.youtube.com/watch?v=6WRfpQKnzns

Frank Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 07:31

Een ode aan Barcelona...

http://www.youtube.com/watch?v=Wixz_r7v51E&feature=related

Coole smiley met zonnebril Frank
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 07:52

Toast met honing en (bahhh Kotsende smiley ) melk...

http://www.youtube.com/watch?v=M_W2Eb0w2ng&feature=related

FT
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 08:03

Nog een paar uurtjes en dan mogen we aan de slag!
Tot straks mensen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 08:08

ANNETTE050 schreef:
misschien opnieuw actief?

Wellicht nog steeds! Twijfelende smiley

Maar heb em inderdaad een heeeele poos terug ook al gekregen...
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 08:34

TESSYBEAR731 schreef:
Nog een paar uurtjes en dan mogen we aan de slag!
Tot straks mensen Knipoog smiley

Veel succes!
Ik hoop dat die lieve mensen er voor kunnen zorgen dat je vanavond moe maar voldaan in je bed rolt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 08:47

LEANNE226 schreef:
Veel succes!
Ik hoop dat die lieve mensen er voor kunnen zorgen dat je vanavond moe maar voldaan in je bed rolt Knipoog smiley

aan ons zal het niet liggen leanne Knipoog smiley

Laatst aangepast door
GRACE585
op zaterdag 18 september 2010, 08:49
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 08:53

mijn vervoer is er Clown smiley

]

Laatst aangepast door
GRACE585
op zaterdag 18 september 2010, 08:55
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 09:01

Mensen, heel veel (spier)kracht gewenst en nog veeeeeel meer plezier vandaag met elkaar!
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 09:26

CHATULIEM619 schreef:
Een heleboel postings hebben niks te maken met dit onderwerp, tenzij we allemaal Pieter tot Paus willen verklaren, hem een theologie laten uitschrijven, die we met zn allen moeten onderschrijven.

Gezien het feit: dat het hier barst van de verschillende belevingen, verschillende drukken van de bijbel, zullen Christenen nooit op 1 lijn zitten.
Het 2e feit wil wel dat we hier dan ook niet zijn voor een geloofskeuze, maar om die ene ontbrekende persoon in dit leven te vinden.
En voorzeker niet om te laten zien, kijk eens hoe goed IK ben in mijn beleving.
Want het klinkt misschien wel gek, en misschien doe ik het nu ook wel, we mogen ook niet over elkander oordelen.
Dus ook niet om een nieuwe Paus, misschien...ook wel een soort antwoord , ega .. ego
En als de ontwerper van dit gebeuren, 1 beleving centraal had gesteld!!
Was er hier misschien wel vrede geweest Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 09:32

Sjabbat Shalom!

http://www.youtube.com/watch?v=0mupuT0cEcA&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 09:35

Kijk Frank, zo werkt dat nou......ff geduld..... (er werd aan gewerkt)
en dan heb je ook wat Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 10:02

IMKE917 schreef:
Kijk Frank, zo werkt dat nou......ff geduld..... (er werd aan gewerkt)
en dan heb je ook wat Knipoog smiley

'k Was toch een beetje te snel met m'n mening en moet toegeven, dat geduld soms toch beloond wordt. Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 10:03

CARIN303 schreef:

Mensen, heel veel (spier)kracht gewenst en nog veeeeeel meer plezier vandaag met elkaar!

Wat een ontzettend leuk plaatje, Carin! Hoe kom je er aan?

Veel succes, Tess en anderen. Het gaat helemaal goed komen!

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zaterdag 18 september 2010, 10:03
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 10:08

MARIO216 schreef:
Een hele ouwe:

http://www.youtube.com/watch?v=snjCKSMzKSk&feature=rec-LGOUT-exp_fresh+div-1r-2-HM

Trouwens, Marijan, wat krijgt nummer 1000 op jouw topic.

Lesje rekenen ofzo Knipoog smiley

't Gaat wel hard hè. Verraste, verbaasde smiley

Daar moet ik eens even over nadenken, al is een muziekles (met de kids van m'n groep) misschien ook wel toepasselijk. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 10:12

Deze waarschuwing dateerd al sinds 1996.
misschien is ie al veel ouder.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op zaterdag 18 september 2010, 10:17
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 10:15

GRIFFIN748 schreef:
en....aangepast! Lachende smiley

op weg naar Zeegse val ik nog even bij familie binnen, die wonen min of meer langs de route.

Neem je wel je tomtom mee? Lachende smiley

En wel even goed afspreken waar jullie elkaar ontmoeten hè. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Misschien bij de vuurto......eh Martinitoren? Knipoog smiley

't Is maar een tip. Verlegen lachende smiley

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zaterdag 18 september 2010, 10:16
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 10:19

GERT856 schreef:
Gezien het feit: dat het hier barst van de verschillende belevingen, verschillende drukken van de bijbel, zullen Christenen nooit op 1 lijn zitten.
Het 2e feit wil wel dat we hier dan ook niet zijn voor een geloofskeuze, maar om die ene ontbrekende persoon in dit leven te vinden.En voorzeker niet om te laten zien, kijk eens hoe goed IK ben in mijn beleving.
Want het klinkt misschien wel gek, en misschien doe ik het nu ook wel, we mogen ook niet over elkander oordelen.
Dus ook niet om een nieuwe Paus, misschien...ook wel een soort antwoord , ega .. ego
En als de ontwerper van dit gebeuren, 1 beleving centraal had gesteld!!
Was er hier misschien wel vrede geweest Engeltje smiley

Is dat je enige doel? 'k Vind het juist ook leerzaam, om te horen hoe anders-kerkelijken denken. Wat dat betreft, heb ik op CM ook wel geleerd.

Verder ben ik het met je eens, dat over elkaar oordelen niet de bedoeling is.
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 10:19

Suc6 vandaag en veel lol Clown smiley

In gedachte bij jullie!!

Liefs Loes
Naar boven

Auteur Bericht
MAAIKE874

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 10:21

Op deze manier fraude plegen is niet mogelijk.verzinsel dus dit bericht
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 10:21

Ik kon m niet. Dus toch nog iemand geholpen hannah.
Gewaarschuwd mens telt voor twee niet waar?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 ... 6194 Volgende
Pagina 1246 van 6194