| Auteur |
Bericht |
|
PETRA883
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 11:10
|
|
|
|
| LAURA309 schreef: | | Ik heb een visuele beperking en zet dit express niet in mn profiel, maar kom er wel mee in een evt chat/mailcontact. Had vandaag iemand op het werk, die vertelde dat hij het moeilijk vind mij te groeten! Nou sorry hoor, dat vind ik vreemd, waarom zou je iemand niet groeten, als hij/zij een beperking heeft. Voor die persoon wasde drempel heel hoog, wel goed gesprek gehad, maar blijf het maf vinden! |
Ik ben gewoon verblufd als ik dit lees......mijn mond zakt open.....wat is er moeilijk aan om gewoon simpel hallo te zeggen tegen iemand met beperking.....ben wel benieuwd wat iemand dan als drempel ervaart.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIPPEN695
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 11:12
|
|
|
|
mmmm lijkt me leuk maar er zijn geen mensen van mijn leeftijd jammer. dan toch maar niet....
andere keer als er ook mensen van mijn leeftijd zijn. lijkt me wel heel leuk.
heel veel plezier jullie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 11:49
|
|
|
|
| GRIPPEN695 schreef: | mmmm lijkt me leuk maar er zijn geen mensen van mijn leeftijd jammer. dan toch maar niet....
heel veel plezier jullie | als er een schaap over de dam is volgen er misschien meer?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 12:13
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | als er een schaap over de dam is volgen er misschien meer?  |
Leeftijd zegt niet altijd wat.
Mijn ervaring leert:
Als er maar een klik en een plezierige omgang is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 12:20
|
|
|
|
| GRIPPEN695 schreef: | mmmm lijkt me leuk maar er zijn geen mensen van mijn leeftijd jammer. dan toch maar niet....
heel veel plezier jullie |
wat maakt leeftijd nou uit? Je gaat toch voor een dagje gezellig picknicken met elkaar? Enne...wie weet als anderen zien dat jij wel meegaat, dat zij zich dan ook opgeven . Kom op....gewoon gezellig meegaan met deze leuke club mensen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 12:34
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | wat maakt leeftijd nou uit? Je gaat toch voor een dagje gezellig picknicken met elkaar? Enne...wie weet als anderen zien dat jij wel meegaat, dat zij zich dan ook opgeven . Kom op....gewoon gezellig meegaan met deze leuke club mensen! |
Heel positieve opmerking Carin.
Een vrolijke dag vandaag doei.
Groeten van Ineke.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 12:41
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Neem je wel je tomtom mee?
En wel even goed afspreken waar jullie elkaar ontmoeten hè. Misschien bij de vuurto......eh Martinitoren?
't Is maar een tip.  |
En dan geen neut uit die Martiniefles nemen, anders komen jullie uit bij Pieterburen. Dat vinden die zeehonden niet zo leuk, gaan ze harder janken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 13:15
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | wat maakt leeftijd nou uit? Je gaat toch voor een dagje gezellig picknicken met elkaar? Enne...wie weet als anderen zien dat jij wel meegaat, dat zij zich dan ook opgeven . Kom op....gewoon gezellig meegaan met deze leuke club mensen! |
Nou, kan me er wel wat bij voorstellen hoor....... En daar hoef je niet negatief voor te zijn maar wel realistisch........het is toch altijd leuk als je wat leeftijdsgenoten om je heen hebt........ Ik vind het altijd leuk als er jongere mensen zijn als ik ergens heen ga maar kan me ook wel voorstellen dat het andersom niet zo werkt........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 13:22
|
|
|
|
Ik ga misschien naar Eva en heb een mail van ze gehad.
Dus maar afwachten.
Katja.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 13:26
|
|
|
|
oppassen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 13:29
|
|
|
|
| KATJA065 schreef: | oppassen  |
Een aantal maanden geleden is er wel een waarschuwing van KPN geweest dat een aantal oplichters een kopie van hun logo gebruikten.... Als je gewoon je betalingen langs de reguliere weg laat lopen en nooit ingaat op telefonische aanbiedingen ...dan kan je niets gebeuren...
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zaterdag 18 september 2010, 13:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 13:34
|
|
|
|
De rugzak
Ieder mens draagt in zijn leven een onzichtbare rugzak mee. Bergt daarin zijn vreugde en zorgen een verzameling van wel en wee.
Vaak is de rugzak haast niet te dragen, maar ook soms vederlicht. Dan blijft er wat ruimte over, maar dikwijls kan hij haast niet dicht.
Kijk je in een verloren uurtje, heel de inhoud nog eens door, kan er vaak iets verdwijnen, wat zijn waarde reeds verloor.
En zo ga je door de jaren, je pakt iets op en gooit iets weg. Soms gebeurt dit vanzelfsprekend, maar ook vaak na veel overleg.
Langzaam wordt de rugzak leger, de levensmiddag gaat voorbij. En bij het vallen van de avond werpt men het meest de last op zij.
Maar er blijft nog wat van waarde wat je koestert en behoudt. Al schijnen het soms kleinigheden, zijn herinneringen, meer dan goud.
Ieder draagt zijn eigen rugzak. Niemand die hem overneemt. En je hoeft ook niet te vrezen dat een dief hem ooit ontvreemdt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 13:34
|
|
|
|
Hey meis,
Heel veel succes gewenst vandaag met de big dag naar je prachtige nieuwe stulp!
Laat maar effe weten als je lekker uitgepakt en op orde bent dan kom ik wel een keer een bakkie bij je halen
Greets, Peacedove
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 13:45
|
|
|
|
Iedereen is volwaardig bij God. Of je een beperking hebt of niet. De maatschappij denkt er helaas anders over.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 13:48
|
|
|
|
We gaan weer naar terug naar de winter. Ieder jaargetijde heeft iets moois in zich.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 13:50
|
|
|
|
| CLOWNTJE718 schreef: | Loslaten
Loslaten betekent niet dat ik de liefde los laat, Het betekend dat ik niet bepaal hoe een andere leven moet.,,,, Loslaten betekent niet dat ik alle banden doorsnijd, het betekend dat ik anderen niet overheers.,,,, Loslaten betekent niet iemand de gelegenheid geven, maar willen leren van wat er gebeurt, wat dat ook is .,,, Loslaten is mijn machteloosheid toegeven,wat wil zeggen dat de uitkomst niet in mijn hand ligt.,,,, Loslaten is de andere niet willen veranderen of beschuldigen, Ik kan alleen me zelf veranderen.,,,, Loslaten is niet betuttelen, maar geven om.,,,, Loslaten is niet een ander op iets vastpinnen, maar steun geven.,,,, Loslaten is niet oordelen , maar de ander toestaan mens te zijn.,,,, Loslaten is niet iemands zaken willen regelen, maar toestaan dat anderen dat zelf doen.,,,, Loslaten is niet beschermend zijn,het is anderen toestaan de werkelijkheid te zien.,,,, Loslaten is niet ontkennen ,maar accepteren.,,,, Loslaten is niet zeuren,verwijten,ruzie maken,, maar zoeken naar mijn eigen tekortkomingen en die corrigeren.,,,, Loslaten is niet alles aan mijn wensen aanpassen,maar aanvaarden wat elke dag mij brengt.,,,, Loslaten is niet iedereen bekritiseren en willen veranderen, maar de droom proberen te worden die ik zijn kan.,,,, Los laten is niet spijt hebben van het verleden,maar groeien en leven voor de toekomst.,,,, Los laten is minder bang zijn, en meer liefhebben  |
Een bemoediging.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 13:51
|
|
|
|
Ik heb een mooie foto van mijzelf geplaatst. Een kat Billy die helaas aankomende 29 september al een jaar dood is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 13:55
|
|
|
|
| KATJA065 schreef: | We gaan weer naar terug naar de winter. Ieder jaargetijde heeft iets moois in zich.
 |
Zo ist genieten is ook als de regen tegen de ramen tikt! Gewoon binnen de kachel aan kaarsjes voor de sfeer pootjes op de bank leuk filmpie en genieten maar ..........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 13:58
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Opleiding zegt denk ik lang niet alles; zeer intelligente mensen kunnen idd door omstandigheden geen (afgemaakte) opleiding hebben, terwijl anderen met veel pijn en moeite doorstuderen. Toch denk ik dat het voor het wederzijds begrip belangrijk is om iig enigszins op dezelfde golflengte te zitten.
GrZ |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 14:15
|
|
|
|
| KATJA065 schreef: | Iedereen is volwaardig bij God. Of je een beperking hebt of niet. De maatschappij denkt er helaas anders over. |
Niet zo cynisch Katja, omdat iemand nu negatieve ervaringen heeft hoeft de hele maatschappij niet zo te zijn..... En er zijn altijd mensen die raar doen of je nu gehandicapt bent of niet.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAURA309
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 14:21
|
|
|
|
|
Tja Petra, ik begrijp het ook niet helemaal, vind het ook vrij eernstig!! De motivatie van die persoon was, dat hij een blinde jongen op de sportschool kende, die hij ook niet groette, omdat hij hem toch niet zag en dat hij daarom bij mij ook een drempel eervaarde. Ik antwoorde, dat wie of wat iemand ook is, het normaal en sociaal is, om iemand gewoon gedag te zeggen, maar vind het ook vrij ernstig dat ik daaar iemand, die veel ouder is dan ik, op moet wijzen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 14:35
|
|
|
|
Artentie: Noteren 9 Okt voor Zeegse!
Niet om 18.00 uur aanwezig te zijn maar om 17.30 uur. !!!
Heb zonet voor 10 personen gereserveerd en het was maar goed dat ik even belde want de datum was alleen deze plaatsje nog vrij.
dus gezellig eten van 17:30 - 20:00 uur. is de plek van besteming gereserveert.
Dat was even mijn mededeling en ik zie er erg naar uit
Oja wat ook leuk zou zijn als je iets van een coboyhoed of sjaal of laarsen, kleding aantrok maar dat mag je helemaal zelf weten hoor. Daarin laat ik jullie helemaal vrij in.
Dan tot 9 okt.
Voor de mensen mee willen met de Gids voor een rondleiding meld je dan aan bij Chat.
Fijne weekend iedereen gewenst,
Shalom,
Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOS689
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 15:45
|
|
|
|
Zegt een mooie voordeur alles, of wil je ontdekken wat daar achter zit ? Ga je daarvoor alleen op de oppervlakkige eerste indruk af, of ga je toch iets dieper ?
Met andere woorden .... Hoe wil jij de ideale partner van je leven vinden ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOS689
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 15:48
|
|
|
|
Welke smaak drinken jullie ?
| LOES550 schreef: | mmmmmmmm lekker bakkie. logisch dat je naar dr uit keek. Veel plezier met Petra!  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 17:07
|
|
|
|
Zaterdag 18 September, Hand. 14: 21-28; Versterking.
Op de terugweg brengen Paules en Barnabas opnieuw een bezoek aan de plaatsen die ze op hun heenreis al aandeden. Waarom? Om de discipelen te versterken en hen te vermanen om te blijven bij het geloof. Waren die discipelen, de mensen die tot het geloof gekomen waren, dan zo zwak in het geloof? Misschien kun je beter zeggen: ze werden geweldig onder druk gezet. Christenen lijken op dijken. Zij hebben in deze wereld de taak om het water tegen te houden, het water van laster en leugen, de stroom van onrecht en geweld. Maar soms komt het water wel heel hoog! Soms is het noodweer! Soms houden we het met elkaar niet meer tegen, dreigen we in te storten met alle gevolgen van dien. Soms worden we ook zelf ondergraven, zodat we aan de buitenkant wel heel aardige dijken lijken te zijn, maar beuk niet te hard, want dan bezijkt de dijk! De gemeenteleden in Lystra, Iconium en Antiochië in Klein-Azië hebben in elk geval moeite om het water te keren. Ze worden uitgelachen, getreiterd, mishandeld, verdrukt. Terwille van hun geloof. Zouden ze volhouden? Zouden ze blijven bij het geloof en het kwaad kunnen keren? Paules en Barnabas zijn er niet gerust op. Ze bezoeken de gemeenteleden nog een keer om hen te versterken. De dijken moeten hoger, breder! Daar is hun bezoek op gericht. En om diezelfde reden zoeken wij elkaar in de gemeente van Christus nog altijd op: om elkaar te versterken. Met het oog op Hem die het kwaad overwonnen heeft!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 18:00
|
|
|
|
Mocht er nog mensen hiervoor op willen geven dan is de uiterlijk datum op 23 September dan kan ik dat nog doorgeven namelijk.
We hebben nu een gezellig clubje van 10 personen.
Hoe meer zielen hoe meer vreugde.
Mocht er mensen van ver komen ik heb nog 1 bank vrij voor slaapplek. Ik heb alleen geen dekens en kussens voor je dus die moet je zelf dan meenemen.
Shalom,
Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 18:02
|
|
|
|
Deze discussie hebben we al eerder gevoerd op het forum en voor een ieder ligt het weer anders. Zelf kijk ik zeker naar de foto (s) op het profiel maar lees absoluut ook wat diegene te vertellen heeft. Een foto alleen zegt niet zoveel. juist het complete plaatje heb je nodig om een goed beeld te vormen. Wat doe jij zelf?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 18:03
|
|
|
|
| JOS689 schreef: | | Welke smaak drinken jullie ? | Extra dark,jammie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 september 2010, 18:05
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Zaterdag 18 September, Hand. 14: 21-28; Versterking.
Op de terugweg brengen Paules en Barnabas opnieuw een bezoek aan de plaatsen die ze op hun heenreis al aandeden. Waarom? Om de discipelen te versterken en hen te vermanen om te blijven bij het geloof. Waren die discipelen, de mensen die tot het geloof gekomen waren, dan zo zwak in het geloof? Misschien kun je beter zeggen: ze werden geweldig onder druk gezet. Christenen lijken op dijken. Zij hebben in deze wereld de taak om het water tegen te houden, het water van laster en leugen, de stroom van onrecht en geweld. Maar soms komt het water wel heel hoog! Soms is het noodweer! Soms houden we het met elkaar niet meer tegen, dreigen we in te storten met alle gevolgen van dien. Soms worden we ook zelf ondergraven, zodat we aan de buitenkant wel heel aardige dijken lijken te zijn, maar beuk niet te hard, want dan bezijkt de dijk! De gemeenteleden in Lystra, Iconium en Antiochië in Klein-Azië hebben in elk geval moeite om het water te keren. Ze worden uitgelachen, getreiterd, mishandeld, verdrukt. Terwille van hun geloof. Zouden ze volhouden? Zouden ze blijven bij het geloof en het kwaad kunnen keren? Paules en Barnabas zijn er niet gerust op. Ze bezoeken de gemeenteleden nog een keer om hen te versterken. De dijken moeten hoger, breder! Daar is hun bezoek op gericht. En om diezelfde reden zoeken wij elkaar in de gemeente van Christus nog altijd op: om elkaar te versterken. Met het oog op Hem die het kwaad overwonnen heeft! |
Dit is mooi, Mario, zo herkenbaar en bemoedigend. Wij allen hebben elkaar nodig om te steunen en om voor te bidden!
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |